Jeżeli wał górny ma luz poprzeczny (na boki) to winne są łożyska główne, lub bieżnie pod tymi łożyskami, łożysko igielkowe utrzymuje wałek sprzęgłowy.
Witam. Mam problem z wyjęciem wałka sprzęgłowego z C328, muszę wymienić łożysko. To dolne duże koło zębate napędu WOM blokuje otwór. Widziałem że da się na tyle cofnąć wałek WOM, aby było wystarczająco miejsca, ale czy do tego muszę zdjąć cały plecak? Obecnie wałek da się cofnąć tylko trochę jak pcham go dalej to zahacza chyba o widełki dźwigni WOM....
Tak ma być. Obrotomierz w tym ciągniku jest napędzany przez wałek sprzęgłowy który po wciśnięciu sprzęgła zatrzymuje się. Wszystko masz ok.
Chodzi Ci o wałek sprzęgłowy?
Słyszałem też o takich przypadkach że wałek sprzęgłowy powodował że 5 bieg wyskakiwał a dokladnie to zużyty frez na nim. Ale nie wiem czy to mozliwe .
Tarcza sprzęgłowa 2 stopnia mogła polecieć lub jej wieloklin, nity. Włącz wałek zależnie przez skrzynie w tedy się potwierdzi.
Spróbuj podregulować sprzęgło. Jak nie, to siedzi łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. Może też być luz ułożyskowania ataku w układzie różnicowym. Miałem taki przypadek w Ursusie C 330 M.
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Trzeba zaglądnąć do skrzyni i sprawdzić. Pewnie coś się tam "rozsypało", albo wałek sprzęgłowy (lub tarcza) nie ma już frezów - stąd chrobot.
Jakiś czas temu miałem ten sam problem, kilku mechaników nad tym się głowiło i nic nie zdziałali oprócz wymiany wodzików. Zabrałem się do tego sam. 5 wyskakiwała nawet gdy trzymałem dzwignię zmiany biegów. Wodziki były ok, zatrzask też, sprzęgiełko 4i5 biegu wyglądało wporządku. Tulejka między wałkiem sprzęgłowym a głównym ok. (fabrycznie jest tam zamontowane...
Witam. Chcialem wymienic łożyska igiełkowe na wałku sprzęgłowym drugiego stopnia. Te łożyska, jest ich tam 2 są osadzone wewnątrz wałka. Problem w tym że nie mogę wpaść na pomysł jak je wyciągnąć. Wałek wygląda na monolit. Podpowiedzcie coś.
Czy sprawdziłeś łożysko w wale w które wchodzi wałek sprzęgłowy? Może już stanęło, piszczy i kręci wałkiem dlatego nie wchodzą biegi.
Za dużo waży, aby cokolwiek zrobić ręcznie. Konieczne są solidne podpory o regulowanych wysokościach - wózki na rolkach (kółkach), aby po rozłączeniu połówek ciągnika można było jedną i drugą odjechać, a potem dojechać i precyzyjnie połączyć obie poówki ciągnika - teraz wałek sprzęgłowy musi dokładnie wchodzić w otwór.
Widzę słabo się pan znasz na mechanice więc polecam zatrudnić kogoś z większym doświadczeniem 3 i 6 to dwa różne koła zębate natomiast ten wałek to nazywa sie wałek sprzęgłowy. Mechanik powinien sobie poradzić z rozpołowieniem i wymianą w jeden dzień, jaka oszczędność czasu i nerwów :)
Ten zetor to przypadkiem nie to samo co ursus 1014 ? Jeśli tak to masz tam reduktor i wsteczny za skrzynią a tuż przy przekładni głównej. Natomiast wałek sprzęgłowy masz na samym początku dalej wzmacniacz momentu , skrzynia biegów i dopiero zespół reduktor/wsteczne.
Uderzyć w pokrywę a nie w wałek. Uderzasz prostopadle do osi wałka sprzęgłowego pokrywa drgnie i wyciągasz rękami ewentualnie delikatnie podważasz i gotowe.
Trochę temat odświeżę. Czy da się ustawić łapki sprzęgła na zmontowanym docisku ale przed włożeniem na wałek sprzęgłowy ? Coś tak jak to było w syrence kiedyś. Brało się suwmiarkę i mierzyło odległość łapek od tarczy. Potem tylko sie wkładało całość na wałek sprzęgłowy. Jeśli ktoś zna takie wymiary to proszę podrzucić. Wiem, że się tak da, tylko nie...
Tarcze sprzęgła przed złączeniem ciągnika ustala się na specjalnym trzpieniu chodzi o osiowanie. Inny sposób, nie książkowy, to założenie sprzęgła na wałki sprzęgłowe, zjechanie ciągnika i przykręcenie sprzęgła do koła zamachowego przez okienko.
Co ile się naprawia Ursusy - co sezon lub dwa. Wiecznie ufajdane olejem, kapiące i ciągle coś jest nie tak. Przeciętny posiadacz ursusa rozbiera go częściej niż własną babę obrazowo mówiąc I tu się z kolegą nie zgodzę. Osobiście mam ursusa 330 od nowości, na liczniku prawie 10 000 mth. Dwa razy wymienione sprzęgło, wałek sprzęgłowy, okładziny hamulcowe...
Co znaczy, że hamuje po wciśnięciu sprzęgła? Skoro rozpołowiłeś sprawdź tarcze sprzęgłowe, wycisk i łożysko oporowe oraz łożysko igiełkowe na wałku czy nie ma luzu wałek idący do skrzyni.
Na wałku ataku nie ma łożysk igiełkowych , jedyne które są to na wałku koła wstecznego , złożenie igiełkowe na wałku sprzęgłowym a pomiędzy wałkiem ataku a wałkiem górnym skrzyni jest łożysko wałeczkowe , chyba że masz w skrzyni i moście części Ursusa C 4011 , tam pomiędzy wałkiem ataku a górnym wałkiem skrzyni jest łożysko igiełkowe i na wałku sprzęgłowym...
Koledzy problem z odkręcającą się nakrętką wałka pośredniego skrzyni biegów w c-330 m przerabiałem kilka razy i naprawdę skutecznym zabezpieczeniem jest jej zakręcenie na klej czerwony do zabezpieczania gwintów / loctite 262/ najważniejsze jest jednak odtłuszczenie gwintu na wałku i na nakrętce co wymaga niestety wyjęcia koła stałego zazębienia wom...
Ta koparka jest zbudowana na podzespołach ciągnika Ursus C 355 [360] . Nie chciał bym Cię wprowadzać w błąd i pisać czego brakuje . Wałek II stopnia to wałek sprzęgłowy rurowy [ bodajże o symbolu 306/0] co współpracuje z tarczą sprzęgłową [większy otwór ] Jak masz wiele części , rozpołów go , zdemontuj pokrywę [obciążnik ] z tyłu a wszystko się okaże...
Jeśli chodzi ci o technikę jazdy to jest taka sama jak obsługa każdej niesynchronizowanej skrzyni biegów. bieg w górę przez dwa sprzęgła, bieg w dół przez przegazówkę, chcesz ruszyć wciśnij sprzęgło i poczekaj chwilkę aż zwolni tarcza sprzęgłowa z wałkiem. Reszta to kwestia wyczucia.
Tarcze zakłada się szerokim kołnierzem z otworami nitowanymi do siebie. Jeśli założyłeś odwrotnie kołnierz z wieloklinem od pierwszego stopnia oparł się o wałek sprzęgłowy drugiego stopnia i stale go napędza. http://obrazki.elektroda.pl/3486755600_1...
Mam do wymiany to łożysko i jeszcze coś w prawej zwolnicy i chciałem zapytać czy uda się wyjąć mechanizm różnicowy bez zdejmowania lewej zwolnicy żeby wyjąć wałek?I jeszcze jedno czy powinienem wymienić wałek sprzęgłowy I stopnia w przypadku wyszczerbienia górnej części jednego zęba póki co nie ma żadnych negatywnych objawów w pracy skrzyni biegów?
Przynajmniej raz w roku muszę wymieniać tarczę drugiego stopnia sprzęgła bo obcina mi na niej frez. Moim zdaniem traktor nie pracuje ciężko na wałku (najbardziej obciąża go kosiarka rotacyjna). Był już wymieniany wałek sprzęgłowy ale nie pomogło. Tarcza za każdym razem wygląda prawie jak nowa tylko nie ma na niej już frezu. Nie mam pojęcia dlaczego...
Sprzęgło jest dwustopniowe. Stopień pierwszy to biegi, drugi to wałek z pompą podnośnika. Jeśli są efekty dźwiękowe pod obciążeniem to mogła się już skończyć tarcza sprzęgłowa. Rozpoławianie chyba cię nie ominie.
Poza tym to jeszcze tylko jak wrzucam bieg 4 to słychać jakby śrut latał w skrzyni. Biegi nie kleszczą, wchodzą dobrze. Co może powodować takie odgłosy? Np.: uszkodzone łożysko igiełkowe między wałkiem głównym, a sprzęgłowym. Zdejmij górną pokrywę i sprawdź skrzynię.
To prawda że nie ma możliwości wbicia 4- tego i 5- tego biegu na raz , chociaż zatarcie wałka sprzęgłowego z wałkiem górnym skrzyni biegów może dać złudzenie blokowania biegu . Choć w tym przypadku zawsze będzie włączony 5-ty bieg . Pozdrawiam
Ruskie amperomierze różne rzeczy wyprawiają najlepiej go wymień. Mój też sobie trochę dynda przyzwyczaiłem się. Masę sprawdź jeszcze raz i powierzchnię styku. Grzeje się zawsze tam gdzie jest największy opór. We władku obrotomierz podłączony jest przez przekładnię kątową od wałka rozrządu? Bo w 30-ce od wałka sprzęgłowego. Żeby pasował musi się zgadzać...
Koledzy co do części to macie i nie macie racji z tym, ze powinno się mieć stare na wzór bo wszystkiego nie można mieć nawet do jednego typu ciągnika w zeszłym roku zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360 dopiero za 3 razem przyszła dobra tylko problem w tym ze dwie pierwsze swoje wady ukazały dopiero po ich zamontowaniu. Kiedyś do trzydziestki wymieniałem...
Skrzynia biegów zawsze obciąża silnik, nawet gdy jest na luzie, jedynie kiedy wciśniesz sprzęgło następuje częściowe rozłączenie skrzyni, a całkowite wałka sprzęgłowego. Dociskiem przez wałek okalający wałek sprzęgłowy stale jest przekazywany napęd na podzespoły tj. WOM, pompa hydrauliczna. W Twoim przypadku, sprawdziłbym jeszcze, połączenie akumulatora...
też właśnie widziałem te zamienniki z reduktorem. a czy ktoś taki ma i może powiedzieć coś o jego wytrzymałości. Druga sprawa co do wałka to rozumiem muszę jeszcze odjechać skrzynią od tylnego mostu i dopiero wymienię wałek kurcze dużo roboty przy tym. Sprawa ze sprzęgłem to wyczytałem w poradniku że dokręcić wszystkie 6 nakrętek do oporu a następnie...
witam panowie mam problem po remoncie skrzyni biegów w 60-ce wszystko działa biegi są wałek się kręci ale jest jedno ale po włączeniu napędu wom w skrzyni coś huczy (JECZY) W skrzyni był wymienione wszystkie łożyska wałki sprzęgłowe oba koło zębate trzeciego biegu i byłoby wszystko ok gdyby nie ten jęk po włączeniu wom-u dodam że jesli nie włączony...
Tryba zaraz za sprzęgłem napędzają i wałek i pompę. Maja proste zęby więc zawsze coś tam hałasuje tym bardziej kiedy jedno jest nowe a drugie stare. Sama pompa dla zębatki na wałku sprzęgłowym nie jest jakimś strasznym oporem chyba że pracuje non stop pod max ciśnieniem co jest raczej niemożliwe. A nawet jeśli to silnik ma ciężko wtedy tylko na wolnych...
Mogło też zerwać nity na tarczy sprzęgłowej drugiego stopnia. W 60-ce to się zdarza. Wtedy wałek może się obracać ale tylko bez obciążenia. Plecaka bym nie zdejmował. Za dużo roboty i nic nie da przy ewentualnej naprawie. Talerz pompy jak najbardziej.
Panowie Ktoś już napisał jak składać sprzęgło w sześćdziesiatce ale komputerowi naprawiacze zanegowali że NIET!!! A to sposób stary i podpatrzony u starych wyjadaczy a co najważniejsze mało wkurzający , zakładasz docisk na wałek sprzęgłowy WOM potem tarcze jazdy i zjeżdżasz zabytka do kupy skręcasz na przecięciu jak już stabilnie stanie na nogach to...
Witam. Mam problem w Ursusie C 330 i mam nadzieję że ktoś mi doradzi co z tym zrobić . Sprawa wygląda tak wymienialiśmy z bratem tarczę sprzęgłową i przy okazji zmieniliśmy wałek napędzający WOM , wszystko ładnie złożyliśmy zjechaliśmy traktor i okazało się że przeoczyliśmy seger zabezpieczający na wałku napędzającym WOM Mam takie pytanie jakie mogą...
witam, przepraszam za lekki oftoop, ale sprawa jest poważna, do rzeczy otóż mamy rozpołowiony ciągnik, i odjechaliśmy z silnikiem i skrzynia pośrednia, odkręciliśmy już tą obudowę z wałkiem sprzęgłowym i wyjeliśmy przekładnie planetarną i tą obręcz ze sprężynami, teraz chcemy wymienić tarczki i łożysko obudowy przekładni planetarnej, bo straszny luz...
Witam Źródło wycieku zlokalizowałem przez kolor i ubytki oleju z silnika części już kupiłem wiec jutro się do tego zabieram. A uszczelnienia na skrzyni też będą wymieniał skrzynia aktualnie jest remontowana dostała nowe wałki sprzęgłowy i stopnia i wałek przekaźnika więc uszczelnienia i łożyskowania będą nowe. Mam jeszcze jedno pytanie do was nie związane...
Dobrze by było gdybyś określił dokładniej na czym polegały te "problemy z ruszaniem" Skoro masz rozpołowiony ciągnik to może wrzuć bieg (wszystko jedno jaki), dźwignię reduktora w pozycję żółw lub zając (oby nie luz) i obracaj wałkami od strony tarczy sprzęgłowej (od jazdy jest bodajże ten wewnętrzny wałek, zewnętrzny to napęd WOM - lub odwrotnie bo...
Dzięki panowie to jednak zostawię to w spokoju.A jeszcze jedno bo wyczaiłem luz poprzeczny między wałkiem głównym a sprzęgłowym(0,5-1mm) w miejscu łożyska igiełkowego pomogła by coś wymiana tych 23 igiełek czy lepiej nie dotykać?Mam wyjęty mechanizm różnicowy więc wymiana poszła by raczej szybko,tak myślę.
Dobra, koło zamachowe u tokarza, mam nadzieję, że za dużo nie zdejmie materiału bo prosiłem żeby tylko "liznąć", bardziej zebrać górki niż wziąć najgłębszy wymiar. ----------------------------------------... Koło zębate odwrócone - zeszło w miarę bezproblemowo, po lekkim podgrzaniu też nie było problemu z założeniem...
Dla woli wyjaśnienia zetor cała mała seria jest Czechosłowacka a dopiero duża to wspólne wypociny z Polskimi konstruktora. Różnicy w układzie napędowym 60-ki a 3p nie ma żadnej poza innym wałkiem sprzęgłowy. W cięższe pracy jak orka czy kultywator zwykła 60-ka pod względem spalania i czasu wykonania licząc na areał wychodzi lepiej, robi robotę na trójce...
W skrzyni C 360 są dwa miejsca, gdzie możliwe jest uszkodzenie przekazywania napędu na WOM i pompę hydrauliczną. 1. Zazębienie wałka sprzęgłowego II stopnia z przesuwnym kołem obrotów niezależnych. 2. Sprzęgnięcie przesuwnej tulei napędu pompy hydraulicznej i WOM z wałkiem przekaźnika mocy. https://obrazki.elektroda.pl/8744202800_...
Z kołami rozrządu oczywiście masz całkowitą rację. Jeśli chodzi o 5340 to jego starszym odpowiednikiem jest zdaje się 62xx. Ale głowy nie dam. 5340 jest konstrukcją tylko zmodernizowaną, bazującą na starszych modelach. Ma zmodernizowaną pompę wtryskową nie za bardzo na jego korzyść według mnie, tłoki z trzema pierścieniami i zmienioną pojemnością komory...
Witam Ja zaczynam budowe traktorka z silnika z passata 1,9D, tylnego mostu i skrzyni od poloneza.Tylko mam mały problem jak zwęzić ten tylny most bo mi coś nie wychodzi jak można jakiś opis i jakięś zdjęcie to z góry Dziękuję.Czy skrzynia i tylny most od poloneza wytrzyma czy lepiej ją zastąpić skrzynią i mostem z żuka.Dało by się do tego jakiś napęd...
Kolego jesli się nie mylę w c-360 lubił się również rozkręcić dolny wałek w skrzyni biegów jeśli tak to porostu trzeba zmienić nakrętkę na dolnym wałku i powinno być okej, Jeśli by wypadły igiełki to by hałasował na 5 biegu. ale jeśli są zużyte to najlepiej wymienić też wałek sprzegłowy pierwszego stopnia tych igiełek jest tam 23 sztuki dokładniej.
wałek sprzęgłowy wymiana wałek sprzęgłowy łożysko wałek sprzęgłowy
prąd ciało człowieka tranzystory mutujące pralka blokada polar
ricoch aficio ricoh hasło administratora
Suszenie silnika elektrycznego po zalaniu wodą: kroki i wskazówki Bezpieczniki i przekaźniki w Peugeot 308 SW 2.0 HDi 2012