Bardzo ważna jest odległość koła magnesowego od rdzenia cewki powinna wynosić ok. 0,3 - 0,5mm (bo inaczej nie będzie iskry). W warunkach "eksperymentalnych" będzie trudno Ci zachować tą odległość.
Zamień przewody od impulsatora, domyślam się że są tam dwa przewody. W 4T musi być pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny żeby układ przyśpieszacza działał prawidłowo.
Praca idzie powoli do przodu. Chat GPT nie był najlepszym pomagierem ale akurat wyszedł Deepseek z którym poszło dużo szybciej. Będę testował układ na biurku i zobaczymy czy kod, a co ważniejsze konfiguracja układu, będzie działać.
Moduł który przedstawiasz to zwykły moduł AC-CDI. Nie będzie działać w układzie zapłonowym zasilanym z akumulatora. PS. Nie daje się linków do aukcji na tym forum. Pytanie dlaczego usunięto numer aukcji który podałem?
Takie lampy są w sieciach Media markt po 5 zł. Jeżeli masz taki sentyment do swojej lampki!!!, to elektronikę przełóż. Pozdrowienia. Dodano po 4 Z 13 watowej też będzie działać.
Czy to błyskanie jest delikatnym przygasaniem czy całkowicie lampa przygasa? Stawiam na zuzycie świetlówki. Najprościej i najtaniej to podmienić świetlówkę na nową. Jak nie pomoże to zmienić układ zapłonowy. Zużyta świetlówka może działać na przetwornicy zasilania awaryjnego. Po wyłączeniu bezpiecznika w lampie nie będzie 230V, natomiast będzie inne...
właśnie pracuje nad przeróbkami ukł zapłonowych motocykli i skuterów.Nie pamiętam dokładnie motoplata, ale jeśli jest tam czujnik indukcyjny z 2 przewodami(nie łączony jedną stroną do masy) to być może można zastosować moduł od poldka.(W zależności od czujnika) Mi się to udało w Yamaha DT 80
Kombinujesz jak koń pod górę. Napisz co chcesz osiągnąć, bo póki co to robisz wszystko, żeby układ zapłonowy nie działał. Chcesz mieć zapłon z przerywaczem (bez modułu) czy z modułem CDI? Zdajesz sobie sprawę, że w obu tych rozwiązaniach były inne statory i inne koła magnesowe?
Wiem że odkop, ale nie, ta druga cewka nie jest zapasowa. To po prostu podwojenie pojemności układu. Samochód będzie działał na jednej cewce, ale przy wysokich prędkościach obrotowych układ zapłonowy nie zdąży się naładować i silnik będzie przerywał.
Lampa metalohalogenkowa powinna poprawnie działać na tym układzie stabilizacyjno-zapłonowym.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
co może być przyczyną nie świecenia lampy mimo napięcia na styku żarówk Może sama żarówka? Tam niestety nie ma żarówki. Natomiast pomiar na stykach źródła wskazuje na problem z układem zapłonowym, gdyby działał prawidłowo to podał by na styki lampy kilka kV i dawno upaliłbyś miernik
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Chwila, chwila, styk X i przekaźnik od niego nie mają nic wspólnego z układem zapłonowym. To styk o działaniu identycznym z 15, tyle, że pozbawiany prądu na czas rozruchu, idą przez niego m.in światła, ogrzewanie tylnej szyby etc. Z wyjętym przekaźnikiem od X auto musi zapalać i jeździć
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
jak prawidłowo ten układ podłączyć aby działał Tak jak na schemacie poniżej: B - statecznik ( dławik ) I - układ zapłonowy C - kondensator La - źródło światła WLS http://obrazki.elektroda.pl/1281005200_1... I zdjęcie połączeń: http://obrazki.elektroda.pl/6268057000_1...
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Witajcie! Potrzebuję znaleźć coś na temat: Diagnostyka układu zapłonowego drugiej generacji, a w tym: budowa, zasada działania. Nic nie mogę w sieci znaleźć na ten temat. Macie może jakiś pomysł? Co to znaczy "drugiej generacji"?
W takich wypadkach zacząć od zadbania o silnik, rozrusznik, układ ładowania i nową baterię akumulatorów. W końcu nowy motocykl zapalał bez problemu. Te pojawiły się na skutek zużycia baterii akumulatorów i być może mniej sprawnego działania silnika, rozrusznika i prądnicy. Jeżeli to nie pomaga, bo pojazd ma wady konstrukcyjne wynikające z oszczędności,...
Przedstawiam zasadę działania i diagnostykę układu zapłonowego Piaggio/ Gilera/ Aprilla 2T
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Miałem problem z zapłonem do silnika Hondy G100 (produkcja 1983 r)- brak iskry. Stwierdziłem, że cewka sterownicza daje napięcie (około 30V) a zasilająca nie daje napięcia. Po jej rozebraniu - niestety przez zniszczenie uzwojeń- stwierdziłem, że nie było połączenia końca uzwojenia z masą ze względu na poluzowanie mosiężnego nitu wprasowanego w otwór...
Witam wszystkich Kilka tygodni temu wpadł mi w ręce uszkodzony motorower Bajaj Spirit okazało się że jest upieczony moduł zapłonowy ktoś próbował go już naprawić i trochę rozbebeszył instalację próbując dopasować moduł opisany jako AW0035 który jak się później okazało pasował ale chyba do innego modelu bo w tym wynalazku nie chciał za nic działać, poprzedni...
Ja bym proponował w układzie astabilnym dodać przełącznik, żeby kondensator C1 łączyć albo z pinem 2 - tak, jak jest w tym układzie połączony - albo z opornikiem idącym do plusa zasilania - i wtedy można układ wyzwalać przez zwieranie pinu 2 do masy - można przez opornik, i szeregowo z nim mały kondensator. Jeszcze potrzebne są jakiś duże oporniki do...
Modułu nie widzę Moduł ktoś zdemontował, był przykręcony do tego samego uchwytu co cewka [url=https://www.ebay.com/itm/1832539811... Czy samochód będzie działać bez modułu ?, jak cewka ma uzwojenie pierwotne o dużej impedancji to tak
Koło zamachowe , które ma magnesy na obwodzie. Czyli koło zamachowe ma jakieś tam magnesy, które wytwarzają zmienne pole magnetyczne podczas obrotu koła. To z kolei indukuje SEM w cewkach. Z podanego opisu nie można wiele wywnioskować na temat typu tej diody. Jednak tym bardziej na podstawie, tego co napisałeś uważam, że to dioda prostownicza. Nazywasz...
Jeśli była by to wina układu zapłonowego to też by nie działał na LPG. Musiałeś coś przypadkiem odłączyć...
Czytaj dokładnie co napisałem! Zdobądź trochę wiedzy o iskrownikowych układach zapłonowych. Wujek google pomoże. Jak nie zrozumiesz działania to będziesz się pytał o pierdoły i wywołasz irytację ludzi chcących pomóc! "Zdalne" naprawy wymagają pewnego minimalnego poziomu wiedzy "zdalnego naprawiacza". Nie można przez internet prowadzić za rączkę. Sorry....
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Trzeba przeanalizować jak układ zapłonowy odczytuje położenie wału korbowego.
Witam wszystkich bardzo serdecznie Może ktoś będzie wstanie mi doradzić co może być przyczyna nie działającego układu w który skład wchodzi układ zapłonowy, statecznik oraz lampa sodowa. Układ działał bez zarzutu lecz po pewnej przerwie podłączyłem układ i się okazało ze jest jakieś pykanie którego wcześniej nie było a dioda na Układzie Zapłonowym migocze....
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Witam. To jest lampa wyładowcza, do działania potrzebuje układu zapłonowego i statecznika do lamp wyładowczych. Na www.diyaudio.com znalazłem sposób połączeń dla lamp hqi http://www.diyaudio.com/forums/showthrea... Tam też podane są przykładowe modele statecznika i zapłonu. Zundgerat=Ignitor=zapłonnik, Vorschaltgerat=Ballast=statecznik. A...
To skoro masz z jednej strony zasilanie, z drugiej masę, to jak cewka ma działać? Popatrz w schemat. Wyraźnie widać, że masa jest na cewkę załączana przez przerywacz. I to jest właśnie cała magia działania układu zapłonowego. Jeśli masz przerywacz zwarty do masy, to nie będzie działać. Sprawdź połączenia, mocowanie poprzez podkładki izolacyjne, kondensator.
Pierwsze świetlówki kompaktowe Osram, produkowane w latach 80-tych, miały bardzo proste układy zapłonowe, a mimo to działały one latami. Oto jeden z takich przykładów, jakie znalazłem i bardzo mnie to zaciekawiło. Osram Circolux 25w: http://www.lighting-gallery.net/gallery/... http://www.lighting-gallery.net/gallery/...
przez dziesiątki lat były używane w pojazdach z silnikami spalinowymi regulatory prądnicy, które - żeby zapewnić prawidłowe ładowanie akumulatora rozruchowego - musiały przełączać uzwojenie wzbudzenia co najmniej kilka razy na sekundę. I działały przez tysiące godzin, mimo bardzo "niezdrowych" warunków pracy. Ale były to specjalnie do tego celu skonstruowane...
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Zawsze się zastanawiałem po co ktoś kupował drogie wtedy urządzenie i z niego nie korzystał ? Jak to po co? Na przem... znaczy się handel. We wczesnych modelach Forda (np. model-T), na tej zasadzie działał układ zapłonowy (buzz coil).
Najczęściej nie ma znaczenia w działaniu zmiana L i N. Natomiast ma to olbrzymie znaczenie dla bezpieczeństwa ciebie i samego urządzenia. Często L jest przerywane bezpiecznikiem nad-prądowym, termikiem. Również (jak napisał Kolega wyżej) L powinno znaleźć się na stopie wewnątrz oprawki.
Tak. Faktycznie. Nie zauważyłem. Mój błąd. :cry: Co nie zmienia faktu, iż są małe szanse na zamontowanie zakupioych elementów tak, aby układ zapłonowy działał prawidłowo. Moim zdaniem musi to chodzić tylko muszę dobrze pokombinować z impulsatorem bo jest trochę spory lecz najmniejszy jaki znalazłem do kupienia. To jest tylko jeden z problemów i wg....
Wydaje mi się, że to nie jest dobry pomysł i nie będzie działał. Układ zapłonowy wysyła impulsy WN do momentu zapalenia łuku w lampie, wystarczy, że jedna lampa zaświeci żeby układ przerwał proces zapłonu i zajął się ograniczaniem prądu. Może i produkują takie stateczniki na dwa metalohalogeny, ale na pewno nie łączy się ich równolegle.
ja zrobiłem tak jak narysowałeś i było OK tylko że świetlówka była zwykła biała 8W, a układ był od ż. 14W. myślę że jeżeli do UV jest taki sam układ zapłonowy jak w zwykłej to będzie działać
Rozrusznik jest dużym obciążeniem dla akumulatora i może wywoływać na tyle duży spadek napięcia na nim, że układ zapłonowy nie będzie w stanie poprawnie działać (nie będzie dawał iskry na świecach).
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Alarm działa zasilany akumulatorem, więc i tak nie działał. Układ zapłonowy, to osobny obwód i nie ma połączenia (prócz masy) z resztą elektryki. Masz tam cewkę zasilającą, impulsator, moduł, cewkę zapłonową, świecę i wyłącznik zapłonu. Idziesz od początku. Tylko przydałby się rozrusznik, żeby zakręcić silnikiem i sprawdzić, co daje cewka zasilająca...
Czy ten układ będzie poprawnie działał w Simsonie elektoniku 12V ?
Odwinąć całkowicie wszystko, do gołego rdzenia, zrobic nowy karkas. Nawinąć tam ze 200 zwojów drutu 0,3 - 0,5 mm i tyle. Połączyc w/g schematu i musi działać.
Ktoś pisał, że łańcuch rowerowy jest za słaby. Ja wyczynowej jazdy nie mam zamiaru uprawiać. Bawi mnie te 25km/h i jest cudnie. Wiecej nie potrzeba. Może dla takich warunków jazdy rowerowy tez się nada. Tak czy siak łańcuch na zębatce zdawczej luźny jest strasznie. Tez chcę kupić ten moduł skuterowy. W sumie nie rozumiem dlaczego należałoby przewijać...
Statecznik (dławik) będzie działać z lampą sodową o mocy 400W, ale Musisz dokupić tyrystorowy układ zapłonowy.
Bez urazy ale takich pierdół jeszcze nie słyszałem. Instalacja sekwencyjna, przełączanie przy 30 stopniach i musi wszystko działać przy założeniu, że układ zapłonowy jest sprawny czy to Vag czy inne auto.
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Jeśli problem pojawia się na ciepłym silniku, może to świadczyć o uszkodzeniach mechanicznych, problemach z chłodzeniem lub niewłaściwym działaniem układu zapłonowego pod wyższymi temperaturami Wypadanie zapłonu to chwilowe nieprawidłowości w procesie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w jednym lub więcej cylindrach . W skrócie chodzi o to, że mieszanka...
Nie zrozumieliśmy się. Zapytałem, że skoro PE ,,wisi," to gdzie jest ,,masa" dla iskry, bo to w koncu solidny impuls WN. Ok, elektrody są dwie, osobno zapłonowa, osobno jonizacyjna. Ale to nie rozwiązuje sprawy, bo obie pracują względem dyszy, która jest połączona z korpusem, czyli PE. Niby mamy zonk, ale tylko pozornie. Układ WN do zapłonu generuje...
Ciekawe czy ta lampa będzie jeszcze działać jak podłączyłeś bez układu zapłonowego. Będzie, generalnie w takim układzie (z 230V) nic jej się stać nie może.
Jest to żarówka metalohalogenkowa, więc do poprawnej pracy "potrzebuje" dławika (statecznika), elektronicznego układu zapłonowego oraz kondensatora. Zasilona bezpośrednio z sieci działać nie będzie.
Czy ten układ będzie działał z impulsami branymi z kabla wn. na świecy zapłonowej.
Cały czas o tym myślę…, bo wcześniej mimo słabego kręcenia rozrusznika odpalał ładnie i działał normalnie. W tym przypadku, trochę późna na myślenie - przyszedł czas działania! Już samo usiłowanie ciągania na pych, świadczy niestety o brutalnym traktowaniu pojazdu. Prawidłowe działanie, to na początek naprawa rozrusznika, a następnie układu zapłonowego!
Witam. Ten cały nieszczęsny drut oporowy, to się tyczy tylko fiatów 126p, więc Ty się nim nie przejmuj. Jeśli chodzi o te objawy opisane przez Ciebie, to podejrzewam, że nie odłączyłeś kondensatora przy aparacie zapłonowym, i/lub nie zmniejszyłeś przerwy, bo oryginalna jest na pewno za duża, powinna być coś ok. 0,2mm [chociaż WSK może reagować inaczej,...
Działać działa ale rano są problemy z tym, że silnik przerywa póki się nie rozgrzeje i podczas ruszania trzęsie silnikiem. Stawiałem na układ zapłonowy, stąd ten post.
W samochodowym układzie zapłonowym (sterującym pracą świec zapłonowych) stosuje się między innymi cewkę wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz (przynajmniej tak jest w maluchu, jak w innych samochodach - nie wiem). W układzie rozwarcie (lub zwarcie - nie pamiętam) przerywacza powoduje wyzwolenie iskry na świecy. Gdyby kupić cewkę zapłonową (zwaną...
Witam! Układ zbyt skomplikowany, by mógł działać poprawnie ... Błąd jest w układzie tyrystora, powinien być "od dołu". Taki naprawdę działający "pastuch" ma tylko cewkę zapłonową samochodową i 3 tranzystory.
Te schematy są błędne, tak złożony układ nie ma prawa działać, sugerowanie się nimi tylko robi "wodę z mózgu"
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Do tej lampy nie potrzeba nawet stycznika, wystarczy zwykły przekaźnik o odpowiednim prądzie znamionowym. Natomiast niech nie zmyli Cię gwint tej lampy - nie możesz wkręcić jej w żyrandol i będzie działać. Do prac potrzebuje ona specjalnego układu zapłonowo-stabilizującego.
Dziękuję, spróbuję się pobawić :) jestem ciekawy jak układ będzie działał w obliczu zakłóceń- tzn czy cewki zapłonowe WN nie będą mi zapalać tej diody, ale jak chińczyk w skuterku dał jakoś radę, to i ja dam.
skoro na gazie się nie dławi (jak się nagrzeje) i jest wszystko ok to układ zapłonowy jest w porządku wcale nie musisz naprawiać układu benzynowego, gaz 1 generacji jest często lekarstwem na zdechłe gaźniki i zdechłe układy wtryskowe ;) to do sekwencji musi być wszystko w porządku z benzyną żeby dobrze działała, a zwykły gaz potrzebuje tylko sprawnego...
nie jest to normalne, ponieważ zapalenie kontrolki świadczy o nieprawidłowym działaniu układu wtryskowo- zapłonowego, czyli dzieje sie coś nie tak
Zrobiłem kiedyś moduł zamienny do pilarki ZSRR tajga był to układ na tyrystorze i kilku diodach (działało lepiej niż oryginał)
"Dławik" do sodówek to jedno, a po nim jest TUZ Tyrystorowe Urządzenie Zapłonowe. Są też wersje zintegrowane - dławik z TUZem wjednej obudowie. Sam dławik nie służy do ograniczenia prądu, tylko do wytworzenia wysokiego napięcia. Na dławiku od zwykłych świetlówek sodówka nie pociągnie.
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Cóż pozostaje mi... życzyć Ci powodzenia, choć nie potrafię zrozumieć jak może być łatwiejsze opracowanie własnego elektronicznego układu zapłonowego od podłączenia 5 kabelków do oryginalnego sterownika. Nie musisz wcale poznawać "zawiłych tajników komputera sterującego", ani podłączać do niego wszystkich czujników. Jeśli podłączysz tylko czujnik położenia...
Diody zenera w tym układzie są tylko i wyłącznie po to aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia na kolektorze tranzystora. Gdy zastosuje sie nowocześniejsze tranzystory, o napięciu dopuszczlnym kolektora np.1500V, są one zbędne.
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Tam jest tyle syfu, że nie ma prawa działać. Trzeba zrobić układ formujący impulsy. Popatrz na schematy elektronicznych układów zapłonowych do klasycznego aparatu i coś wymodź. Jest tu, na Elektrodzie dość duży temat o układach zapłonowych, poszukaj.
Dostałem jeden zamiennik, zamiast 1N4005 1N4937, myślałem że może jednak to wina tej diody więc wziąłem z ładowarki 1N4007 bo czytałem na forum że może być taka ale dalej nic się nie działo. Ty złożyłeś dokładnie ten układ i dobrze działał? Miałeś dobry łuk elektryczny? Jeżeli tak to kupie wszystkie części na nowo i złożę jeszcze raz skoro ten układ...
Nie wiemy co to za obrotomierz. Może potrzebuje dodatnich impulsów na wejście i tam jest układ zliczający je w czasie , a może ujemnych ??? Z tego co zrozumiałem to twój układ zapłonowy posiada przerywacz mechaniczny z kowadełkiem. Spokojnie z tego przerywacza możesz brać sygnał i nic się nie pogorszy w działaniu układu zapłonowego. Tylko czy obrotomierz...
statecznik do tej lampy może byc od lampy rtęciowej 250W, też będzie działało, musi byc układ zapłonowy inaczej się nie zapali , warto poszukać na złomie często mozna tam spotkać całe lampy z układami zapłonowymi i statecznikami, taka lampa jak się rozgrzeje to świeci kilkukrotnie jaśniej niż halogen o podobnej mocy i ma przyjemne swiatło, bańka jest...
no to nie ma problemu: - jeden to + - drugi kabel to - - a trzeci kable dołącz do kabla wychodzącego z pod kopółki (chyba tak to się zwie) - tam masz przerywacz tzw. platynki i przyłączanego do cefki zapłonowej wszystko powinno działać. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia jak to się ma w nowszym układzie zapłonowym :-(
Jak najbardziej da się to zrobić. Kolega poszuka informacji o tym jak był realizowany układ zapłonowy zanim wymyślono wersję elektryczną. Z tego co pamiętam był tam ciągle zapalony płomień. Gdy miało dojść do zapłonu otwierał się zawór, przez który zapalana była mieszanka paliwowo powietrzna. Odrobina samozaparcia, trochę narzędzi ślusarskich i uda...
ale już na przewodzie wysokiego napięcia dochodzącym do aparatu nie ma iskry, więc chyba problem występuje PRZED hallem... chyba, że nie rozumiem czegoś z zasady działania układu zapłonowego w tym samochodzie.
Ogółem jest to nie najgorszy wbrew opinią silnik. Jedynie nie wybacza błędów w obsłudze. Jest całkowicie NIE idioto odporny😉 Polecam zadbać o układ zapłonowy Czyli to dobry silnik, tylko trzeba wymienić zawczasu kupę rzeczy i władować dużo kasy, żeby działał tak, jak silniki innych producentów bez zbędnych nakładów pieniężnych. Tak, to z z pewnością...
Raczej nie jest to odpowietrzenie zbiornika. Prędzej stawiałbym na to, że woda zalała układ WN, w szczególności świecę, fajkę i przewód WN. Wspomniałeś ze świeca jest nowa. Miałem jednak kiedyś podobną sytuację. Silnik przerywał, czasami nawet strzelał kichał, jakby to był problem z układem zapłonowym. Powodem okazał się gaźnik, po wymianie na inny...
No więc może jakieś specjalne przewody powinienem zastosować? większa średnica? lepsza izolacja? szczerze to odpaliłem raz już na przewodzie 5 m ten metalohalogen i działał bez zastrzeżeń.
Dobra, jeśli ma to być zwykła cewka WN, to w jaki sposób miałby działać ten układ zapłonowy? Tak samo jak iskrownik z przerywaczem? Tylko powiedz mi, skąd moduł bezpieczeństwa wie, kiedy ma "rozewrzeć" styki elektronicznego przerywacza aby powstała iskra? W takim razie poproszę o dokładne zdjęcia tej oryginalnej cewki oraz o podanie oznaczeń na niej...
Ta wersja była by najbezpieczniejsza tyle że i tak trzeba zrobić dwa zestawy zębów i umieścić 2 czujniki co 180 stopni w razie awarii jednego z układów drugi będzie działać tyle że trzeba kontrolować sprawność układów zapłonowych ponieważ awaria jednego nie spowoduje widocznych zmian w pracy silnika . Szerokość zębów ma ok 5-6 mm nie powiem ci dokładnie...
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Wiem, że potrzebne jest wysokie napięcie. Myślałem, że przetwornica sama w sobie je wytwarza i że kondensator jest potrzebny tylko do tego, żeby się nim naładował, a potem w krótkim czasie rozładował przez lampę. Jednak mam inny pomysł. Czy gdyby zostawić kondensator, a dodatkowo podłączyć szeregowo do jarznika odpowiedni opornik (ale tak, by prąd zasilający...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Nie mam pojęcia, jak działał to, gdy zbliżyłem śrubokręt, to przerywał obwód. W zimę zaczął już fiksować i nie mogłem uruchomić widlaka. Okazało się, że nie ma iskry, więc doszedłem do tego czujnika. Okazało się, że na mrozie zmieniała mu się czułość, gdy go odsunąłem od trzpienia, zadziałał, ale gdy silnik się rozgrzał, musiałem go znowu przysunąć,...
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Miałem kiedyś do naprawy urządzenie do cięcia asfaltu. W tamtym silniku na kole zamachowym (wiatraku) był jeden magnes i tylko cewka zapłonowa przykręcona do obudowy. Działanie tego układu zapłonowego polegało na tym, że w cewce w momencie kiedy przebiegał w jej polu magnes indukowało się wysokie napięcie aby wytworzyć iskrę. Może to jest podobny układ,...
Zrobić owszem,można , wykorzystując część elementów lampy.Palnik,trafo zapłonowe i ew. układ wyzwalania (o ile jest_ choć wątpię).Tylko PO CO? Sam piszesz,że "...byle tylko działało..."Może działać,ale ... Palnik z lampy błyskowej aparatu ma wymagany stosunkowo długi czas odpoczynku pomiędzy kolejnymi błyskami,skrócenie go tak,aby uzyskać efekt stroboskopowy...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
działać cewka zapłonowy układ tyrystorowy układ zapłonowy układ zapłonowy metalohalogen
sterowanie kątem zapłonu volvo silnika radio clarion zmieniarka
SEW MOVIDRIVE MDX61B – silnik buczy, diagnostyka falownika, ustawienia PWM, hałas CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II