Jeden to włącznik tylnego WOM-u a drugi przełącznik biegów terenowe-szosowe.
To na pewno nie jest schemat do C-328 tam są tak jak w c-330. Twój rysunek bardziej przypomina schemat włączenia biegów przy T-25
Rafalrrr jaka pompa napędza chłodnicę ? Juras trochę duże masz to ciśnienie , tam powinno być około 10 atm . Z drugiej strony spadek ciśnienia na zającu też duży , piszesz że wzmacniacz nowy a to wygląda na przeciek na wzmacniaczu . Jest taki spadek cisnienia bo na żołwiu olej nie jest tłoczony na wzmacniacz tylko ze wzmacniacza na zlew a z pompki przez...
ale nikt na żadnym filmie Oglądałeś kanał na youtube, retrotraktor? Są tam filmy o skrzyni Ursus C4011.
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
Myśląc tym tokiem nie będzie miał sprzęgła w ogóle. Pomijając fakt że starego typu ma trzy łapy. Masz instrukcję strona 58.
Nie ma potrzeby, tam miedzy min a max jest dużo. Po uruchomieniu tura sprawdź poziom oleju, ewentualnie uzupełnij. Przecież do wywrotu przyczep też nie zwiększasz poziomu oleju.
Na zgaszonym ciągniku włącz pierwszy bieg. Włącz ciągnik i obserwuj co się dzieje, czy da się jechać. Tylko siedź na krześle bo nie wiadomo jak zareaguje ciągnik. Potem zgaś i spróbuj inne biegi.
Satelity w koszu mogą się bardziej zużywać. Głownie jazda po asfalcie z dużym ciężarem. W polu bym się niczym nie przejmował. Jeśli ciągnik jeździ nie wiele to życia braknie by to zużyć.
Obstawiam uszkodzoną sprężynę, nie trzyma wodzika bądź wytarty łeb dźwigni, ale żeby to potwierdzić, to trzeba rozebrać.
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Dźwignia w jakiej jest pozycji ? Powinieneś odkręcić pokrywę zmiany biegów tą z czterema śrubkami M10. Rozejrzeć się wodziki powinny być źle ułożone, powinny znajdować się w jednej linii. Tak jak na zdjęciu : http://obrazki.elektroda.pl/6705356700_1... Jeżeli to nie pomoże, to mogło się stać coś innego być może wyleciał sprężnik z śrutem...
Wymienia się komplet koło talerzowe i atak a na pewno lepsze od zetora. Ciągnik będzie o wiele ciszej jechał szczególnie na piątym biegu.
Trudno mi powiedzieć czy będzie ślizgało. Możliwe że nie. Szukaj jakichkolwiek śladów oleju na obudowie sprzęgła. Silnikowy nie zaolei tarcz. Tylko ze skrzyni biegów może się tam dostać.
Witam, olej do skrzyni to najpospolitszy Hipol czyli GL-4 80W90. Podrawiam.
Jeśli pomogliśmy to trzeba nacisnąć odpowiedni przycisk...
Masz tu regulacje sprzęgła.
"Odkleszczając" tenże 2 bieg.
Najprawdopodobniej łożyska.
A wracając do mojego pytania to może ktoś wie jakiej firmy łożysko kupić do skrzyni biegów Ursus C330 Kup takie jakie Ci odpowiadają finansowo. Te łożyska pracują w oleju i nie maja jakiegoś ciężkiego żywota.
Nie jest dokładny ale trwały i robi robotę .
Tak należy rozpołowić ciągnik ale nie w miejscu gdzie łączy się silnik ze skrzynią biegów tylko dalej gdzie łączy się skrzynia biegów z obudową tylnego mostu. Przy rozjeżdzaniu trzeba uważać na łożysko igiełkowe które się rozsypie po rozjechaniu i część igiełek na pewno wpadnie do skrzyni biegów.
Trochę licha pora na sprawdzanie gdzie go przegonisz Sprawdź czy wajcha stawia opór czy lata dookoła Jak lata dookoła to na bank wzmacniacz zaspawany wtedy pipa Jak stawia opór to nie zaspawany ale musisz sprawdzić dalej najlepiej by olej w skrzyni był trochę ciepły bo na zamrożonym oleju to nawet sprawny może nie działać no i zaczepić mu coś do tyłka...
Przeczytaj do czego jest przeznaczony i wszystkiego się dowiesz. Nie umiesz czytać do szkoły.
Chodzi o przypadki i obliczenie przelozenia, narysowanie wykresu mocy oraz obliczenie sprawnosci w momencie gdy np. zalaczony jest H1 lub S1 lub S2. Ja to widze tak ze gdy załączony jest hamulec H1 to zablokowane jest kolo centralne ( z tym przypadkiem sobie poradzilem), gdy zalaczone jest S1 to uklad jest zablokowany przełożenie i sprawność wynosi...
Jak długo jeszcze skrzynia biegów jęczała
Bylo regulowane i nic z tego a moze trzeba przetoczyc kolo zamachowe bo tarcza nie ma luzu od docisku Proszę natychmiast poprawić pisownię, we wszystkich swoich wpisach, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach, oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
W wyrobionym dyferencjale ustawienie prawidłowego śladu współpracy jest praktycznie niemożliwe. Będziesz wymieniał to tylko zetorowski dyferencjał jak kolega wyżej wspomniał a będziesz miał już w tym ciągniku dożywotni spokój z dyfrem.
Przecież masz miarkę koło lewarka biegów taka duża śruba.
Zgrzyta, ponieważ sprzęgło nie rozłącza napędu od silnika. Ewentualnie za szybko chcesz przełączać biegi. Przyczyną nierozłączania napędu może być zatarte łożysko centrujące wałka sprzęgłowego. Przy montażu mogło zostać uszkodzone. Piszę o łożysku osadzonym w wale korbowym.
http://obrazki.elektroda.pl/4930207200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5430274300_1... Proszę, wystarczy?
Witam, czy ktoś spotkał się z podobną sytuacja ze w ciągniku Ursus C360 biegi włączają się bez sprzęgła a ciągnik nie rusza. Co może być tego przyczyną?
To wina wodzików, to zjawisko czasem jest nazywane mieszaniem się biegów
Dzięki za pomoc Panowie sprzęgło już po regulacji, biegi wchodzą super.
Witam. Jeżeli dodrze widzę to 19 i 23 to są koła reduktora a 1 i 4 bieg to są koła 17 i 21. Jednak przed zakupem części zdejmij pokrywę i dobrze wszystko obejrzyj.
Korpus będzie spawany
w którym miejscu zgrzyta dokładnie nie wiem bieg wrzucam a ciągnik stoi.
Witam. Byłby to pierwszy przypadek budowy przekładni bez łożysk. Po zdjęciu pochw masz dostęp do łożysk głównych przekładni. Przy montażu w tym miejscu ustawiasz luz międzyzębny przekładni głównej. Pozdrawiam.
Jak na C360 jest dobrze a nawet bardzo dobrze . Tylko minimalna część trybów nie będzie pracowała. Zresztą to wsteczny na nim się nie jeździ tylko cofa kilka metrów raz na jakiś czas.
Seger wyjęty? Ściągacz i wychodzi.
Witam, odebrałem dzisiaj ciągnik ursus 1614 i bieg wsteczny zamiast do tyłu wchodzi do przodu, mechanik nie wie dlaczego. Jaki mechanik? Wygląda że dałeś ciągnik do naprawy do szewca... Czy to może doprowadzić do jakiś komplikacji lub uszkodzenia skrzyni ? Może, bo skrzynia jest źle poskładana, i nie masz pewności czy przy jakiejś okazji nie włączysz...
właściwie hydraulika w ursusie C328 olej do hydrauliki znajduje się w osobnym zbiorniku i nie miesza się z olejem w skrzyni biegów
Nikt nie pomógł w sposób znaczący.
Witam, przychodzę z zagadką wody w skrzyni biegów w Ursusie C-330. Jakie mogą być tego przyczyny i czy to w ogóle możliwe?
Dojdzie. Most i skrzynia mają wspólny olej. Nawet teraz tak się robi.
remiczek tak też może być, jedna to są zdarzenia losowe (ktoś te listwę wygiął). mogło też ściąć nita, wyrobię widełki, a może rozwaliło się łożysko i wałek ucieka. Tak czy siak trzeba pokrywę zdejmować. Autor na pewno poczynił już jakieś środki. A my odkopujemy.
Mam pytanie, w Ursusie C330 w skrzyni biegów, jak przełączę biegi polowe to blokuję się skrzynia, co to może być?
Z tyłu po niżej kabiny z prawej strony.
Witam mam Ursusa 2812 ma ok. 15 lat. Przez ten czas chodził bez zarzutu ale dziś podczas zwykłej jazdy z przyczepą coś stało sie ze skrzynią biegów. Włączyłem silnik, z racji tego że jechałem po miękkiej ziemi chciałem włączyć biegi polowe, tak też zrobiłem przestawiłem na polowe wrzuciłem 4 i cos sie stało traktor zaczął zachowywać sie tak jakbym ruszał...
Witam wszystkich. Jakiego producenta łożysk polecacie do skrzyni biegów Ursus C330 . Łożysko zwykłe 6208.
Wykręć zatrzask z góry i sprawdź czy wtedy wejdą biegi.
Witam, potrzebuje schemat skrzyni biegów do Ursus, bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuje i pozdrawiam.
Mam awarie skrzyni nie mogę wrzucić piątego biegu w Ursusie c-330 co robić inne biegi wchodzą bez problemu czego może być przyczyną
Jeżeli masz tzw. plecak od C-330 z pompą hydrauliczną to po założeniu olej będzie pobierany ze skrzyni biegów ( hipol ) . :|
Przycisk/starter do Ursusa??
Zasilanie z pompy. Z rozdzielacza z tulei ciśnieniowej podłącz do tego przewodu co ci został po odkręceniu od pompy. Powrót z rozdzielacza podłącz gdzieś pod korek w obudowie skrzyni biegów.
Witam, po rozpołowieniu ciągnika okazało się, że tarcza I-stopnia była krzywa. Nie mam pojęcia czy już taką kupiłem czy skrzywiłem ją przy składaniu ciągnika. Po wymianie tarczy z firmy Chełmno ciągnik działa prawidłowo. A co pisków to przesmarowałem łożysko oporowe i działa wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc.
uwaga na nieosiowe koła bliźniacze 2 i 3 bieg ostatnio trafiło mi się 3 takie koła zębate zrobione nieosiowo. Po złożeniu pokręć wałkiem czy koło nie ma bicia.
W ofertach sprzedaży skrzyni biegów Ursus C330 jest czasem napisane że starego typu sprzęgła na 3 łapki.
Zakleszcza to znaczy co, włączasz go i nie możesz wyłączyć, dźwignia nie daje się przestawić, czy bieg się niby wyłącza, dźwignia się przestawia ale mimo to ciągnik dalej pozostaje z wrzuconym biegiem?
Czy przy zakładaniu uszczelki pod pokrywę skrzyni biegów w c 360 warto dać w miejscu tych dwóch dużych śrub podójną uszczelkę w sensie uciąc z jaden kawałek na te dwa otowory i dać drugą juz w całości na cała skrzynię? Bo w tym miejscu czesto pokrywy pękaja jak ktoś dokręca za bardzo lub źle. Waśnie uszczelniam swoją i ktoś kiedys włożył w to miejscy...
Sprawdzałem dziś, ale niestety obie pokrywy są na skrzyni biegów.
Proste przerabiasz cały reduktor tak jak w zetorze i cieszysz się napędem na wszystkich biegach.
Kolego ale poco ci aż 7bar ja na ciśnieniu 3bar wydajność 200l na ha szybkość zetor 2 bieg, ursus c360 3 bieg [porównanie] szerokosc lanc 12m. To ty ile wody potrzebujesz na ha? zalecana ilość to 200- 300 l ha.
Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
książka napraw na pewno będzie pomocna
zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Jeżeli wał górny ma luz poprzeczny (na boki) to winne są łożyska główne, lub bieżnie pod tymi łożyskami, łożysko igielkowe utrzymuje wałek sprzęgłowy.
Powód może być prozaiczny spójrzmy na górną fotkę wystarczy że śruby oznaczone nr.29 się wykręcą i obsada łożyska nr.11 odsunie w stronę sprzęgła i już piątka wyskakuje.
Sprawdziłem ręczny masz rację tylko jeszcze te biegi, tokarz liznol wewnętrzna powierzchnię zamachu skrecilem wszystko do kupy tak jakby trochę lepiej ale jeszvze jest nie tak jak być powinno rzucanie ciagnikiem na boki zniklo
Ile wszystkich biegów ma Ursus c330 ile do tyłu ile do przodu. Ursus C-330 był wyposażony w 8 biegów do przodu i 2 biegi wsteczne.
Chodzi o odsunięcie skrzyni od tylnego mostu i w jakich kolejnościach trzeba odsuwać wałki żeby się dostać do koła 4 biegu i koła współpracującego z nim.
Jeżeli biegi pod obciążeniem nie będą wyskakiwać to tak.
Odkręć śruby od rygli wodzików. Sprawdź czy po wrzuceniu biegu tryby się kręcą. Sprawdź na każdym. Jeżeli wszystko tam jest w normie to masz problem z tylnym mostem lub zwolnicami.
Mam problem z przełączaniem biegów z szosowych i polowych problem wygląda tak że gdy chce zmienić biegi to dźwignia chodzi dosyć luźno ale nie zmieniają się biegi więc odkręciłem zatrzask i wtedy się zmieniały biegi ale gdy zablokowałem listwę się już nie zmieniały a dźwignią można ruszać tak jakby coś pod obciążeniem omykało
też miałem tak z ursusem :) ? tylko ze na 4 . Biegi niby lewarkiem wchodziły ale po puszczeniu sprzęgła nie chciał ruszyc odkręciłem śruby na pokrywie i cofnołem wodzik 4 biegu :) Problem znikł
Czyli dalej do zdjęcia pokrywa i przeglądu widełki, zamocowanie widełek na listwie, sprzęgło kłowe.
Tak jak w temacie skrzynia biegów blokuje tylnie koła ursus c 360 ciągnik sześćdziesiątka.
Skoro przeszukałeś wszystkie posty to natrafiłeś pewnie też na post kolegi Seweryna w którym to zamieścił zdjęcia jak mają być założone tarcze. I dokładnie opisane jak to ma być poustawiane.
Na pierwszy ogień do sprawdzenia "zabezpieczenie" przed uruchomieniem na biegu.
Te ursusy tak mają. Sam mam C 330 M i taki sam problem. Przy włączaniu 4 biegu należy uważać aby nie przesunąć dźwigni w prawą stronę.
Hmm... ale żaden bieg nie wchodzi???
Nie wiem czy ci to wystarczy,ale spróbuj pobrać : http://rs70.rapidshare.com/files/3031563... Strona nr 174.
Wszystkie wałki oprócz sprzęgłowych wychodzą do tyłu.
https://www.google.com/search?client=ope... Popatrz.
Skrzynia jest starego typu i igiełki nakłada się pojedynczo. A jest na wałku pośrednim nakrętka i ona z jednej strony jest zakończona prosto a z drugiej skośnie. U mnie była nakręcona prostym na zewnątrz. Czy tak ma być czy to ktoś założył wcześniej odwrotnie.? Dodam że tym ukosem pasuje do podkładki zabezpieczającej.
Cześć. Sprzęgło w c-360 3P . Tarcze zakładamy tak , 1 stopień i 2 stopień dłuższa piasta w stronę skrzyni biegów. W C-360 , 1 stopień dłuższą stroną do silnika a 2 stopień dłuższą stroną do skrzyni biegów. Pozdrawiam.
Za te biegi odpowiedzialny jest jeden wodzik. Pokrywa do góry i do sprawdzenia.
Witam. Z tego co wiem to te kosiarki z szerokością 1,35 nie są zbyt dobre ponieważ 2 noże na bęben to za mało i przy większej prędkości może nie do końca kości Ale tylko tak słyszałem . A co do ustawienia i jakim biegiem to ja u siebie C-360 z kosiarka czeska 1,65 jeżdżę na 3 czasami na 4 biegu Ale tobie polecam 3 . A kosiarka musi być zawsze w poziomie...
a czy masz m oże schemat od skrzyni biegów do ursusa c-330
No. Wałki sprzęgłowe. W 3P są inne. I flansze pomiędzy wspornik przedniej osi i skrzynię biegów.
Owa blaszka to zapewne koronka z któregoś łożyska lub koronowa podkładka zabezpieczająca znajdująca się na dolnym wałku(dolnej tulei) w skrzyni biegów. Trzeba dokładnie obejrzeć skrzynie biegów bo zapewne tam jest problem.
Dźwignia włączająca WOM ma trzy położenia; napęd zależny - 0 - napęd niezależny. Masz włączony napęd zależny.
Zaglądnij do sprzęgła.
Sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni?
Witam, mam pytanie czy jest ktoś w stanie opisać mi co każdy numerek oznacza co to za cześć jest? I jeszcze szukam schematu do Ursusa C-360 wałek dolny skrzyni biegów Z Góry dziękuję
Jaki masz problem? Pamiętasz zabudowany przełącznik pod siodłem w okolicy pokrywy skrzyni biegów montowane w ursusach? Pozycja pionowa przełącznika to położenie neutralne jak dzwignie naciśniesz w lewo i wciśniesz pedał hamulca to następuje blokada hamulca lewego koła i mogłeś młynki kręcić Proste prawda? Posiadam taki przełącznik do upłynnienia.
No to są dwie możliwości: 1. Albo jego działanie jest odwrotne - wymontowany był zwarty na luzie, a ten przy włączonym biegu. Takie czujniki zwykle są NO. Co popycha trzpień tego czujnika? dźwignia, krzywka itp? 2. Może ma znaczenie to czy go się wkręca przy luzie w skrzyni biegów czy na biegu.
Proszę powinno być dobre ;) http://obrazki.elektroda.net/60_12753472... Schemat układu napędowego ciągnika Ursus C-330:1-3-kolejne przełożenia, 4-dwustopniowe sprzęgło główne, 5-stopniowa skrzynia przekładniowa, 6-dwustopniowy reduktor, 7- przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym, 8- zwolnica walcowa, 9-koło napędowe, R- przełożenie...
Witam poszukuje schematu skrzyni biegów, lub informacji jak wyciągnąć zębatkę 3 biegu w ww. ciągniku.
wyskakuj biegi ursus ducato biegi biegi biegi wyskakują
pionowe wiatrowe centrala hipath volvo silnika
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Wymiana grzejnika w bloku bez spuszczania wody - metody i porady Prędkościomierz nie działa w Hummer H2 - przyczyny i diagnostyka