Witam proszę o pomoc w diagnozie usterki. Posiadam golfa IV 1.4 z 98 roku. Auto szarpie na gazie przy przyspieszaniu. Podpięcie pod komputer nic nie wykazało. Brak błędów. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Sonda też działa poprawnie. Mechanik mówi że układ zapłonu w porządku
Kupiłem cewkę uniwersalna 6/12v. Problem mam teraz chyba z zapłonem są problemy z odpaleniem a jak już odpalił to nie chciał "wejść" na obroty silnik nie równomiernie pracował próbowałem ustawić zapłon to jeszcze pogorszyłem bo teraz odpala i zaraz gaśnie. Co zrobiłem źle? - Otwarcie zapłonu ustawione 3mm przed GMP https://obrazki.elektroda.pl/7235562800_...
Może ktoś mi pomoże rozwikłać problem, ewentualnie poratuje schematem. Iveco po odpaleniu silnika przepala bezpiecznik od Abs-u, pozycja 35, czy ten bezpiecznik za coś jeszcze odpowiada ? Po spaleniu palą się kontrolki: abs, ebd, check engine, oraz problem układu hamulcowego. Po podpięciu komputera, na samym zapłonie brak błędów.
Mam jedną sugestię, spróbuj sprawdzić zapłon porządną warsztatową lampą stroboskopową. Układ na 555 może wykrywać impulsy napięciowe a nie prądowe (przepływ prądu przy wyładowaniu na świecy). Możliwe że w instalacji WN masz gdzieś problem. Na mojej samoróbce stroboskopie, ale czujniku indukcyjnym zawsze było widać opóźnienie zapłonu wywoływane np. uszkodzoną...
Nic nie trzeba resetować. komputer ABS po włączeniu zapłonu testuje oporność czujników i resztę oporności możliwych do sprawdzenia w układzie ABS. Jeśli wszystkie oporności są w normie to kontrolka ABS delikatnie zamiga i zgaśnie czywiście po włączeniu zapłonu.Dalej kiedy zaczynają obracać się koła komputer wykonuje (przez cały czas jazdy) kolejny test,...
Może wina nie tkwi w diodach ale układzie je włączającym: może to czujnik napięcia może podpięcie pod alternator? Producenci dziennych miewają czasem niebywałe pomysły, co do podłączania tego tak by włączały się po uruchomieniu silnika a nie włączeniu zapłonu; wymyślają najdziwniejsze systemy - jak gdyby sekunda pracy bez uruchomionego silnika miała...
Fabrycznie w autach jest tak, że w trakcie jazdy jak się przyciśnie przycisk to nic się nie dzieje. Dopiero jak się go przytrzyma to zaciąga. Takie w razie gdyby ktoś przypadkiem zahaczył bądź coś położył na przycisk ( różnie to montowane jest). W tym estopp wyłączanie go w czasie jazdy jest tylko jako opcja(podpięcie do zapłonu) można swobodnie tego...
Dodam jeszcze że ja zrobiłem jeden taki układ a sterownik węża zrobiłem na przekaźnikach do samych świetlówek. Pamietajcie aby przed wlączeniem zasilania na układ przekaźniki pracowały bo układ zapłonu nie może przacować bez podpiętej świetlówki (bedzie bum).
Nie. Problem jest nie rozwiązany. Tak 180 CDI. Pomierzyłem wartości napięcia na tym złączu. I na tym „87” (czerwono/zielony) pojawia się właśnie napięcie 12-14V tylko przy włączonym zapłonie. Na biało-czerownym jest cały czas napięcie 12-14V. Natomiast na kablu PWM (żółto-niebieski) jest napięcie 3,55V po włączeniu zapłonu. To oznacza, że...
Witam, szukałem tematu o tym alarmie, ale nie znalazłem, zakładam więc nowy. Mam następujący problem - zamontowałem alarm MAXICAR 786-3409 w swoim aucie - wszystko jak do tej pory się udało, zostało jedynie podpięcie przekaźnika blokady zapłonu i z tym mam mały problem - po pierwsze gdzie się wpiąć z tym przekaźnikiem - strzelam, że w przewód od II...
Witam. :D Kupiłem dosyć drogie, podobno wysokiej klasy - "niemieckie", światła do jazdy dziennej DRL z automatem. Po podłączeniu całości, przekręceniu zapłonu (nie odpaleniu) światła do jazdy dziennej zapalają się. Po przełączeniu włącznika świateł na postojowe - DRL gasną, tak samo jak w pozycji na "mijania" - czyli wszystko miód malina, książkowy...
Witam. Zamierzam założyć iskrownik 12V z zapłonem PVL w skuterze z instalacją 6V. Problem jest w tym że nie mam regulatora do tego zestawu. Oryginalny kosztuje 160zł a regulatory do chińskich skuterów od 28zł. Na chwilę obecną rozważam podpięcie świateł od razu z cewek ~12 a ładowanie zrobić przez mostek graetza i Elbę masując minus zaraz na wyjściu...
http://obrazki.elektroda.pl/4865363800_1... Witam! Kolejnym projektem, który chcę przedstawić jest moduł sterujący pracą szyberdachu trójpozycyjnego wraz z funkcją domykania. W aucie, które posiadam szyberdach sterowany był jednym przełącznikiem 2-pozycyjnym. Przechylenie przełącznika w lewo powoduje uchylenie szyberdachu, w prawo jego...
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
musisz podjechać do warsztatu gdzie VAGiem skasują ci błąd. Spytaj jaki to był błąd i obserwuj czy kontrolka nie pojawi się za jakiś czas. Przy samym odpięciu akumulatora zwykle taka kontrolka nie powinna się zapalić co innego gdybyś majstrował coś z układem przy podpiętym zasilaniu i włączonym zapłonie
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
To co w takim razie jest wpięte w przewód sondy? Jest tylko wpięte, ale przewód nie jest przecięty... wpięty jest sterownik LPG, żeby miał "podgląd" na sygnał sondy - to ułatwia regulację ale nie jest konieczne do działania. To podpięcie nie ma wpływu na funkcjonowanie sondy. Generalnie to bym o tych błędach nie wiedział, bo oprócz tego, że silnik...
Witam. Potrzebuje schemat układu zapłonowego do fiata CC 700,r.96 . Mam poważny problem.Samochód gaśnie,potrzebuje odciąć się od alarmu (zabezpieczenia zapłonu).Jak podpiąć się do modułu zapłonu bez wszystkich zabezpieczeń ... Czekam na informacje.
Czyli teoretycznie mogę go na krótko podpiąć pod zapłon a mój wpiąć pod układ oby odblokował immo?
Tyle Ci o samych wyświetlaczach starczy: Historia Wywietlacz Nixie zaprojektowali w roku 1952 dwaj bracia, węgierscy emigranci zamieszkali w Stanach Zjednoczonych George i Zoltan Haydu. Byli oni włacicielami firmy produkujacej lampy elektronowe i inne podzespoły stosowane w ówczesnych urządzeniach elektronicznych, głównie dla zastosowań militarnych...
Wygląda na to ze układ ma zimny start. U ciebie pin 8 UBA2211 jest podpięty do masy przez kondensator czy wisi w powietrzu? Zastanawia mnie czy ten pin nie jest odpowiedzialny za zapłon na ciepło. Pytanie dotyczy układu w obudowie SO14.
Zbuduj sobie taki uklad na timerku 555 lub kup gdzies zeby wlaczal przekaznik na 12s po przekreceniu stacyjki i podepnij ten przekaznik do swiec.
Zwłaszcza że pewne inklinacje do C już posiada. Cały program w nawiasach klamrowych. Baskom nie burzył się o to? I co wniosłeś do tej dyskusji oprócz złośliwego sarkazmu??? Do autora watku: Zakładam że posiadasz Silnik jak na schemacie z 1-go postu, razen z płytką ULN połączone ze sobą wtyczką bez zmian w konfiguracji połączenia. Korzystając do pewnego...
Witam Podepnę się pod temat Wykonałem taki zapłon na BU323AP, generalnie układ działa z tym że po odłączaniu plusa bądź minusa z akumulatora a przy zwartym przerywaczu przeskakuje iskra na świecy, Miał ktoś taki problem z tym układem ?
Witam Czego potrzebuję oprócz sygnału z czujnika położenia wału i zasilania aby uruchomić zapłon w takim typie sterownika. Bo już wymiękam a układ nie chce mi błyskać świecami. Mam komplet z fiata punto wszystko podpięte a nie chce działać.
Czołem Pacjent: Suzuki Swift, rocznik 2008, silnik 1,3 ddis 75km (jednostka fiatowska, montowany też w oplach). Klimatyzacja manualna sterowana przyciskiem 0/1 A/C. Fura sprowadzona z DK, historii tego przypadku nie ustalę, w papierach nic na ten temat na pierwszy rzut oka nie ma (języka duńskiego nie znam ;) ). Problem: Guzik A/C nie wywiera żadnego...
tak żeby nie było przekaźnika Taki luźny pomysł - można użyć tyrystora - wpiąć go w szereg z LED-em a bramkę przez rezystor podpiąć do microswitcha. Układ należy podpiąć pod badaną linię. Naciśnięcie switcha spowoduje zapłon tyrystora, który będzie przewodził (a z nim świeciła dioda) aż do momentu zaniku napięcia - wtedy dioda zgaśnie a ponowny zapłon...
Bajer już w aucie. Kilka rad dla potomnych : Układ z 1 postu nie działa, sygnał jest za krótki. Przekaźnik nie zdąży się "naładować" - bo dopiero po krótkiej chwili od zasilenia go (pinu 4, który wedle instrukcji powinien być stale zasilany) zaczyna on działać jak powinien - a sygnał jest zbyt krótki na ten proces. Rozwiązanie jest proste - przekaźnik...
Centralkę od gazu masz podpiętą pod przekaźnik zasilania pompy paliwa lub inny element układu zapłonu silnika i to powoduje ze nie przełączysz na gaz bo przycisk trzeba trzymać zdaje sie ponad 5s a zasilanie tej ze centralki jest odłączane wcześniej z racji takiego a nie innego podłączenia Pozdrawiam
tak wiec tranzystory wytrzymały i teraz kondensator ładuje się przez mostek. w układzie zapłonu palnika są dwie szeregowo podpięte neonówki. Zwierając jedna zwiększyła się częstotliwość błysku. Prawdopodobnie można też regulować opornikiem który jest również szeregowo podpięty. Schemat postaram się zamieścić jak tylko go narysuje. układ niby prosty...
Ukłąd jest nowy, Dzięki, zobacze jak to wygląda z tą masą - bo element do którego była podpięty przewód był pomalowany.
czy "coś nie zostaje" Nie wiem jak się zachowuje ten 3 pin moduł, ale w 6 - 7 pinowych podpinanych bezpośrednio do czujnika halla wyłączenie prądu płynącego przez cewkę następowało dopiero po ok 3 sek (gdyby silnik zatrzymał się w położeniu gdy czujnik cały czas podaje masę), stąd efekt pojedynczej iskry chwilę po włączeniu zapłonu. Ja bym jeszcze...
Po usunięciu żywicy zapewne jest sporo zimnych lutów. Bezpiecznik SMD sprawdziłeś (widziałem minimum 4 sztuki)? Mogła któraś przelotka PCB puścić. Sprawdzić stabilizatory napięcia. Można by spróbować podpiąć prawidłowe zasilanie układu i szukać czy coś nadmiernie się nie grzeje.
Czujniki prędkości obrotowej silnika sprawne? Podpięte odpowiednio? Układ paliwowy dobrze odpowietrzony? Proponuję skasować pamięć usterek i odczytać ponownie po ponownym włączeniu zapłonu. Jeśli pamięć usterek będzie czysta to wykonać odczyt kodów po próbie odpalenia Kasowanie pamięci usterek: Wcisnąć przycisk, włączyć zapłon, trzymać wciśnięty przez...
Dzięki wielkie ostatnia porada bardzo pomogła.Poluzowała się masa (układu zapłonowo - wtryskowego) podpięta do silnika .Dokręciłem masę i Lagunka śmiga jak wcześniej.Pozdrawiam serdecznie
Witam, Proszę o porady związane z silnikiem 1.3i [HCS CFI J6A monowtrysk - Escort’95] i instalacją tam centralki STAG2-W: 1.Gdzie podłączyć przewód impulsowy związany z prędkością obrotową (brązowy)? Normalnie jest on podłączany do cewki zapłonowej (pulsująca masa). Ten silnik ma cewkę zintegrowaną i z raczej niewygodnym dostępem. 2.To samo pytanie...
Miałbym jeszcze jedno pytanie . Czy w którymś miejscu układu dla jednego cylindra można podpiąć diodę LED ,która zaświeci się w momencie wyładowania ?? Miało by to pomóc w ustawieniu zapłonu po zamontowaniu w motorze .
Witam jak w tytule z uwagi na coraz większą ilość cwaniaków drogowych i wyłudzaczy odszkodowań chciałbym zamontować w aucie wideorejestrator. O ile podstawowy montaż z manualnym uruchamianiem nie nastręcza problemów to ja chciałbym pójść o krok dalej. Mianowicie chciałbym, aby rejestrator automatycznie rozpoczynał rejestrację po uruchomieniu silnika...
nie no bez przesady. Nie mam zamiaru kombinować z poduszkami. Zresztą działają mi poprawnie. Chodzi tu o ABS. niby wszystko mi działa ale chciałbym mieć taką jakby kontrolkę, że jak pompka się wyłączy i jest gotowy. Ta oryginalna kontrolka jakoś nie działa. a ABS działa. Diagnostyka nie pokazuje uszkodzenia. Oryginalna kontrolka zaświeca się w przypadku...
Jeśli miernik jest przystosowany do tradycyjnego przerywaczowego, bezrozdzielaczowego układu z jedną cewką na cylinder, to w układzie z podwójną cewką i iskrą traconą będzie miał 2x więcej impulsów, jeśli natomiast jest przystosowany do układu z pojedynczą cewką i rozdzielaczem zapłonu to będzie miał 2x za mało impulsów.
Witam, jakiś czas temu zakupiłem nowe radio pioneer MVH-390bt podpiąłem go pod wtyczkę ISO którą miałem przygotowaną pod stare radio, odpowiednio przerobiłem to aby radio było cały czas włączone, przy poprzednich 2 radiach działało jednak po pod pięciu pioneera dopiero po przekręceniu kluczyka na zapłon radio się załącza. Czy to się jakoś w ustawieniach...
jestem z okolic rabki i często jeżdże na śląsk. co do podnoszenia ośki to doszłem dzis do tego - urwał sie kabel od cewki przy ILIASIE. Kabel mam dobry ale 5 pinowy, zamówiłem 7-io przyjdzie pojutrze. Zostaje ABS ale z tym bede działał później jak będe zakuwał szczęki to sprawde czujki. Ale mam takie pytanie panowie. Nie mam zaworu do szybkiego odpowietrzania...
Czy taki alarm można uwalić po prostu odcinając całą syrenkę Wyrywając syrenkę zrobisz zwarcie i w zależności od sposobu podpięcia syrenki / alarmu do instalacji możesz uszkodzić samochód. Demontując alarm musisz jeszcze ominąć układ blokady zapłonu. wyrwałem mu tylko element wydający dźwięki Niezbyt rozsądne, bo teraz przewód na którym jest cały czas...
Tak jak mówi Błażej z tym że jeżeli skrzynia manualna to np. na 1 i 2 biegu przyda nam się te 8000 obr/min więc "odcinka" zależna od prędkości obrotowej odpada chyba że w grę wejdzie na jakim biegu mamy te obroty Czyli po prostu układ odcinałby zapłon przy różnych prędkościach obrotowych w zależności od załączonego biegu (o ile oczywiście mamy gdzie...
https://obrazki.elektroda.pl/3616644900_... Nie powinno nic świecić. Ma mrugnąć jak moduł kluczuje cewkę. Taka jest idea pracy tego i każdego układu zapłonu. Jeśli świeci to też po cewce już raczej. Ja podpiąłem żarówkę na wtyczce która idzie do cewki ale nie podłączyłem wtyczki do cewki, kostka ma dwa kable jeden plusowy od stacyjki...
Raczej trzeba się liczyć z uszkodzeniem modułu zapłonowego. W module zapłonowym jest jeszcze jedno wejście do układu bezpieczeństwa (stopka boczna). Z tego co pamiętam aby był zapłon, musi być połączone z masą. Sprawdź w instrukcji serwisowej. Cewkę WN najlepiej sprawdzić poprzez podpięcie innej.
Jak kolega wyżej. Obydwaj nie wiecie jak działa elektroniczny czy elektryczny system wtrysku, a zabieracie głos, wprowadzając zamęt swoimi "poradami". Napiszcie mi proszę, do czego potrzebny jest czujnik wału w systemie K-jetronic, oraz co z nim wspólnego ma system Motronic? Najprostszym rozwiązaniem układowym uruchamiania pompy paliwa jest tak jak...
Witam, Po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu auta do kupy świeci się check, po podpięciu Lexi nie ma żadnych błędów w BSI ale komputer nie może połączyć się z układem wtrysk/Zapłon - błąd połączenia i to podświetla się na czerwono przez co świeci się ów błąd. Auto odpala pracuje normalnie - wszystkie wtyczki podpięte - gdzie szukać ?
Ustaw zapłon w prawidłowej kolejności napisałeś ''teram mam ustawione świece 32,41 licząc od góry cewki.'' we wszystkich silnikach czterocylindrowych zapłon jest w kolejności 1,3,4,2 licząc od strony rozrządu. Dobrze ma podpięte przewody. 1-3-4-2 to kolejność zapłonów w silniku na obrót wału korbowego. Może być zapowietrzony układ paliwowy jeśli przewody...
możnaby się podeprzeć stroboskopem samochodowym do pomiaru kąta zapłonu, który jest synchronizowany z kabla wn., posiada on klips i elektronikę wejściową, zamiast układu wyzwalania lampy możnaby się podpiąć z jakimś woltomierzem albo linijką diodową, tylko mam wątpliwości co do dokładnego skalibrowania tego, ale trzeba sprubować. pozdro.
Po kolejności zapłonów może być iskra na 1 lub 4 cylindrze. Sprawdź kolejność zapłonów. Jak jest dość proste ściągnięcie pokrywy zaworów to na tym co jest iskra powinny być zawory zamknięte (GMP) a na 4 zawory powinny się mijać tzn zawór wydechowy zamykać a ssący otwierać. Wystarczy zmienić kolejność zapłonów. Jak z najdziesz 1to 1342 jest łatwe do...
Ważne bo ono eliminuje zakłócenia w układzie. Uszkodzone ekrany powodują czasem wypadanie zapłonów. Dodano po 2 Podepnij zamiast cewki kontrolkę 1,2W 12V i zobacz czy jest kluczowanie. Jedną stroną kontrolki do plusa akumulatora a druga na środkowy przewód.
No przecież wszystko tu masz, gotowy ładny uformowany sygnał generowany przez NE555, nic tylko go podpiąć pod uC. Albo możesz wykorzystać sam układ wejściowy czyli 2 rezystory, 2 diody i kondensator. Nie widzisz tego??
Podepnę się pod temat, Proszę o ocenę schematu - projekt układu odcinającego zapłon. Oczywiście nie jestem elektrykiem - stąd proszę o łopatologiczne opinie. Pewnie brakuje jakieś diody - proszę o wskazanie gdzie, jak i jaką wstawić. Przekaźnik już mam - Relpol R3N-2013-23-1012-WT. Styk opisany jako "pilot" pochodził będzie z popularnych na https://obrazki.elektroda.pl/9541480400_...
Przygotuj sobie miernik w ten sposób abyś mógł się podpiąć do układu wtryskowego. Weź do pomocy drugą osobę. W momencie kiedy przejedziesz przez kałużę, szybko sprawdź iskrę na świecy (wyeliminujesz chcociaż ten zapłon). Potem sprawdź sygnał na wtryskiwaczu. Wtedy będziemy wiedzieć gdzie szukać przyczyny. A tak to możemy gdybać w nieskończoność.
Żadnego układu nie musisz robić. Po prostu odłącz akumulator i podepnij te kable pod zasilanie. W magnecie SIMAKA są 3 cewki, jedna zasila reflektor przedni, druga tył, a trzecia jest od zapłonu. Proponuje Ci, abyś podpiął się pod tą drugą - od tylnego światła. pozdro ! Też mam Simaka :D (s51)
Jakie jest zachowanie pompy z uszkodzonym czujnikiem jak w temacie oraz z niepodpiętym ? Pytam ponieważ mam dziwny objaw. Pompa po przekręceniu stacyjki podaje paliwo na wtryski przez chwilkę. Za każdym przekręceniem stacyjki słychać że auto próbuje zapalić. 3-4 wtryski i zaworek dawki przestaje pracować. Ponowny zapłon 3-4 wtryski i blokada itd. Zawory...
Witam jak w temacie mam problem z układem zasilania powietrza , a mianowicie samochód stał w okresie świątecznym. Dzisiaj odpalam auto i taka właśnie jest usterka dodam że coś takiego jest w 3 dafach. Po podpięciu komputera wyskakuje. Komunikat Air1 poza zakresem, ciśnienie powietrza w obwodzie 1 z układu zasilania powietrzem. Dodam ze ten błąd wyskakuje...
Zacząłbym od początku układu paliwowego, czyli sprawdził pompę paliwa. Czy słychać ją po przekręceniu kluczyka na zapłon? Fajnie byłoby wpiąć zegar w przewód najścia paliwa na listwę i zmierzyć ciśnienie podczas kręcenia. Masz możliwość podpiąć się pod komputer, sprawdzić błędy?
Wykluczyłbym cewki - albo działają albo nie. Jeśli szarpie na niskich to najprawdopodobniej świece. Najprościej podpiąc autko pod komputer i eliminować po kolei błędy tj. wyskakujące zapłony itp. Jeśli jest identycznie na benzynie i na gazie to wykluczyłbym układ paliwowy.
Przepraszam że podepnę się pod temat - Sharan 2003 rok z D5W - auto po przejściach; jeżdziło już kilka miesięcy a ostatnio rozładowuje klientowi akumulator, załączona pompka paliwa + pompka w układzie chłodzenia po wyłączeniu zapłonu i pada akumulator, sprawdziłem tak na szybko błędy - spalona świeca żarowa, wypiąłem czujnik na podszybiu a nadal pompki...
Używać PICa do opóźnienia 3 sek. to chyba lekka przesada. Proponuję timer NE555. Jeśli żaróweczka pobiera mniej niż 200mA to można ją podpiąć bezpośrednio do wyjścia (pin 3) lub poprzez tranzystor czy przekaźnik. Schemat w nocie katalogowej układu. www.elenota.pl
Witam! a myslaes zeby cos takiego samemu skonstruowac? kiedys zlozylem taki kit z nord elektronika to byl chyba 7 cyfrowy zamek kodowy czy jakos tak. koszt okolo 20 zl. mozna byloby sie podpiac pod zaplon i sprawa zalatwiona. w maluchu dzialalo:) aha i polecalbym pociagnac osobne kable do klawiatury np od kalkulatora bo sam uklad jest prosty w budowie...
Więc posprawdzałem wszystko - czujnik temp. wysterowałem, podmieniłem i dalej tak samo. Bezpieczniki sprawne, przewody też. Według mnie winny jest sterownik silnika. Podejrzewam, że sterowanie w nim masą odbywa się przez jakiś tranzystor i teraz przy włączonym zapłonie sterownik dostaje napięcie akumulatora czyli 12V. To mu nie wystarcza aby wysterować...
Cewka zapłonowa sterowana tranzystorem. Przycisk krańcowy podpięty do bazy i na wale odpowiednie wcięcie, które uruchamia zapłon. Jeszcze między kolektorem a emiterem wsadziłem zaporowo jakąś szybką diodę do 1000V aby zabezpieczyć choć trochę tranzystor. Taki układ jest ok ale nie na dłuższą metę. Wypięcie przewodu wysokiego napięcia podczas pracy momentalnie...
"chodzi mi o to żeby lusterko fotochrom rozpoznawało ładowanie", i nie pobierało prądu z akumulatora Otóż to ale to prawie to samo co pisałem. (at)Jarzabek666 Banalnie prosty układ, przekaźnik + tranzystor i dwa rezystory podpięte pod kontrolkę ładowania. Jak już piałem banalne to by było podciągnąć plusa po zapłonie ale nie chce mi się w to bawić...
Własnie jestem na etapie ukończenia układu zabezpieczającego zbiornik. Zbudowałem sondę która mierzy ciśnienie na dnie zbiornika, jak ciśnienie zacznie maleć uruchamia się przekaźnik na płytce do którego można podpiąć klakson. Oprócz tego centralka alarmowa na wbudowani mały głośniczek który obudzi kierowcę centralka również wysyła sms lub dzwoni na...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Niestety nie mam jej przy sobie, ale sam układ jest beznadziejnie standardowy: +12V masa wejście (-) impulsu domykającego wejście (+) impulsu domykającego [wejścia + i - stosowane zamiennie] +12V po zapłonie ("blokowanie" w wariancie podpięcia do siłownika cz, by można było ryglować drzwi w czasie jazdy) 4 pary przewodów...
Witam mam taki drobny problem próbuję skonstruować układ który będzie sterował wskazaniem kontrolki. Przedstawię dokładniej o co mi chodzi : Układ ma być zamontowany w motocyklu w którym zapłon jest sterowany przekaźnikiem (rozwiera + cewki WN od masy włączając tym samym zapłon) no i właśnie problem w tym że już nieraz zdarzyło mi się że zapomniałem...
Sprawa wygląda tak. Cały układ który musze zbudowac ma skaładac sie z generatora częstotliwosci fali prostokątnej o wypełnieniu 04/06. Na wyjsciu tego układu bedzie znajdował się jakis tranzystor mocy który bedzie zasilał uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. przewidywane obciążenie tego tranzystora wynosi około 1A. Cały mój zapewne prosty problem polega...
Chciałem zmierzyć temp. głowicy silnika spalinowego takim oto termometrem: http://obrazki.elektroda.pl/6011460400_1... Po podpięciu czujnika termometru panelowego do głowicy silnika, oraz uruchomieniu silnika na wyświetlaczu zaświecają się wszystkie segmenty. Przy układzie zapłonowym niewiele już zdziałam, co moge zrobić przy termometrze...
Mercedes w 204..... My również ciebie witamy serdecznie na forum :) Drugi kluczyk sprawdziłeś? To może być zakłócenie w pracy immobilizera - czyli kluczyk lub stacyjka. Osobiście mając taki problem podpiąłbym komputer i podejrzał, gdzie traci się sygnał uruchomienia rozrusznika. Oryginalny komputer SD ma taką możliwość. Nie wiem, jak rygiel został...
To wiem, że do radia idzie. Dokładniej najpierw idzie do radia potem od radia do TIDa (tak jest zrobiona wiązka w Astra I. Tylko, że ten tryb jest dostępny jak zapłon jest wyłączony - więc nie da się jechać i mierzyc :( A czy ten sygnał nie służy czasem w przypadku podpięcia - wlasnie "przelotką" w wiązce radia - układów nawigacji - spotkałem się z...
No właśnie patrząc na schemat to wychodzi, że na tych pinach 12V jest podawane z przekaźnika takiego samego jak od pompy, a żeby przekaźnik podał prąd to musi zostać zasterowany ECU, więc na odpiętym może nie być, a na podpiętym jest. Dodatkowo pomyliłem wczoraj pin 45 z 47, dzisiaj sprawdziłem na wszystkich pinach które podałeś, czyli 23, 38, 68, 45...
Witam. W moim Audi 100 2,3 5 cylindrów z ok 89r (składak) nie pracuje przyspieszacz zapłonu. Jest to układ bez tłoczka przy rozdzielaczu więc przyspieszenie jest regulowane elektronicznie. Mam książkę która opisuje ten układ zapłonowy, który składa się z zwykłej cewki zapłonowej generatora halla modułu zapłonowego TSZ-H i modułu z wyprzedzeniem zapłonu...
Dziękluję za rady. Właśnie wróciłem z garażu. Dalej nic. Nie jestem mechanikiem ale lubię grzebać przy autach a szczególnie jak są efekty, niestety nie tym razem. Jeszcze nie daję za wygraną. Masy sprawdziłem są ok. Po przekręceniu kluczyka zaczyna szybko pulsować lampka układu w-z oraz słychać częste stuki od przekaźnika obok komputerka sterującego....
Witam, Mam delikatnie przerobiony schemat z tej strony: https://serwis.avt.pl/manuals/AVT2309.pd... (Zdjęcia poniżej) Potrzebuje ładowarkę, która będzie stale podłączona do akumulatora (akumulator będzie w samochodzie jako dodatkowy, do niego będzie podpięty mikrokontroler i pare innych rzeczy). I plan jest taki, ze do wejścia układu podłączę „zapalniczkę”...
Za każdym razem przy przekręceniu stacyjki na zapłon słychać pracę pompy w baku i dźwięk przelewania. Skoro słychać dźwięki przelewania, to znaczy, że układ jest zapowietrzony. po podpięciu do komputera okazało się że każdy wtrysk ma inny kod To całkiem normalne, tyle że po regeneracji wtryskiwaczom powinny były zostać nadane nowe kody. Czasami nabija...
Okay. Naprawdę źle odczytałem pierwszy post. W komunikacji po K-Line nie ma żadnych czarów. Normalnie w gniazdku powinno być coś poniżej napięcia akumulatora...ale to tylko linia transmisji danych. Jeśli napięcie po przekręceniu stacyjki niskie i brak komunikacji to gdzieś kabelek przytarty do masy. To się rzadko zdarza, ale coś tam pisałeś, że może...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy...
Wątek podany cały przeczytałem wcześniej. Kiedyś w starym samochodzie tak miałem zrobione. Ja swój układ podłączam jedynie pod jeden przewód do manetki od świateł, masę i stacyjkę. Konkretnie pod przewód gdzie napięcie jest po zapłonie. Fakt, że napięcie zanika w trakcie pracy rozrusznika załatwia nam sprawę świateł w trakcie odpalana, ale powoduje,...
http://obrazki.elektroda.pl/5397068700_1... Witam! W kolejnej odsłonie modułów do samochodu przedstawiam układ realizujący funkcję, tzw. Coming Home oraz Leaving Home znane przede wszystkich chyba z aut grupy VW. Funkcje te to zwyczajnie oświetlanie drogi do domu, gdy opuszczamy auto oraz z domu, gdy chcemy do niego wsiąść. Układ steruje...
Witam! Mam taką ciekawą przypadłość ze swoim Golfem 1.4 AEX wielopunkt `96. Mianowicie kiedy auto pracuje na wolnych obrotach to około minuty przed włączeniem wentylatora, stojąc nad silnikiem słyszalne jest głuche pukanie. Nie jest to odglos odchodzący od filtra powietrza chociaż tak mogłoby się wydawać. Raczej słychać to jakby od układu wydechowego....
Witam. Podłączę się pod ten temat i reaktywuję go, żeby nie zakładać nowego. Mam Syrenę 104. Planuje zastąpienie (w moim silniku S31) tradycyjnego zapłonu platynkowego zapłonem CDI. Do tego celu chcę użyć 3 impulsatory, 3 moduły zapłonowe, oraz 3 oryginalne cewki butelkowe WN ( cewki chce zostawić, aby nie psuć oryginalnego wyglądu silnika). I tu prośba...
Jak działa układ jednoprzewodowej, 1V sondy lambda ? Jakie napięcia na niej występują? W szczególności: 1. Jakie powinno być napięcie w przewodzie podpiętej sondy przy nieruchomym zimnym silniku i włączonym zapłonie? 1a. Jakie napięcie przy powyższych warunkach powinien wykazywać sterownik silnika? Czy takie samo? 2. Jakie napięcie wykazuje sonda lambda,...
Ciekawe dlaczego nikt na ten fakt nie zwrócił uwagi: cewka w samochodowym układzie zapłonowym pracuje w szeregowym układzie LC,zarówno od strony pierwotnej jak i wtórnej.Od strony pierwotnej mamy kondensator na aparacie zapłonowym,od strony wtórnej kondensatorem jest przerwa na świecach.Układ elektroniczny nie ma wbudowanego kondensatora,bo tranzystor...
Witam w sobotę , widze,że kolega Lodoo wcześnie wstał , po wymianie włącznika i dodaniu kondensatora nadal reagował na zbliżenie i oddalenie ręki . https://filmy.elektroda.pl/94_1264242427... Dodanie opornika zniwelowało tę przypadłość, jednak nadal w celu uruchomienia zapłonu trzeba przytrzymywać przycisk tyle samo czasu jak później dla rozrusznika....
Zależy co komu pasuje ,termostaty i sterowniki już przerabiałem,potrzebuje mieć oddzielny PC tylko do tego celu w domu gdzie piec jest w odległości 30m od domu i problem jest taki ,że za każdą dostawą opału trzeba ustawiać inaczej piec żeby się paliło,mieszkam na śląsku i wiem co sprzedają nasze kopalnie ,jakbyś miał latać w nocy co dwie godziny do...
Jestem nowym forumowiczem więc wszystkich witam i oczekuję że pomożecie. Zaznaczam że jestem laikiem w samochodach, wiem tylko jak się jeździ, gdzie się leje paliwo no i znam znaki drogowe. Jestem właścicielem AudiA2 1.4 benzyna 75 KM. Od początku grudnia ubiegłego roku mam problem z samochodem. Stojąc na skrzyżowaniu silnik nierównomiernie zaczął działać...
Problem z którym borykałem się przez prawie rok, zanim znalazłem rozwiązanie. Objawy były następujące: po rozgrzaniu silnika przy dłuższej jeździe (ponad 30 min) praca silnika stawała się nierówna, wypadały zapłony, a całość sprawiała wrażenie, jakby 1 cylinder nie pracował. Objawy potrafiły wystąpić znacznie szybciej w sytuacji ponownego odpalenia...
Witam, Mój pojazd to: Skoda Octavia 2 z 2012r. 2.0 tdi 103 KW, CFHC. Climatronic dwustrefowy, DSG. Przeglądam fora, w tym elektrodę. Czytałem sporo ale i tak nie znalazłem dla siebie rozwiązania swojego problemu. Mianowicie zaczęło się od niedomagania klimatyzacji, czyli braku działania. Została zrobiona wstępna diagnostyka, czyli: Sprawdzenie w serwisie...
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
Witam Dało by radę pod ten układ : http://hoth.amu.edu.pl/~intr/zaplon.htm podpiąć jakiś czujnik halla lub magneto-indukcyjny?, po prostu żeby wyeliminować przerywacz. Jeśli tak to który z czujników byłby lepszy do tego modułu i ewentualnie jakby ten moduł nie pasował to co trzeba by było zmienić.?
układ zapłonu świetlówki układ elektronicznego zapłonu układ odcięcia zapłonu
gaznik zalewa silnik xantia regulator nissan qashqai zasila
kalibracja omomierza zmiana ustroju
Skoda Octavia I: Podłączenie zasilania USB po stacyjce Czy zmywarka Bosch SPS66TI01E ma zeolit?