Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów twardnieje układ wspomaganie kierownicą objawia się to tym że są opory przy skręcaniu. Pompa może tracić ciśnienie po nagrzaniu zgodzę się. Nikt z mechaników nawet serwisowych nie może stwierdzić tego na 100 % , każdy tłumaczy że nie mieli takich objaw w swoim doświadczeniu (po wyłączeniu silnika i ponownym...
Wygląda jak kierownica, czyli układ wspomagania.
Przecież pompa paliwa pracuje cały czas. Więc jak może być uszkodzona, jeśli nie ma zakłóceń na postoju? i co ma układ wspomagania jak kierownica jest nieruchoma? Zakłócenia powstają po wciśnięciu sprzęgła i tam trzeba szukać.
Druga kwestia, to jest taka, że nie wiem jakie były wartości w wersji angielskiej. Auto mam od dwóch miesięcy i miałem jedynie czas na diagnostykę w weekendy, a teraz będę miał auto na dłużej i mogę podążyć temat. Po VIN wychodzi: UKŁAD KIEROWNICZY (DZIAŁANIE):KIEROWNICA ELEKTRYCZNA WSPOMAGANA 7020 : kalkulator systemu ABS (CAN to 9000 + 9001): https://obrazki.elektroda.pl/5869140500_...
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Działaj , odpowietrzanie układu wspomagania trochę trwa .
Zmierz na zasilaniu orbitrola i na powrocie bez kręcenia kierownicą.
Halo jestem nowy założyłem sobie elektryczne wspomaganie do cinquecento i potrzebowałbym pomocy, pilnie błagam o pomoc jak uruchomić i sprawdzić czy silnik wspomaga układ kierowniczy. Jestem nowy i zastosowałem ten zestaw do malucha ale mi tylko kierownica zadrętwieje ityle
Mam problem zapala mi się lampka wspomagania układu kierowniczego i przy ruszaniu kierownica zmienia się napięcie (przygasaja światła) Proszę o porady.
pierwsze co to rozebrałem skrzynke przy aku bo już kiedyś miałem taki przypadek w takim aucie i właśnie zalanie było powodem a tu się zdziwiłem dla tego postanowilem z pomocy na forum Dodano po 5 PO skanowaniu całego auta wywala błąd DF001 Kontrola 12V po przekażniku zapłonoym i df048 Kod zabezpieczenia między UCHoraz elektrycznym układem wspomagania...
Bez gruntownych przeróbek układu wspomagania nie da się tego zrobić. Natomiast rodzaj i rozmiar opon mają pewien wpływ na łatwość kręcenia kierownicą. Przy niekorzystnym doborze można w pewien sposób skorygować to wymianą kół na inne. Tak w skrócie, im węższe opony, tym mniejsze opory podczas skręcania kierownicy. Także twardość mieszanki będzie miała...
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. W mojej Scanii 124l, 420 2001 r. jest problem z układem wspomagania. Kierownica ciężko pracuję podczas pracy silnika na biegu jałowym. Po dodaniu gazu natychmiast czuć poprawę działania, kierownicą kręci się lżej. Co ważne, gdy olej jest zimny (na przykład po chłodnej nocy) układ pracuje prawidłowo także na wolnych...
czujnik momentu układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym czy jest pod kierownicą Ile kosztuje ten czujnik
Witam mam problem z Volvo fh 14 2018 układ wspomagania kierownicy, podczas jazdy działa bez zarzutów, wystarczy że się zatrzymam nie mogę ukręcić kierownicą ażeby gdzieś cofnąć lub się ustawić, płyn Oki sprawdzałem
Jak dla mnie takie objawy występują, gdy pojawiają się opory w kolumnie kierownicy, przed układem wspomagania. Zazwyczaj łożyska ślizgowe wysychają. Usterka dotyczy raczej leciwych samochodów.
Stuki szarpanie i chwilowe blokowanie układu kierowniczego. Ruszając kierownica bez wspomagania słychać tylko cykliczne pykanie ale nie szarpie i nie blokuje. Maglownica czy wspomaganie?
Normalnie zalej olejem do wspomagania ale wcześniej postaw auto w ciepłym garażu tak dzień wcześniej. Powiem tylko że czeka cię troczę kręcenia kierownicą i kilka wymian oleju żeby się przepłukało.
pompa to "wytrzyma" każdy olej Nie do końca,choć wiele racji. Zawór przelewowy jest w pompie,nie w maglownicy.Tutaj olej ma znaczenie,bo stabilność termiczna w takim zakresie temperatur to złoto.Wlejesz za gęstą zupę do układu i ukrecisz wałek na mrozie,albo zniszczysz pasek.Pompy mają różne konstrukcje,np wiele nie ma łożysk tocznych tylko panewki.,klasa...
Honda CR-V III 2011 RE5 2.0 150KM Problem dotyczy wspomagania układu kierowniczego. Kierownica zaczyna zrywać, więc pierwsza rzecz to wymiana płynu wspomagania. I tu ZONK. We wszystkich tutorialach jakie znalazłem dla CV-R III zbiorniczek płynu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5028343000_... i znajduje się w miejscu nr 1. Jak...
Witam.Następny problem to wspomaganie w 7211.Po manewrach kierownicą (a kręci się dość ciężko) ze zbiorniczka płynu od wspomagania wylatuje burzący się olej.Czy mógł uszkodzić się jakiś zimering i olej z silnika dostaje się do układu wspomagania?
Witam kolegów. U mnie podczas jazdy nie wraca sama kierownica, pomoże ktoś rozwiązać problem?
Układ ze wspomaganiem czy bez? Jeżeli ze wspomaganiem to jakim elektro-hydrauliczne czy elektryczne?
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju...
Witam, Volvo V40 CC rocznik 2016, problem z kierownicą, która ma układ elektroniczny wspomagania, zacina się podczas jazdy do tego stopnia, że trzeba bardzo ciężko kręcić nią, aby zrobić zakręt. Po chwili wszystko wraca do normy i wspomagania. Byłem w serwisie Volvo, zrobili ekspertyzę, błędy nie wychodzą, nie palą się kontrolki. Układ kierowniczy jest...
Na wspomaganiu powinien byc czujnik cisnienia ktory wykrywa krecenie kierownica . Objaw normalny gdyz zeby nie zadławic silnika kreceniem kierownicy i hamowaniem to ECU podnosi moc.
Czy po wymianie pompy odpowietrzałeś układ (parokrotne przekręcenie kierownicą w skrajne położenia)?
Elektronik, narzędziem TECH 2 zdiagnozował błąd układu wspomagania. Nowe programowanie czujnika skrętu nic nie pomaga. Kierownica nie utwardza się podczas jazdy. Odczyty z czujnika są prawidłowe.
Dodam że kręcilem kierownica lewo prawo i nic dalej chodzi taj jak by wogole nie było wspomagania jest może jakiś inny sposób na odpowietrzenie tego układu?
Ściągasz węża z powrotu, do butelki i uruchamiasz silnik.Kręcisz kierownicą prawo lewo dolewając nowego.Bo co z tego że spuścisz wężami jak w układzie zostanie z połowa starego?I do tej operacji to potrzeba więcej niż pół litra.
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Może jest nieodpowiedni olej w układzie, i się pieni po rozgrzaniu, przez to zapowietrza układ. Trzeba sprawdzić, czy po rozgrzaniu pompa pompuje olej, odkręcić przewód idący do maglownicy i skręcać kierownicą
wyłączonym wspomaganiem dlatego się kręci gorzej, bo w porównaniu do niewspomaganego układu jest inne przełożenie kierownica - koła. Bzdura. Jest takie samo. Około 2,5 obrotu w każdą stronę. Po prostu przy wyłączonym wspomaganiu kierowca musi pokonać jeszcze opory przepływu oleju przez maglownice albo opory przekładni silnika elektrycznego.
no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy... Sprawdź akumulator może zaczyna padać. Normalnie...
Używa ktoś skróconego ramienia kolumny kierowniczej, faktycznie działa to jak wspomaganie, o ile więcej trzeba dokręcić kierownicą do pełnego skrętu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi w tym temacie.
Witaj, Dziękuję za odp. Zweryfikuję to co zaproponowałeś. A precyzując: płyn jest nowy, syczenie/wycie cichnie w momencie kiedy wykonuje pracę układ wspomagania - czyli na postoju skręcam koła/kierownicę - czym większy opór przy obróceniu kół, tym ciszej pod maską.
Najpierw wykonali wymianę drążków i przestawili kierownicę, nie zrobili geometrii. Wymieniłem wszystko zawieszenie i zrobiłem geometrie. Nie robione było komputerem z innych przyczyn, ale wiem że trzeba teraz coś zaprogramować przy wspomaganiu, żeby układ wspomagania działał prawidłowo bo inaczej mi auto będzie ciągnąć i chyba ciągnie lekko w lewo i...
Tego typu układy odpowietrza się poprzez uruchomienie silnika i parokrotne skręty kół kierownicą prawo i lewo do oporu. I ewentualnie uzupełnić płyn po tej operacji. Jak przestanie płynu ubywać to jest gotowe. TYLKO NIE PODCZAS JAZDY ! Na postoju.
Witam Potrzebuję pomocy w sprawie usterki układu wspomagania. Mianowicie w moim Espace IV 2013r. 2.0 diesel 173KM układ wspomagania działa lecz zaraz po odpaleniu silnika zapala się czerwona kontrolka STOP oraz wyświetla się na desce informacja Usterka układu wspomagania .Zauważyłem jeszcze ze ciągle na okrągło chodzi pompa wspomagania mimo że nie kręci...
Do filtra układu wspomagania zaglądałeś / wymieniałeś?
Zawor upustowy wspomagania jest w pompie od wspomagania kierownicy. W układzie wspomagania robi się ciśnienie tylko podczas kręcenia kierownicą. W polo chyba wspomaganie jest na oddzielnym pasku. W silnikach 1,9 uszkodzeniu ulegało małe koło od rozrzadu na wale korbowym. Po naprawie występowało bicie, ktore można było poznać po dużych drganiach napinacza....
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Sprawdź poziom płynu wspomagania, bo może to być problem ze wspomaganiem. Zbieżność poprawnie jest ustawiona.
Witam wszystkich. Mam taki problem a raczej zagadkę. Jakiś czas temu miałem wyciek płynu wspomagania kierownicy przez odpowietrznik korka zbiorniczka. Wymieniłem kompletny zbiorniczek na nowy firmy maxgear , przepłukałem układ i zalałem nowym oryginalnym płynem. Miesiąc było ok aż do dziś. Znowu korek zbiorniczka był mokry od płynu. Sprawdzałem nigdzie...
jesli masz wspomaganie ham. razem z kierownicą to ta kontrolka jest jeszcze od cisnienia w układzie wpomagania.czujnik jest przy pompie ham,.
Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Nie wierz we wszystko co telewizja pokazuje. Wspomaganie jest napędzane pompą elektryczna więc będzie widać po światłach że ruszasz kierownicą - trochę prądu pompa bierze. Gdyby czujnik nie działał to by nie było słychać...
Witam. Co jest powodem buczenia układu wspomagania w trakcie ,kręcenia kierownicą. Czy to pompa czy maglownica. Gdzie jest zawór regulujący na popie czy maglownicy bo być może on powoduje buczenie. Jakie powinno być ciśnienie na pompie. Olej w zbiorniczku jest trochę spieniony i w trakcie kręcenie mocno się przelewa wewnątrz zbiorniczka.
Witam, maglownica wymieniona na nowszy model wraz z wiązką i działa bez problemu, nie świeci się już czerwona kierownica, jednak mimo robionej adaptacji nadal świeci się pomarańczowa kontrolka po lewej stronie. VCDS nie pokazuje żadnych błędów w układzie wspomagania.
Drgania i odgłosy pochodzą wprost od układu wspomagania
Przyczyną może być zbyt mała ilość płynu w układzie wspomagania.
Witam sprawdz łożysko w kole lub masz zapoweitrzony układ wspomagania
Sprawdź przewody układu czy nie są zagniecione.
Z pompy olej też może lecieć w dzielniku strumieni jest otwór przez który może lecieć olej w stronę orbitrola. Jak kręcisz kierownicą to hydraulika wolniej działa?
Masz jakąś wiedzę czy ewentualny rysunek tego elementu? Po wstępnych oględzinach ciężko jest ustalić gdzie się znajduje się czujnik ale odnoszę wrażenie ze ten cały układ jest dosyć mocno zabudowany i nie zbyt naprawialny
Sharan 98r 1.9TDI. Wyjąłem pompę od wspomagania, wyjechałem autem z garażu bez pompy gdyż taka była potrzeba (trochę było kręcenia kierownicą, nie wiem czy to ważne ale piszę co robiłem). W końcu wjechałem z powrotem na kanał i zamontowałem pompę zalałem nowy olej "Elf Elfmatic G3". Pokręciłem kilka razy kierownicą bez odpalania by odpowietrzyć układ....
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
w korku powinien być otwór odpowietrzający sprawdź czy nie jest zatkany, a zawór ciśnieniowy jest od odcięcia dopływu oleju jak nie kręcisz kierownicą
Znam te strony :) , w końcu jakiś tam dorobek na forum Forda też mam :) Te wartości zmieniają się cały czas przy kręceniu kierownicą, nie jest ważne czy auto stoi czy jedzie :). Swoją drogą dość często w pierwszych wersjach Focusa MK3 to wspomaganie elektryczne padało. Tu tez można cos znaleźć: https://www.catcar.info/ford/?lang=en
Generalnie cały układ wspomagania jest bardzo delikatny i przy wymianie jego podzespołów trzeba bardzo uważać, a najważniejsze jest zalewanie układu i odpowietrzanie, tak aby pompa nawet przez chwilkę nie pracowała "na sucho". Możliwe, że w Twoim przypadku tak było(wspomaganie zaczęło działać po czasie, silnik zaczął mulić, bo nie radził sobie z zatartą...
Sorry Gregor ,pisalem na szybko. Mercedes to 3osiowa wywrotka. Plyn jest zalany nowy,pompa wspomagania nowa przewody drozne i szczelne ,filtr w zbiorniczku nowy . Mimo to plyn jest spieniony i zostaje wyrzucany przez zbiorniczek. Myslalem jeszcze o tych zwrotnicach bo w sumie jak na kolach stoi to fajera ciezko chodzi jak dzwigne przod to lekko,i moze...
Może jest uszkodzony układ wspomagania albo masz za mało płynu wlanego do układu. Sprawdź to koniecznie.
Witam. Samochód Opel Astra F bez wspomagania, posiada luzy w ukłądzie kierowniczym. Zanim układ skrętny załapie trzeba ruszyć pare cm kierownicą. Czy luz może być na samej maglownicy?? Czy szukać gdzie indziej??
przekręć kierownicą na ful od lewej do prawej z 10 razy to układ sam się odpowietrzy Tam jest wspomaganie elektryczne
A odpowietrzyłeś układ, poprzez kilkukrotne obracanie kierownicą na maksa w prawo i w lewo ???, najlepiej jak koła są w górze.
Odpowietrzenie układu wspomagania to kilkukrotne kręcenie do skrajnych położeń kierownicą na odpalonym silniku na wolnych obrotach i uzupełnianie poziomu płynu w zbiorniczku . Większość została już napisana do sprawdzenia cały układ pasowy głównie sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze (koło - czy nie jest zatarte) napinacz , rolki i czy pasek pracuje...
Do kolegi ewoo, bo na początku źle zrozumiałem twoje pytanie. Myślę, że nie będzie się czepiał elektrycznego wspomagania, bo to wspomaganie nie zmienia zasadniczo mechanicznego układu kierowniczego, wystarczy odpiąć bezpiecznik i kierownica kręci się ciężko jak pierwotnie, nadal są dwa drążki z boków i ta sama przekładnia, ta sama kierownica, a Ty piszesz...
Witam. Ostatnio u mojego kierowcy wystąpiły problemy z układem wspomagania kierownicy. Podczas jazdy nagle rzuca mu kierownicą na prawo i lewo. Mechanik dowiedział się, że może pomóc wymiana oleju wspomagania kierownicy jak i filtru. Tylko, że nie ma pojęcia gdzie ten filtr może się znajdować. Możecie cos doradzic, pomóc?
Witam, jak wymieniłeś olej w układzie to zapalasz silnik i kierownicą kilka razy od jednego skrajnego w drugie skrajne kręcisz i powinien sie odpowietrzyć, dolewasz do stanu i wsio.
kierownica przy ustawianiu zbieżności ma być ustawiona na wprost ponieważ przy takim ustawieniu ustawione jest wspomaganie które ma między innymi zapewnić pojazdowi samopowracalność do jazdy na wprost. -(Układ kierowniczy-Wikipedia,wolna encyklopedia).
Jedna osoba dolewa płynu, a druga kręci kierownicą do oporu, raz w jedną, raz w drugą.
Wypompować jego zawartość za pomocą strzykawki z nasadzonym na jej zakończenie wężykiem, a w jego miejsce wlać nowy płyn. Następnie zajmujemy miejsce za kierownicą i kręcimy nią kilka razy w prawo i w lewo do oporu. Nowy płyn zostanie wtłoczony w układ, a do zbiorniczka trafi stary płyn zalegający w przewodach. Całą tę operację powtarzamy do czasu,...
Kierownica musi być prosto względem kół. Jeżeli coś zostało "dłubane" to bardzo prawdopodobne, że musisz przestawić kierownicę na wielofrezie krzyżaka.
Bez pomiarów a z doświadczenia to obstawiam uszkodzona pompę. Zanieczyszczenia pochodzące z uszkodzonych hamulców potrafią zniszczyć pompę w kilkadziesiąt minut. niestety filtr ssawny to 150um co nie chroni przed opiłkami. Wyklucz źródło zanieczyszczeń, wyczyść układ/korpus (nie jest to łatwe) i dopiero wymieniaj pompę.
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
Witam, mam problem z wspomaganiem układu kierowniczego w Oplu Astra 1.7 TDi '97. W czasie jazdy lub na postoju występuje chwilowy brak wspomagania układu kierownicy, ciężko jest kręcić kierownicą. Poziom płynu jest w normie i pasek klinowy jest naciągnięty. Wygląda to jakby pompa się zacinała/blokowała przy czym słychać pisk paska klinowego. Występuje...
Witam Co do wymiany węża to ja nie iwdze problemu układ sam sie odpowietrza tzn nie sam musisz mu w tym pomódz ale to jest banalnebo poprostu po założeniu nowego uzupełniasz olej zapalasz silnik i przekrecasz kierownicą do końca w lewo aż zacznie wspomaganie lekko piszczeć następnie w prawo do końca i ma być gotowe. Pozdrawiam
dzień dobry jeżeli masz interfejs masz również możliwość testu wspomagania -proponowałbym to zrobić na początek , a po za tym wykasować błedy we wszystkich układach , pózniej zdiagnozować je jeszcze raz i zobaczyć jakie wyjdą błedy(oczywiście dobrze byłoby pokręcić kierownicą)
Bora 1.6 16 zaworów choć układ kierowniczy jest w większości samochodów podobny
Podłączaliśmy zewnętrzny tester układów wspomagania z odrębnym akumulatorem.Błędy można skasować.U3000 pojawia się przy ruchu kierownicą,kiedy powinien wystartować silnik.Parametry są OK.Wygląda na uszkodzenie sterownika.Miałem nadzieję,że ktoś to próbował naprawiać.
kur...już mnie h.. strzela układ płukałem 2 litrami płynu febi!!z układu nic nie wycieka pompa daje cisnienie wspomaganie jest kierownica kreci sie palcem a w pompie nadal zawiesza sie ten zawór i wyje !! a w zbiorniczku fontanna cho krece w lewo na max i w prawo To wina tego przewodu mysle bo na tamtym było wszystko ok!a nie moge dostac nigdzie na...
A więc naprawy dokonałem tak : Spuściłem stary płyn chłodniczy , po przez przerwę na wężu ... spuściłem płyn stary ... połączyłem układ i zalałem go olejem do automatu ... zapaliłem silnik .... Dla pewności powtórzyłem czynnośc.... Na owym oleju kierownica chodzi leciutko, a dokładne pukanie również zrobiło swoje ....
Witam po wymianie przednich wachaczy u mechanika padło wspomaganie. Non stop świeci sie kontrolka problemów z układem kierowniczym, a sama kierownica obraca sie jak w żuku (cięzko). Gdzie szukać usterki. Mechanik zapewnia że nie grzebał nic przy komputerze. Włączenie opcji "City" nie polepsza efektu. Może ktoś z was spotkał sie z tym problemem.
Witam mam problem z vw touran 2006r ,po postoju ok 5 min za każdym razem zapal się czerwona kierownica ,trzeba odpalić samochód i czekać około 2 min żeby zgasła i potem wszystko działa ,do kolejnego postoju .Błąd jest jeden pokazuje go w module gateway 01309 -sterownik układu wspomagania kierownicy j 500 brak sygnału ,komunikacji ,błąd można usunąć...
Z tego co mi wiadomo po zapaleniu silnika załączy się na chwilę i zgaśnie. W porównaniu z tradycyjnymi układami hydraulicznymi, wspomaganie elektryczne wykorzystuje energię wyłącznie podczas faktycznych manewrów kierownicą. Gdy np. podczas jazdy prosto lub skręcania kierownica pozostaje w pozycji nieruchomej, silniczek nie włącza się, przez co nie zużywa...
Wspomaganie w tym Volvo jest elektryczne ? Jesteś w 100% pewien ?? Z resztą jakie by nie było proponuję sprawdzić ilość płynu do wspomagania. Wydaję mi się że będzie to pompa wspomagania 9V613K514AC. Zanikające wspomaganie oznacza bliską śmierć pompy bardzo rzadko odpowiada za to niski stan płynu w układzie. Możesz dolać płynu, możesz sprawdzić bezpieczniki....
Witam Pewnie masz luźny pasek napędzający miedzy innymi pompę hydrauliczną układu wspomagania kierownicy. Podczas jazdy na wprost zazwyczaj jest cicho ale np. skręcając kierownicą podczas postoju piszczy ? - to pasek - albo luźny albo do wymiany.
Teraz mi się w sumie przypomniało że do zielonego febi dolalem około 150ml Prestona przeciwko wyciekom i do wyciszenia pomp, bo lekko pomialkiwala na zimnym. Faktycznie uciszylo to pompę, ale nic nie zmieniło to w moim problemie. Nie ukrywajmy że zagescilo to pewnie plyn i może też nie polepszylo mojej sytuacji... Muszę zmienić ten plyn na syntetyk...
Hej, podczas skręcania kierownicą na pełnym skręcie pompa wydaję dziwne dźwięki, szczególnie to słychać jeżeli kręcę kierownicą bez jazdy. Przy normalnie jeździe tego nie słychać. Płyn wspomagania pomiędzy minimum a maximum. Co może być problemem?
Chodzi Ci jak go spóścić go z układu,ja ściągam jeden wąż od pompy drugi od zbiorniczka i kręce kierownicą lewo i w prawo żeby się wszystki płyn od wspomagania wylał(oczywiście silnik wyłączony),a póżniej tak samo go odpowietrzam.
Usterki wspomagania elektrycznego występują we wszystkich modelach, nie tylko w Punto. Gdy wspomaganie jest w porządku na zegarach ma gasnąć czerwona kontrolka kierownicy, przełącznikiem na desce włączasz, wyłączasz tryb CITY, ma wszystko działać. Podczas jazdy kierownica ma być ustawiona "centralnie", bez odchyłów na boki, po wykonaniu skrętu ma wracać...
Prędzej nie wyrabia układ zasilania, ta pompa podczas gwałtownych ruchów kierownicą potrafi zeżreć 70A!
Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś i manometr wpiął w układ i sprawdził ciśnienie, ale najprawdopodobniej pompa nie daje rady.
O to już musisz zapytać pana Telexa. On tylko wie co ma uszczelnienie przekładni do pisków (pewnie paska a nie samego układu wspomagania). Jak się ma za mało płynu w układzie to nie piszczy. Chrobocze ale nie piszczy! Przy maksymalnym skręcie, jak dłużej przytrzymasz kierownicę w takim położeniu? Wtedy masz ten pisk?
Maglownica używana, przewody były szczelne, No chyba ze teraz podczas wymiany pompy coś uszkodziłem ale to leciało na ziemie jak narazie żadnych wycieków. Dodano po 7 No i jeszcze jest tak ze jak mam samochód podniesiony żeby koła były w gorze ( dla wygody żeby lepiej odpowietrzyć ) to kierownica i tak ciężko się kręci.
Tak jak kolega andrzej pisze, podnies obustronnie auto i spróbuj recznie skrecać kołami, jezeli bedą się krećić bez problemu to sprawdź czy masz plyn hydrauliczny w pompie Lokalizacja:(trzeba odkrecic prawe nadkole od zderzaka i tam ukarzę Ci się pompa albo drugie miejsce z tylu za silnikiem od strony pasazera. Jezeli plyn będzie to diagnostyka komputerowa...
Witam, potrzebuję wsparcie w podłączeniu wspomagania z Corsy C / Combo. Skorzystałem z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... w którym pomocne okazało się podłączenie pinów. Moje podłączenie wygląda tak: + / - z akumulatora PIN 7 - sygnał z generatora 555 PIN 3 - +12V Jedynym czujnikiem w układzie jest ten czujnik skrętu podłączony...
Jestem w stanie jeździć bez wspomagania tylko chodzi mi o to żeby troche ułatwić tą jazde bo teraz mam wrażenie jakbym to ja kręcąc kierownicą przetłaczał olej w układzie. (Nie wiem czy to możliwe BTW)
Witam, wymieniłem wąż ciśnieniowy od wspomagania kierownicy (był wyciek) i od tej pory układ nie działa prawidłowo. Na podwyższonych obrotach działa ok, a jak puszcze gaz to kierownica zaczyna bardzo ciężko chodzić. Czy układ jest jeszcze zapowietrzony czy to coś innego? (sonata 2.0, 2001, 131km)
Założyłem do Zetora 5211 nowy zestaw wspomagania układu kierowniczego z orbitrolem. Wszystko działa poprawnie, kierownicą lekko kreci się, tylko jest jeden problem. Gdy koła ustawione są na wprost i kręcę kierownicą w lewo na max robię 1 pełen obrót koła kierownicy. Następnie jak prostuję koła z lewego na wprost muszę zrobić 1.5(półtora) obrotu kołem...
Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów. Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika. Poza tym potrzebne jest połączenie - + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie - jeden przewód do sterownika...
wspomagać układ kierownica wspomagać kierownica układ wspomagać
ściemniacz oświetlenie schemat mruga xenony compaq 6720s bateria
drukarki xerox firmware pochłaniacz tuszu pełny
Szansa na uderzenie pioruna w dom - czynniki ryzyka i ochrona Podłączenie mikrofonu FD1818 do radia CRT 7900 V Turbo