Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Kolego , to jest porada książkowa , którą też posiadam ale niezbyt dokładna . Najdokładniej jest w kolejności zapłonu lub na mijankę jak piszesz . I nie obracasz o 380° tylko pełny obrót wału o 360° !! Jak autor tematu jest kumaty to się połapie . Ustawianie na mijankę najlepiej widać na 4-ro cylindrowym bez ponownego przekręcania wałem . :|
Pierwszy to ten od strony chłodnicy?
Ok przestawię ten zapłon tak jak powinien być. Świece żarowe są sprawne, rozrusznik kręci bardzo żwawo także kwestia elektryki odpada ale jeżeli rozruch nadal będzie trudny to przyczyna może tkwić w szczelności zaworów?? (luz był ustawiany prawidłowy).
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
Luz zaworu ssącego 0,18 ÷ 0,22 mm Luz zaworu wydechowego 0,28 ÷ 0,32 mm Kolejność pracy cylindrów 1 – 3 – 4 - 2 nie ustawiałem nigdy na jakieś znaki tylko na max. otwarcia konika
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Po co Ci korba? Wentylatorem możesz kręcić powoli pójdzie :D Pierwszy cylinder zawsze jest od rozrządu. Pierwszy otwór w kole zamachowym to jest kąt 30° przed GMP(górny martwy punkt) a drugi otwór to punkt GMP, na nim ustawiasz luz zaworów dla pierwszego cylindra. Następnie obracasz wałem o 180° i ustawiasz luz dla drugiego cylindra.
JPD ale rzeźnia. Przed i w czasie składania wszystko się mierzy i ustawia wg wytycznych dokumentacji napraw tego silnika. A tu festiwal spie doliny. Sciągasz głowice i mierzysz wystawanie tłoka w GMP ponad blok.... proste? Patrzysz też czy nie tłoki nie ma luzu góra dół na panewce lub sworzniu.
Witam, w moim ursusie C-360 nie była spuszczona woda z bloku i zamarzła. Pękła 2 i 3 głowica. Usterki zostały wymienione, lecz po złożeniu ciągnik nie odpala. Pompa nie była ruszana. Zawory były ustawiane dwa razy i dalej nie odpalił. Wie może ktoś co jest przyczyną nieodpalenia silnika?
Witam. Wymieniłem w swoim Ursusie C-360 następujące rzeczy: -Tuleje cylindra -Pierścienie -Ustawiane były wtryski -Przewody do wtrysków wszystkie -Uszczelki pod głowice Wymieniałem te rzeczy ponieważ woda poszła do oleju ale juz jest ok. Teraz odpaliłem jego i daje białym dymem z tłumika... Czyżby uszczelniacze zaworów poszły? Proszę o szybką odpowiedź....
Witam. Robię remont kapitalny swojego zetora, tj. szlif wału, wymiana tulei i tłoków, wymiana zaworów.Zacząłem wszystko składać i jak doszło do regulacji zaworów to wtedy pojawił się problem: rozrząd rozbierałem i składałem na znaki fabryczne(takie same jak w ursusie c-360) przystąpiłem do regulacji zaworów i wygląda to tak, że jak ustawiam pierwszy...
a co do pompy ludzie lubią ustawiać zmniejszać im wolne obroty Czego nie powinno się robić w tych silnikach. Jest to silnik wysokoobrotowy, który bardzo nie lubi dużego obciążenia przy małej prędkości obrotowej. Jest to jedna z przyczyn urwania wału w tych silnikach.
Najlepiej jeżeli ustawisz pompę na początku tłoczenia. Musisz znaleźć kąt początku wtrysku lub ile mm tłok musi być przed górnym martwym w momencie wtrysku paliwa. Wtedy wałkiem rozrządu ustawiasz bodajże na zamkniętych zaworach lub przed zamknięciem zaworu ssącego. Trzymaj się zasady 1-5-3-6-2-4 (kolejność pracy rzędowej szóstki). Nie przejmuj się znakami....
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
Ja do swojej 60 kupiłem zestaw naprawczy do pompki i trójnik do przewodów hamulcowych. Tą większą pompkę wywaliłem a wężyk od mniejszej do trójnika i do przewodów od kół. Odpowietrzyłem i BRZYTWA !!!!!! Oba koła stają równo na asfalcie nawet z maszynami na podnośniku. Wymontowałem jeszcze taką grubą sprężynę (od zaworu powietrza chyba) i hamulce działają...
Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje...
Pierwszy otwór na kołek ustalający- 30° przed GMP natomiast drugi to punkt GMP Dla pierwszego tłoka. Pierwszy tłok zawsze jest od strony rozrządu. Zawory pierwszego tłoka zamknięte!! Chyba coś źle ustawiasz D
No dokładnie kolega Błażej ma rację. Najczęstszą przyczyną gaszenia ciągnika w czasie pracy silnika jest powietrze. W 330 lubią się zatykać kraniki, zapchane filtry stawiają taki opór że nie jest wstanie pompka przeciś paliwa, Raz za czasu warto rozebrać wszystkie rurki od baku do filtrów i przedmuchać. W połączeniach skręcanych lubi utknąć obce ciało....
To w takim też robisz na mijankę. Ustawiasz mijankę.Potem robisz od tego miejsca cały obrót wałem korbowym i masz dokładnie w GMP na końcu suwu sprężania i początku pracy (czyli w miejscu gdzie masz regulować zawory).
A ja mam takie wydanie c-360 które nie ma znaków do ustawiania zapłonu ani na kole zamachowym ani na obudowie skrzyni. Jestem ciekaw czemu nie zrobili tych znaków...
Zawory sie ustawia tak ssący na 0,22 a wydechowy na 0,25.
Niestety panewki też nie ;//. Ustawiałem ponownie zawory (mechanik ustawiał). Nie wiem czy nie może to być tłok lub pierścień.
Witam serdecznie wszystkich, mam kolejne pytanie i proszę o fachową poradę a konkretnie jak ustawić początek wtrysku w ursusie c 330. Wiem, że ten temat był już kilkakrotnie opisywany ale chodzi mi o jakieś krótkie filmiki lub zdjęcia, które przybliżą mi cały problem i pokażą od czego zacząć ustawianie. I jeszcze jedno, czy jak mam pierwszy tłok u samej...
jak myślecie będzie trzeba ustawiać rozrząd ? Dodano po 3 co może być powodem dymienia na niskich obrotach na niebiesko czy to są wine zawory ?
Ustaw zawory 0,20mm ssace 0,25mm wydechowe Ja osobiście ustawiam 0,25mm na ssace i wydechowe i wszystko zawsze śmiga. pozdrowionka
wlasnie troszke symu sie pojawia ale to niewiele, koncowki byly sprawdzane maszynowo z czego wynikalo ze sa dobre. metaliczny dzwiek slychac zreszta on bardzo ciezko wchodzi na obroty, czy zawory na 0,3 powinno sie ustawiac i w takiej kolenosci jak pisalem? Dodano po 2 a i jeszcze mam pytanie czy moze jakas regulacja pompa na trzech srubach mocujacych...
Witam. Mam na łodzi zamontowany silnik Ursus C-60. Na wolnych obrotach kopci na biało a z kolektora ssącego wychodzi dym. Zmieniłem wtryski i komplet uszczelek pod głowicę, na pełnym gazie bardzo kopci na czarno. Zawory ustawiałem chyba z 10 razy i zero poprawy.
zawory ustawiałem pod okiem znajomego mechanika a on palic nie chce tylko rano a potem nawet jak troche ostygnie to zaskakuje odrazu. no ale postaram sie zrobic pomiary cisnienia.
Jeśli byście czytali uważnie to doczytali byście się tego iż po regeneracji pompy i wtrysków to zostało zaobserwowane a nie możliwe jest aby tym przestawić rozrząd pozatym ustawiałem koledze rozrząd w ursusie 912 ja w swojej c360 również ustawiałem jak i zawory i nigdy problemu nie było a ten najprostszy w świecie silnik stwarza takie problemy więc...
Nie kopci jak jest zimny to trochę na czarno i na biało oleju nie ubywa wlany nowy olej nowe filtry zawory były ustawiane 25 mtg temu zaworek zwrotny wymieniłem na nowy bo tamten nie trzymał
Kolego sq7fbr uwierz mi kompresję to on ma dużą jak pisałem ze nie mogę go odpalić na korbę , na wiosnę będę chciał ustawić zawory, pompę itd oczywiście dam to komuś kto się na tym zna nie chce sam to ustawiać, a rozrusznik tak czy tak dam do regeneracji ale wcześniej sprawdzę jeszcze te szczotki.
U mnie chyba jest coś nie tak z tymi otworami ma kole zamachowym. Gdy ustawiam w ten sposób to ciągnik nie pali wcale. Do tego obserwując pierwszy tłok od rozrządu zauważyłem ze zaraz po wtrysku paliwa otwiera się zawór ssący (po 2 dziurce na kole) ustawiłem na znaki na rozrządzie ale nie zdążyłem sprawdzić bo ta sprawa z wtryskiem wynikła.
Leylandowi to głowicę, wtryski i zawory czy pompę wody bez wyciągania w kombajnu. Jak poważniejsza naprawa typu tuleje, panewki wału, to w POM-ach, jak mieli wolny stojak, to użyczyli, jak nie to na oponach się robiło. Wyzwaniem to go było wyciągnąć i potem włożyć. Opuszczanie wiszącego na 3-ech metrach 600 kilowego silnika podnosiło adrenalinę. A Perkins...
Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie. Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu po każdym demontażu pompy czy napędu rozrządu. Nie ma w tym żadnej filozofii, nie potrzebna do tego fabryka, nie trzeba specjalistycznych narzędzi. Tym bardziej w c-330. Sprawdz to...
No to jak już były braki mocy i na niebiesko dymi to może świadczyć o zużyciu silnika, który może wymagać generalki. Tak czy siak do gruntownej diagnozy bo nic nie wiadomo, tylko, że dymi, słaby i brudny. jakby paliwo przez pompę się lało do silnika to w pompie zamiast oleju będzie pewnie praktycznie sama ropa. Mogą też być podparte zawory, zapieczone...
Na nowych zaworach jest fabrycznie założona plomba co jest świadectwem ustawienia ciśnienia przez zakład. W czasie eksploatacji regulator się zużywa jak wszystko co mechaniczne i po to jest regulacja by skorygować ustawienie. Samo urządzenie nie jest objęte żadnym dozorem technicznym, o jego budowie, zasadzie działania i sposobie regulacji informuje...
Ogólnie nie rozumiem twojej wypowiedzi. Nie wspominałem nic o ruskim systemie, nie wyśmiałem go ani nie pochwaliłem. W naszych stronach nie ocalało ani jedno kółko ani PGR. Wieksze gospodarstwa prowadzą młodzi ludzie a nie stare dziadygi które rządziły się za czasów komuny. Z tamtych ludzi niewiele dożyło do dzisiaj a ci co żyją na pewno nie nadają...
Na przestawiony rozrząd na kołach zębatych mi to nie wygląda bo wartość 1 cm była by jeszcze większa. W samej pompie ustawia się początek tłoczenia równy dla każdej sekcji a potem już na silniku pompę do znaków na kole zamachowym. Jeśli cichnie po popuszczeniu przewodu to znów pytanie czy dla tego że pompa pompa jest felerna czy jak napisałem wcześniej...
To nie jest moment wtrysku. Ustawia się początek tłoczenia paliwa. Złe ustawienie nie wpływa na czarne kopcenie silnika. Czarny dym to zbyt mało powietrza względem paliwa. Mogą to być lejące wtryskiwacze, źle ustawiona pompa, zdławiony wlot powietrza lub zużyty silnik. Zaczął bym od regulacji silnika zawory, początek wtrysku paliwa. Przeglądnął układ...
Doświadczenie jest nie duże jednak o wszystko pytałem ludzi którzy mają o tym pojęcie i nie mam sobie nic do zarzucenia bo po odpaleniu silnik pracował idealnie a sam ustawiałem zapłon rozrząd zawory itp. Co do złożenia układu smarowanie też złożone jest jak należy jednak tego smarowania nie ma... Chociaż zatkane kanały olejowe mogę wykluczyć bo kręciłem...
Wiedziałem ,że to olej z silnika, wymieniliśmy odrzutnik, tą gumę na razie go nie skręcam bo będę wymieniał tarcze nie z powodu oleju na nich, ale z powodu braku okładziny. :D Z tym sobie poradzę bo już to robiłem. Chodzi mi o coś innego, od czasu wymiany uszczelki pod głowicą, ciągnik wypluwa olej z wlewu oleju. Tylko przy ciężkiej długotrwałej pracy,...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
ustawianie zaworów ustawianie luzów zaworów ustawianie zaworów renault
samsung parowanie pilota samsung reset wsadu avensis ręczny
mikrokomputer cobra1 podłączenie radia mercedes
Protokół CAN-Bus w radiu NCS RS-304 dla Kia Ceed 2009 Alternatywne protokoły CAN-BUS dla Kia Ceed 2009 w radiu NCS RS-304