12v 120Ah będzie idealny do c330, wiem bo mam taki już ponad 15 lat, zawsze taki wkładam jak robie te klamoty
Problem rozwiązany ale pozostaje jeszcze kwestia akumulatora. 4 lata to mało dla akumulatora - powinien pochodzić około 15 lat a 10 to minimum. Ładowanie małym prądem przez długi czas jest niewłaściwe, może stąd problem z akumulatorem. Rozładowany akumulator powinno potraktować się dość dużym prądem, dla 120Ah to będzie na początek nawet 25-30A pilnując,...
ale znajomi i koledzy z pracy doradzali, że lepiej kupić dwa bo większa wydajność będzie czy coś niż jeden. Czysta fizyka. Jeśli kupisz akumulatory 2x6 V 165 Ah to parametry zestawu będą 12 V 165 Ah czyli identyczne jakbyś zakupił akumulator 12 V 165 Ah. Przy łączeniu szeregowym dwóch akumulatorów pojemność nie sumuje się i zostaje taka sama jak pojedynczego...
naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Ale kombinujecie. Autor tematu nie oczekuje porady, tylko przyklaśnięcia jego teorii z montażem małego akumulatora. Oczywiście można taki zamontować, ale to wiąże się ze znacznym skróceniem jego żywotności. Tym bardziej jak silnik, instalacja elektryczna i sam rozrusznik nie jest w idealnym stanie. I to jest w zasadzie odpowiedź na pytanie autora.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Witam, Mam problem z moim C-360. Mianowicie po wciśnięciu przycisku rozrusznika nic się nie dzieje. Cisza. Nawet nie próbuje kręcić. Jedyne co zdąrzyłem zrobić to przeczyścić klemy. Dodam, że na popych bez problemu odpala. Czy to wina akumulatora czy szukać gdzie indziej?
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Ja bym wyrównał ten komutator na tokarce i oczyśił z opiłków między wycinkami komutator. No i oczywiście wymienić tulejki. Powinno działać. Raczej zwarć w wirniku nie ma o ile nie jest on spalony znaczy uzwojenie nie śmierdzi spalenizną elektryczną. Też sprawdzić uzwojenie stojana czy nie jest spalone znaczy czy nie śmierdzi spalenizną i czy izolacja...
Rozrusznik żwawo kręci silnikiem? Akumulator naładowany? Jak by nie było powinien zapalić na cylindrach które nie były ruszane. Jeśli umiesz zapodaj mu jakiegoś rodzaju samostartu.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
kmr napisał: " Grzałka tylko na duże mrozy a więc z twojej perspektywy tylko odśnieżanie. Czemu tylko na duże mrozy? Jak jest nawet np 0 czy +5stopni to jakbym włączył grzałkę na pół godziny to będą mniejsze opory i lżejszy rozruch." Jak masz sprawny ciągnik to Ursus 360 odpala na zimnym płynie przy ponad -10 stopniach bez żadnych podchodów. Mój może...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
Witam wszystkich mam mały problem a szczerze mówiąc to duży ale teraz do konkretów. Dwa lata temu kupiłem nowe akumulatory 6V 165A do ciągnika ursus c330. I problem jest następujący nie sprawdziłem poziomu elektrolitu w akumulatorach i cały "wyparował". Czy da się coś zrobić żeby je jeszcze uratować, może dolać wody destylowanej i jakoś specjalnie ładować,...
Połączenia klem, masy, hebel od akumulatora, potem rozrusznik.
Jak jest słaby akumulator to i słabe wzbudzenie a w efekcie słabe ładowanie.
Raczej ciężko znaleźć rozrusznik R11 w dobrym stanie, a taki „po regeneracji” kosztuje więcej niż nowy. Każdy i tak montuje nowy rozrusznik z reduktorem, bo ludzie gadają że mniej prądu pobiera, lepiej kręci i można założyć jeden akumulator od samochodu. https://www.youtube.com/shorts/vCgPJxM95...
Na ciągniku zamontowany jest alternator 12V.Tylko na czas rozruchu włączam w szereg oba akumulatory.Po rozruchu instalacja pracuje z akumulatorem 12V.Chodzi mi o doładowanie w czasie pracy tego dodatkowego akumulatora 6V.
Ale ledwo kręci czy kręci i nie odpala?
Pojemność jest ważna, bo od niej zależy jakim prądem trzeba ładować akumulator i jaki jest potrzebny prostownik. Do ładowania konserwującego jest bez znaczenia. zatem prostownik zapewniający prąd ładowania na poziomie 1/10C czyli ok 16-20A. Może być i mocniejszy, ale z regulacją prądu ładowania do tego poziomu. W jakim celu? Przecież nie musi naładować...
Jak to czemu. Prądnica musi dawać choć trochę większe napięcie niż ma akumulator żeby prąd płynął do akumulatora a nie odwrotnie. Nalewając wodę z czajnika podnosisz go ponad szklankę? Ta sama analogia. Przy tych samych poziomach i woda i prąd nie płynie.
Akumulator sprawny, testowany na 2 akumulatorach. Nawet jak założyłem rozrusznik od C360, to od razu zapala, więc to chyba wina rozrusznika.
Akumulator sprawny? Bezpieczniki sprawdzone?
Na masie jest minus chyba. Jakie to by miało znaczenie gdy jest minus a gdy jest plus? Jest to znaczenie czysto techniczne a pomocne w diagnostyce i nie tylko. A pytam z czystej ciekawości i dla zasady, bo różne cuda się zdarzają: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Taka "inność" może zburzyć i podważyć każdą poradę... Zobacz...
Można też wymieniać 12V akumulator co 2-3 lata, i można też wymieniać dwa akumulatory 6V co 10-15 lat, ale po co?
Przecież napięcie trzyma w miarę normalne. 12.5V to najniższa wartość przy której należy doładować akumulator. 12.7 V to bardzo dobre napięcie. 12.6 V to napięcie po zakończeniu ładowania inteligentną ładowarką, która ładuje akumulator do napięcia 14.4 V. Zwarta tzw. cela czyli faktycznie akumulator (tzw. akumulator to bateria 6 akumulatorów połączonych...
Co do tego napięcia to się nie zgodzę, powyżej 15V można akumulator ubić.
Kontrolka dobrze dołączona, ten "PIN?" jest do obrotomierza. Jesli akumulator był bardzo mocno rozładowany, to też może być podobny efekt. Dlatego albo pomiar prądu albo dla pewności naładować akumulator.
Na którym przewodzie na tym od kontrolki? Tak, ale na razie naładuj ten akumulator jak już go ładujesz.
Skoro rozrusznik jest na 24V to potrzeba 2 akumulatorów 12V. Pojemność gdzieś pewnie w granicach 190Ah. Najważniejszym parametrem w akumulatorze rozruchowym jest gwarantowany prąd rozruchowy podawany w Amperach.Czym większa jego wartość tym lepiej. Jest on zazwyczaj podawany razem z pojemnością ( i w pewnym stopniu od niej zależy). Co do marki ja w...
Chinole podrabiają wszystko, musisz mieć czujnik od tego zegara (jest na rynku bodajże 7 modeli czujnika 2 są zamienne). Trzeba zrobić mikroinstalację, akumulator i z tym do sklepu i tam dopasować zestaw (jeszcze sprzedający musi iść na rękę). Zakładam takie zestawy do C360 i C330 więc znam temat. Najlepiej sprowadzić czujnik z Czech ale pod warunkiem,...
Teoretycznie ładowany jest lepiej akumulator (1),gdyż masę ma z ramy,a (+)dostaje stały ,nie przez styki.Natomiast (2)akumulator (-) i(+) dostaje przez styki ruchome,co w przypadku słabego styku ,styki przypalone i znaczny prąd jaki płynie przez te styki podczas ładowania,może być niedoładowany.
Ursus dostał prądnicę po Warszawie i tą samą z drobnymi zmianami miały wszystkie nasze wynalazki. A ta miała wydatek 25A. Tu tylko napomknę o Star 28. Do którego mogłeś włożyć dwa akumulatory. Połączone równolegle standardowo tam było 180Ah i ta prądniczka jaka się ładowała. Oczywiście miejsca w skrzynce było więcej więc co niektórzy kładli większe....
W sytuacji gdy akumulator jest głęboko rozładowany trzeba wiedzieć, że uruchomienie takiego samochodu wymaga poświęcenia czasu. Należy podładować wstępnie akumulator przy uruchomionym silniku dawcy a po uruchomieniu silnika biorcy należy chwilę odczekać z odłączeniem przewodów aby wyładowany akumulator zaczął pobierać ponownie prąd z alternatora. W...
Akumulator , masa silnika,
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Ja montowałem coś takiego " STACYJKA TRAKTOREK KOSIARKA MTD MURRAY UNIWERSALNA " 5 pinowa . Opis styków: L - lights / światła G - ground / masa, S - starter selenoid / przekaźnik rozrusznika B- battery / akumulator M - magneto / iskrownik
Może akumulator masz na złom dlatego tyka rozrusznik albo sam rozrusznik do regeneracji. Tak czy inaczej skoro kręci powinien odpalić. Paliwo jest? Odpowietrzenie to chwila.
Przyszło mi wspomaganie, po podłączeniu go pod akumulator było słychać kliknięcia przekaźnika (2 kliknięcia jedno za drugim, a powinno być chyba jedno) i na tym się skończyło.... chyba otrzymałem bubel który był zalany albo nie wiem. Mieliście może coś podobnego że dwa razy pod rząd kliknął wam przekaźnik w tym X84?
Naładuj akumulator prostownikiem. Przecież to normalne, że jak się ładuje akumulator stałym napięciem to pobiera prąd zależny od jego stopnia rozładowania.
Bez sensu kupować nowy akumulator za 500pln żeby odpalić ciągnik 3 razy w roku. (przy takim użytkowaniu nowe aku nie wytrzyma kolejnych 10lat jak poprzedni tylko bardziej 2-5lat). Na tą okoliczność lepiej przełożyć akumulator z auta lub odpalić na kable. ps. mogę odpalić swojego Ursus 360 z oryginalnym rozrusznikiem R11 po 3 miesiacach przestoju przy...
rozrusznik tulejki zrobione. Akumulator ok nowe przewody. Na odprężniku kręci a bez nie ma siły i nawet na ciepłym czasem nie chce zapalić. Po puszczeniu startera dalej kręci ( lub nie ale nie rozłącza) i aż trzeba kleme ściągnąć.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
z tym, paleniem to wyszło, że akumulator jeden do wymiany...
Luz zaworowy sprawdzałeś? Ja miałem taki przypadek, że ciągnik bardzo ciężko odpalał, trzeba było z minutę kręcić nim odpalił. Okazało się, że był niewłaściwy luz na zaworach, wyregulowałem je zgodnie z instrukcją i silnik zaczął palić "od strzała". Także to bym najpierw sprawdził, tym bardziej, że regulacja zaworów w tym ciągniku to nie jest jakaś...
C-330 od zawsze aż do teraz stosuje się plus na masę a C-360 i pochodne mają minus na masę i jeżeli masz alternator należy tak po podłączać by ładowało akumulator.
akumulator ursus ursus rozładowuje akumulator ursus akumulator podłączyć szeregowy
długość przewód spadek napiąć stroić antena president florida odbiornik dwukanałowy
temperatura wyłącznika temperatura wyłącznika
Soundking AE101EE – jak bezpiecznie otworzyć wzmacniacz, lokalizacja śrub, BHP Whirlpool pralka T08 (F08) – błąd grzałki, NTC, przekaźnik: diagnostyka i naprawa