Tak pompa po regeneracji jest sucha i trzeba nalać do niej oleju.
Witam, W silniku regulacja ciśnienia oleju jest realizowana poprzez przełożenie zawleczki w zaworze regulacyjnym zintegrowanym z pompą oleju.
Czerwony korek na regulatorze obrotów, ewentualnie przez miarkę. :)
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
co to jest 5 na rysunku wycieka mi z pod tego paliwo przy wyższych obrotach?? aha niedawno zmieniałem olej w pompie
Wymiana uszkodzonej pompy oleju
Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło. To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i...
zaworu nie sprawdzałem , pompa HYLMETA ,
Pompa oleju hydraulicznego, czy pompa w silniku ? :D
Ciąnienia przed rozdzielaczem nie będzie jak zasterujesz rozdzielaczem do opory. Znaczy tak by otworzył sie zawór przelewowy najlepiej sprawdzając to na wyjściu hydr. zewn. Manometr np. glicerynowy kup za 30 zeta i podłącz. Wszystko powie.
Wiec nie wiem czy jest to wina nowej pompy czy rozdzielacza ? Raczej pompy i/lub oleju.
Jakie ciśnienie daje pompa oleju?
Musi być oryginalna.
Dzięki za odpowiedz chłopacy. Za pomoc. Jeszcze jedno pytanie czy da rade to rozebrać bez zdejmowania pompy? znaczy całego tego górnego dekla??
Witam, Chcę wymienić filter w ursusie c360 z bąka na zwykły i pompę oleju na nowy typ czy jeszcze muszę coś zmienić żeby wszystko było dobrze?
W przypadku bąka inna jest pompa oleju.
W komplecie (może nie być w każdym) jest jeszcze zawór przelewowy który montuje się przy pompie tak jak w 60-ce. Tyle.
Filtr jest przy pompie hydraulicznej. Spuść olej ze skrzyni i tylnego mostu. Pod spodem tylnego mostu jest pokrywka na 3 śruby. Odkręcasz ją i masz dostęp do filtra. Filtr wystarczy dobrze umyć i przedmuchać. Przygotuj się na dużą ilość oleju 42litry. Lepszym olejem był by Agrol u.
O- to dobra porada. Ale są jeszcze i inne przyczyny Np; uszkodzone oryngi w rozdzielaczu. A są tam takie. Kilka sztuk. I rodzielacz należy rozebrać do rosołu. Są tunigowane pompy o większej wydajności. Bardzo polecam.A także magnes neodymowy do skrzyni w pobliżu wlotu oleju przy pompie.
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
Zastosuj zawór ciśnieniowy pompy oleju z ursusa c 360 . Niech Ci tokarz dorobi korek na zbiornik do oleju w który od środka wkręcisz ten zawór . Z wyjścia pompy dasz trójnik ,jeden koniec do sprężarki a drugi na ten korek . Zawór będzie w środku zbiornika i będzie regulował ciśnienie . Jeżeli cylindry nie mają żadnych rys ,ani śladów przytarć to można...
Podobne rozwiązanie zastosowano między innymi w traktorze ursus c330 gdzie pompa hydrauliczna jest nad lustrem oleju i zdaje to egzamin dobrze choć czasami przy zbyt gęstym oleju w zimę tworzą się problemy z zasysaniem jak piszą użytkownicy. Ja w swoim pojeździe własnej konstrukcji zastosowałem pompę od c330 wzmocnioną gdyż mam tura i zbiornik jest...
Przecież temat nie jest o oleju.............
No to sam sobie odpowiedziałeś, jak są kawałki silikonu to bardzo możliwe że któryś przytkał obieg oleju.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Na zegarze ewidentnie ciśnienie skacze jak głupie na stałych obrotach, więc no, ewidentnie coś z pompą widać Skoro wiesz lepiej to po co pytasz?
Witam! Pilnie potrzebny jest mi schemat budowy koniecznie z podpisami silnika w Ursusie C-385, czyli takim z pompą oleju starego typu. Jeśli ktoś może wstawić będę bardzo wdzięczny!
Syf w oleju, zużyta pompa.
Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia 1. Wadliwy montaż {brak zachowania odpowiednich tolerancji wymiarowych}. 2. Wadliwe uszczelnienie arterii olejowej (strumień oleju z pompy nie trafia do arterii)
W pierwszej kolejności sprawdź zawór przelewowy pompy oleju jak i samą pompę.
to jest pompa wtryskowa.
Które to te panewki górne? Ja bym wymienił wszystkie, jeśli nie planujesz obecnie remontu. Do wymiany również pompa olejowa.
Kolego, prawdopodobnie ( jeżeli masz tam olej) padły ci manszety -uszczelniacze- na tłoku podnośnika. To bardzo czesta awaria. W tym przypadku musisz odkrecic pokrywę a tam juz dostaniesz sie do cylindra no i do tłoka. Naprawa dość prosta i niekosztowna.
Coś mi się nie chce wierzyć w tą wymianę oleju, pompy itp. Czy napęd samej pompy jest w porządku? Co z zaworem pompy, był wymieniany?
Pompa do wymiany.
Stawiam na uszkodzony zawor w pompie oleju.
Witam! Mam problem z ursusem c360 a mianowicie wymieniłem pompę podnośnika na nową lecz słabo podnosi a na rozgrzanym oleju strasznie słabo co może być przyczyną
Skoro cieknie w tym miejscu to masz pompę pełną mieszanki oleju i oleju napędowego i od tego zacznij.
Przecież w 30 stce pompa jest w środku.
pompa z C360
Witam Zastanawiam się jak sprawuje się przedni TUZ montowany w Ursusach serii 12 oraz 16 ? Czy standardowa pompa oleju, daje radę czy też potrzebna jest dodatkowa? Jaki udzwig ma taki tuz w wyżej wymienionych ursusach.
Filtr oleju mam na zewnątrz. Rozgrzanie silnika nic nie zmienia. Dzisiaj poprawie pompę oleju. Czy można odpalić ciągnik na chwile bez pompy oleju? Wtedy miałbym pewność że to nie wina pompy.
Jak jest bączek to i pompa 2 sekcyjna.
Na pokrywie skrzyni biegów znajduje się taka magiczna śruba z miarką. Odkręcasz ją i wlewasz olej pewnie przekładniowy masz zalany. Podnośnik jest zasilany tym samym olejem co skrzynia i most smarowana. Pozdrawiam
Zostaje tylko ta ferelna pompa tym bardziej że kupiłeś ją używaną, zmierz jeszcze ciśnienie na zimnym i gorącym oleju
Tak jak kolega wyżej napisał Pompa wtryskowa i regulator obrotów są zalewane olejem silnikowym osobno Może być tak, że sekcje pompy wtryskowej puszczają paliwo a to z kolei miesza się z olejem w pompie a nadmiar wypływa rurką z tyłu pompy (między pompą b blokiem silnika) na zewnątrz.
Witam sprawdz filtr oleju i ciśnienie na pompie pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/4669348200_1... Niebieski korek spustowy, czerwony wlewowy a wchodzi jeden litr oleju silnikowego. http://obrazki.elektroda.pl/6506844800_1...
Musisz uszczelnic pompę.
Przyczyną zapowietrzania może być zużyta pompa lub na oście uszczelniacz do tego dochodzi gęsty olej więc ciężko zaciągnąć go . Filtr chyba jest na powrocie więc od niego to nie zależy choćby był nieszczelny . Może być również uszkodzony oring na rurce pompy zasysania oleju łączącej pompę z skrzynią .
Pompa wtryskowa ma swój układ smarowania niezależny od silnika. Warto sprawdzić poziom oleju w pompie ( jest miarka), przeważnie jest w niej więcej ropy niż oleju jeśli sekcje puszczają.
Warto by sprawdzić olej . Po takim czasie to raczej z niego nic nie będzie . Dodatkowo trzeba sprawdzić olej w pompie wtryskowej i regulatorze obrotów . Bez oleju możesz uszkodzić pompę .
Witam, zmieniłem w moim Ursusie C 4011 filtry olejowe podwójne na ten wkład wymienny, wkręciłem zawór w pompę oleju, pompa nowa Hylmet i tak ciśnienie, jak odpalę na zimnym, jest niecałe 5 atm i nie chce więcej podejść, nawet jak się przygazuje. Jak się rozgrzeje, to takie 3,5 do 4 atm trzyma. Zastanawiam się tylko, dlaczego ciśnienie jest niecałe 5...
Witam, mam URSUS C 4011, założyłem filtr oleju jednorazowy (tzw.pepka) z obudową od URSUSA 360. Nie wiem dlaczego, ale po uruchomieniu silnika ciśnienie oleju rozsadza filtr. Nie wiem co zrobić, czy powinienem wymienić pompę oleju? Bardzo proszę o radę.
Jeżeli utrzymywało się ciśnienie na 5 bar, to na tyle jest zawór ustawiony w pompie oleju. 8 bar pokazał manometr przy zimnym oleju, gdzie nie zdążył pewnie zejść z linii ciśnienia. Jeżeli po rozgrzaniu na 600 obr/min będziesz miał 1.5 bara na superolu, to możesz tak zostawić,pod warunkiem że delikatne zwiększanie obrotów silnika zwiększa natychmiast...
Zapomniałem nadmienić, że ciężko pali tylko jak jest zimny, na rozgrzanym pali od strzała. To wina jest zapewne pompa wtryskowa. Na mój rozum jak temperatura cieczy wynosiła ok. 100st to zapewne co druga 60 miała by popuchnięte tłoki... Aż chyba takich slabych części jeszcze nie produkuja.
witam kupiłem silnik z wózka widłowego który okazał się praktycznie cały do remątu i mam pytanie jak sprawdzić najprostrzym sposobem w domowych warunkach czy pompa oleju jest sprawna bo nie chce kupować niepotrzebnych części ani później odkręcać miskę drugi raz bo pompa będzie trup,
Witaj serdecznie. Nowa pompa hydrauliczna musi kręcić się ciężko, wszystko w niej jest sztywne, spasowane z dokładnością do setnych milimetra, po za tym jest sucha dlatego nowe pompy hydrauliczne bez oleju nie mogą pracować nawet minuty. P.S. w starej pompie hydraulicznej jeśli wymienisz oringi z tyłu pompy i skręcisz mocno dekiel to też jej palcem...
Przez rok pompa mogła się zużyć. Sprawdź ciśnienie na zimnym i na ciepłym oleju.
A jak dział wtedy podnośnik ramion? Załóż coś ciężkiego i spróbuj. Możliwe, że pompa się kończy. Przeczyść filtr oleju pompy z opiłków. Na koniec zmierz ciśnienie oleju w instalacji hydraulicznej.
Nigdy nie miałem c328 a jedynie c330 lecz to prawie to samo. W c330 olej do podnośnika jest pobierany właśnie z skrzyni więc nie bardzo ciebie rozumiem. Mimo to warto sprawdzić uszczelniacze na pompie gdyż zdarza się, że puści uszczelniacz ;-)
jesli tak manometr pokazuje - mozna byłoby pompe oleju podmienić - co do oleju nie zaszkodzi wymienić - ale jesli olej i pompa nie pomoze kłania sie remont
Witam! Chciałbym wymienić filtr oleju w Ursusie c-360 z siatkowego na jednorazowy i mam takie pytanie czy konieczna jest wymiana pompy oleju lub innych części. Pozdrawiam
Jaśniej pompa korzysta z oleju boku pędnego, czyli chodzi o spuszczanie dużej ilości oleju.
Albo wtrysk czy wtryski leją niemiłośiernie. Albo przelew w pompie się zatkał i zamiast spływać rurką wraca do bloku. Ale to też świadczy o nie najlepszym stanie pompy.
Może zawór zwrotny piszczy. Z ciekawości wykręć z niego kulkę i sprężynę, zapal bez niego. Jeśli to on piszczy to nie ma to znaczenia. Może też piszczeć zawór bezpieczeństwa pompy oleju.
Regulatory przepływu podają stały przepływ pod warunkiem że obciążenie na odbiorniki jest stale. A orbitrol ma zmienne obciążenie. Na asfalcie będzie inne, na gruncie inne, a na śniegu jescze inne. A gdy nie kręci się kierownicą i obciążenia nie ma to co wtedy? Wszystko by walilo na orbitka. Już ogarnąłem orbitka z wózka Linde z wyjściem sterujący ls....
Oczyszczanie tylko wirówką bo filtry będziesz często wymieniał - koszt. Potrzebujesz pompę oleju od byle czego zeby te 4bar zrobiła i filtr-wirówkę od ursusa chyba c-360. Co jakiś czas wyczyścisz wirówkę i po zawodach. Dodano po 4 Co do pracy silnika na oleju - pewnie ze pracuje i nie ma powodu do zmartwień, no może trochę słabszy jest i może być problem...
Brak napędu pompy, uszkodzona pompa., źle podłączona pompa,, problemy z instalacją hydrauliczną, np. zapchany rozdzielacz. Brak oleju w pompie.
Problem polega na tym, że w filtrze paliwa i baku paliwa pojawił się ole Duże zużycie, elementów pompy zasilającej. Jak do tego dołożyć uszkodzony uszczelniacz wału napędowego pompy wtryskowej to tak. Te pół litra oleju z pompy byś nie zauważył w baku.
Zrobiłem to na jednej HS17 przy 9bar silnik pobiera 2200W u mnie pracuje na 1600 obr smarowanie ciśnieniowe, ważne jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Nie ma sensu 10bar przy jednostopniowym sprężaniu. Znajdz sobie na youtubie rozebrane są ... Mam dwie sprężarki HS-17. Będą tłoczyć powietrze do wspólnego kolektora. Będą smarowane ciśnieniowo przez...
Niewiem czy dobrze mysle ale przydała by sie wydajniejsza pompa oleju.
A podkładki dystansowe pod pompę dałeś ?? Jak ich nie masz to może delikatnie wyc ;p
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Na 5 biegu pompa ma o wiele większe obroty niż na napędzie niezależnym a więc i wydajność. A to by wskazywało ze masz gdzieś w podnośniku przeciek który nadrabia większa wydajność na piątce. Na szczelności bym się skupił i pompie oleju.
Kolego nie tylko pompa oleju !! Robiłeś szlif wału a panewki miałeś dobrane po szlifie nadwymiarowe ?? Na ciagnikach sie nie znam ale tak jak napisał to kolega powyrzej albo pompa oleju , albo panewki ale nie daje se reki uciać !!!
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
Panowi o jaki model ciągnika tu chodzi bo część postu jest c-360 a część o c-330 ? Różnica jest bo każdy ma inaczej usytuowaną pompę oleju
Tutaj jest pouczający film, który wyjaśnia budowę silnika S - 312 ( Ursus C 325) i dotyczy też jego następcy S - 312 B ( Ursus C 328). https://www.youtube.com/watch?v=moRAJRyC...
Do zwolnicy wlewa sie około 1 litra oleju, filtry montujemy filcowy od strony skrzyni biegów następny papierowy. Pamiętać należy o oleju w filtrze powietrza i pompie wtryskowej.
Witam. Otwór A to odpływ oleju z zaworu dociążającego. X to pokrętło dociążania. Otworem B olej wraca do tylnego mostu tzw. przelew. Otworem C olej z pompy płynie do cylindra podnośnika w położeniu dźwigni rozdzielacza na podnoszenie. E to prawdopodobnie otwór z zaworu przeciążeniowego pompy. F- dopływ oleju z pompy. Co do otworu D to nie mam pojęcia....
Kiedyś sąsiad miał podobne objawy ,jak tu opisane,a się okazało ,że miał bardzo zanieczyszczony filtr siatkowy w skrzyni i pompa nie mogła pobrać tyle oleju ile potrzebowała . Podnośnik unosił maszyny,ale szarpiąc,lub bardzo powoli,w miarę co pompie udało się zassać trochę oleju.
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Może filtr bąk bruzdzi, albo zawór w pompie.
Przepona (membrana) pompy zasilającej do wymiany.
Witam mam taki problem z moją 30. od jakiegoś czasu podnosnik odmawia posłuszeństwa. Podnośi jeszcze w miare ( kosiarke 350 kg) na wiekszych obrotach bez problemu dźwiga. Problem jest z utrzymywaniem go w gorze , zwłaszcza gdy jest ciepły olej podnośnik bardzo szybko opada. Dodam ze ok rok temu był wymieniony rozdzielacz oraz cały siłownik( tłok, pierścienie,...
hipolem chyba ale mi chodzi jak wyregulować pompe z podnośnikiem żeby chodziło płynnie a nie szarpało?????????? Przepraszam, że tak późno, ale masz odpowiedź dlaczego tak jest. Hipol w ogóle nie nadaje się do układów z tłokową pompą hydrauliczną. Zalej układ olejem Agrol U.
Dzięki za odpowiedzi nalałem gorącej wody i spuściłem za drugim razem już leci czysta woda z bloku silnika i w silniku jest za dużo oleju 2cm. ponad stan na miarce ,czy możliwe że pompa wspomagania tłoczy olej do silnika są wycieki obok przy sprężarce i wycieki przy krzyżaku pompy głównej
mozna by zaczac od sprawdzenia oleju w pompie lub jego wymianie
Witam może masz wyłączoną pompę główną i podnosi na pompie wspomagającej jest taka możliwośc
ciagnik nie odpala mozna krecic do bolu a on nie za trybi ciagnik stal rok czasu nie uzywany ale do konica jezdz po wymontowaniu okazalo sie ze zamniast oleju w pompie byla tam ropa i w silniku tez
Najprawdopodobniej pompa do wymiany.
A pompę oleju masz zmienioną? Rurkę przeginaj na gorąco, chociaż powinna pasować bez tego.
1. W przedziale 1 bar-5 bar 2. Tak nadaję tylko musi później dobrze przeschnąć 3. Tam jest w lew oleju do pompy
Mogą. Inne wycieki na tłoku podnośnika, zaworach przelewowych, pęknięta rurka idąca od pompy, padnięta pompa, rozdzielacz, mało oleju. Sprawdz ciśnienie na wyjściu zewnętrznym. Parę możliwości wykluczysz.
Jeżeli ciśnienie sprawdzone manometrem ,to nie widzę prolemu w sprawdzeniu przewodów,i winić za to pompę olejową.
Witam mam kolejne pytanie jeśli w pompie paliwa niena oleju czy ma to wpływ na prace pompy i odpalanie???
No w sumie racja. Przelej przez gazę trochę tego oleju może ustalisz czemu ma taki kolor. Jeśli to to opiłki to na pewno ma wpływ na szybsze zużycie elementów. Miałem podobnie w wspomaganiu w ruskim. Olej wyglądał jak srebrzanka. Okazało się że pompa miała już luz na wałku, zębatki oparły się o obudowę i szlifowały ją ślicznie. Kolor oleju to była wina...
pompa oleju ursus ursus pompa oleju filtr wyciek oleju pompa ursus
zasilanie butli gazowych licznik błędów komórki gaznik zalewa silnik
zarejestrować słuchawkę panasonic zarejestrować słuchawkę panasonic
Słaby bas w Onkyo A-35 - przyczyny i rozwiązania Transformator głośnikowy do wzmacniacza lampowego 12W push-pull