Witam, mam podobny problem. Gdy ustawie rozrząd na kołki czyli tak jak jest to przez produenta podane to przy próbie przekręcenia wałem tłoki spotykają sie z zaworami ;( Czy jest na to jakaś inna metoda?
A czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i czy jak ustawie koła rozrządu na znakach i je tak zdejme będe musiał ustawiać rozrząd i na co składać dirko?
nie wiem jaki ma silnik, identyczny jest w wszelkiej maści kinroadach itp. jak ustawie rozrząd to oba zawory są zamknięte
ustaw rozrząd.
a czy może być wyciągnięty pasek? bo jak ustawie rozrząd to nigdy idealnie nie pasuje ponieważ na jednym kole pasek nie chce pasować i jak wskoczy w zęby to się przesunie
Mam takie pytanie odnośnie znaków ustawiania rozrządu. Gdy ustawie wałek rozrządu na znak i na dole wał korbowy na pierwszy cylinder GMP to po przykręceniu koła pasowego nie do końca ten znak się pokrywa. Koło pasowę na kole zębatym ma luz które można obrócić w lewo lub w prawo pomimo ze koło zębate wału stoi i jest w GMP? Na kolę zębatym jest taka...
zaworki wyglądały na dobrze wyregulowane, jeszcze będzie dziś to wszystko rozebrane i wyczyszczone, potem go złoże i ustawie rozrząd i zobaczymy, ale czy rozrząd mógł by się tak od razu o tyle przestawić żeby kompresje stracił? i czy mógł by się jakoś przestawić wałek rozrządu na ośce (czy popychacze mogły się przekręcić względem zębatki)?
Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek robić, ustaw rozrząd i zmierz sprężanie, na 99% go nie będzie ale lepiej dmuchać na zimne.
Mam trudny przypadek . 1.6 thp . Rozrząd ustawiany na blokadach błędów brak. Niestety do 4000 ty obr brak mocy , od 4000 coś tam zaczyna ciągnąc. Wystarczy przestawić wałek sący o 3 stopnie w kierunku wyprzedzania zapłonu i jest ok . Samochód przyspiesza równo . Bez utyków jak poprzednio w zakresie od 1500 do 4000 obr. Problem w tym że po przestawieniu...
No dobrze, ale jak bardzo precyzyjne blokady bym nie stosował to i tak ustawie rozrząd z dokładnością "co do ząbka", a nie ma regulacji na kole wałka rozrządu ani na pompie a więc początku wtrysku nie ma jak ustawić (przynajmniej ja nie widze możliwości). W autodacie nie ma żadnej wzmianki o regulacjach, sprawdzałem w infotechu, też nie...
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Trafiały się przeskoczone a pasek jak nówka. Nie wiem jakim cudem ale się zdarzało. Ustaw rozrząd jak książka pisze i mierz ciśnienia.
ok dzięki za odpowiedz niema klinów na wałkach ,a bez blokad nie ustawie kół rozrządu ...
witam posiadam yamahe xj 600 j51 ..mam problem z ustawieniem rozrządu, gdy ustawie walki rozrządu zgodnie z punktami a także ustawienie na zapłonie jest odpowiednie (tłok w gmp.)po założeniu napinacza łańcucha rozrządu zmieniają mi się znaki na zapłonie.potrzebuję prawidłowej a take dokładnej instrukcji w tej sprawie
Najpierw ustaw rozrząd, bo masz przestawiony wałek napędzający m.in. aparat http://obrazki.elektroda.net/74_12446218... sprawdź PW
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Kolego najpierw ustaw rozrząd tak jak się należy i wtedy napisz co się dzieje? Bo takim gdybaniem do niczego sensownego nie dojdziemy. Znaki są zrobione jak dla ślepego - masz 0 na kole zamachowym, blokada pompy zwykłą śrubą 12 i na wałku musisz pokrywę ściągnąć i zablokować po przeciwnej stronie czymś płaskim. I oczywiście sprawdź napięcie paska to...
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
Bo teraz pompa podaje mi tylko na jeden tłok. Czyli jak ustawie pompę wraz z rozrządem to będzie podawała tak jak powinna?
no właśnie patrzyłem na to i zawory chodzą normalnie tylko czemu przy ustawieniu koła zamachowego na znaku blokuje się wałek dokładnie to wygląda tak. jak ustawie wałek rozrządu jako pierwszy to później nie moge ustawić koła zamachowego a jak pokręcę byle jak to wałek kręci normalnie i koło zamachowe też
sprawdz kolo walu korbowego i dobrze ustaw rozrzad a walki rozrzadu sa na klinie czy na stozku??
Witam Potrzebuje informacji i schematu jak ustwic rozrząd co jak i gdzie taka wersja dla początkującego.rozrzad rozkrecilem wymienilem ale jak ustawie wszystko to niechce mi odpalic. Z góry dziekuję
Witam.na dole rysunku masz podana kolejnosc zaplonu ,wiec musisz teraz zaczac tak ukladac kable aby kolejnosc zaplonu sie zgadzala.A co do ulozenia kabli to to musisz sam pokombinowac ale z tym opisem nie powinienes miec problemu.Jesli nie wiesz czegos to daj znac.pozdrawiam Bart86ca. wiem już teraz jaka jest kolejność zapłonów na cylindrach, tylko...
No daleko troszke 😂 o 12 przyjdzie kolejny agent moei w 5min ci ustawie no to zobaczymy :P
Moze ustaw rozrzad na blakoday i zobacz czy wywali bledy.
Dzieki za schemat, jednak w moim przypadku narazie dopóki nie ustawie walków rozrządu, nie mam co się brac za zakładanie paska, chodzi o to ze kola walków nie sa na klinie a były zdejmowane, wiec znaki na kolach i na obudowie na nic sie nie przydają;( Jeżeli chodzi o zrobienie blokady hmm postaram sie zmierzy potrzebne dane, z tym ze te przecięcia na...
Ja zawsze robię tak. Jak autko z gazem przelutowuje wtryski, by nie szły przez centralkę gazu, ale jak masz problem z synchronizacją, to może ustaw rozrząd na znaki.
Dziękuję za pomoc akurat jutro będę wymieniać rozrząd więc ustawie na fabryczne punkty i później po rozgrzanie silnika ustawie kat zapłonu i sprawdzę dawkę
To,że przeskoczył pasek nie ma najmniejszego znaczenia,blokujesz wał,blokujez koła wałków i masz ustawiony rozrząd,Nie ma tam znaków,są miejsca na blokadyJak przeskoczył pasek to ustaw rozrząd i zmierz kompresję bo i tak skończy się rwaniem głowicy.
Ustaw dobrze rozrząd bo ta kompresja to jest ok w benzynie a nie w dieslu
Najpierw ustaw rozrząd na znaki i w tej pozycji ustaw luzy na zaworach.
Kolego Łukasz jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu i zawory nie otwierają się w GMP. Jezu człowieku... Łukasz dobrze pisze, ale jest jeszcze inna opcja, masz przecież znak na kole pompy i na wsporniku pompy. Jeśli nie ruszasz krótkiego paska, to ustaw wałek rozrządu tak, żeby znaki na pompie się zgrywały i powinno być dobrze.
To demontuj głowice, montuj i ustaw rozrząd na znaki zgodnie ze schematem bedzie napewno ok.
Ogólnie jestem mechanikiem z zawodu ale nie doświadczonym w 100% , oczywiscie ze chcialem zaoszczedzic troche grosza, i to nie potrzebnie bo teraz mam problemy z rozruchem, ale juz zacząłem prace w zakładzie mechanicznym, także ustawie sobie od nowa rozrząd, tak jak i pompę i będzie wszystko smigało jak trzeba. Pozdrawiam was i dzięki za podpowiedzi...
Źle ustawiony aparat zapłonowy po zdjęciu paska rozrządu.Rozrząd ustaw na znaki i zobacz gdzie "patrzy" palec rozdzielacza.
Ustaw rozrząd.
Prtoszę o pomoc. Ustaw rozrząd prawidłowo to zapali.
Ireneo + poszedł w podziękowaniu.A jak teraz mam przestawiony rozrząd to jak ustawie wszystko zgodnie z cechami to musi wszystko grać czy jest możliwość obrócenia go np. o 360 stopni.I dlaczego oprócz cech na kołach mam jeszcze białe punktu poznaczone? czy to jest fabrycznie robione ? Czyli wał na godz. 6 wałek na godz.12 pompa na godz. 3
Witam! Zakupiłem z Niemiec Audi A4 combi 1.9 TDI 110 km '96r., - postanowiłem zmienić rozrząd, odjechałem całym przodem i po oględzinach starego paska, po pierwsze stary napinacz już wychylony na max i pasek luźny, po drugie zaniepokoiło mnie, że poprzednika znaki farbą na obudowie, po ustawieniu na nie starego paska, nie zgadzają się o 1 ząbek - wiem,...
Po dwóch miesiącach badań testów udało Ci się wykryć że niema kompresji, sukces. Moim zdaniem tą elektronikę zostaw w spokoju poskladaj ten silnik dobrze ustaw rozrząd, pokasuj błędy wszystkie, i wtedy zajmiemy się elektroniką, jeśli zajdzie taka potrzeba.
a jak ja ściągnąłem pokrywe zaworów i jak ustawie magneto w punkci T to koło z łańcuszkiem rozrządu nie jest ustawione tak ze te dwie dziurki na nim mają być na krawędzi obudowy silnika tylko są troche przesunięte, o czym to świadczy? ze jak zgram ten punkt T na magnecie to nie zgrywa sie to koło rozrządu ?
pierwsza sprawa w pompie lucasa kolkuje sie na sztywno zapłonu sie nie ustawia a fasolki są do naciągania paska dj opornik moze masz kołko do kitu.... ustaw jeszcze raz rozrzad
Witam, chcialbym żądać pytanie odnośnie ustawiania rozrządu w 4T. Mianowicie czy jezeli ustawie magneto w pozycji T jak do ustawiania zaworów i te trzy dziurki na walku rozrządu z największą na środku to rozrząd bedzie dobrze ustawiony czy cos jeszcze trzeba zrobić?
Ustaw rozrząd na palenie na pierwszym cylindrze. Wtedy patrz na palec w kopułce i podpinaj kable. Kolejność palenia w cztero garowcu to 1342.
Ustaw rozrząd.
Ustaw rozrząd i sprawdź. Jeszcze nie wiesz co to jest wymiana silnika i koszty z nią związane i problemy później. Już lepiej auto drugie ogarnąć.
ustaw rozrzad poprawnie na blokady, moze jeszcze wystarczy
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Błąd synchronizacji dlatego pali bez czujnika. Ustaw rozrząd.
Hydraulika reguluje zawory Nie ma wałka zmiennych faz , jest koło Żeby zdjąć pokrywe ustaw rozrząd na znaki
Dzięki wielkie auto odpaliło tylko że kontrolka od wałka rozrządu jeszcze się pali ale ustawie to jutro jeszcze raz dokładnie i pewnie będzie dobrze Pozdrawiam. Temat uważam za zamknięty.
jak rozrząd ustawie do znaków czyli tak jak pisał AdamWro to chodzi jak traktor i regulacja zapłonem nie pomaga a jak ustawie na ucho czyli około 2 zęby w przód to już chodzi ok tylko problem z przegrzewaniem i chyba zacieraniem panewek mi się wydaje że to to dziś wymienię olej tylko mam superol cc:) od diesla ale nie chce przepłacać bo jak nie będzie...
Ten sam błąd wywala jak nie ma synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Wymieniacze rozrządu, którzy znaczą sobie ustawienia farbą mogą się nieźle nadziać , bo 1,5 dci nie ma klina na dolnym kółku i przy wymianie rozrządu uwalają synchro. Zanim zaczniesz wymieniać czujniki ustaw rozrząd na blokady. Pozdrawiam
Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być.
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać,to ustaw rozrząd jak jest źle i dopiero wtedy sprawdź kompresje.
Na początku ustaw rozrząd. Olej dość gęsty silnik sporo zjada? Jeśli tak w kolektorze wydechowym masz wstępny katalizator i będzie on zatkany.
Ustaw rozrząd na znaki zaznacz koła i obudowe. Odpal i przegazuj. Ustaw znaki fabryczne. a potem sprawdz znaki własne czy sie pokrywają.
Ustaw rozrząd na blokady, a potem czepiaj się samej pompy wtryskowej.
Sprawdź ciśnienie w cylindrze i poprawność ustawienia rozrządu, ustaw luzy zaworowe oraz przeglądnij gaźnik (udrożnij dysze). Nie podajesz, czy podczas nieudanego uruchamiania silnika świeca jest sucha, czy mokra. Na próbę wykręć świecę i podlej paliwo (np. ok. 1 cm 3) na tłok i jeśli silnik "zaskoczy", to szukaj usterki związanej z brakiem paliwa....
Dzięki za odpowiedzi Witam wszystkich więc sprawdzam rozrząd czy się pasek nie przesunął odkręciłem osłone i tak na kole od rozrządu mam zaznaczoną kreske korektorem i na górze na osłonie nad tym kołem oraz i teraz prośba jak ustawie równo te kreski na rozrządzie to jak mam sprawdziś czy koło na pompie jest dobrze ustawione dodam ze na tym kole od pompy...
Jak tam z twoim angielskim? Procedura ustawiania rozrządu: https://www.yesterdaystractors... Dziękuję, na pewno z niego skorzystam i jakoś spróbuję do tego dojść, mam jeszcze jedno pytanie. Doczyściłem koła zębate z wału i wałka rozrządu, jednak mają zaznaczone punkty, czy jeżeli ustawie je na przeciw siebie a zawory na 1 cylindrze...
Wymień klin i koło pasowe na dole i ustaw rozrząd
''Fazator'':D przykręć ,ustaw rozrząd i już.Bez żadnego przekręcania:D
Kolejność pracy cylindrów masz prawidłową, ustaw rozrząd na znaki, zdejmij kopułkę, i położenie palca wyznaczy ci pierwszy cylinder. A dalej układasz w kolejności pracy. Czasami ktoś włoży nie właściwie aparat i potem jest problem z wyznaczeniem pierwszego cylindra. To stało się po wymianie przewodów?
Mialem to samo!!!!!!!!!!!! wskazówka: dobrze ustaw rozrząd (fabryczne znaki są zdradliwe!!!!) i zaplon.
Jeżeli nie odkręcałeś koła rozrządu na wałku rozrządu to ustaw wałek rozrządu na pierwszym cylindrze krzywkami do góry aby obie krzywki były równomiernie wychylone + ustawienie pierwszego tłoka w górne położenie i powinno zadziałać .
Witam. Mam problem serwał mi sie pasek rozrządu w peugocie 307 2.0HDi. Mam pytania: Czy stało sie coś poważnego z silnikiem??Czy jest jakaś blokada bezpieczeństwa?Czy tylko wystarczy że wymienie pasek i ustawie go odpowiednio i bedzie wszystko ok?? POMOCY
Ustaw rozrząd na znaki i sprawdź czy tłok I cylindra jest w GMP, co w tym trudnego? Jeśli EGR jest otwarty to może fałszować odczyt.
Auto nigdy nie zapalalo. Ma przejechane 68 tys (100%) i wszystko wygląda jak nowe. Możliwe, że ktoś próbował poskładać to z dwóch lub trzech silników. Zdjęcia które dostałem, faktycznie przedstawiają lekka różnice w ustawieniu rozrządu i jutro spróbuję to lekko przestawić i sprawdzić efekt. Z ciśnieniem jest różnie. Czasami jest dobre, czasami slabsze-...
Gaźnik, wspomnień czar. Grubo ponad 20 lat nie miałem z nim do czynienia. Skoro jest iskra i po podlaniu pali to tylko tak jak pisze popromienny i musi być dobrze. Z głupich porad to "ustaw rozrząd, ale tylko na blokady". :D :D :D Dziwne że nikt wcześniej z tym nie wypalił.
Witam , napisałeś że zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot. Ustaw rozrząd, odpal i ma chodzić , chyba że wcześniej zawory spotkały się tłokami.
Załóż pasek i ustaw rozrząd na blokady to pomoże w trzymaniu lepszym kół plus coś do blokowania kół i później klucz i rurka musi pójść :-)
Pisze , że wydech drożny. Jest niezsychronizowana iskra z rozrzadem dlatego raz wali w wydech raz w "gażnik" i napewno na plaku nie zapali. Jeszcze raz dobrze ustaw rozrząd i popatrz na czoło czujnika wału - opiłki.
Przestawiło się koło na wałku rozrządu.Wałek nie ma klina,często się przestawia. Ustaw rozrząd, stuki zginą .
Na kole wału masz strzałeczkę i na obudowie TDC (Top Dead Center czyli GMP), wał masz już mniej więcej 45° za TDC, ustaw wałki rozrządu na znaki i cofnij wał tak aby strzałki się pokryły
Łopatologicznie prosty silnik, ustaw rozrząd, pompę na czujnik zegarowy, a dopiero potem szukaj dalej, o ile coś zrobiłeś do tej pory.
I o to mi chodziło, bo się tyle naczytałem na necie jedni pisza GMP inni że tłoki na środku w linii... Ide to zaraz ustawie na patyk :)
Ustaw rozrząd na znaki a potem ustaw wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową. Cewki bym narazie nie wymieniał. http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?ar...
ustaw rozrząd gmp 1 tłok, krzywki muszą być na bok i zobacz jakie jest ciśnienie, jeżeli będzie liche to zawory źle dotarte
Napewno zapali ci po nocy a jak chwile się zagrzeje to już po zawodach-ustaw rozrząd i po problemie.
Ustaw rozrząd, wymień świecę, podłącz poprawnie przewody 1-1 2-2 3-3 4-4 i jak nie będzie działało już grubsza sprawa.
Ustaw rozrząd na" położenia "wał korb.GMP i wałka rozrządu wg faz.Prawdopodobnie ktoś "poprawiał" Forda lub kasował luzy na klinach.
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Załóż drugi wałek ustaw rozrząd i pokręć wałem parę razy jeśli będzie się obracał w miarę swobodnie próbuj odpalić. Daj znać jak ci poszło
Cześć , rownie dobrze zła synchronizacja , skorodowane połączenia masowe/plusowe, rozrusznik oraz nie własciwe ustawienie gaźnika. Zdejmij czapke , ustaw rozrząd na znaki ,pozniej luzy nastepnie gdy tam bedzie porządek , przepatrz / wyczyść punkty styków ( pomierz rezystancje przewodzenia poszeczgólnych przewodow idacych do rozrusznika). Wczesniej rownież...
Wyciągnij czujnik, który czyta z koła pompy wysokiego ciśnienia. Ustaw rozrząd i powiedz którą linie widzisz. Poszukaj dokładnie na elektrodzie tematów było sporo odnośnie nie palenia po złożeniu silnika. Kolega wyżej mnie ubiegł
Poluzuj koło wałka rozrządu, ustaw na blokadę i równe trzpienie, a następnie je dokręć. Gwint normalny, moment dokręcenia 132Nm
Witam. W pierwszej kolejności ustaw rozrząd tak aby w grupie 004 w czwartym polu widniało 0. Po ustawieniu zloguj jeszcze raz 001 013 023, możesz te trzy bloki razem logować.
Witam Silnik będzie tak pracował, zresztą jak widzisz pracuje, tylko jak? Moc jak w Maluchu a spalanie jak w Jelczu, ustaw rozrząd jak należy. Pozdrawiam
ustaw rozrząd na znaki i zobacz czy palec stoi na pierwszym cylindrze. jesli nie to wyjmij aparat i przestaw na frezie
Ten silnik powinien być "bezkolizyjny" ustaw rozrząd załóż pasek powinno być ok kiedyś miałem Oriona z takim silnikiem i pasek strzelił mi w sumie 3 razy za każdym razem zakładałem nowy było ok
Pomyliłes chyba kolejnosc przewodów wysokiego nap. lub dałes na odwrót aparat. Ustaw rozrzad na znaki zobacz po zdjeciu kopułkiczy palec wskazuje na przewód 1 cyl i próbuj
Witam. Mam problem serwał mi sie pasek rozrządu w peugocie 307 2.0HDi. Mam pytania: Czy stało sie coś poważnego z silnikiem??Czy jest jakaś blokada bezpieczeństwa?Czy tylko wystarczy że wymienie pasek i ustawie go odpowiednio i bedzie wszystko ok?? POMOCY
Jeżeli będziesz wyjmował tylko wał, to z boku silnika, od strony gaźnika, jest śruba do blokady zębatki rozrządu. Ustaw tłok dokładnie w górnym położeniu, wykręć tę śrubkę, zdejmij podkładkę i wkręć ją ponownie. Zębatka rozrządu, zostanie zablokowana. Po wymianie łożysk (i uszczelniaczy) włóż tak wał aby tłok był w górnym położeniu, po skręceniu, wykręć...
Po ustawieniu na zegar blokady muszą wchodzić, jeśli tak nie jest, rozrząd jest źle ustawiony. Witajcie Niestety, trzy razy próbowałem ustawić rozrząd i chyba na czysto chińskich blokadach było najlepiej. Po mału się poddaje, gdzieś robię jakiś błąd. Może ktoś jest z okolic Trójmiasta i może chce odpłatnie poprawnie ustawić rozrząd. Silnik na wyższych...
Samego palca nie obrócisz. Nie wiem co tam jest nakombinowane, ale ustaw rozrząd na znaki i zobacz w jakim miejscu ustawi się palec i w tym miejscu 1 cylinder powinien mieć zapłon.
Z tego co mi się kojarzy to M30*1.5. Tylko przed wyciągnięciem ustaw rozrząd na blokady oraz zablokuj pompę. Pompa jest na samym stożku bez klina i bez możliwości regulacji na fasolkach.
Dokręć śrube od koła zębatego na wale.Dalsze próby odpalania mogą się żle skończyć dla tego silnika.I oczywiście ustaw rozrząd ponownie.Koło zębate z wału też oczywiście do weryfikacji
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Ustaw rozrząd na znaki, Wałek, wał... Czyli na 1 tłok... Oraz podłącz kable zapłonowe w kolejności być może, że masz zmienioną kolejność... I nie od pali bo iskra jest podawana gdzie nie trzeba ii nie odpali zaa chiny....
kocioł ustawa ustawa godzina ustawa pojemnik
silnik smart fortwo kondensator ładowarce ustawić mikser
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Dolne śmigło zmywarki Whirlpool nie obraca się - przyczyny i rozwiązania Jak przywrócić ustawienia fabryczne w Pioneer PDP-428XD?