Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Powinien być w głowicy.
Otwiera obieg chłodnicy przy 82'C, w czasie pracy temperatura płynu jest wyższa.
Zakres pracy termostatu typu TS 4 do silnika S-4002 /S-4003 wynosi od 82 st. C do 90 st. C.
Zegar temperatury jakiego producenta?
Sonda powinna być wewnątrz bloku silnika. Na zewnątrz będzie Ci zaniżała temperaturę i nici z dokładnego pomiaru. :cry:
Dodano po 6 Rozmawiałem z użytkownikami tego ciągnika i oni twierdzą że też tak mają zakładają grzałki do układu chłodzenia (podobno można kupić oryginale do tego typu) i to rozwiązuje problem.[/quote] Większość silników Perkins a zwłaszcza tych 4 cylindry przy minusowych temperaturach ma problem z rozruchem 6 cylindrów radzi już sobie trochę lepiej....
Problem to słaba masa.
Możliwe że termostat zablokował się w położeniu otwartym i silnik cały czas pracuje na dużym obiegu płynu przez chłodnicę. Zdemontuj termostat i sprawdź czy grzybek znajduje się w położeniu zamkniętym (na zimnym silniku tak powinno być), możesz też włożyć termostat do wrzątku i sprawdzić czy grzybek zaworu otwiera się i zamyka płynnie bez zacięć w reakcji...
https://zefir.sklep.pl/362-wskazniki-tem... masz 90zł zegar
Witam jak podłączyć zegar temperatury cieczy Ursus c385 będę go montował do c360 potrzebuje dowiedzieć się gdzie wpiąć czujnik i tak dalej...
Masz schemat? Masz miernik?
Wszystko działa jak należy uszkodzony był czujnik temperatury.
Witam mam problem z wskaźnikiem temperatury w moim ursusie, pokazuje dziwne temperatury nawet na zimnym silniku. Czy jest możliwość sprawdzenia czy na pewno wadliwy jest czujnik?
Wymień przy okazji płyn hamulcowy na świeży. Korek zbiornika płynu hamulcowego powinien być szczelny, nie może dopuszczać powietrza do płynu, a z tym może być problem przy badziewnej konstrukcji zbiorniczkach Fetor/Ursus. O temperaturę wrzenia nie ma się co martwić, ale wilgoć w płynie hamulcowym sprzyja korozji podzespołów.
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Moze termostat jest "zmeczony " i wolno sie otwiera?. W kazdym razie nie powinien sie tak grzac, bo najgorsze dla diesla jest przegranie silnika;/ Najgorsze dla silnika jest przechłodzenie (praca przy zbyt niskiej temperaturze). Jeżeli silnik będzie pracował przy temperaturze 100°C to nic mu się nie stanie. Ciecz w układzie wrze dopiero przy 108°C...
Witam. Kolega ma całkowitą rację. Pod rozwagę wziął bym stan naładowania akumulatora przed sprawdzeniem temperatury. Spokojnej eksploatacji. Pozdrawiam wszystkich
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
T- czujnik, B- zasilanie ze stacyjki. Mogłeś kupić wskaźnik z MTZ-a/ T25. Mają one skalę liczbową. Właśnie taki montuje do swojego Ciapka.
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Myślę ,że mówisz o elektrycznym od C-385 to odpowiedź brzmi będzie działać i gwint od czujnika pasuje.
prosilbym o schemat podlaczenia zegara temperatury wody w ursusie 912 z gory dzieki za pomoc
Możesz pomalowac żaroodporną, ale nie ma takiej potrzeby. Ja mam pomalowany chlorokauczukiem już 2 lata i nie ma przebarwień.
Raczej nie.
Założyć elektryczny od zetora ale nie za 50 zł tylko za około 150-180zł (komplet) oryginalny czeski. Te niby oryginalne KFM też potrafią oszukiwać i to sporo (jak źle trafisz).
Jeżeli zegar pokazuje maksymalne wskazanie, oznacza to że jest sprawny (przewód do czujnika też). Pozostaje sam czujnik, lub tak jak pisze (at)motocet uszkodzony termostat, lub jego brak w układzie.
Woltomierz mam taki jak na zdjęciu, jutro sprawdzę miernikiem jakie jest ładowanie bo dziś już czasu nie mam. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/2652297000_1...
Czujnik i licznik to wymieniasz gdy jest uszkodzony wskaźnik temperatury. I czy to 30 czy tez 60 jest tak samo.
Z tym zastosowaniem to różnie bywa, pozwolicie że się podczepię do tematu. mianowicie zmieniłem zegar na taki jak z linku i jest lipa, nie wskazuje temperatury. Czujniki już dwa zmieniałem i to samo, jak przełożę przewody to wskazówka pokazuje po zapłonie Ful. Gdzieś obiło mi się o uszy że do tego zegara trzeba odpowiedni czujnik bo ten co jest z katalogu...
W słoneczny dzień mnie przynajmniej nie rzuca się w oczy świecąca kontrolka a tak masz pełną kontrolę nad temperaturą silnika
Optymalna temperatura ma wpływ na moc więc i na zużycie paliwa, nie mówiąc o zużyciu układu tłokowego.
Witam . Wskaźnik według zdjęcia ma oznaczenia ; prawy zacisk (+) lewy zacisk (czujnik temperatury) dolny zacisk(-)
Świeżo po remoncie paliła jeszcze gorzej bo pompa paliwa to był złom wszystko było w niej do wymiany. Ale jak popa została zrobiona to paliła ładnie tylko to było lato więc w sumie nic dziwnego. Myślę ze będziesz musiał zajrzeć do pierścieni ale sprawdź jeszcze luzy zaworów, 26 barów po remoncie dziwne Dodano po 5 Pierwsze problemy pojawiły się jak...
Co do odpalania, słabo odpala tylko w niskich temperaturach czy w lato też?
Element jest w czujniku temperatury cieczy chłodzącej ciągników URSUS
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
Cześć, w Ursusie C-3102/C-392 przestały działać wskazówki np. od ciśnienia, temperatury, poziomu paliwa itd., wszystko inne działa. Czasami podczas "pierwszego przekręcenia kluczyka" wskazówki się podświetlą, jednak to tyle. W tamtym roku była podobna sytuacja, bo zimą przestało działać, a na wiosnę się "naprawiło". W tę zimę również przestało działać,...
Właśnie jutro postaram się odpalić ciągnik i sprawdzić. Masz na myśli górną ? Dodano po 3 dziś na chwilę odpaliłem traktor płyn miał co prawda tylko 40 stopni ale metodą "na paluszka" stwierdziłem że płyn w chłodnic i silniku ma bardzo podobną temperaturę
Kłaniają się prawa fizyki ,a dokładnie równanie Poissona.Generalnie jeśli rośnie ciśnienie to rośnie też temperatura i odwrotnie !!!!
Poniżej 0 'C grzejesz. Im zimniej tym dłużej, przy -15'C trzeba ok 30 sekund . Jeśli ci nie odpala przy dodatnich temperaturach , to masz uszkodzenie więc do dzieła.
Może jakieś wyniki tych pomiarów jaki olej jaka temperatura silnika ?????????
fajne to wszystko owszem ale zgodzę się z kolegą darrieus po dniu spędzonym w polu nie zwraca się uwagi na bajery. Ja w moim ursusie chce jedynie zmodernizować wskaźniki temperatury wody czy też ciśnienia oleju gdyż orginalny zespolony jest często zawodny.
A zaobserwowałeś jak zachowuje się temperatura na silniku
jak jest za póżno (wystarczy kilka stopni) to nie odpali za cholerę. Szczególnie przy tych temperaturach. A przy kręceniu rozrusznikiem będzie kupa białego dymu.
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
Witam O ile rozumie to płyn [woda ] w nim cały czas wrze [110 stopni ] i tu mam pytanie czy oby napewno się gotuje , ponieważ może być uszkodzony dwuwskaźnik [ zegar ] , o ile nie otwiera się duży obieg - brak obiegu przez chłodnice , pomimo że zamontowany nowy termostat ,może być niesprawny lub rzeczywiście odwrotnie włożony . Niegdyś miałem jeszcze...
A z czym kolega ma problem, że chce traktować chłodnicę chemią? W ciężkiej pracy pewnie dolny wąż będzie ciepły. Problemem byłoby gdyby ciepły robił się przed osiągnięciem temperatury otwarcia termostatu.
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Kolego , a w układzie hydraulicznym ne masz przypadkiem odrobinek wody? Czy ta przypadłość jest również przy temperaturze powyżej zera?
Mam problem tego typu, iż po uruchomieniu ciągnika wskaźnik ciśnienia oleju znajduje się na czerwonym polu między 5 a 6 przy normalnej pracy silnika bez względu na obroty. A to ciśnienie mierzysz na ciepłym czy na zimnym silniku? Bo jak na zimnym to tak powinno być, że ciśnienie sięga 6 atmosfer, natomiast po nagrzaniu się silnika i oleju do temperatury...
Ciśnienie sprężania do kontroli! Filtr powietrza do wyczyszczenia, przed odpaleniem wsadź suszarkę do filtra i zobacz. Moim zdaniem te głuche stuki to palenie na jeden tłok, mniej więcej tak jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=cWzzlSpjh... Tylko że jest mała różnica temperatur.
kolego seweryn powiedz mi jaką temperature mogą osiągnąć TŁOKI podczas cieżkiej pracy silnika przy temperaturze wody 90STOPNI
Witam. Nie wiem na ile to może pomóc ale zacznij od filtra paliwa. Kuzyn miał podobną sytuacje. Okazało się że miał wlane biopaliwo. Przy niskich temperaturach zapycha filtr.
Zastanawiam się ogólne co można mierzyć w starym Ursusie :). Myślę nad prędkością obrotową, temperaturą silnika. Ciekawe czy można zmierzyć jakoś przebytą odległość lub prędkość poruszania. Stan paliwa choć to chyba już jest dość trudny temat.
Remont silnika ma niezmienną definicję od 100 paru lat. Z albo remont robiłeś albo sobie silnik odświeżałaś. A ciśnienie 1 bar na rozgrzanym może być chociaż to rozgrzanie też ma pewną definicję odnośnie temperatury oleju i jego lepkości.
Raczej olej ale poczekaj z dalszymi poprawkami. Daj mu lekko popracować pilnuj temperatury i czy nie ubywa oleju na bagnecie .
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
prawdopodobne elektromagnes na rozruszniku do wymiany bądź cienki przewód łączący rozrusznik że startem
Sprawdź kompresję.
W tych temperaturach nie używasz chyba świec żarowych?
Ogrzewania podłącza się z małego obiegu, a że najszybciej i najbardziej nagrzewającym miejscem silnika jest głowica, więc najczęściej tam jest podłączone zasilanie ogrzewania i czujnik temperatury. Pozdrawiam.
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł...
Można sobie rotacyjną pokosić albo słomę z pola zwieść. Prace polowe dopiero po wstępnym dotarciu. To tyle na temat wykresów i instrukcji. Bez sprawnego termostatu i wskaźnika temperatury szkoda nawet gadać o docieraniu.
Tylko że latem palił od strzała i jest spoko więc nie brał bym tu kompresji pod uwagę. A teraz gdy są ujemne temperatury to rozrusznik tylko przeskakuje i trekocze.
Myślę że nie powinny znacznie dać odczuć akumulatorom gdy będą używane do zapalania tylko na mocno wystudzonym silniku,przecież głównie o to chodzi aby zapalał bez problemu po nocy więc w ciągu dziennej pracy silnika nie będą używane.Dobrym rozwiązaniem byłby czujnik temperatury wody który przy niskiej temperaturze załączał by je przez przekaźniki czasowy.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Nic na razie nie robiłem ze względu na niską temperaturę. Napisze jak zrobi się cieplej i rozkrece wszystko
ursus c-360 [prawie jak smochód!] jesli zdobedziesz zegar to tam jest czujnik z przewodem jakos mondrze przytwierdz to do tego co chcesz mieżyc i gotowe! To nie epotrzebuje zadnych zasilan! Skala powinna ci odpowiadac. Ewentualnie moze bys zegar od c-330! Pozdrawiam!
Zasadniczo od kiedy zaczeły się te problemy? Czy od spadku temperatur czy od wymiany jakiegoś elementu itp...
Mam pytanie do kolegów bo na tym schemacie od c385 kiepsko widać zaciski wskaźnika temperatury czy mógł by mi ktoś podać pod co jest podłączony czujnik oraz + i - na zegarze? Z góry dzięki za pomoc
Kolega ściągnie cięgna gazu i ruszyć samą dźwignią powinno być w jedna stronę słychać charakterystyczne cyknięcie jeśli go nie będzie to sekcje stoją. Dodatkowo można to jeszcze łatwiej i prościej sprawdzić. Odkręć pokrywę pompy ta na dwie śrubki jeśli chociaż jedna sprężyna jest ściśnięta a nie powinna być to silnik nie zapali. A najczęściej dzieję...
Wystarczy że dasz wyłącznik rozrusznika od C-360 (czarny — o większej wytrzymałości prądowej) podłączony pomiędzy zaciski 15/54 (stacyjki lub przełącznika świec żarowych) a 19 (przełącznika świec żarowych). Bardziej elegancki sposób odpalania bez podgrzewania kolektora ssącego wymagałby poszukania stacyjki od John Deere, tam start aid włącza się...
nowe tulejki smarowałem lekko smarem stałym odpownym na wysokie temperatury (do 300 st C) a po złożeniu wirnik chodził leciutko.
Jak długo (ile lat) ciągnik pracuję bez remontu?Może to świadczyć już o zużyciu silnika.Takie objawy z tego co pamiętam o tym świadczą.Do puki silnik nie dostanie temperatury,ciśnienie oleju jest wysokie,ale po osiągnięciu temperatury spada. Moim zdaniem może nie trzymać już ciśnienia na wale korbowym. Dodano po 9 Jeszcze zapomniałem dopisać jedną sugestię,jeśli...
Jednak zostałbym przy tym wskaźniku z Fiata125P. Instalację w motorku mam 12V, cała instalacja oparta na akumulatorze(napięcie w czasie jazdy waha się w granicach 12...14V i tu pewnie ci chodziło oto żeby stale było napięcie 12V, tak?). Bezpieczna temperatura cylindra to ok. 130'C. Mam spalony wskaźnik z poloneza i tam wartości temp. były 50...130'C...
Właśnie czegoś tu nie rozumię. Gdzieś na forach czytałem że trzeba połaczyć jeden przewód z czujnikiem temperatury , ale to jest raczej nimożliwe.Pozdrawiam ,muszę sam doiść do tego-odezwę się.
Jaka chłodnica ile rzędów i rurek w rzędzie przydało by się ze 120 ile śmigieł ?Temperatura ma się szybko podnosić i utrzymywać 75, 80 do 90 stopni .
Witam szanownych kolegów. Otóż zwracam się do kolegów z zapytaniem. Mam zamontowaną w ursusie instalację elektryczną z LSN "Premium". Moje pytanie dotyczy izolacji przewodów. Jakiej jest ona jakości? Czy jest wystarczająco odporna na działanie wody, temperatury i olejów? Chodzi mi oto, żeby kable nie rozpadły mi się po krótkim czasie użytkowania...
Chodzi o sam zapłon istnieje taka teoria że jeżeli zapłon dochodzi w złym momencie dochodzi do zwiększenia temperatury w komorze spalania. Ogólnie ciężki przypadek masz zagadka nie z tej ziemi
Witam Mam problem ze wskaźnikiem temperatury w ursusie c360-3p, mianowicie na wskaźniku mam oznaczenia, +, S, - i kiedy podlaczam tak jak ma być to zegar nawet nie drgnie. Nie reaguje na włożenie kluczyka. Podgrzewałem czujnik itp i nic sie nie dzieje, ani na nowym ani na starym czujniku wskazówka nawet nie drgnie, ale jezeli odepne mase od wskaźnika...
Czyli jeden pon od czujnika na masę, a drugi na zegar.. Ok to wszystko jasne w chwili obecnej nie miałem czasu z grzebaniem przy tym. Czujnik temperatury zaniża mi o około 5-7°C
że kolbą 400 - 500W też da radę. Powodzenia. Bez problemu, powinno dać radę. Robiło się podobne rzeczy (łatanie dziurawej chłodnicy w Ursusie) taką lutownicą. https://obrazki.elektroda.pl/2743488200_... Najlepiej w pomieszczeniu (ciepłym), aby zewnętrzna niska temperatura i wiatr nie "przeszkadzały".
Temperatury nie mierzyłem, olej wlałem superol, w 4011 też mam zalany nim i wszystko jest ok
Jeśli to zauważyłeś przy pierwszym odpaleniu na nowej głowicy, to daj mu trochę popracować. Niech się to wszystko zagrzeje do temperatury pracy, zawory ułożą itd. Po jakimś nie za długim czasie sprawdź jeszcze luz zaworowy.
To zależy jak kolega chcę mieć zrobiony silnik. Można wcisnąć tuleje serwisowe najpewniej te o których mowa. Czyli bez obróbki. Ale to nie jest zbyt dobre. Ciągniki chodzą na tych tulejach. Ale po wciśnięciu tuleje przyjmuje odkształcenia bloku. Robiąc to dla siebie najlepiej jest wcisnąć tuleje surowe i obrobić je razem z blokiem. Jeśli kolega nie...
Jeżeli jeżdziłeś na wodzie to możesz mieć problem z kamieniem kotłowym. Woda ma normalną temperaturę ale silnik się przegrzewa stąd to bulgotanie.
Te stare silniki miały tzw. "gruszkę" którą trzeba było nagrzać lut lampą i w tedy paliły na tyka. Pytanie jaki olej zastosowałeś w silniku, jeśli sezonowy typu superol CC-30 to w ujemnych temperaturach będzie problem z rozruchem.
Dziękuję za odpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się zmierzyć ciśnienie manometrem. Z drugiej strony zastanawiam się czy problem nie jest związany z olejem, bowiem objawy pojawiają się gdy temperatura przekroczy te 80 st. Poniżej tej temperatury nic się nie dzieje. Może olej jest za rzadki?
zawór zwrotny jest bardzo drogi i jakościowo bardzo dobry a mianowicie jest cały z mosiądzu nie tak jak inne z wklatkami plastikowymi takze bez obaw Tego typu zawory zwrotne czyli sprężynowe zawsze widziałem z plastikowym wnętrzem ale nie neguję, że masz może jakiś lepszy. Choć jeśli nawet jego krążek jest z mosiądzu to i tak musi być gumowe uszczelnienie...
Ja to juz od samego początku wiedziałem ze silnik musi mieć te 90' żeby zaczeło działać ale czy konieczne jest spuszczanie wody na gorącym silniku? Miałem okazje gotowac gaźnik w wakacje w kwasku i poszło git ale sie obawaiam bo jak ostatnio wsypałem do pralki kwasku i ustawiłem gotowanie to przestrzeń pod bębnem gdzie było duzo kamienia Dodano po 18...
Można zalać Agrol U. Jest trochę bardziej płynny w niskich temperaturach. Jest to ważne jak ciągnik (a właściwie hydraulika) jest używany podczas mrozów.
Witam, Posiadam ciągnik rolniczy Zetor 5717, ale budową bardzo podobny ( jak nie ten sam ) do Ursus 4011. Mój problem polega na tym, ze wskaźnik temperatury pokazuje maksymalnie 50 stopni. Ktoś mi powiedział , że powodem może być brak termostatu w układzie chłodzenia. mam więc pytanie, czy ma ktoś schemat jak podłączyć owy termostat, ponieważ sprawdziłem...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Jak na razie nic nie robiłem przy 330 ze względu na niską temperaturę. jak odkręcę pompę wtryskową to napiszę jak wygląda dokładnie to pęknięcie.
W żukach są dobre wskaźniki temperatur na złomach zazwyczaj tego nie demontują manometr ruski mtz ltz itp. kosztują ok 30zł manometr od powietrza jest w każdej 60 na potrójnym wskaźniku.Ale poco ci woltomierz aperomierz......,... przecież jest kontrolka
Przy tej temperaturze może opuszczać bardzo wolno, przyczyna tego jest bardzo gęsty olej.
Możliwa w tej sytuacji jest utrata szczelności pierścieni w rowkach tłoka, wywołana dostaniem się wody lub innych zanieczyszczeń. Zakręć wałem korbowym ręcznie. Jeżeli czuć i słychać przedmuch to będziesz miał problem z odpaleniem. Sprawny silnik powinien być na tyle szczelny, że wał korbowy od kompresji się cofa. Silnik dymi (na biało) to oznacza że...
Zrób tak: kilka godzin przed montażem sworzeń do zamrażarki aby dobrze ostygł, poprostu dobrze go zamroź. Wyjmij dopiero na chwileczkę, tuż przed samym montażem. Tłok odwróć do góry dnem, wlej troszkę benzyny i podpal aby nagrzac tłok lub podgrzej na kuchence, w piekarniku (uważaj aby się nie poparzyć), rękawice na dłonie aby móc trzymać ciepły,, gorący...
zegar temperatury ursus czujnik temperatury ursus ursus czujnik temperatury
sprzedam sieć wyciek prądu nokia trybie offline
Zamiennik tranzystora MOSFET 18PO6P - SPP18P06PH Jak przywrócić hamulec elektryczny w Toyocie C-HR?