Może chłodnica spalin ( EGR) jest nieszczelna.Spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
Odłącz przewody gumowe ( wodne) od sprężarki, zagnij je i ściśnij opaskami. Na wolne króćce nałóż nowe , docięte. Przewody skieruj je ku górze i zalej płynem w ten sposób po odpaleniu silnika będziesz widział czy powietrze z głowiczki dostaje się do układu chłodzenia .
Egr nie jest tam chłodzony wodą ?
Witam to pogięte po prawej to odpowietrzenie ale układu chłodzenia a dokładnie głowic.Podczas wymiany pompki wymień oringi i podkładkę miedzianą pod wtryskiem.
Witam. Czy to na pewno olej silnikowy jest w układzie chłodzenia? Jeśli twoja Scania jest wyposażona w retarder, to może być przeciek chłodnicy. Jest jeszcze możliwe, że jest zamontowana chłodnica oleju skrzyni biegów lub masz układ chłodzenia zalany zwykłą wodą od dłuższego czasu i w tedy jest możliwe, że skorodował blok silnika.
Właśnie ubywa, a sprężarka jest jakoś chłodzona płynem ?
Może Cię to na coś naprowadzi, tutaj był podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
No i to 90% hehe
Jak najprościej odróżnić układ z pompowtryskami z chłodzeniem i bez chłodzenia zaworu? Może ktoś mógłby mi po nr VIN sprawdzić która to wersja.
Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
Najprawdopodobniej dostaje się uszczelniaczami przy pompowtryskach. Spotkałem się już z takim przypadkiem.
Po robocie jednak spręzarka była winna
Rok 2007 euro 4, płynu nie ubywa, nie wyrzuca, temperatura w normie, płyn czysty raczej wykluczam przedmuchu do układu chłodzenia, nic się z min nie dzieje.
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Problemem było przegrzewanie się układu chłodzenia. Temperatura w sprężarce była za wysoka i stąd pojawiał się problem. Układ wyczyszczony, zalany nowy płyn, sprężarka wymieniona i problem już się nie pojawia.
Ustal, czy wentylator "wyje" cały czas, może z układem sterowania elektrycznego jest coś nie halo, taki "wentylatorek" na pełnych obrotach potrafi skutecznie chłodzić silnik strugą zimnego powietrza. Generalnie jednak termostat, mimo że nowy, nie oznacza, że jest dobry.
Maszyna z retarderem jak był napełniany układ chłodzenia od dołu czy przez zbiorniczek jeśli tak to było pompowane powietrze w celu odpowietrzenia.
Witam serdecznie mam problem z klimatyzacja w scania mianowicie padła mi sprężarka i wymieniłem na nową nissensa i pojawił się taki problem ze po włączeniu klimy przez chwilę jest wszystko ok i po chwili zaczyna robić wysokie ciśnienie w układzie tak że wyrzuca czynnik przez zawór bezpieczeństwa i oczywiście nie chłodzi podczas jazdy zaczyna chłodzić...
ArturAVS w układzie chłodzenia może być kilka usterek i objawy mogą być podobne . Dajmy wypowiedzieć się autorowi tematu czy poszedł drogą sugerowanych czynności bo cisza dwa dni .
Witam Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat . Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ jest chłodzony płynem, więc czy termostat jak i nie odpowiednia temperatura...
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
Może jest go po prostu za mało. Klimą to zbytnio się nie przejmuje, podjadę do nabicia to sprawdzą czy układ jest szczelny i ile jest odczynnika. Jeśli po nabiciu nie będzie chłodzić to się wtedy będę martwił. A ile wchodzi odczynnika w układ wie ktoś??? Martwią mnie te niedziałające lusterka. Nie ma nawet czasu zajrzeć do nich.
Witam. Przewody tekalan są odporne na takie temperatury jakie występują w układzie chłodzenia, ale Nie wiem jakich końcówek chcesz używać. Proponował bym złączki skręcane A nie szybkozłączki
Witam chciałbym doposażyć Scanie z 2013 roku P400w retarder, mogę zakupić skrzynia z retarderem lub sam retarder z kompletnym układem chłodzenia i przełącznikiem zespolonym. Brakuje mi tylko sterownika wiązki elektrycznej i tu pytanie czy ktoś by był w stanie podjąć się podłączenia elektrycznie i zaprogramowania. vin:YS2P4X20005326688 ze strony mechanicznej...
Skoro zrobiłeś tak dużo to problem może tkwić tylko w jakiejś " pierdółce"typu niedrożny przewód gdzieś przed nagrzewnicą lub gdzieś zagięty.Układ chłodzenia w manie odpowietrza się sam w przeciwieństwie do innych marek np. Scania gdzie trzeba mu pomóc. Czy płyn jest czysty i nie ma nalotu w zbiorniczku?Czy wcześniej był użyty środek uszczelniający...
Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!
No nic i tak zamierzam wyciągnąć tuleje żeby wymienić te oringi ale coś mi się zdaje że tam po dwa oringi na tulei od płynu a mi idzie chyba olej z komory (czarny przepalony) a tam chyba nie ma oringu , ogólnie poszła ropa do układu chłodzenia i na odwrót może to ta mieszanina ale to jest biała maź , jak porozbieram napisze co było
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz...
Witam kolegów ja taż mialem podobny problem najważniejsz czy ubywa oleju w silniku ,bo jak nie to szukać w okolicach retardera ale tam idzie ATF więc w plynie będzie inny odcień. Jeszcze jedna rada jak jusz rozbieżesz chłodniczkę oleju to sprawć na szczelność samą chłodnice i musisz bardzo dobrze wypłukać układ chłodzenia najlepiej LUDWIKIEM albo ostrożnie...
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą. Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam...
Witam, mam problem z ogrzniem kabiny z układu chłodzenia cieczą. Przy ustawianiu wiekszego zakresu pokretła dmuchawy leci chłodniejsze powietrze. Auto jest z retarderem. Sprawdziłem termostaty otwieraja sie w tem. ok 85C Co może byc przyczyną??prosze o pomoc
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę odnośnie grzania Dodano po 1 Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie...
Panowie, Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie: Chciałbym wykorzystać silnik z ciężarówki serii 4 np R6 420km lub V8 460 lub 480km z układem wtryskowym PDE jako silnik stacjonarny. Czy ktoś z Was robił już taki manewr?? Konkretnie chodzi mi o dwie kwestie: - pierwsza to chłodzenie oleju: czy fabryczny wymiennik ciepła stosowany w tych silnikach...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Witaj. Zaczął bym od sprawdzenia jaka jest rzeczywista temperatura wody (w miejscu zamontowania czujnika pomiarowego, używając innego termometru) - jeśli 100C (+/- 5°C) - znaczy czujnik działa ok, i wskazania są prawidłowe, a problem jest w układzie chłodzenia. Jeśli natomiast temperatura rzeczywista znacznie różni się od wskazania - trzeba zobaczyć...
Sprawdź instalację elektryczną od wtryskiwaczy do samego sterownika sinika. EMS 4445 Bloki: 2098547, 2098546, 2098545, 2096902, 2096901, 9000000, 2089202, 2089201, 2089200 Tytuł: Grupa cylindrów A Błąd: Trwała usterka elektryczna między grupą cylindrów A a inną grupą. Powody: Wadliwy wtryskiwacz lub przewody elektryczne wtryskiwacza. Być może usterką...
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
Prawdopodobnie jest zapowietrzony układ cieczy chłodzącej.Miałem przypadek ,po wymianie przewodu chłodnicy retardera wyrzucało płyn.Odpowietrzone i problem zniknoł.
A dlaczego opadły ci ręcy? co to jest 88 st? ciecz zagotuje dopiero przy 120 st, bo to układ ciśnieniowy.88 st, to idealna temperatura diesla.. wiesz jak głowica będzie mieć 400 st, to mogą ci ręce opaśc:) Termostaty sa produkowane na 80 i 85 st.. Wskażniki na desce można też skalibrować z poziomu menu na desce-funkcja test wskażników. Nie rozkminiałem...
scania układ chłodzić pojemność układ chłodzić chłodzić scania płyn chłodzić
trzeszczy sopran paski ekranie cienkie sterowanie głowicy dysku
telefon czysty matryca philips telewizor
Błysk przy przełączaniu kanałów w Manta DVB-T2 19" Czas znikania zielonej kropki na Facebooku