Możesz mi kolego powiedzieć co lejące wtryski mają do ropy w oleju? Otóż mają. Nierozpylone paliwo się nie spala i przedostaje do oleju. Proponuje także sprawdzić świecę płomieniową. Uszkodzona może puszczać paliwo, które także się nie spala, a dostaje do oleju. Wykręcić ja i uruchomić silnik bądź pompować ręczną pompką, będzie widać czy trzyma.
Więc koledzy sprawa wygląda następująco: dawka zwiększona rezultat taki jak sobie wyobrażałem ciągnie jak powinien:). kilka słów jak to zrobić odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Zgadzam się z poprzednikami i przyznaje się do błędu. świece w samochodach osobowych służą do podgrzewania mieszanki w komorach spalania. Do podgrzewania powietrza w kolektorze służą inne świece wykonane z drutu oporowego. Więc wg. mnie najlepszym wyborem do ciągnika rolniczego będą umieszczone w kolektorze dolotowym świece żarowe od Ursusa C-330 ze...
Wszystko się wyjaśniło! Skontaktowałem się drogą mailową z firmą Mahle w Krotoszynie i uzyskałem nast. odpowiedź: "Tłok typu C360 jest tłokiem całkowicie symetrycznym konstrukcyjnie. Brak przesunięcia osi sworznia oraz komory spalania. Element na jednej z piast jest to element technologiczny oraz służący do uzyskania prawidłowej wagi tłoka tłoka. Czyli...
Witam. Te zdjęcia opisują taki stan: Na płaszczu tłoka widać ślady zatarcia wraz z rysami Miejsca zatarcia są równoległe i świecące, jak wypolerowane Zatarcia skoncentrowane są w obszarze płaszcza tłoka. Pierścienie tłokowe i obszar pierścieni tłokowych, są w dobrym stanie. PRZYCZYNY Przyczyną takich uszkodzeń jest miejscowe przegrzanie. Ponieważ korona...
Stuka też gdy odejmiesz gaz? Np. podczas zjazdu z górki? Jeśli stuk ustaje to stukają wtryski, dokładniej to niewłaściwe spalanie.
Napsikaj mu do filtra samostartem. Możliwe, że uszczelniacze zaworów puszczają olej do komory spalania. Jeśli problem nie zniknie po odpaleniu to naprawa będzie konieczna.
Komplikujesz proste i oczywiste. Ciężarowe mają dołączany przedni napęd i napisałem ci dla czego. Podaj mi przykład gdy w łamańcu przednia oś pokonuje inną drogę niż tylna. Pomijając nierówności drogi które mają niewielki wpływ na i tak mocny zespół napędowy. I następna sprawa po co komplikować samoróbną konstrukcję zrobiona dla własnej satysfakcji...
Kolego grzeniuw temat ogarnięty. Sporo nerwów mnie to kosztowało. Ciśnienie sprężania mierzyłem własnym sposobem, przy zachowaniu idealnej wielkości komory spalania. Stopnia sprężania liczonego przez konstruktorów tego silnika. A wystawanie rozpylacza prętem fi 7 z odpowiednią stopką na dole, gdzie opierała się o głowicę. I przenosiłem to na wtryskiwacz....
Chodzi o sam zapłon istnieje taka teoria że jeżeli zapłon dochodzi w złym momencie dochodzi do zwiększenia temperatury w komorze spalania. Ogólnie ciężki przypadek masz zagadka nie z tej ziemi
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic Turbo odpada pisałem już. A co do szpilek to nie widzę problemu by prze gwintować na 16mm. A podkręcić pompę można bez problemu. I zakładają większe tuleje do c360 i jakoś nikt pompy nie wymienia... więc oryginalna śmiało pociągnie to wszystko. i przynajmniej będzie lepiej spalał paliwo. tylko pytanie...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Sprzedaj to, doloz i kup 7745. Spalanie w granicach 5-6 litrow na godzine w orce, duzo wydajniejszy w polu. W opryskiwaczu mi spala 3.5 litra, mierzylem kilka razy , bo sam wierzyc nie chcialem. Warunek taki - w dobrym stanie caly silnik lacznie z pompa wtryskowa nowego typu. Pozdr. Mam pytanie do osób znających odpowiedzi ? Czym ona różni się od pomp...
Chodzi o komórę spalania, ona nie jest symetrycznie na denku tłoka, wtryskiwane paliwo ma trafiać w komórę spalania, jeśli strzałka była w stronę rozrządu to były dobrze zamontowane.
Dym na niebiesko świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie zgarniające dobrze założone.Szansa że się ułożą jest ale niewielka.
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Lata produkcji 90-96 jest po zawale albo.po kilku w najlepszym razie tuż przed. możesz zadzwonić co i jak co się sypie itp. Zgaduj zgadula ? Case-y to nie ursusy czy zetory żeby co kilka lat zawały im leczyć.
i kiedy zniknie na pomarańczowym gasi go , to wtedy nie ma podtrzymania Dlaczego nie ma, skoro na purpurowym jest? Masy by musiało nie być. proponował bym po uruchomieniu ciągnika rozłączyć /przeciąć / pomarańczowy i w drogę Przycisk od ursusa, ale wcześniej bym się zastanowił nad podłączeniem, jeśli gaśnie, bo puszcza listwa, a prąd podtrzymania jest...
Moment nie takiego związku z przyspieszaniem pojazdu, jak go rozpatrujesz tylko, jako moment. Jakoś nie zauważyłem, aby pojazdy ciężarowe, których silniki rozwijały potężne momenty lub ciągniki rolnicze posiadały jakieś przyśpieszenie - obojętnie czy na wale silnika czy na kołach. Zatem nie w tym jest rzecz. Oj to byś się zdziwił jak pusty ciągnik...
Na jednym z forow czeskich widzialem takze zdjecia ursusa ( 355 lub 360 ) zasilanego LPG. Zalozony normalny parownik podlaczony do kolektora wodnego z glowic. Zamiast wtryskiwaczy w jakis sposob zamontowane swiece zaplonowe, a zamiast pompy paliwowej jakas kopulka od auta osobowego. Dorobili redukcje i walek od pompy kreci rozdzielaczem. Az sie z aglowe...
Witam wszystkich. Jestem pierwszy raz na forum. Posiadam ursusa C-330 i musiałem zmienić silnik. Udało mi się kupić okazyjnie silnik S-312 C przerobiony na gaz ( pracował w widlaku i najistotniejszą przeróbką jest to, że ma skrócone tłoki i przetoczone komory spalania ). Sinik jest po kapitalnym remoncie, w zasadzie po dotarciu i wymaga jedynie zmiany...
Naprawdę a myślałem że to forum nie jest przesiąknięte ideologią polityki globalistów.Drogi Panie zobacz relacje niezależnego korespondenta wojennego. Patrick Lancaster daje do myślenia. A odnośnie Ursusa 2812 to fabrycznie nie miały uszczelniaczy z tego względu że jest ryzyko zatarcia zaworu w prowadnicy. Jeśli zmieni Pan prowadnice i zapewne zawory...
Tak czytam i się zastanawiam: któryś z piszących widział zamrożony silnik?. O znajomości technologii spawania żeliwa nie wspomnę. Pęknięty blok daje sie pospawać elektrycznie, kwestia tylko tego że żeliwo spawa się troszkę inaczej niż inne metale, chodzi o odpuszczenie termiczne naprężeń powstających w trakcie spawania, a które mogą doprowadzić do pękania...
Prawdopodobnie mogła się zawiesić iglica w rozpylaczu i paliwo nie zostaje rozpylone w komorze spalania i spływa do miski olejowej. Miałem podobny przypadek w traktorze u sąsiada.
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
Osobiście miałem zetora 6245, a wcześniej ursusa c-360 (zwykłego). Jeśli chodzi o ergonomię, jakość wykonania i codzienne użytkowanie to tych traktorów nie można porównywać. Zetor bije ursusa na głowę. Wbrew wielu opiniom spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny części rzeczywiście są droższe niż w przypadku ursusa ale za to nie wymieniamy...
Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie....
W C330 cylinder?? Raczej mowa o tłokach i komorze spalania tłoka. Tutaj może być problem z pierścieniami i wtryskiwaczami, czy podaje paliwo do komory.
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
To jest spalanie stukowe Proszę nie wprowadzać kolegi w błąd. W silnikach z zapłonem samoczynnym nie ma czegoś takiego jak spalanie stukowe. Ten problem występuje w silnikach z zaplonem iskrowym. Co to znaczy że paliwo zalega w komorze sprężania. Mógłby to kolega rozszerzyć, tak żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi.
Silnik nie pobiera czasem oleju?. Jeśli silnik był zbytnio wysilony w czasie docierania to pierścienie mogą być zapieczone. Silnik spala olej i dymi na niebiesko.
Denko tłoka do 300 stopni. Boki są wiele zimniejsze. Dodano po 19 Właściwie trochę więcej. 370 stopni jest uznane za górną granicę wytrzymałości denka tłoka na które maja bezpośrednio wpływ gorące gazy i jest chłodzone tylko olejem. Boki tłoka mają mniejszą temp. bo oddają ciepło do tulei cylindrowych. Ważniejsze co u zawada-94. Może napisze. Dodano...
195g/KMh = 265.2g/kWh 11,93 dcm3 (litra) Czy to możliwe w takim silniku? Jak najbardziej, warunkiem jest stały pobór mocy z wału tych 52 KM. Jeżeli będziesz pobierał różną moc to spalanie spadnie oczywiście. Byłem u mechanika, który od lat robi remonty silników do ciągników rolniczych i stwierdził ze silnik od C-365 spala 5-5,5 litra na godzinę. Jak...
Widzę, że szanowny Kolega czerpie swoją wiedzę głównie z internetu. Nic podobnego, wiedzę czerpię prawie wyłącznie z książek i pism specjalistycznych. W tym momencie miałem pod ręką Internet, więc przytoczyłem. Akurat w książkach napisane jest dokładnie to samo. Cóż takie czasy. Nie wszystko co piszą bajkoopowiadacze w pisemkach motoryzacyjnych jest...
Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza. W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając...
Szaleńcy. Po co od razu pompa? Kopcenie na czarno to efekt spalania zbyt dużej ilości ON w stosunku do powietrza. Przede wszystkim sprawdz to co nie wymaga dużego nakładu. Drożność filtra powietrza i kolektora, luzy na zaworach profilaktycznie, stan filtra paliwa choć to raczej nie jego wina. A ogólnie to myślę że poleciały ci końcówki i po prostu leją...
Biały dym to para wodna jeśli jest na zimnym silniku oznacza wodę w układzie wylotowym a jeśli również na ciepłym oznacza wodę w spalanej mieszance. Sprawdź czy czasem olej w silniku nie jest jak mleko. Prawdopodobnie jakaś wada montażu głowicy.
Pali bo się rozrzeje a im wyższa temperatura tym łatwiej o uzyskanie ciśnienia potrzebnego do samozapłonu, a rozgrzany silnik to komora spalania też się nieco uszczelnia. Ja dla pewności sprawdziłbym te ciśnienie. Może masz w pobliżu jakiś zakład mechaniczny, taka usługa nie jest napewno droga a wiele wyjaśni.
W szczeg Ó lności to to jest podstawowa sprawa. Rozrząd odpowiada za przebieg procesu spalania w dużym stopniu a u Ciebie ten biało niebieski dym może świadczyc o nieprawidłowym spalaniu.
krzysztofer5 pewnie miał na myśli zabawy z zewnętrzną komorą spalania, gdzie możemy doładować silnik od fiata 126 turbosprężarka od ciężarówki. Małą turbosprężarkę która mogłoby podejść do 500cm³ produkuje chyba firma IHI, ewentualnie turbosprężarka TD-02. [url=]IHI RHB31 3T-505
To może stukać spalanie, sprawdź wtryski, jeśli są uszkodzone, np. iglica się zawiesza może nieźle stukać, jak by młotem w kowadło. Miałem taki przypadek w Dieslu, po wymianie wtrysków stuki ucichły.
Trzydziestce po kapitalce brakuje mocy. Niestety mechanicy przestawili pompę wtryskową, więc moje pytanie brzmi jak zwiększyć dawkę paliwa (bo spalanie ma poniżej normy), jak ustawić kąt wtrysku. I jaka jest przyczyna wyskakujących biegów 4 i wsteczny polowy, i ciężko wchodzącej 6 że aż skrzynia wrzeszczy.
Jeśli cały czas to nie, objawy dymienia na czarno, takie obfitsze występują raczej kiedy silnik jest obciążony i nie spala całego wtryśniętego do cylindra paliwa. A co do pracy jak C-330 to jedyne co może zmienić prace silnika to moment podania/lub nie paliwa do cylindrów.
Olej w komorze spalania .
Nie spala się mieszanka paliwowa. Przyczyną jest niska temperatura powietrza sprężanego w cylindrach która jest spowodowana słabszą kompresją- Chyba ucieka Ci kompresja przez zawory!! :D Zrób, sprawdź a później pytaj co dalej :!:
Dokładnie. Dwa środkowe to ssące. Zostaw może ten rozrząd. Jak nikt w nim nie grzebał to będzie dobry. Powąchaj spaliny. Jak to ropa to wtryski przykręć koło pompy i sprawdź. Nie zdziwił bym się jak jeden z cylindrów pływa w paliwie. Nie spala się ono tylko paruje i stąd ten dym.
Kompresją to może dmuchac. Jak się ropa nie spala to powinien wydobywac się niebieski dym!! Jak go nie ma to i nie ma paliwa na tym garze.
Tak - to już oznaka, że silnik spala olej.
Witam, Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika, co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok . Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min. Można w ten sposób dokładnie określić...
Skoro mowa o Swapie to jak by wyglądała sprawa z silnikiem 4P? Mocy ma ,spalanie przyzwoite i bez awaryjność Jak taki u mnie gada co jeździł 255 ''kto przy ferdku zrobi raz będzie robił cały czas''
Wtryski na 100 % sprawne, tylko może być nieco przestawiony początek wtrysku, czyli co mam zrobić przyśpieszyć czy opóżnić zapłon. Nie spalanie oleju napędowego powoduje wzrost stanu oleju w misie olejowej. Jakim prawem paliwo dostanie się do misy przez pierścienie (mało prawdopodobne). Prędej niespalona ropa wydostanie się przez komin na zewnątrz,...
Ten traktor masz od wczoraj, czy już jakiś czas i teraz się problemy pojawiły? Tylne mosty w sześćdziesiątkach hałasują i to jest niestety ich cecha charakterystyczna. Nieraz jeździłem C-4011, który kopcił jak lokomotywa. Ani specjalnie wielkich ilości ON nie spalał, ani oleju silnikowego. Pompa niby po regeneracji, końcówki wtryskiwaczy wymienione...
Miałem podobny dylemat co autor tematu. 1ha pola + trochę lasu. Zmieniliśmy Eska na C-4011. C-330 może i jest oszczędniejszy, ale za to większość prac będzie trwało dłużej. Różnica w cenie jest spora, za C-330 trzeba dać ok 12 tys a za 4011 zapłaciliśmy 7 tys. Zaoszczędzona kasa pokryje przez długie lata większe spalanie no i komfort pracy większy....
No ale faktem jest że nowoczesne to one nie są. Spalanie w porównaniu do konkurencji wypada słabo i tutaj pompiarz nie pomoże, z jakością części coraz gorzej a i mechanicznie jest w tyle za zachodnimi i to starszymi. W moich stronach już ciężko spotkać dużą serię czy ursusa czy zetora.
Za niska temperatura spalania, kompresja słaba np. przez nieszczelne zawory, albo jak piszesz wtryski się skończyły. Ustaw ciągnik na luzie, podnieś zawory, dodaj gazu na maksa i kręć silnikiem ciągnąc za pasek klinowy i nasłuchuj. Dobry wtryskiwacz słychać. Pozdrawiam.
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Atak i koło talezowe zostaw w spokoju wymienisz to bedzie słychać zwolnice. Tylko opłaca się zrobić podłogę lub pół podłogę. Ten typ tak ma. Chcę zauważyć ze masz silnik Perkinsa i tu moja rada dla Ciebie. Perkins potrafi bardzo dużo oj i jeszcze troszkę większość osób twierdzi gaz w podłogę i musi iść bez łaski. Błąd. Perkins w dobrym stanie gaz na...
Istnieje prawdopodobieństwo, że w jednej z komór spalania nie ma zapłonu paliwa. Silnik w tych traktorach to silnik wysokoprężny tzn. do zapłonu mieszanki dochodzi przy dużym ciśnieniu. Wszystkie objawy, które wymieniłeś sugerują nieszczelność podczas sprężenia więc nie dochodzi do zapłonu, powstaje dym, nie spalona lub niedopalona mieszanka i zmniejszona...
Jaki sens ma parowanie wtrysku z pompa w ciagniku klasy c360 skoro tam nawet nie ma komu oleju wymienić czy filtra powietrza sprawdzić. Kompresja z różnica ponad 15% zapewne wiec spalanie sie nad takimi zabiegami jest bezcelowe. W zupełności wystarczy ustawienie pompy na wzorcach i do tego sprawne wtryski.
Podstawa w zimie to sprawny, szczelny termostat. Tak, całkowita zgoda. Tylko że, mimo tego że mam sprawny termostat to ciągnik w zimie i na jesieni pracując w transporcie nie może osiągnąć optymalnej temperatury (najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic). Zresztą nawet przy lekkich pracach polowych jest to samo. Aha, i mam pytanie tak z ciekawości....
.Najprawdopodobnie przez te obudowy wtrysku płyn dostaje się do oleju. Do oleju nie ma możliwości ponieważ tulejkę otacza płyn chłodzący a wewnątrz dociskana przez wtrysk nie pozwala na przedmuch kompresji z komory spalania na zewnątrz . Przy silnym skorodowaniu i wycieku płynu przez tulejkę , płyn ma jedyne ujście na zewnątrz wokół wtrysku , chyba...
W rozrządzie było wymienione koło pośrednie ale znaki na starym i na nowym kole się pokrywają, wałek jest z POM Tyczyn i trudno dostać teraz już coś lepszego. Czy taka praca silnika może być spowodowane prze źle ustawiony rozrząd czy raczej przez układ paliwowy ? Czy przesunięcie rozrządu o jeden ząbek na kole może spowodować kolizję z zaworami? Dodam...
Błękitne spaliny są spowodowane spalaniem oleju. Zawsze. W przypadku diesla - również. Sądzę że albo padła głowica, albo co bardziej prawdopodobne - pierścionki olejowe.
Biały dym może oznaczać spalanie oleju a tym samy zużycie pierścieni jak i tulei (progi w górnej jej części) .Jeśli wymieniłeś wtryski i ustawiłeś ciśnienia to proponował bym zaobserwować zużycie oleju a potem kombinował co dalej. Ciśnienie na cylindrach niestety nie jest porażające .O ile pamiętam (jeśli pompa wtryskowa jest stara)to ciśnienie na wtrysku...
Też spotkałem się z opinią, że silniki produkowane w Anglii są trwalsze, gdyż są wykonane z większą dokładnością. Mogę to potwierdzić, gdyż mam 2 znajomych, którzy mają c-360 3P i MF255, aczkolwiek MF też boryka się z problemami, ale już nie silnikowymi tylko hamulcowymi. Jeśli miałbym wybierać na Twoim miejscu zostawiając C-330 to wybrałbym C-360....
Kolego zilnik. Uważam że posłużyłeś się złym przykładem. Ten silnik był tak kiepski, że każde ulepszenie okazywało się rewelacją. Proporcji mocy i masy jednak nie da się przeskoczyć, więc motor ten nie nadaje się do niczego i także z tego powodu nie warto o nim mówić. Użyłem przykładu z polskojęzycznej literatury do którego są łatwo dostępne dane w...
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
Żeby ciśnienie spadało do tego stopnia to musi się lać a nie pocić. To coś innego jak kolega wspomniał wał, wałek rozrządu, pompa oleju czy choć by zawór bezpieczeństwa. Co do oleju w kolektorze możesz na tłoku oleju nie znaleźć po prostu się spala a coś tam wyrzuci. Ogólnie po wymianie kompletów to nic nowego. Prowadnice jeśli nie były robione możesz...
......powiększenie kolektora nic nie da , bo silnik zassa sam tyle ile może i nic więcej , po to są turbosprężarki żeby wepchnąć powietrze do komór spalania na siłę - czyli więcej . Sprężarka o której piszesz może i ma tę wydajność , tylko to by było powietrze bardzo gorące i co za tym idzie rzadkie . A diesel potrzebuje powietrza spory nadmiar i aby...
A zanim zapali długo kręci? Tak w 60-re zachowywał się silnik z zalanymi paliwem komorami spalania. Póki tego nie wygoniło nie reagował na gaz.
Przez lejący wtryskiwacz silnik dymi na czarno szczególnie przy obciążeniu lub na szaro. Niebieski dym to spalany olej. Tak jak napisałem oleju nie bierze nawet kropelki, więc nie może być spalany olej, a to co napisał FAB 2002, bardzo dużo mi daje do myślenia, i mądrze napisane :)
Biały, szary dym to najczęściej początek wtrysku paliwa kiepsko ustawiony. Niebiesku olej. Jeśli spala olej poznasz po zapachu spalin, niebieskim kolorze. Ustaw silnik jak należy i zobaczysz co się zmieni.
do pomiarów kompresji chciałbym coś kupić ale najlepiej coś uniwersalnego żeby było do auta i do ciągnika. Ogólnie coś mi dziś nie grało po odpaleniu, przy czwartej głowicy było słychać nie tyle spalanie co pracę tłoka jak w sprężarce a z kolektora wydechowego bez kolanka i tłumika jeden inny ton jak by lekkie strzały i ciemny dym, cichło to po odcięciu...
Szukałem czegoś, a widzę że temat jeszcze wisi na forum. W międzyczasie dowiedziałem się to i owo. Fabrycznie w Ursusach stosowano zwykłe pierścienie olejowe, tzn. bez powłoki chromowej. Takie pierścienie mają dość ograniczoną żywotność, dlatego potrzebne były dwa pierścienie na tłoku. Stosowanie nadmiarowej pierścieni celem ograniczenia spalania oleju...
Nie nie ma różnicy w budowie uszczelki, zmiana dotyczyła komór spalania w tłokach i gniazd zaworowych.
Wszystko możliwe, ale najpierw posprawdzaj co się da. Jak silnik był zamrożony to teraz można długo dochodzić co go boli... W stuki postaraj się wsłuchać skąd dochodzą - czy jest to jakiś metaliczny dźwięk czy np efekt spalania np źle ustawiony kąt wtrysku. Pompę próbowałeś przestawiać? Co do dymienia niezależnie od koloru zdejmij kolektor i odpal -...
tylko nie THM Czemu? Zestawy wyglądają na dobrej jakości, oferują więcej niż konkurencja. Sam tłok wygląda bardzo podobnie, jakby był produkowany w tej samej fabryce co tłok do jednej ze znanych marek. Tyle że ma zalaną podkładkę nad pierwszy pierścień, taka namiastka wkładki stalowej z silnika turbo. A co oferują najzwyklejsze tłoki z AK-12? Jak się...
Jak napędzisz pompę 1400 obr w samej łuparce się nic nie zmieni. Trzeba tylko pomyśleć żeby silnik od ciągnika chodził na małych obrotach bo tyle mocy nie jest potrzebne. Ale na spalaniu chcesz zaoszczędzić. Większe przełożenie. Dodatkowo nie zmieszasz oleju z łuparki z olejem z ciągnika.
Nie sądziłem po prostu że tak ciężko będzie cokolwiek znaleźć. Trochę tych MF-ów obejrzałem i w ogłoszeniu wszystko super a po przyjeździe okazywało się że a to półbiegi nie działają a to rewers nie zawsze łapie. W jednym podnośnik nie działał bo rzekomo oleju było mało. Jak się trafił taki w którym wszystko było sprawne to cena 60k+ i bez opcji negocjacji...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Wiedziałem o tym kolego ale akurat jak napisałeś są to jedynie jakieś grosze niby zawsze dobre i to.... Trzeba byłoby wiedzieć ile paliwa zużywa się do kompletnego obrobienia 1ha pola, np. jeśli miałoby na tym polu rosnąć żyto. Jaki jest zwrot - wiemy 81.7zł za to kupisz prawie 15l paliwa. Intuicja podpowiada mi, że to będzie ok. 10-15%, ale nie wiem...
Witam, czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny? Zamiast świecy wstawić gruszkę żarową o odpowiedniej pojemności, dorobić wtryskiwacz, pompę etc. Czy to zadziała? Może ktoś już tak robił? Nie ma to do czegoś służyć, ma to być działający model silnika średnioprężnego. Nie bardzo rozumiem o co Ci Chodzi ? Domyślam się że chodzi...
Nie wiem ile uciągnie 5211 bo nim nigdy nie pracowałem. Mogę zrobić porównanie C360 (3 i 4 cylindrówka, jeździłem obydwoma, ponieważ porównuję obsługę i komfort, a pod tym względem są podobne, nie będę tutaj ich rozróżniał) z 7211. Jeśli chodzi o wygodę Zetor bije na głowę tego Ursusa. Nawiewy i ogrzewanie jak w samochodzie, wspomaganie kierownicy (naprawdę...
Silnik S-4003 z c360 ma przy 1500 obrotach/ min moment 190 Nm co odpowiada w przybliżeniu 30 kW (do tej prądnicy powinien starczyć. Co do wytrzymałości na tych obrotach, to w czasie prac polowych często korzysta się i z wyższych obrotów (moc maksymalna przy 2200 obr.), a silniki ten 5000 motogodzin powinien wytrzymać bez problemu ( w razie czego mamy...
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktoś przy remoncie kapitalnym czy w ogóle podczas jakiegoś remontu w ciągniku Ursus c360 i pochodnych wymieniał wałek rozrządu, na taki jaki jest w Zetor 6211/7211 ? Interesuje mnie głównie to czy trzeba coś przerabiać, jakieś tulejki czy coś? Co ewentualnie trzeba wymienić by zgrało się to z klawiaturą od c360 (laski...
Witam. Planuję zakup samej 3 tłokowej pompy od WD52/WD53. Ma służyć do piaskowania, jednak problem zaczyna się po stronie napędu. Mam w gospodarstwie do dyspozycji Ursusa 3512 z 3 cyl. silnikiem perkinsa o mocy 47KM ( 36KW ). Max moment obrotowy ( 165Nm ) osiąga już przy 1300obr na minutę. Ciągnik charakteryzuje bardzo niskie spalanie. Chciałbym wykorzystać...
Witam Koszt wytworzenia 1 kWh energii w agregacie prądotwórczym jest kilka- krotnie większy niż pobieranej z sieci elektroenergetycznej.Wg.DTR dla nowego silnika agregatu Wola to 300g/kWh ON.Ruskie spalają więcej. Jeśli to miałby być jednak agregat to może taki z prądnica synchroniczną 20kVA montowany na dźwigu ZS-4 lub ciągniku Ursus.Jak już napisano...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Słupki zostaw lepiej dla GUS-u. Jak Ciebie nie interesują twarde dane to co i jak mam ci udowodnić? Udowodnij że oszukane paliwo jest tak samo dobre jak pełnowartościowe. Co to znaczy "paliwo pełnowartościowe"? Oszukane paliwo nigdy nie będzie tak dobre jak gdyby miało parametry zgodne z deklaracją producenta. Ale to nijak się ma do postawionej przez...
Witam. Andoria 1HC102 czyli s15 ;-) 1. Jaka może być przyczyna kiedy silnik odpala pochodzi z 40 sekund i gaśnie dymiąc przy tym na niebiesko i potem ma juz ciężko zapalić. Dymienie na niebiesko przez jaki kolwiek silnik oznacza przepalanie, spalanie oleju silnikowego. Olej ten spala się na niebiesko. W twoim przypadku może to oznaczać, że do komory...
W nowoczesnych dieslach wydziela sie tak mało ciepła, że z trudem na ogrzanie wnętrza pojazdu wystarcza. Były robione próby nawet z akumulatorami 24 volt aby dogrzewać elektrycznie kabinę. Zresztą widać to po temperaturze płynu chłodzącego w zimie potrafi nie przekraczać 80 stopni, miałem też efekt wychłodzenia diesla przy zjeździe z wysokości ponad...
No chyba jednak nie o tym samym, bo Ty piszesz, że świeca żarowa podczas pracy silnika i po odłączeniu zasilania: a) pracuje, czyli pełni jakieś istotne funkcje dla działania silnika. b) funkcja ta jest ta sama jak w świecach żarowych silników modelarskich. c) świeca żarowa po rozgrzaniu przez przepływ prądu dalej już sama pozostaje w tej temp. wskutek...
Co ile się naprawia Ursusy - co sezon lub dwa. Wiecznie ufajdane olejem, kapiące i ciągle coś jest nie tak. Przeciętny posiadacz ursusa rozbiera go częściej niż własną babę obrazowo mówiąc I tu się z kolegą nie zgodzę. Osobiście mam ursusa 330 od nowości, na liczniku prawie 10 000 mth. Dwa razy wymienione sprzęgło, wałek sprzęgłowy, okładziny hamulcowe...
Panowie wczytuję się w wasze racje i być może je popieram ale : Chciał bym kupić traktorek japoński o mocy od 22-30 Km bo - prace na grządkach w ogródku moim i rodziców trzeba czymś zrobić orka w ogródkach ursusem to porażka. - ursus c-330 przy odśnieżaniu to porażka całkowita, - japońskich traktorek łatwo pali jest zwrotny mało miejsca zajmuje, - mam...
W moich okolicach (styk woj mazowieckiego i podlaskiego) ciężko jest upolować coś na silniku Perkinsa (MF255/Ursus 3512 albo C3603P) za mniej niż 20 tys. Ja mam 2 x MF255 i jeśli szukasz ciągnika na zastępstwo C360 to, wg mnie, może być. Pali mniej, a zrobi prawie to samo. Na lekkich ziemiach idzie w orce na głęboko w pługach 3-skibowych z Grudziądza,...
Panowie brniecie i nie wiecie gdzie. Pytanie: czy istnieje i jest w miarę dogodny taki układ mas, żeby silnik spalinowy działał bez drgań? Tak silniki z różnymi układami i ilością cylindrów, z różnymi wałami korbowymi potrafią być w 100% równoważone w naturalny sposób. Dokladnie i precyzyjnie dopracowany silnik spalinowy powinien pracowac praktycznie...
Czyli termopary mierzyły temperaturę zewnętrzną obudowy cylindra silnika i obudowy komory głowicy hydroplazmowej? Bo ja z tego, co pisałeś wcześniej, odniosłem wrażenie, że mówimy o temperaturze powietrza w cylindrze, i moje uwagi były do niej. CIśnienie maksymalne 40 barów w głowicy, a 5 barów w cylindrze? Skąd to wysokie ciśnienie w głowicy? Było...