O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Zalałem ale on ssie to paliwo z pompy i mogę sobie tak lać...
est ustawione na 60 Kont synchronizacji odczytuje się w bloku pomiarowym silnika nr 4. Na pewno nie taka wartość- czy się mylę? Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny? Akumulator naładuję Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność, lub zwarcie na celi nowy to nie znaczy sprawny. Filtra paliwa nowy napełniony paliwem,...
To wina zaworu zwrotnego, paliwo cofa się jak jest przód wyżej.
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
Witam, Dziś sprawdziłem przekaźniki - mam takie: 53, 18, 12V (czarny) oraz 167. Otworzyłem je w środku i wszystkie wydawały się jak nowe - żadnych pyłków, kurzu, wszystko ładnie pięknie bez żadnych przetarć - wydaje mi się też że te nóżki są w porządku (w sensie że stabilne itd.) ale fachowcem nie jestem i nie umiem dobrze tego sprawdzić. Dziś auto...
usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:...
Najlepiej sprawdź wtryskiwacze na stole... Korekty nie są miarodajne i nic nie mówią o kondycji samych wtryskiwaczy jak i tego jak końcówka rozpyla paliwo i czy nie występuje zjawisko "wtrysku punktowego" gdzie ze względu na kumulację paliwa w jednym miejscu nie zawsze jest ono spalane całkowicie. Układ dolotowy powinien być suchy, czyli nie powinno...
Pytanie tylko brzmi czy wibracje te są wywołane nierówną pracą silnika, bo jeśli tak to powodem może być np. układ zasilania w paliwo i zapłonowy. Miałem podobny objaw u siebie, wywołany był złym stanem przewodów WN (oczywiście w innym aucie). Myślę że na początek należałoby sprawdzić świece i listwę z cewkami.
Kilka rzeczy możesz sprawdzić sam. Jak silnik nie odpala zwróć uwagę czy kopci na biało, jeśli tak dostaje paliwo, tylko nie spala, jak nie to nie. Drugie gdy nie chce odpalic, podepnij na krótko napięcie z aku na świece, tylko dla spokoju odepnij najpierw przewód idący z przekaźnika, podgrzej kilka sekund i zakreć. Kolejna opcja to nieszczelny układ...
Bardzo ciekawe zjawisko. Wczoraj ostatni raz próbowałem odpalić auto ( oczywiście bezskutecznie) , a dzisiaj wymieniłem świece żarowe, gdyż wszystkie były spalone. Przy wykręcaniu kolejnych starych świec , każda miała na sobie wilgotny nalot tylko z jednej strony ( na trzpieniu grzejącym) tak jak by dokładnie w to miejsce wtrysk podawał dawkę paliwa...
A skąd wiesz że paliwo dochodzi ? masz tam wtrysk MPI czy SPI , jak masz SPI to po zdjęciu obudowy przepustnicy powinieneś zobaczyć czy wtryskiwacz podaje paliwo , mówisz że nie masz zapłonu bezstykowego {HALL} no to może coś nie tak z przerywaczem {ale zaś twierdzisz że iskrę masz } pytanie tylko czy we właściwym momencie {czyt: punkt zapłonu } śmiem...
Witam jak w temacie Octavia II 1.9 TDI BKC problem z przyspieszaniem temat wałkowany na kilku forach ale brak sensownego rozwiązania. Podczas przyspieszania w granicach 1800-2500 obrotów silnik zaczyna cyklicznie "przerywać" jest to raczej odczuwalne na ciepłym silniku może nawet nie jak dojdzie do pożądanej temperatury płynów ale po czasie jak dobrze...
Witam na podnosnik i do gory sprawdzisz czy nie ma wyciekow z zasilania paliwem .Pozdrawiam
W homologacji pisze że reduktor Tomesetto Asterix Układ elektroniczny Autronic AL-700 a do autka patrzyłem teraz to na parowniku pisze Lovato. Aha niewiem czy tak ma być że tego Autronica to łatwo rozebrać i wyciągnąć płytke czy już ktoś tam grzebał i temu się tak łatwo otwiera ta osłona bo z ciekawości go otwarłem i patrzyłem na układ ale nie wygląda...
Chyba najprościej na rezerwie wlać to do zbiornika. Albo wlać bezpośrednio do filtra. Bez ciśnienia z pompy w zbiorniku może nawet nie odpalić. Najlepiej dba się o układ paliwowy wymieniając filtr paliwa razem z olejem co 10kkm. I nie wierzyć w dodatki czy oleje longlife.
Jeśli po wymianie filtra paliwa zalejesz ponownie naczynie to kilkanaście razy zapłon i powinno wystarczyć. Jako mechanik zawsze jednak popuszczam przewód od wtryskiwacza i kręcę kilka sekund aby pojawiło się paliwa. Czy pompą może uszkodzić się od tego? Raczej nie najczęściej winne są inne rzeczy jak jazda na rezerwie, benzyna zamiast diesla czy kiepskiej...
Jak nie ma błędów to obstawiam problem z układem zasilania paliwem.
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
witam mam pytanie czy po wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzyć układ paliwowy skoda Octavia 1.9 TDI
To wszystko przez pompowtryski. Dwa dobre mi miałem i dwa zregenerowałem i wszystko śmiga jak należy ; równa praca i zero powietrza w paliwie Pozdrawiam i dziekuje
Pompa paliwa/wtryskowa jest w twoim modelu jedyną pompą. Jak układ paliwowy jest zapowietrzony to nalej paliwa np strzykawką do filtra. Na nim jest taka jakby zapinka zawleczka. Jak ją wyciągniesz to zaworek z wężami powinien się łatwo wyjąc do góry i uzyskasz dostęp do wnętrza filtra. wtedy wystarczy nalać ON-u do pełnia założyć zaworek i zawleczkę....
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Jaką posiadasz wersję silnikową ? Może kąt wtrysku źle ustawiony (opóźniony) ? Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy został poprawnie odpowietrzony ?
no co ty, kolego, Skoda wszystko lubi. ;) Zwróć uwagę proszę, że kolega wspomniał, że będzie jeździł na "lepszym paliwie, bo ma dostęp". Ja już kilka razy widziałem co robi takie paliwo w układach CR, w zasadzie nawet od pierwszych wersji w Alfie z 98 roku, a jakiś czas temu we Freemoncie z 14 roku zdaje się. Alfa z racji pierwszej generacji CR jakoś...
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Obudowa mojego filtra paliwa ma 4 złącza, więc raczej przez niego wraca do baku?
Skoda Fabia I 1.4 TDI nie chce odpalić na zimnym silniku na ciepłym odpala od strzału akumulator dobry świece nowe.Samochod odpala dopiero po długim kręceniu. W czym może tkwić problem ? AI: Czy problem z odpalaniem występuje przy określonej temperaturze otoczenia? Nie AI: Czy sprawdzałeś stan układu paliwowego, na przykład filtr paliwa lub jakość paliwa?...
Opiłki w układzie paliwa. Przygody z benzyna zamiast diesla przy tankowaniu?
Takie efekty (strzelanie z wydechu) może też dawać uszkodzoną sonda Paliwo zostaje spalone w układzie wydechowym
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Witam skoda fabia 2 1.2 htp 2010 r Puszcza biały dym czuć benzynę gdzie szukać problemu Na kompie wyskoczyły dwa błędy P0172 układ paliwowy rząd 1 mieszanka za bogata P0441 układ regeneracji oparów paliwa błędny przepływ. https://obrazki.elektroda.pl/1613444000_...
Wygląda to na koniec oringow na pompowtyskach. Dość typowy problem, choć może być kosztowny jeśli gniazdo pompowtysków może być wyrobione (4 sztuki). Od układu paliwowego warto zmienić filtr paliwa być może tylko odkłada się syf w filtrze.
Wymiana uszczelki pod głowicą lekiem na wszelkie zło :) A układ paliwowy w ogóle był sprawdzany? Filtry wymienione? Pompa nie ma obawień? Czy wtryskiwacze dobrze i równo podają paliwo?
Myślałem że masz silnik 101 lub 102 KM. Może woda w paliwie jeśli tankujesz często w małych ilościach. Próbowałeś [url=http://image.ceneo.pl/data/products... :idea:
zakręć butlę z gazem, pojeździj na PB i zobacz czy będzie to samo, jak się poprawi to masz reduktor do regeneracji własnie na Pb się nie da jechać :( pg[/quote] dlatego napisałem, żebyś zakręcił butle i sprawdził co się wtedy dzieje, bo jak Ci reduktor przepuszcza to w układ idą dwa paliwa PB i LPG i silnik jest zalewany, w przypadku pracy na LPG masz...
Zawór grawitacyjny; 893 201 753 lub 191 201 753B. Sklepy do rodziny VW/AUDI/Skoda no albo serwisy fabryczne. Numer 15? http://obrazki.elektroda.pl/9727239200_1...
Możesz zastosować kryzę i czujnik ciśnienia. Znając średnice otworu i odczytując ciśnienie kontroler wyliczy przepływ i zużycie paliwa. Tak musisz mieć dwa takie układy. Pozdro Waldi
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
Jest to coś takiego na obudowie filtra. https://motoplatforma.com/p429,zaworek-z... Wiem, że jest. Ominę całkiem układ zasilania pojazdu i podam paliwo bezpośrednio do pompy.
Tak wytłumaczę, że na słabe styki nie ma reguły. Poprawne wskazanie walniętych zegarów też wytłumacze tym samym. Ja mam do tego specjalnie dobrany błyskawicznie szybki miernik i widzę nagłe skoki mierząc jak mam pływak na wierzchu. I tutaj "zwykły miernik" też może nie dać rady, choć nie musi. Albo kosztować sobie równowartość tego wozu, a być do d......
silnik powinien odpalic i pracować nawet na nie sprawnej pompie w baku. Jak pompa w baku się nie uruchomi to odpali na chwilę, później układ się zapowietrzy i bardzo ciężko uruchomić silnik z zapowietrzonym układem paliwowym pomiędzy tendempompą a PD (warto prysnąć plakiem, żeby go nie męczyć)
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa z oryginalnego fabrycznego na PP839/5 Filtrona. Mam dwa pytania: 1) czy mogę bez obaw przelać paliwo ze starego filtra do nowego, czy nowy filtr mam zalać "świeżym" paliwem ? Nowe paliwo nie jest problemem, ale zdania widzę podzielone a budowy filtra nie znam. 2) do jakiego poziomu zalać paliwo...
Wiec tak wreszcie moja skoda odpaliła zrobiłem jak radził sztomel ze słoika pompa pociągła i z oporami auto zapaliło wymieniłem filtr i zobaczę jak na razie to z obserwacji w wężyku za filtrem nie ma pęcherza z powietrzem ale widać na zapalonym silniku ze takie bardzo drobne pęcherzyki idą z paliwem czy tak ma być czy powinno iść samo paliwo a i jeszcze...
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
układ paliwo skoda fabia układ paliwo skoda octavia paliwo skoda
obrót minimalny wirnik alternator mazda pompa wtryskowa
Junkers CERASTAR Smart - migająca dioda serwisowa Swąd spalenizny w nowym piecu Junkers Cerastar Smart