Witam z c330 troszkę przeszedłem :) i nie jedną robiłem. Długość spręzyny zewnetrznej w stanie swobodnym powinna wynosić 60 plus minus 1,5mm a wewnętrznej 63 plus minus 1,5mm. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się biały dym czy nie ?? i czy obydwa tłoki zaskakują?? Dodano po 13 Najprawdopodobniej źle zmierzyłeś ciśnienie sprężania przy 16 barach...
czy z odmy wylatują spaliny ?? i czy po przyłożeniu ręki wyraźnie czuć powiew "wiatru"?? w c-330 przy odmie zawsze jest zarzygane olejem ale nie do przesady Po raz ostatni poprawiam twoje błędy albo zaczniesz pisać poprawnie albo będę raportował każdy post (minimum szacunku czytającym się należy). z tego co wiem to filtr wytrzymuje 7,5-8 bar tak że...
Do 20 barów, później ma problemy z odpalaniem
Jakie chcesz uzyskać ciśnienie?
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
Albo jest źle ustawiony.
Ciąnienia przed rozdzielaczem nie będzie jak zasterujesz rozdzielaczem do opory. Znaczy tak by otworzył sie zawór przelewowy najlepiej sprawdzając to na wyjściu hydr. zewn. Manometr np. glicerynowy kup za 30 zeta i podłącz. Wszystko powie.
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Gdzie masz te 180 bar, na wężu przy siłowniku? Niskie ciśnienie na wolnych wskazuje na wyrobioną pompę. Pytanie czy manometr masz dobry, ale pompa standardowa 12 mpa nie może pracować na 17,5. Jeśli na wężu masz 18 mpa i nie daje rady, to pozostaje wymiana siłowników np na średnicę 50mm zamiast standardowych 40. Tam znacząco wydłuża się ramię tura,...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Jakie jest ciśnienie pompy wtryskowej w Ursusie C-385
Witaj. Czy w czasie tego remontu regenerowałeś dźwignie zaworowe, tam też dochodzi ten sam olej.Zbyt duży luz na jednej dźwigience i ciśnienie spada. Pozdrawiam
Ciśnienie 5 bar to odpowiednie ciśnienie dla tego silnika, nie ma potrzeby że było większe.
Mi się wydaje że coś jest z pompą wtryskową może dawać nierównomierne ciśnienie
Ale wciskasz sprzęgło na który stopień to przestaje?
po remoncie mam 1,5 na wolnych na wiekszych 4 i 6 czego moze byc przyczyna walek ok i glowny po zatarciu polerka nowe panewki i pompa pomocy??
Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Sam to raczej nie dasz rady tego wymienić.Możesz wciągnąć wtryski sam ale musisz je oddać do "pompiarza"aby sprawdzić ciśnienie na specjalnym urządzeniu i czy wtrysk nie leje tylko rozpyla i w razie potrzeby wymienić końcówki i wyregulować ciśnienie wtrysku.
Witam Wracam do tematu z tym ciśnieniem, kupiłem następną nową pompę, dzisiaj rozsiewałem nawozy, zimny silnik 3 bar, przy dość dobrze rozgrzanym silniku ciśnienie oleju na wolnych 600 obr. ciśnienie spadło na 0 bar, spotkał się ktoś z takim problemem?
Na jednym pasku nie dasz rady, musiałbyś dać na dwóch. Z innych opcji, to albo pogodzić się z tym ciśnieniem i założyć siłowniki 50mm (ale tur będzie działał wolniej), albo multiplikator z pompą na wałek WOM taki jak do ładowacza Trol - w razie potrzeby demontowalny z wałka. I to jest opcja optymalna. Napęd bezpośrednio z wału jest ryzykowny, bo trochę...
Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne ? Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest? Dodano po 10 A czy po ściągnięciu korka wlewu oleju do silnika ( u góry - zawory) przy uruchomionym silniku powinien wylatywać olej czy nie ?
Ciśnienie 4 czego?
To nie jedyny przypadek odnośnie 60-ki gdzie po remoncie ciśnienie jest trochę wyższe niż podaje instrukcja. W tym silniku klawiatura jest smarowana olejem płynącym swobodnie a nie pod ciśnieniem, pod ciśnieniem jest smarowany wałek rozrządu i wszystkie panewki wału. Pomijam fakt że kolega podał ciśnienie przy 2500 obr/min gdzie ten silnik powinien...
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
Wąż ci spróchnieje nie zauważysz kiedy stracisz olej To wtedy spadnie ciśnienie na zegarze, zauważysz to na nim. Ten zegar jest ok. Stosowałem go kiedyś.
rurkę sprawdzałem jest dobra a miarkę mam od c 330 chyba jest taka sama po zdjęciu misy razem z olejem było go pół misy a na miarce max a ile litrów oleju wchodzi do silnika c 328
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
Nie działa WOM? A działa wzmacniacz momentu? Przy takiej awarii powinno się zmierzyć ciśnienie mikropomki.
Olej na pewno nie ma tu nic do rzeczy. Filtr PP nawet gdyby miał 20 lat nie wpływa na spadek ciśnienia. Gorzej z resztą. 28 w filtrze oleju ma zawór przelewowy i całkiem inną pompę oleju, smok i trzy rury. Teraz ciężko powiedzieć jak jest zrobiona przeróbka i jak to wszystko spasowało.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra. Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia. Post do innego działu.
Nie bawił się nikt żeby zwiększyć udźwig? Przestawiony przelew na wyższe ciśnienie.
Tak ja mam jeszcze wyłącznik ciśnieniowy na którym ustawia się ciśnienie przy którym następuje załączenie i wyłączenie silnika.Po prostu ustawia się ciśnienie minimalne i maxmalne takie wyłączniki były stosowane w domowych instalacjach hydroforowych.
Na zimnym oleju jakie masz Ciśnienie?
Sprawdź ciśnienie na wyjściach zewnętrznych. Prawdopodobnie jest za niskie. Gdyby było dobre na pewno siłowniki pracowały by jak należy.
Przeczyść filtr, zmierz ciśnienie powinno być ok 120bar może troszkę mniej jak stara pompa,jeśli ciśnienie jest słabe podłóż podkładkę lub nawet dwie pod zawór przeciążeniowy z czasem się on zużywa i po prostu puszcza olej przy mniejszym ciśnieniu.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Może być że nowa głowiczka jest felerna.Mając ją zdjętą można zaworki sprawdzić ; -dmuchając chociażby ustami w wylot ,powinno się nie dać dmuchnąć ,ciągnąć powietrze do siebie powinien być przepływ. -ssanie powinno odwrotnie działać,dmuchając powinno przechodzić powietrze,ciągnąć do siebie ,powinno się nie dać zassać powietrza. To możesz sprawdzić...
W tym silniku często po uszkodzeniu membrany w pompie paliwa ON rozcieńcza olej silnikowy i w konsekwencji przycierają się panewki. Zalecam częstą kontrolę poziomu oleju. U mnie po zaniedbaniach poprzednika wystarczyła wymiana panewek- a po godzince pracy pod obciążeniem na wolnych obrotach zapalała się kontrolka (manometr potwierdził diagnozę...).
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
A jakie powinno być minimalne ciśnienie na wolnych obrotach, jeśli mam wymienić olej to jaki najlepszy ?
Brak, brak przelewu albo ustawione za wysokie ciśnienie.
ok rozumiem. Mam jeszcze pytanbie bo teraz tak patrzę na to ci śnienie i jak na zimnym odpalę to na obrotach tak do 700 jest 5.5 a jak daję wiecej do 1500 to nawet do 7 i wiecej ciśnienie rośnie to nie jest za dużo czasami? Możer jednak ktos jakies podkłądki dawał pod ten zawór przy filtrach spojrze tam moze wtedy ciśnienie na ciepłyum będzie troche...
Jeśli wymieniane były komplety to często się zdarza że 60-ka pluje olejem i nie jest to feler ani wina uszkodzonych pierścieni. Z czasem dotrą się do cylindra i pluć przestanie. Druga sprawa to na wolnych obrotach książkowo ciśnienie oleju min. 1.5 bara, przy 2200 4-4,5 bara. Jeśli u ciebie coś w silniku zostało pominięte to nic dziwnego że jest trochę...
Ja bym stawiał na zwykły odkamieniacz. A co do przepłukania karcherem to bym uważał, duże ciśnienie może uszkodzić delikatne rurki w chłodnicy i wtedy już na pewno złom.
Jak zmienić to ciśnienie Dodano po 2 Jak zmierzyć ciśnienie
Przewody były przedmuchiwane zastanawia mnie to że w 2 moich ursuach paliwo do baku wraca pulsacyjnie i wylatuje z przewodu tak na 5 centymetrów. W tym co z nim walcze cały czas leci bezprzerwy po ściance zbiornika. Tak jakby pompka zailająca zamałe ciśnienie robiła.
Mój ojciec w swoim ciągniku też miał problem z czujnikiem ciśnienia oleju(oryginalny działał wiele lat, a następne co chwile się psuły). Najgorsze było to że nie dość, że trzeba było kupować nowy to nigdy nie było pewności że ciśnienie jest w porządku. Po którejś awarii czujnika ojciec kupił wskaźnik ciśnienia od c 385 i przewody. Trzeba było dać dotoczyć...
Najpierw zobacz do zbiorniczka , czy jest ładny przelew bez powietrza . ? Dodano po 6 Zasilanie i powrót jest na orbitrolu , tego nie luzujesz , n ie odpowietrzasz . Tylko przewody sterujące siłownik . Ciśnienie na siłowniku masz raz z jednej strony i powrót , a raz z drugiej strony i powrót - naprzemiennie . Odpowietrzasz ten który jest w danym momencie...
Znalazłem w instrukcji od c 330, że minimalne ciśnienie na obrotach jałowych przy rozgrzanym silniku to 0,1 MPa. W takim razie jaki manometr byłby dobry, aby pokazywał w miarę dobrze jakie jest ciśnienie?
Warto dodać że nie zawsze niskie ciśnienie oznacza zużytą pompę, u mnie tak było. Zużyte okazały się oringi w zaworkach w rozdzielaczu, po wymianie na odrobinę grubsze jeszcze nie widziałem tak szybkiej hydrauliki w żadnej c360. Nie polecam w domu rozbierać rozdzielacza samemu, jeśli się nie zna choć trochę na tym.
Bo Pany 40stka miała zawór przelewowy na filtrach a na pompie brak trzeba założyć zaworek do pompy i ende , Tu już o tym było [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
W silniku wymieniłem olej. Po wymianie jechałem po drzewo do lasu, więc trafiła się okazja, aby go trochę rozgrzać. Po dojechaniu na miejsce zmniejszyłem obroty. Kontrolka nie zaświeciła się. Czy możliwe, że przyczyna leżała w wypracowanym oleju? Teraz zalałem olejem Turdus 15W40.
Wkręć manometr i sprawdź jakie masz ciśnienie. Winna może być instalacja sam czujnik lub zawór na pompie.
to są te filmiki na pierwszym wskazówka stoi sztywno http://www.youtube.com/watch?v=roDX7izH7... na drugim wskazówka skacze jak głupia z tym że na filmiku widać tylko wartości w jakich ona oscyluje, ponieważ nagranie było robione telefonem http://www.youtube.com/watch?v=E5vrm9hCJ... mam nadzieje że będą działały
Witam czy jesli ciśnienie ursus c 355 spada po rozgrzaniu do 1,5 bara i wacha sie raz skacze na 3 raz niżej jest to wina pompy nie daje rady tłoczyć rozgrzanego oleju? Dodam że na zimnym silniku ciśnienie koło 5 bar. Silnik po remoncie więc to nie ma nic do rzeczy dodam iz silnik jest o c 4011 i ma jeszcze filtry 9olejku dwa te szklanki. Czy po po prostu...
Proszę zrób zdjęcie manometru przy maksymalnym wychyleniu bo nigdy się nie dowiem. Albo podmień manometr na większy by mieć pewność jakie maksymalne ciśnienie osiąga.
Jakie masz ciśnienie na wyjściu?
To nie moje przekonanie, tylko tak twierdził Ursus - ciśnienie nominalne sprawnego silnika ma być 28-30 bar, przy 24 barach silnik jest do remontu. Ty zmierzyłeś 25, więc gdzieś ucieka (a jeszcze pytanie czy miernik sprawny i wiarygodny?). Jeśli wszystko sprawdziłeś i jesteś pewny, że jest OK, to już trudno się czepić czegokolwiek. A jeszcze pytanie,...
Dymi na biało? Do poprawki kąt wtrysku i jeszcze raz sprawdź wtryskiwacze. Możliwe że za małe ciśnienie otwarcia mają.
Już po problemie. Wymieniłem pompę na nową i ciśnienie jest stałe i ok.
A sprawdzane było ciśnienie oleju?
Może traktor gubi gdzieś ciśnienie.
Zmierz ciśnienie spręzania
Tuleja na złom. Do tego jak dla mnie jest za nisko osadzona.
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
Jest ok. Tylko kolega źle napisał kontrolka nie zapala się po zgaszeniu. Trzydziestka z reguły bardzo długo trzyma ciśnienie oleju.
Świeca żarowa grzeje przed startem?przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania.
Witam Za pompą oleju wkręć trójnik zamiast kolanka i sprawdź ciśnienie przed rozdzielaczem.
Ciekawe są twoje wywody. Remontowałeś całą zimę zamiast trzech/pięciu dni. Mamy obecnie sierpień a tobie przypomina się remont z okresu zimy. A co robić? Szukać przyczyn . Chociaż coś marnie wygląda to zatrzymywanie się silnika. Czy aby nie udało się tobie zatkać kanału olejowego pompy i silnik pracuje na sucho? Akurat nie przypominam sobie budowy silnika...
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
vcc - O, dziękuję- nie pomyślałem o tym. celtic - Patrzyłem na ceny części zamiennych, nie ma tragedii nawet jeśli będzie wymagała małej regeneracji. A co do tego urządzonka- to jest to regulator ciśnienia, stosowany np. w ciągnikach Ursus :) Upuszcza ciśnienie przy jego nadmiarze. Zamiast tego dam zwykły zawór bezpieczeństwa.
Ciśnienie było dobre ale nie pamiętam jakie. Podkładałem podkładki pod pezpiecznik na rozdzielaczu pod siedzeniem żeby zwiększyć ciśnienie.
nikusert napisał ci moderator chyba bardzo wyrażnie. jak bedzie miał przetary przewód i dotknie masy to bedzie cały czas świecić a nie raz tak albo nie co ci stego że bedzie większe ciśnienie?
Za duże ciśnienie. Zmierz jakie ciśnienie masz w układzie.
Witam mam c-328 i podobny problem z ciśnieniem mianowicie przy zimnym silniku wynosi 2-3,5 a przy rozgrzanym silniku 0,5-2 po wymianie wału na nowy ciśnienie nie zmieniło się a w dodatku olej nie wypływa kanalikami na wałek rozrządu czy to może być wina pompy? czy może trzeba regulować zaworkiem w obudowie łożyska wału.Dodam że u mnie brakuje jeden...
Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 5,8-6,3 bar.
Sprawdzić ciśnienie sprężania! Wszystko się wyjaśni Jak się stało to nagle to prędzej uszczelka pod głowicą ale możemy tak wyliczać i zgadywać w nieskończoność
Sprawdź ciśnienie na wtryskiwaczach. Może być za małe ciśnienie paliwa.
Robiłem remont 2 lata temu na motorpale to loteria z 4 1 dała się ustawic na stabilne ciśnienie i ładnie rozpylała poszły wzm i po zmianie wszystkie ładnie dały się ustawić i ładnie pylily.
Wyeksploatowany silnik i ciśnienie ucieka między panewkami a stopami wału.
Maksymalne ciśnienie podane w instrukcji dla tego silnika to 5 bar. Ciśnienie maksymalne ogranicza w tym przypadku zawor bezpieczeństwa. Skoro masz 5.5 bara na wysokich obrotach to nie masz się czym przejmować.
A może zaworek zwrotny w pompce zasilającej nie trzyma?Rano przed zapaleniem pod pompuj i będziesz wyczuwał czy zeszło ciśnienie.
Z tego co wiem, to w dieslu wykręca się wtrysk i w jego miejsce wkręca manometr. Przy okazji, jak masz możliwość, to sprawdź wtrysk na maszynie, czy ma dobre ciśnienie,
Sprawdź ciśnienie na rurkach od WOM z tyłu ciągnika, przyczyn może być wiele począwszy od mikropompki, uszkodzeniu rozdzielacza, luzu na dźwigniach załączających, zużytych tarczkach, pękniętych pierścieniach w koszu WOM
Jak jest za duże ciśnienie otwarcia wtryskiwacza ustawione też stuka.
Na obciążonym silniku (prace polowe, jazda pod górę z ładunkiem) czy na biegu jałowym mierzyłeś ciśnienie ?
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Filtr z boku czysty? Zawór bezpieczeństwa w pompie wymieniany>? Może w nim sprężyna pękła. W pompie brak sprężyn. Rozdzielacz nowy jak coś ruszę to po gwarancji Sprawdź w pierwszej kolejności kierunek obrotów pompy hydraulicznej, czy jest zgodny z kierunkiem wałka napędzającego pompe lub sprawdź na starej i nowej pompie czy dekle na pompie są tak samo...
A pompa to oryginał? Tak się dzieje gdy pompa zębata kręci się w przeciwnym kierunku niż przewiduje producent w tym modelu. Kolega miał to samo z ruską pompa. Strona ssąca jest połaczona z łożyskami. Jak szła w lewo to ciśnienie wyciskało uszczelniacz.
Witam Jak sprawdzić pompę paliwa zasilającą ( tą co zasysa paliwo z baku ) i jakie ciśnienie powinna generować ?
W C360 jest 60 litrów oleju w układzie napędowym ? Dziwne ? Ale z hamulcem masz rację czasem trza podkładki czy sprężynkę przy dźwigni wymienić. Ze słabą hydrauliką najlepiej podjedź do kogoś niech zakręci manometr i sprawdzi jakie jest ciśnienie .
Kolego cichus - ciśnienie ustawiam na wtryskach , pompę- mierzę ciśnienie i dawkę .
Zegar jest dobry. Był podpinany drugi i to samo. Ciśnienie skaczę ale nie powinno aż tyle.
Witam. Jak dla mnie sam w sobie pomysł zrobienia łuparki pod c360 nie jest rozwiązaniem ekonomicznym biorąc pod uwagę obecne koszty oleju napędowego i szybkości działania łuparki. Lecz tak jak pisali państwo wyżej rozdzielacz przy samym siłowniku możesz dać, w zupełności wystarczy podstawowy 40L. Pamiętaj jednak, że przy hydraulice ciągnikowej nie uzyskasz...
Witam. Chciałbym zapytać, być może jest tu jakiś pompiarz, jakie realnie mogę uzyskać ciśnienie z pompy wtryskowej np. ursus c360. Na pewno więcej niż wartość otwarcia wtryskiwacza, ale ile więcej?
ciśnienie ursus ciśnienie ursus powietrza ursus ciśnienie oleju
zmniejszyć moment obrotowy gniazdka angielskie czerwona kreska
Brak sygnału anteny naziemnej z multiswitcha Audi A4 B6 1.8T AVJ 2002 - Kod błędu P0341 i masło w zbiorniczku