jakiej mocy jest radio? Jeśli lubisz słuchać mocnego basu to polecam założenie kondensatora przynajmniej 1F. Bez kondensatora akumulatory szybko padają.(tracą żywotność) Proponuje naładować akumulator z prostownika i sprawdzić czy nie ma upływności.
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
Najlepiej taki jak był fabrycznie po założeniu sprawdzić pobór prądu amperomierzem czy nie ma jakichś upływności a po odpaleniu voltomierzem ładowanie. Jeżeli są upływności to trzeba pogrzebać w instalacji co kradnie prąd. To tak na szybko.
Czyli przy nowym akumulatorze przed założeniem go w aucie masz na nim 13,1V, a po założeniu klem 10,25V. Tak mamy to czytać? Jeśli tak, to oznaczałoby to dużą upływność prądu z akumulatora (zwarcie w instalacji elektrycznej), a pozostawienie go w takim stanie na kilka dni rozładowałoby go całkowicie. Jeśli tak, to mogę podpowiedzieć, jak szukać przyczyny...
Sprawdź upływność prądu na klemach akumulatora w sanie spoczynkowym. I w tym samym miejscu prąd ładowania.
Zjawisko jest o tyle dziwne, że nie wynika z poprawnego działania układu - w nim nie ma nic, co powinno tak "pamiętać" historię ładowania. Mogłoby mieć jakiś wpływ nagrzewanie się układu - tranzystory zmieniają napięcie emiter-baza przy zmianie temperatury - ale ostygnięcie tranzystora trwa sekundy, więc to nie ta skala czasu, co ładowanie akumulatora....
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
Uszkodzenie nie grozi, gdyż same panele to złącza jak w diodzie .Mają wprawdzie większy prąd zwrotny niż diody prostownicze i mniejsze napięcia przebicia. Ale przy takich małych różnicach między napięciami jedynym problemem jest samorozładowywanie się akumulatora w ciągu nocy i dni pochmurnych, oraz częściowo prądy wyrównawcze między panelami. Ponieważ...
Witam Jeśli mówimy o prądzie to nie wyrażajmy go w woltach !!!. W przypadku akumulatorów kwasowych i właściwie żelowych sytuacja wygląda tak, że generalnie stan naładowania akumulatora odzwierciedla napięcie na jego zaciskach. Dla pracy buforowej np. w UPSach napięcie to wynosi około 13.5V (na akumulatorach żelowych często jest nadruk, który informuje...
sam przekaźnik podepnij za stacyjkę a układ na stałe. taki układ pobiera prądu mniej niż upływność akumulatora - nie rozładuje go przez rok :) nie przejmuj się tym....
to chyba nie alternator po pierwsze sprawdz amperomierzem ile prądu płynie z akumlatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach dopuszczalne 5 mA jeżeli więcej to trzeba szukać upływności prądu pozdrawiam
Czym większa pojemność, tym akumulatorki bywają gorsze jakościowo. Wybieraj akumulatory z mała upływnością. Wówczas leży on rok i jest gotowy do użycia. Kolega wyżej polecił eneloop - są niezłe. Zazwyczaj oznaczają takie akumulatory jako "ready to use". Akumulatory powinieneś dobrać do zastosowania (pobór małego prądu w długim okresie), czy tez duży...
Podałem tylko przykład. Być może gdzieś indziej jest upływność.
Człowieku, żeby w 5 minut rozładować (jeszcze dodatkowo ładowany) akumulator, potrzebujesz naprawdę grubych przewodów, inne rozgrzałyby się do czerwoności i podpaliły auto! Owszem, możesz mieć sporą upływność prądu, np przez alternator, ale rozładowanie akumulatora musi wtedy potrwać zdecydowanie dłużej. Oddaj auto do warsztatu, zanim coś się naprawdę...
Podłącz miernik na zakres amperów i zdejmij klemę minusową. Podłącz końcówki miernika pod słupek akumulatora i oczko klemy. Sprawdź pobór upływności prądu na nie podłączonym ogrzewaniu. Jak wskazania wyższe bedą niż 0,05A to spróbuj odłączyć wentylator kabinowy i sprawdź czy się zmienia upływność na wyświetlaczu miernika. W ten sposób możesz szukać...
Prawdopodobnie problemem jest nie akumulator lecz upływność prądu w samochodzie,która "załatwiła" również poprzedni akumulator. Najczęstszą przyczyną jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i jego otoczenie. Wygląda jak duży tranzystor w obudowie metalowej. Należy sprawdzić -odkręcając go - czy nie ma startych szczotek grafitowych. Jeśli są...
Komputer pokładowy (pełne OBC) pokazywał ładowanie akumulatora na poziomie 7,8V. Zmierz napięcie niezależnym miernikiem, bez podłączania do prostownika. Prawdopodobnie akumulator na złom - duża upływność prądu i po 4 dniach efekt jak wyżej. Ile lat ma akumulator? Może też być uszkodzenie w instalacji i pobieranie prądu przy wyłączonej stacyjce. Najprościej,...
Witam. Sprawdzić elektrolity gdzieś w zasilaniu, mogą mieć upływność. Jartech
Witaj Dlatego sugerowałem zastosowanie ładowarki o dużym prądzie ładowania (z tym, że wtedy koniecznie automatycznej). Akumulatorki mogą mieć też swoją upływność, co może skutkować szybszym samorozładowaniem. Jeżeli jesteś zainteresowany samodzielną budową takiej ładowarki, to tu masz przykład: http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/1666.p... Układ ten spełnia...
Sprawdź pobór prądu włączając w szereg amperomierz na akumulatorze. Winy bym szukał w innym miejscu, bo ten pobór jest znikomy i moze być spowodowany zawilgoceniem wyłącznika od drzwi. Szukał bym upływności wyciągając kolejno bezpieczniki. Zacznij od sprawdzenia poboru prądu na akumulatorze.
Do odzysku wystarczy spokojnie 30 min jazdy. Gdyby tak było, jak piszesz, to nie musiałbym nigdy doładowywać. Tymczasem w świątecznej przerwie doładowywałem do 100%. Akumulator miał miał aż 12,4 V, czyli mniej niż 50% ładunku - bez mała. Doładowywanie trwało 12 h. Zapewniam, że alternator mam sprawny 14,45 V a upływność postojową rzędu 0,02 A. Gdzieś...
Oczywiście tak ,jeżeli alternator: - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku. - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia). W obu przypadkach akumulator nie ma odpowiedniej wydajności ,co ma bezpośrednio...
Jak jest napisane w opisie aukcji, czerwona dioda wskazuje ładowanie, a gdy skończy ładować zapala się zielona. Więc ładowarka sama odcina prąd, gdy skończy ładować, więc powinieneś wyjąć akumulatorek dopiero gdy zapali się zielona dioda. Chyba, że jednak Twoja ładowarka jest jakaś inna. Nie masz do niej jakiejś instrukcji obsługi, która by rozwiała...
No tak ale trochę sobie przeczą. Piszą:"W przypadku używania akumulatora w trybie „STAND BY” akumulator powinien być połączony z zasilaczem dającym stabilizowane napięcie 2,25 – 2,30 V na ogniwo. W tym trybie akumulator może funkcjonować bez nadzoru przez długie lata." 2,25-2,3 V na ogniwo daje 13,5-13,8 V na zaciskach aku i to się...
Ile ten akumulator ma lat? Jaki przebieg posiada to auto?
Sprawdź upływność prądu. Może coś żre prąd przez noc. Może jakaś lampka np. w bagażniku, może alarm.
Może C6 ma taką upływność że przetwornica ledwo go ładuje. Podstaw inny. Tego szeregowego 33n też bym podmienił, bo nie wiadomo czy mamy brak prądu czy upływ, przydały by się zmierzyć pobór prądu z akumulatora.
Balansowanie w akumulatorach kwasowo-ołowiowych? W litowych ogniwach chodzi o to żeby nie przekroczyć Umax/ogniwo, tu problem jest chyba inny. Poza tym jak to ma się do ilości cel? Mamy 12 szt. rozumiem, że jak pada którakolwiek to prąd rozruchowy całego układu jest mniejszy, ale cel w jednym akumulatorze się nie da zamienić. Gdyby coś było na rzeczy...
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
Mam problem bo te pod nogami, i 4 górne oświetlające kabinę delikatnie się świecą? Diody LED potrzebują kilka - kilkanaście μA aby zacząć świecić. Oczywiście zależy to od typu diody. Żarówka natomiast potrzebuje kilkudziesięciu mA aby zacząć się żarzyć. Raczej nie powinieneś obawiać się o rozładowanie akumulatora. Jeśli ściemniacz posiada minimalną...
Jak długo SC bedzie trzymał napięcie, 1dzień, 3dni, tydzień ?. To zależy co tam Chińczyk akurat miał pod ręką i co tam włożył. Ja bym ręki nie dał że ma taką pojemność jak na etykietce. Czas samorozładowania zapewne łatwo można zmierzyć miernikiem (bez podłączania do akumulatora) np. w poniedziałek i potem za dwa trzy dni. Z tym że samorozładowanie/upływność...
Czyli napięcie ładowania jest prawidłowe , jak coś to sprawdź upływność instalacji tak jak napisałem Ci wyżej , jak nadal będą problemy mimo poboru prądu ww. zakresach to akumulator niestety do wymiany .
Co do amperomierza cęgowego to możliwe pod warunkiem, że jest to amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego, są takie np UT204. Będzie trudno podejść szczękami do przewodów. Pomiar tego typu miernikiem obarczony będzie w takich małych zakresach błędem spowodowanym niecentrycznym umieszczeniem przewodu w dużych szczękach. Najpoważniejsze zagrożenie...
Witam, Problem pojawił się nagle,praktycznie z dnia na dzień... Wieczorem padał deszcz,ale wszystko działało poprawnie,natomiast następnego dnia akumulator rozładowany do zera. Po naładowaniu,samochód odpalił od "dotknięcia" jak zawsze... Sprawdziłem ładowanie--wzorcowe,sprawdziłem prąd "jałowy" po załączeniu alarmu i zamknięciu centralnego--w normie,jednak...
Cóż, podałem złą frazę. Kilka wyników daje wpisanie "DALCO rozładowuje aku". Znalazłem podobny problem, autor pisze o złym podłączeniu kabelka żółtego do instalacji. Hmmm, wypadałoby, gdybyś podłączył radio pod zasilacz stabilizowany 13,7V (tylko NIE pod prostownik do ładowania akumulatorów!), i wtedy sprawdzał, bo szkoda akumulatora, a pomiarów nie...
Należy też sprawdzić upływność akumulatora. Odłączasz go od odbiorników, ładujesz do pełna, mierzysz napięcie i odstawiasz na 24 godziny. Po czym znów mierzysz napięcie. Jak spadło znacznie (powyżej wolta) to aku ma tendencję do gubienia prądu i raczej kończy żywot. A jeśli sprawdzać aku pod obciążeniem, to raczej nie rozrusznika, bo ten może faktycznie...
nie trzeba tego pomarańczowego podłączać , u kajkonewb jest wersja która podawała masę na załączonym alarmie a tobie msepl pewnie chodzi o wersje APS-xxx która podawała mase po rozbrojeniu alarmu ( trafiłem na taka kiedyś). tak że upływności prądu to już osobna historia jeśli są.
Skora akumulator rozładowuje się regularnie co dwa dni to w jaki sposób jest ładowany. Może on nie jest prawidłowo doładowany? Ja już nie wiem co robić, mam serdecznie tego dosyć kiedy nawet mój elektromechanik mówi że nie wie co to może być. Zakładam, że elektromechanik takie coś sprawdził. Bo skoro sprawdził prąd upływu, to sprawdził też ładowanie...
gdyby akumulator był urządzeniem idealnym, to napięcie ładowania dążyłoby do napięcia szczytowego jakie może dać trafo A nie dąży? :D Zakładając, że nie ma jakichś chorych upływności.
napiecie wynosilo 12,66v.na drygi dzien bez jazdy napiecie 12,40v Rozumiem, że 12,66V bezpośrednio po zakończeniu ładowania, mało jak na względnie nowy akumulator. Powinno być przynajmniej 13,1V, Może akumulator ma dużą upływność wewnętrzną albo mocno się zasiarczył. Jeżeli nie będziesz jechał przez przynajmniej 5 dni to po naładowaniu do pełna odłącz...
Podając szpilki dużego napięcia spowodujesz: elektrolizę - będą się wydzielać wodór i tlen; przepływ prądu po powierzchni izolatorów, powodujący osadzanie na nich metali - a to z kolei wzrost upływności, a nawet zwarcie akumulatora.
Witam. Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora. Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A! Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem. Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z...
Kolejny post w stylu: "auto mi nie działa, co robić?". I całkowity brak konkretów. Bo autor nie pokusił sie o sprawdzenie poboru prądu przez auto po wyłączeniu stacyjki, pomiar elektrolitu, sprawdzenie upływności akumulatora. A wszystko to, to działania, które można wykonać samemu. I dopiero wtedy pytać. A wystarczy zastanowić się w jakim cyklu jeździ...
Monitorować PRĄD ładowania. Naładować do pełna. Odłączyć. Zmierzyć napięcie. Odstawić na 24 godziny. Zmierzyć ponownie. Porównać wyniki, czy nie ma upływności. Sprawdzić pod obciążeniem.
Tak coś mi nie pasuje już od bardzo długiego czasu że byle pierdołkę zostawię włączona i pada aku który mimo że ma 2lata bosch jest na wykończeniu. I tak się zastanawiam czy kondensator może rozładowywać akumulator bo w aucie innego prądu upływu nie ma niż to co było przed kondensatorem 60mA a sporo więcej wytrzymywało. Jak sprawdzić upływność prądu...
witam co do Głównego akumulatora ,to jest sprawny,szukam dalej jaka jest przyczyna jak nadmieniłem na początku,jeszcze mam pytanie czy ładowanie akumulatora syreny jest posrednio przez akumulator głowny,czy bezposrednio z alternatora? w tej diagnozie podejrzewam,że może byc upływność na radiu jak syrena nie podbiera prądu dlatego szukam potwierdzenia....
Iso-, przepraszam, Istotnie, 150mA to sporo. to 2 Waty przy 12V Dla porównania Mercedes 190E bierze 40mA, co już jest znośne. a co można żądać od aku? np. 80 Ah daje 500 godzin postoju przy 160mA, czyli 20 dni od pełnego w 100% około 10 dni postoju i ruszasz z 50% a na zimnie - z 30% Mam takie doświadczenie, że akumulator padł po nocy w garażu, ponieważ...
Akumulator, którego nie da się naładować prądem około 1A, bo ma większą upływność, to już właściwie złom... zostawiasz auto z takim akumulatorem naładowanym na parę dni, i potem już nie ruszy, bo się rozładował. Może jak będziesz miał dzień, w którym możesz się obyć bez auta, to sprawdź, czy twój akumulator ma sensowną pojemność - naładuj, potem podłącz...
Nawet wyłączony telefon pobiera prąd. Procesor lub układ zasilania pracuje wtedy w trybie 'zamrożenia' i wciśnięcie power wytwarza impuls budzący (przerwanie). Druga sprawa to upływność (samo-rozładowanie) każda bateria czy akumulator podlega reakcjom chemicznym które trwają mimo braku obciążenia. Bateria od n6310 trzyma długo bo: ma 2x mniejsze zużycie...
Natomiast jeśli chodzi o 2., to rozumiem, że możliwością zbytniego podniesienia napięcia w instalacji mam się nie martwić? Co rozumiesz przez przeciążenie ładowarki? Jak mogłaby się uszkodzić? Podniesieniem napięcia w instalacji nie musisz się przejmować, bo do niego przy takiej wydolności prądowej ładowarki nigdy nie dojdzie. Akumulator nie jest idealny...
Sorry jkm73 po pierwsze nawet gdybym nie wiedział, że trzeba poczekać to bym po chwili się zorientował. Po drugie jak sobie wymnożysz 0,26A x 24h to masz 6,24 Ah na dobę razy 7 dni masz prawie 44 Ah dodaj upływność akumulatora i krótkie trasy przejazdu (bratowa czasami zawozi dzieci do szkoły 500m) i akumulator 7-10 dni pusty.
Usterka usunięta Pojawił się błąd 00460 Combination database in single Wire. Okazało się że były przerwane przewody CAN oraz uszkodzona izolacja na pozostałych w połączeniu drzwi z karoserią w gumowej przejściówce. Po naprawie wszystko działa , prąd spoczynkowy na akumulatorze 0.03 http://obrazki.elektroda.pl/7594842800_1...
Ciekawy jestem czy ten tester zmierzył pojemność akumulatora. Nowy nie oznacza sprawny, sprawdź cęgami pobór prądu po 2h od zamknięcia auta a do naładowanego akumulatora podłącz jakąś mocniejszą żarówkę i sprawdź napięcie po 3-4h świecenia. Będziesz miał jasność.
Bezpośrednie zasilanie 230V to nie jest świetny pomysł. Przetwornice maszynowe, wielostopniowe układy filtrów (uwaga na upływność i prąd w PE) - to nie ekstrawagancja w takich zastosowaniach, baterie akumulatorów bezpośrednio przy żarówkach też (albo następne problemy z filtrowaniem i zmniejszeniem wpływu okablowania oświetleniowego na warunki pomiarów)....
Jeśli chodzi o to po jakim czasie maleje prąd, otóż nie maleje aż do rozładowania aku. Chyba że na moment rozłączymy klemę, wtedy upływność znika. Akumulator był testowany pod względem pojemności oraz samowyładowania, oczywiście był wyjęty z samochodu i przez tydzień testowany. Poza tym to już drugi nowy akumulator. Poprzedni właściciel jeździł na aku...
No to mogłeś spowodować jego uszkodzenie. Taki kondensator należy ładować wstępnie powoli, na przykład szeregowo przez żarówkę reflektorową. I za każdym odłączeniem i ponownym podłączeniem akumulatora ponawiać procedurę. Nie wiem jaka jest konstrukcja tego kondensatora ale skoro tak zaleca producent... Zresztą przy tych pojemnościach przy ładowaniu...
Jeśli nie ucieka ci przez regulator to zostają tylko diody. Ewentualnie alternator jest taki brudny w środku że są jakieś upływności. Jeśli po odłączeniu regulatora nadal będzie płynął prąd to masz albo tak brudny alternator w środku że są tak wielkie upływności albo uszkodzoną diodę plusową i przebicie do masy na przykład na uzwojeniu. Jeśli po odpięciu...
Coś takiego, tylko parę szczegółów do poprawki: (1) tam są małe prądy i nie należy stosować kondensatora elektrolitycznego, bo jego upływność będzie wpływać na próg zadziałania, a ona się zmienia; (2) zwróć uwagę na wartość R2 - LM4041-ADJ może nie działać poprawnie przy prądzie poniżej chyba 75uA i napięcie wywołane przez przepływ takiego prądu nie...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd ma być b. mały tzn. mniejszy od 1 mA lub żaden (ideał). można...
A co Ci da kamerka, czy miernik z możliwością logowania pomiarów? Przecież i bez kamerki wiesz, że coś pobiera prąd, bo akumulator się rozładowuje. Jeśli objaw występuje tylko gdy jest wilgotno to oznacza że gdzieś się pojawia jakaś upływność - trzeba przejrzeć dokładnie wszystko, takie coś z pewnością powoduje elektrolizę, a wówczas powinny być ślady...
Jeśli masz uszkodzony któryś z akumulatorów, to może być efekt, jaki opisujesz. Jeśli - załóżmy - akumulator ma dużą upływność - sam się szybko rozładowuje, to przy rozpoczęciu ładowania pobiera bardzo duży prąd, który w trakcie ładowania się zmniejsza. Ale ten początek może spowodować wywalanie bezpieczników. Trzeba tylko sprawdzić na początek, czy...
I to się zgadza. Ta ładowarka kontroluje prąd ładowania, kontroluje okres czasu ładowania - sygnalizuje zakończenie cyklu ładowania oraz ogranicza napięcie ładowania do bezpiecznej wartości dla ogniw akumulatorowych AA. Po zakończeniu cyklu ładowania ładowarka przechodzi w tryb podładowywania akumulatorków (kilka mA), co utrzymuje je w stałej gotowości...
Bywa różnie. Generalnie akumulatory cierpią na 3 przypadłości. Samo-rozładowanie w czasie - sygnalizuje o częściowym opadzie masy czynnej i tworzeniu się dendrytów przewodzących prąd. Takie dodatkowe wewnętrzne obciążenie rezystancyjne jednej celi akumulatora. Tak uszkodzony akumulator będzie szybko rozładowywał się o napięcie jednej celi, później krzywa...
jestem młody, mam 19lat ucze sie mechaniki,naprawiam auta, wszystko jest dobrze tylko coraz czesciej przyjezdzaja do mnie ludzie z jakimis usterkami w instalacjach elektrycznych,musze za kazdym razem odsyłać ich do innych warsztatów samochodowych wieć aby uniknąć tego postanowiłem sie zaopatrzyć w jakiś miernik elektryczny. na allegro szukałem i tam...
Warunki: Ford Fusion 1,4 Duratec z 2004r., wszystkie typowe odbiorniki prądu wyłączone, szyby na korbkę, autoalarm rozbrojony, drzwi zamknięte ale nie zaryglowane, mryga tylko kontrolka immobilizera (symbol kłódki) Auto od ok tygodnia nie uruchamiane. Przyszły mrozy więc przed ponownym uruchomieniem sprawdziłem stan akumulatora i tu szok !!! napięcie...
Do 0,4 A przyjmuje się jako dopuszczalne! Spotkałem kilka podobnych przypadków. Najczęściej, to każdy jest inny. Szuka się tak. Fotografujesz ułożenie bezpieczników w skrzynce. Wyjmujesz je. Miedzy ujemny zacisk akumulatora a masę wpinacz amperomierz. Wkładasz kolejno bezpieczniki i odczytujesz wskazania amperomierza. Tym sposobem typujesz podejrzany...
Otóż wpiąłem Multimetr cyfrowy z włączonym pomiarem prądu -skala 200mA i okazało się że autko ma pobór prawie 160mA na odłączonej klemie +. Multimetr wpiąłem pomiędzy zacisk + a akumulator + (szeregowo). Po sprawdzeniu tzn: wyjąłem wszystkie bezpieczniki ale dalej występuje pobór 160mA Wyciągałem też przekażniki ale nie pomogło. Do pomiaru użyłem multimetra...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
ładuj aż sięnaładuje :) Zostaw na noc, możesz ewentualnie odkręcić korki jeżeli są. Podłącz rano do samochodu, odpal i sprawdź ładowanie. Skrajnie uszkodzony akumulator może ciągnąć tyle prądu że pokaże ci że ładuje ...naście volt Jeżeli alternator ładuje prawidłowo (13.8-14.2(3)) a ginie gdzieś prąd przełącz miernik na sprawdzenie upływności prądu...
Do wysterowania tranzystora trzeba zdecydowanie mniej prądu niż do przekaźnika, przekaźnik w takim układzie to nie jest najlepsze rozwiązanie. Z tym się zgadzam, ale przekaźnik w tym układzie (wykorzystane styki NC) bierze dopiero prąd wtedy, gdy akumulator jest odłączony od paneli (styki NC są otwarte). Czyli jak dobrze rozumiem ładujesz akumulator...
Problemem są tylko wartości rezystorów. Wejście ADC ma jakąś upływność więc pobiera jakiś prąd który się dodaje/odejmuje do/od wyników. Druga sprawa to szpilka prądowa podczas próbkowania ADC. Ona zmieni odczytana wartość napięcia z dzielnika, nawet jak sama wartość miała by być poprawna mimo prądu upływu. Żeby się tego pozbyć trzeba dać kondensator...
Jeżeli z akumulatora w czasie postoju jest pobierany prąd 20-30mA, a akumulator po paru dniach nie jest w stanie odpalić to przyczyny mogą być tylko dwie, notorycznie nie doładowany akumulator, duża upływność wewnętrzna (samorozładowywanie się akumulatora) lub obie razem. Na to jest tylko jedno lekarstwo częstsze okresowe doładowywanie akumulatora z...
8 akumulatorów o domyślnej pojemności 5000 mAh połączonych równolegle . To daje baterię akumulatorów o napięciu 3,2 v i 40 Ah. Co ten chińczyk wymyślił nie wiem , dlaczego małe napięcia i wysokie prądy potrzebne zarówno do ładowania takiej baterii, jak i do zasilania lampy . Ale wracając do Twojego pytania zasilacz też powinien mieć takie napięcie (3,2v)...
Sporo teorii i każda najważniejsza i prawdziwa. Ja uważam w swoją prawdę, czyli praktyczne znaczenie zabiegu. Otóż odłączanie akumulatora zaczynamy od klemy ujemnej (jeśli nie występuje na karoserii plus) głównie dlatego, że stosując narzędzia typu klucz płaski nie powodujemy katastrofy przy dotknięciu do jakiegokolwiek elementu karoserii. Nic nie zaiskrzy...
Ciekawe rozwiązanie. Sama idea wprawdzie już znana od dawna, lecz w nowym wydaniu ma szanse zająć nisze rynkową nie dostępną dla różnej maści akumulatorów. Czyli urządzenia pracujące raczej sporadycznie i pobierające niewielki prąd. Mnie osobiście bardziej niż czas pełnego ładowania interesuje czas w jakim kondensator ulegnie pełnemu rozładowaniu przez...
Pobór prądu w granicach do wartości 0,25 A to norma, jeśli auto posiada komputer, podtrzymanie pamięci, upływność instalacji, radio po wydłubaniu panela przechodzi w stan "czuwania" pobiera do 10 mA, wszystkie obwody będące pod napięciem zasilające odbiór pojemnościowy i indukcyjny,czujniki alarmu itp. Mogę zaproponować test upływności izolacji przewodów...
Sorry, ale nie leży mi to. Gdyby te wszystkie ECU, BSI, BSM nie były odcinane po kilku minutach od wyłączenia zapłonu to aku poszłoby się kochać bardzo szybko. Sama upływność kondensatorów, dziesiątków kondensatorów, to trochę więcej niż dopuszczalna wartość prądu spoczynkowego. Sam akumulator jest też rodzajem kondensatora, więc końcowe napięcie naładowania...
Witam!! Niedawno natknąłem się na automatyczny prostownik 12V 10A firmy DEtronik który jest podobno porównywalny z droższymi prostownikami Ctek. Robi je firma z Sulejówka na podzespołach Dell-a. Sprzedają je między innymi na Alledrogo użytkownik: Wolofgang. Czytając opis oferta jest zachęcająca, jednak poza opisem producenta nie znalazłem nigdzie więcej...
Ale przy ładowaniu kondensatora załącza mi sie automatycznie tryb naprawy a napięcie podnosi sie do 20V. A prąd zostaje na trybie motocyklowym czyli ok. 800mA. Coś mi tu nie pasuje i nie bardzo to rozumiem. Jak to robisz? Zakładam (bo nie znam tego prostownika), że tryb ładowania kolega wybiera, nie prostownik. Przy podłączeniu uprzednio naładowanego...
W tych tanich narzędziach akumulatorowych to żeby osiagnąć niska cenę to na czymś muszą oszczędzać.. i oszczędzają na akumulatorach. Ja kiedyś kupiłem w Casto tanią wiertarkę.. wygląda ładnie.. do dziś, bo nie mogę jej używać ponieważ po naładowaniu wywiwrci dwie dziury i po akumulatorze. Że nie wspomne o tym, że jak poleży wogóle nie używana to i tak...
Jak chcesz mieć niski pobUr prądu to rodzina MSP430 się nada najlepiej, akumulatorek może nie dać rady ze względu na upływność. Poza tym jaka pojemność i jakie warunki pracy? http://www.fulcrum.ru/Read/CDROMs/TI-200... Przeglądnij te z literką F, wejść/wyjść wystarczy w każdym, kwestia ile ramu i pamięci...
Nie. To bardzo dobra wartość napięcia po odstawieniu na noc. I odmontuj te "diody" czy co tam masz w samochodzie. Podczas postoju samochodu prąd pobierany z aku przez instalację (zegar, autoalarm, inna elektronika, upływności izolacji itp) NIE powinien przekraczać 50mA (0,05A) - im mniej tym lepiej. Można to zmierzyć amperomierzem na jednej z klem (szeregowo)....
Może te akumulatory przeleżały długo w sklepie i wzrosła ich oporność wewnętrzna albo to jakaś wadliwa seria. Ja mam dwa zestawy akumulator (po 4 szt.) GP 2500mAh i 1300 mAh. Oba kupione jakieś 4 lata temu, te o mniejszej pojemności pół roku później niż pierwszy. Zestaw 2500 a konkretnie dwa z czterech akumulatorów mają od kilku miesięcy podwyższoną...
To niestety codzienność właścicieli Fordów, no coż to tak. Z takim przebiegami, silniki są już bardzo użyte (2.5 na pompie rotacyjnej) i potrzebują dużego "uderzenia" prądu oraz szybszego obracania wałem. Te silniki potrzebują przede wszystkim odpowiedniego ciśnienia sprężania. Jeżeli silnik osiąga ciśnienie 20 barów (przy nominalnym 34 bary) - to...
Jeśli, wyjmując kolejne bezpieczniki, wyeliminowałeś wszystkie fabrycznie zabezpieczone obwody, to przyczyna może leżeć po stronie zamontowanych dodatkowych urządzeń, jak alarm, immobiliser tudzież inne. 300 mA, to jest b. duża upływność - zdarza się, że jest to wina alternatora, sprawdź to odłączając przewody z alternatora. ...by the way :wink: - lokalizowanie...
Witam, Mam problem z ładowanie w puncie II 1.2 16V. Otóż przy wyłączonym zapłonie napięcie akumulatora 12,6 V. Zaraz po uruchomieniu silnika ładowanie 13,8V natomiast po przejechaniu kilku km ładowanie na włączonym silniku 12,2V. Czy to wskazuje na alternator? Sprawdzałem też upływność prądu i po wybraniu zakresu 10A pokazuje wartość 0,35 a nastepnie...
Witam, przepraszam, że post trochę długi, ale chciałem przekazać możliwie pełny opis stanu faktycznego. Spotkała mnie ostatnio przykra niespodzianka, silnik w Fiacie (model silnika 1,8 16v), pracujący na benzynie (nie ma instalacji gazowej) zgasł w trakcie jazdy (2-3 km trasy od uruchomienia). Momentalnie siadło wspomaganie, zapaliły się wszystkie kontrolki...
jeśli dobrze zrozumiałem to podłanczasz amperomierz w szereg między alternator a akumulator (6 śróba na alternatorze) to napewno ma kt u raś dioda w alternatorze upływność jeśli tak to słu rz ę pomocą ; pytaj
Tak strzelam, że idzie o straty i koszta. Straty wynikające z upływności do ziemi oraz koszta. W miastach tych linii napowietrznych nie ma, bo przepisy nie pozwalają a i grunty drogie. Ale tereny wiejskie/podmiejskie już mogą mieć i tam oranie ziemi pod kable jak mniemam się nie opłaca. Jeśli chodzi o moje, przerw nie miałem absolutnie żadnych. W razie...
naładuj akumulator, nie sprawdzaj tym miernikiem już nic, sprawdź czy masz masę na alternatorze i odpal auto. jak będzie coś źle to wtedy pojedź do elektryka. niech sprawdzi czy jest jakaś nie normalna upływność prądu.
A jak ci powiem że to bzdura, to uwierzysz? Jeżeli to do mnie, to nie wiem co kolega nazywa bzdurą, bo Jak sądzisz, co w instalacji np. samochodowej kontroluje prąd ładowania analogicznego przecie akumulatora z ciekłym elektrolitem? Nic. Ładowanie stałonapięciowe 14.4V, bez ograniczenia prądowego i bez przerywania procesu ładowania - naładowany akumulator,...
(...) inwertera Ampere Storage PRO? Jaką pełni rolę w Twojej instalacji? mam uszkodzony inwereter po zalaniu AI: Czy przeprowadzałeś jakieś testy na tych komponentach, aby sprawdzić ich funkcjonalność po zalaniu? sprawdziłem oporność na przewodach, np L1 IN - L1 OUT - 0 Ohm, pomiędzy L1 IN - L2 IN - 28MOhm Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najprawdopodobniej...
Sprawdź, czy nie ma gdzieś upływności. Odkreć minus od klemy accu i przez amperomierz, (zacznij od 10A) podłącz do masy. Zmniejszaj zakres i odczytaj prąd upływu z podłaczoną centralką alarmu i bez niej. Prąd nie powinien przekraczać kilkudziesieciu mA. np 100mA zabierze Ci po 24h 2,4 Ah po 10-ciu dniach już 24 Ah jeśli dodać do tego samorozładowaie...
Pakiet AAA wyjdzie dużo drożej - AAA mają porównywalne ceny z AA, a ponad 2x mniejszą pojemność. Bardzo ważne jest dobranie akumulatorków o jednakowych parametrach, i używanie ich zawsze razem. Połączenie równoległe dwóch pakietów powinno działać, pod warunkiem, że mają takie same parametry, i że co jakiś czas będziesz je rozładowywał prawie do końca...
przebicie na wirniku rozrusznika odpada , tam jest wielki stycznik , którego cewka wypycha też bendiks , więc nic w rozruszniku poza jeną blaszką stycznika nie jest pod napięciem (chyba że zwały korozji z wypalonych styków zwierają troszkę do masy ) , 10mA to nie jest szokująca liczba , wystarczy dołożony pilot do centralnego (nieoryginalny) i takie...
Teorię to owszem roumiem. Chodzi o to, że tym prostwonikiem łądowano dziesiątki akumulatorów w tym w ciągniku rolniczym bdajże 160 Ah i samochodowe ok 45 Ah. I nigdy nie wystąpiłą sytuacja, aby akumulator osiągnął napięcie sporo ponad 15 V i dalej pobierał prąd rzędu 3 A. Właśnie tutaj problem, że prostownik jest obciążony. A nie jest to żaden tytan...
Panele raczej szeregowo (równolegle, to trzeba je galwanicznie odizolować, by nie było upływności - tak jak baterii się równolegle nie łączy), za tym dioda (pasek na wyjściu, tak z 5Amperowa, lub np5 szt równolegle 1A - standardowych), bateria, akumulator, jak największej pojemności np. motocyklowy jakieś 10 Ah i dopiero przetwornica, obniżająca napięcie...
jeśli chodzi o same obliczenia to wszystko jest w porządku, bo patrząc od strony akumulatora to wygląda to tak że jeśli pobierasz mniejszy prąd z akumulatora to może on osiągnąć pojemność podana przez producenta, czyli w Twoim przypadku 10AH, a jeśli większy to zależnie jak duży to proporcjonalnie zmniejszy się jego pojemność, zatem idąc dalej, to jest...
Ładownie to odbywa się przy stałym napięciu 14,4 V a wówczas przy rozładowanym akumulatorze prąd ładowania osiąga wartość ponad 15 A i więcej a to szybko skraca żywotność akumulatora. Czyli nawet przyjmując, że akumulator zostanie podładowany to jakim kosztem Kolega myli szybsze zużycie akumulatora spowodowane częstym rozruchem silnika (co właśnie...
Pomiar prądu 0,16A na zakresie 10A jest obarczony dużym błędem!. Jako wstępny pomiar - OK, wtedy wiemy już jaki zakres amperomierza ustawić - 0,2A i mierzyć na nim. Ale tu jest problem, gdyż zamknięcie obwodu takim amperomierzem (multimetrem) może spowodować jego spalenie dużym prądem np. błyskających żarówek (alarm itp). To się robi tak; - odkręcić...
upływność akumulatora upływność prądu tester prądu akumulatora
przekrecam kluczyk gasna kontrolki lenovo temperatura agregat lodówki termik
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
MAN FSTB 3556: Usterka hamulca postojowego i błędy skrzyni biegów Samsung LE26S81B: Komunikat "Tryb niedostępny" po podłączeniu dekodera