Witam. Mam problem z mondeo 2.0tdci 115km 2001r i już nic mi nie przychodzi do głowy co to może być dlatego może mieliście taki sam przypadek i coś podpowiecie. Zaczeło się od zwykłej wymiany oleju i filtra paliwa u pewnego fachowca który przy tej wymianie połamał zatrzaski przy filtrze i założył zwykłe "szlałfy" było wyraźnie widać ile powietrza idzie...
Trochę zaszalales z tymi ośmioma litrami. Prawdopodobnie zaciągnął syfu z dna zbiornika i zawalił filtr lub pompę wstępna ( kojarzę ze jest). Zalej więcej paliwa i wymień filtr jak nie chcesz zarwz mieć więcej kosztów. Rozumiem ze paliwo drogie ale mając auto za naście tysięcy i ciągła jazda na rezerwie to jakoś nie pasuje. Systemy cr nie lubią takiego...
Cześć. Rozwiązałeś problem?
Powietrze w układzie paliwowym diesla lub Pompa wtryskowa -wymiana
a jak powietrze wydostanie się reszty układu ?
niestety musisz sprawdzić cały układ paliwowy od samego zbirnika do pompy a zacznij od wymiany filtra paliwa pozdr
Wodę z układu paliwowego usuwa się (zgodnie z większością instrukcji obsługi) co roku w okresie jesiennym z filtra paliwa. Jeśli samochód jest nieco starszy (pow. 10 lat) to warto wyjąć zbiornik i go po prostu wyczyścić. Pomocne mogą być środki typu "dodatek do czyszczenia układu paliwowego Diesla" ale producenci samochodów i paliw nie zalecają ich.
Info z oryginału: Pomoc diagnostyczna Po wykonaniu obsługi serwisowej turbosprężarki lub jej części składowych trzeba wykonać ponowne wuczenie turbosprężarki. Zaniedbanie wykonania procedury wuczania turbosprężarki może spowodować ustawienie innych kodów DTC. Procedura wuczania turbosprężarki jest niezbędna po wykonaniu następujących procedur serwisowych:...
Finalnie został wykorzystany elektrozawór od BMW E39 tylko trochę inny bo bez tej zintegrowanej pompki poniżej, która w tym projekcie jest zbędna. https://obrazki.elektroda.pl/8955759300_... Olej napędowy nie rozpuszcza uszczelnień. Gdyby było tak jak mówisz to producenci wogóle nie używali by węży gumowych w układach paliwowych diesla....
W klimatyzacji nabitej LPG jest zbyt mało czynnika ażeby podczas wypadku stwarzać większe zagrożenia aniżeli uszkodzenie układu paliwowego benzynowego, diesel czy też LPG. Widziałem samochody po pożarze wywołanym nieszczelną instalacją LPG i iskrzeniem z uszkodzonej wiązki silnika (starszy Opel), poza popalonymi wiązkami i potopionymi kilkoma plastikami...
Wszystko jest do zrobienia, ale pytanie czy ma to sens. W przypadku wymiany silnika diesla na benzynowy do wymiany masz 3/4 samochodu. Układ paliwowy, układ wydechowy, wiązki elektryczne wraz z komputerem i immo , o skrzyni nie wspomnę.
Odpowietrzyłeś układ paliwowy.
Fiesta mk7 2015 diesel 1500ccm po postoju 2 tyg nie pali. AKU/Rozrusznik OK, wcześniej nie było problemu. Czy ew. kuna mogła coś zrobić, czy raczej układ paliwowy? Podpowiedzcie proszę.
Jak oddałeś auto to woda po kiślu... Ja bym zrobił po prostu zwykłą diagnostyką i zobaczył co pokazuje w parametrach. Podstawa w dieslu: - Czysty, sprawny układ paliwowy. - Sprężanie. - Świece żarowe Jeżeli ta "trójca" jest w bdb stanie wtedy zastanawiałbym się dalej.
co może być przyczyną? W tym aucie? Wszystko co związane z układem paliwowym.
Witam. kontrolka od świec w oplach właśnie sygnalizuje też jakieś usterki związane z układem paliwowym(w dieslach , benzynowych zapala się taki "zygzak") więc może to być filtr paliwa. Pozdrawiam.
TAK PRZEKAZNIKI PRZELUTOWAŁEM FILTR WYMIENIŁEM
Współczesny diesel = ogromne ceny części układu paliwowego. Takie diesle niestety nie przejadą 300000km bezawaryjnie...
TDCI tam są wtryski sterowane elektrycznie C.R . a nie pompowtryskiwacze nie mylcie dwóch całkiem innych układów paliwowych
Coś z układem paliwowym.
A jak niby ma to zrobić jak Mu silnik nie odpala ?? Dodano po 3 Jeżeli pali , chodzi bez zarzutu , to się sam odpowietrzy układ paliwowy .
Pewnie niewyczyszczony układ paliwowy :)
Uszczelki nie podejrzewam lecz powrót paliwa ogólnie układ paliwowy
Witam Może masz zapowietrzony układ paliwowy? To częsty problem w diesel-ach.
Witaj A odpowietrzyłeś układ paliwowy ?
Na pewno nieszczelny układ paliwowy.
W/g mnie , laika w dieslach , układ paliwowy zapowietrza się. Masz pompkę wstępną w baku?
Ciągmie powietrze na układzie paliwowym.
Kolega napisze kolejno co robił odpowietrzając układ paliwowy.
Jeśli jest jaka kolwiek nieszczelność w układzie paliwowym to żaden diesel nie zapali od strzała. Zrób taką próbę zamontuj gruszkę przed wejściem do filtra paliwa i przed odpaleniem napompuj paliwa do momentu aż gruszka będzie twarda
No cóż, Lancia Dedra '93 - 180000 pompa do wymiany. Opel Zafira '01 150000 - wtryski do wymiany. To moje wcześniejsze auta z Dieslem do których też myślałem że nie będę zaglądał bo to w końcu diesel. Ale ok, każdy ma swoje przekonania i ich broni. Mnie najmniej kosztowały benzyniaki jeśli chodzi o serwis, a różnica w kosztach paliwa przynajmniej u mnie...
Jak to toyota to ręczna pompką na filtrze paliwa. Pompujesz aż stwardnieje i kręcisz z drugą osobą cały czas pompując. W ostateczności zobacz mój dzisiejszy post o Toyota Corolla Verso
Sposób z pracą na czynniku raz testowałem tym aucie ze słabym efektem. Znany mi więc jest. jego zaletą jest mycie w samym środku czyszczącym, ale wadą praca na postoju. Mimo rozcieńczenia w baku, efekty czyszczenia były teraz bardziej odczuwalne dzięki dużemu obciążeniu i dużym ciśnieniom w układzie paliwowym (160km/h)
Witam, takie pytanie - Golf VI 2,0 TDI 2008r, CBDC silnik, auto zgasło i nie chce zapalić, kontrolka check engine (spirala świec żarowych), kręci i nic.. Pytanie mam takie czy silnik tego typu może się zapowietrzyć z uwagi na małą ilość paliwa już po zatankowaniu dnia poprzedniego? Typu że paliwo jest w baku owszem ale nie zdążył zaciągnąć i powietrze...
Tak dokładnie będzie jak jest niewielka nieszczelność w układzie paliwowym i po dłuższym postoju układ się zapowietrza.
Gdzie znajdę ten regulator w układzie paliwowym ?
A może jakieś informacje o układzie paliwowym cinienie na rampie jakie? Korekty wtryskiwaczy jakie?
Zacznij od wymiany filtru paliwa, jak to nie pomoże sprawdź wtryski, generalnie coś w układzie paliwowym
a może sie zapowietrza?? sprawdż układ paliwowy
Dużo tego się nazbierało, Mamy tu kilka usterek. 1 Najprawdopodobniej szaleje emulator sondy lambda, wiązka lub sama sonda. 2 Do wymiany świece i kable WN , Swiece wymiana co 10 000km. szczelina 0,7mm. 3 Problem z hydraulikami lub wałkiem rozrządu, trzeba zdjąć dekiel i ocenić, Hydrauliki mają trzymać olej w sobie i nie może on sobie wyciekać. 4 Nie...
Egr był zekomo czyszczony i nic to nie dało
Czyli cały układ do sprawdzenia paliwowy-szczelność,w dieslu to świętość,,,
Kup sobie "OBSŁUGA I NAPRAWA MERCEDES BENZ 124 200, 200 E, 230 E, 200 D, 250 D, 300 D Wydawnictwo Auto 1997" Jest choćby na allegro. Masz tam wszystko, co Cię interesuje i jeszcze trochę :) Co do braku wymagań konkretnego silnika to jesteś w błędzie- są spore różnice. V.
Wymieniłem cały układ paliwowy w komorze silnika: nowe przewody paliwowe (mocno osadzone, solidnie zaciśnięte), filtr paliwa (nieoryginalny, taki już był, więc pewnie nie bez powodu), gruszkę i zawór zwrotny. Zawór zwrotny kupiłem, bo podejrzewałem, że stary był uszkodzony, ale okazał się sprawny, więc zamontowałem jeden przed pompą, drugi przed filtrem....
A czemu stwierdzasz że się układ paliwowy zapowietrza. Jak się diesel zapowietrzy to raczej powinna spaść moc i by nierówno pracował
Może serwisanci coś sknocili z dieslem. Gwarancje dali na swoje serwisowanie? Z twojego opisu wnioskuję, że problem jest w dieslu. Może układ paliwowy gdzieś łapie powietrze z zewnątrz?
Jak pisali wcześniej pompa ręczna do paliwa założyć i przepompować ile się da ile wlezie. Jak się nie da już ściskać pompę ręczna to jest ok i odpowietrzyć układ paliwowy koniecznie nie może być nawet bąbelek malutki widoczne okiem. Niby przesada ale takie jest prawo fizyki silnika diesla układu paliwowego. Ja kiedy widzę że jest bąbelek powietrza to...
Ford z jednym z ponoć najlepszych silników 1,8 TDDI Coś w tym jest. A do autorki, trzeba się zwijać z odpaleniem na ON co by nie pordzewiał układ paliwowy.
Sprawdź układ paliwowy, ja w samochodzie dieslu tak miałem. Jak dostawał za mało paliwa (rezerwa) to wchodził na bardzo wysokie obroty.
witam Mam problem z odpaleniem samochodu tzn rano odpali ale po chwili silnik gaśnie i muszę pompować gruszką żeby znów zaskoczył.domyślam się że problem jest z powietrzem w układzie paliwowym ale nie mogę znaleźć przyczyny. proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki.
Sprawdz wtryski,może zapowietrz ci się układ paliwowy jak dłużej postoi.Zobacz czy nie widać gdzieś wycieków oleju napędowego.Może ta plastikowa śruba pod filtrem paliwa(o ile jest u ciebie)do spuszczania syfu.
Piszesz "rozrusznik dobry",czy został wyciągnięty i sprawdzony,czy popatrzyłeś na niego i stwierdziłeś, że jest ok? Kolego golf90,czytaj ze zrozumieniem, autor pisze, że przy rozruchu kontrolki przygasają i resetuje się zapis licznika, więc co wspólnego ma z tym układ paliwowy?
Błąd układu paliwowego ,ale wystarczy poszukać.P Niekoniecznie układ paliwowy co innego może być w dieslu a co innego w bęzynie /np.przepustnica lub pedał gazu/ Należy odczytać kody i dopiero szukać . A cóż to za paliwo i gdzie występuje?
W układzie paliwowym rzecz jasna, przelewy, przewody, filtr.
Sprawdź BIP kanał 23? Nie pamiętam dokładnie. Niektórzy twierdzą że pomaga czyszczenie za pomocą środków chemicznych np. K2 do czyszczenia układu paliwowego. Takie coś co wpina się zamiast diesla.
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak słów. A "pompo-wtryski" jak napisał autor to w benzynie występują Ambasador111?
układ paliwowy szczelny?
Jesteś pewny że się nie zapowietrza układ paliwowy?
Podobny problem mają setki właścicieli tego dziadowskiego 2.0 dti. Po pierwsze trzeba sprawdzić czy układ paliwowy jest szczelny, ale prawdopodobnie pada ci pompa paliwa.
Może sie zapowietrzać pompa.Takie właśnie objawy występują. A rano jak odpalasz to tez gaśnie? Jeżeli tak to na 99% jest to zapowietrzenie układu paliwowego.
Trzeba oddać do serwisu diesla aby przepatrzyli układ paliwowy a przedewszystkim wtryskiwacze. Czy drogo? sprawdz ceny części zamiennych do tego wozu.
Witam Niedawno kupilem poloneza z silnikiem diesla. Paru moich znajomych ma takie poldki i u nich silnik nie wykazuje wyraznych drgan na biegu jalowym wrecz mozna stawiac na nich szklanke, natomiast moj troche sie trzesie, czy jest to oznaka zlej regulacji silnika lub innych problemow? Obroty ma okolo 900 po dodaniu gazu silnikiem nie trzesie. Druga...
Auto już letnie, więc w zbiorniku paliwa pewnie dużo szlamu. Tankuj jednorazowo większe ilości paliwa a unikniesz zapowietrzenia układu paliwowego, uszkodzenia pompy i wtryskiwaczy. Dieslem nie opłaci się jeździć na tzw. "oparach" paliwa.
Czy da się coś zrobić żeby immo zobaczył transponder w kluczyku? Dodano po 4 Moje pytanie. czy to że nie zapala może być winą immobilizera i/czy dopatrywać się usterki w pompie ciśnieniowej. pompy w ogóle nie podają paliwa pomimo pełnego układu paliwowego. Miało być wtryskiwacze w ogóle nie podają paliwa pomimo pełnego układu paliwowego.
Przy przyspieszaniu i dużych prędkościach paliwo jest zużywane prawie w całości i musi być dostarczane bez problemów. Proponuje sprawdzić drożność przewodów paliwowych we wszystkich punktach gdzie są kolanka, złączki i inne przewężenia. W tych miejscach gromadzą się różne osady z ON pomimo filtra. Podobne efekty daje nieszczelny przewód paliwowy który...
Odpowietrz układ paliwowy koreczkiem spustowym na dole. Czy jeżeli dasz gazu wraz z odpaleniem to również gaśnie ?
Sprawdzaj stan paliwa, nie jeździj na rezerwie i nie będzie potrzeby odpowietrzania. Chyba że problem leży w układzie paliwowym wtedy do mechanika. Jeśli kupiłaś sobie diesla do jazdy "po bułki" do byłby największy idiotyzm jak dla mnie.
Moderowano przez CameR: https://obrazki.elektroda.pl/6899626500_... Panie moderatorze temat ma tylko taką nazwę "kąt synchronizacji", tam jest napisane jak ja swój silnik naprawiałem -jak się diagnozuje układ paliwowy w dieslu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Trzeba umieć czytać temat ze zrozumieniem -tam też...
Zapowietrza się gdzieś układ paliwowy. Auto na podnośnik i szukać...
Witam. Mam Opel Vectra c diesel 2,0 2004 r. Wczoraj rano podczas odpalenia silnik pochodził sekundę i zgadł. Już go nie odpaliłem. Mój sąsiad zasugerował , że może to być problem z immobilizerem. Kazał kilka razy pilotem zamknąć i otworzyć drzwi. O dziwo samochód odpalił od kopa. Jeździłem cały dzień i nie było problemu z odpaleniem. Dzisiaj rano niestety...
Napięcie akumulatora 12.4 V, więc raczej to nie są parametry z próby odpalenia. Tak na początek, to sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, jeśli nie ma iskry, albo nie pokazuje obrotów podczas kręcenia rozrusznikiem. Następnie sprawdziłbym pompę paliwa (ciśnienie na szynie), ew. układ paliwowy lub samo paliwo (czy nie zostało np. zmieszane z dieslem)....
Sprawdź układ paliwowy (filtry, przewody). Jaka to wersja, z elektryczną czy mechaniczną pompką paliwa?
Jest możliwe jakieś zapowietrzenie lub coś w tym rodzaju ? Może po wlaniu nowego oleju powinienem wykonać jakieś procedury Dokładnie ! Zapowietrzona pompa paliwa nie może zassać oleju ze zbiornika . Podobnie się dzieje w wielu silnikach diesla po zapowietrzeniu układu paliwowego .
No to skoro masz podejrzenia, to działaj i wyklucz je dla pewności. Co robić, to za pewne wiesz ;). Wiem co robić - muszę po raz kolejny wyłożyć kasę. Żebym wiedział że to pomoże to bardzo chętnie. Kierując się podejrzeniami można pół silnika wymienić, a usterka pozostanie. Dlatego zwracam się do was żebyście mi doradzili. Słaba kompresja, zły kąt...
W dieslach tak się zdarza, gdy jest syf w układzie paliwowym albo stary i zapchany filtr paliwa. Albo pompa już się kończy i nie umie utrzymać ciśnienia w układzie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przewodów do zainstalowania alarmu (auto jak w temacie z 93 roku). Czy lepiej blokować zapłon czy pompę paliwa? Jeśli chodzi o blokadę paliwa to czy trzeba stosować elektrozawór? Co z ewentualnym zapowietrzeniem układu paliwowego? Podkreślam, że jest to diesel. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Witam Mam problem z moim Poldkiem otóż dostaje się powietrze do układu paliwowego i zasysa ręczną pompkę paliwa. Co mogło się stać? i gdzie szukać pompy paliwa w polonezie dieslu? Z góry dziękuje
Oczywiście w dieslu ni może być żadnych nieszczelności układu paliwowego.
Szynę paliwową też normalnie przykręcam na nowych O-ringach potem ręczną pompką odpompowuje paliwo do układu i to wszystko tak?
Cały układ paliwowy do płukania, w szczególności zbiornik.Wtryski piezo i raczej nic tam nie zdziałasz, możesz dać do sprawdzenia, pompę też,
witam mam następujący problem zapowietrza mi sie układ paliwowy w golfie III 1995r DIESEL. Rzecz jest o tyle dziwna że nie dzieje się to codziennnie. nieraz jezdze przez tydzień i nic normalnie odpala i chodzi a nieraz stanie i niechce za nic zassać paliwa choćby niewiem ile bym kręcił widać jak paliwo schodzi z wężyków między pompom a filtrem paliwa...
może zacznij od części paliwowej filtr paliwa , odpowietrzyc układ paliwowy oraz posprawdzać błędy w ECU , jak masz czym
Pompa paliwa/wtryskowa jest w twoim modelu jedyną pompą. Jak układ paliwowy jest zapowietrzony to nalej paliwa np strzykawką do filtra. Na nim jest taka jakby zapinka zawleczka. Jak ją wyciągniesz to zaworek z wężami powinien się łatwo wyjąc do góry i uzyskasz dostęp do wnętrza filtra. wtedy wystarczy nalać ON-u do pełnia założyć zaworek i zawleczkę....
Zapewniam, że ta pompa nie zassie paliwa ze zbiornika, nawet nie musi być całkiem sucha, wystarczy odpiąć na chwilę przelew (włączone na wejście pompy) i już nie uruchomisz silnika, plak też nic nie pomoże. Trzeba albo "przeciągnąć" paliwo przez pompę ("gruszką", jak opisano) albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa. W instrukcji obsługi jest nawet...
W dieslu winny był zapowietrzający się układ paliwowy. Po dłuższym postoju paliwo cofało się. Gdydby to było zimą to świece żarowe.
Jaki to disel ps. Najcześciej problem jest związany w konwecjonalnych dislach z świecami żarowymi. Następnie bym sprawdził układ paliwowy a w ostateczności kompresje.
Bo kiedyś diesel był inny - tłusty. Teraz jest bardziej suchy, i częściej układy paliwowe się z tego powodu uszkadzają. Już nawet dolanie oleju czerwonego od pilarek powoduje całkiem inna pracę (łagodniejszą) silnika i przedłuża żywotność wtryskiwacza. Takie jest moje zdanie i tak robię :)
W którym miejscu podłączyć elektrozawór w dieslu?Za pompą czy przed?Wystarczy podłączyć ten zawór do napięcia i zastosować włącznik?Nie trzeba stosować jakichś układów elektronicznych?Czy nie lepiej by było zamontować wyłącznik na pompie paliwowej?
Zapowietrzający się układ paliwowy. Załóż przeźroczysty przewód i sprawdz czy wraz z paliwem nie idą pęcherze powietrza.
Żarówka na zimno ma dużo mniejszy opór, natomiast gdy się zapali on wzrasta, czy są takie rezystory, albo gotowe układy? Co się stanie jeśli silnik Diesla dostanie benzynę zamiast diesla?: Co do pierwszej części pytania, istnieją takie rezystory, które zmieniają swoją wartość oporu wraz ze wzrostem temperatury. Są one nazywane rezystorami termicznymi...
Czy przybywa oleju? Może któryś wtrysk leje i nie ma ciśnienia w układzie paliwa a paliwo spływa przez tłok. Wejście na wysokie obroty może świadczyć o zaolejonym od turba intercoolerze Dodano po 51 No i odma do sprawdzenia skoro uszczelnieniem poszedł olej.
Witaj . Jeśli świece żarowe są dobre to przyczyna tkwi w układzie paliwowym . Piszesz że te kłopoty są na zimnym silniku , to może być opad paliwa po dłuższym postoju spowodowany nieszczelnością zaworka jednokierunkowego .
Silnik przerywa? Jeżeli tak są nieszczelności w układzie paliwowym. Inna opcja, to za niskie obroty na zimnym silniku, jeżeli jest regulator obrotów może być uszkodzony, lub do ustawienia.
Niekoniecznie musiało być chrzczone. Wystarczyło, że zbiornik nie był długo czyszczony i zebrała się w nim woda, choćby wykroplona z powietrza. Jeżeli zaś chodzi o depresatory to mają nieco inną rolę. Zapobiegają one wytrącaniu się parafiny przy niskich temperaturach. Są natomiast środki czyszczące układ paliwowy np. Liqui Moly Diesel Fuel Protect czy...
Jak uszczelnisz układ paliwowy to będziemy dyskutować. Niewielkie bąble mogą powodować dymienie, bo są wtryskiwane z paliwem i zakłócają pracę wtryskiwacza. Rozrzedzają też paliwo w pompie, przez co wpływają na inne działanie regulatorów mechanicznych. Co do dźwięku to jest diesel, więc ma klekotać, a na wolnych obrotach nie dymić.
Witam. Biorąc pod uwagę jakość polskiego paliwa to stosowanie oleju 2T do ON jest dobrym pomysłem. Jeśli na jednym paliwie motor nie kopci mniej pali, a na innym kopci i pochłania paliwo to można mieć obawy jak dostaje w [d..ę] układ paliwowy.
Posprawdzaj układ paliwowy. Na jakiej stacji tankujesz ? Może woda jest w zbiorniku i układzie paliwowym ? Przy niskiej temperaturze robi się może kaszka jak w dieslu. Zmień stację na próbę. Jak masz możliwość to sprawdź endoskopem co jest w zbiorniku lub upuść wężykiem... Sprawdź pompę paliwa maże zasyfiona.. filtr paliwa. Kiedyś znajomy zatankował...
Witam po wymianie poprawiło się lecz mimo tego po 8 godzinach nie zaskoczy od razu. Czas odpalania jest znacznie mniejszy (max 5s) i w dalszym ciągu po ciężkim rozruchu kłęby niedopalonego diesla
W dieslu najlepiej zastosować dodatkowy elektrozawór odcinający paliwo zamontowany na przewodzie paliwowym przy baku. Sterowanie tym zaworem można realizować albo ukrytym wyłącznikiem albo podłączyc do ww. układu. Taki zawór do diesla kosztuje ok. 50zł
No, faktem jest że pompy są w nich słabe i często opiłkują i przez to zawalają wtryski i cały układ paliwowy, ale to raczej wygląda na EGR albo coś z nieszczelnym dolotem.
szczelny układ paliwowy diesel nieszczelny układ paliwowy diesel układ paliwowy deutz układ paliwowy
indukcyjność łuku układ scalić zegarowy prosty regulator oświetlenia
philips d9109 mikrokomputer cobra1
Wymiana paska alternatora w wózku widłowym Bułgar Programowanie pilota kluczyka Rover 75: Pektron i Lucas