Nie wiem co Ty tam mierzysz ale moim zdaniem te 7V wynika z tego że zamyka Ci się obwód poprzez miernik.
Mam schemat układu wtryskowa zapłonowego
schemat układu wtryskowego
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Masa wiązki układu zapłonowo/wtryskowego
Mam następujący problem: samochód gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, a czasami wariuje na obrotach (od 3 do 4 tysięcy). Wymieniłem jakieś pół roku temu silniczek krokowy i termostat. Co to może być, co nalezy sorawdzić???? Prosze POMOCY
Wszysko zależy od ceny, ale wszysko do Uno jest prawie za darmo.Silnik ten Fiat montował też w Sienie ale z innym układem wtryskowym. Fiata śmiało polecam , tania eksploatacja, w Uno minusem jest słaba blacha a z tym silnikem spalanie paliwa.Układ wtryskowy jest boscha mono-jetronic to samo Tempra czy Tipo.
Ma ktoś dostęp do archiwalnych numerów gazety Autoelektro? Interesują mnie numery: 57 z listopada 2005, a konkretnie UKŁADY WTRYSKOWO-ZAPŁONOWE SAMOCHODÓW - Układ IAW 4WB w Fiacie Coupe oraz 53 z marca 2005, a konkretnie UKŁADY WTRYSKOWO-ZAPŁONOWE SAMOCHODÓW - Układ IAW 4Q5-P8 w Fiacie Coupé Będę bardzo wdzięczny za skany. Pozdrawiam, Yannick
Moze warto bylo by wydac pare zloty i zdiagnozowac go komputerem. wieksze prawdopodobienstwo zlokalizowania usterki, i mniej czasu na niepotrzebne sprawdzanie czujnikow, lub domysly moze sonda, a moze jeszcze cos innego. Przyczyn usterki moze byc wiele. Jak kolega pisal, zapala sie kontrolka od diagnostyki silnika, wiec w pamieci komputera napewno bedzie...
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
Uszkodzenie układu wtryskowo-zapłonowego.
Ta kontrolka informuje że w układzie zapłonowym, wtryskowym występuje usterka. W takim aucie można wybłyskać kody tzn zewrzeć odpowiednie piny w złączu diagnostycznym ALDL i po przekręceniu zapłonu liczyć błyski rzeczonej kontrolki w odpowiedniej sekwencji.
uszkodzony układ wtryskowo-zapłonowy posprawdzaj wszystkie czujniki
WKŁ.Jest tam schemat układu zapłonowego i wtryskowego http://rs42.rapidshare.com/files/1120023...
Więc serwis i zlecić diagnozę układu wtryskowo-zapłonowego
Sprawdź jeszcze co się dzieje podłączając impulsator odwrotnie - bo przy odwrotnej polaryzacji ECU może identyfikować obroty silnika w przeciwnym kierunku i układu zapłonowego/wtryskowego nie uruchomić. Czasami są dostępne zamienniki impulsatorów. Gdybyś znalazł kogoś ze spalonym statorem który by mógł sprzedać sam impulsator...
Słychać pompę paliwa? Pod pokrywką na przegrodzie czołowej gdzie jest MAP i przekaźnik układu wtryskowo-zapłonowego są bezpieczniki od systemu
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
Awaria układu wtryskowo-zapłonowego
Na razie nie wiadomo jakie polo z jakim silnikiem i układem wtryskowo zapłonowym
Przesyłam dla zainteresowanych schemat układu wtryskowo-zapłonowego Fiata Brava 1,6 16V (3 pliki)
Immobiliser jest w procesorze 68HC11F1. w EPROM jest tylko mapa układu wtryskowo-zapłonowego
posprawdzaj ale dokładnie wszystkie masy w układzie wtryskowo-zapłonowym
W tym przypadku diagnostyka układu wtryskowo-zapłonowego silnika, odczyt błędów na początek.
No ale by wypadało napisać czy to jest ATU czy ATU PLUS,bo to są różnice w układzie wtryskowo-zapłonowym.
nie wystarczy 45A. Sam układ wtryskowo-zapłonowy pobiera około 10A. 55 to minimum
nie jest to normalne, ponieważ zapalenie kontrolki świadczy o nieprawidłowym działaniu układu wtryskowo- zapłonowego, czyli dzieje sie coś nie tak
Masy niech posprawdza, na pinie 17 i 34 ma być 100% owa, żadna zanikająca, układ wtryskowo-zapłonowy jest bardzo podobny do tego z punto 1
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
Niekoniecznie musi tak być jak piszesz.-:) W samochodach często bywa że jest wiele zespołów w których elementy jednego producenta nie pasują do drugiego np. układy wtryskowe, układy zapłonowe, układ kierowniczy itp. pozdrawiam
NIE MOŻNA nie jestem zbytnio przekonany do chińskich silników silnik do typowego ,,przeciętniaka,, był by ok ale do mojego sama to raczej nie bo po prawdę mówiąc dziadostwo i łatwo się zaciera przy dużym obciążeniu Eee, kolego. W tej cenie i dostępności to są bardzo dobre silniki. Sam posiadam w Derbi i bardzo ładnie pracuje. Ja zamiast budować od...
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Czasem też warto zadać sobie pytanie czy w ogóle opłaca się cokolwiek liczyć w uC. Kiedy jest jedna czy dwie zmienne, niewielki zakres zmienności, a obliczenia skomplikowane czasem warto je wyliczyć z góry z zadanym krokiem i umieścić w programie w formie tablicy, z ew. liniową aproksymacją wartości pośrednich. Takie podejście od lat jest stosowane...
Podaje linki do schematów układu wtryskowo-zapłonowego, pierwszy jest dla roczników od 08.95 do 05.97, A drugi dla roczników od 05.97 -> http://obrazki.elektroda.net/10_12792660... http://obrazki.elektroda.net/90_12792660...
Szukam artykułu z AutoElektro sierpień 2005 nr 58. Artykuł pt.: "TOYOTA CARINA E Układ wtryskowo-zapłonowy dla silnika 4A-FE Learn Burn (silnik na mieszankę ubogą)" Ewentualnie proszę o opinię czy są tam podane konkretne informacje - mogę kupić egzeplarz archiwalny w redakcji ale nie wim czy warto.
Sprawdź wtrysk. bo to raczej nie układ wtryskowo-zapłonowy który jest zespolony w sterowniku bo na gazie byś miał to samo. Dodano po 54 Albo możne pompka paliwa są nie trwałe i mogą nie dawać już takiego ciśnienia.
Diagnoza układu wtryskowo-zapłonowego, póxniej sie tutaj zgłosić. Przykro mi, ale: -ostatnia forumowa wróżka wyjechała do anglii, podobno pracuje na zmywaku. -nie pijamy kawy sypanej, tylko rozpuszczalną, nie wywróżymy z fusów -ani z wnętrzności ropuchy, patrz odpowiednia ustawa o ochronie środowisla naturalnego. Zamykam.
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
I wszystko w temacie, lepiej jak sterownik widzi usterkę w obrębie sondy niż jakiś wydumany sygnał. Istota emulatorów sondy jest jedna-mają udać, że w obrębie sondy wszystko jest w porządku i przez to aby sterownik nie zapalał lampki kontrolnej usterek. Niestety, sterownik bierze pod uwagę wtedy ten mocno oderwany od rzeczywistości sygnał i na tej podstawie...
przeprowadz diagnoze układu wtryskowego i zapłonowego, pomiary czujników, parametry
Nie odczytuj błędów, bo nie ma po co (nic nie piszesz, żeby świeciła się lampka awarii układu wtryskowo-zapłonowego) tylko parametry bieżące - interesuje Cię w szczególności widziana przez sterownik temperatura silnika (engine coolant temp.) i temperatura zasysanego powietrza (intake air temp.). Jak nie potrafisz zlokalizować kolektora dolotowego to...
...podejrzewam raczej coś z układem wtryskowym...k, w tym przypadku rozrusznik by krecil.. .od jakiegoś czasu na początku jazdy zapalała się lampla układu wtryskowo-zapłonowego i po chwili gasła? tu nalezaloby odczytac jakie błęsy wywalał komp.. jesli masy ok, to sprawdzilbym to napiecie jakie daje aku, jesli jest zbyt niskie to moze komp wariowac..
Jak pamiętam, w silniku JTD zakłócenia od wtryskiwaczy zamykały mi s-metr w radiu... Megane na dzień dobry: 3S zakłóceń od wtrysku. A'propos ferrytów: to także jest eksperymentowanie: każdy układ jest inny, sieje z inną siłą. Oczywiście, jest to szukanie igły w stogu siana. Przeniesienie anteny na tył może paradoksalnie pogorszyć sytuację (u mnie tak...
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Najpierw odłącz akumulator. Rozłączenie zasilania spowoduje skasowanie zapamiętanych błędów i adaptacji. Po podłączeniu powinno jeździć, ale przez pierwsze kilkanaście kilometrów może być trochę "mułowate" i więcej palić. Na wtyczce jest uszczelka, styki nie powinny być skorodowane. Zakładam, że chodzi o ECU (centralkę układu wtryskowo-zapłonowego)....
Kupiłem niedawno toyotę camry, automat z silnikiem 3s fe (2,0 16v). Układ wtryskowo-zapłonowy bosh L-jetronic. Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do tego silnika.Widać że instalacja którą mam teraz była "kładziona" u jakiegoś trzeciorzędnego elektryka, niewiem nawet czy działa bo silnik jest zatarty:| ale z tym sobie poradzę. Z góry dzękuję...
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
Witam wszystkich i proszę o radę. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że powodów może być wiele ale może to coś charakterystycznego? Otóż w momencie próby odpalenia silnika po przekręceniu zapłonu zaczyna migać kontrolka układu wtryskowo-zapłonowego po dalszym przekręceniu kluczyka słychać w okolicy sterownika silnika prawdopodobnie z przekaźnika zasilania...
też jestem posiadaczem tego samochodziku z silnikiem 1.4,niestety zeby podłączyć się z komputerkim sterującym układem wtryskowo-zapłonowym trzeba udać się do stacji obsługi gdzie mają odpowiedni sprzęt ,żebyś się podłączył do tej centralki potrzebujesz EUROSCAN lub UNISCAN popatrz na alegro,jakiś czas temu próbowałem takie cudo zrobić samemu schemat...
Witam wszystkich Mam pytanko natury technicznej W moim Punto Activie 1,2 świeci sie cały czas kontrolka uszkodzenia układu wtryskowo-zapłonowego Jest to spowodowane prawdopodobnie przerwą w grzałce sondy lambda (mierzyłem na stykach - jest przerwa) Czy można w obwód grzałki oczywiście na przewodach podłączyć żaróweczke 12v nisko prądową(0,5A) i nic...
Ja też nie jestem mechanikiem, ale jeśli decydujesz się samodzielnie zaglądać pod maskę to wypadało by wykazać minimum zaangażowania i poznać budowę i części składowe silnika i jego osprzętu... MAP-Sensor (Mainfold Air Pressure Sensor) to, jak sama nazwa wskazuje, czujnik podciśnienia w układzie dolotowym. Umiejscowiony jest na ścianie grodziowej/podszybiu...
Więc problem może leżeć w układzie zapłonowym lub wtryskowym.
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Wyczytałem ostatnio w jakiejś literaturze fachowej, że jest to lampka układu wtryskowo-zapłonowego. Zapala się po włączeniu zapłonu i powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. OK. Dopuszczalne jest sporadyczne krótkotrwałe zapalanie sie tej lampki w początkowym okresie działania sondy lambda. Zauważyłem, że ostatnio zaczęła się zapalać coraz rzadziej...
Z tego co widzę analizator umożliwia pomiar CO i HC, w 95% przypadków wystarczy do diagnozy układu wtryskowo-zapłonowego. Robiła go nawet dosyć porządna firma. Diagnoskop rewelacją już nie jest, ma parę przydatnych funkcji, ale widzę, że ma manometry pewnie do pomiaru szczelności cylindrów i układu ssącego silnika. Jeżeli jesteś mechanikiem (a nie mechamolem,...
Proponuję zmienić mechanika... kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego silnika (czerwony symbol wtryskiwacza) może sygnalizować jedynie dwa rodzaje awarii odnośnie wtryskiwaczy - przerwę lub zwarcie w obwodzie wtryskiwacza, żadnej innej jego awarii (zawieszenie, zatarcie, zatkanie filtra) nie będzie sygnalizować, może natomiast sygnalizować całą...
Przyczyn może byc szereg, po stronie układu zapłonowego, wtryskowego (wtryskiwacz, rozdzielacz), układu mechanicznego silnika.
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Seicento 1.1 MPI Z 2004r. Wyskoczyła kontrolka check engine (świeci się cały czas), silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj, jest też mniej żwawy i wykazuje nieco większe spalanie niż normalnie, na zimnym silniku...
koledze chyba chodzi o układ zapłonowy zintegrowany z układem wtryskowym. Najprościej mówiąc to układ wtrysku benzyny i układ zapłonowy są sterowane wspólnie przez jeden moduł (np. Mono Motronic) w przeciwieństwie do układów gdzie układ zapłonowy jest sterowany z jednego modułu a wrtysk z innego (np. Mono Jetronic)
Po pierwsze... to tylko propozycja wykorzystania urządzenia.. po drugie jeżeli cokolwiek się wstawi do samochodu i podczas wyprzedzania to coś stanie w płomieniach to będzie nieciekawie.. Aby był wypadek nie potrzeba wcale ingerencji w układ zapłonowy czy wtryskowy. ;)
Czy po zgaśnięciu lub dziwnym zachowaniu się silnika pali się kontrolka niesprawności układu zapłonowo-wtryskowego ( symbol silnika ). Pozdrawiam
Witam ja tez jestem elektronikiem prcuje w ASO. powiedz czym bedziesz sie zajmował. - Autoalarmami - Diagnozą - Układami zapłonowymi i wtryskowymi czym ?
najbardziej to intersuje mnie układ zapłonowo-wtryskowy (przydałybysie też kolory przewodów) a email jest jest poniżej :D Dzięki za zainteresowanie
To jest przekaźnik od pompy paliwa w przedpotopowych układach wtryskowych. "1" to impulsy z cewki zapłonowej.
To co w takim razie jest wpięte w przewód sondy? Jest tylko wpięte, ale przewód nie jest przecięty... wpięty jest sterownik LPG, żeby miał "podgląd" na sygnał sondy - to ułatwia regulację ale nie jest konieczne do działania. To podpięcie nie ma wpływu na funkcjonowanie sondy. Generalnie to bym o tych błędach nie wiedział, bo oprócz tego, że silnik...
Witam wszystkich Mam problem tak jak w temacie SC900 z LPG BRC BLITZ przejechane na gazie jakies 35tys.(razem 45tys.)dotad bezproblemów. autko jezdzi ale brak mu mocy po podłaczeniu do komputera benzynowego błedy w układzie wtryskowo-zapłonowym ktorych niemozna zkasowac gdy autko ustawione na przełaczniku gazu na AUTO. po przełaczeniu i odpaleniu w...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Jak mieszać to najfajniej w zastrzeżonych Ctrl+ Alt+ F7. TTL po stronie procesora, czyli centralki RX TX i jest OK. Interfejs OBD2 jest trochę podobny, ale tylko troszeczkę. Stan HI- napięcie około 12V. Stan LO- napięcie bliskie 0V. Wspólna linia K L, choć nie zawsze. Na linii transmisji Kpin7 panuje napięcie niższe od napięcia zasilania pin16 o około...
Oto dokładny opis silnika o jaki była prośba 1,6 i (C16NZ): Czterocylindrowy, ośmiozaworowy silnik stosowany od początku produkcji Astry (IX 1991r.) do sierpnia 1994 roku. Pojemność 1598 cm³, stopień sprężania 9,2, układ wtryskowy Multec i układ zapłonowy EZF-i * dają temu silnikowi moc 55kW/75 KM.
Poszperaj po rosyjskich stronach. Można tam znaleźć bez problemu pełne opisy przeróbek na mikroprocesorowe układy zapłonowe i wtryskowe.
Napisz co to za układ wtryskowy i jak rozwiązano zapłon . Jeśli to digiplex to sprawdż przewód podciśnienia do modułu zapłonowego ostatnio bawiłem się z lancią podobne objawy imoduł był uszkodzony w części reg. kąt wyp. zap.
Masz jeden wtryskiwacz ale "marchewka" nie dotyczy wtryskiwacza a ogólnie ma niesprawność układu zapłonowo -wtryskowego i che nam o tym "powiedzieć". Od podłączenia interfejsu i programem IAW ECU SCAN2 bym zaczął bo tak to błądzenie w ciemności
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Żółta kontrolka (sądzę że chodzi a tą z silniczkiem) to sygnał o pojawiającym się błędzie układu zapłonowo-wtryskowego, a nie sygnalizacja zgaszonego silnika, zacznij od odczytania kodów błędów, wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. No i ktoś mnie ubiegł :)
Proponowałbym więc komputerową diagnozę wykonywana podczas jazdy "na żywo", gdyż powodem może być usterka układu zapłonowego, układu wtryskowego czy nieodpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Sprawdzenie błędów w takim przypadku może być nieskuteczne, gdyż sterownik może nie zgłaszać błędów w przypadku, gdy uszkodzony jest chociażby jestem z czujników.
A co ci radzić? Ten błąd będzie powstawał i na wskutek anomalii w układzie zapłonowym jak i wtryskowym, lub tez będzie powodowany ogólną kondycją silnika ( np słabe sprężanie).
Da się, trzeba wziąć miernik, oscyloskop i sprawdzać po kolei wszystkie czujniki odpowiedzialne za pracę układu zapłonowego i wtryskowego...
Witam. Proponuję zacząć od ustalenia czy problem jest po stronie: 1.Zasilania paliwem (pompa paliwa,układ wtryskowy) 2.Układ zapłonowy -cześć elektryczna (cewka zapłonowa, rozdzielacz, palec, świece, czujnik halla itp.) Podczas wystąpienia usterki proponuję odłączyć przewód jednej ze świec i podłączyć go do wcześniej przygotowanej sprawnej świecy, i...
dzieki raz jeszcz :arrow: ciasteczkowypotwor tak, jeszcze zastanawiam się nad sensem kupienia karty auto diagnostyki Hantek DSO 3064? czy raczej lepiej kupić jakiś uniwersalny chiński autodiagnoskop do diagnozy kodów usterek, czy właśnie lepiej kupic np. taką w/w kartę, którą będę mógł sprawdzić/testować poszczególne układy w samochodzie, np. układ...
Zakładam ze dokładnie zbadałeś układ zapłonowy i wtryskowy. Jeżeli tam jest porządek to tylko rozrząd a w tych modelach to częsta przypadłość. W jednym wypada na 2 w innym na 3 a jeszcze w innych przypadkach na 1,2 i 3.
Witam. Problem dotyczy Renault Clio 2 z silnikiem 1.4 8V (kod E7J) z 1998r. Samochód dostał silnik z 1999r. o tej samej pojemności i tym samym kodzie. Różni się osprzętem, tj. inny układ wtryskowy, zapłonowy(poprzednio 2 cewki, tutaj 1) Przełożyłem wszystko razem ze sterownikiem i instalacją łączącą silnik z resztą samochodu. Zaznaczam, że wszystkie...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Wątpię aby było aż takie ciśnienie paliwa żeby syczało, prędzej jakaś nieszczelność lub przewód podciśnienia. Kolega pisał wczesniej że paliwo podaje i iskara też jest, więc nastepnym podejrzanym w takim przypadku to brak kompresji, nie domykające sie zawory np. Tu skoleji też podejrzanym może być rozrząd źle ustawiony powoduje brak synchronizacji układu...
Od 1998 roku w samochodach Polonez 1.6GSI silnik 1.6dm3 (typ CE) jest zasilany przez układ wtryskowy Multec XM. Układ został opracowany na bazie systemu wtryskowo-zapłonowego MPI General Motors. ECM jest wyposażone w mikroprocesor zawierający Flash-EPROM (przechowywanie oprogramowania, wartości kalibracyjnych, oraz wszystkich funkcji elektronicznych...
A skądże znowu. Ta kontrolka sygnalizuje tylko i wyłącznie fakt występowania usterki w układzie wtryskowym, lub wtryskowo-zapłonowym, zaleznie od systemu. Tak że nie zasygnalizuje ona urwanego pasaka, pogietych korbowodów (bezpośrednio), czy wychechłanych panewek. Sama elektronika silnika. Co do czujnika reluktancji spalin w katalizatorze nie będę się...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
W tym aucie na pewno nie ma zaworu powietrza dodatkowego, jest silnik (mniejsza o to czy krokowy czy nie) i mechanizm uchylania głównej przepustnicy zintegrowany z zespołem przepustnicy (durne rozwiązanie - skok jałowy pedału przyspieszenia zmienia się /maleje/ wraz z rozgrzewaniem silnika). Po czyszczeniu lub wymianie korpusu przepustnicy konieczna...
Tarcza, która współpracuje z czujnikiem ma 4 jednakowe wycięcia, ponieważ wałek kręci się 2 x wolniej niż wał korbowy na jeden obrót wału przypadają 2 impulsy prostokątne. Sterownik nie rozróżnia więc jednoznacznie ani położenia wału korbowego, ani tym bardziej wałka rozrządu, który nie posiada żadnego czujnika. Dla pracy wtrysku jednopunktowego, czy...
Wykręcić wszystkie świece, trzeba odłączyć układ zapłonowy i wtryskowy. Możesz odłączyć wtryski lub zasilanie pompy paliwa, odłącz też cewkę zapłonową. Można też prościej, odłącz czujnik płożenia i prędkości wału i wałka rozrządu (wtedy ECU nie "wie" że wał się obraca i nie steruje wtryskiem i zapłonem). Ciśnienie sprężania zmierz najpierw na zimnym...
Witam! Potrzebuję schematu układu zapłonowo-wtryskowego Opla Frontiery B z silnikiem 2.2 16V benzyna.
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
Po resecie tracisz tylko adaptacje (sterownik dopasowuje się do zużycia komponentów silnika), jeśli go zresetujesz - będzie pracował na nastawach bazowych (jak dla nowego silnika, prosto z fabryki). Opisywany objaw w/g mnie jest skutkiem źle ustawionej instalacji LPG. W przypadku instalacji I i II generacji konieczne jest odłączanie sondy lambda podczas...
Proponuje zająć się brakiem uruchomienia silnika. Bo czegoś brakuje: 1. Kontrola zasilań i mas sterownika silnika. Podłączyć żaróweczki np. 21W i cały czas monitorować zasilania. 2. kontrola układu paliwowego - ciśnienie na listwie wtryskowej - impulsy wtryskowe 3. kontrola układu zapłonowego iskry Kontrolujemy wszystko i patrzymy czego nie ma, gdy...
samochod nie wchodzi na obroty zbyt dobrze dopiero jak osiagnie ok. 3000 obr. wtedy jest ok a jak doda sie gazu z wolnych obrotow to bardzo ciezko się wkręca i tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry ( ale sprawdzane i jest ok) chwilke pochodzi i katalizator rozgrzewa się do czerwonosci wychodzi na to jakby nie Co jest ok a co nie? Jak silnik...
Pewnie sprawdzione świece i ogolnie układ zapłonowy? Następnie cisnienie na listwie wtryskowej.
Słuchaj-porządny oscyloskop samochodowy ( bo o takim piszemy) powinien umożliwiać diagnozę przebiegów w układzie pierwotnym i wtórnym układu zapłonowego. Uwierz, w tej dziedzinie oscyloskop jest wykorzystywany najczęściej. Nie sprawdzanie sygnału z czujników ( i tak jak się obcykasz z robotą będziesz brał zwykły tester z dioda swiecacą bo szybciej),...
układ wtryskowy uszkodzenie układ wtryskowy układ wtryskowy multec
wskaźniki deski rozdzielczej kocioł zapowietrzony volvo usterka
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Radio Navi 650 zablokowane - brak reakcji na polecenia Wymiana matrycy w Lenovo ThinkCentre M90z: krok po kroku