W tym temacie masz zdjęcie jak jest podłączona ta pompa: i zdjęcie takiej pompy. Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego je zmieniono wprowadzając zaworek ciśnieniowy do pompy, który dodatkowo odpowietrzał pompę wtryskową. Powrót z wtryskiwaczy w starej wersji był połączony z wejściem do pompki zasilającej, zmieniono to na połączenie ze zbiornikiem...
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Wiedziałem o tym kolego ale akurat jak napisałeś są to jedynie jakieś grosze niby zawsze dobre i to.... Trzeba byłoby wiedzieć ile paliwa zużywa się do kompletnego obrobienia 1ha pola, np. jeśli miałoby na tym polu rosnąć żyto. Jaki jest zwrot - wiemy 81.7zł za to kupisz prawie 15l paliwa. Intuicja podpowiada mi, że to będzie ok. 10-15%, ale nie wiem...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Sprawdź czy na wolnych obrotach pompa podaje tam paliwo. Możesz to zrobić poprzez odkręcenie przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwacza lub na początek chwycić owy przewód w 2 palce i spróbować wyczuć ruch paliwa. Porównaj co się dzieje na wszystkich 4 przewodach. Wtedy będziesz miał odpowiedź czy jest to wina pompy czy czegoś innego.
Witam Problem polega na tym iż po odpaleniu traktor wkręca sie na naprawdę duże obroty, jedynym sposobem na zatrzymanie silnika to odcięcie mu paliwa. Ursus stał około 2 lata, przez ten czas nie był odpalany. Stał z uszkodzonymi uszczelkami głowicy, po naprawie i próbie odpalenia dzieje sie tak jak opisane wyżej.
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
Weż to na krótko i jedż dalej.Jak wytłumaczyć kierowcy żeby sprawdził instalację ,zasilania,komputer no i tester w serwisie ewentualnie. Coraz więcej elektroniki to nie "Ursus".
Wtedy na pewno miał by problem odpalić po dłuższym postoju. Druga sprawa koledze czasem walnie z dymu czyli jak by raczej za dużo było paliwa lub za mało powietrza. Samo zapowietrzanie łatwo sprawdzić wystarczy założyć igelitowy wężyk pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa.
Takie rady zachowaj dla siebie. To nie URSUS. Pezo, Ostatni klient, ktory probowal oszcedzac na paliwie w takim samym aucie, odjechal zaplaciwszy 2300€ za czyszczenie calego ukladu paliwowego i wymiane wtryskiwaczy. Mozesz tylko liczyc na to, ze w Polsce jest troche taniej... Pozdrawiam, Georges
Nie wiemjak w C330, ale w 360 i podobnych czyli 40, czy starych zetorach jest czujnik z gwintem M10x1. Najlepiej jest zrobic jakis trojnik, ktory wkreca sie w blok. do niego wkrecic oryginalny na zarowke, oraz drugi kruciec mozna juz dorobic pod dowolny gwint. Pytanie po za konkursem. Chodzi mi o zrobienie wskaznika paliwa. Denerwujace jest ciagle wsadzanie...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Sprawdz wtrysk paliwa. Jeśli jest zbyt pózny to tez będzie kopcił. Dymienie z kolektora ssącego to już dziwna sprawa. Jeśli jest wypalony zawór to silnik tyka głośni. Zapal silnik, kręć pompą i patrz czy są zmiany. Jeśli jest poprawa to ustaw go tak jak należy na znaczki na kole zamachowym.
Jaki kolor dymu? Czarny? Wtryski leją, za dużo paliwa. Filtr powietrza do wyczyszczenia, wtryski i pompa do regulacji.
Ten ciągnik ma głupią wręcz konstrukcję, baterie, rozrusznik i układ wtryskowy muszą być w dobrej kondycji, bo inaczej na zimno nie zapali - rozrusznik będzie "miauczał" kręcił silnikiem, będzie biały dym z tłumika i tyle - silnik nie zapali. Rozrusznik trzeba przejrzeć dokładnie, wyczyścić, doprowadzić do kultury szczotki, komutator, tulejki - przy...
Jakby to powiedzieć: chciałem coś nowszego i oszczędniejszego. Ciągnik będzie używany jako podstawowy w gospodarstwie 10 ha + prasowanie na zarobek ok 70 ha/rok. Przedni napęd używany będzie głównie na łąkach. Doprecyzuję swoje wymagania: 60-70KM, minimalna ilość elektroniki (np nie chcę ciągnika w którym jest elektroniczny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz,...
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
Sprawdź ciśnienie na wtryskiwaczach. Może być za małe ciśnienie paliwa.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Witam. Czym można skleić blok w C-360 o strony pompy paliwa.
Witam. Mam pęknięty blok w c-360 i pytanie do was jest takie jaki polecacie mi klej żeby to zakleić klej musi być na duże temperatury,odporny na wode i na tłuszcze np (olej napędowy) pęknięcie jest za pompą paliwa. Jeszcze jedno pytanie nie bede forum zaśmiecał robiąc nowego posta. Gdzie kupie takie złącze tylne (to pod siedzeniem) Jeśli znów jest w...
Najlepiej jeżeli ustawisz pompę na początku tłoczenia. Musisz znaleźć kąt początku wtrysku lub ile mm tłok musi być przed górnym martwym w momencie wtrysku paliwa. Wtedy wałkiem rozrządu ustawiasz bodajże na zamkniętych zaworach lub przed zamknięciem zaworu ssącego. Trzymaj się zasady 1-5-3-6-2-4 (kolejność pracy rzędowej szóstki). Nie przejmuj się znakami....
Zalej silnik płynem mrozoodpornym Czyli jest jakiś osobny wlew poza wlewem w chłodnicy ? Czy po prostu chodzi o całość ? Jest tylko używany latem, jak trzeba coś przewieść np. drzewo, betoniarkę od sąsiada itp. Cały czas stoi w garażu, ze spuszczoną wodą z chłodnicy. Pytałem dziadka ponownie i mówił że na pewno nie spuszczał nigdy wody z tego kranika...
Witaj. Wahliwość w połowie jest stosowana w ładowarkach (nie wszystkich), jest to rozwiązanie sprawdzone. Natomiast stały napęd na dwie osie? Tylko po to żeby więcej spalić paliwa.
Na pewno wyczyścić cały układ paliwowy,wymienić filtry paliwa. No i olej silnikowy pasowało by zmienić, razem z filtrem, olej w filtrze powietrza. No ,ale musisz sam zdiagnozować go czy wszystko jest dobrze, nie ma sensu wymieniać oleju, jak silnik do kapitalki... Dalej jeśli wszystko sprawdzone wymień końcówki wtryskiwaczy (wyreguluj) w zakładzie nie...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Witam, Panowie proszę o poradę , mianowicie rozkręciłem pompkę zasilającą od C-360 była zapchana, ale mam też inny dylemat. przed tłoczkiem od strony zewn. pompki była sprężyna lecz brakuje mi tej zaznaczonej na zielono tej przed tłoczkiem od strony pompy paliwa. Czy ona tam musi być bo na schematach jest, i drugie moje pytanie, u mnie na popychaczu...
Czyli tak 24V i może by zmienił zegary na 24V Bo to w sumie wystarczy od temperatury i wskaznik paliwa. A reszta to tylko żarówki.ale jeszcze jest dmuchawa i wycieraczka🤔 Dodano po 2 Ja tak sobie myślę że może by wszystko zrobił na 12V. Altek kupić oryginał nowy 14Voltowy. Akumulatory spiąć plus plus. Minus minus i Tylko pytanie o rozrusznik...
ursus c -330 1963 roku witam chciałem zapytać bo od ponad dwoch lat moj ursus stoi nie odpalany czy moge go tak poprostu sprubować odplic czy musze cos zrobić przy nim prosze o rady!!! Ten ursus jest jednym z pierszych c 330 z 1963 roku Po takim okresie proszę naładować akumulatory,ewentualnie pożyczyć od sąsiada.Wymienić paliwo i przepłukać układ...
Witam państwa - mam problem z wyciekami paliwa w pompie rotacyjnej ursus c360 3p wycieka , a raczej tryska paliwem na kolektor wydechowy z krócca gdzie styka się on z obudową pompy wtryskowej -jest to w tylnej części pompy gdzie dochodzi przewód drugiego wtryskiwacza ,w jaki sposób to uszczelnić .Leje się również z spodu gdzie jest odejście na trzeci...
Jak pompkę ręczną wciąga, to może być niedrożny otwór w korku zamykającym zbiornik paliwa. W takiej sytuacji ciągnik trochę przejedzie zanim zgaśnie. Objaw nasila się przy większym obciążeniu silnika. Poza tym jak koledzy wspomnieli najprawdopodobniej niedrożny jest układ paliwowy (kranik, wąż, odstojnik, pompka, filtry).
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
Witam wszystkich. Przepraszam z góry jeśli ten temat się już pojawił. A mianowicie może ktoś podpowie jak zdemontować zbiornik paliwa w Ursusie 360, Stary jest już bardzo skorodowany, co jakiś czas zaciąga syfu i po 10 min jazdy gaśnie a po zdjęciu przewodu od zbiornika paliwo bardzo wolno leci, ewentualnie jak co wyczyścić bez wyjmowania. 😁
Witam. Pytanie laika. Bo silniki gdy tłok jest w górnym położeniu wytryskują paliwo, i świeca zapłonowa daje iskrę co powoduje zapalenie się paliwa nie? A w ursusach nie ma świec zapłonowych i jak tam dochodzi do zapłonu? Jakoś tak sobie o tym pomyślałem i szczerze to nie wiem
Witam.Mam problem z moim ciągnikiem.Po ostatnim remoncie podczas którego zostały wymienione:pierscienie, uszczelka pod glowica pompka paliwowa, regulowane wtryskiwacze,wyregulowana glowica, nowy filtr paliwa i olejowy.Po tym remoncie, gdy sie zagrzeje nie chce zapalic, kręci normalnie ale tak jakby paliwo nie dochodzilo.Sprawdzalem to i paliwo dochodzi...
Trzeba wyciąć rurę w tylnej części i wspawać blachę na wzór baku 60-ki lub na bieżąco dopasować kształt do zamontowanej już kolumny. Bak 60-ki Bak 4011
Tu akurat Ameryki nie odkryłeś wiem jak jest zbudowane gniazdo i wtryskiwacz ja mam korozję i nierówne to końce więc musi być podkładka ogólnie z drugiej strony nawet jeśli tulejki te w gniazdach wtryskiwaczy były by nowe gładkie powierzchnie i na końcach wtryskowaczy też to nie mówione że bez podkładki nie będzie przedmuchów i będzie wszystko grało...
Oczywiście że się da, tylko po co? -jeśli chodzi o tą wajchę od świec żarowych i rozruchu to załóż porządny przełącznik dwu stopniowy i będzie. Albo kup od kogoś stary przełącznik od c-330 -co do czujnika w skrzyni to kupisz go na każdej składnicy części :) A to że Ci wolno wchodzi na obroty może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa, albo silnik jest...
Witam. Mam problem ze swoim ciapkiem. Wymieniłem ostatnio filtry paliwa, odpowietrzyłem a teraz mam problem z jego odpalaniem, wygląda to tak jakby dostawał zbyt dużo paliwa, trzeba go kręcić bardzo długo jak już załapie to długo nie wchodzi na obroty, potem znów nie reaguje na gaz dopiero po jakimś czasie dopiero jest ok, choć do końca na gaz nie reaguje....
panowie ja ostatnio mam podobny problem z c-360, to znaczy w tym samym miejscu pojawił się wyciek do kolektora wydechowego, wygląda to jak przepalony olej, jednak znajomy twierdzi że leje mi końcówka wtryskiwacza i paliwo jest wyrzucane do kolektora, a że kolektor brudny to dlatego to paliwo przybiera taki kolor, oleju nie bierze, a przynajmniej nie...
Pozostaje kwestia sprawdzenia wtryskiwaczy i pompy. Wykręć przewody łączące wtryskiwacze i pompę, weź 4 jednakowe pojemniki, zamontuj je tak aby w chwili rozruchu paliwo wlewało się do nich. Po kilku sekundach przestań kręcić rozrusznikiem i wtedy zobaczysz czy pompa podaje jednakowe ilości paliwa na każdy cylinder. Wtryskiwaczy niestety nie da się...
ciagnik jest po kapitalnym remoncie nowe komplety nowy wał panewki głowica robiona pompa paliwa wtryskowa po regeneracji nowa pompa olejowa .. problemem jest to ze ciagnik dymi na niebiesko na wolnych obrotach moze przyczyna jest to ze jest dopiero w fazie dotarcia
Dzieki za pomoc. Odalem go do mechanika. Okazalo sie za jakis kranik sie zamykal pod wplywem zasysu paliwa. Wystarczylo go poprawic i dziala. Dzieki
Powód jest jeden za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Albo muli dopływ powietrza albo dostaje za dużo paliwa. Jakie masz końcówki? Zakładają syfy za 20 zeta które maja biedę pół roku wytrzymać. Sprawdzanie na nowo. od biedy może dobrze było by sprawdzić kompresję. jej brak to też czarny dym z komina.
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Problem z zasilaniem w paliwo pompy wtryskowej?
Jak odkręcisz kolektor wydechowy od glowic te 8 śrub na klucz 17 to popatrz czy z wylotu którejś z głowic coś wypluje, najlepiej przyłóż tam jeszcze karton na wszystkie wtloty i będzie widać czy na którymś cylindrze będzie mokro. Przerabiałem już takie coś nie raz i nie tylko w C-360. Spotkałem się też z sytuacją gdzie regenerowane końcówki wtryskiwaczy...
Przedmuchaj wszystkie śruby drążone, węże, kranik. załóż najwyżej wężyk igielitowy na powrót do baku i zobaczysz czy leci nim czyste paliwo bez powietrza lob włóż go w osobnym zbiorniczku do paliwa ładnie będzie widać.
Witaj! Sprawdź paliwo.Zatankuj się w CPN. Stuki prawdopodobnie pochodzą od wtryskiwaczy.Dotykając rurek będziesz czół drgania pracy.Tak możesz wyczuć z,którego cylindra pochodzą. Popuść nakrętki na wtryskach,zobaczysz jak tryska paliwo. Na odpowiednim przyrządzie możesz sprawdzić wtryskiwacze.Gdyby było małe ciśnienie lub brak to wstaw nowy wtrysk i...
20 s w Google : DZIĘKUJE bardzo jednak nie o to Mi chodziło ... oczywiście to schemat budowy pompy wtryskowej do C328 lecz chodzi mi o taki schemat w którym będzie opisane gdzie znajduje się np. wlew oleju do pompy gdzie np. jest odstojnik paliwa i gdzie jest śruba odpowietrzająca paliwo itp. : Taki opis tylko co gdzie jest nazwy tych części bardzo...
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą Na obrotomierzu, przy 1800 obrotów jest znaczek. Ale to w c360 z silnikiem...
Jeżeli leci to membrana jest w porządku. A jeśli tam nie ma membrany to co robić? W zasadzie to ona nie zasysa z racji iż paliwa napływa samoczynnie. Natomiast faktycznie tłoczy, czyli utrzymuje ciągłość strumienia paliwa podczas pracy silnika (zasilenie sekcji tłoczących). Jakimś kryterium będzie przepływ paliwa do zbiornika (powrót) oraz oczywiście...
Tarpana akurat miałem i ma 39 kW. We wózku ma mniej bo chodzi na małych obrotach bez osiągania max momentu obrotowego. W ciągniku obroty na małe zużycie paliwa i równocześnie nie łamanie wału korbowego silnik pracuje na 1500 obr.
Odpal i daj pełny gaz, gdy zacznie spadać z obrotów zacznij pompować paliwo ręczną pompką. Zobaczysz czy ręczne podawanie paliwa ma wpływ na pracę silnika. Możliwe że padła pompa zasilająca.
Tylko elektroniczne przepływomierze paliwa da się kalibrować. Przepływomierze mechaniczne- analogowe nie są dają się kalibrować ale błąd ich pomiaru nie powinien być wielki. Uu mnie 1-2 %. Ja mam głównie urządzenia mechaniczne VR-04 z firmy INTEX na ciągnikach Ursus i Perkins i muszę przyznać że jestem bardzo zadowolony z rezultatów ale te elektroniczne...
Witam i proszę o pomoc. Zapomniałem spuścić wodę z Ursusa c330, woda zamarzła i rozwaliła chłodnicę oraz wypchnęła zaślepki znajdujące się w głowicy. Chłodnicę skleiłem, zaślepki posmarowałem silikonem i wbiłem. Ciągnik odpaliłem i wlewałem wodę do chłodnicy. Woda wymieszała się z olejem i wszystko wybiło górą z wlewu oleju. Spuściłem wszystko z miski...
Witam! Z racji tego, że nic konkretnego nie znalazłem zakładam ten temat, który przyda się nie tylko mnie i proszę o pomoc. Moje pytanie: jak można prawidłowo ustawić rozrząd i kąt wtrysku w oryginalnym silniku ursusa c-360. Nie chodzi mi tu o znaczki, bo na tych kołach jest już po kilka oznaczeń, każdy kto robił nacinał własne znaki i chce ustawić...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Witam . Posiadam ciągnik rolniczy ursus C-330/328 , jestem jego w sumie 3 właścicielem. Dziadek go kupił w 86 r był on po kapitalnym remoncie ( posiada oryginalne plomby na pompie paliwa ),,, potem użytkował go mój wujek do 2005 r i go zostawił w garażu ,,, pewnego pięknego dnia postanowiłem zając się ciągnikiem i mam parę problemów : (Kupiłem nowe...
Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
georgesgr Wiesz w ciągniku czy kombajnie to raczej nie sprawdzają;] Nie wiem, jak w Polsce, ale u nas rolnicy w maszynach i rybacy w kutrach maja prawo lac olej opalowy. Ale nie daj Boze, aby celnicy znalezli chocby slady "czerwonego" w zbiorniku samochodu.
Czy częste wypalanie uszczelki pod głowicą czyli przedmuchy do chłodnicy może być spowodowane dużą dawka paliwa w ursus c-360 ?
Ja ustawiałem w 4 c-330 początek wtrysku i na ustawieniu na "0" po prostu silnik nie prawował tak jak miał pracować. Niekiedy silnik ładniej pracuje kiedy się go przyśpieszy lub opóźni, zależy od stopnia zużycia silnika. W instrukcji to tego modelu ursusa widnieje taki zwrot "ustawienie na "0" jest dopiero początkiem regulacji początku wtrysku paliwa...
Witam, Remontuję z wujem Ursusa C-328, niestety z przyczyny braku części oryginalny silnik (wał korbowy pękł na pół) został wymieniony na inny od C-330. Po wielkich trudach i wymianach praktycznie wszystkich części (pierścienie, głowica itd.) ciągnik zaczął zapalać :D Niestety po dniu docierania silnika traktor podczas jazdy zgasł. Nie usłyszałem żadnego...
Witam, koledzy doradźcie bo składam silnik Ursus C-360 i banalna rzecz ale za szybko to zrobiłem i założyłem miskę odwrotnie tzn, nie tą stroną korek zlewu oleju, jest teraz od strony pompy paliwa a nie pod filtrem oleju... czy to ma jakiś wpływ na pracę, czy gdzieś coś się może stać/obijać coś...?
witam jestem tutaj nowy mam taki proble z moim ursusem po dlugim postoju udalo sie odpalic jednak problem polega na wydostajacym sie oleju z wydechu i korku wlewu paliwa znajdujacym sie na pokrywie rozrzadu jak temu zaradzic
W jaki sposób sprawdziłeś bezpieczniki ,że stwierdziłeś ,że są niby dobre? Jak bezpieczniki były by dobre to by wszystko działało. Przejrzyj dokładnie przewody odpowiedzialne za brak ładowania, grzania na świecach, kierunków, wskaźnika paliwa. Bo może jest spalony.
Nie rozumiem do końca panskiej odpowiedzi . Wymieniałem Pompe wtryskową ( Paliwa ) w ursusie c360 . I motyw jest taki że kiedyś tam obiło mi się o uszy że można wymienić w niej olej to jak Pompa po regeneracji to napewno w niej tego oleju nie ma I pytanie takie czy to prawda Z tym jak tak to Gdzie się go tam wlewa I jaki no I ile tam o
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
Witam Proszę o pomoc. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ciągniak Ursus C330, który rocznik lepszy? Jakie ciśnienie oleju powinno być na zimnym silniku, a jakie na ciepłym? Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku (rozmarzanie), tylko przy pompie paliwa? Jak sprawdzić luzy, zwolnić? itd.
Witam Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrzadu w dwie kropkę...
Witam mam taki temat ursus 1634 po wymianie wałka rozrządu stracił moc tj. wałek był wytarty i gubił luzy zaworowe fachowcy wymienili wałek i stracił moc .Turbina,pompa wtryskowa,wtryski po regeneracji rozłożyliśmy sprzęt sami w celu sprawdzenia ustawienia rozrządu wszystko ok sprawdzone na znaki i wg.zasady zawory luzy ok,sprawdzone wszystko:dolot,filtry...
Witam, Proszę o pomoc w podłączeniu obrotomierza i wskaźnika paliwa w Ł34, silnik Sw680 turbo. Całą instalacje ułożyłem na nowo zgodnie ze schematem (stare kable były zerwane). Mam kilka pytań: 1. Wskaźnik paliwa wyświetla mi stan na maxa (a w baku jest z 350L - pojemność baku to 480L wg. DTR). Zauważyłem że wskazówka leci na maxa od razu jak podam...
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Ze świecy żarowej nie leje się przypadkiem paliwo do kolektora ssącego? Mi to wygląda no to, że nie ma paliwa nadal. Za dużo sprzecznych informacji tu jest. Musiał bym go zobaczyć na żywo.
Kołem pośrednim możesz kręcić dowoli, ono jest tylko pośrednie i jest tylko na łożysku. Z tego co pamiętam to trzeba ustawić kropke na pośrednim pomiędzi kropki na wałku rozrządu i pompie wytyskowej a nacięcie (kreska) na pośrednim pomiędzy kreski na kole od wału. Nie pamiętam dokładnie czy czy kreski są na wale czy na rozrządzie i gdzie jest 2 kropki(kreski)...
Nie rozpatruję sprawy sir Likmara, tylko sprawę sir Oporniczka. Czyli zmianę biegunowości. Sprawa sir Likmara nie podlega dyskusji. Ale co do drugiej sprawy, czyli zamiany masy z plusa na minus to sam sprawdź. Weź rozrusznik, albo każdy inny silnik prądu stałego i zmieniaj w nim biegunowość. Zobaczysz, że raz kręci w jedną raz w drugą stronę i nie zmienisz...
A czy nie wie ktos czasem czy w c360 perkins 91r występuje regulator bo jakos nie mogę znaleźć. A a lternator prawdopodobnie nie ładuje bo na klemach jest aby 12,96 v. Czy może sprawdzić każdą diodę odzielnie miernikiem czy aby w jedną stronę puszcza? JUz znalazłem i wyeliminowalem usterke. Regulator jest kolo baku na paliwo. Problem tkwil że regulator...
Świece w 30 tce działają tylko muszą się rozgrzać dobrze. Innym patentem na minusowe dni jest zciągnięcie grzybka z filtra powietrza i włożenie w filtr opalarki 2000W która momentalnie nagrzewa silnik. A w dodatku taką opalarką można podgrzać filtry i pompe paliwa jak zamarzłą. :) a cena opalarki do lakieru jest niska. W 60 tce najlepiej włożyć świece...
Witam, najprawdopodobniej masz źle ustawione zawory, ale proponuje zrobić porządny przegląd. wyczyścić wtryski, zregenerować pompę, a przedewszystkim ustawić zawory!to podstawa. jeżeli wyjmiesz już pompę paliwa to polecam wyczyścić zbiornik paliwa bo tam zawsze jakieś śmieci się znajdą. no i wlać porządne paliwo!!! pozdrawiam
Eh te szesdziesti :) Staly problem z odpaleniem. Ja zrobilem nastepujaco!! Kupilem na allegro 70A alternator od Opla z wbudowanym reg. Zalozylem nowe kable. podladowalem aku prostownikiem. Odpal od strzala byl, potem sprawdzenie woltomierzem rowniutkie 14,4VKilka minut prac na wolnych obrotach i problem z niepewnym paleniem zniknal!! Akumulator niedoladowany(czytaj...
Dodatkowe przekaźniki - myślę że ich stosowanie ma sens a z ich możliwymi uszkodzeniami od wstrząsów to chyba trochę przesada. Zwykły mechaniczny regulator napięcia jest w swej konstrukcji zespołem przekaźników i to działa przez lata. Jedyny warunek to znaleźć dobre miejsce do montażu wolne od przecieków oleju, paliwa, wody, solidnie polutować przewody...
Sprawdzić wtryski, pompę wtryskową, paliwową, paliwo, luz na zaworach ssących i wydechowych, rozrusznik dobrze kręci? Akumulatory naładowane? Niezapowietrzony układ paliwowy?-sprawdź.
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Witam, tu nie chodzi o ciśnienie na pompie tylko o wielkość dawki paliwa i ta prawdopodobnie została ustawiona inaczej po regeneracji. Istnieje jeszcze taka możliwość że pompa ze względu na małą sprawność została "podkręcona" jeszcze przed regeneracją i teraz może być ustawiona prawidłowo. Silnik jest słabszy ale na pewno bardziej ekonomiczny.
Wytrzyj do sucha -odpal i popatrz dobrze... moze pekniety przewod doprowadzajacy paliwo pod cisnieniem ???(wazne by dobrze ustalic usterke) :D
Witam. Mam dziwny problem z Ursusem c360-3P. Ostatnio orałem pole i byłem zmuszony do zjechania, ponieważ miałem mało paliwa. Zjechałem na resztkach. Następnego dnia zatankowałem ciągnik, próbuję go zapalić i nawet się nie odezwał. Szukaliśmy z sąsiadem przyczyny, ale nic nie znaleźliśmy. Wyjąłem wtryskiwacz i sprawdziłem czy podaje paliwo. Ropa jest...
Wymien sobie pompke podającą paliwo bo przez nia dostaje sie do silnika paliwo, prawdopodobnie poszedł w niej ta guma tloczaca paliwo. ja mialem tą samą sytuacje, ze przybywalo mi oleju.
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
W wielkim przybliżeniu: przy pomocy śrubokręta włożonego w miejsce wtryskiwacza można określić górne położenie tłoka. Przy równoczesnej obserwacji zaworów można określić, który to cykl pracy - w silniku czterosuwowym tłok w górnym położeniu znajduje się po wykonaniu suwu sprężania bądź wydechu. Jeżeli stwierdzimy, że to było sprężanie - pod jego koniec...
podejrzewam że był za duży luz na panewkach albo za duża dawka paliwa ewentualnie poluzowana przeciwwaga.Ale nie pytaj co się mogło stac tylko rozbierz blok i oddaj go do speca nawet jak znajdziesz piętkę to i tak oddaj do speca musi ją dopasowac do reszty pokryw i bloku żeby się wał nie zacinał i w przyszłości Ci nie pekł.pozdro WP.
Wysysa prawie wszystko tylko troche na dnie zostaje. Siatki są dobre bo były stare i na nich nie wysysał oleju a zaczął wysysać po remoncie silnika(wymieniono tłoki tuleje i pierścienie). Na starym filtrze próbowaliśmy bez wkładu z 1, z 2 i z 3 iciągle to samo. Na nowym filtrze( jest inny niż stary zamiast wkładów ma taką wkładaną siatkię) wysysał również...
Nie patrz ile spali na moto godzinę, tylko na ha. Mam c-330m i c375 z silnikiem zetora. Ile ta osiemdziesiątka mniej spali w polu. Do trzydziestki to się leje i leje. Ursus c360 na twoim miejscu dołożyłbym 3 tys i kupił osiemdziesiątkę. Ciągnik fajny, tylko w baku to musi być złoto, bo ja po zimie to mam zawsze problemy, albo zaworek od powrotu paliwa,...
Zobacz czy kranik jest otwarty i filtry paliwa, pod ręczną pompką paliwa jest odstojnik. To przyczyna podawanej małej ilości paliwa. Jak to nie pomoże to sprawdź szczelność układu jak pisze Wojtek250590