To było coś koło kilkunastu Ohm.Na nim był mierzony spadek i to informowało układ kontroli czy silnik pracuje czy nie. Schematu tego modelu nie mam.
w krokowym można wykorzystać PWM i sterować obrotami , zaś w drugim , tylko stanem(on/off) i kierunkami Odwrotnie , dla silnika krokowego o obrotach decyduje rodzaj sekwencji sterowania ( falowe , pełny krok , półkrok , mikro krok ) oraz szybkość zmian tej sekwencji oczywiście z uwzględnieniem parametrów danego silnika krokowego . Przy sterowaniu silnika...
Witam! Prościutki układzik: - fototranzystor jako czujnik obrotów oświetlonego wału, na którym jest namalowany pasek czarny/biały, - układ scalony CD4093 (4 bramki NAND Schmitta) - buzzer, 2 (lub 3) tranzystory NPN i przekaźnik. Obracający się wał jest "widziany" przez fototranzystor, powodując powstanie na jego kolektorze impulsów. Te impulsy (oddzielone...
"P1640 Układ kontroli silnika-sterownik ECM_usterka" - spróbuj innym skanerem, bądź wymigać - kodu nie powinno być. Ogólnie najprawdopodobniej fałszywe zgłoszenie usterki.
Witam. Mam Corsę C 1.3 CDTI 2004r. która nie odpala. Wyrzuca mi cały cały czas błąd P1625 - układ kontroli silnika - sterownik ECM. Zauważyłem także że pompy paliwa nie słychać. Gdzie znajdę przekaźnik pompy paliwa.?
Wyskakuje błąd p1635 - układ kontroli silnika sterownik ECM. A nieprawda. Po co pompa wymieniana? Błędy kto i czym czytał ?
Witam Pojęcie serwo oznacza, że układ wykonawczy posiada kontrolę. Silnik krokowy z wbudowanym układem kontroli, czy to prędkości, czy położenia tez będzie układem serwo.
Kod usterek: MID 128 - PSID72 - FMI3 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID72 Zawór termostatu FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V127 Elektrozawór układu chłodzenia oleju silnikowego Elektrozawory są w podstawie...
możesz miec nieszczelnosc w układzie doładowania silnika na poczatek dokładna kontrola wszystkich węży i ich połaczen
Witam wszystkich. Odgrzewam trochę ten temat, ponieważ mam podobny problem, ale z całkiem nowym, ale takim sterownikiem. Silnik został sprawdzony na innej bieżni i jest OK. Może ktoś mi podpowie, czy układ o oznaczeniu CJ358 (prawdopodobnie to to samo co LM358) może tutaj na płytce pełnić rolę kontroli prądu silnika ? Dodam, że bez obciążenia silnik...
Dziękuję, wlutowałem ponownie ten element. Jest on chyba w układzie kontroli prądu silnika, bo bez niego odkurzacz włącza się tylko na ułamek sekundy, po wlutowaniu silnik działa normalnie
W układach kontroli silników nie stosuje się czujników linowych natomiast potrzebne jest określenie stanu pola magnetycznego z wyjściem określonym stanem niskim lub wysokim , poruszanie temu silników krokowych ??? wydaje mi się ze ma kolega najzwyklejszy silnik wielofazowy (2 ewe.3 ) a nie krokowy :) proszę o dołączenie fotek budowy silnika
Wiem, że masz głowę pełną pomysłów ale napisz co chcesz zrobić? Te silniki mają się obracać z określoną prędkością a może mają być elementami wykonawczymi serwomechanizmu? Układy kontroli napędów w CDROM różnią się przede wszystkim, z Twojego punktu widzenia, obciążalnością wyjściową. Jeden musi rozpędzić/zatrzymać i napędzać ze zmienną określoną prędkością...
Najprościej kontroluj prąd płynący przez silnik i ustaw próg po przekroczeniu którego silnik zostanie odłączony i włączy się alarm. W celu kontroli prądu i jednoczesnej separacji układu pomiarowego od sieci w szereg z silnikiem włącz przekładnik prądowy.
To nie tranzystor, szanowny Kolego, a układ kontroli prądu silnika zachowuje się poprawnie, chroniąc tranzystor przed przeciążeniem i przegrzaniem. Można by ewentualnie wymienić ten MOSFET na mocniejszy, ale wówczas należało by zmniejszyc wartość rezystancji bocznika (czyli układu zapewniajacego ,,miękki start" i ochronę silników i sterownika.) Sprawa...
Autor pisał o przełączniku, z czego można domniemywać, że styczniki są na stanowisku stacjonarnym. Tworzone przenośne na razie składa się z gołego silnika, zaś autor chce skompletować resztę nowego wyposażenia elektrycznego. Tak przynajmniej to zrozumiałem. Jeżeli jest inaczej, to faktycznie najprościej wpiąć przekaźnik kontroli faz w układ blokady...
Przeczytałem na jakiś forum amerykańskim że przyczyną może być nawet problem ze złą praca silnika dotyczy to złej pracy przepustnicy jak i układu kontroli pracy silnika u mnie pojawiły się kody błędu spalania i wtedy pogorszyła się praca skrzyni ( chodź nie była idealna )
No i to zasadniczo zmienia postać rzeczy. Interesuje Cię błąd E22. Generalnie silnik pracuje poza kontrolą układu tacho. Na forum znajdziesz tonę informacji o tym problemie. Aha, i ten kondensator zostaw w świętym spokoju.
proszę o poradę /schemat/ układu kontroli chłodzenia silnika na łódce tak aby w trakcie pływania w przypadku zaniku chłodzenia silnika /np.jakiś liść przytkał otwory do których wpływa woda/załączał się alarm akustyczny.
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
często spotykam silniki krokowe które są zasilane 3,9V na faze a mój układ będzie zasilany 12V cała sprawa polega na tym że w układach z silnikami krokowymi często stosuje się podwyższone napięcie zasilania silnika w celu poprawy dynamiki , ważną sprawą jest nie przekroczenie prądu znamionowego dla danego silnika w tym celu używa się układów kontroli...
Witam!mam problem z autkiem jak w temacie. Autko ciężko odpala i nie wkreca się na obroty powyżej 3500obr/min. Komputer wywala błąd P1635-Układ kontroli silnika - sterownik ECM(sygnał niski).Sprawdzone świece żarowe, przekaźniki, masy pojazdu. Do tego na liczniku nie pokazuje temperatury silnika. W parametrach jednak pokazuje temp. prawidłową. W parametrach...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Pojawia sie nowy wątek - regulator pradu wzbudzania proszę go opisać biżej,jak rozwiązano układ kontroli obrotów silnika(prądniczka )?
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Czy silnik ma jakiś enkoder lub inną kontrolę położenia?
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
AXXX ma rację ale szukał bym błędu w układzie tacho oraz kontroli pracy silnika (tacho, okablowanie, moduł).
Zaznaczenie pisakiem to zdecydowanie za mało precyzyjne. Musiałbyś może zrobić sobie jakiś przyrząd ( imak-chwytak ), który pozwoli Tobie na delikatne ale pewne uchwycenie obu talerzy jeszcze przed odkręceniem wkrętów mocujących talerzyk dociskowy i dopiero potem go odkręcić żeby wyjąć ułamany fragment osi. Trzeba całość uchwycić w 3 lub więcej miejscach...
Teraz zasilam 12V, Do Ilu zwiększyć? Nie wiele możesz osiągnąc na tym sprzęcie. Teoretycznie są duże możliwości przekraczania nominalnych parametrów, jeżeli sprzęt na to pozwala. Silniki krokowe z reguły zasila się napięciem wielokrotnie wyższym niż jego napięcie nominalne po to aby poprawic jego parametry/ wydajnośc. Na przykład silnik 2.6V praktycznie...
Otóż właśnie: www.forum.vwgolf.pl Prawdopodobnie będziesz musiał zmienić pas mocowonia silnika, ale nie wiem jak to wygląda dokładnie przy tym silniku. Ale takie manewry jak zamiana mniejszego na większy z nowszego modelu i w dodatku TD to będzie ciekawa :) Na pewno 1.9TD ma więcej układów kontroli pracy silnika, więc będzie troche pracy. I jak koledzy...
Poszukuję elektryki do tego modelu. Chodzi mi konkretnie o klimatyzację (mechaniczna), układ kontroli-pomiaru temperatury silnika oraz układ sterowania dodatkowego ogrzewania z tyłu. Najlepiej ka były by to szczegółowo rozrysowane poszczególne układy. Jeżeli by kto miał to także schemat ideowy modułu sterowania (steuergerät)
Ja to laik jestem , ale nie ma tu mowy o jakiejkolwiek usterce silnika / rozrząd / , szukał bym raczej usterki w kontroli trakcji , układu odczytu prędkości obrotowej kół i wszystkiego dookoła / czujniki ABS , komunikacja / . Błąd odczytu powoduje zadziałanie systemu . I tu się z tobą nie zgodzę.Jakakolwiek usterka elektroniczna w silniku,nawet błąd...
Gdyby żarówka była normalnie zasilana, z +12V, to by po prostu świeciła "na pół gwizdka", ale w Oplu jest układ kontroli oświetlenia w skrzynce UEC i jak mu obciążenie danego obwodu nie pasuje to odcina jego zasilanie
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Kod 27 dotyczy motoru dmuchawy (za wysokie napięcie motoru dmuchawy)czyli tak jakby rozpoznawał przerwe w obwodzie silnika dmuchawy.Ten układ ma kontrole obciążenia przez silnik.Można obejrzeć profilaktycznie komutator silnika + szczotki.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi ponieważ w obu przypadkach przy bezpośrednim przeniesieniu napędu będzie pobierany prąd w celu utrzymania zadanej pozycji. W serwie układ kontroli położenia, silnik krokowy tzw. prąd trzymania ich wartości będą zależne od zastosowanych elementów. Natomiast stosując przekładnie ślimakową problem utrzymania pozycji praktycznie...
To jeśli kolega ma oryginalną elektronikę do tego można spróbować je uruchomić za jej pośrednictwem. Zrobić PCB pod ten układ i przy użyciu procesora podać niezbędne sygnału do układu ;] Trochę zabawy ale efekt będzie bardzo dobry. Ten układ posiada wszytko o czym pisałem od kontroli prądu po sterowanie mikro-krokowe ;] Pozdrawiam, Marcin
A czy myślałeś o wymianie silnika na 3-faz + falownik + Twój układ kontroli ilości obrotów ?
Problem jest taki że po podłączeniu wszystkiego silnik nie startuje Jeżeli podłączyłeś tak jak narysowałeś na"schemacie" to nie ma prawa ruszyć i nie masz bladego pojęcia jak działa układ kontroli faz - tu odsyłam do instrukcji [url=http://www.fif.com.pl/produkt/30/41... do strony producenta Proponuję doprowadzić do porządku obwody ochronne (Pokaż...
Z książkami jest ciężko. Szukaj tytułów - Kryteria doboru zabezpieczeń instalacji 3 fazowej. Ochrona nadprądowa i przeciwporażeniowa w instalacjach elektrycznych. Systemy sterowania oraz kontroli i zabezpieczeń. Silniki- systemy sterowania i kontroli. Układy sterowania i zabezpieczania silników elektrycznych. Układy zabezpieczenia maszyn elektrycznych....
Przeczytaj to http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... tam jest podany sposób sprawdzenia układu kontroli ciśnienia oleju
bez kontroli prądu w układzie raczej odradzam badania silnika przy różnych napięciach , stosując ULN-na masz ograniczony prąd do 500mA tak więc przy dużym jego wzroście masz po układzie , zbyt duży prąd powoduje również silne grzanie się uzwojeń silnika aby badać w ten sposób właściwości silnika musisz mieć układ kontroli prądu jest faktem że zwiększenie...
Witaj użytkowniku 4332086, Według opisu problemu, wszystko wskazuje na to, że system ładowania działa prawidłowo. Napięcie 14,3V jest w normie dla ładowania akumulatora. Jednakże, jeśli kontrolka akumulatora nadal się zapala i pojawiają się błędy, musimy szukać problemu w innym miejscu. 1. Błąd komunikacji: Komputer może mieć problem z komunikacją z...
Doceniam projekt no i wiedzę jaką Ci się udało posiąść. Mała uwaga odnośnie: kontrola prądu pobieranego przez koła. Obecnie jest to główna metoda wykrywania przeszkody i na razie sprawia się zadowalająco. Wspominałeś o odpoczywających zwierzętach. Tu chyba bardziej by się przydała kontrola prądu silnika układu tnącego :) No chyba, że mówimy o zwierzętach...
zobacz np. na www.impol-1.pl tam znajdziesz coś do kontroli ruchu
Jest tam jeszcze taki rezystorek szeregowo z zasilaniem silnika-około 10÷20 Ω wpięty do masy lub do zasilania tranzystora sterującego silnikiem.Z tego rezystorka jest mierzony spadek napięcia i dalej podawany na układ kontroli poboru prądu silnika wentylatora .Miałem kiedyś przypadek że ten rezystor puszczał pod obciążeniem .To może być to.
Dowolny dwukanałowy enkoder inkrementalny. Na wyjściu są sygnały które po przeliczeniu dadzą informację o prędkości i kierunku ruchu. Jeśli są to silniki trójfazowe to układ kontroli faz da informację o kierunku.
Jak dla mnie układ jest nieco przekombinowany, transoptory rozumiem oraz odpowiednie klucze oraz wyspecjalizowany układ do kontroli silnika, ale na przykład przetwornic napięcia już nie rozumiem poco one są zastosowane :?: Jeszcze co do sterownika to myślę że taki sterownik silnika nie nadaje się do pojazdów gdzie dynamicznie w czasie zmienia się obciążenie,...
Przydałoby się. Mnie interesują układy sterowania wtrysku benzyny i kontroli silnika. Tylko skąd je wziąć?
Witam Błąd 11176 Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce. Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja...
Jeżeli chcesz zabezpieczyć silnik przed zanikiem fazy to zastosuj: 1. Układ na 3 stycznikach Y/D do tego przekaźnik kontroli faz 2. przełącznik Y/D + dodatkowy stycznik i do tego tez przekaźnik kontroli faz http://www.central.krakow.pl/index.php?s...
Można układ uprościć likwidując transoptory, wystarczy prostownik.
Witam. Czy ktoś poradzi co można zrobić aby pojazd z jazdą napędzaną silnikiem hydraulicznym nie rozpędzał się jadąc z górki? Jak tylko otworzę rozdzielacz w celu jazdy czy to w przód czy tył od razu nabiera prędkości przez to że z górki pojazd go rozpędza. Czy istnieje możliwość aby z górki jak i po prostej silnik zachowywał się tak samo? Przy jeździe...
Transil nie jest potrzebny. Nie jest potrzebny jeśli rozpatrujemy układ jak na schemacie, bez indukcyjności pasożytniczych. Ale jeśli wyobrazimy sobie, że silnik jest dość daleko od układu sterującego, i projektant zgodnie z modą panującą na elektrodzie przeniesie diodę blisko silnika (co jest niepoprawne) wtedy nic nie będzie tłumić przepięć wyindukowanych...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
proponowane rozwiązania pozwalają zapewne na uzyskanie bardzo wolnych obrotów,ale czy precyzyjnych?? Chyba potrzebny jakiś układ kontroli i regulacji.
Witam, ha ha SSR-y w przypadku uszkodzenia potrafią się "zewrzeć" na stałe, i co wtedy? Co rozłączy hydrofor? Dodatkowo, jeśli hydrofor jest zasilany 400V AC, powinien być układ kontroli obecności faz, aby silnik nie pracował na 2 fazach w przypadku awarii. Pozdrawiam.
Masz błąd z układu anty poślizgowego ASR. System kontroli trakcji.
Wiesz w traktorze to się zaworów nie reguluje. Za to w silniku tak. Więc podaj typ silnika a nie traktora. Świecę sprawdzasz grupowo lub indywidualnie. Zależy co masz za sprzęt. Można amperomierzem cengowym, można drucikiem. Ale ten silnik jak sprawny obywa się bez świeć. Z padającym układem paliwowym już bez kosztów nie powalczysz.....
czujniki hala uszkodzone. Bzdury, bo wtedy ładował by poprawnie. Możliwe też uszkodzenie sterownika silnika, bo zawiera on w sobie układ kontroli stanu baterii.
Układ pozwala na kontrolę pracy silnika krokowego (6V do 15V) wyciągniętego np. z stacji dyskietek, drukarki, skanera. Rozwiązanie zostało przystosowane do kontroli ręcznej za pomocą przycisków. S1 określa kierunek, S2 wykonuje jeden krok. Jeżeli wyrzucimy S1, S2, R1, C1, wtedy możemy kontrolować silniki cyfrowo wykorzystując pin 15 i 10 układu IC1....
3775 : Kontrola cisnienia w Rail Kontrola zbyt wysokiego (1) lub zbyt niskiego (2) cisnienia w Rail Reakcja systemu: Odnosnie 1: Zawór ograniczajacy cisnienie zostaje wypchniety Odnosnie 2: Silnik wyłacza sie z powodu niedostatecznego cisnienia w Rail. Ograniczenie: D08: 2000 min –1; 100 mg/suw, D20: 130-150 mg/suw, D26: 180 mg/suw 3779 : Cisnienie...
Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę: Velsatis moduł parktronika Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika Megane II moduł UPC Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi Konstrukcja układu...
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
Silnik jest komutatorowy, równoległy. Pomyślałem że zrobię regulator fazowy w oparciu o U2010B oraz triak, a na wyjście dam odpowiednio dobrany mostek. A żeby na zaciskach silnika nie pojawiło się ponad 220VDC RMS, to w obwód potencjometru wstawię odpowiednio dobrany rezystor. A z aplikacji tego układu wynika że jest soft-start, kontrola prądu silnika,...
A jakie będzie napięcie po wyprostowaniu przez taki prostownik? To się mierzy, a nie zgaduje ... Oczywiście to napięcie zależy od obrotów silnika i obciążenia. Dla stabilizacji DC układem liniowym będziesz musiał nadmiar napięcia (i mocy) wytracić w radiatorze. Energetycznie korzystniejszy by był układ kontroli ładowania z tyrystorem, wówczas radiator...
Tak jak pisałem wcześniej w układach napędowych obrabiarek, w których stosowane są silniki o takiej konstrukcji i mocy, stosuje się ograniczniki prądów dynamicznych ale i także kontrolę prądów roboczych. W okresie rozruchu i hamowania silnika układ kontroli prądu roboczego jest bocznikowany w czasie potrzebnym na dojście do obrotów nominalnych. Czas...
4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR Opis Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie. Przyczyna Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej...
Problem rozwiązany, po wymianie 2 pompowtrysków, jednak jest związek z ABS i silnikiem, z racji układu kontroli trakcji ATC. Pozdrawiam.
Większość problemów z prawidłowym działaniem napędów FAAC D600, FAAC D1000 sygnalizowanych na forum wystąpiło po dłuższym okresie (kilku lat) prawidłowego działania. Sygnalizowane objawy nieprawidłowego działania są podobne i wskazują na nieprawidłowe sterowanie silnikiem. Biorąc pod uwagę rozwiązania układowe zastosowane w płycie sterującej (schematy...
Witam zamieszczam schemacik światełek wyładowczych laguna 2005 r :) Opis : 538 SILNIK KOREKTORA REFLEKTORA PRAWEGO 537 SILNIK KOREKTORA REFLEKTORA LEWEGO 1373 PRZEDNI CZUJNIK WYSOKOŚCI 989 MODUŁ KONTROLI ELEKTRYCZNEJ LAMPY WYŁADOWCZEJ 1372TYLNY CZUJNIK WYSOKOŚCI 260SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW
Kto ma to wiedzieć, nie mogłeś go spytać? Już Ci inny kolega odpowiedział że mechanik może nie jest fanboyem kałdi i mu Vag nie podchodzi a Rozumiem czyli dla Ciebie i kolegi wyżej hasło "przegląd serwisowy samochodu" za pieniądze = wydanie subiektywnej opinii w oparciu o bycie fanboyem marki lub nie??? Bo dla mnie to raczej: - sprawdzenie silnika...
Jest to projekt teoretyczny Skoro jest to tylko teoretycznie to cały układ Dahlandera poprzedź dwoma stycznikami u układzie zmieniania kierunku obrotów do styków pomocniczych podepnij lampki kontrole zamontowane w panelu, żeby wiadome było w którą stronę silnik się kręci. Do styczników odpowiedzialnych za prędkość pomontuj lampki tak jak do kierunku...
prąd to 24v ok2-2,5A do silnika na 24v i 2A Dodano po 1 aha i jest to prąd DC zapomniałem dodać Dodano po 37 F5 Dodano po 24 cały układ ma umożliwić mi kontrolę obrotów silnika
Kontrolka "CHECK" generalnie sygnalizuje błąd związany u układem kontroli emisji spalin, dopiero jej miganie oznacza poważną awarię układu sterowania silnikiem. Chyba odwrotnie.
Avalanche tak masz rację ale wystarczy zabezpieczyć złącza E-C tranzystorów szybkimi diodami , a tranzystory muszą mieć odpowiedni prąd kolektora , o silnik nie ma się co martwić na pewno wytrzyma , przecież to małe silniki o nie dużej masie bezwładności inna sprawa przy dużych to bardzo proste rozwiązanie układowe , dołożeniu układu hamowania i kontroli...
Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP. Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP. Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować....
Pompa ABS i ESP to ta sama pompa, chyba że ja czegoś nie wiem... ESP jest usprawnieniem systemu ABS i bazuje na jego rozwiązaniach w kwestii wykonawczej kontroli układu hamulcowego. Kontroluje nie tylko hamulce ale i np moc silnika. Raczej to nie posiada własnej pompy, chyba że B5 ma coś inaczej. Pompa może być tylko ABS (dla aut nie posiadających ESP)...
Pewnie wyciął ale katalizator. A poco ? Trzymajmy się wersji że był zapchany. Tylko że to nie jest teraz twoim problemem. A kontrola stanu silnika a szczególnie turbo i układu dolotowego.
(at)maciej_333 Z tym dodatkowym rezystorem, wpiętym równolegle może nie działać prawidłowo. W tym układzie nie ma akurat kontroli prądu silnika. Stąd nie ma znaczenia rezystancja "widziana" przez pin 3. Tylko wtedy mogłoby to mieć jakieś znaczenie. Zgodnie jednak z dokumentacją U2008 przy -9 V na pinie 3 jest maksymalny kąt załączenia, czyli minimalny...
L298, to tez byloby slabe rozwiazanie? Bo chcialem zrobic plytke samemu. Albo zamiast teho 4x MOSFET Tak, oczywiście nie byłoby to dobrym konceptem./ L298N nie posiadają wbudowanych diod koniecznych w zastosowaniach z obciążeniami indukcyjnymi, w odróżnieniu do słabszej mocy 293D. Musiałbyś je dobudowac we własnym zakresie. Owszem mozesz zakupic gotowe...
Dzięki ! A mógłbyś jeszcze stwierdzić czy układ AVT5360 nadawałby się na kontrolę jego obrotów? Silnik miałby znikome obciążenie.
A jaki jest związek faktu zastosowania silnika BLDC, a konieczności odpychania się? Podejrzewam, że błędnie zaprojektowałeś układ kontroli prędkości i z tego powodu wynikają problemy z samodzielnym ruszaniem.
Witam. Przygotowuję do podłączenia do mojego domowego sterownika PLC moduł sterownia roletami okien poddaszowych Fakro. Rolety DC 24V - przyjadą do mnie w ciągu dwóch tygodni. Producent podaje moc zasilacza swojego sterownika na 14W. Rolety posiadają wyłączniki krańcowe. Sterowanie opieram o komendy podawane do uP po MODBUS/RS-485. uP kontroluje silnik...
Czyli tak na chłopski rozum, INT2 służy tylko i wyłącznie do "zwierania" odpowiednich styków w mostku H określając kierunek przepływu sygnału PWM tzn. Czy PWM biegnie przez zaciski S1 i S3(w lewo), czy przez S2 i S4(w prawo)? Oczywiście PWM może być na INT2, tak więc sterujemy kierunkiem za pomocą INT1? Nie, NIE, Nie!!! Jest to absolutnie błędne rozumowanie......
A jak wygląda kwestia zabezpieczenia wind z napędem śrubowym (lub innym niż przeciwwaga) przed spadkiem ? Chodzi mi tutaj o kwestie: 1. Jak winda o napedzie innym niż przeciwwaga jest zabezpieczana przed samoczynnym spadkiem ? 2. W jaki sposób kontrolowana i utrzymywana jest jednakowa prędkości podonoszenia ? 3. Jak programowabne są przystaneki tzn...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
W Astrze 2/ Zafirze nie ma kontrolki "z kluczykiem", jest (zgodnie z opisem w temacie) auto z kluczem. Jest to kontrolka usterki w układzie sterowania silnika niezwiązana z kontrolą emisji zanieczyszczeń (obejmuje również usterkę immobilisera ale nie wyłącznie jego dotyczy). http://obrazki.elektroda.pl/5624868700_1... orientujecie się...
ESP to układ związany z hamulcami i kontrola trakcji. Nie ma błędów w sterowniku ABS? Piszeaz tylko o błędach w sterowniku silnika.
http://obrazki.elektroda.pl/8574836000_1... Firma Allegro MicroSystems. LLC zaprezentowała nową linię układów scalonych dedykowanych do pomiaru wartości prądu w liniach prądu przemiennego i stałego. Układy te dedykowane są do pomiarów prądu o natężeniu do 100 A. Układy z serii ACS780/781 spełniają wyśrubowane normy przemysłu motoryzacyjnego....
Moc silnika nie ma nic wspólnego z układem hamowania. Jedynie pompa ABS może mieć wpływ (kontrola trakcji, ESP) i pompa hamulcowa.
(at)klm787 Człeku :cry: Taki stojacy silnik to praktycznie zwarcie ! Zasilacz impulsowy zareaguje tak jak ma zareagować - wyłczy sie. Nie wiadomo jak jest rozwiązany układ kontroli prądu wyjściowego w zasilaczu Autora. Niech sobie Autor sam spróbuje.
układy można połączyć , wejścia podłącz do masy (gnd) tylko po co takie kombinacje zupełnie traci sens układ L297 który poza logiką sterowania jest dla kontroli prądu silnika , sterowanie step/dir można zrobić na dowolnym mikrokontrolerze lub bramkach , właściwie to są układy zawierające cała logikę z stopniem mocy dla silników bipolarnych , proponuje...
Witam chciałbym użyć mikrokontrolera Atmega do kontroli silnika asynchronicznego, podany układ nie ma mieć możliwości kontroli prędkości a jedynie ma załączać i wyłączać silnik, dodatkową częścią jest załączanie żarówki i chciałbym zapytać czy podany układzik jest dobrze ułożony ? Czy będzie on działał stabilnie i czy ewentualnie macie jakieś pomysły...
Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów. Opis-schemat-druk. Jak Ci to odpowiada to podaj mail na PW z numerem A133.
kontrolka ta przeważnie oznacza spalenie siewcy żarowej Pokaż mi vw, w którym jest układ kontroli świec żarowych !
tak jak napisałem wcześniej program nie kontroluje prądu tylko pozwala na wybór sposobu sterowania co wpływa na wartości prądu silnika , jednak równie ważnym jest napięcie zasilania , rezystancja 28Ω to dla jednej cewki i ta wartość Cię interesuje w układzie unipolarnym , uważam że śmiało możesz zasilić silniki 12V zawsze możesz zastosować dodatkowy...
układ kontroli baterii układ kontroli częstotliwości układ kontroli żarówek
tranzystor a1266 mikrotik firewall filter schemat elektryczny bojler
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Zmywarka wolnostojąca – Bosch, Miele, AEG, LG, Whirlpool – parametry, montaż, awarie Skrót btw – znaczenie, zastosowanie w elektronice, komunikacja techniczna