W przypadku metalowych to prosto 2 magnesy na przykład do rantów. Jeśli chodzi o odległość to bym zrobił taką wielką suwmiarkę do zmierzenia rozstawu laserów a potem postawił ją 2 metry od samochodu (za lub przed) i trafiał laserami w punkty.
Klawiatura ze złączem DIN 5 w starym komputerze ze slotami ISA po włączeniu komputera błyskają diody i nie jest wykrywana. Sprawdzane na PS/2 z przejściówką na DIN tak samo. Dla zdumionych po co ta walka: taka maszyna zarządza systemem do ustawiania zbieżności kół, wszystko działa, a bez klawiatury nie można nic zrobić.
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z urządzeniem do geometrii kół 3D Exel t288, urządzenie sam zmontowałem, korzystam z niego na kanale, mam zrobione wnęki w posadce na obrotnice pod przednie koła. Mój problem polega na tym że po ustawieniu zbieżności kół przednich przy wypoziomowanej i...
Witam. Mam pytanie czy w Opel astra 1 po wymianie końcówek drążka układu kierowniczego konieczne jest ustawianie zbieżności kół i geometria kół ? Z góry dziękuje za pomoc.
2 blachy jest ok, kulki jak najbardziej być muszą i musi być jeszcze 3-cia blacha z otworami na kulki żeby nie zjechały na jedną stronę (coś jak koronka w łożysku) i musi ona być w połowie wysokości kulek. Trzeba to zrobić tak żeby górna blacha oprócz oczywistego obrotu mogła się jeszcze przesuwać na boki i przód+tył, znaczy ma mieć luz ze 2-3cm wkoło.
powiedz Ostrzegam wszystkich zainteresowanych kupnem urządzenia do geometrii kół 3D Hofmann, posiadam to urządzenie od dwóch lat i od tego czasu urządzenie źle ustawia zbieżność kół, klienci wracają z reklamacją zdartych opon i ja również sprawdzałem pomiar na innych urządzeniach, jest spora różnica, od chwili zakupienia urządzenie nie mogę doprosić...
Jestem Ci ogromnie wdzięczny za wszelkie wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienie istoty problemu. Jednak przyznam, że wszelkie czynności były wykonane z wszelką starannością, gdyż ten samochód nie miał przeznaczenia do odsprzedaży. Być może coś złego było z maglownicą? Gdyż w momencie ustawiania zbieżności kół, diagnosta stwierdził, że jest mu dość ciężko...
Ustawiasz zbieżność na dowolnych kołach .
jak ustawiał ci zbieznośc, to jego wina.Opony wymieniałeś ? Cisnienie właściwe ? Zbiera tylko z zewnątrz albo wewnątrz ? Końcówki ok ?
Myślę ze to proste choć z taką maszyną się nie spotkałem, po założeniu uchwytów na koła tablice z ( te z cyfrmi i lustrami zakładasz na tylnich kołach ) te 2 sondy zakładasz na przednich tak aby ich tablice były do tylnich kół. te pokrętła służą do odczytania kątów pochylenia koła. myśle ze działa to na zasadzie ze z sond światło musi odbić się od tylnich...
Witam serdecznie. Podczas niedzielnej nudy wpadłem na pomysł, aby zrobić swój własny przyrząd do ustawiania zbieżności pojazdu. Ale zanim przystąpię do budowy wyjaśnijcie mi dokładną procedurę ustawiania zbieżności. Według mnie aby ustawić prawidłową zbieżność należy skontrolować ustawienie kół osi tylnej, jeśli już mamy ustawione koła równolegle względem...
Kolego ja pracuje na urządzeniu Haweka i zbierzność w takich volvo ustawiam na 0,00 . I nikt do tej pory nie narzekał aby którekolwiek koło zdzierało . Zawsze było ok.
Ma być ustawiony "na zero" plus/minus 10' (ja robię bardziej w minusie) . A jak Ty to chcesz ustawić, na oko? Jedż na ustawienie, bo tam nie tylko się zbieżność ustawia, ale i kąt pochylenia koła. Około 50zł. to nie majątek w porównaniu do cen opon (bezpieczeństwa), jak i nadmiernym zużywaniu się innych podzespołów. Pozdrawiam.
W samochodach z tylnym napędem zbieżność ustawia się na (+)ponieważ koła są podczas jazdy rozpychane na boki, w przednionapędówkach natomiast, zbieżność powinna mieć wartość ujemną, gdyż koła ciągnąc pojazd schodzą się do siebie. Dokładny parametr oczywiście w książce serwisowej pojazdu, natomiast w prakrtyce, wartości te mieszczą się w zakresie 1-3mm....
Ustawia się kąt, pochylenie i zbieżność.
Lepiej zainwestuj w dobre ubezpieczenie bo ludzie obecnie są bardziej świadomi swoich praw i mogą Cię zaskarżyć za jakiegoś strucla. Pomyłka zdarza się najlepszym a początkującym znacznie częściej. Druga sprawa to sprzęt pomiarowy do: pomiaru ciśnienia sprężania, oscyloskop do pomiaru czujników, klucze dynamometryczne, mikrometry itd. Kolejną sprawą...
Ustawiałeś zbieżność po wymianie drążków kierowniczych? Sprawdź ciśnienie powietrza w kole.
jak na przyrządzie ustawiasz zbieżność ? A skąd mamy wiedzieć co to był za przyrząd i co tak naprawdę wyświetlał na ekranie. W tym aucie zbieżność ustawia się na 0, czyli koła równolegle do siebie, z tolerancją +/- 10 minut.
fakt, sprawdz zbieżność i przed wszystkim kąt ustawiania kół przednich, i sprawdz czy tylna belka nie jest krzywa
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Wymiana piasty przedniego koła nie powinna wpłynąć na zmianę zbieżności, więc nie wymaga ponownego ustawiania.
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Jeżdżę niemal od zawsze dieslami.Tankuję tam gdzie mnie trasa zmusi.Nigdy nie zauważyłem,żeby któryś nagle jechał gorzej dusił się czy gasł. To jedno.Wiec uważam, że w przypadku diesla paliwo i tak drastyczne zachowanie auta to mit.Benzyniki są bardziej wrażliwe na chrzczone paliwo. Drugie, to z tą zbieżnością lekko cię poniosło.Przednie koła w samochodach...
Jakiej poduszki...?? Na tych śrubach ustawia się właśnie kąt koła. Nie otwory się zmieniają ,tylko jest tak jak kolega napisał "luz montażowy" Zaznacz i będzie dobrze.
Samochód po wymianie maglownicy w jednym warsztacie, w drugim ustawiana była zbieżność. Zerwana została taśma, natomiast przy ustawieniu kół na wprost, w lewo kierownica wykonuje 1,75 obrotu a w prawo 2 obroty. Jaka może być tego przyczyna ?
Zastanów się kolego co piszesz. Kto bogatemu zabroni. Dodano po 13 Dwa razy w dwóch samochodach miałem ściąganą i ustawiana kierownicę Kolego kierownica jest fabrycznie montowana na wielowypust połączenie zabezpieczone odpowiednio dokręconą nakrętką. Są takie auta, że połączenie kierownicy z wałkiem jest możliwe tylko w jednej pozycji. Połączenie kierownicy...
Czyli najlepiej zrobić diagnostykę kół (tak to się nazywa czy jak)??? Zrobi mi to każdy mechanik czy tylko tam gdzie ustawiają zbieżność lub podobne rzeczy?? Może rzeczywiście najlepiej będzie zrobić takie coś i wtedy mieć pewność która wymienić bo jak ja spojrzę a się nie znam to nic nie zobaczę heh.
(at)Tomasz_Dulak Jednym słowem - zmień warsztat ! Nawet tu u mnie, w Trzecim Świecie, po wymianie sworzni, drążkow czy innych elementów, ustawiają prawidłowo zbieżność, jednocześnie z idealnym ustawieniem koła kierownicy na ,,0", czyli pośrodku, przy jeździe na wprost. Nawet o to nie pytają. :D
A co ma tył do ustawienia zbieżności? Nie wiem, może są przyrządy które zakłada się na wszystkie 4 koła do ustawienia zbieżności. Pewnie i dokładniejsze. Na stacji na której ja ustawiałem, przyrządy zakładał tylko na koła przednie, więc luz na tyle chyba tutaj nic nie zmienił w ustawieniu.
W dawnych czasach robiło się to na sznurek i ciężarek. Jednak tak na oko to się da, ale raczej lepiej jechać do fachowca który ustawia zbieżność. Nie zajmuje to zbyt dużo czasu i nie jest to drogie.
W sprinterze 906 kąt pochylenia jest zależny od poziomu zawieszenia, na profesjonalnym sprzęcie do ustawiania geometrii trzeba wprowadzić wysokość amortyzatora i zmierzyć poziom zawieszenia i według poziomu zawieszenia np.10.0 stopni lub 9.6 lub jaką tam pokaże przyrząd do pomiaru zawieszenia (Romess) to według tabeli ustawia się kąt pochylenia a potem...
Niektóre maglownice mają śruby regulacyjne z obu stron (każdego drążka). Ale jeśli masz z jednej to musi być idealnie na środku, lub będziesz musiał uciąć skrócić i zespawać. A co do kąta to ustawia sie przy amortyzatorze.
Witam, jakiś czas temu wymieniłem drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych w Corsie C. Liczyłem obroty oraz mierzyłem długość drążka z końcówką. Po wymianie jeździło się nawet ok ale chcąc ustawić zbieżność pojechałem do stacji kontroli pojazdow w celu ustawienia zbieznosci. Panowie założyli jakieś urządzenia na oba przednie koła(kiedyś jak...
Osobiście używam długiej prostej listwy (fragment grubej sklejki od strony fabrycznego odcięcia) przyłożonej nawet do opony tylnego koła w wielu jego pozycjach (bicie felg nierówność opony) i wybieram średnią. Po przyłożeniu z prawej i z lewej strony będziesz widział odchylenia toru przedniego i tylnego koła. Mam nadzieje że ten sprzęt umożliwia regulacje....
Panowie problem rozwiązany ! U mnie w mieście jest dwóch braci mechaników - speców od ustawiania geometrii i zbieżności kół. Nie ma chyba lepszego fachowca od nich. Wymieniem wcześniej wszystkie tuleje wahaczy i pojechałem do nich na ustawienie zbieżność i powiedziałem o zgrzytach. Okazało się się że lewa końcówka drążka pomimo, że nie nie miała luzów...
Moje tiko jest po ustawianiu zbieżności. Kąt PK oraz WSZ w normie natomiast w obu kołach zbieżność była ujemna (rozbieżność) -0.54 prawe i -0.46 lewe. Dzięki wszystkim za pomoc. Przyczynom zmiany zbieżności mógł być innej długości wachacz. Może jak bym wymienił dwa to zbieżność byłaby zachowana.
Spróbuje pomóc uporządkować Twoja wiedzę na temat ustawienia geometrii na tyle co sam wiem. Kąt pochylenia koła ustawiasz na dwóch śrubach (około 16 klucz, nie koniecznie z jajowatą podkładką) które łączą zwrotnice z amortyzatorem. Jak się dobrze przyjrzysz to może zobaczysz że lewe i prawe koło nie stoją tak samo w pionie. Te trzy śruby na 13 klucz...
Po pierwsze to cza ocenić co do wymiany, ramy nie powinno ruszyć może amora ugięło ,ale mówię trzeba stwierdzić co faktycznie do wymiany ,jak nie wiesz o co biega a widzę że nie wiesz to do mechanika,tam nie tylko zbieżność ustawiasz ale i kont pochylenia koła. Po pierwsze, to TRZEBA pisać po polsku. Po drugie, to wskaż jakiś konkret w tej "poradzie"....
W temacie piszesz o zbieżności , a pytasz o kąt pochylenia zwrotnicy . Pozostaje jeszcze ką wyprzedzenia zwrotnicy. Moja wiedza jest taka że pochylenia i wyprzedzenia nie ustawia się to stałe parametry geometrii układu jezdnego. A co do zbieżności to w samochodach z przednim napędem jest to 0.0 lub rozbieżne o ( chyba 3 mm.
Skoro kąt ustawiony na zero a kierownica skręcona w lewo to jaki z tego wniosek? W ogóle to co to stwierdzenie że ściąga w prawo patrząc na ustawienie samej kierownicy jako pojedyńczego elementu. Nigdy nie patrzy się na ustawienie kierownicy jako punktu ustalenia. W czasie geometrii ustawiają kierownicę "na oko" a dopiero regulują ustawienie kół. Nie...
Zbieżność i kąty pochylenia z tyłu będą się zmieniać w zależności od obciążenia tyłu. Wartości, które masz podane, dotyczą obciążenia bez paliwa w zbiorniku i bez pasażerów. Weź też pod uwagę zmęczenie sprężyn. Regulację tylnej belki masz tylko na mocowaniu do karoserii. Regulacja polega tylko na tym, że możesz przesunąć belkę do tyłu lub do przodu....
Witam Panowie, takie pytanie - Audi A3 8L, czyli płyta Golfa IV. tematyka toru jazdy, układu jezdnego, zawieszenia, kierowniczego. W takim aucie geometria to tylko przód czyli zbieżność kół? Auto trochę nosi, byłem na SKP i twierdzą że luzów brak, w serwisie gdzie jestem zapisany na zbieżność twierdzą że tylko przód się robi. No ale dalej np kąt pochylenia...
Jak ustawiasz, na sznurek? Ja zbieżność robię tak: https://www.youtube.com/watch?v=BYengCw_... W tyle będziesz miał śruby mimośrodowe do zbieżności. U mnie bez problemu puściły. Przy regulacji daj ślizgi pod koła.
Czy da rade wybijakiem sworzni oddzielić (widelec kuty) sworzeń wahacza od zwrotnicy? bo chciałbym uniknąć ustawiania zbieżności. Zastanawiam się jeszcze czy bez kanału da radę to wymienić, od góry, lub od strony koła na przedłużce?
Na myszkowanie wpływ ma nie tylko zbieżność.Dla niewtajemniczonych najpierw ustawia się pochylenie koła i wyprzedzenie a na końcu zbieżność. Tylna belka ma bardzo duży wpływ na geometrię auta, a źle ustawiona geometria na prowadzenie auta.
Opony są kierunkowe, ale na chwilę na próbę zamień koła przednie z prawej na lewą. Czy ktoś z wypowiadających się tu, ustawiał kiedyś zbieżność?
Kolego, stawiam na łączniki stabilizatora. Na pierwszy rzut oka mogą wydawać się w porządku, więc nawet na stacji diagnostycznej mogą ich zużycia nie wychwycić. Chyba, że wymieniałeś całe zawieszenie z przodu. Co było konkretnie robione? Wymieniłem kiedyś wszystkie elementy prócz tego jednego małego i po złożeniu zawieszenia i wyjechaniu na trasę pojawiły...
Na geometrię trzeba jechać bo nie wpasujesz tych trzech śrub idealnie i podkreślam na geometrię nie na zbieżność bo na tym sworzniu ustawiasz pochylenie sworznia zwrotnicy, nie myląc z katem koła choć są to rzeczy połączone Razem tworzą kąt sumaryczny
zbieżność była ustawiana w tym samym warsztacie. Ale gostek stwierdził, że mam wszystkie kąty nie takie jak trzeba i że to przez to ściąga w lewo.
Kiedyś trzeba było kąt pochylenia koła ustawiać samemu i z tym był mały problem. Obecnie samochody mają tak zaprojektowane zawieszenie, że kąt pochylenia jest ustawiony fabrycznie, a ustawiamy jedynie zbieżność (rozbieżność). Kierownicę można ustawić przestawiając na wielo klinie drążka. Co ty za bzdury człowieku piszesz? Po co ustawiać zbieżność i...
kolego widzę że nie liczysz sie ze swoim życiem skoro rozchodzą czy schodzą sie koła odpowiada za to ,gumy , tulejki wachaczy musisz to sprawdzić i wtedy jechać za ustawienie zbieżności kól w tym przypadku jak masz miema żadnego sensu ustawiać zbieżności majpierw usuń usterki uważam że temat można zamknąść bo kolega już chyba wie co ma zrobić
Jest taka stara metoda ustawiania zbieżności na dwie listewki. Starasz się, żeby różnica odległości między częsciami kól będącymi z przodu i z tyłu przedniego koła była jak najmniejsza, ewentualnie z tyłu może być minimalnie więcej.
Myślę że marka pojazdu nie ma aż tak wielkiego znaczenia.Chodzi o samą długość drążków po ustawieniu zbieżności.Wreszcie znalazłem jak się to fachowo nazywa-zbieżność połówkowa. Zbieżność kół przednich we wszystkich rodzajach zawieszeń regulowana jest identycznie - przez zmianę długości drążków kierowniczych, dokonywaną metodą wkręcania bądź odkręcania...
Kiedyś robiłem na tym.Ogólnie dobry sprzęt tylko dużo zabawy.Na początku robiło się kompensacje bicia felgi chyba.Kręcisz kołami i ustawiasz laser pośrodku skali bicia.Cha ha tyle pamiętam :D Potem przeliczałem zbieżność połówkową i całkowitą.Chodziłem z kalkulatorem.Nic już z tego nie wiem.A dlatego że kupili nowy sprzęt 3d i nie muszę już robić zbieżności...
Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera czujnik momentu we wspomaganiu wartość zero?czy inna. Nie było sprawdzane wspomaganie choć przez "ustawianiem" geometrii ściąganie w prawo było sporo mniejsze. Jak dokonać pomiaru momentu we wspomaganiu? Przez tester diagnostyczny (uniwersalny) pokaże? Tylko żeby nie okazało...
Samemu metodą prób i błędów w zależności od bogactwa pomysłów jak sobie poradzić. :) Ale w tym autku radzę sprawdzić wszystkie przeguby zawieszenia osi i drążki reakcyjne. Jak wybite były końcówki drążków to sworznie wahaczy już pewnie latają w każdą stronę. Wtedy żadne ustawianie nic Ci nie da, po ruszeniu wszystko się przestawi.
Prawidłowo trzeba ustawić "geometrię kół" czyli wszystko, i to włącznie z tylną osią. Co Ty chcesz tam z tyłu ustawiać? Jedyny parametr ustawialny tam to zbieżność z przodu, nawet kąt pochylenia pozostaje stały.
Na śrubach mocujących kolumnę Mcphersona do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła (górna ma luz, bywają też z podkładkami mimośrodowymi)
Na przegubach wewnętrznych jak mam auto podniesione i ruszam piastami w przód i tył nie w prawo i lewo to słychać stukanie na skrzyni a luz jest około 2 mm. A na przekładni to można wyczuć dopiero jak stoi na kołach prosto ze 2 minimetry luzu jak ruszam kierownicą w prawo i lewo i słychać takie pyknięcie. Dodam jeszcze że 2 miesiące temu ustawiałem...
Drążek kierowniczy może być ... na wewnętrznej gałce. Kto ci ustawiał zbieżność że nie wziął auta na szarpaki i nie sprawdził że zawieszenie też jest .... i ma luzy?
To wiele zależy od diagnosty.. Za kilka dziesięcioleci, tylko raz mi się zadrzyło, że chciało się komuś montować lasery na koła i ustawiać po ludzku zbieżność i kąty.. Faktycznie to trwało trochę. Sprzęt mają, ale leży nie używany na półce przeważnie. Ostatnio Gość ustawił mi światła! W normalnej opłacie. Test hamulcy jest wykonywany bardzo chętnie...
A bierzesz poprawkę na pochyłość jezdni po której jedziesz? Ciśnienie w oponach ustawione, hamulce nie trzymają któregoś koła, tylna belka w porządku (tuleje)? Dodano po 12 Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił W Lagunie nie ustawia się kątów, tylko sprawdza i ewentualnie koryguje wymieniając wadliwe...
Witaj! Witaj. zacznij od ustawienia kąta pochylenia kół.Zbieżność - zaznacz na oponie kreską na tej samej wysokości prawe i lewe koło. zmierz odległość przesuń tyle żeby kreska była na tym samym poziomie - drążkami ustaw zbieżność. To trzeba powtarzać aż ustawienie nie będą się zmieniać. Przed ustawieniem trzeba wybrać koła bez bicia. Pozdrawiam miro.nasz...
Witam. W pierwszej kolejności należny obciążyć samochód dwoma osobami siedzącymi na przednich siedzeniach. Następnie ustawić zbieżność przednich kół na 1,5 - 2 mm. Należało by przed tą regulacją sprawdzić też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ja ustawiałem zawsze na około 5-7stopni) oraz kąt pochylenia koła 1 -1,5stopnia. Dodano po 5 Zapomniałem...
kolego nie do końca z tą zbieżnością , tam jest czujnik w przekładni sprawdz czy znak na kole kierownicy zgadza się z znakiem na drążku kierowniczym ,może jest przestawiona kierownica i nie na znakach oryginalnych bo zbieżność trzeba ustawiać do kierownicy na wprost a tutaj robią tak że jak jest zbieżność niby ok a kierownica ucieka to ją przestawiają...
Blacharz załatwiony. Została tylko ta zbieżność. Dzwoniłem i umówiłem się na poprawkę. Mam nadzieję że teraz wszystko dobrze zrobią. Czyli muszą ustawić kąt pochylenia koła? Jak to się ustawia tzn za pomocą tych samych przyrządów które zakładają na koła podczas geometrii?
Po raz pierwszy się spod kałem że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy i to było przyczyną Co proszę? O co chodzi z tym "spod kałem"?
Dosunięciem (odległością) cewek czystość kolorów ustawiasz. Od zbieżności są magnesy. Ale jak i ja i kilku kolegów pisało cewki trza dać z takiego samego kinola. I będziesz miał problem z ich zakupem, a jeżeli dostaniesz to kole 50 PLN. pozdro Stefan
Cześć Chciałbym Was prosić o pomoc, ale szczerze bez uszczypliwości. Chciałbym zrozumieć zasadę pomiaru m.in. zbieżności kąta pochylenia koła. Pomyślałem że najlepszym do tego będzie taki najprostszy przyrząd do ustawiania Przepraszam ale taki najprostszy przyrząd znalazłem tylko na Youtubie np tu https://www.youtube.com/watch?v=ghnuewJ0... Nie interesuje...
zbieżność była przy tym robiona laserowo. Pan mechanik stwierdził, że nie jest cudnie ale opon nie będzie ścierać. Nie do końca mogę to sobie wyobrazić.Skoro zbieżność była ustawiana,to skąd stwierdzenie "nie jest cudnie"?Może owo stwierdzenie odnosiło się do jakiegoś podzespołu zawieszenia,np. amortyzatorów czy sprężyn lub nieprawidłowych kątów natarcia...
Witam Ustawiałem dziś zbieżność w punto 1.1 95r i na wydruku wyszło, że kąt pochylenia kół zarówno przednich i tylnych jest zbyt ujemny. Przód zakres referencyjny -0°45' do 0°15' zmierzone: P 1°24' L 1°12' ( co ciekawe przed ustawianiem P i L było 1°12' a po już nie, a niby nie są ustawiane) Tył zakres referencyjny -0°45' do 0°15' zmierzone: P 2°00'...
Witam ponownie u mnie po sprawdzeniu sanki są przestawione maxymalnie w lewą stronę i teraz muszę znaleźć kogoś aby te sanki wycentrował,a jeżeli chodzi o tył to wahacze są ok i tuleje tylko te śruby mimośrodowe które ustawia się kąt pochylenia koła mogą być nie do ruszenia i chyba kupię nowe na wypadek jak by się urwały... https://obrazki.elektroda.pl/5420724200_...
kolego może dużo nowego nie wniosę do tematu ale jedno jest pewne Dobry serwis to podstawa. Powinieneś dostać wydruk po robocie i tam powinny być wartości jak było ustawione przed ustawione przed i po robocie oraz jakie sa tolerancje. Jak będziesz chciał to mogę wrzucić ci coś takiego ale z cordoby. Samo ustawienie zbieżności to mało, dochodzi do tego...
Dzień dobry, Miałem ustawianą zbieżność już drugi raz w serwisie Norauto. Niestety po raz drugi bez efektu. Za pierwszym razem Panowie przeoczyli, że kąt prawego koła jest zły. Kierownica ustawiona na wprost - samochód skręca w w lewo. Musze ją trzymać skręconą lekko w prawo aby jechał prosto. W załączeniu wgrywam skan dokumentu po wyjeździe z ustawienia...
Jeśli auto jest "po przejściach" to w zasadzie należałoby sprawdzić geometrię nadwozia (a nie tylko kół)... po takim prostowaniu "na oko" albo będzie ciął opony albo zostawiał 4 ślady. To że przy jeździe na wprost kierownica jest skręcona to tylko partactwo mechanika który ustawiał zbieżność ale niegroźne, bardziej istotne jest czy na równej drodze...
A sprawdzałeś opony ze wszystkich stron? Może po prostu w zależności od ciężaru jaki przewozisz to coś przyciera o któreś z tylnych kół wydając taki dźwięk jak opisujesz. Równie dobrze może to coś przycierać o felgę bądź na przykład bębny. Tego nie sprawdzałem, będę musiał obejrzeć. Bo może nawet te nowe opony już się tak starły że teraz wyją. Sprawdziłeś...
Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać...
Kolego, Wykaz bledow wskazuje na uzywanie jakiegos "kabelka". No nie taki kabelek - B-Touch ST-9000 :) Lexia najnowsza, tzn klon z alledrogo wystarczy ? Szukam też jakiegoś manuala gdzie znajduje się silniczek nadmuchu, wiem że jest coś takiego w formie graficznej. P.S Po podłączeniu czujnika ABS w prawym kole, sporo błędów uciekło :) Tempomat ruszył,...
Jak ustawić tuleje tylnej belki w samochodzie Stilo 3 D. Na niektórych tulejach są strzałki. Jak powinny być skierowane I choć moja odpowiedź nie zabrzmi tak jakby autor tematu chciałby usłyszeć, ustawić tak, czy tak to: Prawdopodobnie kręcenie tymi śrubami spowoduje minimalne, minimalny "odjazd tylnych kół lekko w bok (taka mała, malutka kierownica...
Wieczne ustawianie zbieżności w w/w przypadku jest bez sensu wydawaną kasą. Zbieżność jest parametrem dwupołówkowym i choć jej nieprawidłowe ustawienie wpływa pośrednio na inne wartości pomiarowe to w przedmiotowym przypadku myślę że niewiele to pomoże. Zrób więcej kombinacji w zamianie kół - np na przód załóż te z tyłu a na tył letnie. Jak będzie ok...
Regulacja drążków kierowniczych nie ma wpływu na geometrię zawieszenia poza zbieżnością przednich kół, a zbieżność masz ustawioną idealnie. Przednie koła nie mają w tym samochodzie innych regulacji, a skoro kąt pochylenia koła (PK) nie mieści się w normie, to znaczy, że auto dostało "strzał" w to koło, np. przywaliłeś w krawężnik albo wpadłeś w "dziurę"...
Witam! Proszę o pomoc - moja bezwypadkowa Laguna 1 ph2 sciąga mocno w lewo..niezależnie czy na felgach stalowych czy większych (16") alufelgach i oponach 205/55/16..- auto potrafi po zapaleniu skręcić sobie "samo" lekko kierownicę w lewo gdy ta jest ustawiona na wprost..Także w czasie jazdy muszę ciągle korygować w prawo kierownicę..auto jest na 100...
Kolego 100% zmieniła się zbieżność a auto zachowuje się tak dlatego że te koło które ma lepszą przyczepność to prowadzi auto i dla tego są takie szarpania na lewo i prawo. Z tego co sobie przypominam to w UNO nie ustawia się kąta pochylenia i także przychylam się do poprzednika iż nie takie są amory jak potrzeba. Chyba że ktoś zmienił śruby na mniejsze...
Miałem ten sam problem w innym samochodzie. Jedzie prosto ale kiera krzywo po geo. Na geometrii była równo zablokowana. Okazało się że podczas ustawiania nie wjeżdżali kołami na te obrotowe talerzyki tylko normalnie sobie kręcili tak jak stoi opony prężyły. Potem poprawiali, już na oko "panie o ile krzywo" i kręcili na oko drążkami bez włączania maszyny....
Wumieniłeś wszystko czy ktoś wymieniał, zbieżność robiłeś i nic, więc gdy zaczynam ruszac sciaga mi auto na prawą stronę dzieje się to przy kazdej zmianie jeżeli opona prawa jest zużyta w dodatku bierze przednią prawą oponę od zewnątrz.Auto jak w temacie. , to nie powinno ściągać na prawo wręcz przeciwnie, Objawy jakie opisyjesz powstają w wyniku zbyt...
Jeśli masz na myśli belkę zawieszenia, to ona nie może wydawać żadnych odgłosów. Niestety myli się kolega może piszczeć stukać, pukać i wytwarzać mniej lub bardziej zidentyfikowane dźwięki. Tylna belka to całość z drążkami reakcyjnymi wahaczami itd. Na pogiętej feldze da się jeździć, ale drgania przenoszą się na inne części zawieszenia – łożysko,...
Nie, coś Ty. To tak niestety nie działa. Koła muszą mieć popraną zbieżność. Jak rozkręcę z jednej strony tylko, to to koło będzie za bardzo szło do środka. Żeby to ustawić to siłownik musi być równiutko na środku, z każdej strony taki sam wysów i w to wkręcam przeguby i łączniki i z każdej strony musi być idealnie tyle samo wkręcone. Jak ustawiałem...
Wiem, bo zbieżność była ustawiana ok. miesiąca temu. Autem jeżdżę tylko ja więc również wiem że nie wjechałem w krawężnik ani w większą dziurę. To są fakty. Auto jedzie na wprost a kierownica lekko skręcona. Przed wymianą tujei wahaczy i łożyska koła wszystko było ok. Z ustawianych części odkręciłem tylko wahacz - 3 śruby - i w taki sam sposób przykręciłem....
a zbieżnosc od geometri czym sie rózni w tym aucie ustawia sie tez zbieżnosć tyłu? W geometrię nie wnikaj ( kąty pochylenia , wyprzedzenia , zbieżność itp .) zbyt rozległy temat nie do ogarnięcia laikowi . Interesuje cię tylko zbieżność , aby jej nie skopać po ustawieniu . Ale tak obracać drążkami kierowniczymi aby kierownica była ustawiona na wprost...
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy Dodam tylko jeszcze, moze też dla innych, że warto robić przeglądy techniczne samochodów osobowych jak i innych, w PKS-e. W cenie przeglądu mamy: szarpankę - test zawieszenia, ustawienie świateł, test hamulców, test amortyzatorów, test spalin, test zbieżności...
Przy ustawianiu geometrii okazało się że prawy przód ma kąt pochylenia poza zakresem o 19 minut a różnica pomiędzy lewym a prawym kołem wynosi 21 minut. Dodatkowo tylna oś ma kąt pochylenia OK ale zbieżność jest poza zakresem tył lewy o 7 minut a tył prawy o 18 minut. Reszta parametrów jest w normie. Sumaryczna zbieżność jest w normie. Pytanie czy należy...
Witam, mam problem z autem. Dzisiaj wymieniłem osłone gumową przegubu zewnętrznego od strony pasażera i od tej pory auto nie ma zbieżności, ściaga w prawo,kierownica nie jest teraz prosto żeby jechac na wprost, musze skrecic w lewo zeby bylo oki. W zakrętach piszczą koła :-(( Na oko widać że prawe koło jest lekko w prawo kiedy lewe koło jest na wprost:-((...
Witam. Simmering wałka sprzęgłowego jest w większości skrzyń montowany od wewnątrz, wyjątek to właśnie skrzynia auta autora gdzie uszczelniaczem jest wysprzęglik No prawie. Ale żeby wymienić te część z "zewnątrz" to trzeba skrzynie zdemontować od silnika. A w 99% przypadków również sanki a co za tym idzie ustawiać zbieżność na nowo. Skrzynia sprawna...
Samochód po przekładce z UK, był źle założony ślimak w maglownicy(ściągał prawo lewo, kierownica nie stała prosto przy jeździe na wprost). Po odbiorze z warsztatu: kierownica wyprostowana jak należy, zbieżność ustawiona, jednak efekty są takie że czasem ściąga na prawo(nawet dość mocno zależnie od jakości nawierzchni - oczywiście mowa o asfalcie). Opona...
Byłem dzisiaj na ustawieniu geometrii, mechanik powiedział, że ustawił wszystko prawidłowo jak być powinno. Dodatkowo, pytanie dlaczego mam kierownice ciuńkę przesuniętą w lewo ? Gdy ją wyprostuje to skręca w prawo ? Gdyby prawidłowo ustawił zbieżność (skoro robił geometrię to i zbieżność), to miał byś kierownicę prosto. A że mechanik partacz, to i...
Witam! Poszukuje instrukcji obsługi do HUTER-a G111 (sprzęt do ustawiania zbieżności w autach) instrukcja może być po niemiecku. Z góry dziękuję
Mam dostęp do kanału i taką naprawę zrobię bez problemu sam. Nie ustawiałem nigdy katów pochylenia kół jakie mogłyby się pozmieniać gdyby mocowanie sworznia miało regulację. Jeśli tak jak mówicie nie ma to nie powinno być problemu. Muszę tylko od kogoś pożyczyć "mądry kij" do zbieżności. W sumie to myślę o zrobieniu sobie samemu takiego przyrządu. To...
Witam. Pacjent to Opel corsa B 1.0 99r z przebiegiem 207tys. Otóż w czerwcu 2018r miałem tą corsą drobny wypadek(a przynajmniej tak to nazwijmy). Otóż musiałem wiechać nią na górkę o średnim nachyleniu ale z strasznie suchym piachem,. Aby nie zakopać się w suchym piachu rozpędziłem się do 40 może 50 lecz nie zauważyłem, że na czubku tej górki jest zaniżenie...
zbieżności kół ustawianie zbieżności ustawienia zbieżności
wykorzystać wyświetlacz radia odzyskać zdjąć android adblue podgrzewanie
polecane odkurzacze electrolux ew8tn3372p
Błąd komputera silnika, katalizatora i FAP - przyczyny Błąd ZBR 03001-05 w MAN TGL 12.240 - Diagnostyka i Rozwiązania