Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
Jeśli to ma być sklep z akumulatorami to przede wszystkim tester musi obsługiwać systemy BMS, czyli umożliwiać kodowanie akumulatorów w sterownikach samochodów. Warto byłoby się również wyposażyć w porządny (taki z aktywnym obciążeniem) tester akumulatorów i układów ładowania.
Witam, chcę zrealizować ciekawy moim zdaniem projekt - instalacja układu świateł do jazdy dziennej wykorzystujący zasilanie z baterii słonecznych. W desce rozdzielczej mojego auta znajduje się bardzo ładne miejsce gdzie można by zainstalować takie panele. Pytanie takie, czy lepiej byłoby wykorzystywać energie słoneczną do ładowania akumulatorów zasilających...
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
A to jest jeszcze kwestia, jakie napięcie daje ten silnik przy takich obrotach, przy jakich chcesz go używać. Pewna niewygoda jest w tym, że napięcie jest (z grubsza) proporcjonalne do obrotów (w układzie ładowania akumulatora w samochodzie używa się prądnicy z regulowaniem napięcia poprzez dostosowywanie prądu wzbudzającego - bez tego napięcie pasuje...
Jeżeli wiesz ile zwojów na wolt musisz nawijać dla określonego napięcia, to możesz sobie dowinąć uzwojenie do ładowania akumulatorów samochodowych, czyli około 14 V zmiennego (najlepiej z odczepami co 1 V dla regulacji prądu ładowania), lub około 16-17V dla układu z elektroniką sterującą. Zobacz schematy prostowników do ładowania akumulatorów, jest...
ten reduktor ma obciążalność 28A Jeżeli on nie ma ograniczenia prądowego na te 28A i mocy strat co najmniej 500W to się przy odpalaniu motopompy spali. Przy słabym , albo niedoładowanym akumulatorze napięcie może na nim spaść poniżej 10V i co wtedy się stanie z tym reduktorem? Chyba jednak najlepszym rozwiązaniem będzie dodatkowy alternator jeżeli...
2. Z akumulatorem 12V nie - da na wyjściu z 10V, może w porywach 11V. Z akumulatorem 6V (po dostosowaniu układu) tak. 3. Powinna działać. Tam ponoć może być i duża pojemność, tylko dłużej potrwa ładowanie.
Ja tam trwam w uporze, że w pojeździe akumulator jest ładowany wystarczająco dobrze - a ładowany jest w sumie prądem o dość gładkim przebiegu i niskich tętnieniach. Za to momentami o dość dużych wartościach. Też tak uważam, a jeśli nie jest wystarczająco dobrze ładowany w powyższy sposób to : a) układ ładowania w samochodzie ma usterkę (zbyt niskie...
Witam Prąd prostownika ograniczają parametry diod, u Pana jest to 3 A. Oczywiście również nie bez znaczenia są parametry transformatora, ale to jest sprawa drugorzędna. Co do grzania transformatora, myślę że ma pan uszkodzona diodę, a nie uszkodzony transformator. Można to łatwo sprawdzić odłączając diody i załączając transformator do sieci. Co do pytania...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Prawdopodobnie ten akumulator po długim bezczynnym staniu potrzebuje, ja to nazywam rozbujania lub przebudzenia przy ładowaniu. Piszę to na podstawie obserwacji ładowania mojego 8 letniego akumulatora używanego obecnie do oświetlenia w garażu. Ładuję go prostownikiem rosyjskim, z przeze mnie dołożonym do niego układem kontroli napięcia. Działanie układu...
Akumulator z BMS ma być na wtyczce w samochodzie. Układ ładowania tylko podłączasz na czas ładowania, a nie cały czas podłączona przetwornica w trakcie jazdy.
Wszystko zależy od typu akumulatora. W samochodach osobowych ładowanie akumulatora kwasowego odbywa się na zasadzie podpięcia do niego źródła o nieco wyższym napięciu niż napięcie jego znamionowe i bez dodatkowych układów wszystko działa poprawnie i nic nie wybucha (w każdym razie nie często). Bardzo prawdopodobne, że w Twoim samochodziku nie występują...
Separator akumulatorów lub układ załączający ładowanie drugiego akumulatora dopiero po odpaleniu samochodu i podjęciu pracy przez alternator. Jeśli ten w UPS'ie, to żelówka, to należałoby zastosować układ nadzoru (podejrzewam, że w UPS'ie jest układ nadzorujący ładowanie akumulatora i można go wykorzystać).
Wymaga doładowania. Jeśli oczko białe to wtedy test akumulatora. Napięcie 12,3V w samochodzie podczas pracy (obroty silnika ok 2000) to trochę za mało. Sprawdź układ ładowania. Napięcie powinno wynosić ok 13,5V-14,2V. Stan oczka świadczy o braku pełnego naładowania.
Zasadniczo kol. WojcikW przedstawiał słusznie wszystkie mankamenty prostownika z regulacją kondensatorową tym niemniej nie można podzielić jego zdania o braku konieczności doładowania akumulatora w samochodzie. Wszystko zależy bowiem od sposobu użytkowania samochodu np. jeżeli jedźmy tylko po mieście na krótkich odcinkach w dodatku używamy wycieraczek,...
Jeśli akumulator jest naładowany, to dalsze jego ładowanie dużym prądem powoduje wzrost napięcia i silne gazowanie elektrolitu. Dlatego układ ładowania w samochodzie przestaje ładować, jeśli napięcie przekroczy 14,4 - 14,8V. Podobnie jest w automatycznych prostownikach. Jeśli masz wątpliwości co do akumulatora podjedź pod diagnostykę i sprawdź rezystancję...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
-> Mefu Trzeba odróżnić rodzaje ładowania. W samochodzie akumulator pracuje w układzie buforowym - ze stałym ładowaniem. I współczesne samochody już ładują akumulatory tylko do napięcia 13.8V, dzięki czemu można w samochodach stosować akumulatory żelowe. Oczywiście fabrycznie zazwyczaj montowane są klasyczne akumulatory 'mokre', bo są tańsze. Natomiast...
Aleś człowieku wymyślił……… Takie coś jest możliwe, ale zapewniam cię że ci nie wyjdzie na byle jakiej baterii słonecznej…. Żeby taki układ działał w sposób opisany przez ciebie ogniwo fotowoltaiczne (bateria słoneczne) musiała by dawać więcej prądu niż pobiera silnik (tak aby był w stanie pracować pod przeciążeniem i jednocześnie...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Czy jest jakaś różnica między ładowarką transformatorową a impulsową? Jaki to ma wpływ na ładowanie akumulatorów? Nie ma takiego wpływu. Można w prostowniku wyróżnić dwa podstawowe układy: zasilający i regulujący ładowanie. Układ zasilający impulsowy jest pod względem elektrycznym równoważy transformatorowemu (i vice versa). Klasyczny układ z transformatorem...
Równie dobrze producent mógł po cichu zmienić, ujednolicić produkcję tak jak w goldach zmienił płyty odlewane na cięto-ciągnione. Dla niego to kwestia kosz/zysk, a po stronie użytkownika mało kto się interesuje, co i czego tam zostało wykonane. Niestety, mało kto się tym interesuje a jest bardzo istotne. Średni wiek pojazdu w PL to 13 lat. Takie samochody...
" Prostownik Ultimate Speed ULG 3.8 A1 jest ładowarką akumulatorów z ładowaniem konserwacyjnym pulsacyjnym nadającym się do ładowania zwykłego i ładowania konserwacyjnego następujących akumulatorów ołowiowych 6V- lub 12V z roztworem lub żelem elektrolitycznym 6V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 120Ah...
W takim wydaniu marnie to widzę. Jak wspomniał poprzednik diody na linii 12 V zniweczą zamiar ładowania akumulatora z instalacji samochodu. Tylko oporność linii zasilającej utrudni to ładowanie, bowiem przy prądzie rzędu 3 A nastąpi spadek napięcia ok 0,5 V (jeśli poprawna instalacja). Czyli jeśli uważasz to za konieczne to tylko automatyka przekaźnikowa....
Witajcie, ale numer po takim czasie odkopaliście temat. Opisze jak to zostało rozwiązane u mnie. Zapewne już wiecie że to ustrojstwo to układ ładujący akumulator tylko wtedy gdy jest rozładowany. Oczywiście po odpaleniu samochodu i "pociągnięciu" porcji energii do zakręcenia rozrusznika akumulator potrzebuje ładowania. Przez paręnaście minut jest ładowany...
Program to CircuitMaker2000 a moc rezystorów to 0,25W, czyli to co Ci dadzą w sklepie jeśli nic konkretnego nie powiesz. Na MOSFETy daj tylko jakiś radiator i odizoluj go od masy samochodu, bo po załączeniu będzie praktycznie na potencjale "+" akumulatora.
Oczywiście że nie, jeżeli układ ładowania w samochodzie jest sprawny.
Są w sprzedaży takie walizki ułatwiające rozruch, mają w środku akumulator żelowy 12V/15Ah i układ ładowania go z sieci i gniazda zapalniczki. Znajomy ma coś takiego, sprawdza się gdy akumulator samochodu jest rozładowany na tyle, że wolno kręci rozrusznikiem
Naprawdę długo szukałem info i fajnie byłoby żeby ta kwestia zostala wyczerpana do końca. No to może moje doświadczenia w tej materii będą pomocne. Obecnie mam garaż bez prądu i mało, a właściwie to prawie nie jeżdżę samochodem. Sprawę utrzymania akumulatora w pełnej gotowości rozwiązałem przy pomocy 4 paneli 10W/12V połączonych równolegle, ale poprzez...
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Osobiście nie ryzykuję ładowania regeneracyjnego akumulatora, gdyż producent twardo zabrania przekroczenia napięcia 14,5 V Moja ładowarka automatyczna nie przekracza 14,4 V. :-) Jednak fabryczne układy ładowania w samochodach nie zawsze stosują takie ograniczenie. Potrafią np. uwzględniać temperaturę. Do tego przez lata nabrałem doświadczenia, że to...
Witam, chciałbym zamontować drugi akumulator do samochodu do kamery oraz routera WiFi. A czy możesz wytłumaczyć czym jest podyktowana chęć zainstalowania dodatkowego akumulatora w samochodzie do zasilania dodatkowych urządzeń. Po za tym, że skomplikujesz sobie życie dodatkowym układem do ładowania akumulatora, to praktycznie nic nie zyskasz. Pobór...
A może i głupio się zapytam. Czy jesteście absolutnie pewni, że macie wszystko w porządku z układem ładowania w swoich samochodach? Czy alternatory, akumulatory, połączenia "wysokoprądowe" są sprawdzone? Ja na waszym miejscu zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania wszelkiej maści elektroniki.
W starszych samochodach, były takie analogowe wskaźniki. Wskazówka wychylała się w lewo gdy akumulator był źródłem energii a w prawo gdy akumulator był ładowany. Wpisz frazę "wskaźnik ładowania" w dziale motoryzacja na Allegro.
Nie bardzo kumam czym się różni zwykły od EFB. Czy EFB to to samo co AGM? Ano konstrukcją a zatem własnościami. Nawiasem mówiąc konstrukcje EFB to są takie jakie winny być wszystkie akumulatory standardowe. A to co jest obecnie oferowane jako standard to raczej odpady. Przyczyna oczywiście w bezgranicznej oszczędności, która w sumie nie jest oszczędnością....
1 ogniwo akumulatora ładuje się do napięcia 2,4 V - MAX!. Akumulator 12V ma 6 takich ogniw więc jego max. napięcie w stanie naładowanym może wynosić 6 x 2,4V = 14,4V. Nie wolno rozładowywać akumulatora kwasowego poniżej 1,75V na ogniwo czyli do 6 x 1,75=10,5V Prostownik który daje napięcie 16V, daje również możliwość uzyskania większego prądu ładowania,...
Ja mam taki regulator i to jest regulator PWM. Wg mnie nie, dlatego, że on ładuje do napięcia 14.4 V i nie ma możliwości jego obniżenie. A to dla baterii lion 3s to za dużo, bo dla niej to max 3x4.2V = 12.6V, a to też nie jest zdrowe, zdrowsze byłoby 12.3V i zastosowany balanser. Tam napięcie do ładowania należy podłączyć coś koło 12.6 V a mój panel...
Do ładowania akumulatorów samochodowych nie potrzebujesz regulacji 0 - 30V, wystarczy, że zapewnisz zakończenie ładowania, gdy napięcie na akumulatorze osiągnie 14,4V - wystarczy też prosta sygnalizacja tego stanu. Akumulator latami jest ładowany w samochodzie właśnie w najprostszy sposób: z ograniczeniem napięcia, z całą wydolnością prądowa alternatora....
Ładowanie ogniw galwanicznych to jest temat na oddzielne opowiadanie. Ograniczając się tylko do akumulatorów kwasowych "płynowych", można rozróżnić dwa sposoby ładowania: stałym napięciem lub napięciem pulsującym. To jest ważne rozróżnienie, ponieważ ładowarki różnią się pod względem budowy i stąd konstrukcji. Ponadto trzeba wiedzieć, ujmując rzecz...
Najpierw musisz określić w jakim trybie chcesz ładować akumulator. Z tego co piszesz wynika, że jest to praca buforowa. To jest ważne, bo akumulator ładuje się napięciem wyższym niż jego napięcie znamionowe, co da się obserwować w samochodach spalinowych z akumulatorem 12V.
napięcie ładujące nie jest stabilizowane tzn. jak solar podaje 6V (max) to tyle idzie na akumulator A jak to mierzyłeś to napięcie, przy podłączonym akumulatorze, czy bez? Pytam dlatego, bo ja wykorzystuję panele PV do ładowania akumulatorów w samochodzie i do oświetlenia garażu. Wcześniej oczywiście porobiłem próby jak ten tandem będzie ze sobą współpracował....
można kupić za niewielkie pieniądze przetwornice o pełnej sinusoidzie. Tyle, że ten sinus w żaden sposób nie zabezpiecza jej przed przeciążeniem podczas startu silnika, bo to nie falownik ;) Za niewielkie pieniądze albo z odzysku to można mieć trafo i 2a mosfety równolegle nawet nie będą ciepłe na niewielkich radiatorach jak się zrobi prostą przetwornicę...
Ponieważ w samochodach jest rożnie z tym ładowaniem, czasami jest to 14 V, czasami nawet 15 V. Dlatego najlepiej jest sprawdzić jakie jest faktyczne napięcie ładowania podczas pracy silnika. W zależności od wyniku dobrać diodę, która obniży napięcie ładowania do wartości 13,8 V /maksymalne dopuszczalne dla tych akumulatorów/ a jednocześnie odseparuje...
Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło. Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto. Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Do tego celu właśnie zrobiłem ten prostownik: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... I miałem ten sam pomysł z samorozłączalnym gniazdem z tyłu samochodu... :D
Witam, Można zastosować akumulator o większej pojemności, aby tylko napięcia obu akumulatorów się zgadzały. Tak samo jak w samochodzie można włożyć akumulator o większej pojemności. Układ ładowania może go trochę dłużej ładować ale poradzi sobie z nim. Wyłączenia prądu raczej nie zdażają się co kilka godzin. Pozdrawiam.:idea:
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
Witam, Mam delikatnie przerobiony schemat z tej strony: https://serwis.avt.pl/manuals/AVT2309.pd... (Zdjęcia poniżej) Potrzebuje ładowarkę, która będzie stale podłączona do akumulatora (akumulator będzie w samochodzie jako dodatkowy, do niego będzie podpięty mikrokontroler i pare innych rzeczy). I plan jest taki, ze do wejścia układu podłączę „zapalniczkę”...
Oczywiście jest to pewnego rodzaju rozwiązanie, ale czy tym nie powinien się zająć kontroler ładowania?? Chyba, że kolega ma bez kontrolera to wtedy zupełnie zrozumiałe Otóż wyjaśniam jak to jest u mnie. Ja paneli PV (7 szt.) używam do ładowania akumulatora w samochodzie (5 szt, połączonych równolegle) oraz akumulatora do oświetlenia garażu (2 szt,...
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
Witam serdecznie. Mój problem wgląda następująco. Mam instalację fotowoltaiczną o mocy 5,7 kWp. Energia wyprodukowana transportowana jest do akumulatorów (w sumie 21), ponieważ połączyłem 7 akumulatorów szeregowo w celu uzyskania napięcia 84 V(7x12 V) oraz 3 pętle w celu uzyskania pojemności 530 Ah (2x200+130). Akumulatory te podłączone zostają do ładowarki...
Układ elektryczny lampki nie różni się od układu latarek masowo sprzedawanych na każdym pchlim targu. Tam także nie zaleca się włączania podczas ładowania, i trzeba przyznać, że to mądrze wymyślony zapis. Chińczyk dobrze wie, że ładowanie akumulatora kwasowego bez żadnego nadzoru szybko doprowadzi do jego uszkodzenia przez odparowanie części lotnych...
Dzień Dobry ! Bardzo Proszę o pomoc w odczytaniu jaki to układ scalony, ewentualnie jakim zamiennikiem można go zastąpić. Płytka pochodzi od samochodu Opel Zafira B 1.9CDTI z panelu sterowania klimatyzacją. Prawdopodobnie układ przepalił się w trakcie ładowania akumulatora. Auto odpaliłem, na chwilę włączyłem nawiew i po chwili nawiew wyłączyłem a na...
Właśnie chodzi o podtrzymanie zasilania z tym, że koniecznością jest aby był ładowany podczas jazdy ponieważ w przyszłości mam zamiar podłączyć do niego urządzenia, które będą pobierały prąd tylko z niego i nie chcę rozładowywania akumulatora głównego. Oczywiście na żelowym będzie zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem. Mógłbyś podrzucić jakiś...
Zastanawiam się jeszcze czy LM2576 będzie działał przy napięciu wejściowym 6V (przy zasilaniu awaryjnym)? W datasheecie jest napisane Vin= 7-40V. Może zastosować 6x1,2V nimh? Albo jakiś trick, który umożliwi zasilanie LM2576 z 6V Edit: Zastosuję jednak akumulator żelowy 12V 0,8Ah, który będzie ładowany z instalacji samochodu (przez diodę shottkyego...
Witam. Posiadam taki oto akumulatorek [url=http://www.maxbat.pl/images/article... 12V / 1,3Ah Chciałbym użyć go jako dodatkowe źródło podtrzymujące zasilanie gdy samochód nie jest używany. 1. Czy mogę go ładować bezpośrednio z instalacji samochodu czy potrzeba zrobić jakiś dodatkowy układ ładowania? 2. Jak ładować taki...
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Witam posiadam właśnie ups wymieniony w temacie postu jest on już po naprawie bo użytkownikowi od którego go dostałem akumulator zrobił zwarcie i przepaliły się diody w prostowniku ładującym akumulator. Oryginalny akumulator był 7Ah, ja chcę założyć akumulator 44Ah taki od samochodu wiem że muszę przerobić układ ładowania tego ups-a żeby podołał z prądem...
Witam, buduję układ do samochodu, który ok. 10 sekund po zaczęciu ładowania się akumulatora będzie odtwarzał zapisany na nim dźwięk. No i właśnie tu moje pytanie - na czym byście radzili to zapisywac?? ja się nie bardzo znam na zapisie dźwięku, ale wiem, że są takie zabawki na których można coś nagrac i potem one to mówią, może coś w tym stylu, nie...
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
Posiadam ekspres na kapsułki do kawy z aldi ma on 1455watt.Czy wogule na akumulator 100ah jest sens na niej kawe robić.Czy przetwornica 1500watt będzie odpowiednia?zależy mi z wyświetlaczem i włącznikiem.Czy po takim robieniu kawy nie spadnie mi stan naładowania akumulatora o połowę.Ile to procentualnie stanu naładowania łyknie? Generalnie grzanie...
Witam. Obstawiałbym uszkodzony styk "N.O." przekaźnika kontrolki ładowania. Aby usprawnić układ ładowania radziłbym wstawić w przycisk impulsowy w układ cewki przekaźnika , który załącza ładowanie akumulatora , czyli po uruchomieniu zimnego samochodu podajesz minus na cewkę nie czekając , aż poda go czujnik temperatury , bo to czasem trwa kilka minut....
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Ładowanie dużym prądem to normalka w autach z Euro6+ w których jest rekuperacja. W takim aucie aku z pierwszego montażu wytrzymuje 2-3 lata. Tak, tak, wiem, każdy wie swoje bo gdzieś o tym czytał. Ja mam 5-letnier auto i trzeci już akumulator. Bardziej opłaca się regularna wymiana ni z latanie po sklepach i serwisach bo wiele funkcji użytkowych mam...
Jta, nie wiem czy masz rację z tym przerywaniem prądu przy ładowaniu akumulatorów, gdyby tak istotnie było, to alternator razem ze stabilizatorem napięcia w samochodach pracowałby w sposób cykliczny. Spotkałem się kiedyś z układem pracującym na podobnej zasadzie, tylko w czasie przerwy akumulator był rozładowywany prądem 10X mniejszym niż ustawiony...
A po co Ci coś takiego. Telefon możesz zawsze ładować. Są montowane tak układy , że odłączą proces ładowania gdy akumulator jest naładowany. Nie musisz Ty w to ingerować.
Do ładowania akumulatora żelowego wolałbym zastosować układ kontrolujący prąd (np. LM317), w niektórych samochodach może być problem z naładowaniem akumulatora [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... 12V z gniazda zapalniczki gdyż jest tam napięcie 12V (wiem dziwne, jakiś rodzaj stabilizacji napięcia).
W samochodzie do ładowania akumulatora żelowego z gniazda zapalniczki. A i dodam ze sygnałem ze wzmacniacza sterowałbym jakimś tranzystorem, który by ten akumulator ładował.
Utrzymując maksymalne napięcie 14,4 V najzwyczajniej PWM "cyka" prąd do aku. aż go "napełni" do takiego "poziomu", że jego rezystancja wewnętrzna wzrośnie na tyle że automatycznie spada przepływ prądu (I=U/R). Człowieku, jak masz pisać takie bzdury to się lepiej nie odzywaj. Akumulator rozładowany ma większe Rw niż naładowany. Nie masz najmniejszego...
Chodzi też o zabezpieczenie przed nadmiernym napięciem podczas uruchomionego silnika i ładowania, bo sensownym jest przygotowanie się na sytuację np. przeprowadzania jakiejś naprawy i jednoczesnego wyjmowania czegokolwiek z bagażnika przy pracującym silniku. Napięcie w trakcie ładowania potrafi wynosić ponad 14V, a w przypadku samochodów przystosowanych...
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
Nie piszesz o jakiej pojemności masz akumulator.Podczas ładowania przyjmuje się ładowanie 10 godzinne i tak akumulator 50Ah ładowany prądem 5A w ciągu 10 godzin jest w pełni naładowany.Przedłużenie czasu ładowania powyżej 10 godzin powoduje nadmierne gazowanie elektrolitu w akumulatorze.Po odpaleniu auta pomiarów akumulatora dokonuje się po kilkunastu...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Generalna zasada jest taka, iż po pierwszym odczycie kodów błędów należy je zanotować a następnie wykasować z pamięci starownika/ów samochodu. Przeprowadzić jazdę próbną włącznie z otwieranie i zamykaniem drzw, zamków i klapki paliwa. Dopiero po tym odczyt jest bardziej wiarygodny. Prąd 0.6 A jest zbyt duży dla przekaźnika a zbyt mały dla siłownika...
Przy 13,8V prąd ładowania nie jest taki znowu duży. Zasilacz powinien ograniczać prąd wyjściowy zamiast wyłączać się lub spalać bezpiecznik. Akumulator osiągnie swoje 13.8V i dalej wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie. Tak się dzieje w samochodzie przy napięciu 14.4V. Przy takim napięciu akumulator faktycznie szybko straci wodę z elektrolitu. Stąd...
Gdyby to doradzający zapoznali się z instalacją samochodu w miarę współczesnego to chyba zamilkliby. O ile wiem w większości przypadków zacisk alternatora, rozrusznika i akumulatora to jeden punkt galwaniczny. Zmiana tego układu i włączanie bocznika zupełnie bez sensu. A więc pozostaje pomiar napięcia, który dość dobrze obrazuje stan instalacji elektrycznej...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Wybaczcie że pytam, ale interesuje mnie w obu przypadkach co zrobić z przewodem 0V z transformatora ? Skoro podłączam do układów tylko -17,6 oraz + 17,6 ? Dodano po 2 Prostownik ma być do samochodu, a czy jest szansa aby ładował z powodzeniem akumulatory w traktorze?
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, pamiętaj, że akumulatory mają maksymalny prąd którym można ładować, a podpinając bezpośrednio, masz totalnie bez kontroli, po to jest właśnie ograniczenie prądu ładowania w regulatorach. Akumulator padnie bardzo szybko. Forum czytają ludzie którzy mogą wyciągnąć niewłaściwe wnioski z takich nietrafionych wypowiedzi....
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
Całe uruchomienie i regulacje układu sprowadzają się do ustawienia napięcia końcowego ładowania, które według zaleceń producentów akumulatorów powinno być (cytat) " przy pracy impulsowej 14,4V...15V, a przy pracy buforowej 13,5...13,8V" Drobne sprostowanie: 14,4v...15V dotyczy ładowania cyklicznego , tak jak np. w samochodzie. W tryb ładowania impulsowego...
Witam szanownych kolegów, planuję dodatkowe oświetlenie paki w dostawczaku, ale chciałbym żeby załączało się wyłącznie podczas gdy silnik chodzi i ładuje akumulator. Domyślam się że należy je puścić przez przekaźnik, ale jak zrobić żeby załączał się np powyżej 14V? Jest jakiś układ który umożliwia takie coś? Albo jak najłatwiej wykryć napięcie ładowania?...
Witam Na 99% nie jest to akumulator żelowy – zrób zdjęcie , abym go zobaczył. Taka ładowarka w zupełności wystarczy. Trzeba jednak sprawdzić w samochodzie , czy układ ładowania akumulatora jest sprawny. W tym celu należy sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora , a następnie włączyć silnik ( samochód musi być na zaciągniętym hamulcu i biegi...
A ja się zapytam o układ odwrotny : na wejściu 80V a na wyjściu około 15V , jakie elementy przy NE555 a jakie przy UC3843 ? Układ wykorzystałbym do ładowania akumulatora ołowianego (ze samochodu) a zasilał z panela fotowoltanicznego. A ja mam takie pytanie. Jak to się dzieje, że w ogóle podwyższa nam napięcie? Na jakiej zasadzie to działa? Nie ma ani...
1-akumulator się ładuje prądem o stałej wartości - w tym wypadku prądem około 4,4 A . 2-w trakcie ładowania -napięcie na akumulatorze wzrośnie do około 14,7V. I wtedy działa automat odłączający ładowanie -bo dalsze wymuszanie przepływu prądu 4,4A niszczy akumulator. 3-wydaje się konieczna wizyta u elektryka samochodowego celem sprawdzenia jakości i...
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Kolega tego nie rozwiąże metodami stosowanymi w biurze domowym. Tutaj potrzebne są rozwiązania bardziej zaawansowane niż spinacze, zszywacze, papier, klej i przylepce. Większość elektroniki w samochodzie przystosowana jest do stałego podłączenia do masy i okresowego dołączania +. Podłączanie dodatkowego akumulatora przez masę stabilizatora to dziwne...
Jeżeli to prawie nowy akumulator jak napisałeś to zwyczajnie wymontuj go z samochodu (lub odłącz klemy) i rozpocznij jego ładowanie jak radzi kolega (at)robokop. O ile masz prostownik z regulacją prądu to staraj się podczas ładowania nie przekraczać tzw. prądu dziesięciogodzinnego to jest 1/10 pojemności Twojego akumulatora. Np. akumulator o pojemności...
Doktoryzujesz się? Nie ma sensu, dziś może być ok, a jutro dostanie zwarcia... Tfu, tfu... :) Takim łagodnym ładowaniem i rozładowaniem, teoretycznie zwiększasz pojemność akumulatora - w granicach rozsądku i możliwości akumulatora, żarówka mogłaby dłużej świecić? Ja bym już wziął ten akumulator, i pojechał odpalać samochód. To będzie prawdziwy sprawdzian,...
ludzie widzę pojedyńczy aku ładują dwoma amperami, więc wynik 6A rozłożony na 4 akumulatorki nie wydaje się niszczycielski. A co powiesz na rezystancję wewnętrzną akumulatorów? To działa tylko w teorii. Powiem tyle, że przy napięciu ładowania 13.8V, rezystancja wewnętrzna ustala sobie prąd początkowy ładowania na właśnie 0.25C. Podnosząc napięcie do...
Nie masz jak sprawdzić to kup taką przejściówkę http://obrazki.elektroda.pl/8051104500_1... I podłącz swój zestaw bezpośrednio do akumulatora w samochodzie będziesz wiedział czy winą mała pojemność Twojego akumulatora ale itak nie dowiesz się czy ładowarka nie pobiera tyle prądu że napięcie spada poniżej wymaganej wartości do pracy układu...
Witam! Sprawdzać napięcie prostownika należy miernikiem prądu stałego, po obciążeniu prostownika KONDENSATOREM o pojemności > kilkuset uF i równolegle do niego dołączonym opornikiem o takiej oporności, jaka odpowiada samorozładowaniu akumulatora. Dla akumulatora 12V/55Ah samorozładowanie jest ok. 1% na dobę, czyli 0,55Ah na dobę, co odpowiada prądowi...
Jest to elektroniczny separator baterii zbudowany na układach Mosfet. Zastosowanie w układach od 12 do 24V Służy do rozdziału prądu ładowania z np alternatora do dwóch oddzielnych układów na dwóch akumulatorów. Pewnie w tym samochodzie była dodatkowa akumulator i dodatkowy układ elektryczny. Urządzenie takie stosuje się żeby nie rozładować głównego...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Podpowiem koledze, że dawno temu był taki układ UC3906B. Ładuje on akumulatory według specjalnego algorytmu, o którym nikt tutaj nie wspomniał. Zazwyczaj przytaczane są proste metody stosowane do akumulatorów z domieszkami pozwalającymi utrzymać wysokie napięcie końcowe ładowania 15,6V. Dziś takich akumulatorów już nie ma, wszystko jest wykonywane z...
układ ładowania akumulatora wkrętarki prosty układ ładowania akumulatora układ regulatora ładowania akumulatora
termistor oznaczenie konicaminolta skanowanie indesit instrukcja pralka
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Zapalniczka nie działa w Toyocie E12 2004 - diagnostyka Nagrzewanie się grzejników podczas grzania wody użytkowej