Przekaźnik zwierno - rozwierny - Samochodowy NC/NO.
ln339ni lm339n to są te same operacyjki zresztą często stosowane w przetwornicach regulacja obrotów przebiega zapewne następująco sygnał zadany z manetki gazu jest porównywany na kompratorze zbudowanym z operacyjek które wysterowują tranzystorki mocy
Zdiagnozuj układ paliwowy w skuterze.
Prosze http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p... i dalej pomysl sam troszke na wejscie sygnał z kierunków na któryms z wy sc zatrzask (moze byc z przekaznika) i juz :-)
Musisz zakupić potenciometr logarytmiczny podwójny (żeby obsługiwał 2 kanały) o oznaczeniu B. Patrząc od tyłu to pierwsza nóżka wejście sygnału, 2 wzmaniacz a trzecia masa.
tu jest moduł ECU zablokowany elektronicznie sama zmiana rolek i tulejki w wariatorze nic nie daje . Skuter na wtryskiwaczu na układzie Continental M4L
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
dam te diody 2 Amper ,to znaczy że przepuści większy prąd do żarówki? Nie, prąd pobierany przez żarówkę kontrolki to max 0,5A, dlatego napisałem, że w zupełności wystarczą diody o max prądzie 1A, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamontować mocniejsze, nic to nie zmieni w działaniu układu
W obudowie termostatu (umieszczonej na głowicy po prawej stronie) masz śrubę odpowietrzającą.
Układ napędowy jest seryjny
Witam chciałbym sie podpiąć pod temat aby nie zakładać nowego. Jak tanio i skutecznie mozna zrobic układ wyrównujący napiecie ładowania. Cos to zastępowały by elbe. Tylko, że ja mam instalacje 12V dołanczam schemat elby. wprawdzie mógł bym sobie to zbudować tylko ze takich części nie da się nigdzie znaleśc.
Jaki skuter jaki masz układ ładowania? https://skuterowewyprawy.eu/poprawianie-... A może bezpiecznik spalony?
Sprawdziłem jeszcze raz działanie układu w skuterze - działa, po prostu bardzo powoli się rozładowuje z powodu braku diody zenera. Postaram się ją jutro zamontować i sprawdzę układ jeszcze raz w skuterze. W sprawie diody zenera w układzie z #1 postu - napięcie zenera powinno być tak dobrane aby było delikatnie większe niż napięcie na dzielniku (czyli...
więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Mlodzimierz03 Na stopce centralnej przy dodawaniu gazu też się tak zachowuje ? Bo jeśli nie, to wina raczej układu napędowego
Cieszę się że zechciał mi pan pomóc.... http://obrazki.elektroda.net/36_12459216... Co oznaczają te napisy zaznaczone kolorem czerwonym? Gdzie mogę podłączyć zasilanie? Czy ten symbol na obrazku poniżej to opornik? http://www.up.programosy.pl/foto/1_1317.... a i jeszcze jedno pytanie. Na niekturych kontensatorach pisze np.: 16v33µF a na tym...
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Dlaczego? układ jakoś tam zadziała. 555 robi za generator taktujący tranzystor który zasila transformator, inna kwestia to to, że taki układ ma bardzo małą sprawność
Prąd z akumulatora nie zaszkodzi diodom, jeżeli napięcie akumulatora będzie miało wartość dostosowaną do zasilanego układu.
Najlepiej byłoby skorzystać z akumulatora , bo wiele nowych skuterów ma go na wyposażeniu , a jeśli nie to zamontować dodatkowo z układem zasilania od prądnicy . Mogłyby wystarczyć nawet zwykłe baterie Ni-Cd w odpowiednim zestawie i układ ładowania . Kondensator nawet najbardziej pojemny nie zastąpi akumulatora , a wymiarowo nowoczesne baterie są podobne...
Zacznij kolego najpierw od przeczyszczenia układu paliwowego.Niby taka błahostka a może narobić bałaganu...
W YBR125 tak wygląda układ dopalania spalin...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Alo magneto albo coś w układzie korbowym.
Znalazłem na [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... stronie schemat który niby zwiększa prąd??? Jak to działa, czy zamiast grzebać w cewkach nie mógłbym zbudować sobie takiego układu?
Układy CDI w motocyklach i skuterach są zasilane z cewki wysokonapięciowej w iskrowniku, taka cewka wytwarza ok 50V AC "na kopa". Jak chcesz zasilać układ poprzez transformator 230V to jego uzwojenie wtórne powinno wytwarzać porównywalne napięcie, 12V będzie zbyt niskie
Odświeżam, być może ktokolwiek wie coś jednak na ten temat?
Super! Jednak po 78 są różne cyferki. A co z resztą schematu? chodzi mi o te kilka korowych kabli ze zdjęć. rzenek1 pisał o 5 cienkich i 3 grubych. Ja zauważyłem ok. 10 cienkich, a grubych nie widzę. Może macie różne układy?
Nie znam się na tym za bardzo ale to co zaznaczyłeś to chyba jakiś układ scalony.
Witam ja bym uruchomił skuter bez osłony na pasek-za pomocą nasadki 17 na wiertarce i obserwował układ przeniesienia napedu zwiększając obroty czy wszystko współgra jak trzeba,skuter na nóżce centralnej postawiony oczywiście,ewentualnie psiknąć wd 40 na spreżyne główną korektora momentu obrotowego.
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Zdecydowanie to wina zakłóceń. Problemy z odczytem (bo oprócz sygnału pojawiają się zakłócenia które uniemożliwiają prawidłowy odczyt) więc układ wyświetla kreski. Można próbować z ekranowaniem, ale to ciężka walka.
Nie napisałeś co to za skuter! Na rynku są ich tysiące. Trudno doradzać jak nie wiadomo z czym ma się do czynienia. O układach zapłonowych poczytaj tu: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Jak będzie to czarna magia, to daj sobie spokój. Bez podstawowej wiedzy nie poradzisz.
Można i na bateryjny, zmieniając cewkę ,,magneta" na oświetleniową, można i doradzam CDI (było o tym masa na Elektrodzie), można też zastosować dowolną cewkę od chińskiego skutera, ale BEZ wbudowanego układu CDI (tańsza :D ) - iść do sklepu z omomierzem - gdy wejście cewki ma kilka omów, jest OK.
No to już mamy coś. Teraz postaraj się sprawdzić 2 różne kombinacje : 1. Podłącz układ pod głośnik w skuterze, a zasilanie weź z innego źródła (np. jakiś zasilacz z komputera) 2. Podłącz zasilanie układu ze skutera, a sygnał weź z innego źródła (głośnika). Podejrzewam, że w obu przypadkach wszystko powinno działać sprawnie. 3. Jeżeli działa - sprawdź...
Dokładnie, tak jak koledzy wyżej napisali,wymienić paliwo i dodać ok 10 procent denaturatu dla związania ewentualnej wody w układzie zasilania.
Dziękuje za odpowiedź. Przekaźnik jest wysokoprądowy. Bezpiecznik 40A przy akumulatorze będzie odpowiedni? Czy warto zastosować bezpiecznik np 5A przy przełączniku?
To już AGM są zgrzewane w pakiety? Nie chcesz przerabiać układu ładowania, to zastosuj taką samą baterię.
Chłopie nie świruj, tylko wpisz w wyszukiwarce: układ zapłonowy fiat 126p Na talerzu to kolacja a nie wiedza
Nie naprawiałem skuterów, ale jeśli po dodaniu gazu, jak piszesz ciągle są pęcherzyki powietrza i nie można odpowietrzyć to znaczy że, kompresja ucieka do układu chłodzenia.
W sumie, jeśli masz obrotomierze z samochodów, czyli do układów bateryjnych, a w skuterach siedzi zazwyczaj DCI, to możliwe, że moduł zbiera jakieś śmieci. Spróbuj dorobić jakiś filtr na wejściu.
Witam. Najlepiej jest zastosować do skutera diody led na 12v, można je dostać w każdym sklepie z elektroniką.
Napięcię 24 v ( robi ) przetwornica w układzie skutera ! Wybacz, Kolego, nic z tego nie będzie...... Ze zdjęć wynika, że skuter ma jeden silnik 24VDC oraz mechanizm różnicowy, silnik prawdopodobnie szczotkowy i 100A regulator PWM. W każdym takim pojeździe - skuter, mini city car, wózek widłowy czy golfowy, akumulatory pracują szeregowo. Można by uzyskać...
Zmierz ciśnienie sprężania, sprawdź: szczelność połączenia gaźnika z głowicą, czystość gaźnika (szczególnie dysz), szczelność zaworka w komorze pływakowej, poziom paliwa w gaźniku, działanie układu rozruchowego, drożność układu wydechowego.
Witam. Mam problem z układem zapłonowym, ponieważ jest to skuter 2T. Wymieniłem stator, magneto, cewkomoduł, stacyjkę. Problem wygląda w ten sposób, że iskra ma przebicie do gumy, nawet nie trzeba przykładać samego przewodu wysokiego napięcia do czegokolwiek, i tak to nazwę, że iskra bije w powietrze. Czy ktoś miał taki przypadek? Proszę o pomoc.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Powinieneś też sprawdzić elektrykę, w szczególności układ zapłonowy.
Jakieś pomysły Owszem. Przekaźnik rozruchowy od skutera, lub silnika zaburtowego do łodzi i mała przetwornica z 60 VDC na 12 VDC, które przyda się i do innych rzeczy.
Gaźniki ze względu na niedoskonałości produkcyjne samych gaźników jak i silników wymagają indywidualnej regulacji (i jej okresowego powtarzania w miarę postępującego zużycia elementów). Dopiero współczesne, elektroniczne układy wtryskowe wyeliminowały tę niedogodność, poprzez wprowadzenie mechanizmu samoadaptacji.
Wszystko pomierzone i niby jest ok, ale jak nie działał, tak nie działa. Skoro nie działa, to nie wszystko jest pomierzone. Jeśli sterowanie jest elektroniczne, to przekaźnika odwracającego napięcie może nie być. Daj wyraźne zdjęcia wewnętrznej aparatury, silników razem z przewodami, układu sterowania, itp.
Tak waga rolek ma istotne znaczenie tak jak i sprężyna. Jeśli masz skuter na gwarancji to tak jak kolega karola44-81 wspomniał odwiedź serwis możliwe coś się dzieje,lub coś jest nie tak w układzie wariatora
Tutaj należy sprawdzić czy wchodzi na obroty na biegu jałowym, jeżeli nie to stawiałbym na zapłon (dawniej przy zwykłym zapłonie to kondensator do był do wymiany), a jeżeli tylko przy obciążeniu są problemy to stawiał bym na układ paliwowy.
Podmień świecę, to że na powietrzu daje iskrę to nie znaczy że da ją w cylindrze. Jeśli podlany na tłok nie pali to tylko układ zapłonowy.
Z tyłu 30W? Podłączasz tylko przednie. Czyli 30 W. Więc razem ze stratami na przetwornicy układ pobierze ci jakieś 3A z akumulatora. Więc masz dobre światła na niecałe 4h świecenia. Jak wykorzystasz układ ładujący skutera to i dłużej.
pisze że świecąca kontrolka oznacza problemy z układem paliwowym jednak skuter jest kupiony kilka dni temu i sprzedawca przy pierwszym odpaleniu powiedział że tak ma być .
Witam. Kolega przyniósł mi obrotomierz ze skutera w którym jest uszkodzony układ,jest pęknięty ale idzie odczytać: BAK225 i nie wiem co to jest,szukałem i nie znalazłem takiego układu.Proszę o pomoc.
W baku masz pewnie pływak od wskazywania ilości paliwa. Zwykle jest on przykręcony gdzieś od dołu na uszczelkę. Może tamtędy ci paliwo ucieka? Wtedy nie będziesz raczej widział że ci paliwo cieknie, bo de facto układ paliwowy masz szczelny :) . Albo sam bak jest gdzieś przetarty.
No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
wymień moduł zapłonowy i wyczyść układ paliwowy
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Dlatego napisałem, że konieczna jest modyfikacja instalacji elektrycznej. Układu ładowania również.
To nie żadne pompki pociśnieniowe. Ssanie wyłącza się przez podanie napięcia. Cały układ zasilania jeszcze raz przejżyj.
Najprawdopodobniej układ ładowania
Fajnie, wszystko jest, poza najważniejszym :cry: Jak tym z miejsca ruszyć ? Gdzie jest manetka uruchomienia silnika w tym ,,Harleyu", oraz jego sterownik? Coś Kolega pogubił, na tym wykazie. fakt - zapomniałem dorysować - oczywiście w układzie między aku a silnikiem
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Witam, szukam schematu lub fotek układu paliwowego do skutera jak w temacie, a dokładniej, kupiłem uszkodzony skuter z odciętymi wężykami i nie wiem dokładnie jak je połączyć, proszę o pomoc, pozdrawiam.
Zepsuć nic nie powinieneś. Natomiast musisz liczyć się ze spadkiem mocy jaką będziesz mógł z tego wycisnąć. Dosyć poważnym spadkiem. Niektóre wzmacniacze nie tolerują aż tak drastycznego obniżenia napięcia zasilania. Sprawdź w nocie katalogowej czy Twoja konstrukcja przewiduje takie napięcie. Wzmacniacze do instalacji (urządzeń) samochodowych mają rozbudowane...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Wygląda na to, że problem jest związany z ładowaniem akumulatora. Sprawdź instalację elektryczną a przede wszystkim układ ładowania.
Witam, czy mógłby ktoś sprawdzić czy dobrze wykonałem prosty układ wzmacniacza który ma mieć wiele zastosowań : w domu, w skuterze, na ogniskach. W załączniku jest schemat całego układu.
Pisałem o tym wielokrotnie, wiec sobie poszukaj. Dodam tylko, ze są dedykowane do skuterów ,,żarówki" LED z wbudowanym w cokół układem elektronicznym, prostownika i stabilizatora.
W tym silniku nie powinno się za bardzo regulować gaźnika. Instrukcja zaleca głównie jedynie jego czyszczenie. Opis układu paliwowego jest od 29 strony, regulacja mieszanki na stronie 40.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Witam. Szukam zamiennika tego tranzystora (nie mogę znaleźć ) ST CHN VN580 B E00103 Działał w małym układzie z dwoma kondensatorami jako przerywacz do kierunkowskazów przy skuterze . Nie mogę doszukać się nic na jego temat . Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie go mogę znaleźć lub ewentualnie gdzie szukać zamiennika Pozdrawiam
Wiem, wiem. Ale ten układ ma być zamontowany w skuterze, tak więc musi to być dość prosty układ. Proszę o sugestie
jaki układ do wyświetlacza HD44780. Chciałbym zrobić narazie prosty komputer do skutera (jeżeli to można nazwać komputerem. prędkośc i takie tam). Chodzi mi głównie o to jaki zastosowac układ do tego. http://allegro.pl/item265734112_wyswietl... z gory dzieki. gg 10262591 email djozim(małpa)interia.pl
Jeszcze jedna wazna informacja a mianowicie napiecie zasilajace caly uklad. Jako ze to skuter to wahania sa dosyc duze miedzy 12V-14V, wiec chyba LM2917 wchodzi w rachube.
Cieszę się, że temat został przywrócony, bo i ja chętnie poznaję nowe rzeczy. Jednak kol.kybernetes jest chyba inaczej w tym modelu z magnesami, bo autor żle narysował schemat połączeń i jest 6 cewek nawiniętych przciwsobnie połączonych w szereg i tylko jest odczep z 5 cewki na oświetlenie, aby nie palić żarówek. Napięcie z 6 cewki biegnie do regulatora...
Jeśli iskra daje na 1 cm z samego przewodu WN to nie jest słaba. Wymieniałeś świecę zapłonową, fajkę świecy? Takie cudowne efekty pracy silnika przy odsuniętym przewodzie WN od świecy dają zaburzenia składu mieszanki, wywołane przez niesprawny gaźnik (regulacja), lewe powietrze, nieszczelność komory korbowej, mostkowanie świecy, zapchanie układu wydechowego.
A układ ładowania to wszystko wytrzyma?
Czy taki prostownik może się opłacać zlutować samemu? Czemu nie... Nie jest to zbyt trudny układ do budowy.
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
Hejka Szybkie palenie się włącznika przednich świateł w skuterze może wskazywać na uszkodzenie żarówek lub zwarcie w układzie oświetlenia przedniego. Oto kilka kroków, które można wykonać, aby znaleźć przyczynę problemu: Sprawdź żarówki przednich świateł, aby upewnić się, że nie są uszkodzone. Sprawdź, czy nie ma na nich pęknięć, uszkodzeń lub wypadnięć....
No dobrze przepraszam za niepełne informacje i zarazem dziękuję za sprostowanie, co do tej blokady to po prostu strzelałem. A tak w ogóle jeżeli kolega wie coś więcej na temat tego drugiego modułu to chętnie dowiem się czegoś nowego. I zgadzam się z kolegą "jack63" że lepiej się przygotować dołączając do układu tymczasowy wyłącznik. Pozdrawiam
Regulatory z reguły są RÓWNOLEGŁE więc jak odepniesz i nie będziesz gazował(!), to słabe światła powinny być. Sprawdź napięcia przemienne na kablu zółtym (światła) i białym (ładowanie) bezpośrednio na kostce kabla idącego z prądnicy. Jak nie ma napięć, to spalone uzwojenia lub przerwany kabel(e). Kształt kostki nie ma nic do rzeczy. Liczy się moc regulatora...
sorki że się udzielam w temacie ale musialem te żarówki nie są xenonowe jest to żarówka al'a xenon. Ej jak zrobić układ diud w tylnym kloszu skutera??
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Dowiedziałem się w internecie jak funkcjonuje układ paliwowy w tego typu skuterach..
Witam, ostatnio zmieniłem żarówki w skuterze Aprilia rally lc 96r ze zwykłych na ledowe. Zmieniłem też klakson. Zaobserwowałem że po wciśnięciu hamulca światła się zapalają. Czy to może być wina odwrotnie założonych kabli na klaksonie, czy te żarówki robią jakieś zwarcie w układzie elektrycznym? Dodam że w skuterze rozładowywuje się akumulator, czuć...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Witam Oba te układy możesz sprawdzić w skuterze na działającym silniku. Układ ELBA to jest regulator ładowania akumulatora ze zintegrowanym (zazwyczaj) przerywaczem kierunkowskazów. Natomiast układ oznaczony jako EWR jest to regulator prądu żarówki przedniej. Zanim przystąpisz do pomiarów na pracującym silniku sprawdź czy masz prawidłowo podłączoną...
Czy na podnóżkach wchodzi na obroty? Czy wykonałeś podstawowe czynności sprawdzające czy może liczysz na pomoc wróżki. Na tym forum wróżki nie występują. A szkoda bo czasem by się przydały. Trudno radzić nie mając podstawowych informacji. PS. Jaki przebieg ma skuter? Jak ponad 10 tyś to czyszczenie tłumika obowiązkowe. Ja podejrzewam problemy z układem...
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
Po wyregulowaniu i ustawieniu rozrządu to po wszystkim odpalać też z literki T z układu zamkniętego ?
Akumulator nie ma nic wspólnego ze swiatłami!. W małych silnikach z tzw. magnetem są to z reguły rozdzielone obwody. Regulatory pracuja w układzie równoległym. Padł Ci regulator i tyle. Kup nowy lub zrób sobie sam. Na pewno sobie poradzisz. Jednak najpierw znajdź lub odtwórz sobie schemat instalacji, aby rozpoznać układ cewek.
No przecież podałem Ci schemat układu, który utrzyma Ci stałe napięcie 14,4V niezależnie od zmian prądu ładowania i ograniczy maksymalny prąd ładowania do tych 0,4A. Nie będziesz musiał mierzyć czasów, po prostu po naładowaniu prąd spadnie prawie do zera i tyle. Nie ma obawy przeładowania akumulatora w przypadku takiego układu. Dla ścisłości układ ten...
Mówił mi że osiąga to przy dokładnie 13V. A ja chciałbym zrobić go do skutera.
Mój ojciec ma problem z czego zwracam się tutaj. Skuter to sym gts 125 W skuterze przestał działać silnik z gaźnikiem, więcej kupił silnik nowszy z wtryskiem i zamienił go na gaźnik I pytanie od niego do was, co ma zrobić z układem elektrycznym aby skuter odpalał jak należy (to zadane przez niego pytanie) Proszę o szybką odpowiedź . Pozdrawiam
układ paliwowy skuter skuter układ zapłonowy układ elektryczny skuter
faworyt kosiarka oznaczenia wkrętarki jakie zelazko
dobry akumulator diesel dobry akumulator diesel
Kalibracja pralki Miele W1 - instrukcja krok po kroku Wymiana baterii w piecyku Vaillant atmoMAG - krok po kroku