Odpowietrz pompę hamulcowa po przez przewody i pompę abs na zapalonym silniku, najpierw zaczyna się odpowietrzać od najdalszego kola czyli tylnego lewego.
6E0945553B jest przełącznik ciśnienia (3 bar). Nie jest to czasem włącznik świateł STOP.
W samochodzie osobowym z hydraulicznym układem hamulcowym 7- 10Mpa, w pneumatyce ciężarówki 0,7Mpa. Systemy hamulcowe działają na innej zasadzie, więc porównywanie ciśnień jest bezcelowe
https://obrazki.elektroda.pl/2114906000_...
Pytanie drugie czy możliwe żeby padła sama pompa hamulcowa tylko dlatego że była "pusta" przez około dobę? Jeśli padła to tylko przez te twoje odpowietrzanie. Tak ciężko zrozumieć że nie można naciskać pedału hamulca jeśli w pompie nie ma płynu?
Zacznijmy od podstawowych rzeczy sprawdź bezpieczniki: E350 na kasecie EBS pin A7 zasilanie po kluczyku E189 na kasecie EBS pin A9 zasilanie przed kluczykiem E190 na kasecie EBS pin A8 zasilanie przed kluczykiem Sprawdź jakie napięcie jest na kasecie, czy nie jest zalana wodą, sprawdź przewody pod kątem uszkodzeń itd. później sprawdzić, przewody doprowadzające...
Producent podaje 0,6l
Odklejona szczeka to spory rumor i hałas. Zrób porządek z halulcami i wymień płyn hamulcowy.
Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
W modulatorze ABS
W pompie ABS ma "bąbel" powietrza i dlatego tak jest. Popuść na pompie wyjścia na prawy przód i lewy tył (są opisane) i przepompuj kilka razy. Póżniej zakręć na pompie ABS i dokończ odpowietrzanie metodą "tradycyjną" i powinno być ok. Możesz (jeśli masz jak) "wstrzyknąć" do zbiorniczka z 0,5bar-a powietrza, byłoby jeszcze lepiej.
24 złącze ABS dla pojazdu ciągnionego 24a elektronika ABS 21 chyba światło stop. Dziwne to bo nie ma tu nic z ABS auta oprócz 24 i 24a
Osobiście bym to zignorował, może algorytm sterownik ABS sprawdza poprawność działania czujnika lub coś podobnego.
prosze i powodzenia :)
Taniej będziesz miał przerobić przyczepę na jednoobwodowe. Kupić zawór sterujący jakieś 140 zeta i około 80 zawór regulacji. Przewody powinieneś wykorzystać stare.
jest to prawdopodobnie zapowietrzony hamulec, najlepiej pościągać wszystkie kola i odpowietrzać hamulce zaczynając od tylu, odpowietrzniki są za bębnami jest dobre dojście po ściągnięciu kola.
podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Polecam urządzenia tego typu: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Podciśnienie które jest potrzebne do wspomagania siły hamowania wytwarzane jest przez pompę napędzaną przez wałek rozrządu czyli silnik.
A masz płyn hamulcowy w zbiorniczku? Mialem podobnie w scenicu a przyczyna tkwila w cieknącym przewodzie sprzęgła.
Wyczyść ten zacisk co się zapowietrza, zobacz czy pod gumą nie ma płynu hamulcowego. Na odpalonym silniku napompuj mocno hamulec i trzymaj go przez kilka minut. Sprawdź później czy pod gumą nie pojawił się płyn. Jeżeli nie to musisz odpowietrzać dalej. Jeżeli jest płyn to ciągnie powietrze uszczelką na tłoczku.
Hm,miałem podobny problem kilkanaście lat temu i jeśli sobie przypominam to jest sprawa właśnie tego bolca -jest za krótki i działa tylko na jedną sekcję pompy.
Odpowietrzaj na włączonym zapłonie.
1 To wiesz co. A moduł jest koło osuszacza. Tyle że z texą świata nie zwojujesz. Bo defekt pilota naczepy jest dość skomplikowany. Kwestia czy usterka typu elektrycznego czy pneumatycznego.
Witam Uszkodzone potencjometry w zaworze,wymień na nowy lub daj do regeneracji. Moduł hamulca zasadniczego Opis Jednostka sterująca wykryła, że stan sygnału włączenia trybu aktywacji oraz sygnały z potencjometrów nie są zgodne. Tryb aktywacji jest wyłączony przy wciśniętym pedale hamulca. Przyczyna Zwarcie do masy wskutek uszkodzenia przewodów lub modułu...
Chcę kupić przewód, Może zrób "mu" foto, zmierz plus/minus długość jego i na tej podstawie w sklepie Ci resztę dobiorą... Jeśli nie, to trzeba dorobić nie oryginał... A najlepiej, to pojedź, choćby do jakiegoś taniego warsztatu i ten przewód Ci zrobią... No cóż Ci jeszcze doradzić, skoro schematu nie mam :(
Data jest ok?
Nie to modulator sterowania przyczepą /naczepą. Mógłby cię prosić o informacje gdzie znajdę ten modulator. Dojdziesz po przewodach powietrznych z siłowników przedniej osi.Dawno nie miałem mercedesa na warsztacie i nie pamiętam.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
kontrolka układu hamulcowego. A cóż to za kontrolka? W jakim kolorze się świeci?
W sterze abs
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP. Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP. Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować....
No ale żeście popisali se głupoty. :D Przecież teraz o tej kontrolce to uczą na kursie na prawko tak? Tylko i wyłącznie układ hamulcowy do kontroli. Zacząć od poziomu płynu. To że w nowych samochodach oznacza układ hamulcowy to już w starszych może oznaczać wszystko.
Kryonaut nie przewodzi prądu. Ale jak pamiętam jest dość gęsty. Jedną puszką tych "sprężonych powietrz" raczej tego nie wydmuchasz, nie te ciśnienia, a przede wszystkim ilość, ale spróbować nie zaszkodzi. Zmywacz do układów hamulcowych w sprayu mógłby dać radę chyba
Zapewniam Was że napompowanie zbiornika od ukł. hamulcowego do cisnienia 10 atm. NA PEWNO nie spowoduje eksplozji i porażenia operatora odłamkami. Przy ciśnieniu roboczym znamionowym7 - 8atm, ciśnienie maksymalne dopuszczalne zbiornika jest co najmniej 2 razy większe - vide zbiorniki LPG, przy cisnieniu roboczym 15 atm, są pompowane do 30 atm przy próbie...
Bardzo proszę ;) Nr zaworu masz w dolnej części tabliczki. Więcej informacji o produktach WABCO znajdziesz tu: www.wabco-auto.com W zakładce inform w polu numer produktu wpisujesz właściwy numer i gotowe :)
Witam wszystkich na tym forum. W ostatnim czasie zostałem posiadaczem wózka widłowego Balkancar DV 1786 (silnik Perkins 4 cyl.). Kilka razy nim jeździłem i na początku wydawało się, że wszystko jest ok, wózek jeździł do przodu i do tyłu po równym terenie. Problemy się zaczęły, jak musiałem przejechać przez próg czy wyjechać z niewielkiego dołka (silnik...
Cytat: "wskazuje na problem z układem elektronicznego sterowania hamulcami (EBS). Dokładna interpretacja kodu zależy od systemu diagnostycznego i wersji oprogramowania pojazdu. W niektórych przypadkach może to oznaczać usterkę związaną z zasilaniem centralki EBS, co może prowadzić do nieprawidłowego działania układu hamulcowego. W innych sytuacjach...
http://obrazki.elektroda.pl/1562996000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1018934700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5232821000_1... Musisz pokręcić kółkiem samoregulatora zaznaczonym na zdjęciach.
Luzy w zawieszeniu nie mają nic wspólnego z działaniem układu hamulcowego. Proponuje podjechać do warsztatu samochodowego celem diagnozy i sprawdzenia układu hamulcowego oraz wymiany wachacza. Pozdrawiam!
Co tak się panowie produkujecie z tymi różnymi hamulcami. Jak znam życie to na 99% jest to subiektywne odczucie autora. Twierdzę dlatego że porównał to ze znacznie nowszym autem. Wystarczy pojechać na SKP i odczytać wartości sił hamowania z poszczególnych kół. Ja natomiast wiem że im nowsze auto ty ma silniejsze wspomaganie także mniejsza siła przyłożona...
To jest zawór rozdzielający powietrze (1 wejście) wyjścia 21,22 do układów hamulcowych, 23,24 wyjścia do skrzyni sprzęgła i całej reszty. Kolejność rozdziału to 1 układy hamulcowe, powyżej 5 barów otwierają się obwody 23,24. Powietrze jest utrzymane w obwodach hamulcowych 4,5 bara. Jeśli zawór jest sprawny, to powietrze w hamulcach zostaje. Do sprawdzenia...
A nie zapowietrzyłeś układu hamulcowego ?
Odpowietrzyć pompę Odpowietrzyć układ hamulcowy Sprawdzić zaciski jeszcze raz
W dziale obok masz całe dwie książki naprawcze do Vito I w pdf-ie. Wystarczy tylko poszukać! Pozdrawiam!
Witam. W większości układów hamulcowych stosuje się dłuższe i krótsze szczęki hamulcowe dlatego,że okładziny hamulcowe na szczęce przeciwbieżnej zużywają się zawsze szybciej niż na współbieżnej i dlatego aby było w miarę równe zużycie obu okładzin okładzina na szczęce przeciwbieżnej ma być dłuższe to znaczy w C-330 dłuższa ma być od przodu czyli od...
Psid 23 szyna przesyłu danych układ hamulcowy przyczepy fmi 5 prąd zbyt niski lub przerwany obwód. A sprawdzałeś złącza pneumatyczne miedzy autem a naczepa
Ta lampka to układ hamulcowy, może płyn h-cowy.
A co ze wsi jesteś ( nie ubliżając wsi) i nie wiesz o tym że sportowe auta nie mają wspomagania. Do tego dochodzi inna przekładnia hydrauliczna układu hamulcowego.
Sprawdzić trzeba pompe oraz cały układ hamulcowy łącznie z tyłem.
3181EBS Moduł regulacji ciśnienia, oś przednia prawa,zawór zwrotny 3155-08 Układ hamulcowy Błąd .... trzeba sprawdzić czujniki prędkości przednią oś, modulatory i okablowanie.
1- Czujnik zużycia klocków hamulcowych, przedni lewy. 2- Licznik. 3- Lampka ostrzegawcza ABS. 4- Lampka kontrolna układu hamulcowego. 5- CAN gateway. 6- Bordnetz. https://obrazki.elektroda.pl/4312236000_...
Możesz to zrobić ,ale co z ciężarem samochodu . Zawieszenie oraz układ hamulcowy trzeba wzmocnić , zużycie paliwa też wzrośnie.
Jaki układ hamulcowy to poszukam schematu pneumatycznego. Dodano po 13 Po tym zaworze możesz mieć wabco c lub d uklad
Chwila moment, nie podciśnienie odciąga klocki od tarcz, chyba że wymyślili jakiś nowy rodzaj układu hamulcowego...
Witam, U mnie podobna sytuacja. Na trasie w sobotę wywaliło komunikat o battery power failure. Dojechałem do domu i zgasiłem silnik. W niedzielę rano już nie odpaliłem. Wyskakuje błąd układu hamulcowego oraz battery power failure. błąd P1352 wybiło i nawet nie chce kręcić. Akumulator ma 12.7 V wiec to raczej nie on. zastanawiam sie na ktorymś z bezpieczników.
Jak hamujesz ze 140km/h wciskając coraz mocniej pedał hamulca to się krzywią - brembo to renomowany producent układów hamulcowych.
Mozna jeździć,usterka w układzie ABS i został wyłączony,samochód hamuje tak jak z konwencjonalnym układem hamulcowym.
Klocki muszą się dotrzeć. Sprzęgła nie zapowietrzyłeś.
Jeśli żółta to od klocków tzn od czujnik zużycia.
Płyn hamulcowy należy stosować taki jaki jest przewidziany przez producenta układu hamulcowego. Wymiana płynu na "wyższy" może w skrajnych przxypadkach spowodować "rozwalenie" układu. Płyn DOT 5.1 może zawierać związki, które wpłyną destrukcyjnie na niektóre elementy układu hamulcowego - np. na uszczelki lub przewody elastyczne. Na przerabiane "na lepsze"...
Witam Czy ta zamarznięta woda w czymś przeszkadza,APS nie dobija powietrza,jakieś komunikaty na desce z zawieszenia czy układu hamulcowego.
jaki związek ma układ hamulcowy ze sprzęgłem Tylko taki, że samochód nie toczy się swobodnie z przyblokowanymi hamulcami, jak odłączysz napęd wciskając sprzęgło, to się zatrzymuje
Rozumiem, że przy wymianie płynu hamulcowego nie ma obowiązku, czy zwyczaju wymiany innych części związanych z układem hamulcowym? Wymiana części w/g stanu zużycia
Dzień dobry, przeprowadzam remont przyczepy ciężarowej, którą zakupiłem do celów rolniczych. https://obrazki.elektroda.pl/1045358100_... Przyczepa ma już swoje lata więc poza piaskowaniem, malowaniem, założeniem nowej instalacji elektrycznej chciałbym też zająć się instalacją pneumatyczną. Przyczepa wyposażona jest w zawieszenie na...
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
Mam pastę z pierwszego postu zrobiłem jedne hamulce i mi została sprzedam niedrogo bo leży.
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI-14 Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej G051 Blok...
próbowałem odpowietrzyć ale się nie da. Doprecyzuj swoje stwierdzenie.
jeśli to wóz pokroju punto, to mógł się zepsuć reduktor siły hamowania na przewodzie hamulcowym lub faktycznie jak koledzy piszą przewód gumowy mógł spuchnąć w środku.
Napisałbyś to co za maszyna, czy chodzi o układ hamulcowy czy o hydraulikę siłową. Generalnie w maszynach rolniczych i budowlanych oraz w wysprzęglikach motocykli stosuje się dwa rozwiązania: — Układ hamulcowy z płynem hamulcowym DOT3/DOT4 do standardowych suchych układów hamulcowych. — Układ hamulcowy z olejem mineralnym do układów hamulcowych pracujących...
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
co robić ? Osuszyć układ hamulcowy. :D Uszczelnić układ pneumatyczny Volvo i przyczepy - jeśli ma przyczepę. Przy dużych wyciekach powietrza osuszacz nie ma kiedy się zregenerować i mimo, że jest sprawny nie osusza powietrza. Gdzie dolewasz ten płyn Wabco?. Do której butli?
Te same twoje błędy u mnie tak opisane: 01130 (046A) -Działanie układu ABS. 00814 (032E) -Cewka ciśnienia układu hamulcowego N247. 00778 (030A) -Czujnik skrętu kół (G85). Napraw sprawdź.
Bremssysteme gesthort- uszkodzony układ hamulcowy, proszę odwiedzić warsztat renault. Pojazd zatrzymać- przeczytać instrukcję auta. Proszę zapiąć pasy bezpieczeństwa. Tak to leciało ;)
Jak stanie to posprawdzaj zasilania na Abs pewnie Bsm leci w kulki.
edytowałem w tym czasie post, chłopaki z Audi A3 jednoznacznie wskazują na słaby prąd w czasie rozruchu lub poziom płynu w układzie hamulcowym - ale warunek - sygnał + kontrolka
czy spadek ciśnienia może być spowodowany przepuszczaniem przez pompę hamulcową tylko ze nic przy niej nie robiłem i mogła od tak sobie się zepsuć a po drugie to moim zdaniem to za wolno płyn leci z przodu podczas odpowietrzania. z tyłu porządnie sika. Dodano po 3 a jeśli przepuszcza pompa to czemu na zgaszonym silniku nie przepuszcza.
Układ hamulcowy jest dwuobwodowy czyli jak źle spojrzałeś to w jednej przegrodzie może być pełno, a w drugiej pusto. Nie zostawiasz plam? Bęben nie jest mokry?
Cylinderki się wymienia na nowe. Po wymianie odpowietrzasz tylko koła w których było dłubane.
mechanik stwierdził, że na jego oko czujnik jest ok a usterki można szukać w całym układzie hamulcowym Fajny mechanik ale moze lepiej znajdz innego ! Problemem moze byc wadliwy czujnik , uszkodzona wiazka lub uszkodzony pierscien na przegubie ... Mozesz wyjac bezpiecznik z systemu ABS i wtedy pompa nie bedzie ingerowac w twoje hamowanie. Ale oczywiscie...
No to ustalmy fakty. Nikt się nie pytał co było wymieniane w układzie. Jeśli poniżej pompy ABS i z założeniem, że przewody/otwory były zaślepione podczas roboty...Albo inaczej, że wszystko co wyżej nie zostało zapowietrzone - spokojnie można pedałem. Jeśli została zapowietrzona pompa ABS to samym "deptaniem" nie odpowietrzysz układu do końca. Z tym...
Woda skondensowana w zbiornikach układu hamulcowego.
podczas hamowania na komputerze wyświetlany jest komunikat "Sprawdź układ hamulców na następnym postoju" To podaj kody z tablicy dla układu hamulcowego.
Powodem ciągłego zapowietrzania są pęcherzyki w przewodach łączących zbiorniki z pompą i we wlotach do pompy.Niech ktoś ci pompuje, to zobaczysz w tych przewodach jak "pracuje" powietrze.Chodzi tam i z powrotem, a co jakiś czas zaciągnie do pompy.Dopóki nie usuniesz tego powietrza, możesz zapomnieć o odpowietrzaniu pompy i całego układu.
Bez przesady z tym warsztatem, proponuję odpalić samochód poruszać trochę hamulcem, odłączyć przewody żeby ciecz wypłynęła, skręcić przewody zalać czystym płynem hamulcowym, poruszać hamulcem, spuścić, skręcić na na dobre, zalać, odpowietrzyć i można jeździć. Możesz próbować jakoś odseparować ten płyn ale to układ hamulcowy i ja bym nie ryzykował.
przyczepę 2 osobową ciężarową :?: Art. 63. 3. Zabrania się przewozu osób w przyczepie, lub 1 obieg hamulcowy z regulatorem siły hamowania? § 15. 2. Hamulce powinny ponadto odpowiadać następującym warunkom: 6) w przypadku hamulca pneumatycznego połączenie pojazdu ciągnącego z przyczepą powinno składać się co najmniej z dwóch przewodów (zasilającego...
Sanfran, ok. Czy mógłbyś odnieść te spostrzeżenia do pytań z początku tematu? Edit Czy taką sytuację mogą powodować stare odpowietrzniki?
Dokładnie to zrobiłam, jednak nie zauważyłam niepokojących zmian. Po naładowaniu akumulatora problem ustał Czyli wniosek : akumulator do wymiany na wolny od wad :D , no chyba że nie wyłączyła pani świateł przed zamknięciem samochodu i rozładowało akumulator :cry: :?: . Układ ESP tak reaguje na niskie napięcie zasilania, wywalając właśnie komunikat...
DSC ma iformację po CAN ze sterownika poduszek z czujników G i obrotu. Potrzebuje też informację z czujnika kąta skrętu kierownicy, czujnika ciśnienia w obwodach układu hamulcowego, czujnika prędkości i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Witam jest ich 31 sztuk jeśli biega o układ hamulcowy :D to który podesłać? nie sprawdzałem ile jest ich w układzie typowo elektrycznym gdzie występuję coś z układu ABS ale na pewno mnogo.Podaj co konkretnie dolega pacjentowi co za układ w nim siedzi a się coś wymyśli :D
W opisie jest napisane że można odpowietrzyc tym pompe abs. Aktywowanie procedury serwisowej ułatwia/umożliwia prawidłowe odpowietrzenie układu hamulcowego z ABS. Co wcale nie znaczy, że da się to zrobić tylko "kliknięciem", bez odkręcania odpowietrzników.
Witam. MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID72 Czujnik zużycia okładzin ciernych hamulców, druga oś, strona lewa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania.
Kod usterek: MID 136 - PSID41 - FMI14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS PSID41ESP pasywny FMI-14Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS C086Czujnik kąta skrętu C087Czujnik przyspieszenia bocznego podwozia Trzeba odczytać pozostałe kody...
Ta "Nadpobudliwość" to właśnie sygnał, iż ABS jest w pełni sprawny elektronicznie. Natomiast różnica prędkości obracających się kół przy hamowaniu właśnie pobudza ABS do działania. Aby całośc działała sprawnie to układ hamulcowy (mechaniczny) winien być sprawny.
MID144 G001 - Blok elektroniczny pojazdu PSID20 Przystawka odbioru mocy nr 1 FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe G001 Blok elektroniczny pojazdu V010 Elektrozawór załączenia przystawki odbioru mocy nr 1 MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID84 Element grzejny układu AdBlue (w układzie: od modułu pompy do elektrozaworu dozującego) FMI-5 Prąd...
Zatkany otworek wyrównawczy w pompie hamulcowej.
To odepnij kostkę i jak kontrolka zgaśnie jedź i sprawdź ABS. ABS jest częścią układu hamulcowego, więc może został odłączony bo korek podaje informację że brak płynu w zbiorniczku i może chce zapobiec uszkodzeniu modulatora ABS? Tak se to wymyśliłem :D
zawór ac 156 b knorr są dwa jeśli volvo na tarczy
schemat układ hamulcowy układ hamulcowy bębnowego zablokować układ hamulcowy
obliczanie transformatora impulsowego sprawdzić agregat lodówki indesit skrzynia szczelinowy
Kody silników w Citroën C5: Generacje i modele John Deere 5720 - Przepalający się bezpiecznik stacyjki