Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Oczywiście, że się da, ale będzie potrzeba wielu przekaźników, kilku czasówek oraz licznik. Układ będzie miał sporo połączeń elektrycznych i zajmie dużo więcej miejsca niż PLC. a ponadto nie będzie "prosty". Z użyciem PLC wyjdzie o wiele prościej i o wiele taniej. Jak masz dostęp do tego programu lub możliwość odczytania obecnego PLC to wystarczy przenieść...
Jak układ smarowania jest sprawny to dlaczego nie ma być wystarczającego smarowania???? Gdzieś czytałem/widziałem jak polepszyć wydajność smarowania. Trzeba wybić odpowietrznik zbiornika oleju i delikatnie skrócić w nim sprężynkę. Będzie słabiej dociskała kulkę i przez to ma podawać więcej oleju. Odpowietrznik masz tu gdzie szpilki do przykręcania prowadnicy....
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
gromleon , już któryś raz sugeruję, abyś zmierzył ciśnienie oleju, tak jak napisałem wyżej, jego wysokość wszystko ci powie. To jest pierwsza czynność którą się powinno zrobić w tej sytuacji. Jeżeli jest dobre, to raczej wszystkie elementy układu smarowania są w dobrym stanie czyli panewki sworznie smarowane przez ten układ (chyba że nie jest smarowany...
Witam Miałem kiedyś Wołgę ,kalamitki były nawet w zawiasach drzwi.Był centralny układ smarowania układu kierowniczego,czyli przy lewej nodze była pompka która tłoczyła smar przez cały układ kierowniczy aż do gałek.W instrukcji było napisane żeby raz na 100 km nacisnąć na tą pompkę.W instrukcji było napisane żeby w razie braku nowego oleju ,stary przesączyć...
To układ olejenia silnika S-21 "Żuk"
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Takie "zapowietrzenie" to jest sprawa umowna. :) Nie da się zapowietrzyć albo mieć kłopoty z odpowietrzeniem jeśli jest właściwy smar. Pompa nie pociągnie zbyt gęstego. Tak dzieje się po załadowaniu nieodpowiedniego smaru lub po bardzo długim postoju pojazdu. Czy na pewno pompa chodzi? Jeśli tak, to wyciągnij z zasobnika i włóż do bańki z olejem, sprawdzisz...
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Czy po prawej stronie na 2 zdjęciu to nie kondensator? Nie. To nie jest kondensator. To jest termik, klixon itp. W załączonym pliku jest schemat elektryczny. Trzeba dokupić kondensator rozruchowy 20uF/370V (ew. 400V). Kompresor jest cichy. To fakt. Jednak do przewidywanego zastosowania średnio się nadaje. Dwie sprawy: 1. Olej POE zastosowany w sprężarce...
Może po prostu pasta się rozgrzała i w pełni wypełniła nierówności powstałe podczas smarowania łącząc układ z radiatorem na całej wspólnej powierzchni.
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
Nie widziałem tej lodówki na oczy, ale lodówka to nie Klima. W lodówkach kawałek rurki miedzianej fi 6mm jest wlutowany (lut twardy) do sprężarki do napełniania po napełnieniu jest zagnieciona i zalutowana. Czynnik w tej lodówce to izobutan R600a. Powinno !!!! się podpiąć stację odessać czynnik sprawdzić ilość i ewentualnie dopuścić nowego do odpowiedniej...
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
....Na obrazku przedstawiłem jak mam w planie rozwiązać układ odpowietrzenia komory wału korbowego przy smarowaniu rozbryzgowym . Czy to mi zadziała poprawnie ?? Ja to zrobiłem tak: -otwór odpowietrzający na wys. poziomu oleju w skrzyni korbowej -układ smarowania zamknięty a nadciśnienie w zbiorniczku tłoczy olej do kanałów smarowania.
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
A może coś takiego ? Tu nic nie trzeba wpisywać. Licznik jest podtrzymywany akumulatorkiem używanym do podtrzymania zegara czasu rzeczywistego w PC, który będzie doładowywany przy włączonym zasilaniu. Licznik zlicza do 256 lub 512 i daje impuls do układu monostabilnego, który włącza przekaźnik na ok. 36 sekund. Gdy kończy się impuls 555 to jego tylne...
Czy pompa oleju została zalana od spodu ? może masz zapowietrzony układ smarowania ?
Sprawa ma się tak:z filtrem w układzie olejowym wyje bez filtra nie wyje,chodzi równo i cicho.Zauważyłem że olej mocno spietrza się w kanale przed filtrem.o co kaman?Jest tam w dekielku filtra jakiś zaworek bo widac tam jakąś sprężynę? zalalem 5w40 filtr Boscha.Efekt chodzi cicho na wolnych obrotach ale wyje po dodaniu gazu połowę mniej i ciszej ale...
Witam mam pytanie jak przerobić układ smarowania w silniku z kosiarki spalinowej, aby mógł pracować w pozycji na boku, chce z niego zrobić silnik stacjonarny. Pozdrawiam i czekam na porady.
Już rozwijam temat bo rzeczywiście podałem zbyt mało danych a jak widzę problem nie jest prosty. Jest to rodzaj honownicy DIY, wyposażona jest w układ pneumatyczny realizujący ruch posuwisty góra dół ustawiany ręcznie poprzez przemieszczenie wyłączników krańcowych. Do tego jak to w honownicy odbywa się ruch obrotowy skrawający materiał, pompę smarowania...
Jak do tej pory nie narzekam - pierwszy SR zamontowałem jakieś pięć lat temu do kontroli układu centralnego smarowania linii produkcyjnej (dwie pompy, cztery elektrozawory i czujniki ciśnienia na końcach obwodów linii ok 30 metrów z kilkudziesięcioma rozdzielaczami) - oczywiście nie dowierzałem wtedy temu sterownikowi i układ zdublowałem - jednak po...
Witam! Potrzebujesz przekaźnika czasowego praca - przerwa. Na przykład [url=http://www.dobry-czas.pl/Produkty/P... o napięciu pracy dostosowanym do Twojego układu sterowania. Poszukaj po sklepach, bo ceny są różne. Układ można zbudować z dwóch "czasówek", lecz przy ich zakupie koszt całości...
Tłoczek jest posmarowany dla tego żeby go zakonserwować. Co do smarowania płynem będę polemizował bo jak wiadomo płyn daje nam poślizg ale nie powinno się go stosować w miejscach gdzie występuje wilgoć , płyn nie ma właściwości konserwujących jedynie poprawia poślizg ale też bardzo łatwo absorbuje wodę z powietrza i powoduje ogniska rdzy. Zgadza się...
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
Jeśli to nie problem, najlepiej zabrać ze sobą na oględziny kogoś zaufanego, kto ma pojęcie o konkretnych usterkach w poszczególnych typach samochodów. Bez takiej wiedzy nie da się przeprowadzić fachowych oględzin. Z rzeczy absolutnie podstawowych warto zwrócić uwagę na: - ogólne oględziny stanu samochodu pod maską, sprawdzając czystość oraz ewentualne...
No i cóż z tego że sam silnik jest lekki jak jego układ chłodzenia już trochę waży a do tego wielka i ciężka bateria. Jak tylko się pozbędziesz ekologii to możesz stworzyć równie mały kompaktowy silnik spalinowy. O podobnej mocy, który jak policzysz wszystko, ten układ chłodzenia smarowania i akumulator w postaci zbiornika paliwa to i tak wyjdzie lżej...
jeśli wszystko składałeś "na olej" to nie ma problemu - pompa olejowa zassie olej z miski i poda go dalej faktem jest że musi uzupełnić całą magistralę olejową i w związku z tym kontrolka zgaśnie później niż przy normalnym uruchomieniu silnika ale 15-20s bez ciśnienia nie powinno stanowić problemu - oczywiście jak silnik się odezwie nie możesz deptać...
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Elektromagnesy są dosyć kapryśne, przede wszystkim siła bardzo szybko spada z odległością zwory (z kwadratem), to powoduje że kiedy chcemy uzyskać duży zakres ruchu potrzebne jest przełożenie, które wymaga jeszcze większej siły elektromagnesu, w urządzeniu zamontowanym przy piecu należy się spodziewać braku smarowania i dużego tarcia na skorodowanych...
Na srodku dekla odkrecasz nakretke kolpakowa i luzujesz szpilke, dopiero potem odkrecasz dekiel. Pod deklem masz stożek dociskowy i pod nim zawór. Zawory oglądasz z profilu, spokojnie zauważysz braki w blaszkach. Zobacz moje posty z tematu "nowe zycie kompresora olejowego", wstawiałem zdjęcia z remontu a50, budowa analogiczna. Znajdziesz tam również...
Załóż sobie jakiś akcesoryjny miernik ciśnienia oleju i będziesz widział co się dzieje. No dziwne te auta. Nawet tak prosta rzecz jak układ smarowania skomplikowano.
Witam Mam problem z Hyundai I40 1.7 CRDI 2012r. W silniku rozciągnął się łańcuch i zaczął mocno hałasować. Po wymianie rozrządu, rozrząd już nie hałasuje, ale jest hałas z pod pokrywy zaworów. Wymienione zostały popychacze i wyczyszczony układ smarowania olejem. Nadal hałasuje. Wałki rozrządu ok. Czy ktoś ma dokumentację do tego silnika, przekrój układu...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
:arrow: jmk Tekst rozumiem, ale nie rozumiem w czym pomoże Twoja wypowiedź. Myślisz, że koledze będzie chciało się otwierać układ, stwierdzać cokolwiek? Chyba nie; prędzej kupi nowy sprzęt lub będzie szukał pomocy u fachowca rzeczywistego, a nie wirtualnego (tu na forum AGD dowie się cokolwiek i będzie miał jako takie pojęcie- ale sam nie naprawi)....
Ale po co filtrować? Szkoda czasu i filtrów. A co do kompresorów z lodówy.... marne szanse. nie wyrobi się na olej do smarowania kompresora, wszak to układ otwarty i olej wyrzuca z powietrzem. Dwa: jak to schłodzić? trzy ....
Wiele osób zatarło silnik nie z powodu braku smarowania ale niskiego poziomu oleju. Jak jest go mało szybciej się nagrzewa, a przegrzany traci właściwości smarne. Czerwona kontrolka nie zaświeci się wcale lub jak się zaświeci to i tak już będą spore uszkodzenia (na krótkich odcinkach zwykle ratuje bo olej się skończy zanim się przegrzeje, na trasie...
Posłużę się swoim wpisem pod jednym z filmików na YT aby zobrazować mój sposób postępowania przy napełnianiu: Jeśli chcesz to zrobić tak jak trzeba to na twoim miejscu nie kombinowałbym. Kup sobie manometry, to ci bardzo uprości czynności i co bardzo ważne, pozwoli kontrolować ciśnienia niskiej i wysokiej strony układu. Ja mam takie https://tinyurl.com/manometry-klima....
ciesze sie że nie jestem sam :) a Twój pomysł z pompą ciepła napędzaną stopniem wodnym jest całkiem odlotowy. Rozumiem że czerpanie wody odpada bo zimą jej temperatura jest bliska zera i trzeba by przewalić duże ilości wody , ale ta ilośc lodu mnie przeraża :( codziennie jedną tonę przewalić - to robota dla tytana. A jak wyjedziesz ? Kto będzie odwalał...
Dlaczego uważasz że dwusuw nie może mieć ekologicznego spalania i dlaczego mają to być silniki mniej trwałe niż czterosuwowe? Ale proszę o przystępne wyjaśnienie - takie dla inżyniera. Bo do pracy potrzebny olej w paliwie? a tym samym będzie spalanie oleju w proporcji 1:50 albo 1:25 wiec jak chcesz uzyskać normy euro 6-7? jak to ledwo nie wiem czy...
Witam .Mam niejakie doswiadczenia z olejem 2t do 1,5 dci .Miałem megi II z 2003r z silnikiem 86KM i nieswiadom wad tej cudnej konstrukcji delphi ze zdziwiem stwierdziłem pewnego dnia ze odpala po 3 wcisnieciu start .Stan licznika 135tkm Po zrobieniu wtrysków w zakładzie (zapewne tylko zaworki) wysiadły apiac po 3 tygodniach. Znajomy mnie oswiecił że...
W kluczyku uszkodzona panewka, facet mi ją wymienił Tylko dlaczego ta panewka w kluczyku się uszkodziła? Może układ smarowania nawala? Kiedy olej w kluczyku wymieniałeś?
układ smarowania silnika układ smarowania silnika naprawa smarowania łańcucha
panasonic świecić czerwona dioda klucz diodowy kamera cofać monitor
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Krups EA81 LCD Service Menu Navigation – Three-Beans Key Not Advancing Codes Autosan Lider 10 – błąd DWS, diagnostyka układu drzwi, czujniki, sterownik Wabco Dedal