Silnik jest z 30-ki i do filtra bączka można chyba jedynie sitko kupić. Jeśli się tylko nie obraca to magistrala jest zasilana w olej jest on jedynie niefiltrowany. Można bąka zamienić na Pełnego przepływu sa dostępne przystawki z tym że nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w podstawie bąka powinien być wkręcony...
Do silnika C 360 można założyć filtr oleju pełnoprzepływowy PP-8.4 firmy PZL Sędziszów, albo OP-647 Filtron, a także W 940/5 MAN. Są jeszcze dostępne inne zamienniki.
Masz silnik od C 4011 z dwoma filtrami, jeden główny szeregowy a drugi bocznikowy. Najprościej zakupić zestaw - podstawa filtra wymiennego URSUS c-4011 0204 za 150 zł. Nie wystarczy zmienić samej obudowy, będzie rozsadzało filtr.
A jesteś pewny ropy którą kiedyś tam zatankowales?
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Filcowy pierwszy to jest zgrubny , papierowy drugi dokładny.Tak powinno być w prawidłowej kolejności. :|
Moim zdaniem to nie była wina zapchanego filtra, wymienialiście ten oring na kruszcu pompy, zasysającego. Wina opadającego podnośnika to wina konstruktorów fakt w jednym opada w innym mniej, ale też opada. :D Jak chcesz żeby nie opadał to tłok byś musiał oddać do chromowania mechanik zapewniał mnie ,że wtedy to tydzień może stać z maszyną podniesioną...
Witam proszę jeśli ktos przerabiał filtry podwójne w ursusie c 4011 na wymienny od c 360 jak doginaliście tą rurkę? Możecie podesłąć zdjecie jak macie tą rurkę podoginaną w jakich miejscach? Ja u siebie doginał jak głup.. i nie mogę jej dopasowac za żadane skarby może po prostu doginam źle albo mam największego chińczyka który w ogóle nie trzyma norm...
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Polega na kupieniu kawałka metalu o kształcie prostopadłościanu o niewielkiej wysokości 1-1,5cm. Nawierceniu odpowiednich otworów przelotowych oraz nagwintowanych. oraz przykręceniu razem w miejsce oryginalnego bąka. Tylko trzeba się przyjrzeć czy lepsza była by podstawa z C-360 czy z C-330. Można także oryginalną podstawę przerobić zmieniając w niej...
czy z odmy wylatują spaliny ?? i czy po przyłożeniu ręki wyraźnie czuć powiew "wiatru"?? w c-330 przy odmie zawsze jest zarzygane olejem ale nie do przesady Po raz ostatni poprawiam twoje błędy albo zaczniesz pisać poprawnie albo będę raportował każdy post (minimum szacunku czytającym się należy). z tego co wiem to filtr wytrzymuje 7,5-8 bar tak że...
Sprawdź ilość oleju w filtrze.
U góry na łapach zakładałem uszczelki od filtra oleju - pasują idealnie. Odnośnie dołu to zrób zdjęcie i wrzuć tutaj (podejrzewam, że leci z pompy). Ciężkie odpalanie to wina pompy, jednak próbowałeś podpompować pompką ręczna i odpalać? Filtry czyste?
A simmeringi na tym kolanku szczelne? Filtr oleju w jakim stanie?
Nie kopci, standardowo trochę dymu widać, zbiornik cxyst, ale paliwo jest w tym oddtojmiku i we filtrach też
Myślę że poprawić tylko poprzez wspawanie elementu o kształcie miseczki (musi być wklęsłe ze względu na kształt pokrywy) i wywiercenie otworu pod szpilkę od pokrywy cyklonu. Musiałbym jeszcze raz tam zajrzeć i przemyśleć. Chyba że obecnie produkowane filtry są inaczej wykonane niż te oryginalne. Czy jest lepsza skuteczność? Pewnie biorąc po uwagę "jak...
Nie chodziło mi o wkłady wymienne filtra tylko taki filtr: http://danrol-sklep.pl/pl/p/FILTR-OLEJU-...
Oczyszczanie tylko wirówką bo filtry będziesz często wymieniał - koszt. Potrzebujesz pompę oleju od byle czego zeby te 4bar zrobiła i filtr-wirówkę od ursusa chyba c-360. Co jakiś czas wyczyścisz wirówkę i po zawodach. Dodano po 4 Co do pracy silnika na oleju - pewnie ze pracuje i nie ma powodu do zmartwień, no może trochę słabszy jest i może być problem...
Zauważyłem ten olej. Ponieważ mam go w filtrze paliwa i jak zajrzałem do baku paliwa, to widać, że paliwo jest ciemne i nie widać dna. Co dokładnie powinienem wymienić? Dodano po 25 Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem?
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Jeszcze raz sprawdź wszystkie możliwe połączenia łącznie z uszczelką pod filtrem paliwa. Ewentualnie by wykluczyć pompkę ,podłącz jej zasilanie przewodem elastycznym prosto do zbiornika.
Przepompuj go przed odpaleniem ręczną pompką. Zobacz czy tak samo odpala. Do sprawdzenia układ paliwowy, czyszczenie, wymiana filtrów, odpowietrzenie. To jest podstawa w eksploatacji.
Witam, mam URSUS C 4011, założyłem filtr oleju jednorazowy (tzw.pepka) z obudową od URSUSA 360. Nie wiem dlaczego, ale po uruchomieniu silnika ciśnienie oleju rozsadza filtr. Nie wiem co zrobić, czy powinienem wymienić pompę oleju? Bardzo proszę o radę.
Dzień dobry. Zauważyłem w moim C 330, że pojawiają się krople ropy przy filtrze pompy wtryskowej. Postanowiłem go wykręcić i sprawdzić co z nim nie tak. Czy to normalne, że jak się dmuchnie w niego to powietrze wychodzi pod nim? że wyjdzie powietrze przez dziurę to jest normalne ale że jest dziura to już jest nie normalne i należy coś z tym zrobić...
Jak się "postarać" to i fendt straci kompresję w kilka chwil - wystarczy trochę kurzu ciagnietego poza filtrem. Pomiar kompresji obowiązkowy ale licz się z remontem.
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
Zbiornik czysty? Co z tego, że filtry zmieniałeś 2 miesiące temu? Wykręć teraz i je zmień. Olej w pompie wtryskowej jest?
Witam, zmieniłem w moim Ursusie C 4011 filtry olejowe podwójne na ten wkład wymienny, wkręciłem zawór w pompę oleju, pompa nowa Hylmet i tak ciśnienie, jak odpalę na zimnym, jest niecałe 5 atm i nie chce więcej podejść, nawet jak się przygazuje. Jak się rozgrzeje, to takie 3,5 do 4 atm trzyma. Zastanawiam się tylko, dlaczego ciśnienie jest niecałe 5...
Czyli jednak przyczyną był zatkany filtr.
Był już odpalany czy to pierwszy raz po remoncie? Brak informacji o odpowietrzaniu układu paliwowego po majstrowaniu przy filtrach paliwa.
Filtr z boku czysty? Zawór bezpieczeństwa w pompie wymieniany>? Może w nim sprężyna pękła.
W starszych ciągnikach przyczyną słabego ciśnienia jest filtr oleju [odśrodkowy , płukany tzw..bączek ] . Najlepiej założyć filtr wymienny .
Racja, panowie, trochę przesadziłem. Ale wiecie jak to jest przezorności nigdy za wiele. ;) (at)seweryn7701 (at)mn997 dzięki za pomoc. :) Swoją drogą jestem trochę przerażony jakością części zamiennych do naszych starych Ursusów. Jak się dokładniej przypatrzyłem temu filtrowi to widzę, że rzeczywiście robiono dość niedbale. Niektóre spawy są takie...
moze masz zapchana pompę wymień filtry
Wszystko zależy od ciebie. Miskę masz na 12 śrubachna . Odkręcenie to parę minut. Mycie troszkę dłużej i złożenie. Pamiętaj o nowej uszczelce pod miskę, nie zakładaj starej.
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Pali to na dotyk. Może być tak że jest troche za dużo oleju w filtrze powietrza?
mam inną sytłację.. potrzebuję odolejacza do kompresora od lodówki.... komercyjne do kompresorów odpadają bo używam cisnień od 20 bar do 35 bar... nie maluje i nie potrzebuje by to było wydajne w 99.999% zadowole się 80% jak zbudowane są te komercyjne? myśle żeby złożyć samemu z paru złączek korpus tego ale nie mam pojęcia na jakiej zasadzie następuje...
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jaki filtr, olej kiedy wymieniany.
witam Mam identyczny problem. Także wymieniałem filtry paliwa (Ursus C-330M) i teraz nie mogę zapalić po złożenia wszystkiego. Jestem dosyć zielony jeżeli chodzi o silniki dlatego prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie gdzie znajdę "korki odpowietrzające od pompki zaś. do wtryskowej". Jak na razie rozróżniam w tym układzie pompkę ręczną i filtry. Może...
Gdzieś łapie powietrze, filtr czysty?
Ursus c360 3p nie zapala w filtrze paliwa zbiera się powietrze wymieniłem pompkę i filtr gumki na przewodach a efektu zero ale po odkręceniu przewody paliwowego od pompki do filtra odpowietrza się i zapala proszę o poradę
Na twojej stronie rozmiar 60mm. Z mojej wynika 62x2,5mm (x2) i 62x4mm (x1). Najłatwiej zmierzyć średnicę tłok/cylinder. Nie tak dawno chciałem zmienić pierścionki w HS11; zamówiłem szybko, a okazało się, że potrzebuję nadwymiaru. Jeśli tłok zostawiasz stary, to kieruj się wyłącznie średnicą i wymiarem, a nie od czego pochodzi pierścień, bo niektórzy...
Pompa podnośnika jest załączona? Olej w skrzyni jest? Filtr hydrauliki czysty?
Tak w nowy typ pompy współpracuje tylko z filtrem puszkowym i stosuje die śrubę łączącą bez otworu .
Śruby i te rurki czerwone to są z ursusa c330 ( przewód zasilający pomiędzy pompką a filtrami paliwa, cena około 8zł ) oraz "śruby" do nich ( gwint 14x1,5 ) , są także końcówki na węże do tych śrub przelotowych.
Witam! Chciałbym wymienić filtr oleju w Ursusie c-360 z siatkowego na jednorazowy i mam takie pytanie czy konieczna jest wymiana pompy oleju lub innych części. Pozdrawiam
Jeżeli leci to membrana jest w porządku. A jeśli tam nie ma membrany to co robić? W zasadzie to ona nie zasysa z racji iż paliwa napływa samoczynnie. Natomiast faktycznie tłoczy, czyli utrzymuje ciągłość strumienia paliwa podczas pracy silnika (zasilenie sekcji tłoczących). Jakimś kryterium będzie przepływ paliwa do zbiornika (powrót) oraz oczywiście...
A sprawdzałeś też filtr powietrza?
Filtry od ursusa to też kiepski pomysł. Lepsze niż pończocha i tanie jak barszcz...
Wersja 335 ma niestety inny podnośnik (co do działania) z racji regulacji siłowej. Ja jednak czepiałbym się uszczelnień jak we wszystkich przypadkach. Tym bardziej, że było coś wykonywane przy filtrze na ssaniu i być może zdejmowany podnośni.
A czy ja napisałem że mi nie pali?Pompa zasilająca? chodzi panu o ręczną?Jeśli tak to napewno nie ona ponieważ ją sprawdzałem i czyściłem dokładnie podczas czyszczenia baku i filtrów.
Dopływ powietrza jest dobry ponieważ filtr powietrza znajduje się na zewnątrz a przecież na nowym filtrze robił to samo.
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
Zrób gruntowne czyszczenie między innymi bak, być może wymień kranik, no i po kolei filtry itp. Jeżeli to nie pomoże to powinna pomóc pompka zasilająca. :D
Pewnie pompa nie odpowietrzona
To filtry pełnego przepływu i jeśli się nie mylę w ich mocowaniu jest zawór przelewowy. Sprawdź może się zablokował i olej omija filtry. A możliwe że z wymianą oleju zbiegła się inna awaria.
Czyli pokrętło rozdzielacza regulacji dociążania ramion podnośnika, które wchodzi w filtr... Nie mam schematu budowy ;(
Sprawdził bym układ paliwowy: filtr, wtryski, pompę, ewentualnie może też być filtr powietrza.
może zacznij od filtrów paliwa
Witam.Czy możecie napisać ,gdzie się montuje ten podwójny filtr. Pozdrawiam
Uszczelka tłoka siłownika prawdopodobnie do wymiany ,albo zawor ciśnieniowy się się zawiesił
Witam. Nie wiem na ile to może pomóc ale zacznij od filtra paliwa. Kuzyn miał podobną sytuacje. Okazało się że miał wlane biopaliwo. Przy niskich temperaturach zapycha filtr.
Filtry są nowe.
Sprawdzałeś filtr paliwa ?
nie wiem dlatego zapytałem sugerując usterkę 😉 Czy bierze olej silnikowy? Czy wyrzuca olej spod korka oleju na pokrywie zaworów? Cz "leje się przez bagnet"? Jak ustaliłeś, że pierścienie są spękane? Jak odpala przy spękanych pierścieniach? Na początek, może podnieś "beret" na filtrze powietrza.
Sprawdź filtr powietrza, miałem z tym problem i ursus bardzo dymił bo dostawał za mało powietrza, Nie pamiętam co tam było bo to ponad 20 lat ale wiem że coś w bebechach filtra się pochrzaniło. Po wymianie problem znikł. Nie zaszkodzi jak odepniesz filtr i sprawdzisz.
Niemożliwe,chyba że uszkodzona pompa paliwa,lub brudne filtry.
Proszę o pomoc pilne
Filtr jest przy pompie hydraulicznej. Spuść olej ze skrzyni i tylnego mostu. Pod spodem tylnego mostu jest pokrywka na 3 śruby. Odkręcasz ją i masz dostęp do filtra. Filtr wystarczy dobrze umyć i przedmuchać. Przygotuj się na dużą ilość oleju 42litry. Lepszym olejem był by Agrol u.
jeśli przed wymianą filtrów było wszystko ok to szukaj przyczyny w zapowietrzającym się układzie być może na uszczelnieniu kielichów filtrów łapie gdzieś powietrze
Ewidentnie pompa podsysa powietrze do układu . Może to być spowodowane nieszczelnością simeringu na wałku pompy hydraulicznej . Lub poniżej na ssaniu . A jak wygląda filtr olejowy ? :|
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
sprawdzał wtryski i zmieniał przewód przelewowy pompy, olej w pompie,i ja filtry paliwa
Trzeba najpierw sprawdzić filtr paliwa a nie pompę.
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Witam. Miałem podobny przypadek w C330,czyli na połączeniu kolektor wydechowy z tłumikiem wyciekał olej. A że silnik był po wymianie pierścieni i dostał nową głowicę od razu odrzuciłem uszkodzenie silnika. Okazało się że filtr powietrza był uszkodzony i zasysał olej z miski filtra.
Jeśli masz filtr PP to zawleczka powinna być w ostatniej dziurce najmniej napinającej sprężynę. A co się może stać... za bardzo nic choć znam przypadki rozerwania filtra PP.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Wlasnie ze filtr jest od strony ssacej,nie na powrocie.
A może być też tak ,że jak za dużo oleju w filtrze powietrza to też będzie kopcił na niebiesko ?
Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza
Filtry do wymiany i to powinno pomóc.
Bez obrazy ale z tego gadania nie ma nic. Nawet jeśli zaworek nie trzyma to co to zmienia gdy bak jest wyżej niż pompa? Podaj więcej informacji... Czy ubywa oleju, czy kopci a jeśli tak to kiedy i w jakim kolorze, kiedy sprawdzałeś ustawienie zaworów, w jakim stanie jsą filtry?
No więc tak - wymieniłem pompę oleju, kupiłem rozdzielacz po regeneracji, pierścienie na tłoku wymieniłem na nowe, filtr wyczyściłem, o ringi też.
Wymieniłem filtry, pompkę zasilającą oraz odpowietrzyłem. Wymieniono pompę zasilającą czy pompkę ręczną?
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
Heh w takim razie to ja jestem do tyłu z techniką :D Nie wiedziałem że są takie adaptery do czterdziestek. Natomiast opis aukcji wprost zwala z nóg błyskotliwością hihihihihihi. Cytat "Witam masz problem z ciśnieniem w URSUSIE 4011 i masz filtr odśrodkowy, załóż filtr wymienny poprawisz ciśnienie..." heh
Wyciągnąłem pompę zasilającą (tak mi doradził sąsiad który miał podobny problem w swoim c 360 3p) mówi żeby wymienić albo wymienić membranę. Jak ją wyciągnąłem i nacisnąłem dźwignie do ręcznego pompowania to z jednego otworu trysnęła ropa wiec chyba jest ona sprawna, wie ktoś może jak działa ta pompa i jak sprawdzić czy jest sprawna ?
Filtry wymienione, zbiornik wyczyszczony, układ również...
Ja się nie znam, ale filtr zamontowany jest pionowo, więc logicznym by dla mnie było, że w końcu z niego spłynie. Jak wcześniej tak nie było to wymień filtr i zobacz czy coś się zmieniło. Filtr ma w środku zaworek bezpieczeństwa, który zapobiega rozsadzeniu filtra, może jest uszkodzony, albo zalepiony szlamem?
Witam koledzy ! mam pytanie gdzie znajduje się FILTR OLEJU HYDRAULIKI PODNOŚNIKA URSUS C-330 i jak się do niego dostać możne ma ktoś zdjęcia bo szczerze mówiąc nigdy go nie wymieniałem. a może raz na 30 lat zdało by się wymienić!
W pompie wtryskowej była chociaż ropa, czy była sucha? Sprawdziłeś kranik w baku, czy masz nieograniczony przepływ paliwa w wężyku zasilającym pompkę? Odstojnik czysty? Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie? Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?
Witam sprawdz filtr oleju i ciśnienie na pompie pozdrawiam.
To prawdę piszesz, filtr oleju, nie brzęczy u mnie brak żadnego odgłosu z filtra. :D To co ile olej zmieniasz ,że tak ci silnik zasyfiło, najlepiej zmieniaj co roku, ja tak robię, i razem z tym filtr. I nie ma żadnego syfu w oleju. Jak spuszczasz olej , to ciągnik stawiaj na ukos, brudniejszy olej wyleci, i oczywiście przed spuszczeniem oleju zagrzej...
Przeleć cały układ paliwowy. Odkręć zaworek i sprawdź czy jest drożny, dokręć przewody metalowe czy nawet wymień podkładki, wymień filtry paliwa, wyczyść odstojnik. To typowy objaw zapowietrzenia. Jest na tyle małe że silnik pracuje normalnie a jak postoi powietrze z paliwa zbiera sie w górnej części pompy wtryskowej i filtrów.
Poma jest tłoczkowa nie zębata. Filtr oleju kiedy był sprawdzany?
ursus filtr powietrza ursus filtr oleju filtr powietrza ursus
makro kolor komórki ws2812b projekty zasilanie manipulatorów integra
przetwornicy przewód klimatyzacja ciepłe powietrze
Zapalnik poduszki klatki piersiowej Škoda Fabia – lokalizacja i budowa SRS Dacia Sandero od którego rocznika warto kupić, najlepsze silniki 1.0 TCe, 1.0 ECO-G, spalanie