Naprawdę trzeba się mocno zastanowić,podjechać do kogoś w okolicy-pamiętaj kazdy tester uniwersalny ma swoje wady.
Witam Co sądzicie o scandiag tester uniwersalny z darmowymi aktualizacjami.Cena bardzo atrakcyjna.
To jest podróbka z nielegalnym programem Autocoma, Delphi zależy jaki soft wgrasz na komputer. Jako sprzęt mówię tu o oryginalnym Autocomie jest ok ale jak to przystało na Chińską podróbę różnie bywa, część rzeczy zadziała a część nie. Czasami bywa że po zakupie trzeba go przerabiać bo nie działa np. linia K. Te 16 kabli to szkoda kasy bo w 90% jest...
Obecnie testuje Launch x-431 IV . Poprzednio miałem I i powiem szczerze ze zauważyłem duży skok jeśli chodzi o funkcjonalność . Moim zdaniem jest to najlepszy stosunek możliwości do ceny , a mam oryginały i jeśli chodzi o podstawy to niewiele im ustępuje . Uwagi do niektórych osób które sie tu wypowiedziały : 1. Jeśli ktoś chce sie zając diagnostyka...
Witam.Ja polecam TXT z programem Idc3 uniwersalny sprzęt.
Witam koledzy potrzebuje porady mam zamiar kupic cdif2 lub Launch X431(ktory wybrac) i do tego vag com profesjonal do tej pory pracowalem w serwisie na vas 5051b potrzebuje sprzet w miare uniwersalny pzdr
Potwierdzam wszystko co piszesz. Mam PS90 od kilku lat. Na plus trzeba zaliczyć to, że mam cały czas aktualizację. Wygląda, że nie ma ograniczeń czasowych na aktualizację. Przynajmniej na sprzęt kupiony kilka lat temu. Jak jest teraz nie wie. Słyszałem, że wielu producentów skanerów diagnostycznych ograniczyło darmowe aktualizację do 1-3 lat. Polecam...
Witam, mam do was pytanie, jaki tester uniwersalny do samochodów ciężarowych byście wybrali, mam na mysli jaltest, texa i bosch truck, ja wczesniej pracowałem na jalteście i byłem z niego zadowolony ale moze pozostałe są lepsze , prosze o komentarze na temat działania i możliwosci. Dziekuje i pozdrawiam Dodano po 1 Ponieważ kupowanie orginalnych serwisówek...
Witam panowie. Potrzebuje zakupić interfejs diagnostyczny do warsztatu. Zastanawiam sie nad DAC SUPERSCAN 3 . Zależy mi na tym aby sprzęt był jak najbardziej uniwersalny i miał możliwość komunikacji z Japończykami.
Żaden tester uniwersalny nie zastąpi interfejsu dedykowanego do danej marki.
Rzeczy takie jak zmiany kodowania wykraczają poza diagnostykę i nie należy oczekiwać, że sprzęt uniwersalny będzie potrafił je wykonywać. Im większa skala piractwa tym wyższe ceny sprzętu i koło się zamyka. Jeśli ktoś użytkuje sprzęt zarobkowo to nie wydaje mi się aby 8000-12000zł to była jakaś duża kwota do zainwestowania, zwłaszcza że inwestycja się...
pisałem już wcześniej , specjalizacja w danej marce , urządzenia dedykowane do dajej marki . np: VCDS cała grupa VW + każde auto po OBD 1700 zł. OP-Com wszystkie ople + sab 3 tyś zł Bmw Inpa + Dis grosze na allegro mercedes MB-Star 2 tyś klon uniwersalny klona Auto-com klona bez obawy wszystkie z allegro śmigają i polski rynek możemy robi Japońce to...
Witajcie Potrzebuję pomocy, ponieważ niezbyt pewnie czuję się w świecie anten. Jeśli macie jakiś pomysł dlaczego jakość spada w ANT 1 po podłączeniu drugiego kabla do ANT2 to dajcie znać. Otóż zakupiłem Nbox recorder oraz antenę Corab (elipsa) 90 + Monoblock twin Opticum. Generalnie po tym jak się "zabawiłem" z montażem masztu i anteny to już nie miałem...
Witam Już pytałem dzisiaj na ten temat tyle że w innym dziale, mam dylemat przy wyborze diagnoskopu bądź interfejsu diagnostycznego. Ma być to sprzęt do użytku prywatnego odczytujący i kasujący błędy, odczyt parametrów testy itp. Ważne aby nie pokazywał bzdur i fałszywych komunikatów oraz posiadał przyzwoity język Polski http://computercars.pl/index.php?page=sh...
A co można zrobić uniwersalnym sprzętem?
Tak jak Kolega przede mną napisał. Zrób poprawnie kalibrację. Ze sprzętem diagnostycznym uniwersalnym często są problemy. Włączanie, i wyłączanie dodatkowych funkcji lepiej robić dedykowanym diagnoskopem.
Najprościej by było pod inny sprzęt diagnostyczny podłączyć, zwłaszcza jeśli to był sprzęt diagnostyczny uniwersalny. Jeżeli ma normalne gniazdo OBD 16pin to odczyt błędów tylko sprzętem, a jeżeli ma starszy typ gniazda to można wymigać kody.
Z polskich interfejsów to chyba tylko MAXIECU jeśli mówimy o legalnym sprzęcie z w miarę przystępną ceną. Co prawda nie pracowałem na nim, ale wygląda według opisu nieźle jak na sprzęt za tę kasę.
Wg mnie uniwersalny interfejs nie nadaje się do dłuższej i poważniejszej pracy w wielu markach. Ja osobiście zakupiłem do warsztatu tester diagnostyczny (uniwersalny) marki Brain Bee ST-6000 i wybuliłem za niego 15 500zł. Po kilku miesiącach użytkowania stwierdziłem ogromne braki w możliwościach tego urządzenia. Teraz zakupiłem kilka interfejsów o wiele...
Czym ten mechanik się podłączał? Skaner ODB nic nie pokaże, to musi być sprzęt dedykowany do Opla albo jakiś przyzwoity uniwersalny. Sprawdź świece żarowe, jedna będzie zapewne przepalona.
Uniwersalne to są co najwyżej ELM327, profesjonalny sprzęt to masz interfejs + kabel OBD2 + kabel USB + laptop + nie tanie oprogramowanie.
Oczywiście macie rację że jeśli chciałbym się specjalizować w samej elektronice, to programatory to podstawa. Na początku wątku wyraziłem się nie do końca jasno. Zaczynając będę robił mechanikę i elektronikę w takim stopniu jak sobie poradzę. Z czasem gdy nabędę doświadczenia, pojadę na jakieś szkolenia itd. chciałbym się zająć bardziej elektroniką,...
Jak masz zamiar kupować kilkanaście sprzętów po 100, 200, 300 to zastanów sie nad zakupem jednego najbardziej uniwersalnego. Dodam że nie ma takiego jednego super do wszystkiego każdy z nich się uzupełnia czyli trzeba mieć ich kilka lub wybrać specjalizację. To co znalazłeś pozwoli na odczytywanie bledów obd w różnych autach wyłącznie w silniku. Zapomnij...
Niestety nie ma tanich uniwersalnych i dobrych , w niektórych hurtowniach części jest promocja na Delphi DS150 za ok (6500 brutto z jednorazową aktualizacją ) i to jest naprawdę dobry sprzęt jak za te pieniądze godny polecenia ..
Po prostu boję się, że po paru miesiącach użytkowania okaże się iż wydałem kilkanaście tysiaków, a tu jeszcze trzeba coś dokupić, Przy dzisiejszych autach już nie ma zastosowania sprzęt uniwersalny, koniec i kropka, więc nie łudź się, że kupisz cokolwiek i zamkniesz temat na kilka lat
Witam. Tak jak w tytule , jaki polecacie skaner diagnostyczny, najlepiej uniwersalny ale z naciskiem na Mercedesa z początku lat 2000. Czy lepszy skaner zintegrowany czy taki zewnętrzny, do którego potrzeby będzie laptop. Jestem trochę zielony w tym temacie więc proszę o poradę. Nie chcę robić kryptoreklamy ale co sądzicie o takim sprzęcie z Allegro?...
Słuszne podejście, na szczęście nie jesteś saperem. Na allegro jest uniwersalny interfejs do progarmu MoBydic podobno robi Fiata.
Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisalem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie dopisywanie w wątkach kolejnych kodów oraz ich tłumaczeń na język polski, ja oczywiście ze swojej strony gwarantuje na bieżąco edycję pierwszego postu i uzupełnianie listy. Więc musi powstać cały almanach , producenci wprowadzili własne nazwy ,...
Samo podanie błędu przez tester niewiele pomoże .....trzeba znać systemy pojazdu, topologie systemów,odczyt parametrów i ich interpretacje, powiązanie tego i weryfikacje z danym problemem. I najważniejsze żaden tester uniwersalny nie zastąpi oryginalnego sprzętu diagnostycznego. Dostałem ofertę na texe po pokazach za 15600 netto,ale nie wiem czy to...
one potrafia bardzo duzo Wczoraj się przekonałem że, Bosch KTS nawet nie potrafi wszystkich błędów w nim odczytać. Podejrzewam że inne uniwersalne testery tak samo. Dlatego do Opla to tylko dedykowany sprzęt.
Do Mazdy, o ile mnie pamięć nie myli, jest IDS, do Toyoty jest GTS a resztę sobie doczytasz w Google ;) Do Nissana są 3 wersje Consulta chyba, ale tutaj Google będzie Twoim przyjacielem. Sprzęty nie są zbytnio popularne(przynajmniej wśród mechaników, z którymi rozmawiałem a robią japońce), ale postaram się podpytać co kto ma do takich aut. Choć strzelam,...
E39 525TDs, KTS stwierdził, ze nic silnikowi nie jest (a jeździ gorzej niż maluch na ręcznym) natomiast cdif/2 pokazał błąd i niewłaściwe parametry nastawnika dawki Nie twierdzę, że cdif jest znakomity, bo nie jest, ale za te pieniądze warto go mieć Jeżeli ktoś specjalizuje się w naprawach danej marki samochodów, to jedynym wyjściem jest kupienie dedykowanego...
Niebardzo, to są sprzęty do "korekty przebiegu" a ja takich rzeczy nie robię, nie potrzebuję. Być może "Tacho Pro Universol" by mi się przydał, poza tematem o który pytam, niestety opis to jest kopia od chińczyka przez translator google z czego nic nie wynika, ale zainteresuję się tematem. Na youtube widziałem jak ktoś używa "Autel MaxiDAS DS708", chodzi...
Tak jak pisze kol.Bezet.Nie ma uniwersalnego sprzetu diagnostycznego do maszyn rolniczych.Zresztą ponoc uniwersalne to są tylko prezerwatywy.A i tak murzyni narzekają że za ciasne a azjaci że zlatują.... :) Nawet w dużych firmach serwisowych na zachodzie są problemy ze sprzętem diag.Dokumentacja serwisowa,duża wiedza techniczna(także z zakresu praw...
Rozumię że te wartości są podane z diagnostyki. Jeżeli tak to trzeba to sprawdzić fizycznie czyli wkręcić manometr i sprawdzić czy to pokrywa się ze wskazaniami w diagnostyce. Wartości z diagnostyki różnym sprzętem diagnostycznym Poczynając od uniwersalnego delphi kończąc na serwisowym nissan consult. Wszystkie wartości ze sobą są zbieżne. Ponadto...
ok dzięki. ja w sumie kupiłem tego ATS-a z automatem + pare innych fantów do warsztatu. W sumie dałem 7 tysięcy, z czego ponad 5 to sam podnośnik. Zobaczymy jak to będzie hulać...wygląda na solidny i dobrze zrobiony. Jeszcze inna sprawa. Jaki komp diagnostyczny wg. Was będzie najlepszy? Mam jakiś uniwersalny, ale chciałbym trochę bardziej pójść w obsługę...
Tłumaczenie na pewno nie będzie piękne w obydwu. Myślę że będą podobne. Nie myśl że zrobisz nimi wszystko. Proponuje pojechać na targi IC będą 3-4 wrzesień do wawy i tam zobaczyć sprzęt. Do vw kup VCDS do opla OP COMa i któryś z tych do reszty. O diagunie mogę pisać wiele bo mam czasem zabije śmiechem a czasem zaskoczy. Z autocomem nie miałem odczynienia...
Jeśli potrzebujesz coś na własny użytek, najlepiej zdecydować się na sprzęt dedykowany dla platformy posiadanego pojazdu, lub pojazdów. Urządzenie uniwersalne, które jest przeznaczone dla szerszej gamy marek, albo jest bardzo drogie i wtedy dobre, albo posiada nędzną funkcjonalność, i wtedy jest tanie. Tymczasem można kupić w miarę przyzwoite interfejsy...
Bardzo proszę o podzielenie się opiniami ludzi którzy na co dzień przerzucaja sporo różnych marek"uniwersalnych" testerów i maja porównanie. Potrzebuje czegoś mobilnego-do wyjazdów- więc jeden sprzęt uniwersalny w cenie +/- 10k. Żebym tylko został dobrze zrozumiany, nie piszcie,że żadnym nie da się zrobić wszystkiego itp. Jak to napisać - o jakie opinie...
No fakt-trochę niegramatycznie.Chodziło mi o to ze sprzęt uniwersalny ma swoje ograniczenia,nie ma tych funkcji co sprzęt serwisowy.I z uniwersalnych diagnoserów wyróżnia się Mega-macs.KTS ma problemy z Fordami i licho robi Renault,podobnie niektóre Fiatowate (w tym temacie sie wybija Uni-Check,wiadomo).
na czym pracowałeś ? sam sprzęt nie zrobi za ciebie roboty do szybkiej diagnostyki polecam launcha nie trzeba laptopów ładowarek itp a robi dużo aut i serwisówki do czego robisz najczęściej , moim zdaniem szkoda kasy na uniwersalne testery bo nie ma takiego który by robił wszystkie auta na takim poziomie jak dedykowane serwisówki
Kolego, nie powiem Ci rozpiski pinów, ale ja mam wszystkie adaptery oryginalne i nie ma problemu z diagnostyką. Polecam również adapter do łączenia się bezprzewodowego (coś ala pendrive), skrzyneczkę podpinasz w aucie, a laptop na stole. Świetny diagnoskop i wiele może (korzystam codziennie z niego, mimo, że mam jeszcze kilka innych). Nie polecam kombinowania...
Robić co się da? przede wszystkim uniwersalny tester może 10% testera dedykowanwgo. Jakiś CDIF, ADP etc nie ogarnie kluczy czy nawet porządnego podglądu parametrow. Jeśli chcesz kasowarke błędów to możesz kupić nawet ELM ale przyjdzie zrobić adaptację jakiegoś zaworu czy dopisanie klucza musisz mieć sprzęt dedykowany. dobrze mieć jakąś specjalizację...
Mianowicie: po podłączeniu do komputera wstępnie były błędy uszkodzona dwa czujników lewych przód tył. Po wykasowaniu błędu błąd sterownika silnika. Po wykasowaniu błędu sterownika silnika nadal pokazuje błąd ABS mimo że sterownik komputera - błędów zero. Sprawdzone każde koło czujniki dobre. ABS działa. Kontrolka ABS świeci po pierwszym ruszeniu i...
Nie mogę zrozumieć dyskusji. Pracuje z systemami Haldex od bardzo dawna. Na tych systemach szlifowałem swoje doświadczenia dlatego uważam je za bardzo przyjazne dla użytkownika. Z mojej wiedzy od systemu EB+ można te systemy diagnozować zarówno przez złącze boczne (can 5v) jak i przez ISO (złącze naczepy). Przewód który zamieszczono powyżej jest jak...
Witam z znajomym przymierzamy się do założenia działalności gospodarczej. Działalność na początku ma obejmować elektrykę/elektronikę samochodową. Potem będziemy sukcesywnie powiększać teren działań o serwis mechaniczny wulkanizację sklep i instalacje gazowe ale to póki co odległa przyszłość:D Oprócz najbardziej potrzebnych narzędzi potrzebować będziemy...
(at)kris8888 Nie... Znacznie coś większego... W telegraficznym skrócie: 32-bitowy procesor obsługujący około 150 różnych instrukcji stałoprzecinkowych, posiadający sześć trybów adresowania, dwa oddzielne stosy: użytkownika i nadzorcy, osiem rejestrów uniwersalnych, osiem rejestrów adresowych, cztery rejestry segmentowe. Trzy tryby obsługi pamięci RAM...
Faktycznie, Rover przez uniwersalne sprzęty kiepsko jest traktowany, mam 3 różne uniwersalne wynalazki i tak w sumie to coś zawsze da się odczytać ale nie ma mowy o jakiś nastawach czy bardziej zaawansowanych operacjach. Na testbooka trzeba ponad 10 liczyć i szukać bo tego jest mało. Bardzo dobrze prawie jak sprzęt serwisowy robi to DEC SUPERSCAN, można...
Linia K nie jest zarezerwowana tylko dla VW, to "uniwersalna nazwa". Protokoły transmisji są różne. O tym doskonale wiem. Samochodów sobie nie pomyliłem. W takim chryslerze robiłem kapitalkę silnika po zatarciu na jednej korbie. Znam go bardzo dobrze. Nie potrzebowałem go diagnozować bo po remoncie działa jak należy. Zresztą sprzętu dedykowanego nawet...
Tak to jest jak się korzysta z Windows 95 w tych czasach ;) (żart) Nie napisałeś jakiego masz kompa i jaki system, ale zakładam, że WinXP. Pierwsze co ja bym zrobił, to sprawdził parametry linii tj. Margin i Attenuation. Parametry te znajdziesz jak rozszerzysz opcje DSLMON-a (program diagnostyczny), w sagemie to jest ikonka "Play" w tray'u, w ZTE ZXDSL...
Bardzo możliwe że masz rację, nie korzystałem z TECH'a już prawie wcale po roku 2000. Nawet "kena" nie dokupiłem. Pojawiły się narzędzia o wiele bardziej dla mnie uniwersalne - nic TECH'owi nie ujmując - nie mam potrzeby programowania nowych podzespołów. Jeżeli chodzi o ewentualne wady softu: mogę mnożyć przypadki wad sprzętu diagnostycznego, w tym...
sprzęt diagnostyczny sprzęt diagnostyczny mercedesie sprzęt diagnostyczny volvo
oporność głośnik transfer plików drugi komputer wykryto przekroczenie limitu czasu
NEC Table 310.16 Ampacity Chart: Copper & Aluminum Wire Sizing, THHN, XHHW, 2023 Code Citroën metaliczne stuki po wymianie półosi – przeguby, dokręcenie, diagnostyka