Wyjmiesz dekiel z pompą to zobaczysz. Rozleciały się igiełki łożyskujące zębatki napędu pompy.
I stopień jest od jazdy ciągnikiem a II do wałka WOM (druga dźwignia po lewej stronie bo pierwsza jest od napędu pompy podnośnika)
Wkręć manometr i sprawdź jakie masz ciśnienie. Winna może być instalacja sam czujnik lub zawór na pompie.
Moje pytanie gdzie szukać awarii pod pokrywa skrzyni czy pod plecakiem ?? I co to możne być ? (To nie jest wadzik sprawdzalem ) Dwa powyższe zdania kłócą się ze sobą. Awaria jest w tylnymi moście - odkręć od dołu dekiel z pompą i zobacz w jakim stanie są obydwa trybiki napędu pompy, oraz wieniec zębaty tulei napędowej.
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
A wałek napędu pompy wtryskowej wymieniałeś?
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak wymienić tuleję napędu pompy w ciągniku Ursus C 360..................
Taka ciekawostka z instrukcji obsługi ciągnika Ursus C-360 3P: "napęd pompy hydraulicznej na biegu wstecznym i 5 jest niedopuszczalny".
Pod pompą są podkładki którymi ustawia się luz międzyzębny. Jak źle to złożysz to napęd pompy będzie wył.
Rozpytałem właściciela wspomnianego Lublina ustalając, iż jako napęd pompy zastosował rozrusznik z Lublina. Ponadto fachowiec przerobił ułożyskowanie rozrusznika tj. zamiast panewki zastosował łożysko, ale tylko po stronie zębatki. Pompę natomiast zastosował od ciągnika 30-tki, w każdym razie kipruje mu lekko 2 tony ładunku.
Rozdzielacz hydrauliczny 2RBS-16 z wózka widłowego, pompa też może być z wózka z silnikiem C330 i do tego sprzęgło łączące z kołem pasowym. Czesi robili wózek widłowy z silnikiem zetora 4 cyl. Desta, ciekawe jak tam rozwiązali napęd pompy i czy by to pasowało do silnika ursusa.
Pompy hydrauliczne są ok, tyle, że są tłokowe i nie lubią Hipolu i tym podobnych wynalazków. Poza tym to perkins, czyli mało pali i jest dosyć trwały. Tanie części i łatwa naprawa.
https://e-ursus.pl/pl/i/URSUS-C-330-M-Po... Chodzi Ci o nr 20. Jeśli tak to ja wstawiałem 8x3 lub 8x3.5. Odkręcić nieraz było ciężko i dorobiłem sobie klucz nasadowy do tego. Ewentualnie dobry klucz płaski 22 lub klucz hydrauliczny.
Jaką polecacie pompę wspomagania pod orbitrol 160 Litrów (napęd z wału) z górę dziękuję za podpowiedzi.
Witam. W moim traktorze Ursus 330 nie podnosi pompa i na wałku napędu z tyłu kapie olej. Dlaczego i co muszę zrobić aby pompa zaczęła działać, bo nie chce podnosić żadnego sprzętu? Proszę o pomoc bo muszę to naprawić.
To jest napęd ze skrzyni. By pracować pompą lub wałkiem na tym napędzie ciągnik może stać, nie musi jechać.
Z podniesioną maszyną siłownik utrzymuje podnośnik w pozycji stop. Ale gdy lekko opadnie co w 60-ce jest normalne mechanizm steruje rozdzielaczem i podnosi go w położenia jakie jest ustalone dźwignia. Dla tego z maszyną w górze raz za czasu zaczyna rzęzić. Talerz z pompa do zdjęcia i sprawdź stan napędu pompy.
Wymień oring na złączeniu pompy , to wystarczy. nie potrzebujesz ściągacza bo nie będziesz demontował napędu popy.Wysuń pompę wymień oring zamontuj i po kłopocie.
Witam, mam pytanie jaką średnicę ma koło pasowe pompy wody i wentylatora w c 330? Nie mam dostępu do tego ciągnika a potrzebuję obliczyć przełożenie tego napędu. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nie miałeś wcześniej problemów z łapaniem lewego powietrza przez przepust w obudowie mostu? Miękkie siłowniki TURa. Objaw opadnięcia to tak jakby pompa się zapowietrzyła i nie chciała pompować. Trochę to dziwne, bo olej powinien ciągle krążyć w układzie rozdzielaczy i wypływać przelewem. Może jednak dalej układ się zapowietrza? Rozdzielacze w C-330...
Jak mi to jeszcze raz się zepsuje,to przerobie ten napęd tak,żeby nie trzeba było rozłączać ciągnika. Pozdrawiam.
To niema znaczenia jaki napęd zależny czy nie.Nagrzej olej i sprawdź ciśnienie, jeżeli nie masz manometru to wiejskim sposobem podłącz hydraulikę obiegu zewnętrznego do przyczepy i na 1000 obrotów, zobacz co się dzieje później rura i zobacz jak reaguje , to istotne żeby Ci pomóc.[/quote] Pewnie że ma znaczenie. Jeśli będą oberwane nity tarczy drugiego...
Co hydraulicznie napedzany ? Nie ta generacja :D napęd jest załączany hydraulicznie przez sprzęgło wielotarczowe , podobnie po to by końcówka WOM nie obracała się jest hamulec womu także hydrauliczny ale napęd jest mechaniczny . Zanim rozbierzecie tył traktora to może przyczyną jest padnięta mikropompka , daje za niskie ciśnienie by sprzęgło womu mogło...
na początku tez myślałem ze to wina pompy, wiec wymieniłem całą pompę na nową, napęd pompy itp. niestety nadal nie działa
może ktoś orientuje się czy byłoby dobrze gdy cały napęd koła tnącego i podajnika zrobić na silnikach olejowych? jakiej mocy musiałaby być pompa oraz silniki?
Na wałku sprzęgłowym drugiego stopnia z niego napędzana jest pompa schematów jest pełno skrzyni ,takie pisanie to jakby wróżenie z fusów jedno wiadomo skoro pompa sprawna to nie ma napędu .Można dla pewności obciążyć tylne wyjście wom i włączyć jeśli będzie grzechotanie to znaczy że coś jest ścięte ,zerwane.
Sprawdzę dopiero we wtorek do teraz święta A czy to prawda ze na piątce może się rozlecieć pompa? Tego nikt nie wie co się rozleci. Instrukcja zabrania napędu pompy na piątym biegu.
Praktycznie nie ma możliwości by w tym ciągniku mogły wystąpić nagłe spadki już w magistrali więc pozostaje smok, sama pompa i jej napęd. Miska do pola.
Przy napędzie pompy zależnym od skrzyni. Czyli lewa wajcha na samej górze.
To lepiej odkręcić talerz z pompą. Najczęściej chyba siada podstawa z napędem pompy. Ale pierwsze przyjrzał bym się regulacji sprzęgła.
po wymianie oleju, zaworów, pompy na normalną nie wzmacnianą , regeneracji rozdzielacza, wymianie uszczelniaczy na tłoku i wymianie paru innych podzespołów np napędu pompy podnośnik śmiga aż miło :D
Witam. Zdejmij pasek napędu pompy i alternatora z koła pasowego. Najprawdopodobniej to jego wina.
W t25 napęd licznika godzin jest brany z koła pompy wtryskowej
A miejsce montażu pompy i napęd? Proponuje pompy produkcji rosyjskiej, duży wybór w wydajności i kierunków obrotu, wytrzymałe i tanie w zakupie. Pompy typu NSZ. Taka NSZ10 jak w T-25 powinna w zupełności wystarczyć jeśli siłownik nie za duży. Tylko chyba rozdzielacz błotnikowy z C-330 nie miał zaworu przeciążeniowego.
Tutaj masz większy problem. Napęd do pompy jest pionowo i bezpośrednio z wałka nie napędzisz. Poszukaj przekładni kątowej np z mostu (sam łeb )z półosiami na przegubach- Mercedes, BMW, czy jakiejś terenówki i to będzie chyba najtańsze rozwiązanie. Obroty i tak trzeba dobrać na kołach pasowych.
Witam, odgrzeję trochę kotlecik. Ciekawe, czy autorowi udało się rozwiązać problem i czy sprzęt działa. Może wybaczy, że się podłączę ze swoim „projektem” z użyciem silnika hydraulicznego. Jako że w temacie napędów hydraulicznych jestem lekko zielony, to może ktoś poradzi/odradzi, pozbawi złudzeń. Sprawa wygląda następująco: mam traka łańcuchowego samoróbka,...
Według mnie wtryskiwacze działają prawidłowo Skoro tak to pozostaje sprawdzić kąt wtrysku i luzy zaworowe. Czy przed Twoją ingerencją palił normalnie? Nie napisałeś tego jasno a raczej niemożliwe jest aby nagle koło napędu pompy się poluzowało.
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Nie, problem tkwi w średnicy kół pasowych. Dla średnich obrotów 1300 rpm wydatek tej pompy to 20l/min, a taki wydatek potrzebuje mocy do napędu. Więc duże koła i dwa paski 17. Albo napęd bezpośredni z wału korbowego. Tylko, że w 330 koło pasowe...
Witam! Zdejmujesz pokrywę ,koło napędu pompy,pompę wtryskową i wyciągasz wałek w stronę pompy.
W stosunku do C330 w C360 będzie Cię irytować sposób włączania pompy podnośnika- otóż działa razem z wałkiem WOM-u (pominąwszy jej napęd od skrzyni biegów). Zaskoczyło mnie to przy próbie dźwignięcia glebogryzarki opuszczonej na beton z zapiętym wałkiem... Do tego według mnie 330 ma lepszy uciąg na śliskim, cofanie pod wzniesienie na mokrej trawie 360...
Miałem podobne problemy zamontowałem specjalnie pompę dla tura. Napęd dla pompy jest z koła pasowego z pomocą paska rozrządu od Matiza . Jeśli jesteś zainteresowany zrobię zdjęcia. Pozdrawiam.
To jest w ogóle wynalazek. Teraz się okazało że dokupiona tuleja napędu pompy hydrauliki jest za długa. W C-355 była inna niż w C-360, czy po prostu ewolucja w czasie produkcji?
Kolego, nie wiem ile pomp zamontowałeś, ale w praktyce po ustawieniu na znaki kąt wyprzedzenia wtrysku i tak nie jest prawidłowy. Nikt tu nie pisze, że ma być ustawione byle jak. Do tego służy kołek i otwory w kole zamachowym. I tylko to jest ważne, a nie znaki na obudowie pompy czy napędu.
Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
Brak napędu pompy, uszkodzona pompa., źle podłączona pompa,, problemy z instalacją hydrauliczną, np. zapchany rozdzielacz. Brak oleju w pompie.
Tak, tylko 180W frani to nie 500 czy 600W.Ten napęd jest bezpośredni a z wiertarki przez przekładnie.
Sama pompa ma osie zębatek ułożyskowane bezpośrednio w aluminiowej obudowie i absolutnie nie nadaje się do przenoszenia sił poprzecznych z jakimi napiera naprężony pasek. Pompa musi być napędzana przez przystawkę. Jeśli całą konstrukcję masz dopracowaną dla czego nie pomyślisz o napędzie paskiem zębatym? Są mocne, jest całe mnóstwo rodzai i długości,...
Pierw bym naciągnął pasek klinowy napędu pompy chłodzenia potem sprawdził chłodnice jak tam z kamieniem pozostał by czujnik wskaźnik temperatury i termostat.
Pomiar ciśnienia sprężania dużo powie. Jeśli z tym będzie oki, to pompa wtryskowa na stół. Przedmuchy ma duże? Oleju, jak rozumiem, nie ubywa? Możliwe też, że coś na rozrządzie się przestawiło, raczej od napędu pompy, bo na wałku rozrządu raczej doprowadziłoby od kolizji.
Sprawdź króćce pompy olejowej, potem jej napęd. A może po prostu poziom oleju?
orbitrol nie jest przegrzany . pierwszy raz mi się zagrzał dzisiaj. wcześniej nawet nie miał szans. po prostu zastanawie mnie to jak to się dzieje w tych z agricoli wspomaganiach, przecież to ta sama zasada działania i te same wydajności. założyłem na pasek, bo pod chłodnicą mam pompę nsz 32 do tura. jak zdejmę tura to ją rozłączam sprzęgłem. Dodano...
Witam, A koła zębate na pompie sprawdzałeś ? Często luzują się nakrętki, które trzymają je na frezie. Uruchom napęd pompy zależny [przez skrzynię biegów] - zobacz czy stuka. Pozdrawiam vper
Najlepsze rozwiązanie to napęd bezpośrednio z wału korbowego - jak w ostrówku. Wydaje mi się że widziałem takie zestawy do wspomagania kierownicy na allegro.
Jak już chcecie wymieniać pompę to najpierw wkręciłbym manometr pod gniazdo hydrauliki zewnętrznej i sprawdził ciśnienie bo powodów może być kilka w tym także uszkodzony rozdzielacz albo uszczelnienie pary cylinder/tłok.A jeśli już spuścisz olej i zdejmiesz dolną pokrywę w celu wymiany pompy to sprawdź też zawór bezpieczeństwa czy grzybek nie wyklepany?nie...
Co wy głupoty piszecie, kto z was widział oryginalny przedni napęd do c-330. Widziałem na forum Agrofoto, taką modyfikację. dużo roboty z tą przystawką. Musisz wycinać otwór w tylnym moście tu gdzie masz napęd od pompy hydraulicznej. Coś jeszcze obiło mi się o uszy, że c-335 wersje z ulepszonym podnośnikiem, miały taki otwór fabryczny tak jak w c-360....
Ok więc już rozumiem. jeden wałek na wom drugi na napęd. Spytałem ponieważ w swoim c330 czasem mam problem tego typu, że podnośnik opuszcza kiedy naciśniemy pedał sprzęgła, nie zawsze tak jest. Wydaje mi się, że chyba tak nie powinno być.? Nie pamietam czy napęd zębatki pompy hydraulicznej nie jest napędzany przez wałek WOM i czy ma to coś wspólnego...
(at)grzeniuw Mam wstawiną oś od bizona na orbitrolu napęd pompy jest przez wał na ośce. Pompa jest nowa PZS-12 ,orbitrol również nowy 160Litrów podłączenie przewodów jest dobre. Tylko że pompa ma obroty w prawą a wał kręci się w lewą tryby były przekładane więc może dlatego Dodano po 8 (at)ftpkowal Tak tylko że tryby były zamienione w pompie.
Cześć. Noszę się z zamiarem budowy większego kompresora. W związku z tym kupiłem okazyjnie dwie sprężarki HS-17, które pochodzą z wojskowych Starów 266. Problem polega na tym, że sprężarki te są smarowane pod ciśnieniem, olejem z układu smarowania silnika. Czytałem, że niektórzy przerabiają te sprężarki na smarowanie rozbryzgowe, ale gdy tak poczytałem...
Trochę pracy będzie z zamocowaniem pompy do silnika, dopasowaniem przewodów wysokiego ciśnienia, przerobieniem napędu pompy. Później to już będzie z górki, wystarczy tylko ustawić ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa odpowiednią do tego silnika.
Do pompy najbardziej ekonomiczny będzie duży stacjonarny wolnoobrotowy, coś jak na okręcie. Do napędu pojazdu będzie potrzebny lekki z dużym zakresem obrotów. Kto wolałby ten ekonomiczniejszy wariant? Przypomina mi się Wołga z silnikiem Multicara, taka fuzja technologii i papractwa. Miałem okazję jechać kiedyś takim monstrum. Bardzo ekonomiczne urządzenie.
Trochę off: szwagier do Władymirca zastosował wspomaganie (komplet) od forda Sierry, działa jak bajka i wzbudza sensację pod miejscowym GS-em, siłownik zamontował na lewym drążku patrząc od kierowcy, pompę trochę powyżej (napęd paskiem), zdjęcia nie mam.
Na wałku ataku nie ma łożysk igiełkowych , jedyne które są to na wałku koła wstecznego , złożenie igiełkowe na wałku sprzęgłowym a pomiędzy wałkiem ataku a wałkiem górnym skrzyni jest łożysko wałeczkowe , chyba że masz w skrzyni i moście części Ursusa C 4011 , tam pomiędzy wałkiem ataku a górnym wałkiem skrzyni jest łożysko igiełkowe i na wałku sprzęgłowym...
Czyli napęd pompy jest tak sprzężony z wałem silnika, że na 16 obrotów wału silnika wałek pompy wykonuje jeden pełen obrót?
Oczywiście że warto,( ostrówek, C362) gotowe zestawy raczej drogie, najtaniej orbitrol z wózka widłowego, pompa oleju na pasek,osobiście wole z napędu rozrządu ale droższa sprawa.
Na czym sprawdzałes pompę? Możesz mieć już lekko rozkalibrowane rozpylacze. Pozdr. Dodano po 4 Początek wtrysku według kapilary. Tak jak w c360 Dodano po 10 Co do pomp wtryskowych to faktycznie są chyba dwa rodzaje. Z centralnym smarowaniem i bez. Różnią sie nieznacznie budowa wewnętrzna. Maja inne elementy tloczace ( nowe typy maja mniejszy skok) inne...
Prędzej mechanizm załączania womu. Widełki, tuleja przesówna. Sprawdz czy działa pompa lub wałek na napedzie zależnym.
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
Witam odpowiem bo komuś się przyda kiedyś okazało się że w zębatce napędowej w rozrządzie roztoczyła się dość spora dziura na klin do tego klin podjechany efekt taki że przestawiony zapłon. Koszt naprawy to wałek napędu pompy 130zl zębatka 150zl klin 2zl uszczelka dekla rozrządu oraz pompy wtryskowej koszt naprawy nie przekroczył 500zl
W c360 da się napędzać pompę hydrauliki, bez napędu WOM, ale trzeba prawą dźwignie (reduktora) na pokrywie skrzyni biegów ustawić w środkowe położenie (napęd nie jest przekazywany na koła), lewą dźwignię na 90% całkowicie do góry (10% że całkowicie w dół), włączyć bieg np. III i działa nam w tym momencie sama pompa, a wałek WOM się nie kręci. Edit:...
Witam jeśli chodzi o pompy od wspomagania to tylko nadają się pompy takie jak ta od audi, zaczynałem z pompą od citroena - niestety zbyt mało wydajna, potem była pompa od ursusa C-330 - i ta gasiła silnik była zbyt wydajna, a ta od audi jest tak w sam raz podnosi ciężary nawet do 300kg wiec do takich konstrukcji jak najbardziej polecam... Dodano po...
Wszystkie co trzeba odkręciłeś. Te co zostały to cztery od pompy i dwie podstawki napędu. Pewnie na hermetyku składane. Już nic nie trzyma. Lekko nie pójdzie.
Do sterowania wystarczy rozdzielacz w plecaku ciągnika. Co do wydajności pompy faktycznie szału nie ma. Można pocyganić napędzając ją zależnie od skrzyni. Na piątym biegu ma znacznie większe obroty niż na napędzie niezależnym. Tylko jak długo wytrzyma trudno powiedzieć bo to ponad jej siły. Jeśli masz wolny wom to na niego możesz założyć wydajniejszą...
Witam, podczas pracy na polu doszło do awarii ciągnika. Dźwignia WOMu i pompy znajduje się w położeniu maksymalnie w przód (w normalnych warunkach ta pozycja odpowiada za napęd wału i pompy niezależny od skrzyni biegów), jednak aktywny jest tryb w którym napędzam wałek WOM zależnie od skrzyni biegów, dźwignię mogę podnieść tylko o jeden stopień do góry...
przy zakupie pompy zwracaj uwagę na zalecaną ilość obrotów dość często można trafić od wózków elektrycznych a tam potrafią być obroty nawet 3300 obr/min a to dodatkowy koszt aby tyle uzyskać z WOM
Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą...
pompa z multiplikatorem na WOM. To przynajmniej będzie tańsze bo nie musisz kupować napędu.
Ale to raczej dzwoni napęd pompy wtryskowej i może zaworów. Pompę wtryskową na wolnych napęd ciągnie gdy jest wtrysk paliwa i luzuje się napęd gdy go nie ma , sprężyny sekcji odbiją ją do przodu. Wtedy dzwonią zębatki głośniej im większy luz. To samo pewnie wałek rozrządu bo opór nie jest ciągły tylko skokowy. Na bank ten dźwięk nie produkuje napęd...
Sprawdzałem rozrząd w c 360, bo wciąż był problemy z ustawieniem kąta wtrysku, do tego zawory od 2 głowic wciąż uderzały o tłok, rozrząd był robiony niedawno przez kogoś i wierzyć się nie chciało, że jest źle zrobiony, ale w końcu rozebrałem i wyszło na to ze koło od napędu pompy wtryskowej jest przestawione o jeden ząbek zamiast 0 w 0 jest 0 w kropki,...
Witam. Jak dla mnie sam w sobie pomysł zrobienia łuparki pod c360 nie jest rozwiązaniem ekonomicznym biorąc pod uwagę obecne koszty oleju napędowego i szybkości działania łuparki. Lecz tak jak pisali państwo wyżej rozdzielacz przy samym siłowniku możesz dać, w zupełności wystarczy podstawowy 40L. Pamiętaj jednak, że przy hydraulice ciągnikowej nie uzyskasz...
To prawdfopodobnie rozpadł sie napęd pompy. Podstawka z dwoma zębatkami przy pompie. Na twoim miejscu odkręcił bym tależ, jesli z tamtąd dochodzą zgrzyty to nie masz innego wyjscia.
Wygląda na rozsypaną zębatkę o napędu pompy. Pompa ma 2 zębatki: jedna napędza ją od przekładni wom 540 a druga od przekładni kół tzw. wom zależny, najprawdopodobniej rozleciała się ta pierwsza.
Witam! Mam podobny problem jak kolega sly1012 , tylko różnica jest taka, że kiedyś wymieniałem przy dźwigni tą drugą dźwignię do przesuwania koła na wałku. Śrubka kontrująca była dobrze zabezpieczona. Podejrzewam, że całkowicie czop przy tej dźwigni mógł się spiłować. I pytanie teraz: Jaka może być tego przyczyna? Dodam, że dźwignia od pompy dziwnie...
Przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej w poczciwym URSUSIE C 360 jest to rzędowa prehistoryczna konstrukcja będę miał mały problem z napędem ale to juz później w innym temacie. Wiem ze maja wtrysk bezpośredni ale nie wiem? *ciśnienie wtrysku *obroty maksymalne silnika *pompa lewo czy prawo obrotowa *czy trudno zmniejszyć obroty maksymalne w tej...
Witam wszystkich fajny temat. Zgadza się z tym silnikiem maluch. Badziewie jakich mało kto. Gorszych silników jeszcze nie widziałem. Poznałem i pokochałem silnik Tico Daewoo. Bo jeździłem 10 lat bez awaryjne od zakupu do złomowanie rdza przegoniło przód. 150tys km. Przejechałem nim. A maluch motogodzin ponad 1000h i 20 lat jeździło ale z jakimi problemami...
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Zgrzytanie podczas przełączania biegu przy jednym wciśnięciu sprzęgła jest zjawiskiem normalnym. Do dyspozycji masz 5 biegów do przodu, 1 wsteczny. Do tego dochodzi reduktor (żółw - neutralny - zając). Olej do hydrauliki jest brany ze skrzyni biegów i tylnego mostu (oba te elementy mają otwory, dzięki czemu olej swobodnie sobie przepływa). W ten sposób...
W kole zębatym napędu pompy jest okrągły otwór kontrolny. Należy go wyczyścić i sprawdzić czy są jakieś znaki jak nie ma można je zrobić wąskim przecinakiem. Na zębach są znaki do ustawiania i też należy je zgrać i wyczyścić, znaki można poprawić białym korektorem, później jest łatwiej to poskładać.
Witam Pozwolę sobie się wtrącić . Według opisu kolegi michal.s61 rozrząd jest ustawiony według wszelkich prawideł znacz dobrze ,ponieważ wszędzie pasuje na każde z trzech miejsc na kole pośrednim , szczerze nigdy nie zwracałem uwagi i nie przyrównywałem do miejsc gdzie są nacięte wpusty na wałku rozrządu ,wałku napędu pompy wtryskowej czy też wału....
Nowy wałek jest dłuższy ze względu na dodatkowe koło zębate napędzające pompkę od wspomagania (z przodu). Tym samym stary jest za krótki. Musisz jeszcze mieć pokrywę rozrządu z wyjściem na pompę, ale jeśli kupiłeś cały zestaw to pewnie ją masz.
Proszę powinno być dobre ;) http://obrazki.elektroda.net/60_12753472... Schemat układu napędowego ciągnika Ursus C-330:1-3-kolejne przełożenia, 4-dwustopniowe sprzęgło główne, 5-stopniowa skrzynia przekładniowa, 6-dwustopniowy reduktor, 7- przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym, 8- zwolnica walcowa, 9-koło napędowe, R- przełożenie...
musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele....
Czesciowa przyczna to skręcony walek napędu pompy poprzedniemu właścicielowi zatarla sie sprężarka. Wymieniłem walek jest lepiej lecz nadal czegos mu brak zaraz po odpalniu gaśnie druga proba odpala i ledwo chodzi pomimo dawania gazu po 2-3 minutach takiego pyrkannia wchodzi na obroty. Poprostu pracuje tak jak by paliwo sie konczylo. Co jest tego przyczna
Dźwignia ma się zatrzaskiwać na pozycji pływającej. Zetor/Ursus C360 także posiada zatrzask na pozycji pływającej (i jeden zatrzask do stałego napędu silników hydraulicznych). Jest to konieczne w przypadku niektórych maszyn rolniczych, bo np. T-25A ma podnośnik na siłowniku dwustronnego działania i przy pracy z pługiem z kołem kopiującym itp. trzeba...
Wystarczy oczywiście. Możesz dać dowolną, która ci pasuje mocowaniem i napędem. Podając polskich producentów miałem na myśli głównie trwałość pompy. PS Umknęło mi, że to składak, ale dopisałeś w temacie sprzed prawie półtora roku i nie wczytywałem się wyżej.
tak, żeby siła naciągu paska nie obciążała łożysk pompy. Nie łożysk a tulejek pompy. Pompy aluminiowe z serii NSZ nie posiadają łożysk igiełkowych a jedynie tulejki. W przypadku naciągu bocznego bardzo szybko ulegają zużyciu. Może są jakieś wzmocnione pompy, które by były na tyle wytrzymałe, aby nie uszkadzały się tak szybko poprzez napęd paska? Tak...
Witam! Chciałbym zapytać jaki macie sposób na wbicie koła pośrednie górne i dolne na oś, która wsuwa się do środka przy próbię wciśnięcia koła. W jaki sposób ją zablokować, aby można było wbić koło do końca. Mam ściągnięte głowicę, miske olejową i przód cały. Nie mam dostępu od dołu, przeszkadza wał korbowy i pompa oleju. Proszę o rady.
Jeśli wszystko prawidłowo naprawione nie powinno stukać. Jeśli stuka postaraj się zlokalizować gdzie.Na wolnych obrotach często słychać rozrząd -luz międzyzębny, luz na łożyskach i na klinach wałka rozrządu i napędu sprężarki.Może być wybite sprzęgło pompy wtryskowej-też mocno klekocze. Może stukać koło zamachowe gdy ma luźny kołek lub luźno przykręcone....
Wymiana wałka przekażnika w C 4011 trwa 30 minut. Większość podpowiedzi jest nie poprawna. Należy dżwignię włąnczania przekażnika ustawić na max do góry aby nie spadła tuleja napędu pompy oleju następnie odkręcić śruby tylnej pokrywy i wyciągnąć do tyłu wałek, nowy włożyć w to samo miejsce jeżeli opadnie przednie koło zębate chociaż nie zawsze to należy...
Witam. Planuję zakup samej 3 tłokowej pompy od WD52/WD53. Ma służyć do piaskowania, jednak problem zaczyna się po stronie napędu. Mam w gospodarstwie do dyspozycji Ursusa 3512 z 3 cyl. silnikiem perkinsa o mocy 47KM ( 36KW ). Max moment obrotowy ( 165Nm ) osiąga już przy 1300obr na minutę. Ciągnik charakteryzuje bardzo niskie spalanie. Chciałbym wykorzystać...
przy takich objawach obstawiam pompę - właścicwie napęd pompy - jest tam na walku pompy takie "ustrojstwo" które pęka i pompa się nie kręci. Wymontuj tylny dolny zaczep, wylać olej ze skrzyni, wyciągnąć pokrywę z pompą (taka okrągła ) i ziagnozować. Jak będziesz demontował i montował to zwróć uwagę na tulejkę z oringami przez którą przekazywany jest...
napęd pompy hydraulicznej ursus napęd ursus ursus napęd
yamaha filtr paliwo pralka grzałka samsung sharp migające podświetlenie
Części do agregatu Yamaha ET600A - gdzie kupić? Jak wyłączyć ekran dotykowy w Chromebooku Lenovo 300e?