Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Oczywiście, że się da, ale będzie potrzeba wielu przekaźników, kilku czasówek oraz licznik. Układ będzie miał sporo połączeń elektrycznych i zajmie dużo więcej miejsca niż PLC. a ponadto nie będzie "prosty". Z użyciem PLC wyjdzie o wiele prościej i o wiele taniej. Jak masz dostęp do tego programu lub możliwość odczytania obecnego PLC to wystarczy przenieść...
Jeśli nie przybędzie oleju, przez przecieki on do układu smarowania to kilka lat nawet.
To jest kontrolka -Centralny układ smarowania,pewnie smar trzeba uzupełnić.Podrawiam.
Jak układ smarowania jest sprawny to dlaczego nie ma być wystarczającego smarowania???? Gdzieś czytałem/widziałem jak polepszyć wydajność smarowania. Trzeba wybić odpowietrznik zbiornika oleju i delikatnie skrócić w nim sprężynkę. Będzie słabiej dociskała kulkę i przez to ma podawać więcej oleju. Odpowietrznik masz tu gdzie szpilki do przykręcania prowadnicy....
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Masz rację, najpierw włóż kulkę, potem sprężynkę, to jest jeden z zaworków, jeżeli dobrze pamiętam, w całym układzie smarowania, są takie dwa lub trzy. Ta maszyna ma ponad czterdzieści lat, wtedy stosowano różne ciekawe rozwiązania w silnikach pilarek.
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Filtr w baku nie zatkany?? Stihle miały niekiedy kłopoty ze smarowaniem bo puchły wężyki od oleju i nie podawało oliwy. W tej nie widziałem jak jest zbudowany układ smarowania,ale pewnie jakiś wężyk jest.
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Witam. Brunon71 czy mógł byś przybliżyć nieco dokładniej układ smarowanie w wykonanej przez Ciebie sprężarce. Mam sprężarkę HS-19, silnik i większość niezbędnych elementów do wykonania kompresora ale nie wiem jak sobie poradzić z układem smarowania. Pozdrawiam
Witam. Potrzebowałbym schemat do Beka-Max bo wywaliło mi cały pojemnik smaru w 4 dni a teraz w ogóle nie startuje
A co ma odma do układu smarowania? Tyle co picie w szczawnicy i szczanie w piwnicy. Ewidentnie masz zatkany/ zasmarowany zawór redukcyjny w pompie. Oczyścić i zadziała
witam,piszesz-głośny rozrząd,może być poluzowany napinacz,będzie głosniej i spadek cisnienia w układzie smarowania
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
gromleon , już któryś raz sugeruję, abyś zmierzył ciśnienie oleju, tak jak napisałem wyżej, jego wysokość wszystko ci powie. To jest pierwsza czynność którą się powinno zrobić w tej sytuacji. Jeżeli jest dobre, to raczej wszystkie elementy układu smarowania są w dobrym stanie czyli panewki sworznie smarowane przez ten układ (chyba że nie jest smarowany...
Powód może (ale nie musi) być błahy - zużyty olej w układzie smarowania silnika lub awaria czujnika ciśnienia oleju. Przede wszystkim zrób pomiar manometrem ciśnienia w układzie smarowania (wykręć czujnik ciśnienia oleju i wkręć manometr).
To układ olejenia silnika S-21 "Żuk"
Witam Miałem kiedyś Wołgę ,kalamitki były nawet w zawiasach drzwi.Był centralny układ smarowania układu kierowniczego,czyli przy lewej nodze była pompka która tłoczyła smar przez cały układ kierowniczy aż do gałek.W instrukcji było napisane żeby raz na 100 km nacisnąć na tą pompkę.W instrukcji było napisane żeby w razie braku nowego oleju ,stary przesączyć...
po wykonanych zdjęciach widzę,że jest to silnik dolnozaworowy popychany od dołu - tam nie ma się co za bardzo popsuć w sterowaniu zaworami w porównaniu z silnikami górnozaworowymi - piszesz,że dymi to prawdopodobnie pobór oleju z układu smarowania - jedyna możliwość poboru oleju do spalenia to poprzez tłok i jego pierścienie - nie wiem jak powinna wyglądać...
Te elementy nie są aż takie trudne do lutowania. Warynkiem jest hot-air bez niego to będzie trudne. Jako spoiwa użyj kulek BGA i topnika w gelu. Układ smarujesz gelem po brzegach a nastempnie układasz precyzyjną pensetą kulki podgrzewacz nawet tym gazowym ale lepiej hotairem, stawiasz na płytce podgrzewasz poraz drugi. Jak układ jest bardzo mały to...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
3088 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego w rurze ładującej za intercoolerem (intercooler) Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika. 3099 Czujnik ciśnienia szyny. Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika 3781 Zawór ograniczający ciśnienie. Zawór ograniczający ciśnienie otwarty. Za wysokie ciśnienie paliwa. 3850...
Kupić używaną- sprężarka potrafi pracować nawet 20 lat, jeżeli zawsze ma co jej się naleźy, czyli brak wilgoci, nie przepełniony układ i smarowanie.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Wygląda mi na to jakby olej spływał z filtra oleju dlaczego tak sie dzieje? Nie tylko z filtra oleju ale także spływa z całego układu smarowania.
Czy pompa oleju została zalana od spodu ? może masz zapowietrzony układ smarowania ?
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Jest na to rada. Trzeba zawsze stosować olej o niskiej lepkości w niskiej temperaturze np 0W40 , 5w50 a nie 15W40 czy 10W40. Przed sezonem oczyścić odmę oraz w duże mrozy porządnie rozgrzać silnik przed kolejnym zgaszeniem. Nie wolno tez zaraz po odpaleniu silnika wchodzić na obroty. Silnik musi się trochę rozgrzać bo inaczej bardzo gesty olej nie da...
Witam smarowanie pasta lutownicza przy wymianie PA nie jest konieczne ale zalecane. A jesli chodzi ci o male elementy obok PA to muszisz uwazac zeby w lutownicy nie byl ustawiony za duzy nadmuch. Wez jakas druga plytke i najlepiej poprubuj na jakims zlomie to wyczujesz lutownice.
Załóż sobie jakiś akcesoryjny miernik ciśnienia oleju i będziesz widział co się dzieje. No dziwne te auta. Nawet tak prosta rzecz jak układ smarowania skomplikowano.
Witam Mam problem z Hyundai I40 1.7 CRDI 2012r. W silniku rozciągnął się łańcuch i zaczął mocno hałasować. Po wymianie rozrządu, rozrząd już nie hałasuje, ale jest hałas z pod pokrywy zaworów. Wymienione zostały popychacze i wyczyszczony układ smarowania olejem. Nadal hałasuje. Wałki rozrządu ok. Czy ktoś ma dokumentację do tego silnika, przekrój układu...
Witam mam pytanie jak przerobić układ smarowania w silniku z kosiarki spalinowej, aby mógł pracować w pozycji na boku, chce z niego zrobić silnik stacjonarny. Pozdrawiam i czekam na porady.
"jaskul" Jeżeli olej ma być podawany pod małym ciśnieniem (z reguły używane pompy od wspomagania są mocno wyeksploatowane więc nie ma co od nich wymagać) a pewnie tak będzie jak ma to być palenisko typu patelnia to się nada bez problemu bo to taka sama pompa jak ta co podaje olej do układu smarowania.
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
Brak smaru w układzie smarowania
Witam. Czy jest ktoś w stanie się podzielić dokumentacją tego kompresora? Ile oleju powinno być w lane do separatora do układu smarowania śruby? Na separatorze jest tabliczka o pojemności 28,8L… Temat stary, ale właśnie mam go na renowacji i dtr bardzo by pomogło. Mój e-mail: artursztykiel(at)gmail.com
Generalnie z tymi silnikami to Lew popłynął, i tu może się okazać wada pompy - wada fabryczna rozrządu i układu smarowania. Z 2015, to raczej akcja serwisowa nie pomoże... Dobry serwis, (płukanie silnika i pewnie pompa) ale to juz będą koszty... Poczytaj w necie o tych akcjach
To trochę nie rozumiem rysunku. Bo na rysunku jest wersja bez stabilizatora.
Kolega sprawdził to co najbardziej prawdopodobne- stan oleju w silniku. Na zimnym olej spłynie na dół i czujnik stwierdza stan ale na rozgrzanym część oleju jest w układzie smarowania.
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
No tak, niby mądrze się wypowiedziałeś, ale założyciel tematu, jak myślę, zastanawia się, czy koniecznie trzeba zmieniać olej, czy może dałoby się jeździć na tak "doprawionym" oleju. a miałeś taką sytuacje że dolałeś "trochę" płynu do wspomagania do układu smarowania silnika, dywagować to można przy stole z wyszynkiem, nie masz wiedzy a deliberujesz,...
(at)arturavs pracują non stop i to z olejem "smarownym" i co więcej jak nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia w układzie to maszyna zatrzymuje lub nie pozwala uruchomić cyklu. Maszyna z chin... Owszem są takie na specjalny smar/olej i z "timerem" ile czasu podaje i ile ma przerwy. Mam na firmie ze 20szt takich, ale tylko jedną taką co pracuje non stop...
Takie "zapowietrzenie" to jest sprawa umowna. :) Nie da się zapowietrzyć albo mieć kłopoty z odpowietrzeniem jeśli jest właściwy smar. Pompa nie pociągnie zbyt gęstego. Tak dzieje się po załadowaniu nieodpowiedniego smaru lub po bardzo długim postoju pojazdu. Czy na pewno pompa chodzi? Jeśli tak, to wyciągnij z zasobnika i włóż do bańki z olejem, sprawdzisz...
Jaki rodzaj pompki zasilającej jest wyposarzony ?? Najprawdopodobniej olej dostaje do paliwa w pompce zasilającej jeśli napęd jest powiązany ze smarowaniem silnika lub nieszczelności układu smarowania w pompie wtryskowej
Da się. Kiedyś robili moduł do Junaka, nazywało się to chyba Wilk (a może Dzik :D ). I tam właśnie był taki patent, że czujnik był pod lewym deklem, na pokrywie rozrządu i coś powieszone na wale. Tylko to uniemożliwiało inną pożyteczną przeróbkę, a mianowicie poprawę układu smarowania. Dlatego też robili inaczej, a mianowicie nawiercali przeciwwagę,...
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Niestety wizyta u mechanika i nie tylko skasowanie błędu lecz również pomiar ciśnienia w układzie smarowania, jeżeli wszystko będzie ok. to wymiana oleju i filtra.
Mnie zastanawia czy jeżdżąc na takim oleju z rury wydechowej nie będzie smrodu jak ze starego rozklekotanego silnika spalającego olej z układu smarowania.
Mam piłę łańcuchową teleskopową tej firmy. Od nowości nie działa smarowanie łańcucha. Firma jest głucha na emaile i formularze kontaktowe. Nie odpowiedzieli w czasie gwarancji. Rozebrałem urządzenie i sprawdziłem drożność układu smarowania - wszystko niby dobrze a oleju nie podaje. Używam tego okazyjnie i po prostu moczę łańcuch w oleju manualnie co...
Nie- na sprzęgło cieknie olej z misy, a nie z układu smarowania ciśnieniowego.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Centralne smarowanie.
Posprawdzaj płyny eksploatacyjne, kontrolka STOP zapalenie kontrolki wiąże się z poważną usterką układu hamulcowego, układu kierowniczego ze wspomaganiem, układu smarowania silnika, układu chłodzenia lub przebiciem opony. Po drugie nie powiedziałeś jakie dodatkowe kontrolki się włączają a to też ważne... Nie pozwoli odpalić auta!!
W kluczyku uszkodzona panewka, facet mi ją wymienił Tylko dlaczego ta panewka w kluczyku się uszkodziła? Może układ smarowania nawala? Kiedy olej w kluczyku wymieniałeś?
Witam Mam podobny problem z sinikiem Astry z14xep Czy coś w sprawie wysokiego ciśnienia w układzie smarowania się wyjaśniło?
W tym miejscu koło tłumika, jest zaślepka, o długości około 5mm i średnicy otworu. To miejsce służy tylko do czyszczenia układu smarowania, odpowietrznik znajduje sie od strony prowadnicy.
Może po prostu pasta się rozgrzała i w pełni wypełniła nierówności powstałe podczas smarowania łącząc układ z radiatorem na całej wspólnej powierzchni.
Na temat czy zda egzamin nie dam porady. Za to na temat kompresora tak, pochodzi z ciśnieniowego układu smarowania i samo rozbryzgowe może nie wystarczyć. Z własnego doświadczenia- niestety.
Wybrał bym 5w40 np. Mobil ,szybsze rozprowadzenie w układzie smarowania w zimie przy niskich temperaturach.
Czy smarowanie "klawiatury " jest ? I jaki jest model rok prod. i nr silnika? Może to silnik od C328? a tam były dwa układy smarowania.
Czy ktoś dysponuje rynunkiem układu smarowania silnika i pompy oleju do Volvo 850 t5, gdzie jest zawór regulacyjny (cisnienia) pompy. Dziękuje Wiesiek
EDC 03927-09;sterownik wykrył nadmierną wartość NOx (bład MIL).ZBR o4400-02;poziom smaru w układzie centralnego smarowania za niski.
Sprawdź zawór ciśnienia max oleju czy się nie zacina , sprawdź szczelność układu smarowania czy niema pęknięć i uszkodzeń, jeśli jest ok to podejrzewam pompę
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania, czy też jest smarowany mieszanką ? Jeżeli jest to ten drugi przypadek, to długo nie pochodzi.
witam, z układem smarowania czy bez
Z jeżdżącymi nie byłoby problemu ale rzadko ktoś sprzedaje silnik ze sprawnego auta. Zdecydowana większość tych silników leży już na paletach bez sterowników. Dosyć istotną różnicą jest pojemność układu smarowania, 3,5 l w 1.1 i 2,8 litra w 1.2, niestety to też nie podlega szybkiej weryfikacji. No chyba że po bagnecie. ;)
Na srodku dekla odkrecasz nakretke kolpakowa i luzujesz szpilke, dopiero potem odkrecasz dekiel. Pod deklem masz stożek dociskowy i pod nim zawór. Zawory oglądasz z profilu, spokojnie zauważysz braki w blaszkach. Zobacz moje posty z tematu "nowe zycie kompresora olejowego", wstawiałem zdjęcia z remontu a50, budowa analogiczna. Znajdziesz tam również...
Przyjeżdża auto na warsztat i sprawdzam. Z pamięci to Isuzu MIDI. Odpowiadam: sporo tego wymieniłeś :D A to że autokorekta w androidzie od 10 działa dziennie to wiem. Ale pisz do google może zmienią. Odpowiadam: tak, to nie Twoje niechlujstwo, tylko wina Tuska. Na pewno napiszę do Google, żeby Cię douczyli. :D Napisałeś: działa "dziennie"? A w nocy?...
Jak w temacie ciśnienie oleju na wolnych 3-4 bary przy 2500 dochodzi do 6 bar (na rozgrzanym) napisał Autor. Dokładnie o ciśnieniu oleju w układzie smarowania, na które wpływ ma także rodzaj oleju jakim zalany został układ smarowania. Wg mojej oceny na podstawie tego co autor postu podaje ciśnienie jest w normie i wszystko jest w porządku. Kłopoty...
Wymontuj klawiaturę,wymontuj czujnik ciśnienia oleju.W miejsce czujnika podłącz węża z powietrzem i przedmuchaj układ smarowania,może jest gdzieś zatkany.
Witam. Pytanie brzmi czy da się uzupełnić smar w zasobniku centralnego smarowania siodła. Jeżeli tak to jak to ugryźć? Jeśli chodzi ci o centralne smarowanie siodła marki Jost czyli LubeTronic to poniżej masz instrukcję napełniania. Fabryczny zestaw do napełniania tego układu ma nr SKE005670000.
Jeśli miał byś problem z układem smarowania to silnik nie odpalił by po pięciominutowym odpoczynku. Skupił bym się na układzie chłodzenia - pompa wody, kolektor wodny.Na moje to puchną ci tłoki w tulejach.
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
Tak prowadnica jest oryginalna i wszystko jest drożne. Dziwi mnie tylko fakt iż podczas, gdy uda mi się odpowietrzyć układ smarowania to tak jak wspomniałem bez prowadnicy olej cały czas płynie w momencie zamontowania prowadnicy łańcucha i osłony przestaje podawać olej.
Jakie powinno być ciśnienie w układzie smarowania (przedział)
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
3. świeca raczej mokra. Silnik się zachowuje jakby nie było paliwa. Kręci jak szalony. Nie odpala. Albo świeca mokra albo brak paliwa... Chyba że świecę zalewa olej z układu smarowania... Zapłon raczej da się sprawdzić - iskra ma być w "okolicy" GMP tłoka, na pewno nie w połowie lub na wycofanym tłoku.
czujnik pod wpływem ciśnienia oleju przerywa obwód z masą i wtedy kontrolka ciśnienia na desce gaśnie co oznacza ciśnienie w układzie smarowania silnika.
Z układu smarowania... OK.... A co z płukaniem układu chłodzącego ????
"Obsługa i Naprawa VW Golf II 1.1 1.3 1.6D 1.6TD" Wydawnicwo AUTO. Dane techniczne...... Układ smarowania(wszystkie typy z tytułu książki) Ciśnienie w układzie 1.0 kG/cm(kwadratowy:D) -max. cisnienie oleju 7.0 G/cm ..................... Pojemność układu(benzyniaki) -z wymianą filtra 3.5l -bez wymiany filtra 3.0l .. "...Kiedy osiągnie 2000obr/min, a...
Kolego dgolf, mam to samo auto i ten sam problem z lewym przednim kołem, z tym że u mnie trzyma delikatnie, słychać tylko leciutkie popiskiwanie jak cofam. Po rozebraniu wyczyszczeniu i nasmarowaniu niewiele się poprawiło - może rzeczywiście te przewody należy wymienić i przy okazji cały płyn w układzie?
Proszę nie zapominać że w sprężarkach WD, WE 53 i pochodnych jest pompa do smarowania pod ciśnieniem. Obniżenie obrotów wiąże się z utratą smarowania. W wersji elektrycznej jak i spalinowej jest zabezpieczenie przed spadkiem ciśnienia które zatrzymuje silnik przy awarii układu smarowania sprężarki. Fakt głośna to jest :-) Ale można ją trochę wyciszyć...
ty chyba sobie jaja robisz BDG co tam jest ulepszona wersja wałki nowe zmienioony cały układ smarowania tak jak t5 najpierw piersza wersja silnika R5 AXD i zastopiony BNZ tak samo audi v6 pierwsza wersja na literę A zastąpiona B ulepszony układ smarowania i wałki lecz pompa dalej kicha no brawo czasami mechnika trzeba zapytać no to zdzieraj ze mnie...
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Pierwsze co MUSISZ zrobić to sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju aby wykluczyć uszkodzenie układu smarowania potem wymień czujnik.
Upewnij się, czy Twoja sprężarka nie jest smarowana ciśnieniowo z układu smarowania silnika. W takim wypadku może być problem ...
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
układ smarowania silnika układ smarowania silnika naprawa smarowania łańcucha
wskaźnik myszy domofon bticino iveco daily problemy klimatyzacja
telewizor elektron telewizor elektron
Schemat połączenia przewodów EGR w Opel Corsa C 1.2 Brother DCP-T520W - Jaki Papier Fotograficzny Wybrać?