http://obrazki.elektroda.pl/7254455800_1... To jest prawidłowy schemat. Różnice masz w zaciskach 15 i 58.
helo 30 prąd stały obydwa zwarte po wciśnięciu kluczyka do 30 dołączone zostaje 15 i 54 w pozycji 1 połączone są 15/54 i osobnym obwodem 58/57 w pozycji 2 15/54 58 odłączone zostaje 57 a dołączone 56a pozycja 3 15/54 58 odłącza 56a a łączy 56 b i opis 30 + stały 15/54 + za kluczykiem 58 pozycyjne tył 57 pozycyjne przód 56a mijania 56b drogowe pozdrawiam
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
ja w c-360 mam podłączone tak że z bezpiecznika (ten w którym po włożeniu kluczyka do stacyjki jest napięcie) kabel na przekaźnik, a następnie przełącznik które halogeny (przód czy tył) i na halogeny, a co do bezpiecznika to musisz znać moc tych halogenów jaką pobierają Dobrze zrozumiałem: kolega ma podłączony przełącznik za przekaźnikiem? Proszę rozwiń...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... post #3 lub https://obrazki.elektroda.pl/1101444800_... wprawdzie to c 360 ale to samo w stacyjce.
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Tutaj schemat elektryczny: http://obrazki.elektroda.net/79_12728216... Dodano po 19 Wirnik był sprawdzany - obydwa pierścienie mają przejście, przy czym przebicia na masę też nie miały. Jak pisałem wcześniej alternator był na dwóch różnych stołach badany i ładował. Ładował również przy innym ciągniku . Sprawa jest o tyle dziwna, że przy moim...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju. To nie koniecznie jest prawda, szczególnie po wymianie stacyjki. Bardziej prawdopodobna jest alternatywna droga dla prądu - czyli to nie stacyjka zasila kontrolki tylko jakieś przebicie w instalacji. Możesz odłączyć zasilanie stacyjki i zobaczyć...
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
Tak owesym to wiem tylko , jak kontorlke + od stacyjki a - do kontrolki od regulatora napiecia ? :)
Światła z tyłu masz podłączone pod bezpiecznik nr 58 (drugi od góry), razem ze światłami mijania z przodu. Potem od bezpiecznika pod nr 58 stacyjki. Stacyjki są chyba takie same, a schemat znajdziesz np. na agrofoto, lub skorzystaj z wyszukiwarki. :D
Proszę rzucić okiem na poniższy schemat - pochodzi z samochodu Żuk. Od amperomierza (zaznaczonego na zielono) odchodzą cztery przewody, w tym jeden do stacyjki, jeden do generatora i dwa jeszcze gdzieś na zasilanie elementów poza stacyjką. https://obrazki.elektroda.pl/2087453600_... Dodano po 2 C330 ma połączenie od akumualtora do stacyjki....
Witam.nie wiem czy dobrze widze ale w/w schemat zawiera błąd...np. ze styku 58 stacyjki włączanym po przekręceniu kluczyka idzie zasilanie na kontrolke ładowania, z kolei do styku 15 włączanego po włożeniu kluczyka podłączone są przednie światła pozycyjne...nie wiem czy dobrze widze...jeśli nie to przepraszam
Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Nikt nie kwestionuje ładowania akumulatora. Problem jest w tym że regulator za wcześnie ogranicza napięcie. Zamiast 14,4V jest 13,6V czyli akumulator jest non-stop niedoładowany. Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp. Nikt nie...
A z drugiej strony co ma Marka ciągnika jak nowa inna instalację będę robił A raczej czy to fendt czy ursus to schemat taki sam ? No właśnie nie. Są różne rodzaje czujników i analogicznie zegarów, występują plus na masie (bądź klasycznie minus), różne rodzaje układów ładowania (prądnica, alternator 6d, alternator 9d), inne przekroje przewodów, stacyjki...
Światło hamowania było podłączone pod pierwszy górny bezpiecznik, razem ze światłami awaryjnymi, gdzie panuje stałe zasilanie z akumulatora. Wydaje mi się że te zastosowanie miało charakter bezpieczeństwa w samochodzie VW Polo mam to samo światła Stop działają nie zależnie od pozycji stacyjki Np. siedzisz sobie w nocy w aucie lub ciągniku na polnej...
Sulof nikt się jeszcze nie spocil bo wychodzi na to ze podłączenie stacyjki jest dobre a ze światłami musiał być juz wcześniej problem i nikt o tym nie wiedział. Nie bądź taki pewny siebie. Dodano po 2 Jak patrze teraz na schemat instalacji i na schemat samej stacyjki obok to po nr 30 mam podpiąć zasilanie z akumulatora a pod drugie 30 od regulatora?...
a może to mieć jakiś związek z słabym wzbudzeniem?? Zauważyłem że kabel z zacisku 15 regulatora jest podłączony do stacyjki , oraz + żarówki również do stacyjki. natomiast kabelka z przysłowiowym "-" z 87 & 86 nie mam pojęcia dokąd prowadzi zbyt dużo kabelków pod maską i nie udało mi sie go zdiagnozować
No ok. tylko ja mowie o silniku z ursusa a ten silnik sedzi w wozku widlowym dlatego dałem post w tym dziale z uwagi na silnik. Cala elektryka jest tam pocieta,nie ma stacyjki bo odpala na jakiś guzik.zapoznałem sie z tym schematem jak sie podlacza swiece zarowe rysunek w pierwszym poscie. I prosił bym o szczegolowy opis jak podlączy całą instalacje...
Witam. Posiadam schemat inst. elektr. do 60-tki i moje pytanie brzmi: w jaki sposób mogę zainstalować manometr ciśnienia oleju? Założyłem mano od Stara w skali od 0 - 0.6 Mpa, plus od czujnika do stacyjki i manometru, czujnik i mano "zmasowałem" . jest mozliwosc jakiejkolwiek instalacji ? Pozdrawiam
Właśnie nie wiem bo ja to mam bardzo dziwny włącznik. Opisze go, więc jest z przodu taka jakby klamka i ją się przekręca wtedy pali, a z tyłu są 3 wejścia do których jest podłączony pierwszy to chyba od stacyjki idzie, drugi idzie do świec żarowych i od niego idzie kabel do kontrolki a trzeci idzie do rozrusznika. Zresztą ta instalacja u mnie jest jakoś...
Podepnij akumulatory tak jak powinny być, czyli + na masę i podepnij wszystkie przewody układu ładowania wg. schematu. Sprawdź również czy wszystkie przewody w stacyjce i skrzynce bezpieczników są podpięte wg. schematu.
Ja bym próbował naprawić oryginalną- taki traktorek to już youngtimer, mam takie skrzywienie z lubości do staruchów motoryzacyjnych ;-) Stacyjka z C330 ma podłączenia na przykręcane druciki, a nie konektory, jeśli będziesz zmieniał to nie obcinaj wsuwek tylko dorób odcinki kabli (samiec plus kawałek kabla), będziesz mógł wrócić do ori rozwiązania. Jakbyś...
szukam schematu instalacji elektrycznej do traktora ursusa C-330 od stacyjki do lamp przednich. Bardzo prosze o szybka pomoc.
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Wychodzi na to że masz uszkodzoną stacyjke, miernik ustaw na przejście i jedną sondę do 30 tylko jak patrzysz na schemat to ta po prawej a druga do 58 i gdy włożysz kluczyk zobacz czy będzie zwierac
Masz w podpisie: "motoryzacja, maszyny rolnicze, ciągniki i maszyny rolnicze", a przerasta Cię podłączenie stacyjki? Przecież to co chcesz zrobić to kwestia podłączenia 4 zacisków w stacyjce.
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Czy do stacyjki dochodzi zasilanie? Styk 30 na schemacie. http://zanotowane.pl/734/7788/Schemat_in... Idzie od rozrusznika o klemy do stacyjki i zasila całą stacyjkę.
otóż mój problem polega na tym że jak wyciągnę ze stacyjki kluczyk to się palą kontrolki ładowania i ciśnienia oleju dodam że zamówiłem 2 nowe stacyjki i problem nie zniknął wszystko zrobiłem tak jak na schematach
Ściągasz schemat z netu i łączysz jak w oryginale.
Do plusa przed zapaleniem silnika ,pierwsza pozycja stacyjki.
Potrzebuje dokładny schemat instalacji elektrycznej do Ursusa C-330, bo nie wiem jak mam podłączyć nową stacyjkę.
Jaki schemat? C360? Krąży tu schemat, który pokolorowałem z 10 lat temu. Woltomierz podłączasz równolegle do źródła napięcia - alternatora lub baterii akumulatorów. Podłącz go do stacyjki w punkt, w którym pojawia się napięcie po wciśnięciu kluczyka. Na postoju pokaże napięcie baterii akumulatorów, po rozruchu napięcie wzrośnie przez działanie prądnicy...
Jak masz cokolwiek pojęcia i potrafisz czytac schemat to podłączysz bez problemu. Pamiętaj że te nowe instalacje są lipne. Kable strasznie cienkie. A i większośc nowych instalacji jest podłączona do skrzynki bezpieczników i stacyjki. Więc tylko ją rozciągasz i podpinasz do świateł i kontrolek. Pozdrawiam
Z opisu wynika, że źle podłączone są przewody w skrzynce bezpieczników. Prawdopodobnie, przewód w skrzynce, ze złącza nr 54 podłączony jest w do styku nr 30 w skrzynce. Do sprawdzenia, najlepiej posłużyć się schematem instalacji: https://obrazki.elektroda.pl/7254455800_...
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
A nie trze3ba jeszzce jakiegos przekaznika gdzies wpiac, aby nie rozladowywalo akumulatora, jak ktos kluczyk zapomni wyjac ze stacyjki?
Dwa do regulatora jeden do masy i jeden przez lampkę kontrolną do stacyjki do wyprowadzenia nr 15.
Nie rozumiem co dokładnie masz na mysli? Na schemacie bezpieczniki są normalnie za stacyjką i zabezpieczają poszczególne obwody.
Witam, mam pytanie odnośnie podłączenia świec żarowych w C-330. Mianowicie, kupiłem przekaźnik, nowe świece podpiąłem wedle schematu i po włączeniu świec zaczęły się kable palić od świec, więc zmieniłem na grubsze. Po zmianie chwilę działało i nagle dym poszedł ze stacyjki i ciągnik nie odpala. Może macie jakiś pomysł, co może być nie tak?
Co za ludzie... Kolego InfoTecc , myślę że po ponownych pochopnych (wykonywałem fotkę dla Kolegi) ostrzeżeniach, będziemy musieli przejść na PW lub maila, a inni też by mogli poczytać. A do sprawy: czy pisząc "wyłącznik" miał na mysli Kolega ten w desce rozdzielczej czy dźwignię na kierownicy? A tak wyglądają końcówki żarówek, ta akurat jest H4, ale...
z tyłu a z wtyczki plus po stacyjce do IG oraz kontrolka pod L ? S plus ze stacyjki.
VL-lewy kierunek VR-prawy kierunek 30-plus przez bezpiecznik do akumulatora 15-plus po stacyjce też przez bezpiecznik 49 - do przerywacza kierunkow X nie wiem (może być masa do kontrolki ale to sprawdź) Jeżeli przełącznik nie jest wciśnięty to 15 jest połączone z 49 jeżeli włączysz awaryjne to 49 łączy się z 30 i dodatkowo 49a zostaje zwarte z VL I...
jeśli chcesz podpiąć tylko nowe akumulatory 2x6V to połącz je szeregowo + do - a następnie podłącz PLUSA DO MASY ( inaczej niż w samochodzie) a minusa do wolnego zacisku klemy. Potem sprawdź czy odpali, jeśli nie to możesz jeszcze spróbować zewrzeć na krótko jakimś kluczem dwie śruby na rozruszniku jeśli wtedy odpali to znaczy ze jest padnięty elektromagnes....
Oczywiście, że można tak zrobić. Będzie lżej, bo akumulator mały ma mniejszą masę. Ale tak na serio - wystarczy w tej wiązce przewodów znaleźć przewód zasilający (+) i podłączyć go do zacisku nr 30 w stacyjce. To podstawa. Pozostałe przewody należy podłączać wg. schematu zamieszczonego w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam koledzy, zabrałem się za wymianę stacyjki i włącznika świateł (zamontowane od ursusa) kupiłem nową stacyjkę oraz wymieniony włącznik świateł, po przejrzeniu kilku schematów nie wiem jak podłączyć ww włącznik, który kabel gdzie (światła mijania, postojowe) czy ktoś może miał styczność z takim włącznikiem i pomógłby mi rozwiązać ten problem ? dziękuję...
schemat stacyjki ursus schemat instalacji stacyjki ursus schemat stacyjki
lodówki bosch opinie kaspersky porty matryce klejone
projektor rzutnik spawarka dedra schemat
Jak wejść w menu serwisowe telewizora Manta? Obwody wejściowe i wyjściowe IDM w Peugeot