Czy założony mechanizm wycieraczek jest oryginalny? nowy/używany?
ustaw ten korbowód i tyle, ile ci można mówić? Luzujesz nakrętkę bodaj szóstka tam była, zwalasz korbowód z osi silnika, włączasz silniczek i wyłaczasz (manetką) silnik ustawi się w położeniu spoczynkowym. Ustawiasz wycieraczki w dole szyby, zakręcasz korbowód i już.
zwłaszcza gdy odkręcają dźwignię mocowaną do osi silnika Kolega chyba nie miał do czynienia z tymi wycieraczkami :D Ustawić pióra w tryb serwisowy i włączyć zapłon.
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
Odkręcić nakrętkę od silnika do mechanizmu zwykle rozmiar 13. Zdjąć cięgno mechanizmu i uruchomić wycieraczki na raz aby ustawił się silnik w pozycję wyjściowa. Ustawić mechanizm wycieraczek tak aby dostęp do w.w nakrętki był najtrudniejszy i skręcić. Przed montażem ramion wycieraczki sprawdzić czy zachowuje się właściwie.
Można bez problemu naprawić ten stary silniczek. Co do nowego silniczka to mam wrażenie że nie umiesz ustawić zera mechanizmu.
Ustawiony źle mechanizm i same pióra.P
Witam Jak prawidłowo ustawić ramię mechanizmu wycieraczek względem silniczka. https://obrazki.elektroda.pl/5385536700_... Dokładnie chodzi mi o ustawienie ramienia przykręcanego do silniczka względem oznaczeń na podstawie ,,LD¥, RD¥ czy może którychś z tych skrajnych znaczków ¥¥ Dodam że próbowałem a właściwie kombinowałem szukając...
W końcu koniec naprawy wiec nie do końca by to co pisaliście Co było u mnie: 1.Zapieczone tuleje tak to najczystsza przyczyna wady wycieraczek po nasmarowaniu ich 2 Wymieniłem szczotki 3. wycieraczki wariowały trzeba było ustawić mechanizm sterujący wycieraczkami w zdjęciu poniżej ( chodz co do tej czynności nie mam pewności czy by się sam nie ustawiły)...
Sprawę wycieraczki dzisiaj zakończyłem. Okazało się że wysypany był mechanizm wycieraczki i w zależności jak się ustawił tak działała wycieraczka. Wymieniłem cały mechanizm z silniczkiem i po problemie. Pozdrawiam
Serdecznie dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście rozregulowało się położenie mechanizmu na trzpieniu silniczka wycieraczek. Tylko wydawało mi się, że wprowadziłem jakiś tryb serwisowy. Po ustawieniu zgodnie z instrukcją montażu silniczka wycieraczek, wszystko wróciło do prawidłowego stanu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Zamykam temat jako rozwiązany....
źle ustawiłeś mechanizm.
Ściągnąć ramie wycieraczki i na wieloklinie ustawić potrzebne położenie.
Pacjent Renault Clio 3, 2006, 1.2 beznyna - po wielkim deszczu zaistniał problem ze światłami oraz wycieraczkami. Na ten moment, zweryfikowałem poprawność działania przełącznika zespolonego kierunkowskazów (wymieniłem na nowy), odepchałem odpływy z podszybia (stała woda), sprawdziłem mechanizm i silnik wycieraczek (sprawne). Inne fakty - światła zapalają...
Te trybiki muszą być na środku więc po wykonaniu obrotu zostaje ząb albo na jednej stronie albo na drugiej, koło plastikowe nie ma znaczenia ustawi się samo. Po poskładaniu zamontować silnik/bez pióra/ włączyć i wyłączyć silnik się ustawi i wtedy założyć ramię z piórem. P http://obrazki.elektroda.net/36_12511974...
Wykręć ramie mechanizmu od silnika włącz zapłon włącz i wyłącz wycieraczki jak silnik stanie to ściągnij ramiona w najniższe połozenie i zamontuj ramie mechanizmu wycieraczki. Jeżeli dobrze zmontowałeś to piora wycieraczek zejdą w najnizsze połozenie i zatrzymają się jeżeli nie to musisz skorygować. Jak to zrobisz to ustawisz ramiona wycieraczek żeby...
Zamontój silnik, podłącz zasilanie, włącz i wyłącz wycieraczki żeby ustawić silnik i teraz montujesz mechanizm w osi.
mechanizm nowy załozony Dodano po 4 klm787 wycieraczki ustawione prawidłowo nie biją w słupek boczny szyby ani tez w podszybie.. mechanizm nowy.. nic nie trze nic nie piszczy.. A moze przekaznik pod kierownicą...???
Najprawdopodobniej masz źle założony mechanizm na silnik. Musisz odkręcić nakrętkę na wałku silnika, zdjąć ramię mechanizmu, ustawić wycieraczki na dole szyby i wtedy założyć ramię na silnik. Silnik ma być w pozycji w której sam się zatrzymuje. Mówię o tym małym ramieniu na silniku wycieraczek. Film z innego auta ale o to samo chodzi. https://www.youtube.com/watch?v=QZufwhgy...
Witam. Pewnie masz racje ponieważ nie znalazałem żadego czujnika. Mam prośbę możesz podać sposób usunięcia tej dolegliwości bo troszkę mnie to wpienia. W jaki sposób ustawić mechanizm na samym silniczku????
Dziękuje. Nie wiem o co to chodziło, ale jak wycieraczkę podłączałem pod zasilacz to działała. Na aucie też, lecz gdy założyłem ramiona to nie. Ściągnąłem ramiona i dalej nic. Znowu wyciąganie i pod zasilacz i działa, znów na auto i puściłem kilka razy silniczek i dopiero ramiona założyłem i jak na razie działa. Problem pojawił się chyba dlatego, że...
Witam Państwa! Mam problem, dzisiaj wymieniłem mechanizm wycieraczek przednich i nie mogę ustawić całych ramion wycieraczek przednich. Mam tam tzw. "kropeczki" i na kropeczkach to ustawiłem, ale jak włączę spryskiwacz to wycieraczki nie wracają do swojego położenia właściwego, tylko idą całkowicie pod szybę, proszę o pomoc. Mechanizm jest europejski...
Jeszcze jest jedna sprawa, w momencie gdy wycieraczki zostają uruchomione nie idą one od razu do góry tylko wykonują ruch 2cm w dół (tak jakby chciały wejść pod maskę) i dopiero później idą do góry. Być może mechanik przy wymienianiu silniczka źle ustawił mechanizm...
witam jeśli tak się dzieje to masz uszkodzony mechanizm w silniku wycieraczki , który powinien zatrzymac wycieraczkę w odpowiednim miejscu , prawdopodobnie przegrzała się i odgieła blaszka , nie łaczy , rozkręć mechanizm i sprawdz
Wtych z 4 pinami może być identyczna elektronika ale inny wsad w CPU. W poprzednim poscie opisałem jak poprawnie ustawić silnik po rozebraniu. Wystarczy bez przykręconego ramienia mechanizmu wycieraczek podłączyć silniczek. Powinien się automatycznie skalibrować. Następnie przykręcasz ramie z zachowaniem przerwy 3-4 mm. Z korpusem miałem podobnie wystarczyło...
Wszystko działa jak potrzeba na razie obyło się bez wymiany. Dostałem się do mechanizmu, zdjąłem go z silnika ustawiłem wycieraczki jak powinny być wszystko skręcone do kupy i działa.
Witam Mam problem z wycieraczkami przednimi w citroenie C5 z 2010r. Podczas jazdy zablokowala sie lewa przednia wycieraczka. Skokowo wrocila do pozycji bazowej po czym jak chcialem uruchomić to rusza do gory z 5cm i wraca na dół i tak w kółko. Pozdrawiam Jeżeli jedna z wycieraczek pracuje poprawnie, to nie szukaj problemu w silniku i jego przekładni....
ramie wycieraczki ma wyrobione frezy.Czy to jest przyczyna mojego problemu, Nie. Gdyby to była przyczyna problemu to by Ci zachodziło na podszybie, nie na słupek Dodano po 1 czy może jest źle ustawiony mechanizm Tak
czyli jak dobrze rozumiem wycieraczki tak działaja bo za mocno przykrecilem tamta srubę mocującą.. Nie za mocno (powinna być mocno) ale w złym polożeniu dźwigni. Kolega spróbuje ustawić ją mniej więcej jak na mojej fotce - moze się uda...
Akurat Twój problem może być inny, ja odpowiadałem autorowi tematu. Jemu wycieraczki zatrzymują się tylko na środku, wtedy trzeba ustawić mechanizm i dokręcić go. U ciebie problem może być np z krańcówką, coś zardzewiało, coś się obluzowało. Stawiałbym na problem bardziej elektryczny.
Witam Mam problem z wolno pracującymi wycieraczkami, które na suchej szybie prawie nie poruszają się, a na mokrej na najszybszym biegu pracują stanowczo za wolno i czasem trzeba pomagać im żeby ruszyły jak sie dłuższy czas nie używa. Czasami da się zauważyć, że wycieraczki "rozpędzają się" z biegiem czasu np po 5 min pracy, ale i wtedy pracują wolniej...
Wszystko nasmarowane zarówno mechanizm jak i sworzeń w tulei, a jak podniosę wycieraczkę (od szyby) to nie ma efektu :( czyli też wykonuje 1/3 ruchu. Dziwi mnie to że jak włączę spryskiwacz jest ok :o może to jakiś przekaźnik który odpowiada za czas podawania prądu na silniczek mechanizmu? A może da sie to jakoś ustawić w sterowaniu?
Prawdopodobnie źle ustawiłeś ramię wycieraczki na wieloklinie osi silnika. Zrób tak: - w chwili gdy ramię opadnie o te 5 cm w dół, wyłącz stacyjkę; - odkręć nakretkę i zdemij ramię z wieloklinu ośki, przemieść ramię w górę w pozycję na której powinna zatrzymać się i ponownie przykręć. Sprawdz doświadczalnie ruch ramienia, ewentualnie skoryguj ustawienie.
Wymień silniczek alb dorób inną blaszkę krańcówki. A tak przy okazji- mechanizm korbowy robrze ustawiony na ośce silnika?
Wolno działająca wycieraczka. Nasmarowany mechanizm, nasmarowany teleskop, sprawdzałem z oryginalnym piórem, sprawdzałem przekażnik w puszce bezpieczników, masa jest dobra. Właśnie wróciłem po 6 godzinach na mrozie do domu. Wyjąłem cały mechanizm rozebrałem go na części, wyczyściłem, nasmarowałem, silniczek po odłączeniu mechanizmu zmienia szybkość...
Raz, że przy większym śniegu to może nie dać rady, albo powyginać talerz, dwa od ruchów mechanizmu wycieraczki przestawi Ci go i będzie trzeba wejść zima na dach i ustawić :)
sprawa została rozwiązana. 1. silnik jest używany-jest sprawny lecz wyrobił sie wielowypust i to jest sprawca zamieszania. 2 rzeczą było złe ustawienie (dosłownie o kilka ząbków) cięgna który napędza cały mechanizm
ustawiłem wycieraczki w odpowiedniej pozycji wyłączając stacyjkę w odpowiednim momencie, rozkręciłem nakrętkę która łączy silniczek z mechanizmem później włączyłem sam silniczek aby ustawił się w odpowiedniej pozycji i wszystko ponownie skręciłem do kupy i chodzi jak należy.
A ta płytka z ścieżkami ślizgowymi nie mogła się jakoś przesunąć, jak ośka była zatarta to różne rzeczy mogły się dziać. Czy to duże kółko na którym są ścieżki, ząbki do ślimaka i umocowanie ramienia mimośrodu składa się z jednego elementu czy może z dwóch które na wskutek zatarcia tulejki się przesunęły. Według mnie ułożenie ścieżek ślizgowych na drugim...
Witam, Ja zrobiłem tak: 1. Wymontowałem mechanizm 2. Odkręciłem tylną ściankę 3. Ściągnąłem zabezpieczenie wałka (na szczycie, zaraz pod gwintem mocowania wycieraczki) 3. Wybiłem wałek (należy oprzeć otwartą obudowę (korpus) o dwie deski, tak aby elementy metalowe mechanizmu podczas wybijania mogły wejść między deski) Im bliżej nakrętki znajduja się...
Witam wszystkich! Zanim opiszę mój problem to zaznaczę, że przekopałem sporo stron www i w tym również elektrodę i nie spotkałem się z moim kłopotem. Usterka dotyczy samochodu VW Touran 1.9TDI 2004 silnik AVQ wersja wyposarzenia BASIC. Otóż wycieraczka w najmniej spodziewanym momencie potrafi się zatrzymać i sobie stoi - zawsze w pozycji skrajnie pionowej....
Witajcie, proszę o radę. Punto I ma bardzo mocno szurający/wrzeszczący mechamizm przednich wycieraczek, odgłos dochodzi od strony kierowcy w podszybiu pod wycieraczkami. Wlałem WD40 pod uchwyty na których są zawieszone ramiona wycieraczek aby odrdzewiacz spłynął w dół i nic to nie pomogło. O co chodzi? Prezentuję dwa nagrania audio (wystarczy dać play...
Z tego co mówisz to chyba mechanizm wycieraczek masz źle ustawiony. musisz rozpiąć na wieloklinie silnik 1.włączyć i wyłączyć silnik aż skończy cykl. 2.po wyłączeniu silnika dźwignią wycieraczek ustawić na maxa w dół. 3. skręcić na klinie silnik. 4. następnie ustawić prawidłowo wycieraczki ( rozpiąć ramiona wycieraczek na klinach, opuścić na max) ewentualnie...
problem polega na tym iż, prawa wycieraczka przy pozycji zerowej nie pokrywa się z czarnym polem przedniej szyby (jest wyżej niż powinna być - zasłania pole widzenia kierowcy). Czy mechanizm wycieraczek można regulować czy jedynym wyjściem z tego problemu jest obniżenie ramienia na wieloklinie?? W jaki sposób połączone jest ramię wycieraczki z trzpieniem...
Masz żle ustawione na wieloklinie silnika wycieraczek .Zajrzyj pod maskę czy przypadkiem nie obrobił ci się ten wieloklin. Trzeba zdemontować podszybie i dobrze obejrzeć cały mechanizm.
powie mi ktoś jeszcze jak ustawićramię mechanizmu od silniczka wycieraczek przednich bo były zastane rozebrałem chodzą ale nie wiem w jakiej pozycji ustawić to ramię kture się przykręca do silniczka
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu więc dodaję nowy. Po włączeniu zapłonu na wyjściu z kostki pojawia się napięcie na jednym z pinów, ok. Po włączeniu wycieraczki pojawia się drugie napięcie na czasówce, ok. Problem polega na tym, że po złączeniu kostki pojawia się napięcie na obydwu pinach (nawet bez włączenia wycieraczki), silniczek nie chodzi,...
Myślę że są dobrze ustawione ponieważ jak działają to wyciera ok od jednego końca szyby do drugiego. Masz źle zestawiony mechanizm od wycieraczek. Zdejmij pióra i wykorbienie na silniczku, włącz i wyłącz silniczek, niech hamulec go zatrzyma we właściwej pozycji. Później załóż wykorbienie na silnik w odpowiedniej pozycji i na końcu pióra.
ide do roboty jak dostane sie do klapy i zamienie to dam znac jakie efekty:) Dodano po 43 zamieniłem te dwa druciki miejscami ale niestety wycieraczka nadal kreci sie w ta sama strone:/ Dodano po 12 nawet gdybym spróbował ustawic wycieraczke w pozycje startowej pionowej i miała by pracowac od prawej do lewej tak jak teraz działa ten silniczek to coś...
Musisz odkręcić cięgno silnika, ustawić mechanizm tak, aby był w dolnym martwym punkcie i przykręcić ramie silnika i sprawdzić czy działa prawidłowo.
Ale to chodzi na boki ten mechanizm wycieraczki, myślę żeby to działało w linii prostej, bo w prototypie ustawienie dźwigni jest metoda prób i błędów. Może jakiś popychacz, tak wpisałem w google. To proponuję napęd od wycieraczek. Ma już gotowy styk do zatrzymania w pozycji początkowek, moc można regulować za pomocą dowolnego PWM, czy napięciem z przetwornicy....
Tak, przestawić korbę na osi przekładni w odpowiednie miejsce. Odkręcasz korbę, włączasz wycieraczki i czekasz aż mechanizm zrobi pełny obrót i sam się wyłączy, po tym zakładasz korbę w taki sposób aby ramiona wycieraczek były max. na dole.
Witam, Opiszę problem najprościej jak potrafię. Po zakupie fiata seicento 900 z 2001 roku zauważyłem, że nie działa tylna wycieraczka. Rozmontowałem układ. Następnie sprawdziłem tuleję, niestety była przerdzewiała. Wybiłem ją i przeszlifowałem oraz zabezpieczyłem. Wypadło mi to niebieskie kółko ze ścieżkami stykowymi. Jednak okazało się że silnik nie...
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Musisz wymontować cały mechanizm wycieraczek /zdemontować cięgna/zsilnikiem to ustrojstwo na stół .Zacireają się przedewszystkim ośki na których są zamocowane piórka.Rozbierz ,umyj w czymś co rozpuści brud stary smar rdzę póżniej nasmaruj smarem złóż i po kłopocie-musi chodzić gładko ,silnika nie ruszaj.Zapamiętaj jak są ustawione cięgła abyś mógł identycznie...
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu ( bez mechanizmu wycieraczki) uruchomić i zatrzymać....
Jak wyciągniesz lampę, którą łatwo się wyciąga ściskając z obu stron to zobaczysz jaki ma kolor przewód. Proszę bardzo: https://obrazki.elektroda.pl/3445879000_... https://obrazki.elektroda.pl/2457882200_... https://obrazki.elektroda.pl/1942279600_... Cała tylna klapa w kombi. Na schemacie są oznaczenia...
Cały mechanizm był rozbierany ponieważ się wycieraczki się zapiekły i musiałem nasmarować. rozbierałem też silnik wycieraczek żeby zobaczyć co się tam dzieje, ale nie wiem co mozna wew. ustawić. Przyznam się, że troche pobawiłem się tymi dwoma stykami tzn. trochę je odchyliłem, żeby lepiej przylegały do tych dwóch blaszek na kole zębatym. Czy może to...
Wymiana mechanizmu wycieraczek w Toyocie Avensis z 2000 roku. Cześć! Z przyjemnością pomogę Ci w wymianie mechanizmu wycieraczek w Twojej Toyocie Avensis z 2000 roku. Poniżej krok po kroku wyjaśnię, jak możesz to zrobić: ### Narzędzia, które będziesz potrzebować: 1. Zestaw kluczy nasadowych 2. Klucz płaski 3. Śrubokręt płaski i krzyżakowy 4. Może przydać...
Witam, sprawa nie dawała mi spać.. Problem rozwiązany. Silnik wycieraczek dostaje sygnał bezpośrednio z modułu Bordnetz, cienkim przewodem fioletowo-białym, który po stronie modułu jest w wtyczce F, pin 3. Sprawdziłem ciągłość tego przewodu i miernik pokazywał że jej nie ma. Zmyliło mnie to że mierząc prąd między linią LIN a masą we wtyczce od silniczka...
W tym aucie każda wycieraczka ma osobny silniczek. To nie jest jeden mechanizm spięty jednym silniczkiem. 1) Jak przestawisz wycieraczkę to czy po włączeniu zapłonu ona w jakikolwiek sposób drgnie? 2) Może być tak, że nie jest dokręcona i luźno chodzi na wieloklinie Jak dokręcenie nie pomoże to najprościej kupić inny, używany silniczek i założyć. Tam...
Witam Posiadam Suzuki Alto 800, otóż od pewnego czasu spada mi mechanizm przednich wycieraczek po prostu wypada z gałek i trzeba kombinować jak to ustawić z powrotem. Chciałbym to w końcu wymienić bo zdarza się to ostatnio za często w okresie zimowym przy opadach. Tylko problem tkwi w tym że nie bardzo jest dostęp do wymiany tych gałek i chciałem się...
Odświeżam dla potomnych, temat został usunięty przez moderatora, nie wiem czemu. Jednak znalazłem uszkodzenie i może się komuś to przyda. W Mercedesie nie da się włączyć ciepłego nadmuchu, na sterowniku ustawiam temp. na maksa, a dmucha zimne. Pokazało dwa błędy 9622 i 9630 - nie mam pojęcia, co one znaczą. Zawór pod wycieraczkami ma napięcie, płyn...
http://obrazki.elektroda.pl/6450894800_1... Wycieraczki źle pracują, zatrzymują się, opadają wolno i nie dochodzą do końca, występuje nawet taki efekt, że przy dużej prędkości są tak słabe, że wiatr wstrzymuje ich pracę za to może być odpowiedzialne złe ustawienie ramion mechanizmu względem osi mechanizmu. Odświeżam temat "ASTRA G przednie...
Witam, Postanowiłem wrzucić swoje zdjęcia do kategorii "Kto to Panu zrobił" i pokrótce je opisać. W domu dziadek z nadmiaru wolnego czasu lubi sobie przerabiać (jak to mówi ulepszać lub naprawiać ) różne rzeczy. Instalować ulepszenia itp. Pewnego dnia wpadł na pomysł instalacji paneli słonecznych, przetwornicy akumulatorów itp. koszta około 10000-12000zł...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam. Padł mi silnik wycieraczek w clio III z 2006 roku. Wcześniej wycieraczki chodziły bez problemu. Zanim wymieniliśmy silnik szukaliśmy przyczyny na starym silniku demontowaliśmy go itp i wysiadł wtedy tryb czasowy wycieraczek. Myślałem że silnik padł do reszty. Zamówiłem nowy oryginał (valeo) złożyłem wszystko do kupy i wszystko działa oprócz pierwszego...
Witam, Wymieniałem zatarty mechanizm poruszania wycieraczkami na nowy. Wycieraczki nie chodzą tak jak powinny, zastanawiam się czy jest uszkodzony silnik, czy może to mój błąd przy złożeniu. Zgodnie z instrukcją podłączyłem nieobciążony silnik, włączyłem na jednokrotne "wycieranie" szyby, po zatrzymaniu silnika ustawiłem cięgła wycieraczek. Silnik zachowuje...
Uszkodzenie wycieraczek - brak I biegu.Usterka polegała na braku możliwości uruchomienia wycieraczek na I biegu po pewnym okresie działania - najczęściej po kilku/kilkanastu machnięciach. Po kilkuminutowym wyłączeniu wycieraczeczek - sytuacja powtarzała się - na początku prawidłowe zachowanie a później stop i brak możliwości uruchomienia na pierwszym...
wycieraczka mechanizm mechanizm wycieraczka ustawi mechanizm
amplituner instrukcja transformator ferrytowy przekształtnik tyrystorowy
motorola gm1200 nadajnik iskrowy
Mini koparka brak zasilania – diagnostyka Kubota, JCB, Yanmar, objawy i pomiary Zakrętarka Hilti - problem z wyłącznikiem obrotów