ustaw rozrząd.
Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek robić, ustaw rozrząd i zmierz sprężanie, na 99% go nie będzie ale lepiej dmuchać na zimne.
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Trafiały się przeskoczone a pasek jak nówka. Nie wiem jakim cudem ale się zdarzało. Ustaw rozrząd jak książka pisze i mierz ciśnienia.
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Najpierw ustaw rozrząd, bo masz przestawiony wałek napędzający m.in. aparat http://obrazki.elektroda.net/74_12446218... sprawdź PW
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
Kolego najpierw ustaw rozrząd tak jak się należy i wtedy napisz co się dzieje? Bo takim gdybaniem do niczego sensownego nie dojdziemy. Znaki są zrobione jak dla ślepego - masz 0 na kole zamachowym, blokada pompy zwykłą śrubą 12 i na wałku musisz pokrywę ściągnąć i zablokować po przeciwnej stronie czymś płaskim. I oczywiście sprawdź napięcie paska to...
Źle ustawiony aparat zapłonowy po zdjęciu paska rozrządu.Rozrząd ustaw na znaki i zobacz gdzie "patrzy" palec rozdzielacza.
sprawdz kolo walu korbowego i dobrze ustaw rozrzad a walki rozrzadu sa na klinie czy na stozku??
Kolego Łukasz jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu i zawory nie otwierają się w GMP. Jezu człowieku... Łukasz dobrze pisze, ale jest jeszcze inna opcja, masz przecież znak na kole pompy i na wsporniku pompy. Jeśli nie ruszasz krótkiego paska, to ustaw wałek rozrządu tak, żeby znaki na pompie się zgrywały i powinno być dobrze.
To,że przeskoczył pasek nie ma najmniejszego znaczenia,blokujesz wał,blokujez koła wałków i masz ustawiony rozrząd,Nie ma tam znaków,są miejsca na blokadyJak przeskoczył pasek to ustaw rozrząd i zmierz kompresję bo i tak skończy się rwaniem głowicy.
Ustaw dobrze rozrząd bo ta kompresja to jest ok w benzynie a nie w dieslu
Moze ustaw rozrzad na blakoday i zobacz czy wywali bledy.
Ja zawsze robię tak. Jak autko z gazem przelutowuje wtryski, by nie szły przez centralkę gazu, ale jak masz problem z synchronizacją, to może ustaw rozrząd na znaki.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
pierwsza sprawa w pompie lucasa kolkuje sie na sztywno zapłonu sie nie ustawia a fasolki są do naciągania paska dj opornik moze masz kołko do kitu.... ustaw jeszcze raz rozrzad
To demontuj głowice, montuj i ustaw rozrząd na znaki zgodnie ze schematem bedzie napewno ok.
Najpierw ustaw rozrząd na znaki i w tej pozycji ustaw luzy na zaworach.
Sprawdź ciśnienie w cylindrze i poprawność ustawienia rozrządu, ustaw luzy zaworowe oraz przeglądnij gaźnik (udrożnij dysze). Nie podajesz, czy podczas nieudanego uruchamiania silnika świeca jest sucha, czy mokra. Na próbę wykręć świecę i podlej paliwo (np. ok. 1 cm 3) na tłok i jeśli silnik "zaskoczy", to szukaj usterki związanej z brakiem paliwa....
W tych silnikach pasek lubił przeskoczyć na kole pompy wtryskowej. Przed wymiana rozrządu sprawdź jego ustawienie i w razie czego ustaw na starym pasku. Spróbuj odpalić jeśli będzie ok to zmieniaj rozrząd.
Ustaw rozrząd.
czesc na kołach rozrządu powinienes miec naznaczone 2 punkty ustaw je tak aby sie zgrywały jeżeli ich nie będzie to zdejmnij pokrywe i z tyłu na każdym wałku jest zrobiona szczelina ustaw je poziomo najlepiej włóż suwmiarke to nie przestawią sie wałki
Jeżeli będziesz wyjmował tylko wał, to z boku silnika, od strony gaźnika, jest śruba do blokady zębatki rozrządu. Ustaw tłok dokładnie w górnym położeniu, wykręć tę śrubkę, zdejmij podkładkę i wkręć ją ponownie. Zębatka rozrządu, zostanie zablokowana. Po wymianie łożysk (i uszczelniaczy) włóż tak wał aby tłok był w górnym położeniu, po skręceniu, wykręć...
Prtoszę o pomoc. Ustaw rozrząd prawidłowo to zapali.
Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być.
Kol., czy robiłeś coś przy silniku np. zdejmowałeś cylinder, bo jeśli tak, to najpierw ustaw poprawnie rozrząd (znaki na kole magnesowym, na kole rozrządu oraz tłok w GMP ), a później luzy zaworowe. Luzy zaworowe o ile pamiętam, to na ssącym ma być 0,05 mm a na wydechowym ok. 0,10 mm. Jaki przebieg ma silnik. Sprawdź, czy wałek rozrządu nie jest nadmiernie...
Zmierz ciśnienie w cylindrach, bardzo możliwe że masz podgięte zawory. No i ustaw rozrząd na blokady, pompa to nie wszystko, trzeba jeszcze wałek ustawić. Sprawdź obroty rozrusznika oraz akumulator.
Ten sam błąd wywala jak nie ma synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Wymieniacze rozrządu, którzy znaczą sobie ustawienia farbą mogą się nieźle nadziać , bo 1,5 dci nie ma klina na dolnym kółku i przy wymianie rozrządu uwalają synchro. Zanim zaczniesz wymieniać czujniki ustaw rozrząd na blokady. Pozdrawiam
Jeżeli nie odkręcałeś koła rozrządu na wałku rozrządu to ustaw wałek rozrządu na pierwszym cylindrze krzywkami do góry aby obie krzywki były równomiernie wychylone + ustawienie pierwszego tłoka w górne położenie i powinno zadziałać .
Witam, mam podobny problem. Gdy ustawie rozrząd na kołki czyli tak jak jest to przez produenta podane to przy próbie przekręcenia wałem tłoki spotykają sie z zaworami ;( Czy jest na to jakaś inna metoda?
Po dwóch miesiącach badań testów udało Ci się wykryć że niema kompresji, sukces. Moim zdaniem tą elektronikę zostaw w spokoju poskladaj ten silnik dobrze ustaw rozrząd, pokasuj błędy wszystkie, i wtedy zajmiemy się elektroniką, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Masz przestawiony rozrzad. Roznica katowa moze byc minimalna ale to wystarczy aby sie zaswiecila kontrolka silnika. Zdejmij to kolo pasowe, zablokuj wszystko i ustaw Pozdrawiam
Jak nie masz znaku na wale, to ustaw tłok/wał w najwyższym maksymalnym podłożeniu i wtedy ustaw resztę.
A czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i czy jak ustawie koła rozrządu na znakach i je tak zdejme będe musiał ustawiać rozrząd i na co składać dirko?
ustaw rozrzad poprawnie na blokady, moze jeszcze wystarczy
Poluzuj koło wałka rozrządu, ustaw na blokadę i równe trzpienie, a następnie je dokręć. Gwint normalny, moment dokręcenia 132Nm
Hydraulika reguluje zawory Nie ma wałka zmiennych faz , jest koło Żeby zdjąć pokrywe ustaw rozrząd na znaki
Na kole wału masz strzałeczkę i na obudowie TDC (Top Dead Center czyli GMP), wał masz już mniej więcej 45° za TDC, ustaw wałki rozrządu na znaki i cofnij wał tak aby strzałki się pokryły
Błąd synchronizacji dlatego pali bez czujnika. Ustaw rozrząd.
Ustaw rozrząd.
Ustaw rozrząd na znaki zaznacz koła i obudowe. Odpal i przegazuj. Ustaw znaki fabryczne. a potem sprawdz znaki własne czy sie pokrywają.
Ustaw rozrząd na palenie na pierwszym cylindrze. Wtedy patrz na palec w kopułce i podpinaj kable. Kolejność palenia w cztero garowcu to 1342.
Ustaw rozrząd i sprawdź. Jeszcze nie wiesz co to jest wymiana silnika i koszty z nią związane i problemy później. Już lepiej auto drugie ogarnąć.
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać,to ustaw rozrząd jak jest źle i dopiero wtedy sprawdź kompresje.
''Fazator'':D przykręć ,ustaw rozrząd i już.Bez żadnego przekręcania:D
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Na początku ustaw rozrząd. Olej dość gęsty silnik sporo zjada? Jeśli tak w kolektorze wydechowym masz wstępny katalizator i będzie on zatkany.
Ustaw rozrząd na blokady, a potem czepiaj się samej pompy wtryskowej.
Ale komplikujecie załóż małe koło i i przyłap odpowiednio duże (wszystkie otwory musza sie zgrywać) następnie ustaw wał korbowy i wałek rozrządu tak żeby jak przłożysz linijkę przez srodki wałów to musza pokrywać się ze znakami (wybite punkty) na kołach rozrządu. A aparat jak nie będziesz odkręcał to nie ma możliwości przestawienia się nawet gdy masz...
Tłok przywalił by po otwartym którymś zaworze i dobranoc. :cry: Raczej nierealne,zawory nie wysuną się ponad komorę spalania. Dodano po 1 pokrywa ściągnięta popychacze działają poprawnie Sprawdź teraz ustawienie rozrządu i ustaw luz zaworowy.
Wymień klin i koło pasowe na dole i ustaw rozrząd
Witam , napisałeś że zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot. Ustaw rozrząd, odpal i ma chodzić , chyba że wcześniej zawory spotkały się tłokami.
Pisze , że wydech drożny. Jest niezsychronizowana iskra z rozrzadem dlatego raz wali w wydech raz w "gażnik" i napewno na plaku nie zapali. Jeszcze raz dobrze ustaw rozrząd i popatrz na czoło czujnika wału - opiłki.
Ustaw rozrząd na znaki a potem ustaw wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową. Cewki bym narazie nie wymieniał. http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?ar...
Mialem to samo!!!!!!!!!!!! wskazówka: dobrze ustaw rozrząd (fabryczne znaki są zdradliwe!!!!) i zaplon.
Kolejność pracy cylindrów masz prawidłową, ustaw rozrząd na znaki, zdejmij kopułkę, i położenie palca wyznaczy ci pierwszy cylinder. A dalej układasz w kolejności pracy. Czasami ktoś włoży nie właściwie aparat i potem jest problem z wyznaczeniem pierwszego cylindra. To stało się po wymianie przewodów?
nie wiem jaki ma silnik, identyczny jest w wszelkiej maści kinroadach itp. jak ustawie rozrząd to oba zawory są zamknięte
Rozrząd ustaw
Ustaw rozrząd na znaki i sprawdź czy tłok I cylindra jest w GMP, co w tym trudnego? Jeśli EGR jest otwarty to może fałszować odczyt.
Ustaw rozrząd na" położenia "wał korb.GMP i wałka rozrządu wg faz.Prawdopodobnie ktoś "poprawiał" Forda lub kasował luzy na klinach.
ustaw rozrząd gmp 1 tłok, krzywki muszą być na bok i zobacz jakie jest ciśnienie, jeżeli będzie liche to zawory źle dotarte
Przestawiło się koło na wałku rozrządu.Wałek nie ma klina,często się przestawia. Ustaw rozrząd, stuki zginą .
Załóż pasek i ustaw rozrząd na blokady to pomoże w trzymaniu lepszym kół plus coś do blokowania kół i później klucz i rurka musi pójść :-)
Najlepiej wyminić wszystko tak Ci koledzy podpowiadają,to jest bardzo prosty rozrząd tylko ustaw na znaki
Załóż drugi wałek ustaw rozrząd i pokręć wałem parę razy jeśli będzie się obracał w miarę swobodnie próbuj odpalić. Daj znać jak ci poszło
Gaźnik, wspomnień czar. Grubo ponad 20 lat nie miałem z nim do czynienia. Skoro jest iskra i po podlaniu pali to tylko tak jak pisze popromienny i musi być dobrze. Z głupich porad to "ustaw rozrząd, ale tylko na blokady". :D :D :D Dziwne że nikt wcześniej z tym nie wypalił.
Sprawdź klin na wale pod kołem zamachowym czy nie jest ścięty. Jeżeli jest ścięty to wymień na nowy i dobrze dokręć nakrętkę blokując łańcuszek od rozrusznika aby koło zamachowe się nie obracało. Następnie ustaw odpowiednio rozrząd.
Łopatologicznie prosty silnik, ustaw rozrząd, pompę na czujnik zegarowy, a dopiero potem szukaj dalej, o ile coś zrobiłeś do tej pory.
Napewno zapali ci po nocy a jak chwile się zagrzeje to już po zawodach-ustaw rozrząd i po problemie.
Witam Silnik będzie tak pracował, zresztą jak widzisz pracuje, tylko jak? Moc jak w Maluchu a spalanie jak w Jelczu, ustaw rozrząd jak należy. Pozdrawiam
Pomyliłes chyba kolejnosc przewodów wysokiego nap. lub dałes na odwrót aparat. Ustaw rozrzad na znaki zobacz po zdjeciu kopułkiczy palec wskazuje na przewód 1 cyl i próbuj
bo jesli tak jak ustawie rozrzad jak w ksiażce pisze (czyli walek głowny na znak 0 '' od skrzyni , wałek rozrzadu zablokuje od klawiatury a koło pompy zablokuje fi 15 ) to czy nie zmieni sie kont na pompie - no chyba ze faktycznie ten stary pasek przeskoczył Ustaw tak jak pisze w książce, później podpinasz pod komputer i ustawiasz pompe.
niestety nie skasujesz błędu komputerem ewentualnie chwilowo żle ustawiony rozrząd : ( : ( : ( : ( Ustaw Na Nowo Na Blokadach Wału i Wałków Rozrząd : Rozrząd
Ustaw rozrząd, wymień świecę, podłącz poprawnie przewody 1-1 2-2 3-3 4-4 i jak nie będzie działało już grubsza sprawa.
Ustaw dobrze rozrząd.
Samego palca nie obrócisz. Nie wiem co tam jest nakombinowane, ale ustaw rozrząd na znaki i zobacz w jakim miejscu ustawi się palec i w tym miejscu 1 cylinder powinien mieć zapłon.
Dokręć śrube od koła zębatego na wale.Dalsze próby odpalania mogą się żle skończyć dla tego silnika.I oczywiście ustaw rozrząd ponownie.Koło zębate z wału też oczywiście do weryfikacji
Zmierz kompresje. Ustaw zawory, rozrząd cylinder tłok oryginał czy tanie z Chin? Jak zamiennik to może być kilka mm różnicy w wysokości kształt denka itd nie zapali.
Wyciągnij czujnik, który czyta z koła pompy wysokiego ciśnienia. Ustaw rozrząd i powiedz którą linie widzisz. Poszukaj dokładnie na elektrodzie tematów było sporo odnośnie nie palenia po złożeniu silnika. Kolega wyżej mnie ubiegł
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Witam. W pierwszej kolejności ustaw rozrząd tak aby w grupie 004 w czwartym polu widniało 0. Po ustawieniu zloguj jeszcze raz 001 013 023, możesz te trzy bloki razem logować.
Mam takie pytanie odnośnie znaków ustawiania rozrządu. Gdy ustawie wałek rozrządu na znak i na dole wał korbowy na pierwszy cylinder GMP to po przykręceniu koła pasowego nie do końca ten znak się pokrywa. Koło pasowę na kole zębatym ma luz które można obrócić w lewo lub w prawo pomimo ze koło zębate wału stoi i jest w GMP? Na kolę zębatym jest taka...
Cześć , rownie dobrze zła synchronizacja , skorodowane połączenia masowe/plusowe, rozrusznik oraz nie własciwe ustawienie gaźnika. Zdejmij czapke , ustaw rozrząd na znaki ,pozniej luzy nastepnie gdy tam bedzie porządek , przepatrz / wyczyść punkty styków ( pomierz rezystancje przewodzenia poszeczgólnych przewodow idacych do rozrusznika). Wczesniej rownież...
ustaw rozrząd na znaki i zobacz czy palec stoi na pierwszym cylindrze. jesli nie to wyjmij aparat i przestaw na frezie
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Ten silnik powinien być "bezkolizyjny" ustaw rozrząd załóż pasek powinno być ok kiedyś miałem Oriona z takim silnikiem i pasek strzelił mi w sumie 3 razy za każdym razem zakładałem nowy było ok
Sprawdz rozrząd .Ustaw wałek rozrządu w taki sposob aby weszła w nacięcie blaszka od klocka hamulcowego pasuje idealnie od tego auta .W kole zamachowym jest nacięcie ktore musi pokryć się z czubkiem w skrzyni biegow .Otwor do ustawienia tych znakow znajduje się na wierzchu skrzyni biegow .Do ustawienia pompy [wstępnego nadaje się klucz nasadkowy] wkładasz...
Z tego co mi się kojarzy to M30*1.5. Tylko przed wyciągnięciem ustaw rozrząd na blokady oraz zablokuj pompę. Pompa jest na samym stożku bez klina i bez możliwości regulacji na fasolkach.
a czy może być wyciągnięty pasek? bo jak ustawie rozrząd to nigdy idealnie nie pasuje ponieważ na jednym kole pasek nie chce pasować i jak wskoczy w zęby to się przesunie
Ustaw rozrząd na znaki, Wałek, wał... Czyli na 1 tłok... Oraz podłącz kable zapłonowe w kolejności być może, że masz zmienioną kolejność... I nie od pali bo iskra jest podawana gdzie nie trzeba ii nie odpali zaa chiny....
zaworki wyglądały na dobrze wyregulowane, jeszcze będzie dziś to wszystko rozebrane i wyczyszczone, potem go złoże i ustawie rozrząd i zobaczymy, ale czy rozrząd mógł by się tak od razu o tyle przestawić żeby kompresje stracił? i czy mógł by się jakoś przestawić wałek rozrządu na ośce (czy popychacze mogły się przekręcić względem zębatki)?
Mam trudny przypadek . 1.6 thp . Rozrząd ustawiany na blokadach błędów brak. Niestety do 4000 ty obr brak mocy , od 4000 coś tam zaczyna ciągnąc. Wystarczy przestawić wałek sący o 3 stopnie w kierunku wyprzedzania zapłonu i jest ok . Samochód przyspiesza równo . Bez utyków jak poprzednio w zakresie od 1500 do 4000 obr. Problem w tym że po przestawieniu...
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
ustaw pierwszy tłok na samą górę, a krzywki walka rozrządu pierwszego cylindra mają być wychylone do góry. Czwartego zaś na dół. Generalnie w takim położeniu powinny zgadzać się znaki rozrządu. Tak bezkolizyjnie zamontujesz głowicę. Pamiętaj oczywiście o wyczyszczeniu wszystkiego dokładnie i pozbyciu się wody i nieczystości z gwintów w bloku silnika.
Rozrząd można spróbować ustawić. Ale kręcąc rozrusznikiem , po tym jak ręcznie napotkałes na opór wróży, ze pogiąłeś zawór/zawory. Brak oleju w silniku też nic dobrego nie wróży. Ustaw rozrząd, dolej oleju i spróbuj obrocić ręcznie. Jak nie da rady to linka holownicza j najbliższy szrot.
I tu bym się zgodził z przedmówcą. Najważniejsze jest ustawienie wałków i wału korbowego. Ale żeby było zgodnie ze sztuką, ustaw pompę na znak i powinno być ok.
rozrząd ustaw na początek
gdy kręciłem kluczem podczas zakładania paska pompy wtryskowej i zablokował sie silnik nacisnołem mocniej kluczem i pasek pękł Nie wierze w to co czytam, czy ten pasek był ze starej pończochy? Ustaw WG tego.
kocioł ustawa ustawa godzina reset ustawa
wyswietlacz k750i przedni wycieraczka radmor programator
Toyota Avensis T25 1.8 gaśnie przy 3000 obr./min Kalibracja pieca: Co oznacza "KAL" na sterowniku?