Witam, nieszczelności w układzie dolotowym to popsikać w podejrzane miejsce plakiem jeśli silnik zmieni pracę mamy nieszczelność.Odnośnie chłodzenia to niestety tylko obserwacja jeśli auto jeździ na płynie w miejscach podejrzanych pojawi się coś typu śniedzi np przy króćcach głowicy,reszta to wzrokowo cieknie lub nie.
Dysza #95 w gaźniku Dellorto SHA1412? Coś było grzebane w nim? Z tego co pamiętam zwykle fabrycznie siedziała tam dysza #65, mimo że pewna serwisówka mówi o #74.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Przetłumacz i wszystko będzie jasne.
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
To chyba proste. Była ostra jazda i turbo pociaglo olej. Wcale nie musi mieć luzu. Może uszczelniacz być uszkodzony i jak jest duże podciśnienie to wyssa wszystko. Silnik zaciągnął olej, dostał się on do cylindrów. Sprawdzili stan oleju, stwierdzili brak, zalali nowy ale nie odpalił bo w cylindrach było tyle że nie miał jak tego sprezyc i nie ruszył....
Kiedy straciłeś tą moc ? Przed wymianą czy po wymianie ?
sprawdź, albo zleć sprawdzenie szczelności układu dolotowego.
Lepszy generator dymu , nieduże pieniądze kosztuje i zwraca się po pierwszym użyciu. Zdecydowanie mogę polecić
Ale zobacz czy się nie wysunęła z kolektora.
Po pierwsze to zmień mechanika ,a po drugie to jeśli poleciało uszczelnienie turbiny to cały układ dolotowy w tym interkooler jest zalany olejem to i tak masz szczęście że po wymianie turbiny silnika nie rozwaliło .Wyczyścić układ dolotowy i trochę pojeździć ,musi wypalić też pozostałości z wydechu
Dmuchnij dymem z papierosa do układu dolotowego i będzie odpowiedź. Najczęściej odma.
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
Jedynie ktoś z kompem na miejscu przy aucie, sprawdzić trzeba parametry na żywo, ciśnienie paliwa, ciśnienie w układzie dolotowym itp.
Sprawdź czy masz szczelny układ dolotowy.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Sprawdź uszczelki w układzie dolotowym, czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza.
Jeżeli układ dolotowy do przepustnicy jest drożny to faktycznie wymień ten przewód o którym piszesz. W kolektorze ssącym wytwarza się duże podciśnienie więc ten przewód musi być sprawny.
Niech kolega sprawdzi szczelność całego układu dolotowego silnika.
A układ dolotowy powietrza szczelny ?
A reszta układu wydechowego? Jak wygląda układ dolotowy,zasyfiony, nieszczelny, egr może otwarty?
Sprawdź czy przypadkiem nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym . Jeżeli tam nic nie znajdziesz to następnie sprawdź działanie przeplywomiera powietrza
Szybko kręci silnikiem przy próbie uruchamiania. Powinno pomóc psikniecie plakiem w układ dolotowy.
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
2279 - Rozszczelniony układ dolotowy. 0299 - Regulacja doładowania nie osiągnięta. 0321 - Czujnik prędkości silnika - brak sygnału. 2237 - Sonda lambda 1 - obwód otwarty i zwarcie do plusa. Zacznij od sprawdzenia szczelności w układzie dolotowym (jeśli nie wiesz, posłuż się internetem). Następnie wykasuj kody usterek, pojeździj, podłącz ponownie i odpytaj...
Czujnik temperatury trzeba wymienić na oryginalny. Jeżeli tam siedzi Chińczyk to on robi te anomalia. Sprawdź także korekty paliwowe, czy nie dostaje się do układu dolotowego lewe powietrze, najlepiej dymem.
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Hydrostat lub licznik przepływu wody źle zczytuje poziom wody. Sprawdź jakie są dostępne części do Twojej zmywarki na North.pl Jeśli jest hydrostat to potrzeba będzie sprawdzić i wypłukać układ dolotowy do hydrostatu.
Witam, Czy dowiedział się Pan co było usterką, posiadam Peugeota 308 z silniekiem 1.6 THP i mam identyczne problemy od dłuższego czasu - auto potrafi jeździć 1 miesiąc bez problemu aż nagle raz w tygodniu tak samo traci moc. Max prędkość na autosradzie wtedy to 120km/h i auto przyspiesza jakby nie miał siły. Pozdrawiam
Witam, dymienie na czarno brak mocy, na początek sprawdził bym układ dolotowy powietrza, coś mi się obiło o uszy, że te silniki maja częsty problem z nie szczelnością tego układu.
Możesz mieć rozszczelniony układ dolotowy, wtedy też będzie generował błąd typu sygnał niezrozumiały, lub sam czujnik jest zabrudzony.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Jeśli wykluczyć nieszczelności w układzie dolotowym to ja bym TPS podstawił, a silniczka krokowego to tak naprawdę nie ma w tym samochodzie
Jeśli podmiana Map Sensora nie pomoże to na 99% układ dolotowy jest nie szczelny ssie lewe powietrze.
Sprawdź szczelność układu dolotowego. Pozdrawiam. Dodano po 32 I zasilania paliwa.
16804/P0420/001056 - System Catalyst; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny: nieszelność w układzie dolotowym i / lub w układzie wydechowym Katalizator uszkodzony Możliwe rozwiązania: Sprawdź dolot i układ wydechowy na nieszczelnoiści Sprawdź katalizator i sonde
Czyli czujnik ciśnienia też w porządku. Nie ma rady, czeka cię rozbiórka układu dolotowego i poszukiwanie dziury, a jeśli jej nie znajdziesz to turbo zdechło.
Skoro wirnik ma luzy to turbina do remontu. Może sprzedawca wymył układ dolotowy z oleju przed zakupem auta.
Sprawdź jeszcze uszczelki w całym układzie dolotowym, może gdzieś zasysa "lewe" powietrze. I tak dla spokojności (bo i z tym raz się spotkałem) - odkręć korek wlewu paliwa i sprawdź czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku paliwa.
Dziękuję koledzy za pomoc. Czyli podsumowując z tymi parametrami można śmigać i nic nie regulować?? Ewentualnie przejrzeć połączenia w układzie dolotowym przy przepływce?? 😊 Tak można śmigać... Przejrzeć układ od filtra do turbosprężarki. Pozdrawiam
hmmm, zmienić układ dolotowy i wylotowy, świece, wał rozrządu, odchudzić koło zamachowe. Jak zależy Ci na ekstremalnej mocy to ----> NOS
Ten górny to klapa gaszaca a ten dolny byłby lepiej widoczny jakby nie było tej rury. Jak jest zalany olejem to raczej nie jest wina jego usterki tylko oleju w układzie dolotowym.
Proponuję sprawdzić dokładnie układ dolotowy powietrza, są to typowe objawy ssania lewego powietrza, sprawdź też klapkę przepływomierza czy nie zacina się. Pozdrawiam
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Siemacie, chce wywalić całą górna pokrywe silnika w której jest filtr powietrza, zamiast tamtego filtru zamontuje stożek na przepustnice plus dojście powietrza z zewnątrz auta, lecz ta pokrywa na dwie dziury, jedna przy kierowcy (przepustnica) i druga z przodu auta od strony przedniego zderzaka, nie wiem co to jest, zdaje sobie sprawę że na pewno coś...
podejrzane: filtry gazu i powietrza, świece, lewe powietrze w układzie dolotowym, jeśli masz już spory przebieg na gazie to być może masz już zużyte membrany w reduktorze gazowym
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Na zgaszonym silniku możesz wpuścić dym z papierosa przez filtr powietrza - unoszący się dym pokaze nieszczelnośc. A najlepiej dokonać tego przez tłumik.
Wtryskiwacze (wtryskiwacz) jeżeli są zanieczyszczone zamiast rozpylać paliwo się z nich leje, albo nie zamyka na czas, wtedy obroty wyższe długo się utrzymują. Można zastosować K2 BENZIN pojeździć trochę powinno się unormować. Przy okazji sprawdź szczelność układu dolotowego najlepiej dymem.
Olej trochę ciemny jak na benzynę wskazuje na spalanie wykręcić świece jakie spalanie ,po postoju w nocy i odpalaniu rano nie puszcza dymka ? może to być kwestia paliwa wody w paliwie ,szczelność układu dolotowego
Witam na początek podnies listwe z wtryskami i zobacz czy któryś nie leje. Potem sprawdz jakie napięcie podaje sonda. A najważniejsze sprawdz sczelniść układu dolotowego>
Co masz dokładnie na myśli?. Chodzi o areozol - "spray" - dostępny w sklepach motoryzacyjnych. Używamy go wtryskując zawartość do układu dolotowego podczas pracy rozrusznika...
To jest niemożliwe, bo ten silnik ma dopiero 170 tys. kilometrów autentycznego przebiegu a o ile wiem można na nim zrobić pół miliona kilometrów o ile pompa wytrzyma. To jest wolnossący diesel bez turbiny a i jeszcze wymieniam olej co 10 tys. km i nic nie dolewam w międzyczasie, nawet nie widzę na bagnecie aby coś ubywało ale dzięki za zainteresowanie...
Sprawdź powrót oleju z tubo do miski .
Zanim wymienisz silniczek krokowy - a zapewne jest on uszkodzony - dokładnie sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym powietrza. Od przepustnicy aż do głowicy. Mozolne ale czasem się opłaca - często przecierają się gumowe przewody podciśnienia a jeszcze częściej w najmniej oczekiwanym miejscu i najmniej dostępnym do naprawy. Nawet pod...
Prosze reszty szukaj sam http://www.ross-tech.com/vag-com/ Dodano po 1 http://www.ross-tech.com/Search-Results.... Dodano po 1 18001/P1593/005523 - Dostosowanie wysokości: Signal Out of Tolerance Ewentualne objawy Nieznany Komentarz To jest jeden z tych kodów błędów, gdzie ECU wie, że coś jest nie tak, ale nie można określić przyczynę. Możliwe...
Kod 13 - brak sygnałów z sondy lambda. Dobry i pewny zamiennik firmy NGK . Koszt do 100 zł. zamienniki no name, pseudo oryginały lub nieznanych producentów możesz sobie darować. Przed wymianą sondy należy sprawdzić szczelność w układzie dolotowym silnika.
Witam. Posiadam golfa 4 1,9 TDI silnik ALH Mianowicie pojawił sie problem przy 130 traci moc lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest OK
wstawienie strumienicy łuskowej ale czy to coś da ? Jedynie poprawi Ci samopoczucie że coś robiłeś. Przerabiając wydech czy dolot co jest nierozłączne, poczytaj o falowości przepływu , kolektorach wydechowych,ograniczeniu oporu przepływu w układzie dolotowym.
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
a przy wyjeciu zlaczki z serwa ucieka cisnienie i auto zaczyna inaczej pracowac. Odepnij od serwa , zatkaj rurkę i sprawdź.
Co ma czujnik wału czy wałka do tych problemów? Wystarczy połączyć kropki. Śmierdzi benzyną, wzrosło spalanie, jest błąd sondy. To nie jest błąd od uszkodzonej sondy tylko błąd zbyt ubogiej mieszanki. Masz gdzieś dziurę w układzie dolotowym, uszkodzony MAF lub MAP i stąd ten problem. Daj ten opis błędu jaki pokazuje komputer. Można też popatrzeć w bloki...
MID 128 PPID 270 Czujnik NOx. FMI 2 Nieprawidłowy poziom NOx . Możliwe przyczyny: Układ dozujący. Układ wydechowy. Układ dolotowy powietrza. Czujnik NOx. MID 128 PSID 46 Awaria monitorowania NOx W tym przypadku polecałbym diagnostykę bo trudno jednoznacznie określić przyczynę.
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS 110kw / 2005r. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu brak mocy !, auto bardzo powoli przyspiesza, na kompie błąd "nieszczelność układu dolotowego". Pytanie moje czy przyczyną braku mocy może być problem z kanałami wirowymi bo listwa sterująca spadła a z pierwszego kanału przy wciśniętym pedale gazu wylatują gazy !
Bmw e46 2,0 d 150 km problem polega na tym że pojawił sie olej w wydechu i w interkolerze. Została zregenerowana turbina i żadnego efektu to nie przyniosło dalej olej dostaje sie do układu dolotowego, po zdjęciu odmy w przewodzie jest olej tak jak w interkolerze i w wydechu. Cały układ ssący przed wymiana turbiny wymyty. samochód ma przebieg 205 tys...
Może jeździć i jeśli ci już strzela to sekwencja także nie będzie ci dobrze pracować i będzie strzelać ale te strzały nie będą odczuwalne. Sprawdź instalację wysokiego napięcia , kompresję silnika i ewentualnie czy nie zasysa lewego powietrza do układu dolotowego silnika.
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
a czy mógłbyś mi napisać co to jest ten czujnik masy i gdzie on się znajduje. inaczej przepływomierz masy powietrza umieszczony na układzie dolotowym za filtrem powietrza (najczęściej). jedź na diagnostykę bo sam tego i tak nie sprawdzisz, a wymiana w ciemno nie jest tania.
Wygląda na to że może to być nieszczelny układ dolotowy , lewe powietrze. gdy silnik jeszcze się rozgrzewa dostaje więcej paliwa i chodzi normalnie. Także rozszczelnienie może powodować wyższa temperatura. Zbadaj go rozpylając plaka w różne miejsca jeżeli podwyższą się obroty to już wiadomo. Ale najlepiej sprawdzić dymem. To tak na początek. Nie raz...
Wynika więc z tego, że silnik nie jest w stanie zassać paliwa (jeśli nie stwierdza się go po wykręceniu świecy). Silnik "nowy" (bo przecież większość części wymieniona), niedotarty, a więc jest prawdopodobne, że wytwarza za małe podciśnienie w układzie dolotowym (gdy zimny). Po nagrzaniu jest "szczelniejszy", a paliwo znacznie łatwiej odparowuje i rozpyla...
Co byś nie zrobił, pamiętaj żeby wyczyścić układ dolotowy z oleju i spróbuj to samo uczynić z wydechem. W silniku jest olej czy wyciągło wszystko??? Poczekaj chwilę i sprawdź czy da się obrócić wałem, byle nie rozrusznikiem, najlepiej też zdejmij górną osłonę z rozrządu i zobacz czy z paskiem jest wszystko w porządku,
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Problem jest tego typu ze turbina wciagneła olej Nie wciągnęła tylko wpompowała olej którym jest smarowana do silnika.Po wymianie silnika,lub naprawie(zależy co poszło) obowiązkowo turbina do wymiany -regeneracji i cały układ dolotowy do czyszczenia
Olej jest Głównym czynnikiem smarującym i chłodzącym turbosprężarkę. Ale gdyby to olej był przyczyną kopcenia to nie stawiałby zasłony dymnej koloru czarnego. Czułbyś smród przepalonego oleju. A właśnie jaki kolor spalin idzie z rury? Najpierw zdiagnozuj układ dolotowy, oraz wtryskowy. Może wystarczy zmienić filtry paliwa i powietrza? Warto zbadać sprawę...
powietrza nigdzie nie zasysa lewego Tam jest turbina - w układzie dolotowym jest nadciśnienie. To jak może zasysać?
Najwyższe ciśnienie powinno mieć miejsce przy 10° do 15° owk po GMP, ale jeśli "stroisz" silnik to licz się z tym że moc "dwusuwa" zależy również od parametrów układu dolotowego i wylotowego, oraz od składu mieszanki, a także od temperatury powietrza, zaś wszystkie te czynniki wpływają na siebie. Życzę sukcesów.
Silnik krokowy, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym.
Witam. Kolego w tym silniku turbina kręci od {zera} jest możliwość że masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbiną a kolektorem, rzadkie węże gumowe ewentualnie opaska na wężu. niby jest doładowanie a go niema. miałem taki przypadek że guma rzadka była i puszczała cisnienie.
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Byłem przed chwilą na badaniu szczelności układu dolotowego i układ dolotowy jest szczelny. Co dalej? (at)ElektrodaBot
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
Dokładnie tak jak napisałeś , czarny dym z wydechu to mało wiatru i dużo paliwa , przypadkiem nie masz dziury w układzie dolotowym?
Koledzy 5D i petre007 może pomoge 00561 - jest błędem będacy wynikiem błędów 00525 i 00533, możliwe przyczyny - Nieszczelności układu dolotowego / lewe powietrze / uszkodzona uszczelka Wypadanie zapłonów (gumki na swiecach) MAP MAF Sonda Lambda Wtryskiwacz/e Auto wtedy muli
A co podaje sonda ? Napisałeś że jak założyłeś gaz to zaczął falować , są dwie mozliwosci , zwężka - mikser , zbyt mocno przytłumia dolot lub nie odpowiednio zamontowany , nie wiem bo nie widze , lub jak już ktoś wcześniej wspomniał , nie szczelność układu dolotowego. Podaj pomiary wg.sondy
Miałem takie same błędy przy nieszczelnym układzie dolotowym
Miałem na myśli silnik 1.6 16V VTi 120KM. W tym benzyniaku nie ma podciśnienia w układzie dolotowym.
Zakładam, ze wiesz, że odma jest odprowadzona pod silnik a nie do układu dolotowego ? W pokrywie zaworów jest zaworek do Odmy (niewidoczny nawet po zdjeciu i odwróceniu pokrywy zawórów). To jest taki specyficzny zaworek jednokierunkowy pozwalający na przepływ gazów z komory korbowej na zewnątrz. Możliwe, że on sporadycznie jest blokowany i po otwarciu...
Przewód. Tak to się nazywa, ale jeśli w sklepie powiesz: przewód odpowietrzający łączący pokrywę zaworów i gruby przewód powietrza przed przepustnicą, to będzie poprawnie (pot. odma). Nawet w serwisie wszystkie te przewody, w całym układzie dolotowym, określane są jako: przewód, lub przewód powietrza. Co do jazdy, wiadomo, nie powinno się tak jeździć,...
Witam Przede wszystkim sprawdź układ dolotowy powietrza. Wszelka nieszczelność, jak wspominał kolega wyżej, jest powodem takich problemów. Jeżeli wszystko jest szczelne, problem może być w klapie (talerz) przepływonierza. Patrząc na przepływomierz z góry jest tam śrubka regulacyjna (taka na imbus). MOżesz spróbować regulować tym, ale jeżeli nie wiesz...
Podejżewam, ze nie możesz odpaliś na Pb ze względu na .... zalanie silnika. Jak Ci zgaśnie i zaraz próbujesz go odpalić to poza benzynką zasysa sobie jeszcze pozostałości gazu, które sa w układzie dolotowym. Jak zgaśnie tak jak opisałeś to próbuj odpalać ze wciśniętym całkowicie pedałem "gazu". Swoją droga to mogłes napisac coś więcej - jakie to autko,...
Jak jeszcze aktualne to tu masz schemat z opisem komponentów http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyr... Po kolorach przewodów dojdziesz który elektrozawór od czego.
Zmierz sondę miernikiem. To co daje na wyjściu i określ w jakim stopniu jest sprawna. Skład mieszanki stechiometrycznej czyli paliwowo powietrznej zależy od ilości tlenu w spalinach. To przekłada się zarówno na kąt otwarcia przepustnicy jak i przesłony w układzie dolotowym. Komputer potrzebuje danych do określenia ilości podawanej mieszanki jak i kąta...
Dziurawy układ dolotowy między turbosprężarką a silnikiem.
rakowsa , przeczytaj to co sam napisałeś "Po odłączeniu (fizycznym) w ASO instalacji, silnik pracuje na benzynie zupełnie poprawnie. Po ponownym podłączeniu instalacji znów ten sam objaw." i wyciągaj wnioski. Po prostu instalacja jest nieszczelna i popuszcza gaz do układu dolotowego i silnik na benzynie się dusi (dwa grzyby do barszczu).
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
vw scirocco 16v http://obrazki.elektroda.net/83_12449441... pozdrawiam
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
układ dolotowy spalin spaliny układ dolotowy nieszczelność układ dolotowy
pilot żarówki gniazdka angielskie czujnik biegu wstecznego
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
How to Charge a Car Battery Safely with Smart Chargers, AGM, Gel, and Lithium Models Niebieska dioda na dekoderze Polsatu - co oznacza?