Na kółku zębatym wału jest strzałka i ma być skierowana w dół w stronę nacięcia w plastikowej osłonie paska
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
...nigdzie nie ma wzmianki o znakach na pasku contitecha . ... Bo w silnikach PSA rozrzad ustawia sie na kolki, nie na znaki.
siak się ustawia napinacz paska rozrządu ?
Ale jak to ustawiać bez paska rozrządu
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Ok, ale w tym wypadku nie ustawiam rozrządu tylko chce go zablokować do wymiany paska
Dzięki. Myślałem, że napinacz paska jest automatyczny a w tym trzeba ustawiać naprężenie paska.
nie... blokada służy Tylko do zablokowania napinacza na czas dokonywania napraw w tym także wymiany paska rozrządu... natomiast w celu ustawiania napinacza paska rozrządu blokada musi zostać zdjęta... oczywiście można, a nawet jest zalecane wstępne naprężenie napinacza paska przed wyjęciem blokady; tak aby się napinacz zbyt mocno nie wysunął... ale...
czy auto ma LPG? najpierw radze sprawdzić ustawianie paska rozrządu jeśli będzie OK to ustawiane aparatu zapłonowego Jeśli to wykluczymy to sprawdzamy zawór rozruchu zimnego silnika czy dostaje napięcie na chwile po włączeniu zapłonu i czy rozpyla w tym czasie paliwo taki niebieski zaworek na kolektorze ssącym podłączona niebieska kostka i przewód paliwowy....
Ustawiasz wał korbowy na znak na deklu paska rozrządu. Rozdzielacz (palec) musi wtedy patrzec na przewód zapłonowy 1 cylindra, jeśli nie gra, to zamieniasz kolejnośc przewodów na kopułce, albo robisz jeden obrót wałem kobowym, aby znowu ustawic na znaki.
Nie radze stosować metod kolegi z linku. A tym bardziej nie radze kręcić żadnym kołem po ściągnięciu paska. Rozrząd ustawia się na znaki lub blokady przed demontażem paska. I po złożeniu wszystkiego kręci się najczęściej dwa obroty ręcznie w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok. Dopiero teraz możesz zakręcić rozrusznikiem.
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
No pewnie. Niedawno robiłem 1.9 TDI, w którym napinacz ustawia się na 4 mm, a po połowie przebiegu na zimno było 9 mm.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Hejo mam problem z moją ibiza 6L 1.9 tdi 2006r po z planowaniu głowicy wymienili popycha że itp. Auto ma mula jak zimne jeszcze gorzej jak się nagrzeje robi się trochę lepiej co może być przyczyną z góry dziękuje AI: Sprawdzałeś może czy wyskakują jakieś błędy na komputerze po tej naprawie? Jeśli tak, to jakie? Nie ma błędów AI: Czy po planowaniu głowicy...
a dlaczego chcesz ustawiać?
To przed zdjęciem paska rozrządu ustawia się to koło na flamaster czy nie ma znaczenia ( oczywiście przy zablokowanych wałkach z tyłu) ?
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
Witam! Kupiłem samochód z uszkodzonym silnikiem (pękł pasek rozrządu) czy posiada ktoś schemat ustawiania rozrządu????
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Witam...auto to citroen C3 1.2 puretech kod silnika HMR 2018r... Po wymianie paska rozrządu auto nie chce przyspieszać...i sypie błędami P0014 74 P003C 74 P0011 74 Rozrząd ustawiony na blokadach...elektrozawory faz rozrządu sprawdzone i wyczyszczone...zmieniony wariator dolotu...adaptacje faz rozrządu i wymiany paska zrobione diagboxem i dalej to samo...
Nie do końca rozumiem - ustawiania luzów zaworowych czy ustawiania wałka rozrządu przy zmianie paska :?: :?: :?:
W takich sytuacjach jak Twoja, staram się ustawiać tak, aby na nowym rozrządzie był delikatnie przyspieszony, bo po jakimś przebiegu, jak się pasek wyciągnie, rozrząd będzie dążył do zera. Ale u Ciebie rozrząd nie jest problemem, trzeba zrobić tak jak sugeruje Ociz.
Auto posiada pasek rozrządu.W załączeniu ilustracje jak wymieniać pasek rozrządu,co ile się go wymienia i gdzie są znaki do ustawiania rozrządu. Dodatkowo sposób zakładania paska klinowego i co on napędza.Andrzej
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
Witam Jeśli wszystko dobrze ustawiłeś to musi być dobrze , zapłonu nie ustawiasz.
Źle ustawiasz wał.
Po co chcesz blokować wał, tam rozrząd ustawia się na znaki
Jak każdy wie jest to silnik 1J i ma dwa paski rozrządu i ciekawe jak ustawiali kąt? I czy faktycznie paski są ustawione poprawnie. A nie jest łatwo jak ktoś markeruje.
chciałbym wymienic sam pasek rozrządu jak są rozmieszczone są znaki według których ustawia się koła
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Jest ustawiany zaplon
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Pasek ten zmieniam nie pierwszy raz, ale tym razem zrobiłem na nim ponad 100 tyś. i dobrze, że pękł podczas zdejmowania, a nie podczas jazdy. Wcześniej zaznaczałem sobie pkt. i wg nich ustawiałem rozrząd, ale teraz pasek pęknął i wszystko się "przestawiło". Proszę o jakiś schemat :(
Co to kolego jest kont? Kąt synchronizacji nie ustawiasz vcds'em a kołem zębatym na walku rozrządu. Kąt powinien wynosić 0 ale to nie jest reguła. Chwilowe skoki o 0,5 stopnia mogą być ale naciąg paska warto sprawdzić. Zrób logi 013 018 i 023
w tych silnikach nie ma uszczelek o różnych grubościach. tak powiedziano mi w sklepie. Błąd, jest bodajże 1.32mm i 1,6mm.Wszystko zależy ile splanowałeś głowicę.Co do rozrządu do to ustawiasz na paski widoczne na pasku rozrządu,a jeśli się starły to masz problem i trzeba nowy.Ewentualnie sprawdź ile ma zębów bo też są dwa rodzaje 132zęby i 133 i poproś...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Panowie, blokadę dolną wału można pożyczyć/kupić bez najmniejszego problemu. Jeżeli mechanik używa markera to są dwie opcje: 1. Zaznaczył swoje znaki i według nich ustawiał (według starego paska) 2. Chciał potwierdzić ustawienie rozrządu według tego co zrobił zgodnie z producentem jednak analizując poprzedników. Te dwie cechy się trochę nakładają na...
Jak ustawiałeś rozrząd to stary pasek był na znakach , czy przeskoczył.
Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
Witam Koledzy Muszę uszczelnić pompę wtryskową, zamontować i potem ponownie założyć pasek rozrządu. Tylko jak potem założyć pasek na koła pasowe żeby go nie uszkodzić, diabelnie ciężko go naciągnąć. Kwestia ustawiania rozrządu jest mi dobrze znana. Dzięki za jakiekolwiek naprowadzenie.
[url=http://replace-timing-belt.com/how-... [url=http://replace-timing-belt.com/how-...
Sa blokady na wałek rozrządu i na tłoki które ustawiasz na mijaniu , ale bez blokad też założysz
to nie akumulator Dodano po 3 dodam, że miesiąc temu był wymieniany rozrząd u mechanika( pasek ,rolka paska napędowego, rozrząd komplet) oraz ustawiany był rozrząd pozdrowienia
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Tak to się ustawia, jakbyś się podją.
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
Dla paska nie ma znaczenia kierunek pracy. Ale dla niektórych silników owszem. Chodzi o to, że są rozrządy gdzie przy ustawianiu odlicza się ilość ząbków lub ustawia na znaki istniejące na pasku. Wówczas niestety pasek jest ustawiany kierunkowo. W tym przypadku zdaje się, ze nie wiemy o jaki silnik chodzi. W każdym razie nie o problem z czytaniem napisów...
Witam. Wymieniam pasek rozrządu koła zablokowałem blokadami. Jak ustawić pompę wtryskową? Niektórzy piszą, że się nie ustawia a w autodacie piszą, że się ustawia? Czy ktoś z Was zmieniał pasek rozrządu?
Sprawdź jeszcze raz dokładnie na kole musi być znak. A pompę i wałek ustawiasz na blokady.
pompa rotacyjna? Kto ustawiał rozrząd? Tam jest pasek ?
Oglądałem niedawno jakiś program TV, goście naprawiają samochody nieświadomym właścicielom, których nie stać na naprawę czy też z innych powodów - nieważne. Naprawiali Nissana Skyline bodajże. Podczas wymiany paska rozrządu użyli bardzo ciekawego sposobu. Otóż, nie używając żadnych blokad, nie bawiąc się w ustawianie na znaki przecięli wzdłuż stary...
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Witam, mam problem. Przestawił mi się rozrząd w citroen xsara 1.9d 1002r i chciałbym ustawić pasek ale nie mam instrukcji. Prosiłbym o jakieś instrukcje oraz schemat. Z góry dzieki.
W starszej generacji przy za mocno napiętym pasku rozrządu wyje pompa wody. Zakładam że tu też może tak być, w końcu to nadal D seria. Jeżeli zaczęło wyć po wymianie lub jakiś czas po wymianie rozrządu to stawał bym właśnie na tą przyczynę. Prosty rozrząd ustawiany na znaki, procedura napinania paska też nie jest skomplikowana, a mimo to niektórzy "mechanicy"...
a przy kręceniu wałem tak jak przy ustawianiu rozrządu nie widać żeby pasek się naciągał bądz luzował przed kołem wałka rozrządu, bądź przed wałem?
Przecież tam się ustawia na fasolkach w kole wałka rozrządu, nie trzeba zdejmować paska.
Liczyłeś zęby paska fizycznie, czy polegasz na napisach z opakowania? Mogłeś się też pomylić przy liczeniu. Pakowacz na linii produkcyjnej też mógł się pomylić . Ja stosuję przymiar nastawny i ustawiam raster 5 zębów. Łatwiej i szybciej się liczy.
Najpierw trzeba ściągnąć pasek mikro i sprawdzić czy coś się zmieniło po odpaleniu bez paska. Czy rozrząd w tym silnku jest ustawiany na blokady ? Minimalnie zluzować napinacz i wtedy sprawdzić.
Propozycja nie do odrzucenia. Sejczento 900 dlaczego? Brak ustawiania luzu popychaczy załatwia to hydraulika ,brak paska rozrządu silnik pracuje na łańcuchu, wtrysk jednopunktowy ponadto blacharka ocynk.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Znaki z tego co mi wiadomo służą do ustawiania przy wymianie paska , fakt , parę miesięcy temu był wymieniany pasek rozrządu ale po wymianie nic się nie działo , dopiero po wymianie czujników.
Witam wszystkich na elektrodzie poszukuje schematu wymiany paska rozrządu do Passata 2001 r model silnika AVF,chce sobie sam go wymienić jak w kolejnym moim aucie tylko żę tam w rozrządzie znajduje sie jakiś napinacz hydrauliczny i nie wiem za bardzo jak go sie ustawia,może ktoś mi pomorze.....
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
Spokojnie ,kolego tylko bez pośpiechu i dasz rade! Tak jak kolega bandi21 napisał ustawiasz rozrząd zapinasz paski i sprawdzasz kompresje. Jeśli bedzie słychać ze syczy przy suwie pracy to go odpalasz. Na pw. podeśle ci dokumentacje do całej "Temperówki". Pozdrawiam ps. swój pierwszy silnik po kolizji też tak zrobiłem tylko zamiast sprawdzić czy jest...
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Chyba są kliny Potwierdzam, jest klin na wałku rozrządu. Nie da się pomylić z założeniem kółka. Ale wystarczy zaznaczyc markerem jak koło włożyć z powrotem czy wieksza filozofia jakaś? Nic nie musisz znaczyć - pasuje tylko w jeden sposób. I rozrząd sobie dla bezpieczeństwa zaznacz, ale i tak musisz ustawiać jak producent nakazuje. Nie zapomnij zaznaczyć...
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Witam, mam podobny problem z moim vw golfem III 1,6 mono. Uruchamia sie gorzej /trzeba troche pokręcic aby uruchomić, ale nie do przesady/, posiada strasznego muła, szczególnie kiedy na grodze redukuę na niżzy aby wyprzedzić, a tu klapa przesadny spadek mocy i jakby nawet hamował silnikiem. Pod góre na 3 biegu strasznie ryczy ale nie chce oddać mocy...
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony? A tam się ustawia zaplon?
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Masz klucz dynamometryczny wychylny tzn. z wskażnikiem i podziałką ?? Czy nastawiany tzn. z ustawianym momentem siły (automat) Dokręcenie napinacza paska rozrządu a prawidłowe ustawienie naciągu paska rozrządu to dwie różne sprawy (dwa różne narzędzia) Napisz w jakim silniku chcesz dokręcić (czytaj przymocować) ten napinacz lub rolkę podtrzymującą??...
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Da się sprawdzić bez demontowania paska rozrządu, trochę to skomplikowane bo nie ma tam znaków do ustawiania a potrzebne blokady. Mechanik miał pewnie na myśli zaślepki pod którymi blokuje się wałki, nie uszczelniacze wałków.
Zmienne fazy ustawiasz "do tyłu", żeby miały możliwość przesówania się na wyprzedzenie.
Znak jest na kole pasowym walu korbowego, ustawia się na odlew 0 stopni w obudowie rozrządu, jeśli chodzi o wałek rozrządu to jest nacięcie na kole (albo kropka już nie pamiętam) ustawia się na strzałkę w obudowie. Pompa wtryskowa jest napędzana z wału rozrządu więc nie ma co ustawiać w tym momencie.
Nie znasz teorii wymiany rozrządu w tym silniku. Jestem pewien że za chwile pojawi sie post z cyklu "mondeo nie ma mocy, nierówno pracuje" Ten rozrząd ustawia się za pomocą blokad a nie ścisków. Koła wałków w trakcie montażu paska powinny być luźne
Możesz wymienić ale pasek będzie jeszcze raz ustawiany z walkami rozrządu.
Najprostrzy z możliwych rozrząd, koła na klinach, ustawia się na znaki na kołach i na pasku
Kzfr montuje się obojętnie nie ma żadnych znaków. ustawiasz na blokady walki napinasz pasek rozrządu i przykręcasz kzfr.
zdejmujesz paski, ustawiasz znaki, zdejmujesz pokrywy od rozrządu, luzujesz napinacz i w tym momencie pamiętaj żeby nie przestawić wału ani wałka bo potarabanisz rozrząd, następnie odkręcasz na wale zębatkę i wywalasz simering, nabijasz nowy i wszystko w odwrotnej kolejności składasz, to pokrótce ale jeśli nie robiłeś tego to może poproś znajomego do...
I jak odpalił po pęknięciu paska? Każdy silnik ZS jest pozbawiony komory spalania w cylindrze więc zawory 100% dostały. Czy to 90KM czy 110KM 16V tak samo ma ustawiany rozrząd. A tak jak wyżej pisali, pompy CR nie trzeba ustawiać. A za chwilę będzie gadanie, że francuzy to zło bo pasek pękł... Pisząc 16V masz pewnie na myśli 1.6Hdi. Jeśli tak to rozrząd...
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
W aparacie jest po prostu czujnik położenia wałka rozrządu i ustawia się go tylko tak jak wcześniej napisano,... na znak Problem mógł powstać przy wymianie paska rozrządu, kiedy ktoś podarował sobie, ustawienia na znak koła pośredniego...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Wg. mnie ktoś (mechanik) dał ciała przy ustawianu rozrządu - na pewno walnął się przy ustawianiu paska( o ząbek). Tłoki spotykają się z zaworami i musi połamać.
Na nowych paskach są namalowane kreski i na nie się ustawia
Gdyby zamienił kolejność przewodów bardzo by mu szarpał wiec raczej tego nie zrobił, jeżeli na PB ci nie szarpie i nie strzela to gaz do ustawienia. Dalej proponuję kupić kabla i samemu poobserwować co się dzieje z autem na gazie. Może komputer trza ponownie zaadaptować ,a jak sprawuje się na benzynie niema problemów? Jeżeli są to znaczy że trza zaadaptować...
Muszę jednak wyjąć pompę - to Delphi DPC DWLP12, R8448B391C, a jest wyciek spod koła pasowego pompy. Czy faktycznie da się wyjąć pompę bez zdejmowania paska rozrządu? W tym wątku piszą, że tak: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Fakt, ze na pompie sa dwie dziury. To po to, zeby mozna bylo zdjac pompe bez zdejmowania paska...
Witam, potrzebuję zmienić rozrząd w iveco. Ma ktoś może instrukcję zmiany rozrządu, lub może opisać mi całą procedurę ?? Czy tu w tym silniku są także punkty na które trzeba ustawiać pasek czy trzeba coś zblokować ?
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
paska rozrządu paska rozrzadu ustawianie rozrządu łańcuch ustawianie wałka rozrządu
termostat płyty grzewczej czujka zalania konfiguracja schemat schneider
bc413 zamiennik falownik omnigena
Schemat instalacji elektrycznej Techlife X7 – gdzie znaleźć dokumentację skutera elektrycznego Toshiba 55UA2063DG VES550QNDB-N2-N43 17MB170 Firmware Download Sources