A gdzie marka, model tego silnika i motocykla ?
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Tak wygląda sprzęt do ustawiania wałka rozrządu dla silnika 934.9 https://obrazki.elektroda.pl/3132374100_... Numer katalogowy 936 589 00 23 00
Nie napisałeś o silniku nic więcej, to masz do VTi :D http://obrazki.elektroda.pl/2428824500_1... Ustawianie faz rozrządu: Włożyć trzpień blokujący koła zamachowego Fig.19431.1. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona wydechu Fig.19431.2. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona ssania Fig.19431.3. Ustawienie...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Przyrząd pewnie sami sobie zrobili. Pewnie tak, na podstawie sprawnego wałka. Dla mnie dalej to „druciarstwo” naprawa wałka rozrządu.
Wałki wyrównoważające. Masz przecież na rysunku.
Dzięki Carrotowi możesz zobaczyć że potrzebujesz specjalistycznych blokad do ustawienia tego rozrządu. W fiatach oryginalnie nie ma znaków do ustawiania wałka rozrządu!!!
Znaki do ustawiania zaworów np. są pod klawiaturą na wałku rozrządu i na kole rozrządu tak jak VOLVO FH.
Niema znaków musisz zdjąć pokrywę i elektromagnes tam jest które i zablokować wał podobnie jest na wałku odzaworow
Są znaki na wałkach. Rozrząd ustawiasz na znaki, wałki na znaki i już.
Nie do końca rozumiem - ustawiania luzów zaworowych czy ustawiania wałka rozrządu przy zmianie paska :?: :?: :?:
Tak ustawiasz .
Czy ktoś w tym wątku twierdzi, że są jakieś wałki pośrednie? Kto zaczyna ustawianie rozrządu od wałka (wałków) rozrządu? No i ostatnie pytanie, jak nasz kolega ustawia rozrząd skoro mu na OT palec rozdzielacza wypada na czwartym? Pozdrawiam. Żeby tam jeszcze był czwarty, sam z siebie się śmieję.
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
Klin ale na wałku rozrządu.
Witam, mam problem z silnikiem GY6 80 cm³. Wygląda to tak, że podczas ustawiania rozrządu nie zgadzają się znaki na wałku rozrządu. Albo jest bardziej do góry, albo do dołu. Linie, które powinny być równoległe do płaszczyzny głowicy, są właśnie przesunięte w ten sposób przy składaniu silnika, a znak na magnecie jest ustawiony na literkę T. Co może być...
Kolego masz rozrząd zwalony, zapinaj blokady na wałki i ustawiaj
Witajcie, mogę prosić o schemat ustawiania rozrządu (wałka rozrządu) silnika 2,8 TDI 158 KM oznaczenie silnika AUH ? to co jest na forum to wersji 2.8 TDI owszem ale od wersji AGK Bede bardzo wdzieczny za takowe rysunki
Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
Pisałem tylko o ustawieniu wału korbowego, wałki rozrządu ustawia się na przecięcia z tyłu wałków.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Czy ten rozrząd w tej wersji mazdy się jakoś blokuje czy ustawia się tylko na fabryczne znaki na wałkach rozrządu i na wale korbowym? Jedyne co trzeba zablokować, to wałki, by dokręcić śruby. Luzy zaworowe ustawiłeś? https://obrazki.elektroda.pl/1062859400_... https://obrazki.elektroda.pl/1340356800_...
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Kolego wałki rozrzadu ustawiasz znakami do siebie tj (lewy) EX na godz. 3 a (prawy) IN na godz. 9 ,wtedy na lewym wałku oznaczenie IN skierowane jest w dół a na prawym EX również w dół . Wał korbowy ustawiasz znak na godz. 12 .
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Moze mnie ktos naprowadzic? Bede wdzieczny za podpowiedz. Przecież parę postów wyżej masz schemat jak ustawić rozrząd w silniku Forda 2,0 diesel tdci/tddi. Ustawiasz na kołkach wałki rozrządu i wał korbowy (na kole zamachowym), koła pompy w tdci nie musisz ustawiać (ale w tddi tak). Przy wszystkich kołach ustawionych na kołkach, powinny pokryć się...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
W silniku 1.8 16V F4P NIE MA KLINÓW NA KOŁACH, ani na wale korbowym ani na wałkach rozrządu. Wał korbowy i wałki rozrządu ustawiamy na blokady. Wał korbowy blokujemy przez otwór w bloku silnika (wiertło 7,5 mm), jest nacięcie w przeciwwadze. Wałki rozrządu ustawiamy tak aby nacięcia były w poziomie poniżej osi wałków i wkładamy blokadę, po przeciwnej...
Bo zapewne je wyjęli jak rozrząd skończyli ustawiać, ja tam bym zlał, jak masz czas i fundusze to wymień. Mi tez się raz zdarzyło że się ukruszył, auto jeździ to tej pory.
USTAWIAŁEŚ ROZRZĄD ?
Poczytałem trochę tu i tam i powinienem zrobić to tak , jeżeli coś pomyliłem lub nie napisałem to poprawcie mnie :) ustawiam zapłon w punkcie T , następnie poluźniam łańcuszek na wałku rozrządu i sam wałek ustawiam równo z blokiem silnika tak ja są oznaczenia na wałku a później reguluje zawory tak ?
Rozrząd ustawiasz kropkami na kołach zębatych naprzeciw siebie w linii przechodzącej przez środki wałków.
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie. Spróbuj wykręcić...
nic jeszcze nie robiłem z rozrządem ale chyba będzie trzeba
Dobry wieczór Poszukuję informacji na temat ustawiania rozrządu w samochodzie volvo 960/2.9L/B6304 procedudra,ewentualnie rusunki pogłądowe jest duże prawodpodobieństwo przestwionych wałków rozrzadu
Źle ustawiony wałek, synchronizacje sprawdzisz na kanale 4 grupa 4. Może pominąłeś jakiś ważny punkt podczas ustawiania
Jak sobie "swoich" znaków nie zrobiłeś, to teraz musisz mieć specjalną blokadę. Nie polecam ustawiania "na oko", bo póżniej i tak elektronika nie da Ci spokoju i wywalać będzie błędy a to czujnika wałka, a to żle ustawionego rozrządu i takie tam. Pozdrawiam.
Witam Te silniki jak i wiele innych ustawiane są nie w GMP żeby uniknąć uszkodzeń zaworów . Blokada w koło zamachowe ustawia tłoki w powiedzmy połowie cylindrów i to jest punkt ustawiania rozrządu w połączeniu z blokadami wałka ustala prawidłowo rozrząd .
Zapłonu w tym silnku nie ustawiasz. Rozrząd ustawiasz na znaki na wałku rozrządu i na wale korbowym. Masz odpowiednie odnośniki na osłonie plastikowej wałka rozrządu oraz na przedniej pokrywie bloku silnika (w niej jest mocowany pierścień uszczelniający wału korbowego). Pozdrawiam!
Tam się ustawia na blokady.
Witam. Posiadam skodę superb 2.0tdi CR 140km w DSG. Po zakupie postanowiłem wymienić rozrząd. Rozrząd ustawiałem na blokadach luzując koło wałka rozrządu oraz pompy CR niestety jakoś tak było, że górna blokada ciezkawo wchodziłą i musialem dalikatnie nacisnac sruba cntrujaca na wałku rozrzadu aby weszla z luzem. Po całej wymianie, silnik równo pracuje,...
Blokady są na wałki rozrządu by nie obróciły się jak łańcuch zdejmiesz bo inaczej będziesz to wieki ustawiał a i przy okazji zawory skrzywisz . Napinacz zakładasz zamknięty , składasz wszystko i łańcuch . Na koniec naciskasz napinacz i się otwiera i wstępnie napina łańcuch . I tyle .
Po co chcesz blokować wał, tam rozrząd ustawia się na znaki
Tak dla znawców, wałki rozrządu ustawia się dużym ścięciem do przodu samochodu a nie jak w serwisówce to opisane. Zresztą blokady tylko w 1 sposób pasują. W okienku czujnika wałka rozrządu widać wtedy krótką kreskę .
Na kole wałka i obudowie jest znak , wał musisz zaznaczyć , pompy i reszty nie ustawiasz , prosta robota.
Witam czy ktoś ustawiał rozrząd w takim silniku. znalazłem blokadę wałka rozrządu i miejsce ustawienia wału ale brakuje mi przyrządu do blokady , nie wiem jak daleko ona się wkręca. spróbowałem ustawić górę tłoka ale silnik się nie chce odezwać. nie wiem jak sprawdzić te ustawienia jak by ktoś miał jakieś pomysły prosiłbym o pomoc pozdrawiam przemek
Koła starczają w zasadzie do końca życia silnika. Za to uszczelniacze już nie. Do odkręcenia koła jest przyrząd do jednego i drugiego. A kołem na wałku rozrządu ustawiasz wlasnie rozrząd. Co wpływa też i na zapłon. A potem podkładki pod pompki o odpowiedniej wysokości i ilości.
Nie ma znaków Rozrząd ustawiasz na blokadach wału i wałków
Dół masz dobrze ustawiony ponieważ "znak" z koła wału korbowego ustawiamy na tym "przetłoczeniu". Niektóre silniki mają mocniej "wybrany" materiał w tym miejscu inne mniej. Znak na kole od wałka rozrządu ustawiamy na "nacięciu" znajdującym się na bloku silnika ,przy łączeniu z głowicą. Pozdrawiam!
Śliczne dzięki za pomoc.Może kiedyś się zrewanżuję swoją wiedzą.Pozdrawiam. Dodano po 1 Jescze jedno pytanie. Jest możliwosć ustawienia samego ostatniego łańcuszka pompa-wałki,czy musze ustawiać wszystkie od początku?
Powinny być punkty na kołach zębatych od wałka rozrządu i wału ustawiasz na przeciwko siebie i tyle.
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
Przecież tam się ustawia na fasolkach w kole wałka rozrządu, nie trzeba zdejmować paska.
film dokładnie pokazuje jak ustawić rozrząd przy pomocy blokad wałków i czujnika zegarowego. dziwne że na skrzyni jest znaczek 0* a na kole zamachowym kreska.... pomimo to ustawiam na zegar:) pozdrawiam
Masz silnik Ecoflex DVVT, czyli z zmienną fazą rozrządu na dwóch wałkach. Silnik spełnia normę Euro 5. Posiada podgrzewany dolot. Czujnik odpowiada za ustawianie koła fazy na wylocie. Jeśli jest uszkodzony, może być problem z otwieraniem i zamykaniem zaworów na kole zmiennej fazy. Może to powodować spadek mocy i szarpanie. Wymień go tylko na nowy, wtedy...
Jak koło wałka rozrządu jest ustawiane na tzw. "fasolki: to klin na wale powinien być. Jeśli "fasolek nie ma" to i klina nie ma. Przynajmniej ja zauważyłem taką prawidłowość.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Witam. Mam parę pytań czysto praktycznych. Na internecie nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na żadne pytanie, a w szkole.. Sami pewnie wiecie, w szkole są sami teoretycy, a nie praktycy. Do sedna... 1. Załóżmy, że robię rozrząd w 1.9 tdi PD. Ustawiam na znaki i ściągam pasek. Jeśli chcę wymienić uszczelniacz na wale to muszę ściągnąć koło zębate. Jak...
Na kole zamachowym ustawiamy znak "T" a kreski na wałku rozrządu mają licować się z krawędzią głowicy. Oczywiście wałek ma leżeć mimośrodami do dołu : )
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
To po zdjęciu paska rozrządu nie należy ustawiać pływającego koła ? Jaka jest procedura wymiany ?
czy ustawiałeś rozrząd z blokadami?raz tak miałem. lekko przestawione wałki rozrządu nierówna praca i gaśnięcie silnika
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Sprawdzenie stanu rozrządu Dokładnie tak. W tygodniu miałem santa fe na identyczny przypadek. Koło wałka rozrządu ustawia się znakiem do płaszczyzny głowicy silnika a nie pokrywy zaworów.
Tutaj moje czujniki w tym jeden przedłużany do ustawiania gmp przy ustawianiu rozrządów m.in samochodów z dwoma wałkami rozrządu. Drugi krótszy do motocykli/motorowerów dodatkowo bardziej rozbudowany bo posiada wyfrezowanie pozwalające na wzrokową ocenę ruchu tłoka bez czujnika co też czasem się przydaje. http://obrazki.elektroda.pl/6159102900_1...
Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z ustawieniem znaków rozrządu w Renault Megane 1.9d mianowicie ustawiam koło wałka rozrządu na znak w obudowie oraz znak na pasku, koło pompy paliwowej na znak na pasku i tak samo koło wału ustawiam na znak znajdujący się na pasku(Znaków na obudowie nie ma).Po pokręceniu wałem o 2 obroty...
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
zakup blokad rozrządu O ile pamiętam tutaj nie potrzeba blokad, wał blokuje się wiertłem, nie pamiętam średnicy, a wałka się nie blokuje tylko ustawia na znak.
Witam. Mam problem z Citroenem : nie odpala, brak błędów, komputer widzi obroty wału i wałka, ale brak synchronizacji. Rozrząd sprawdzony, ustawiany na znaki .
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Sam masz odpowiedź "błąd czujnika wałka rozrządu" źle ustawiony rozrząd, jedź do fachowca który zna sie na rzeczy, rozrządu na oko się nie ustawia, potrzebne są blokady
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Blokada wału za rozrusznikiem, koło rozrządu blokada fi 8mm. Dolne koło na wale pływające. i dodam tylko że wałki względem siebie ustawiasz na znaki na łańcuszku.
Hmm, znaki na kole pasowym i na wałku rozrządu nie zgadzają się ze znakiem w obudowie sprzęgła... Ustawiam zna znak załóżmy na wałku rozrządu i powinien się zgadzać na kole pasowym i w obudowie sprzęgła tak...?? Tak... A u mnie tak nie jest, na wałku rozrządu i na kole pasowym się zgadza, a w obudowie sprzęgła nie ma. A z kolei jeżeli ustawię na znak...
Silnik jeszcze z aparatem zapłonowym zapewne, wypadało by sprawdzić poprawność podłączenia przewodów WN. Wałki rozrządu ustawia się znakami "na przeciw siebie", ważne żeby nie zamienić kółek przy montażu, nie są jednakowe. Mają z tego co pamiętam bite oznaczenia.
a przy kręceniu wałem tak jak przy ustawianiu rozrządu nie widać żeby pasek się naciągał bądz luzował przed kołem wałka rozrządu, bądź przed wałem?
Rozrząd ustawiamy na znaki, są na zębatce wału i wałka rozrządu. Reszta jak będziesz miał części. Luz zaworów ustaw na 0.10 ssący i 0.15 wydechowy. W załączniku są rysunki silnika. Nie będzie mnie przez tydzień ale na pewno sobie dasz rade, to nie jest skomplikowany silnik. Nie rozkręcaj przypadkiem dźwigni regulatora obrotów, bo potem będą problemy.
zasada jest prosta: -rozpinasz rozrząd -ustawiasz tłok na gmp- górne martwe położenie tłoka (tłok jest na końcu wzniosu -ustawiasz mijankę na wałku rozrządu- koniec wydechu początek ssania -zakładasz łańcuch -kręcisz wałem i sprawdzasz czy wszystko ok - do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz...
Uważam że jest żle ustawiony rozrząd w 4 grupie 4 okienko mam 6' tylko nie wiem czy jest to synchronizacja jak ma to miejsce w 4 cyl. To jest własnie synchronizacja. Rozrząd poprawiony przestawiony na kole zębatym, błędu brak ale zapalanie nie do końca jest takie jakie powinno. Jakie masz teraz synchro. Ten silnik ma porąbane ustawianie rozrządu.
Było pisane niejednokrotnie- znak jest na kole zamachowym, ustawia się go w okienku na skrzyni biegów. Do pompy wtryskowej i wałka rozrządu są specjalne blokady.
Nie ustawiasz zaworów na tzw. mijance? Zawory ustawia się kiedy otwór w zębatce wałka rozrządu jest u góry. W rzadkich wypadkach zawory mogą się zacinać w prowadnicach, albo pod grzybek wpada jakiś syf i luzu zaworowego nie ma. Wątpię w to, aby zawory wyklepywały się już po kilku kopnięciach. Oczywiście istnieje możliwość że zawory wyklepały się aż...
Ustawiałem po znakach na silniku i na wałkach rozrządu
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
To poradźcie co robić. 1. Znaki na końcu wałka żeby spasować później z kołem 2. Zrobić z płaskownika tą blokadę 3. Zwalić wszystko, rozkręcić pokrywy zaworów i później ustawiać podręcznikowo?
Potrzebny jest trzpień blokujący wał lecz nie znam jego wymiarów lub wykręcamy świecę zapłonową pierwszego cylindra i najlepiej czujnikiem zegarowym ustawiamy gmp i z tyłu wałków rozrządów w wycięcia wkładamy blokadę jeżeli ją posiadamy lub płaskownik o podobnej grubości rowków wałków rozrządu.Pozdrawiam.
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Koła zdjąć się nie zdejmie ale można je odkręcić bo nie jest na klinku tylko na stożku i teoretycznie jest możliwość przestawienia wałka. Zdobędę czujnik zegarowy i zmierzę co tam pokazuje i odezwę się
Jak w temacie, pacjent Fiat Doblo 1,4 8V z zmiennymi fazami rozrządu. Auto zgaszone, po ponownym odpaleniu obroty zaczęły strasznie szaleć, utrata mocy. Po podpięciu pod kompa FES wykazał błąd rozrządu - źle ustawiony wałek. Rozrząd sprawdzany kilka razy, wszystko jest ok. Ustawiany od nowa - nic nie daje. Na odczycie z oscyloskopu wywala rozjechanie...
W aparacie jest po prostu czujnik położenia wałka rozrządu i ustawia się go tylko tak jak wcześniej napisano,... na znak Problem mógł powstać przy wymianie paska rozrządu, kiedy ktoś podarował sobie, ustawienia na znak koła pośredniego...
Skoro napinacz poluzował i auto nie chce zapalić to raczej nie wróż dobrze. Więcej niż pewne że zawory oberwały - głowica do naprawy. A ustawić rozrząd w tym silniku daje się łatwo i szybko, wymagane blokady pompy wtryskowej i wałka rozrządu, wał ustawia się w GMP 1 cylindra, w okienku skrzyni biegów ukazuje się wtedy znak ustawczy. Proponuję poczytać,...
Koledzy mam następujący problem , ustawiam rozrząd na znaki i po przekręceniu wałem w koło wałki rozrządu są na miejscu natomiast na wale powstaje przesunięcie od OT około 8 stopni . Łańcuszek wymieniłem na nówkę i jest to samo . Napinacz składam prawidłowo . W czym może tkwić problem ?
I zakładasz że pompa po iluś tam miliardach obrotów obracana ręką pokaże Ci cykle pracy? Masz zero doświadczenia, do tego produkujesz swoje teorie które z realiami nie mają nic wspólnego. Zawory ustawiamy zgodnie z położeniem wałka rozrządu, bo na tym opieramy regulację, a nie na początku wtrysku.
ustawianie rozrządu łańcuch smarowania wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu
numer telefon satel podłączyć niemiecki telefon bezpiecznik termiczny schemat
harman kardon avr161 mikrokomputer cobra1
Wiertarka Smalcalda dwubiegowa bez udaru - opinie Mercedes Sprinter P2006-2: Problem z przepustnicą