Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
Tutaj masz większy problem. Napęd do pompy jest pionowo i bezpośrednio z wałka nie napędzisz. Poszukaj przekładni kątowej np z mostu (sam łeb )z półosiami na przegubach- Mercedes, BMW, czy jakiejś terenówki i to będzie chyba najtańsze rozwiązanie. Obroty i tak trzeba dobrać na kołach pasowych.
W stosunku do C330 w C360 będzie Cię irytować sposób włączania pompy podnośnika- otóż działa razem z wałkiem WOM-u (pominąwszy jej napęd od skrzyni biegów). Zaskoczyło mnie to przy próbie dźwignięcia glebogryzarki opuszczonej na beton z zapiętym wałkiem... Do tego według mnie 330 ma lepszy uciąg na śliskim, cofanie pod wzniesienie na mokrej trawie 360...
Najlepsze rozwiązanie to napęd bezpośrednio z wału korbowego - jak w ostrówku. Wydaje mi się że widziałem takie zestawy do wspomagania kierownicy na allegro.
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Nie, problem tkwi w średnicy kół pasowych. Dla średnich obrotów 1300 rpm wydatek tej pompy to 20l/min, a taki wydatek potrzebuje mocy do napędu. Więc duże koła i dwa paski 17. Albo napęd bezpośredni z wału korbowego. Tylko, że w 330 koło pasowe...
Witam, odgrzeję trochę kotlecik. Ciekawe, czy autorowi udało się rozwiązać problem i czy sprzęt działa. Może wybaczy, że się podłączę ze swoim „projektem” z użyciem silnika hydraulicznego. Jako że w temacie napędów hydraulicznych jestem lekko zielony, to może ktoś poradzi/odradzi, pozbawi złudzeń. Sprawa wygląda następująco: mam traka łańcuchowego samoróbka,...
Pod pompą są podkładki którymi ustawia się luz międzyzębny. Jak źle to złożysz to napęd pompy będzie wył.
Witam wszystkich fajny temat. Zgadza się z tym silnikiem maluch. Badziewie jakich mało kto. Gorszych silników jeszcze nie widziałem. Poznałem i pokochałem silnik Tico Daewoo. Bo jeździłem 10 lat bez awaryjne od zakupu do złomowanie rdza przegoniło przód. 150tys km. Przejechałem nim. A maluch motogodzin ponad 1000h i 20 lat jeździło ale z jakimi problemami...
Proszę powinno być dobre ;) http://obrazki.elektroda.net/60_12753472... Schemat układu napędowego ciągnika Ursus C-330:1-3-kolejne przełożenia, 4-dwustopniowe sprzęgło główne, 5-stopniowa skrzynia przekładniowa, 6-dwustopniowy reduktor, 7- przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym, 8- zwolnica walcowa, 9-koło napędowe, R- przełożenie...
orbitrol nie jest przegrzany . pierwszy raz mi się zagrzał dzisiaj. wcześniej nawet nie miał szans. po prostu zastanawie mnie to jak to się dzieje w tych z agricoli wspomaganiach, przecież to ta sama zasada działania i te same wydajności. założyłem na pasek, bo pod chłodnicą mam pompę nsz 32 do tura. jak zdejmę tura to ją rozłączam sprzęgłem. Dodano...
Jak mi to jeszcze raz się zepsuje,to przerobie ten napęd tak,żeby nie trzeba było rozłączać ciągnika. Pozdrawiam.
Miałem podobne problemy zamontowałem specjalnie pompę dla tura. Napęd dla pompy jest z koła pasowego z pomocą paska rozrządu od Matiza . Jeśli jesteś zainteresowany zrobię zdjęcia. Pozdrawiam.
Witam Mam problem ze swoim podnośnikiem w ursusie c 360. Otóż gdy olej jest zimny lekkie rzeczy podnosi bez problemu natomiast cięższe z dodaniem gazu. Gdy olej jest rozgrzany ma duże problemy z podniesieniem ciężkich rzeczy nawet z gazem w podłodze. Wymieniłem pompę, zawór przy pompie i przy tłoku, napęd pompy, uszczelniacze na tłoku i cały czas jest...
Zgrzytanie podczas przełączania biegu przy jednym wciśnięciu sprzęgła jest zjawiskiem normalnym. Do dyspozycji masz 5 biegów do przodu, 1 wsteczny. Do tego dochodzi reduktor (żółw - neutralny - zając). Olej do hydrauliki jest brany ze skrzyni biegów i tylnego mostu (oba te elementy mają otwory, dzięki czemu olej swobodnie sobie przepływa). W ten sposób...
Jeśli Napęd pompy masz w porządku,sprzęgło, przyczyną jest wyrobiony wielowypust który łączy dwa wałki od napędu Womu. Jak masz katalog to zobaczysz ,że są tam dwa wałki i tuleja przesówna pompy która zazębia też właśnie te dwa wałki. Napisałem ,bo u siebie też miałem to samo najpierw przepuszczało i zgrzytało pod obciążeniem a później już nic nie działało.
To niema znaczenia jaki napęd zależny czy nie.Nagrzej olej i sprawdź ciśnienie, jeżeli nie masz manometru to wiejskim sposobem podłącz hydraulikę obiegu zewnętrznego do przyczepy i na 1000 obrotów, zobacz co się dzieje później rura i zobacz jak reaguje , to istotne żeby Ci pomóc.[/quote] Pewnie że ma znaczenie. Jeśli będą oberwane nity tarczy drugiego...
Coś mi się nie chce wierzyć w tą wymianę oleju, pompy itp. Czy napęd samej pompy jest w porządku? Co z zaworem pompy, był wymieniany?
Wyjmiesz dekiel z pompą to zobaczysz. Rozleciały się igiełki łożyskujące zębatki napędu pompy.
Witam, A koła zębate na pompie sprawdzałeś ? Często luzują się nakrętki, które trzymają je na frezie. Uruchom napęd pompy zależny [przez skrzynię biegów] - zobacz czy stuka. Pozdrawiam vper
Ale to raczej dzwoni napęd pompy wtryskowej i może zaworów. Pompę wtryskową na wolnych napęd ciągnie gdy jest wtrysk paliwa i luzuje się napęd gdy go nie ma , sprężyny sekcji odbiją ją do przodu. Wtedy dzwonią zębatki głośniej im większy luz. To samo pewnie wałek rozrządu bo opór nie jest ciągły tylko skokowy. Na bank ten dźwięk nie produkuje napęd...
na początku tez myślałem ze to wina pompy, wiec wymieniłem całą pompę na nową, napęd pompy itp. niestety nadal nie działa
Na początek zlej olej ze skrzyni i wyciągnij pokrywę z pompą hydrauliczną . Sprawdź zawór przelewowy ten co jest wkręcony obok pompy albo najlepiej od razu wymień koszt ok .60 zeta . Pompę też oblukaj jeśli wyczujesz jakikolwiek luz na wałku pompy to też z nią uciekaj . Przy okazji wymień napęd pompy bo na pewno jest rozpieprzony. Najlepiej gdybyś miał...
Witam Czy mógł by mi ktoś po kolei wyjaśnić jak zamontować z powrotem pompę wtryskową w ursusie 4011 aby wszystko było dobrze bo przy demontażu wyleciał mi trybik i nie wiem jak były ustawione ząbki :cry:
Czyli napęd pompy jest tak sprzężony z wałem silnika, że na 16 obrotów wału silnika wałek pompy wykonuje jeden pełen obrót?
przy takich objawach obstawiam pompę - właścicwie napęd pompy - jest tam na walku pompy takie "ustrojstwo" które pęka i pompa się nie kręci. Wymontuj tylny dolny zaczep, wylać olej ze skrzyni, wyciągnąć pokrywę z pompą (taka okrągła ) i ziagnozować. Jak będziesz demontował i montował to zwróć uwagę na tulejkę z oringami przez którą przekazywany jest...
tak, żeby siła naciągu paska nie obciążała łożysk pompy. Nie łożysk a tulejek pompy. Pompy aluminiowe z serii NSZ nie posiadają łożysk igiełkowych a jedynie tulejki. W przypadku naciągu bocznego bardzo szybko ulegają zużyciu. Może są jakieś wzmocnione pompy, które by były na tyle wytrzymałe, aby nie uszkadzały się tak szybko poprzez napęd paska? Tak...
Witam jestem już po przeróbkach i po pierwszych testach transportowych wszystko działa wzorowo zastosowałem przystawkę do pompy taka jaką montuję się w ursus C-330 do wspomagania koła pasowe 120 na pasek 17 i w co nie wierzyłem że na jednym pasku podniósł cała skrzynię gruzu ale podnieslo mi też przód :) dziękuję za pomoc wszystkim za wszelkiego rodzaju...
witam! Co do ciagników MTZ i JUMZ - to zupelnie inne silniki - prosze przyjrzec sie na zdjeciach obu maszyn silnikom... Pozatym MTZ80/82 i JUMZ to bardziej odpowiednik Ursusa C-385 niz popularnej 360. Moim zdaniem w tym budzecie to jedynie C-360-3p. Bedzie oszczedniejszy od zwyklej 360 niestety troche slabszy. JUMZ to tez ciekawa opcja - patrz ceny...
Dokładnie. Nie ustawia się wyprzedzenia wtrysku na niewiadomego pochodzenia znaki nabite na pompie. Do tego służą znaki na kole zamachowym lub inni trwałe oznaczenie np. kołek jak w 330 czy mtz-cie które odpowiadają wymaganemu wyprzedzeniu. Tak jest prawie w każdym silniku wysokoprężnym. Po każdym demontażu pompy czy jej naprawie, po każdej ingerencji...
Przepraszam ,że odświeżam temat ale z głowy mi wyleciało , że miałem tu napisać. Więc tak... Winowajcą był Wspornik napędu pompy hydraulicznej. Jeden mechanizm (trybik) wypadł z obudowy, bo zabezpieczenie puściło. Przez to było funkcjonował tylko jeden napęd i był to dokładnie zależny od kół jezdnych , a nie od samego silnika. Temat rozwiązany. Foto...
Swego czasu używałem pompy hydraulicznej do spuszczania ON, za napęd służyła wiertarka dwu biegowa. Pewien czas spełniała swoją funkcję, ale z czasem było coraz gorzej. W końcu zatarła się. Pompa hydrauliczna stworzona jest do pracy w oleju, a poza tym wątpię aby silnik od frani był dostatecznie mocny.
Lewa dźwignia ma trzy pozycje: 1. Pierwsze - całkowicie do przodu - napęd niezależny WOM i pompy hydraulicznej. 2. Drugie w kierunku do tyłu (środkowa) - napęd WOM zależny od skrzyni biegów. 3. Trzecie - całkowicie do tyłu - WOM wyłączony, pompa jest napędzana przez skrzynię biegów. W tej pozycji można włączać biegi 1-IV. Niedopuszczalne jest włączenie...
Ja ostatecznie użyłem pompy olejowej (hydraulicznej) od ciągnika Ursus C330, zdaje egzamin świetnie, jako napęd użyłem wiertarki, tak na oko max obroty ok. 2000obr/min. W nie całą minutę pompuje 20L oleju napędowego, nie trzeba się martwić o zalewanie przy pierwszym użyciu, jest całkowicie samozasysająca, jak dla mnie sprawdza się w 100%! U Ciebie silnik...
Kolego Kaszpir77 nieco przesadzasz z tą teorią. Obroty zależne są potrzebne dla maszyn, gdzie właśnie napęd jest związany z przebytą trasą np sadzarki, siewniki punktowe itp. Faktycznie w obecnej praktyce chyba niezbyt używane. Obracanie WOM podczas jazdy (niewłączonego) jest wynikiem tarcia na czopie łożyska oraz na tuleii napędu pompy hydraulicznej....
I stopień jest od jazdy ciągnikiem a II do wałka WOM (druga dźwignia po lewej stronie bo pierwsza jest od napędu pompy podnośnika)
https://e-ursus.pl/pl/i/URSUS-C-330-M-Po... Chodzi Ci o nr 20. Jeśli tak to ja wstawiałem 8x3 lub 8x3.5. Odkręcić nieraz było ciężko i dorobiłem sobie klucz nasadowy do tego. Ewentualnie dobry klucz płaski 22 lub klucz hydrauliczny.
Moje pytanie gdzie szukać awarii pod pokrywa skrzyni czy pod plecakiem ?? I co to możne być ? (To nie jest wadzik sprawdzalem ) Dwa powyższe zdania kłócą się ze sobą. Awaria jest w tylnymi moście - odkręć od dołu dekiel z pompą i zobacz w jakim stanie są obydwa trybiki napędu pompy, oraz wieniec zębaty tulei napędowej.
Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść. Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.
Pompy hydrauliczne są ok, tyle, że są tłokowe i nie lubią Hipolu i tym podobnych wynalazków. Poza tym to perkins, czyli mało pali i jest dosyć trwały. Tanie części i łatwa naprawa.
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
A wałek napędu pompy wtryskowej wymieniałeś?
Rozpytałem właściciela wspomnianego Lublina ustalając, iż jako napęd pompy zastosował rozrusznik z Lublina. Ponadto fachowiec przerobił ułożyskowanie rozrusznika tj. zamiast panewki zastosował łożysko, ale tylko po stronie zębatki. Pompę natomiast zastosował od ciągnika 30-tki, w każdym razie kipruje mu lekko 2 tony ładunku.
Rozdzielacz hydrauliczny 2RBS-16 z wózka widłowego, pompa też może być z wózka z silnikiem C330 i do tego sprzęgło łączące z kołem pasowym. Czesi robili wózek widłowy z silnikiem zetora 4 cyl. Desta, ciekawe jak tam rozwiązali napęd pompy i czy by to pasowało do silnika ursusa.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak wymienić tuleję napędu pompy w ciągniku Ursus C 360..................
Taka ciekawostka z instrukcji obsługi ciągnika Ursus C-360 3P: "napęd pompy hydraulicznej na biegu wstecznym i 5 jest niedopuszczalny".
Co hydraulicznie napedzany ? Nie ta generacja :D napęd jest załączany hydraulicznie przez sprzęgło wielotarczowe , podobnie po to by końcówka WOM nie obracała się jest hamulec womu także hydrauliczny ale napęd jest mechaniczny . Zanim rozbierzecie tył traktora to może przyczyną jest padnięta mikropompka , daje za niskie ciśnienie by sprzęgło womu mogło...
A miejsce montażu pompy i napęd? Proponuje pompy produkcji rosyjskiej, duży wybór w wydajności i kierunków obrotu, wytrzymałe i tanie w zakupie. Pompy typu NSZ. Taka NSZ10 jak w T-25 powinna w zupełności wystarczyć jeśli siłownik nie za duży. Tylko chyba rozdzielacz błotnikowy z C-330 nie miał zaworu przeciążeniowego.
Sama pompa ma osie zębatek ułożyskowane bezpośrednio w aluminiowej obudowie i absolutnie nie nadaje się do przenoszenia sił poprzecznych z jakimi napiera naprężony pasek. Pompa musi być napędzana przez przystawkę. Jeśli całą konstrukcję masz dopracowaną dla czego nie pomyślisz o napędzie paskiem zębatym? Są mocne, jest całe mnóstwo rodzai i długości,...
Jaką polecacie pompę wspomagania pod orbitrol 160 Litrów (napęd z wału) z górę dziękuję za podpowiedzi.
Na wałku sprzęgłowym drugiego stopnia z niego napędzana jest pompa schematów jest pełno skrzyni ,takie pisanie to jakby wróżenie z fusów jedno wiadomo skoro pompa sprawna to nie ma napędu .Można dla pewności obciążyć tylne wyjście wom i włączyć jeśli będzie grzechotanie to znaczy że coś jest ścięte ,zerwane.
Nie miałeś wcześniej problemów z łapaniem lewego powietrza przez przepust w obudowie mostu? Miękkie siłowniki TURa. Objaw opadnięcia to tak jakby pompa się zapowietrzyła i nie chciała pompować. Trochę to dziwne, bo olej powinien ciągle krążyć w układzie rozdzielaczy i wypływać przelewem. Może jednak dalej układ się zapowietrza? Rozdzielacze w C-330...
napęd pompy hydraulicznej ursus napęd ursus ursus napęd
winfast nagrywanie wysyłanie wiadomości messenger dysza kuchenka
electrolux mruga start cyfral cosmo
Lokalizacja czujnika G42 w Audi A3 8L 1.6 2002 Lokalizacja czujnika G42 w Audi A3 8L 1.6 BFQ