Witam, jedyna słuszna instalacja do tego autka Prins VSI z Brązową listwą Keihin, ewentualnie Vialle LPI, robiłem kilka takich autek, począwszy od chipowanych ze 180KM na 210KM lub 230KM, po oryginalne 225KM chipowane na 250KM, pierwsze z nich mają już po 100 tyś km na gazie zrobione i jakoś żadnemu się tłoki nie potopiły, ani zawory nie powypalały....
Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
Niestety, z tego co wiem ta instalacja w niektótych regionach Polski jest mało popularna - może ze wzgledu na cenę. Z opisu przypuszczam, że kolega ma ten sam problem,który i ja miałem, to znaczy (ja to tak nazwałem) syndrom pierwszego przełączenia. Objaw ten wystapił u mnie jeszcze w okresie gwarancji i serwis z tym sobie nie poradził, a jak przy tym...
Witam. Mój samochód to VW BORA 99r. 1.6 sr 101km. Instalacja prins vsi 2, niebieskie wtryski. Przez 3 lata nie miałem nic zmieniane programie prinsa. Od ok. roku jest problem z przejściem z pb na lpg na zimnym silniku na postoju lub przy dojeździe do skrzyżowaniu kiedy akurat chce przejść na gaz. Na ciepłym silniku jest okey. Co roku robiona regeneracja...
Wystarczy sprawdzić parownik 90% usterek w tych instalacjach. Wymienić membrany i rozwiercić na fi 3,3-3,4 otwór do popychacza regulującego ciśnienie. A wskazania to można ustawić na zbiorniku i zrobi to każdy gazownik.
Witam.Proponował bym udać się do serwisu i rozwiązać problem z sondą i o ile dobrze pamiętam to jest tam sonda szerokopasmowa[pomimo czterech przewodów i standardowych kolorów kabli]Bardzo często padała i jest dość droga[problem z zmiennikiem].Co do instalacji to musisz się liczyć z dość częstą i drogą regulacją zaworów.Koszt szklanki ;od 60zł.Cała...
Ja nie musiałem sugerować specowi i z nim dyskutować, bo sam wyczyściłem reduktor. Może się kazać, że będzie potrzebny zestaw naprawczy, jak membrana(y, mogą być dwie) będą zesztywniałe, u mnie nie było takiej potrzeby. Przy czyszczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na czystość otworu tulei pod trzpień i samego trzpienia jak i gniazda w którym chodzi...
Wynika z tego, że masz instalację w miarę sprawną więc zacznij od podstaw czyli ustawienie zapłonu, przewody WN, świece - przerwa generalnie cały układ WN. Nie piszesz jakie autko więc trudno podać coś konkretnego
Kolego, według mnie (może się mylę), sondy w Prinsie nie są podłączone do instalacji gazowej z tego powodu, że komputer gazowy wykorzystuje dane z komputera benzynowego i to on wprowadza ewentualne korekty. To szarpanie przy przełączaniu b>g przy zimnym silniku może być wynikiem lekkiego przepuszczania wtryskiwaczy gazowych. W wyniku tego w czasie postoju...
Witam, Panowie czy ktos rozwiazał juz problem z gasnieciem silnika??? Kolego sebalit czy Twoj problem sie rozwiazał? Moj problem polega rownież na pierwszym przełaczeniu na LPG z zimnego silnika, jest to BMW e60 z instalacja PRins instalacja sekwencyjna i w momencie przełaczania na gaz automatycznie wraca na beznyne i musze odczekać 10 min. (gazownik...
W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę i instalacja gazowa piszczała. Błąd to: Fault310: Idle pressure outside range. Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić :( Z reduktora idzie wężyk który trójnikiem jest podpięty do kolektora oraz do czujnika ciśnienia. Hmmm nie wiem czy to jest istotne ale w tym czasie...
Dodam, że reduktor to MB800 bez czujnika. Czujnik jest ale na listwie wtryskowej. Nie znam tej instalacji, więc tylko gdybam. Czujnik na listwie, to będzie czujnik temperatury i być może ciśnienia gazu i on nie ma nic wspólnego z momentem przełączania na gaz. To że reduktor nie ma czujnika temperatury, to nie znaczy, że go nie ma. Prawdopodobnie będzie...
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Ciekawy jestem jak to sobie wyobrażasz. Gdy ciśnienie w butli waha się od 2 do 12 barów w zależności od temperatury. Podobnie jak to rozwiązano w Vialle - pompa i reduktor. Trochę? Ze 200zł od sztuki sobie liczą za używane bez gwarancji, To i tak taniej niż wtryskiwacz benzynowy (do corolli płaciłem 480 zł/szt) i perspektywa, że dłużej wytrzyma niż...
Ja mam ostatnio problem z autkiem po hardcorowej jeździe. Moje autko Audi A4 B6. Moc 160koni (benzyna w turbinie). LPG instalacja: PRINS Na gazie wszystko OK, lecz na benzynie szarpie przy niskich obrotach (coś jak siada cewka, ale to nie cewka, bo na gazie jest OK). Dawniej było wszystko ok. VAG pokazuje: 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Nie wiem jak jest z tym usypianiem sterowników LPG w innych instalacjach poza OMVL Dream XXI N i Prinsem, bo w wymienionych czegoś takiego nie ma. Obydwa sterowniki podczas postoju pobierają ok. 60 mA. Problemy z akumulatorem u mnie pojawiły się gdy po przejściu na emeryturę zacząłem mniej jeździć. Problem ten potęguje też to, że obecnie ciepłe alternatory...
Kolego waljo , ja mam prinsa w corolli. Problem z którym się borykasz jest typowy dla nie domagań reduktora. Ja gdybym sobie nie zamontował na stałe manometru na gazie za reduktorem to też stale jeździłbym do gazownika. Na manometrze wszystko widać jak na łopacie. To jest wina braku swobodnego przemieszczania się trzpienia w prowadnicy i grzybka zaworu...
Wtrącę swoje trzy grosze. BRC nie znam, Prinsa mam. Prins korzysta z komputera benzynowego, nie ma swoich map (chyba tak to się nazywa), które mogą się rozjeżdżać (jeden element mniej mogący być przyczyną problemów). Według mnie laika, ta instalacja jest najbardziej dojrzała technologicznie. Mogę tyle powiedzieć, jak będzie u mnie następny samochód...
Opis jest w plikach programu. Na innym forum Gimak bardzo pomógł. Sprawa rozwiązana instalacja ustawiona. Działa o niebo lepiej niż na początku. Oby tak dalej. Temat uważam za rozwiązany. Dziękuję. Pozdrawiam.
Yaris adaptuje się niemal w czasie rzeczywistym, Jak napisałem moje spostrzeżenia dotyczą Prinsa w corolli. A trochę czasu straciłem na obserwacje, jak wyglądają przebiegi sondy lambda, korekt krótko i długoterminowych na benzynie i na gazie, zanim wyciągnąłem wnioski jakie będą optymalne parametry w Prinsie. Na podstawie tych obserwacji w mojej corolli...
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
Konkretna odpowiedz , tak spróbuję ustawić . Tylko chodzi mi o to ze może czujnik nie działa skoro podało wyższe ciśnienie . Bo instalacja wcześniej działała jak trzeba .
A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika? Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
Soft jest robiony pod konkretny model auta, niczego się tam nie ustawia. To jest gotowy, kompletny zestaw, dedykowany pod konkretne auto.
Mam pytanko odnosnie skladu mieszanki w prins'ie. Przy ostatniej wymianie świec niektore zaskoczyly mnie bialym nalotem- czyli mieszanka zbyt uboga. Wg na świecach nie powinno być żadnego nalotu, a tym bardziej przy jeździe na gazie. Przypuszczam, że silnik podbiera olej i nalot prawdopodobnie to efekt jego spalenia. Jest mozliwosc zmiany ustawien...
Temperaturę podniosłem na 45 stopni i bez zmian.Za to pojawił się nowy błąd 340-eugine Coolant temperature to long tolow.Czego dokładnie on może dotyczyć.Czy ktoś z was się z tym spotkał. 340Reduktor nagrzewa się zbyt wolno.-Dioda systemowa 2HzSprawdź połączenia wodne reduktora Ckeck you're water connections/circuit. Tyle na ten temat w instrukcji,...
Interfejs od 3 lat jest dostępny na allegro, co do softu trzeba kod i będzie działać. Regulacja jest dość ciężka ale soft ma parę fajnych ukrytych opcji. Problemem instalacji w naszym kraju jest zanieczyszczenie gazu i zacinanie się regulacji ciśnienia w parowniku. Raz ustawiona dobrze instalacja nie wymaga żadnych korekt, jedynie ustawienia ciśnienia...
Nie czary, tylko prawdopodobnie sterownik teraz cały czas widzi sygnał obrotów, obojętnie jaki co do wartości, ale jest i jest różny od zera. Z tego co czytałem na forum jak sterownik nie widzi obrotów (padnięty emulator lub brak sygnału np z czujnika połażenia wału), wtedy w diagu RPM stoi na zero i silnik nie będzie pracował na gazie. Jedyne co zrobiłem...
Nie ma takiej mozliwosci ze wtryskiwcze czekaja az reduktor nabije. W trakcie przelaczenia puszcza cewka ruszaja wtryski a redktor rozpreza gaz utrzymujac zadane cisnienie. Może jest tak w innych instalacjach gazowych, ale nie w Prinsie. W Prinsie jak reduktor jest zimny, to po osiągnięciu przez niego odpowiedniej temperatury (par. Temp_min - domyślnie...
Cześć Drodzy, szczęśliwi posiadacze OMEGASa, wszystkie ustawienia pt. FullGroup lub pół sekwencji są czysto elektronicznymi procedurami służącymi do adaptacji "słabych" pseudo wtryskiwaczy do bardzo wymagających systemów wtrysku. Pół sekwencja i fullgroup są owszem uprszczonym układem stosowanym w starszych autach ale dla instalacji wtrysku gazu stawiają...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Po podłączeniu odbII program pokazał ciśnienie 35 kPa, czyli 0,35 bara, co potwierdzałoby teorię o różnicy wynikającej z podciśnienia w kolektorze ssącym. Nadal jednak nie jestem do tego przekonany. Po pierwsze ta instalacja nie jest podłączona do kolektora ssącego (nie licząc wtryskiwaczy). Wcześniej zawsze ustawiałem tak, że na komputerze było w ok...
Ja mam corollę zagazowaną Prins'em od nowości, aktualny przebieg to 116 kkm. Check zapalł mi się wcześniej sporadycznie, ale jaki był kod tego nie wiem, bo zanim dojechałem do ASO (samochód na gwarancji), to check gasł a w historii było czysto. Po 85 kkm zaczął sie zapalać co 300 do 700, a kilka razy nawet po 1200 km od skasowania i tak jest do dzisiaj....
Po usunięciu tych błędów silnik zachowuje się tak sama. czy o to pytałeś mówiąc resecie komp? bo ja nie mam pojęcia jak się resetuje komputera Tak to miałem na myśli. U mnie usuniecie (skasowanie) błędów kasuje również inne ustawienia - te "nauczone". A jeśli chodzi o spalanie benzyny to też pali sporo około 18l. Czyli przyczyny należy szukać poza...
Dziś założyłem manometr i przy pierwszej próbie gdy powien się przełączyć na gaz ciśnienie wynosiło 2.3 bara Jak na wskazanie manometru to za wysoko. Do wskazania manometru trzeba dołożyć 1 bar - czyli ciśnienie wskazywane przez program diagnostyczny byłoby 3.3 bara. Nic innego nie pozostaje jak zainteresować się reduktorem. Jak duży przebieg reduktora,...
Tak .. tylko Prins nie zaleca podłączenia bezpośrednio pod "cewkę", jest nawet ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia sterownika od gazu. Sterownik nie potrzebuje bezpośredniej informacji o faktycznych obrotach. Przy emulatorze istnieje możliwość ustawienia w opcji parametru stałego 1000 obr/min Tu widzę, że ktoś sprzedaje coś takiego: https://lepard.eu/wp-content/uploads/201...
Autor przecież napisał że to jest nowa instalacja, co on by musiał tankować żeby przez osiem miesięcy zanieczyścił się reduktor. Dlatego napisałem przyczyna zanieczyszczony reduktor, wymaga wyczyszczenia, a być może zestawu naprawczego jak ma duży przebieg. więc tu prawdopodobnie skończy się tylko na wyczyszczeniu reduktora. Piszę to z autopsji, wystarczyło,...
Witam, to jest moje gniazdo diagnostyczne w Chrysler Voyager 98r 2.4 instalacja Prins I (po wymianie reduktora i filtrów w zakładzie pan powiedział mi, że zapomniał sprawdzić czy ma takie interfejsy i teraz nic nie może ustawić a próbował z interfejsem 4 PIN może nie potrafił podłączyć) Dodano po 7 http://obrazki.elektroda.pl/4109242900_1...
Ja bym się martwił bardziej tym, żeby wybrać właściwy warsztat, który by tą instalacje starannie zamontował i umiał ją ustawić. Co do instalacji dla mnie ważne jest aby wszystkie elementy były z jednej stajni (dobrane przez producenta instalacji i oprogramowania), osobiście polecam instalację Prins.
Mam Prinsa już prawie 18 lat. Ostatnio mało jeździłem i w czasie postoju odpinałem spod napięcia instalację i u mnie też ostatnio coś podobnego się dzieje. Czasem po włączeniu zapłonu też na przełączniku nie świeci się dioda systemowa (pomarańczowa) w prawym dolnym rogu, ale instalacja funkcjonuje poprawnie. Jak przełącznik jest ustawiony na pracę na...
brc to instalacja ulubiona przez druciarzy, nic się w niej nie ustawia i nie reguluje, albo zestroi się sama albo nigdy nie działa dobrze. Nie należy z całą pewnością do najlepszych na rynku i daleko jej do landi rezo czy prinsa, ale nawet zwykły stag z dobrymi komponentami bije ją na głowę
Czyli radzicie założyć gaz i tak po ok 1k km wymienić olej ( lub co co z oleju się zrobi) ? Gaz jak najbardziej. Wymiana oleju, ja normalnie wymieniałem olej co 20kkm, a pierwszą wymianę zrobiłem po ok. 6kkm, drugą po ok.12kkm, a następne już co 20kkm. Co do instalacji. Ja obecnie w jednym samochodzie mam OMVL Dream XXI N, a w drugim mam Prinsa. W...
witam. takiego nie robilismy ale mamy w trakcie 9-3 AERO z 2008 roku. nie jest to hybryda. natomiast co do instalacji to prosze nie pakować tam nic innego niż PRINSA bo bedzie to porażka. jedynie komp z PRINSA to prawqidlowo obsłuży. oczywiście robione u tych co maja PRINSA w małym palcu. nie zaszkodzi skorzystać z hamownii podwoziowej przed i po montazu....
Mam Prinsa, przerabiałem ten temat, opisałem go na tym forum i nie będę się powtarzał. Jak kogoś to interesuje to niech prześledzi moje posty na ten temat. Pisałem je jako krytyczny użytkownik instalacji. To co teraz piszę to proszę traktować jako uzupełnienie poprzednich postów. Temperaturę przełączania na początku (2.5 roku) miałem ustawioną na 25st.C....
jeżeli cena jest sprawą drugorzędną to może zdecyduj się na prinsa czasami warto pokonać trochę kilometrów na profesjonalny montaż, by później nie mieć problemów z funkcjonowaniem instalacji, a filterki można samemu wymienić jeżeli decyzja padnie na prinsa jedynymi problemami jakie mogą Cię spotkać, to co jakiś czas czyszczenie reduktora i wtryskiwaczy(są...
Podejrzewam, że sekwencyjny wtrysk benzyny, plastikowy kolektor ssący - więc radziłbym instalację IV generacji (sekwencyjną) i raczej markową, nie składak. Jaką, to już Twój wybór - ważne, żeby była założona i ustawiona starannie, bo to później procentuje nie ma problemów) i później dostęp do kumatego serwisu. Ja eksploatuję dwie sekwencje OMVL i PRINS...
Wiem ,że przynudzam,,ale z przełącznikiem nie było nic robione,,instalacja działała bez zarzutów przez okres 3lat,,a przełącznik nie zapala się non-stop tylko od czasu do czasu,,(z moich obserwacji wtedy jak mocno przyspieszam,,,,i załącza się turbo) Czy to może mieć coś wspólnego z instalacją elektr.( złączki nie stykają) a może z jakimś czujnikiem,,,,i...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... To są identyczne objawy.Ale reduktor u mnie jest po regeneracji.Oczywiscie wyczyszczony z tego szlamu co w nim był.Czy w ciągu 1,5 miesiaca znowu się zabrudził ?No i u mnie gaśnie a nie przechodzi na benzyne.I tu jest problem. Kolego, ja po takich chimerach dokładnie wymyłem reduktor i po zamontowaniu...
Kolego n.lakomiec , ja mam corollę 1.4 vvti 71kW i takie mam ustawienia Prinsa (podane niżej) i instalacja chodzi dobrze. Te parametry jak sprawdzałem to są takie jakie zaleca Prins. Porównaj te parametry z moimi i jeżeli twój samochód ma silnik o podobnych parametrach to spróbuj jakby chodził na moich. Parametr 16 - TSO_warm przestawiłem na 200 dla...
Brakuje jeszcze 40% które realizuje sterownik gazu. Jestem tylko użytkownikiem dwóch sekwencyjnych instalacji gazowych, więc wszystkiego nie wiem. Ale wiem, że sterowniki Prins VSI potrzebuje sygnału czujnika temperatury reduktora (ustalenia momentu przełączenia na gaz), sygnał obrotów (że wał silnika się kręci), sygnału (wartości) ciśnienia i temperatury...
Nie tylko powroty na benzynę mogą być objawami niedostosowania wydajności cieplnej czy ciśnieniowej, zapalanie kontrolki CHEK ENGINE, szarpanie przy dużych obciążeniach itd. Kolega v88 trochę się zapędził, nawet instalacje Prins czy Landi Renzo mogą przesterować mapę benzynową jeżeli są nieodpowiednio skalibrowane, duży plus tych instalacji to bardzo...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
witam. w zasadzie na to maja 3 głównie problemy: instalacja WN,złe ustawienia,niedogrzany nreduktor
Zakupiłem interfejs na USB,aby nie bawić się w klucze itd. Mam do niego sterownik,aby rzekomo pracował,zrobiłem jak sprzedający opisał: 1.Zainstalowałem sterownik do USB z podpiętym Interfejsem 2.Wpisałem dane w instalacji podane na płytce ( takie same znalazłem też na Elektrodzie ), instalacja przeszła 3.Odpaliłem program,aby sprawdzić jaki COM pokaże...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
Po pierwsze witam całą Społeczność elektrody, na różne tematy wiele się tu już dowiedziałem. Wreszcie dokonałem też rejestracji, bo nie mogłem odszukać rozwiązania. Poza tym może przyszłości uda mi się podzielić pewnymi swoimi doświadczeniami. Mam Opla Fronterę B 2.2 z instalacją VSI Prins. Od ponad roku zwalczam różne usterki, bo okoliczni gazownicy...
Witam. Problem z instalacją LPG Prins'a VSI 1. Otóż gdy zmieniam temp przełączania t min z 40 na np 25 st toteż zmiany ustawień utrzymują się od 2 dni do 2 tygodni.. Yo samo tyczy się parametru tcold który jest usta wiosny na 100s. Zmień dokonałem programem prins diag wersja bodajże 2.5.1. mam 3 gwiazdki w lewym górnym rogu. Instalacja działa poprawnie....
Ja to dementuję i wszyscy są szczęśliwi. polemika z panem nie wydaje mi się zasadna. Podam przykłady samochodów z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG, które serwisuję: - Saab 900 przebieg 670 tyś km od pierwszego dnia w gazie Necam. Do dnia dzisiejszego bez remontu silnika, silnik trzyma kompresję, nie słychać zaworów - Subaru Forester instalacja...
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
To żeby ciśnienie ustawić zgodnie ze sztuką, to trzeba mieć program diagnostyczny do danej instalacji (w tym przypadku do prins'a), a nie każdy gazownik go ma. Powiem jak ja to zrobiłem nie mając programu. Dużo wcześniej, aby obserwować jak się zmienia ciśnienie gazu w instalacji, zamontowałem sobie manometr na przewodzie gazowym po reduktorze, więc...
Witam Jak w temacie mam problem z instalacją☻. Po regeneracji reduktora chciałbym ponownie ustawić wszystko od początku. Piszę z prośbą do forumowiczów, żeby ktoś udostępnił parametry bazowe instalacji Prins dla silnika 2.6 V6 ABC. Silniki były montowane w Audi 100, Audi 80, Audi A4. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
"do powiedzenia odnosnie gazu maja posiadacze "traktorów" i aut tylko z PB" Akurat kolego dino777 użytkuje auta na lpg od 11lat i przechodziłem przez 2generacje (lovato), 3generacje (necam), a obecnie od 6 lat prins w audi, ktore samemu dostrajalem żeby byla ustawiona jak najlepiej bo jak mi fachowcy ustawili to korekty dlugie miałem ok -7.8 . Jak zrobiliście...
Hmm to nie chodzi o spaliny lecz samo ustawienie, mało kto to potrafi zrobić porządnie. Znam przypadek samochodu audi a4 1.8T do której została założona instalacja prinsa i od momentu założenia wyskakiwał błąd małej sprawności kata, błąd pojawiał się tylko na lpg. Kat został zmieniony na nowy oryginalny i po 30km znowu błąd kata, znowu nie sprawny?....
Na początek uściślijmy, instalacja gazowa to Prince, czy Prins VSI. Prince nie znam, natomiast Prins VSI mam w corolli i coś na jej temat wiem i w tym temacie mogę się wypowiadać. Ja w opisywanej sytuacji sprawdziłbym, jak wygląda wykres sondy widziany przez sterownik benzynowy. W VSI ten błąd (konkretnie jaki jest kod tego błędu?), może być wynikiem...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Właśnie z tego, a nie innego powodu w to wdepnąłem. Tak mam instalację gazową i też początkowo myślałem, że to ona może być przyczyną, bo początkowo myślałem, że tylko błąd wyskakuje na tylko na gazie, a szkoda...
Program który urzywałem do Hyundaia to CASCADE. Nie znam tego programu, ale nie jest to program diagnostyczny do instalacji gazowej i nie daje wglądu w to co widzi sterownik gazowy. Obwiniam za to instalacje LPG. Daje krótsze czasy wtrysku i sterowniki benzyny zapisuje to w swojej mapie i jak go odpalę zimnego to daje za mało paliwa przez te 30s do...
Chodzi o to w jakich warunkach-okolicznościach występują usterki, które Cię niepokoją. W tym przypadku chodzi o to, czy ta usterka (gaśnięcie, szarpanie) występuje tylko na zimnym silniku przy przejściu na b->g, czy na ciepłym też, występuje stale czy okresowo, jakie są warunki temperaturowe na zewnątrz, itd. Na podstawie tych informacji czasami doświadczony...
To, że tak dzieje się u Ciebie nie oznacza, że wszyscy tak mają To prawda. Możesz wyjaśnić w jakim celu instalacja gazowa jest pod napięciem jeżeli kluczyka nie ma w stacyjce? Widzisz w tym jakiś sens? O to trzeba by pytać twórce instalacji. W obydwóch instalacjach które wymieniłem sterownik dostaje dwa plusy, jeden bezpośrednio z akumulatora, a drugi...
Teraz reszta : instalacja sekwencyjna spokojnie może być ustawiona na bogato. A jak ? ano wystarczy wziasc zalozyc sonde w dupke tlumika i wtedy widzisz jaki jest AFR w OL i CL i ustawiasz. W jaki sposób to zrobić w CL? Nie zajmuję się tym zawodowo, a amatorsko to mam tyko obserwacje z moich eksperymentów w corolli oraz wycinkowe z meganki i bez sondy...
Na początek jakie masz wtryskiwacze gazowe (kolor) i jaką silnik ma moc z 1 cylindra? Ja zacząłem bliżej przyglądać się instalacji jak zaczął mi się zapalać check (P0420). Kupiłem wtedy interfejs ELM327 i na płycie do niego dołączonej był program EasyObdII. Po podpięciu kompa do silnika zacząłem podglądać pracę sondy lambda i odchyłki (korekty). Na...
Witam! :) Posiadam samochód Hyundai Coupe, rocznik 2004 z silnikiem 2,0 o mocy 143km - benzyna + gaz (instalacja PRINSa). 2 miesiące temu pojawił się następujący problem: auto po odpaleniu falowało na obrotach i gasło (samochód zawsze odpalany jest na benzynie)- jedynie po dodaniu gazu przez ok. kilkanaście sekund udało się rozgrzać silnik na tyle,...
Nie wiem co Ci więcej poradzić. Przedstawię Ci moją historię z gazem. Mam Prinsa. Do 50tys.km chodził jak pszczółka. Po wymianie wtryskiwacza benzynowego zaczął grymasić. Myślałem że coś w serwisie przy jego wymianie sknocili i ich ćwiczyłem. Trwało z pół roku. Zregenerowali mi reduktor. Po czterech dniach to samo. W między czasie minęła gwarancja na...
Też mam sekwencję OMVL, nie wiem czy z literą N. Na razie nie miałem z nią żadnych kłopotów. Natomiast na sekwencji Prins zaraz po wymianie membran, po czterech dniach wróciły te same niedomagania. Co tam było nie wiem, bo to serwis w okresie gwarancji się tym bawił i robił z tego tajemnicę. Po gwarancji po ok 5-6tys. od wymiany znowu instalacja zaczęła...
Do meganki nie potrzeba lubryfikacji te silniki maja trwale glowice moja ma 200 tys na gazie a w sumie 360 tys przebiegu i nie zuzywa nic oleju Dobrze te silniki wspolpracuja nawet na valtekach zwyklych czerwonych szybkie wtryski sa lepsze ale to nie silnik full group by to bylo wymogiem do dobrej pracy dobra konfiguracja do tego auta to: Stag /Kme...
Witaj, wg mnie instalacja staga jest lepsza od kme, więc polecam staga. Jeśli chcesz mieć mało problemów z gazem to BRC albo Prins, tyle że tankowanie przy tych instalacjach tylko dobrego gazu. Jak założysz staga z reguktorem tomasetto alaska lub wzmocniony artic do tego dodasz listwy hana lub tansze ale tez dobre REGa to bedziesz zadowolony, najwazniejsze...
Łukasz 1 jeszcze nie dostałem tych cewek, ale nie wiem co chciałeś osiągnąć stwierdzeniem toyota nie nadaje się do gazu? W tym samochodzie jest zamontowany gaz PRINS, nie wiem czy rozumiesz zasadę działania takiej instalacji, bo nie jest to konwencjonalne - typowe rozwiązanie instalacji. Ta instalacja została zamontowana jeszcze przed sprzedażą w salonie...
W którym miejscu widać tę radykalną korektę? Na którym obrazku. http://obrazki.elektroda.pl/4335040800_1... par. 06. chwilowa korekta wtrysku-Bank1 (STFT) = 21.1% par. 07. korekta wtrysku-Bank1 (LTFT) = 24.2% Te parametry wg mnie są skrajnie wysokie i to oznacza, że czas wyliczony przez ECU jest wydłużany (wskazania 1 sondy lambda)...
Witam Szanownych Kolegów! Jestem "nowym forumowiczem" i usilnie próbuję zgłębić tajniki poprawnego funkcjonowania instalacji Prins VSI w mojej Cytrynce C3 1.4 . Z góry dziękuję za wszelkie porady, z zarazem przepraszam za ewentualny chaotyczny sposób opisywania problemu - wynika to z "początkowego odcinka drogi" zmierzającej do zgłębienia tego tematu....
prins instalacja instalacja prins ustawić instalacja prins
volvo silnika monitoring parkingu szlifierka stołowy kupić
Sterownik do wentylatora termoobiegu piekarnika - płynny start od zera Instrukcja obsługi myjki ciśnieniowej Kärcher K2.14 - gdzie znaleźć?