Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
Wskazanie będzie działać, trzeba założyć normalny czujnik 0-90Ω, i przeprogramować centralkę, co do obrotów to jeżeli są niższe na gazie to radziłbym zajrzeć i skontrolować ustawienie instalacji, przy prawidłowym ustawieniu obroty powinny być takie same jak na benzynie.
Mam instalację Prins. Potwierdzam, reduktory prinsa są wrażliwe na jakość gazu, szczególnie po regeneracji przynajmniej w moim przypadku. Problemy z instalacją pojawiły się po przebiegu 55tyskm po wymianie wtryskiwacza benzynowego - samochód i instalacja były na gwarancji. Ponieważ podawane były różne przyczyny występowania usterek (również przez innych...
Witam!! Z nieba mi spadliście z tym tematem. Właśnie zakładam sobie prinsa i potrzebuje program do niego żeby go ustawić. A orientujecie się gdzie można nabyć tanio zbiornik z wielozaworem? Pozdrawiam ;)
Psys jest to ciśnienie pracy reduktora (ciśnienie jakie ma utrzymywać reduktor) i jest ustawiane śrubą w reduktorze. Według mnie powinno być ustawione w połowie między par. 6 i 21 i w tym zakresie może oscylować, a w zasadzie przy czystym reduktorze to ono praktycznie się nie zmienia. Nie sprawdzałem tego, ale wydaje mi się, że jak ciśnienie po reduktorze...
Witam, jedyna słuszna instalacja do tego autka Prins VSI z Brązową listwą Keihin, ewentualnie Vialle LPI, robiłem kilka takich autek, począwszy od chipowanych ze 180KM na 210KM lub 230KM, po oryginalne 225KM chipowane na 250KM, pierwsze z nich mają już po 100 tyś km na gazie zrobione i jakoś żadnemu się tłoki nie potopiły, ani zawory nie powypalały....
Ja nie musiałem sugerować specowi i z nim dyskutować, bo sam wyczyściłem reduktor. Może się kazać, że będzie potrzebny zestaw naprawczy, jak membrana(y, mogą być dwie) będą zesztywniałe, u mnie nie było takiej potrzeby. Przy czyszczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na czystość otworu tulei pod trzpień i samego trzpienia jak i gniazda w którym chodzi...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Witam, Panowie czy ktos rozwiazał juz problem z gasnieciem silnika??? Kolego sebalit czy Twoj problem sie rozwiazał? Moj problem polega rownież na pierwszym przełaczeniu na LPG z zimnego silnika, jest to BMW e60 z instalacja PRins instalacja sekwencyjna i w momencie przełaczania na gaz automatycznie wraca na beznyne i musze odczekać 10 min. (gazownik...
Wystarczy sprawdzić parownik 90% usterek w tych instalacjach. Wymienić membrany i rozwiercić na fi 3,3-3,4 otwór do popychacza regulującego ciśnienie. A wskazania to można ustawić na zbiorniku i zrobi to każdy gazownik.
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę i instalacja gazowa piszczała. Błąd to: Fault310: Idle pressure outside range. Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić :( Z reduktora idzie wężyk który trójnikiem jest podpięty do kolektora oraz do czujnika ciśnienia. Hmmm nie wiem czy to jest istotne ale w tym czasie...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Witam. Mój samochód to VW BORA 99r. 1.6 sr 101km. Instalacja prins vsi 2, niebieskie wtryski. Przez 3 lata nie miałem nic zmieniane programie prinsa. Od ok. roku jest problem z przejściem z pb na lpg na zimnym silniku na postoju lub przy dojeździe do skrzyżowaniu kiedy akurat chce przejść na gaz. Na ciepłym silniku jest okey. Co roku robiona regeneracja...
Opis jest w plikach programu. Na innym forum Gimak bardzo pomógł. Sprawa rozwiązana instalacja ustawiona. Działa o niebo lepiej niż na początku. Oby tak dalej. Temat uważam za rozwiązany. Dziękuję. Pozdrawiam.
Konkretna odpowiedz , tak spróbuję ustawić . Tylko chodzi mi o to ze może czujnik nie działa skoro podało wyższe ciśnienie . Bo instalacja wcześniej działała jak trzeba .
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika? Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
To żeby ciśnienie ustawić zgodnie ze sztuką, to trzeba mieć program diagnostyczny do danej instalacji (w tym przypadku do prins'a), a nie każdy gazownik go ma. Powiem jak ja to zrobiłem nie mając programu. Dużo wcześniej, aby obserwować jak się zmienia ciśnienie gazu w instalacji, zamontowałem sobie manometr na przewodzie gazowym po reduktorze, więc...
Ja bym się martwił bardziej tym, żeby wybrać właściwy warsztat, który by tą instalacje starannie zamontował i umiał ją ustawić. Co do instalacji dla mnie ważne jest aby wszystkie elementy były z jednej stajni (dobrane przez producenta instalacji i oprogramowania), osobiście polecam instalację Prins.
Interfejs od 3 lat jest dostępny na allegro, co do softu trzeba kod i będzie działać. Regulacja jest dość ciężka ale soft ma parę fajnych ukrytych opcji. Problemem instalacji w naszym kraju jest zanieczyszczenie gazu i zacinanie się regulacji ciśnienia w parowniku. Raz ustawiona dobrze instalacja nie wymaga żadnych korekt, jedynie ustawienia ciśnienia...
Moze I 2 bary ale z tego co widziałem jak mechanik regulowal na początku to jak ustawił 2.2 to mówił ze jest idealnie . Ok mam już manometr , tylko brakuje mi trojnik a żeby się wpiąć w instalację
Mam taką instalację w Toyocie Yaris (przebieg 120 000 na gazie) i ... zacząłem sie nią bawić. Technicznie instalacja jest w idealnym stanie, reduktor po regeneracji, trzyma ciśnienie idealnie, wtryski po czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej, pali mało, żadnych błędów w ECU, etc. Były problemy przy przełączaniu z benzyny na gaz, szczególnie na zimnym...
Kolego waljo , ja mam prinsa w corolli. Problem z którym się borykasz jest typowy dla nie domagań reduktora. Ja gdybym sobie nie zamontował na stałe manometru na gazie za reduktorem to też stale jeździłbym do gazownika. Na manometrze wszystko widać jak na łopacie. To jest wina braku swobodnego przemieszczania się trzpienia w prowadnicy i grzybka zaworu...
Wtrącę swoje trzy grosze. BRC nie znam, Prinsa mam. Prins korzysta z komputera benzynowego, nie ma swoich map (chyba tak to się nazywa), które mogą się rozjeżdżać (jeden element mniej mogący być przyczyną problemów). Według mnie laika, ta instalacja jest najbardziej dojrzała technologicznie. Mogę tyle powiedzieć, jak będzie u mnie następny samochód...
Nie czary, tylko prawdopodobnie sterownik teraz cały czas widzi sygnał obrotów, obojętnie jaki co do wartości, ale jest i jest różny od zera. Z tego co czytałem na forum jak sterownik nie widzi obrotów (padnięty emulator lub brak sygnału np z czujnika połażenia wału), wtedy w diagu RPM stoi na zero i silnik nie będzie pracował na gazie. Jedyne co zrobiłem...
Podejrzewam, że sekwencyjny wtrysk benzyny, plastikowy kolektor ssący - więc radziłbym instalację IV generacji (sekwencyjną) i raczej markową, nie składak. Jaką, to już Twój wybór - ważne, żeby była założona i ustawiona starannie, bo to później procentuje nie ma problemów) i później dostęp do kumatego serwisu. Ja eksploatuję dwie sekwencje OMVL i PRINS...
Kolego, jeżeli problem jest taki jak w przywołanym temacie, to jest wina złej pracy reduktora. Ale w tym wypadku nie trzeba zaraz wymieniać reduktora, tylko zwyczajne rozebrać i dokładnie wyczyścić. Być może jak reduktor ma już duży staż i będą stwardniałe membrany to trzeba się zaopatrzyć w odpowiedni zestaw naprawczy (allegro), i powymieniać to co...
Witaj, wg mnie instalacja staga jest lepsza od kme, więc polecam staga. Jeśli chcesz mieć mało problemów z gazem to BRC albo Prins, tyle że tankowanie przy tych instalacjach tylko dobrego gazu. Jak założysz staga z reguktorem tomasetto alaska lub wzmocniony artic do tego dodasz listwy hana lub tansze ale tez dobre REGa to bedziesz zadowolony, najwazniejsze...
Mam Prinsa już prawie 18 lat. Ostatnio mało jeździłem i w czasie postoju odpinałem spod napięcia instalację i u mnie też ostatnio coś podobnego się dzieje. Czasem po włączeniu zapłonu też na przełączniku nie świeci się dioda systemowa (pomarańczowa) w prawym dolnym rogu, ale instalacja funkcjonuje poprawnie. Jak przełącznik jest ustawiony na pracę na...
Dziś założyłem manometr i przy pierwszej próbie gdy powien się przełączyć na gaz ciśnienie wynosiło 2.3 bara Jak na wskazanie manometru to za wysoko. Do wskazania manometru trzeba dołożyć 1 bar - czyli ciśnienie wskazywane przez program diagnostyczny byłoby 3.3 bara. Nic innego nie pozostaje jak zainteresować się reduktorem. Jak duży przebieg reduktora,...
Witam, to jest moje gniazdo diagnostyczne w Chrysler Voyager 98r 2.4 instalacja Prins I (po wymianie reduktora i filtrów w zakładzie pan powiedział mi, że zapomniał sprawdzić czy ma takie interfejsy i teraz nic nie może ustawić a próbował z interfejsem 4 PIN może nie potrafił podłączyć) Dodano po 7 http://obrazki.elektroda.pl/4109242900_1...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
Po podłączeniu odbII program pokazał ciśnienie 35 kPa, czyli 0,35 bara, co potwierdzałoby teorię o różnicy wynikającej z podciśnienia w kolektorze ssącym. Nadal jednak nie jestem do tego przekonany. Po pierwsze ta instalacja nie jest podłączona do kolektora ssącego (nie licząc wtryskiwaczy). Wcześniej zawsze ustawiałem tak, że na komputerze było w ok...
"do powiedzenia odnosnie gazu maja posiadacze "traktorów" i aut tylko z PB" Akurat kolego dino777 użytkuje auta na lpg od 11lat i przechodziłem przez 2generacje (lovato), 3generacje (necam), a obecnie od 6 lat prins w audi, ktore samemu dostrajalem żeby byla ustawiona jak najlepiej bo jak mi fachowcy ustawili to korekty dlugie miałem ok -7.8 . Jak zrobiliście...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
Witam.Proponował bym udać się do serwisu i rozwiązać problem z sondą i o ile dobrze pamiętam to jest tam sonda szerokopasmowa[pomimo czterech przewodów i standardowych kolorów kabli]Bardzo często padała i jest dość droga[problem z zmiennikiem].Co do instalacji to musisz się liczyć z dość częstą i drogą regulacją zaworów.Koszt szklanki ;od 60zł.Cała...
Nie tylko powroty na benzynę mogą być objawami niedostosowania wydajności cieplnej czy ciśnieniowej, zapalanie kontrolki CHEK ENGINE, szarpanie przy dużych obciążeniach itd. Kolega v88 trochę się zapędził, nawet instalacje Prins czy Landi Renzo mogą przesterować mapę benzynową jeżeli są nieodpowiednio skalibrowane, duży plus tych instalacji to bardzo...
dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów. Dodano po 37 Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują wszystkie równo./ śrubę reduktora...
Kolego n.lakomiec , ja mam corollę 1.4 vvti 71kW i takie mam ustawienia Prinsa (podane niżej) i instalacja chodzi dobrze. Te parametry jak sprawdzałem to są takie jakie zaleca Prins. Porównaj te parametry z moimi i jeżeli twój samochód ma silnik o podobnych parametrach to spróbuj jakby chodził na moich. Parametr 16 - TSO_warm przestawiłem na 200 dla...
Nic skomplikowanego, tym bardziej, jak piszesz reduktor rozbierałeś. Po zamontowaniu reduktora z powrotem do instalacji, trzeba ustawić ciśnienie gazu jakie ma reduktor utrzymać (chyba, że śruba regulacyjna nie była ruszana, ale jest sprawdzenie). Jeżeli dotychczas (przed wystąpieniem w/w usterki) nie miałeś wątpliwości czy reduktor jest wydolny, to...
auto ma założoną instalację od 2006 Prins - kupiony w 2013 roku do tego czasu wymieniony reduktor w marcu. Auto zaczęło szarpać nie wchodziło na obroty przy dodaniu gazu bardzo wolno rozpędzał się i dławił (wymieniony został katalizator - rozsypany ) objawy ustapiły ale na PB na LPG dalej problem. A z jakiego powodu był wymieniany reduktor i na jaki?...
Ja bym wymienił, ewentualnie sklepał świece, miałem to samo w moim Pasku 2,8v6 inst Prins wywaliłem oryginalne świece zamontowałem jedno elektrodowe NGK i zmniejszyłem przerwę na 0,8mm i zrobiłem na tym 50 tys km bez nawet jednego szarpnięcia i sprzedałem auto, sam montuje instalacje gazowe i wielu klientów przyjeżdża do mnie z takimi problemami rozwiązanie...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Przedwczoraj dostałem nowy kabel z interfejsem,właśnie podpinałem do samochodu i nadal to samo.Sprzedający poinformował Mnie ,ze miał jakąś felerną wersję i wymieni na nową.Ale nadal kicha.Mam programy VSI 2,4 251 i jakiś od sprzedającego.Żaden nie działa,jutro spróbuje na PC,który jest po formacie i nie ma zadnych innych sterowników od interfejsów,bo...
Nie wiem jak jest z tym usypianiem sterowników LPG w innych instalacjach poza OMVL Dream XXI N i Prinsem, bo w wymienionych czegoś takiego nie ma. Obydwa sterowniki podczas postoju pobierają ok. 60 mA. Problemy z akumulatorem u mnie pojawiły się gdy po przejściu na emeryturę zacząłem mniej jeździć. Problem ten potęguje też to, że obecnie ciepłe alternatory...
Ciekawy jestem jak to sobie wyobrażasz. Gdy ciśnienie w butli waha się od 2 do 12 barów w zależności od temperatury. Podobnie jak to rozwiązano w Vialle - pompa i reduktor. Trochę? Ze 200zł od sztuki sobie liczą za używane bez gwarancji, To i tak taniej niż wtryskiwacz benzynowy (do corolli płaciłem 480 zł/szt) i perspektywa, że dłużej wytrzyma niż...
Do meganki nie potrzeba lubryfikacji te silniki maja trwale glowice moja ma 200 tys na gazie a w sumie 360 tys przebiegu i nie zuzywa nic oleju Dobrze te silniki wspolpracuja nawet na valtekach zwyklych czerwonych szybkie wtryski sa lepsze ale to nie silnik full group by to bylo wymogiem do dobrej pracy dobra konfiguracja do tego auta to: Stag /Kme...
Znowu zgasł. Ale jest zasada.Najczęściej gasnie zaraz po przełaczeniu na gaz lub chwile po tym. Dziś na rondzie po przełaczeniu sie na gaz dosłownie za 2-3 metry zgasł.Odpaliłem przejechałem na benie z ronda i na prostej wł.gaz i za chwilę zgasł znowu? Cyrk. Odstał z godzine.I wszystko bylo znowu ok.Jezdził normalnie. Odstał znowu z 2 godziny. Wyjechałem...
Łukasz 1 jeszcze nie dostałem tych cewek, ale nie wiem co chciałeś osiągnąć stwierdzeniem toyota nie nadaje się do gazu? W tym samochodzie jest zamontowany gaz PRINS, nie wiem czy rozumiesz zasadę działania takiej instalacji, bo nie jest to konwencjonalne - typowe rozwiązanie instalacji. Ta instalacja została zamontowana jeszcze przed sprzedażą w salonie...
Po pierwsze witam całą Społeczność elektrody, na różne tematy wiele się tu już dowiedziałem. Wreszcie dokonałem też rejestracji, bo nie mogłem odszukać rozwiązania. Poza tym może przyszłości uda mi się podzielić pewnymi swoimi doświadczeniami. Mam Opla Fronterę B 2.2 z instalacją VSI Prins. Od ponad roku zwalczam różne usterki, bo okoliczni gazownicy...
Witam Jak w temacie mam problem z instalacją☻. Po regeneracji reduktora chciałbym ponownie ustawić wszystko od początku. Piszę z prośbą do forumowiczów, żeby ktoś udostępnił parametry bazowe instalacji Prins dla silnika 2.6 V6 ABC. Silniki były montowane w Audi 100, Audi 80, Audi A4. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
Witam ponownie, Kupiłem nowy komputer,,i mechanik od lpg schował go do filtra powietrza,,tam będzie mu chłodniej ,,,,ale problem z zapalaniem kontrolek na przełączniku występuje nadal nie jest to taki sam objaw (tak mi się wydaje) bo przed wymianą komputera na przełączniku świeciło się praktycznie non-stop kontorlki od lpg i benzyny ,a przy dojeżdżaniu...
Soft jest robiony pod konkretny model auta, niczego się tam nie ustawia. To jest gotowy, kompletny zestaw, dedykowany pod konkretne auto.
Ja mam corollę zagazowaną Prins'em od nowości, aktualny przebieg to 116 kkm. Check zapalł mi się wcześniej sporadycznie, ale jaki był kod tego nie wiem, bo zanim dojechałem do ASO (samochód na gwarancji), to check gasł a w historii było czysto. Po 85 kkm zaczął sie zapalać co 300 do 700, a kilka razy nawet po 1200 km od skasowania i tak jest do dzisiaj....
Też mam sekwencję OMVL, nie wiem czy z literą N. Na razie nie miałem z nią żadnych kłopotów. Natomiast na sekwencji Prins zaraz po wymianie membran, po czterech dniach wróciły te same niedomagania. Co tam było nie wiem, bo to serwis w okresie gwarancji się tym bawił i robił z tego tajemnicę. Po gwarancji po ok 5-6tys. od wymiany znowu instalacja zaczęła...
Ja eksploatuję dwie instalacje "sekwencyjne" w megance OMVL i w coroli PRINS. Na gazie na pierwszej przejechane jest aktualnie ponad 70 tys. na drugiej ponad 62 tys. 1. Średnie spalanie gazu/100 na w/w dystansach to: meganka 7.2 (6.2), corolla 7.9 (6.7) - w nawiasie podałem średnie spalanie benzyny przed założeniem gazu dla porównania. 2. Różnica w...
Wygląda na to, że silnik dokładnie taki sam jak w mojej corolli i u mnie od nowości siedzi Prins montowany w ASO Toyoty. Lubryfikacji u mnie nie ma i uważam ją za całkowicie zbędną. Co radzę zrobić przed montażem lub w trakcie montażu instalacji, to sprawdzenie jakie są luzy zaworowe i ich regulacja jeżeli luz na któryś zaworze zbliża się do min. Przy...
Czy mogło zmienić się ciśnienie w reduktorze i czy to może mieć wpływ na spalanie? Moim zdaniem nie. Z moich obserwacji mojej instalacji, zmiana ciśnienia spowoduje tylko zmianę parametru LPG_cor i na spalanie gazu nie ma wpływu. Ja rozebrałem reduktor na czynniki pierwsze i po złożeniu przy pomocy manometru ustawiłem ciśnienie takie jakie było przed...
Yaris adaptuje się niemal w czasie rzeczywistym, Jak napisałem moje spostrzeżenia dotyczą Prinsa w corolli. A trochę czasu straciłem na obserwacje, jak wyglądają przebiegi sondy lambda, korekt krótko i długoterminowych na benzynie i na gazie, zanim wyciągnąłem wnioski jakie będą optymalne parametry w Prinsie. Na podstawie tych obserwacji w mojej corolli...
To te twoje wtryski chyba od neolitu nie widziały benzyny w sobie? I w ogóle dziwi mnie że mając LPG chociaż rano nie odpala się na benzynie. Nie oryginalne Toyoty, a Prins'a od razu na gazie niestety ale nie da się uruchomić. Ale benzynę na ciepłym silniku, rzeczywiście krótko widziały, bo tylko przez 0.5 sek, tak to zostało ustawione przy montażu...
jeżeli cena jest sprawą drugorzędną to może zdecyduj się na prinsa czasami warto pokonać trochę kilometrów na profesjonalny montaż, by później nie mieć problemów z funkcjonowaniem instalacji, a filterki można samemu wymienić jeżeli decyzja padnie na prinsa jedynymi problemami jakie mogą Cię spotkać, to co jakiś czas czyszczenie reduktora i wtryskiwaczy(są...
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
Witam, Po pierwszym przełączeniu b->g pojawia się szarpniecie. Podejrzewam że jest to spowodowane nietrzymaniem cisnienia na listwie wtryskowej. Wtryskiwacze czyszczone jakieś 3tys km temu plus wymiana filtrów, wiec chyba nie powinny się sklejać. Dodatkowo kilkukrotnie przeprowadziłem test: przełączam ręcznie na gaz na 2-3 sekundy przy całkowicie puszczonym...
co do podpięcia do komputera to ostatni gazownik zasugerował wymianę baterii w module co kosztuje 200 zł Jak wyżej zauważono, trochę za skąpy opis sytuacji. Mam Prinsa, ale nic nie wiem o jakiejś baterii w module. a przed ostatni gazownik cały czas mówił o sondzie lambda Wtedy wg mnie silnik też szwankowałby również na benzynie. bo przy laptopie jak...
Program który urzywałem do Hyundaia to CASCADE. Nie znam tego programu, ale nie jest to program diagnostyczny do instalacji gazowej i nie daje wglądu w to co widzi sterownik gazowy. Obwiniam za to instalacje LPG. Daje krótsze czasy wtrysku i sterowniki benzyny zapisuje to w swojej mapie i jak go odpalę zimnego to daje za mało paliwa przez te 30s do...
Cześć Drodzy, szczęśliwi posiadacze OMEGASa, wszystkie ustawienia pt. FullGroup lub pół sekwencji są czysto elektronicznymi procedurami służącymi do adaptacji "słabych" pseudo wtryskiwaczy do bardzo wymagających systemów wtrysku. Pół sekwencja i fullgroup są owszem uprszczonym układem stosowanym w starszych autach ale dla instalacji wtrysku gazu stawiają...
Bo jak byłem na badaniach technicznych i tam popytałem to okazuje się że membrany z czasem twardnieją, więc wymieniłem, śrubę skręciłem na max docisku i ciśnienie mam 3.5 bara, ale gaz nie chodzi. Moze nie tyle same membrany twardnieją, co pokrywają się warstwą jakby nagaru i to daje taki efekt. Przy ciśnieniu 3.5 bara do przełączenia nie dojdzie,...
brc to instalacja ulubiona przez druciarzy, nic się w niej nie ustawia i nie reguluje, albo zestroi się sama albo nigdy nie działa dobrze. Nie należy z całą pewnością do najlepszych na rynku i daleko jej do landi rezo czy prinsa, ale nawet zwykły stag z dobrymi komponentami bije ją na głowę
Za Prinsa zapłaciłem 6000 zł, a za Dreama 4000 zł, ale nie żałuję tych pieniędzy, bo praktycznie później nie miałem żadnych kłopotów i jakichś dodatkowych kosztów. Kładę to na karb tego, że obie instalacje są firmowe (zestawione przez producenta), starannie założone i w miarę dobrze wyregulowane (chociaż teraz dochodzę do wniosku, że Prins chyba nie...
Na początek uściślijmy, instalacja gazowa to Prince, czy Prins VSI. Prince nie znam, natomiast Prins VSI mam w corolli i coś na jej temat wiem i w tym temacie mogę się wypowiadać. Ja w opisywanej sytuacji sprawdziłbym, jak wygląda wykres sondy widziany przez sterownik benzynowy. W VSI ten błąd (konkretnie jaki jest kod tego błędu?), może być wynikiem...
Piszesz że wymieniłeś czujnik ciśnienia. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu jest zintegrowany i jest w obudowie filtra gazu. Nie rozbierałem go, ale wydaje mi się że działa na zasadzie mostka, bo między wszystkimi czterema końcówkami jest przejście. Próbowałem dojść, zmieniając ciśnienie na listwie, które końcówki są od czujnika ciśnienia, ale zmian...
W którym miejscu widać tę radykalną korektę? Na którym obrazku. http://obrazki.elektroda.pl/4335040800_1... par. 06. chwilowa korekta wtrysku-Bank1 (STFT) = 21.1% par. 07. korekta wtrysku-Bank1 (LTFT) = 24.2% Te parametry wg mnie są skrajnie wysokie i to oznacza, że czas wyliczony przez ECU jest wydłużany (wskazania 1 sondy lambda)...
Tak .. tylko Prins nie zaleca podłączenia bezpośrednio pod "cewkę", jest nawet ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia sterownika od gazu. Sterownik nie potrzebuje bezpośredniej informacji o faktycznych obrotach. Przy emulatorze istnieje możliwość ustawienia w opcji parametru stałego 1000 obr/min Tu widzę, że ktoś sprzedaje coś takiego: https://lepard.eu/wp-content/uploads/201...
Mam Prinsa, przerabiałem ten temat, opisałem go na tym forum i nie będę się powtarzał. Jak kogoś to interesuje to niech prześledzi moje posty na ten temat. Pisałem je jako krytyczny użytkownik instalacji. To co teraz piszę to proszę traktować jako uzupełnienie poprzednich postów. Temperaturę przełączania na początku (2.5 roku) miałem ustawioną na 25st.C....
Jeśli ktoś jest w stanie podać mi jakieś przybliżone parametry ustawienia dla Mojego auta Vectra B 1,8poj. 116KM X18XEV Wyczytałem, że reguluje się na zasadzie prób i błędów, bo każde auto pracuje inaczej na tych samych ustawieniach Ale na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę Nie wiem jaką masz wersję oprogramowania kompa gazowego, ale jak...
Chodzi o to w jakich warunkach-okolicznościach występują usterki, które Cię niepokoją. W tym przypadku chodzi o to, czy ta usterka (gaśnięcie, szarpanie) występuje tylko na zimnym silniku przy przejściu na b->g, czy na ciepłym też, występuje stale czy okresowo, jakie są warunki temperaturowe na zewnątrz, itd. Na podstawie tych informacji czasami doświadczony...
Kolego yaaro mam instalację Prinsa oraz programy diagnostyczne, ale nie widzę w nich dostępu do jakichkolwiek korekt. W związku z tym mam pytanie jak uzyskać do nich dostęp - dla podglądu, bo instalacja na razie spisuje się bardzo dobrze i nie zamierzam nic w niej zmieniać. Intryguje mnie natomiast ta sprawa. Chodzi o chwilowe spalanie pokazywane przez...
Czyli radzicie założyć gaz i tak po ok 1k km wymienić olej ( lub co co z oleju się zrobi) ? Gaz jak najbardziej. Wymiana oleju, ja normalnie wymieniałem olej co 20kkm, a pierwszą wymianę zrobiłem po ok. 6kkm, drugą po ok.12kkm, a następne już co 20kkm. Co do instalacji. Ja obecnie w jednym samochodzie mam OMVL Dream XXI N, a w drugim mam Prinsa. W...
Na początek jakie masz wtryskiwacze gazowe (kolor) i jaką silnik ma moc z 1 cylindra? Ja zacząłem bliżej przyglądać się instalacji jak zaczął mi się zapalać check (P0420). Kupiłem wtedy interfejs ELM327 i na płycie do niego dołączonej był program EasyObdII. Po podpięciu kompa do silnika zacząłem podglądać pracę sondy lambda i odchyłki (korekty). Na...
witam. takiego nie robilismy ale mamy w trakcie 9-3 AERO z 2008 roku. nie jest to hybryda. natomiast co do instalacji to prosze nie pakować tam nic innego niż PRINSA bo bedzie to porażka. jedynie komp z PRINSA to prawqidlowo obsłuży. oczywiście robione u tych co maja PRINSA w małym palcu. nie zaszkodzi skorzystać z hamownii podwoziowej przed i po montazu....
Hmm to nie chodzi o spaliny lecz samo ustawienie, mało kto to potrafi zrobić porządnie. Znam przypadek samochodu audi a4 1.8T do której została założona instalacja prinsa i od momentu założenia wyskakiwał błąd małej sprawności kata, błąd pojawiał się tylko na lpg. Kat został zmieniony na nowy oryginalny i po 30km znowu błąd kata, znowu nie sprawny?....
Autor przecież napisał że to jest nowa instalacja, co on by musiał tankować żeby przez osiem miesięcy zanieczyścił się reduktor. Dlatego napisałem przyczyna zanieczyszczony reduktor, wymaga wyczyszczenia, a być może zestawu naprawczego jak ma duży przebieg. więc tu prawdopodobnie skończy się tylko na wyczyszczeniu reduktora. Piszę to z autopsji, wystarczyło,...
To, że tak dzieje się u Ciebie nie oznacza, że wszyscy tak mają To prawda. Możesz wyjaśnić w jakim celu instalacja gazowa jest pod napięciem jeżeli kluczyka nie ma w stacyjce? Widzisz w tym jakiś sens? O to trzeba by pytać twórce instalacji. W obydwóch instalacjach które wymieniłem sterownik dostaje dwa plusy, jeden bezpośrednio z akumulatora, a drugi...
witam. w zasadzie na to maja 3 głównie problemy: instalacja WN,złe ustawienia,niedogrzany nreduktor
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Właśnie z tego, a nie innego powodu w to wdepnąłem. Tak mam instalację gazową i też początkowo myślałem, że to ona może być przyczyną, bo początkowo myślałem, że tylko błąd wyskakuje na tylko na gazie, a szkoda...
Brakuje jeszcze 40% które realizuje sterownik gazu. Jestem tylko użytkownikiem dwóch sekwencyjnych instalacji gazowych, więc wszystkiego nie wiem. Ale wiem, że sterowniki Prins VSI potrzebuje sygnału czujnika temperatury reduktora (ustalenia momentu przełączenia na gaz), sygnał obrotów (że wał silnika się kręci), sygnału (wartości) ciśnienia i temperatury...
Teraz reszta : instalacja sekwencyjna spokojnie może być ustawiona na bogato. A jak ? ano wystarczy wziasc zalozyc sonde w dupke tlumika i wtedy widzisz jaki jest AFR w OL i CL i ustawiasz. W jaki sposób to zrobić w CL? Nie zajmuję się tym zawodowo, a amatorsko to mam tyko obserwacje z moich eksperymentów w corolli oraz wycinkowe z meganki i bez sondy...
Witam. Problem z instalacją LPG Prins'a VSI 1. Otóż gdy zmieniam temp przełączania t min z 40 na np 25 st toteż zmiany ustawień utrzymują się od 2 dni do 2 tygodni.. Yo samo tyczy się parametru tcold który jest usta wiosny na 100s. Zmień dokonałem programem prins diag wersja bodajże 2.5.1. mam 3 gwiazdki w lewym górnym rogu. Instalacja działa poprawnie....
Wg mnie, diabeł (prins) nie jest taki straszny, jak go malują. Jest o wiele mniej skomplikowany, od tych wysublimowanych marketingowo innych instalacji IV generacji i przez to mniej awaryjny i w zasadzie bezobsługowy, poza okresową wymianą filtrów gazowych i jak się ma pecha trafić na zasyfiony gaz, to czyszczenie reduktora. Dla mnie prostszy jest właśnie...
Witam! :) Posiadam samochód Hyundai Coupe, rocznik 2004 z silnikiem 2,0 o mocy 143km - benzyna + gaz (instalacja PRINSa). 2 miesiące temu pojawił się następujący problem: auto po odpaleniu falowało na obrotach i gasło (samochód zawsze odpalany jest na benzynie)- jedynie po dodaniu gazu przez ok. kilkanaście sekund udało się rozgrzać silnik na tyle,...
Nie wiem co Ci więcej poradzić. Przedstawię Ci moją historię z gazem. Mam Prinsa. Do 50tys.km chodził jak pszczółka. Po wymianie wtryskiwacza benzynowego zaczął grymasić. Myślałem że coś w serwisie przy jego wymianie sknocili i ich ćwiczyłem. Trwało z pół roku. Zregenerowali mi reduktor. Po czterech dniach to samo. W między czasie minęła gwarancja na...
Kupa bzdur... Po pierwsze w załączniku w pierwszym poście jest opisane wpięcie się w czujnik dla wskaźnika temperatury który nie ma kompletnie żadnego wpływu na pracę silnika. Po drugie silnikiem AKL steruje Simos, wiec "zimny VAG" go w ogóle nie dotyczy. Problem istnieje w niektórych Motronic-ach. A tu to po prostu niekompetencja gazownika że sobie...
Prins proponuje emulator temp. dla silników vagowskich z mechanicznym termostatem gdzie w fazie nagrzewania mieszanka jest wzbogacana. Emulator stale emuluje temp. 95stC. Załóżmy że ustawiamy temp. przełączania na gaz 30stC więc silnik może mieć wtedy około 40-45stC. Emulowanie temp. 95stC w momencie gdy silnik ma temp. 40-45st nie jest chyba niczym...
Jak masz smykałkę do majsterkowania to poradzisz sobie z tym. Na początek zakręcić gaz na butli i spuścić gaz z instalacji. Odłączyć przewody wodne, gazowe i elektryczne od reduktora. Przewody wodne jak nie są zdrewniałe to zacisnąć przed odłączeniem, żeby nie tracić płynu i nie zapowietrzyć układu. Jak zdrewniałe (twarde) to przy okazji wymienić. Przy...
Witam Szanownych Kolegów! Jestem "nowym forumowiczem" i usilnie próbuję zgłębić tajniki poprawnego funkcjonowania instalacji Prins VSI w mojej Cytrynce C3 1.4 . Z góry dziękuję za wszelkie porady, z zarazem przepraszam za ewentualny chaotyczny sposób opisywania problemu - wynika to z "początkowego odcinka drogi" zmierzającej do zgłębienia tego tematu....
instalacja prins prins instalacja ustawić instalacja prins
mercedes atego koło blokada telewizor micra pompa paliwo
Ursus C-330 – wystawanie tulei cylindrowych, tolerancje, regulacja, uszczelnienie głowicy Piła spalinowa zatrzymuje się łańcuch - przyczyny i rozwiązania