Pomyslałem sobie aby zrobic komputer podpięty pod zapłony i elektryczną pompe którą mam w domu.Ten komputer był by programowany do ustawiania zapłonu i dawek paliwa elektrycznej pompy paliwa.Gdy kupiłem malucha miały w tłumiku dwie sondy lambda.1 szerokopasmowa a 2 wąsko pasmowa.Może sondy da się podpiąc pod tego kompa.Dawajcie pomysły!!! :D
To jest zbyt nie wydajne podejście kolego T5 biednego usera każesz ciężko zarobione gotówkę u jakieś złodzieja. Jak nie znasz dawki pompy to se na oko możesz do usranej śmieci ustawiać.
Przelew na filtrach nie pop....... ???nie wiem o co tobie chodzi???? Pompa ruska. A co w niej ustawiać? Dawkę podniosłem wykręcając o cały obrót, i to nie pomaga, po dymie widzę że już paliwa ma za dużo a on i tak nic. Myslę że dam ją do regeneracji bo nic już chyba nie zostało.
Witam, posiadam jak w temacie audi a4 b5 1.9 tdi silnik 1z. Ustawiałem kąt wtrysku i dawkę paliwa zmieniłem z 4mg na 3mg, po niespełna 2 tygodniach zauważyłem zwiększone zużycie paliwa, przy ostatnim tankowaniu wyszło ok 8.5 l/100km. Odczytalem dawkę paliwa i byla 2.2mg , przestawilem na maksa w dół i osiagnalem poziom 108 dawka 2.8-3.2mg ( w 1z jest...
To co piszesz Kolego ma sens, tylko wychodzi na to, że to nie tyle ustawianie dawki paliwa, co mówienie ECU ile on tego paliwa dostaje i on na podstawie tego na wyższych obrotach dodaje więcej lub mniej paliwa? Też to dosyć głupie, ale skoro tak musi być to trudno:) Nie tak rozumowałem, ustawianie dawki paliwa i stąd moje niezrozumienie i nazywanie...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Witam Mam pytanie czy jest jakiś wzór do wyliczania dawki paliwa w silnikach diesla ? Właściwie interesuje mnie chiptuning (nie jest to w celach zarobkowych) a jedynie związany z moim samochodem Golf 3 TDI silnik AHU. Rzecz tyczy się problemu „zawirusowania” mojego autka, historia tego wyglądała następująco: kupiłem na Allegro chipa, ale...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Jeśli chodzi o dawkowanie przez sterownik to jest tak jak piszesz czyli im większe obciążenie dawka w górę ale przy ustawianiu odwrotnie. Przyjmując że sterownik ma utrzymać wolne obroty ok 900obr to potrzebuje 4.5 mg i teraz zwiększając mu dawkę mechanicznie nastawnikiem automatycznie sterownik zmniejszy dawkę np. na 3.0 mg aby dalej obroty były na...
Tu nie poszalejesz z tą pompą dawkę możesz zmienić przez modyfikację softu w sterowniku . Te pompy nie mają żadnych śrubek którymi można pokręcić To nie mechniczna pompa .Wszyskie polecenia są wykonywane na drodze elektronicznej. Nie ma żadnych przestawień typu mechanicznego poza jednym a mianowicie jak ta pompa siedzi w audi czy passacie to zapłon...
Zgadzam się w pełni z tym co ojcio pisze" Cytat z instrukcji mojego kotła:"Czerwony, dymiący ogień wskazuje na to, że dopływ powietrza jest zbyt mały. Jasny biały ogień wskazuje na to, że dopływ powietrza jest zbyt duży. Prawidłowy ogień jest wtedy, kiedy obserwujemy, czysty, intensywnie żółty płomień." więc tu masz odpowiedź na swój post lecz nic nie...
Gaźnik ustawiasz zgodnie z serwisówką, a jeśli jej nie masz to ustawiasz iglicę na środkowym rowku i patrzysz jak jeździ silnik, czy ma moc, czy nie szarpie, jaki kolor ma świeca. Nie ma czegoś takiego jak ustawianie gaźnika tak aby silnik palił jak najmniej paliwa. Przy zbyt małej dawce możesz silnik uszkodzić, dawka paliwa ma być optymalna.
Z perspektywy czasu zwiększenie dawki paliwa daje taki efekt że odpala chwile popracuje i gaśnie ponownie odpalam i wtedy już działa bez zarzutów. (konta synchronizacji nie ustawiałem bo wirus).
Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne Aby zwiększyć dawkę ustawiasz na 3.
Jeśli nie zależy Ci na gwarancji. To odkręci boczny dekielek i zwiększ trochę dawkę. Jak to zrobić było opisane tu na forum. Co Ci dadzą jakiekolwiek dane jeśli nie będziesz ustawiał pompy na stole?
A w jaki sposób Ty ustawiasz tam u siebie platynki??
Na początku dziękuje za expresową odpowiedz. tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku. a możesz mi podpowiedzieć gdzie w tym programie szukać funkcji ustawiania kąta wtrysku.?
Zakres od 3-9mg ja ustawiam zawsze na 4mg.
tam najprawdopodobniej masz pompę VP37, i bez kompa niestety nic nie zrobisz, a niema co ustawiać na oko bo tylko problemów jeszcze sobie narobisz
Na szczęście przed regulacją wykonałem pomiary każdej sruby. I mogę wrócić do pierwotnych ustawień. Jak wygląda ten przyrząd zegarowy ?? To jest ten sam co do lucasa ??? Gdzie się go wkręca ??? Ja miałem ustawiane lampa stroboskopową .
Bo taką operację przeprowadza zakład lub serwis zajmujący się pompami wtryskowymi dlatego zawsze dostarczać należy pompę wraz z wtryskiwaczami dla właściwej regulacji. Znam też i takich magików co tego nie robią i ustawiają pompę tylko na wtryskiwaczach wzorcowych .
zapewne ale kto zapłaci za takie ustawienie? pytanie dotyczy ilości spręzynek w bosterze, jest jedna i tylko jedna czy są dwie? Dodano po 6 znalazłem na forum forda jak ustawić boster-ustawia się go indywidualnie do silnika-nie ksiażek-bo silnik ma swoje lata jak i turbo-w artykule napisano: podawanie dodatkowej dawki paliwa miedzy 1800 a 2200obr/min...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz? Kolego, takie zabawy lepiej sobie odpuść jak chcesz w przyszłości uruchomić ten ciągnik. Poza tym każda Twoja ingerencja w pompę wtryskową z pewnością podniesie koszt jej regeneracji. Jeżeli pompę masz odpowietrzoną,...
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
jak nie masz komputera diagnostycznego (też nie mam) to możesz zrobić jak ja: Samą część mechaniczną - pompa wtryskowa i silnik testowałem w ten sposób, że odkręciłem wieczko górne nastawnika pompy wtryskowej (3 śruby torx i jedna specjalna, ale można wbić na nią (z wyczuciem) nasadkę 8 i odkręcić). Pod spodem jest taka "wskazówka" która po włączeniu...
Właśnie zrobiłem identyko jak w tej instrukcji z linka. Tam jest żeby ustawić w GMP, czyli wsadzić ten kołek w blok i później zamontować pompę. I ja właśnie tak zrobiłem. Ale ta moc jest bardzo mała i dymi mocno na biało przy odpaleniu na zimnym. Dzisiaj zwiększałem mu dawkę paliwa tą srubą na pompie i z każdym przekreceniem śruby czuć było troszkę...
Sprawdź (wymień) paliwo, sprawdź czy swobodnie leci do gaźnika (zatkana załamana rurka, filtr). Może masz tam jakieś ręczne ssanie które trzeba ustawiać do temperatury silnika? Możesz też psikać w dolot coś łatwopalnego w ramach testu (uwaga, ryzyko płomieni), jeśli dobrze utrzymasz dawkę i będzie na tym pracować, znaczy że zapłon i inne mechaniki są...
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
Ok po dokręcałem jak i głowicę... Moje pytanie ustawia się jakoś dawkę paliwa w c330 na pompie ? Bo tak wali paliwem nie przepalonym, że aż szczypie w oczy... Nie wiem jaka to śrubka do dawkowania... Silnik ładnie pracuje równo tylko jeszcze ustawiam po pychacze bo wiadome zmienili swoje położenie... Jak pisałem chyba powyżej, że miałem nad palony jeden...
Witam. Ostatnio coś boli mojego paska, mianowicie od nie dawna zaczął ciężko odpalać na zimnym a jeszcze ciężej na ciepłym. Nie dawno była ustawiana dawka na pompie paliwa u mechanika, bo była za wysoka i samochód czasami falował na niskich obrotach i też regulacja kąta wtrysku miała miejsce. Po tych ustawieniach samochód czy ciepły, czy zimny palił...
Moim zdaniem masz źle sutawioną emulację sondy lambda przy pracy na gazie -> sterownik benzynowy rozjeżdża sobie mapę, i przy pracy w otwartej pętli (zimny silnik, zimna lambda, zaraz po uruchomieniu) sterownik ustawia zbyt dużą dawkę paliwa. Spróbuj pojeździć na samej benzynie, bez przełączania na gaz z 50 km. Jeżeli obajwy znikna to masz rozwiązanie...
Witam transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44 Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem . - wymienili osłonę rozrządu po podłączeni kabla w programie...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
Generalnie trzeba silnik obciążyć, czyli przejechać się i zwiększać obroty. Na początku może brakować mocy. Komputer spalania będzie automatycznie ustawiać fazy rozrządu i dawki paliwa aż dobierze optymalne. No i ten rozruch to pewnie wina braku paliwa, do samego filtra wchodzi 0,5 litra. Nawet przy wymianie filtra trzeba kilkukrotnie przekręcić kluczyk...
W przypadku przekładki silnika z 1.7d i założenia do niego osprzętu z 1.7TD oprócz kolektorów z turbosprężarką występują różnice które zauważyłem (jeśli 1.7D jest z przed 95r): -inne wtryskiwacze (od biedy mogą zostać) - inna pokrywa na głowicy (odpowietrzenie) - pompa wtryskowa (korektor dawki paliwa od doładowania) - koła rozrządu (inny profil zębów)...
Dzień dobry, Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się...
W tym silniku nie ma komputera(z komputerem te silniki były chyba dopiero w astrze II). Na początek można zobaczyć czy po zwiększeniu obrotów węże idące do intercoolera robią się twarde i czy rusza się cięgno sterujące przy turbo (najlepiej by było zmierzyć ciśnienie doładowania w czasie jazdy (ok 0,5 atmosfery , kg/cm²)- ale kto ma manometr o...
byłem dziś pod komputerem wpięty... coś B-touch..wykrył uszkodzony czujnik temperatury, przez co kąt wtrysku tez był wcześniej źle ustawiony, wymieniony został na nowy, kąt ustawiony... mechanik powiedział żebym jutro podjechał bo załatwi komputer Boscha... podobno lepszy. Stwierdził że to będzie coś z dawką paliwa bo leonik nie chce na dużych obrotach...
Kolego wyślij pompe do polecanej naprawy odbierz zapłąć i ciesz się samochodem. Bardzo słuszna rada, bo nie tylko skończy się na naprawie sterownika, ponieważ do tego trzeba jeszcze wymienić zawór elektromagnetyczny. (A w tej pompie samemu nie zrobisz, bo jest wkręcany, nie to, co w przypadku przykręcany na trzy śrubki.). Dla za interesowany: Kalibracja...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
1. Czujniki egt(badanie temperatury spalin) , w czym zecz z czujnikiem , że to takie drogie , czy nie mozna zbudować jakiegoś urządzenia o wiele tańszego posługując sie jakąś termoparą przemysłowa , jaki ma miec zakres temperatur i gdzie się montuje termoparę w kolektorze czy na kolektorze?? Sa drogie jak kazde tuningowe akcesoria. Generalnie jest...
Dodatkowo dołączam film z pracy webasto. Może na filmie tego aż tak nie słychać ale gdy płomień już jest taki "niewyraźny" wraz z podaniem paliwa płomień zaczyna na sekundę ożywać. Bardzo proszę o jakieś porady. Według mnie źle wyregulowana dawka paliwa tylko teraz czy za bogato czy za ubogo. Wcześniej pan który mi to ustawiał chyba dał za bogato bo...
Witam, Z racji wielokrotnych zapytań co to jest WOT, CL, OL, AFR itp postanowiłem wyjaśnić kilka najbardziej potrzebnych skrótów z drobnym opisem działania niezbędnym przy pracy z LPG. Prośba do moderatorów o podwieszenie w dziale LPG jako ogłoszenie i dodawanie od siebie wyjaśnień jak również nadanie sensownego tytułu wątku. Zaczynamy: WOT - Wide Open...
Czyli rozumiem, że w jakieś czyszczenie instalacji paliwowej pompy paliwa czy coś podobnego nie trzeba się bawić? Ale tak po prostu wymienić wtrysk i koniec nie trzeba jakoś ustawiać jeszcze dawki paliwa jaką wtrysk podaje ?
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie.. Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm.. Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej...
Witam, samochód mi ciężko odpala na ciepłym silniku tak około 80°,dostałem od was wiele rad do których się przystosowałem i robiłem krok po kroku według zaleceń, jak np,polanie pompy zimną wodą,odpięcie czujnika temperatury,zwiększenie dawki paliwa vagiem,sprawdzenie kąta wtrysków, ustawienie dawki paliwa nastawnikiem pompy ,więc porobiłem to wszystko,odpięcie...
Moim skromnym zdaniem to w większości głowica odpowiada za prawidłowa prace ciągnika, dawkę paliwa można wzrokowo ustawić tak jak jest na starej głowicy i można ją zwiększyć lub zmniejszyć nie rozbierając pompy. Dawka paliwa zawsze jest taka sama dla wszystkich cylindrów lekko zwiększona dawka nie zaszkodzi (w c-360 dawkę paliwa ustawia się dla każdego...
witam mam golfa IV tdi 1,9 110mk 98r. i podczas samego ruszania wydobywa sie delikatny dymek, nie jest to jakies straszliwe kopcenie ale w swiatlach innych samochodow jednak widac ze cos tam za soba zostawia. jednak pozniej wmiare rozpedzania kopcenie zanika(moze poprostu jest na tyle slabe ze juz nie widac) w sumie bylem na kompleksowym ustawianiu...
Panowie... Po pierwsze: tym którzy nie wierzą nawet zdjęciom potwierdzam na 200% że w 1.5 DCI na kole wałka rozrządu jest klin. A co do pompy... Jeśli ma się odkręcone koło pompy względem niej samej, nie ma znaczenia w jakiej pozycji przykręci się je z powrotem. A to dlatego że w silnikach common rail pompa robi tylko stałe, wysokie ciśnienie, nie rozdziela...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
BANANvanDYK - przede wszystkim dziękuję za fotki tulei i tłoka po dłuższym przebiegu, bo już wiem jak mogą i powinny wyglądać. To oczywiście daje do myślenia ale też nie wyjaśnia, jaka jest przyczyna złego stanu mojego tłoka itd. Ponieważ olej Mobil właśnie mi się skończył, to spróbuję Platinum Moto 2T, tylko pytanie dodatkowe: w jakim kolorze ma być...
To nie ma różnicy czy to FOS, WEBER czy Aisan. Klapki mają zamykać się do końca a między nimi a ścianką gardzieli nie ma być uszczerbień ani luzów. Ssanie otwiera pierwszą gardziel o kilka mm. Jeśli ssanie nie działa - gardziel jest zamknięta lub otwarta na stałe. To właśnie jest cała sprawa z linką ssania dlatego o niej wspomniałem. Jeśli chodzi o...
Ja zawsze myślałem, że jak się wykręca to zwiększa się dawkę paliwa, a jak się wkręca to się zmniejsza. Zwiększając dawkę paliwa (czyli odkręcając) obroty zmniejszasz. Wkręcając zwiększasz. Kosa powinna wchodzić na tzw. pierdzenie, czyli dajesz gazu, wkręcasz śrubkę H do czystych maksymalnych obrotów, cofasz ją do czterotaktu pracy silnika, i ustawiasz...
Dziś rozmawiałem z pompiarzem i wytłumaczył mi na czym polega ustawienie zapłonu w zetorze 6245 i pochodnych(70,72,77). Krzysztofz14 dobrze pisze. Chcąc ustawić zapłon trzeba odkręcić tą zaślepkę, wepchnąć do środka listew do około 0,5cm w głąb obudowy pompy następnie dodać około pół gazu (więcej nie można bo wypchnie listew) i dopiero kręcić kołem...
Witam wszystkich. Zainteresował mnie temat map paliwa w silnikach diesla. Sprawa sterowania, jak i chiptuningów to dość obszerna zagadka i rozumiem że nie da się tego wytłumaczyć i opisać na forum natomiast nie znalazłem w sieci żadnych interesujących poradników, książek itp... (Oczywiście znam język angielski i szukałem tego również w anglojezycznych...
Więc witam mam problem taki że skuter nie markowy po prostu chinol. W połowę tamtego miesiąca przeszedł mały remont góry cylinder itp. Chodzi śmiga, dzisiaj wyjechałem przejechać się po polach i jakoś tak dziwnie bo przejechałem kawałek i chciałem dać mu max gaz a on zaczął się wkręcać na obroty aż przy pewnych obrotach zaczął się jakby dławić. Wina...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Cisnienie paliwa w układzie wtyskowym to wazny parametr,nie koniecznie pompa musi być winna w obwodzie zasilania paliwem jeszcze jest FILTR paliwa i najwazniejsze ZAWÓR regulujący ciśnienie na wtryskiwaczu(zaworem i manometrem ustawia się prawidłowe ciśnienie paliwa)-tak mają Fiaty i większość jednopunktowców.A moze to Lamda koryguje dawkę paliwa? odzywa...
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
Jak się nie mylę bo nie zbyt wyraźnie widzę ale takie mam przypuszczenia to ta śrubka jest od ustawiania dawki paliwa na wtryski. Spróbuj odpalić auto i przekręcać śrubkę aż uzyskasz jak najlepsze wyniki. Pamiętaj aby nie przesadzić z dawką paliwa. Przynajmniej według mnie to jest to. Jeśli pomogłem to bardzo sie cieszę a jeśli to nie to to niestety...
Sprawdź dokładnie jaki to silnik i jak tam jest pompa zanim napiszesz ze tam pada elektronika – jaka elektronika jedynym elektronicznym elementem jest tam chyba czujnik temp. paliwa. Ilu z was rozbierało taką pompę ? Jedynym problemem przy takim rozruchu jest ustawienie dawki paliwa. Więc proszę nie pisać że się nie da. A elektroniczna regulacja...
mam pytanie, przyznam sie ze jak kupilem samochod to u jednego mechanika ustawialmem dawke paliwa (vag- programowo) a 2 mechanior podczas wymiany sprezyn w pompie wtryskowej czyscil i ustawial dawke paliwa dekielkiem od nastawnika. i teraz moje pytanie teoretycznie dawka paliwa powinna wynosic 4mg/r ale jesli bylo ustawiane programowo i recznie (na...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
Instalacja gazowa jest pierwszej generacji , silniczka krokowego nie ma od założenia jest ustawianie ręczne dawki gazu, a auto jezdzilo na tej instalacji jakieś 7 lat i nie było z nią problemów, tylko od jakiegoś tyg. coś mu sie pochrzaniło , i mechanik niby naprawił ... na 40 km i dalej jest to samo , 3 razu już mu zaciągałem i co wyjade dalej jest...
Jak przeglądałem dawne zapiski ze spalaniem to wahały się w granicach 11-14l lpg/100km Nigdy poniżej 11 Obecnie z gażnikiem podającym wodę do reaktora pantona w ilości ok 1l h2o/100km można przyjąć średnią 10 ale z racji ze nie potrafię juz wolno jeździć a raczej wolno przyspieszać spalanie uważam za w miarę rozsądne Jedzę na przemian motocyklem i samochodem...
Witam, ostatnio czyściłem nastawnik w golf 3 silnik 1.9 TDI z1 90KM ponieważ skakały mi obroty 880- 903 i lekkie szarpanie było tak w granicach 1500- 1800 obrotów . Czyszczenie wykonywałem zgodnie z instrukcją. Samochód bez problemu odpala na zimnym i ciepłym silniku, brak błędów na vagu. Jednak po założeni i ustawieniu go obroty dalej mi skaczą tak...
harnaś1792 to nie jest tak - przy ok 20 stopniach płynu chłodniczego rezystancja czujnika wynosi ok 2-3 kOhm, przy 90 stopniach jest 200-300 Ohm. ściągając wtyczkę na ciepłym, pracującym silniku zwiększasz mu dawkę paliwa i obroty powinny wzrosnąć (ściągnięta wtyczka = zimny silnik). Gdy ściągniesz wtyczkę i zewrzesz w niej piny to ECU ustawia dawkę...
Jeśli chodzi o klapkę to u mnie niby spada do końca, ale z tego co pamiętam to ma takie wycięcie umożliwiające przepływ pewnej ilości powietrza przy zamknięciu. Ponadto słyszę czasami jak klapka pracuje kiedy cug się zmienia, bo jest lekka, więc kiedy hajcuje się dużo węgla na ruszcie to pewnie się unosi bardziej. Kiedy jest halny to też da się odczuć....
Witam wszystkich mam nadzieje że mi pomożecie, a mianowicie mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej a dokładnie z momentem zapłonu. Pompa została wyczyszczona, oraz zostały w niej wymienione uszczelniacze bo nie trzymała ciśnienia i traktor co jakiś czas gasł. Teraz wszystko jest ok, tylko mechez od pompy zwiękrzył dawkę paliwa, założyłem ją w to...
Wtryskiwacz ma iglicę unoszoną ciśnieniem wtryskiwanego paliwa. Są to minimalne ruchy, dziesiąte części milimetra i tego prawie nie słychać. Ale jeżeli zawiedzie regulowana sprężyna ustalająca ciśnienie otwarcia (np pęknie) lub sama iglica się wypracuje - to wtedy do cylindra wędruje zupełnie nie kontrolowana dawka paliwa. Efekt spalania takiej dawki...
jak na moje ok (miałem w autach I gen, II gen i teraz ma IV gen.) to w mocy najmniej stracisz na sekwencji i chyba najmniej będzie paliła oraz niektóre można odpalać na gazie, poza tym musisz dbać o elementy od BP i LPG bo inaczej będzie palił więcej. Co do I i II to poza krokowcem który jest dla prawidłowej katalizatora to w spalaniu nie ma chyba różnic,...
1.Po założeniu nowych par(tuleja+pierścień) slilnik powinien popracować conajmniej 10mtg(najlepiej bez obciążenia) żeby można było cokolwiek powiedzieć. Bzdura. Od razu po złożeniu ma chodzić tak jak powinien - bez stuków, szmerów, gwizdów i pisków. 2.po remoncie silnik nie potrzebuje tak dużej dawki paliwa, można trochę przykręcić na listwie. Następna....
Witam .Ja tez mam problem ,gdzieś pisałem w innym temacie .Może to błąd ,ale jak coś to poproszę o poprawę postu.Opcji pewnie i diagnoz jest wiele,ale najgorzej trafić w sedno i nie ponosić dodatkowych kosztów.Elektronika ,to był pierwszy tekst fachowca.Nie neguję tego.Koszt na wstępie 500 zł. Więc majster szuka innej opcji.Nie wiem jaka możliwość sprawdzenia...
(at)BarLot A prosiłeś panów "speców" o korektę jak nie to niech teraz przyjadą i poprawiają. Po kiego pchać łapy w sterownik. Masz kiepski okres na ustawianie pieca koniec zimy. Wiesz jak długo się robi taką korektę? Czasami kilka godzin lub nawet kilka dni. Zapłacisz za to serwisantowi? Nie pomyślałeś, że zużyty ślimak podaje mniejszą dawkę paliwa,...
Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą...
Jak napisałem wszystko co jest podstawą diagnostyki CR zostało sprawdzone. Paliwo świeże, pompa w baku bije do 4 bar, filtr knechta nóweczka, pompa HP na starcie kręcenia od razu 300 bar łomocze a na obrotach i ponad 1000. Robiłem próbę polegającą na wyjęciu wtrysków i zapięciu ich w układ na zewnątrz. Już w pierwszym obrocie wału pięknie rozpylają...
A więc tak. Ustawiłem pompę zgodnie z czujnikiem zegarowym na 1.37 mm podczas ustawiania musiałem przejść z 1.25 -> 1.37 czyli wychodzi na to, że pompa wyjściowo była wsadzona na pałę i nie wyregulowana. Po tym ustawieniu silnik jeszcze lepiej odpalał ale tak jak wcześniej nie miał mocy. Podkręciłem dawkę paliwa, musiałem też obniżyć obroty bo po podkręceniu...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Nie pomyliłeś z Valvetronikiem? Wtedy rzeczywiście jest trudniej bo nie ma regulacji z podciśnienia ale tu jest zwykły variator i to chyba tylko na jednym wałku rozrządu (nie jestem pewny czy oba wałki czy jeden miały zmienne fazy w m52) i sterowanie obrotami poprzez przepustnicę. Zasady są takie. Sterownik ma utrzymać odpowiedni skład spalin. Do tego...
A jaki to gaz ? Starsze gen czy sekwencja ? Jaka astra ? W starych F pewnie na to radą byłby reset sterownika silnika, przywrócenie ustawień do fabrycznych, skasowanie złych dostosowań podczas pracy na lpg, przy jej niewłaściwym ustawieniu, regulacji,, i tu poczytaj o wpływie emulacji sondy lambda na sterowniki benzynowe silnika. Taki gaz potrafi rozstroić...
1.Za mała dawka 2.Kąt wtrysku-jest na necie jak się ustawia VCDS. 3.Zapowietrzanie układu paliwowego 4.Świece może są dobre ale czy jest zasilania kiedy trzeba?
Witam problem z Multiplą 1.6 16V 2002 rok CNG jak w temacie. Fabryczny gaz CNG, sterownik Marelli IAW 4EF oraz Metatron OMT 5D0. Silnik odpalał coraz trudniej. Wymieniona została pierwsza lambda na oryginał, świece, przewody. Silnik coraz gorzej pracował na benzynie a ten model odpala z benzyny i po chwili przełącza na gaz. Po skasowaniu adaptacji nie...
A to zapłon ustawiać na ciepłym? Tak. Podałem Ci metodę nazwijmy to organoleptyczną, czyli zapach kolor spalin oraz dźwięki wydawane przez silnik pod pełnym obciążeniem w warunkach normalnej pracy czyli temp. otwarcia termostatu i obciążenie przy którym silnik jeszcze przyspiesza po zwiększeniu dawki paliwa. Zapłon(początek wtrysku paliwa) powinien...
Tak,ma zaciągnąć po odpaleniu.Ale że sam wchodzi na obroty to mi wygląda na złą regulacje pompy.Jeszcze egr możesz sprawdzić czy nie zacięty.Trochę szukanie po ciemku bez kabelka. OK Dziękuję. Dźwignia pracuje swobodnie przynajmniej jak się za nią pociągnie. Wiem bo zauważyłem, że spadło zabezpieczenie na dźwigni turbiny do cięgna gruszki. Prawdopodobnie...
Nie wiem do czego służy ten silnik i jaki jest reżim jego uruchamiania. Ja mam agregat prądotwórczy i też miałem i mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Początkowo silnik był zalewany i gdy wreszcie zaskoczył to przez jakiś czas strasznie dymił, więc obniżyłem poziom paliwa w komorze pływakowej. Problem uruchamiania zimnego zsilnika pozostał,...
Dzień dobry, Poczytałem i poszukałem trochę o ustawianiu tej dawki "stukaniem". Może jednak bym się podjął próby ustawienia tak, jak powinno to wyglądać. Niestety wszystkie treści, które znalazłem, nie są zrobione jak poradnik, a większość osób wychodzi z założenia, że "coś jest oczywiste". Dlatego chciałem poprosić o mam nadzieję ostatnią pomoc w...
Chłopie ale po co zawracasz głowe wytrzymałością silnika ??? Co np. mnie interesuje trwałość silnika, ma wymiatać a jak sie skończy to idzie na przemiał i koniec. ludzie samym powietrzem auto nie jedzie Jak byś uważnie czytał to co jest napisane w tym poradniku to zauważysz że jest modyfikowana dawka paliwa na pompie paliwa, a dopiero później ustawiamy...
Jeżeli silnik odpala zawsze za drógim razem (należy to wybadać) niezależnie od tego jak długo kręcimy rozrusznikiem to więcej niż pewne jest to centralka lpg, na zimnym silniku nie przełącza na benzynę podczas pierwszego rozruchu....zdarza się iż jest ciągle na gazie(uruchomimy wówczas silnik po dłuuugim kręceniu - niepolecam) lub zawiesza się pomiędzy...
Nie tu dawki paliwa nie ustawiasz to przecierz cr , sterowane z ecu . A taka banalna sprawa jak filtr paliwa kiedy wymieniałeś ostanio ??
kwok napisał: Macosmail nie ma trochę racji ze stabilizacją jałowego bo (wprawdzie "pośrednia" i w niewielkim zakresie), ale jest Zastanowiłem sie poważnie i naprawde nie wiem w jaki sposób w tym silniku może być realizowana stabilizacja obrotów . Poprzez regulację punktu zapłonu raczej nie. Jedno jest pewne, jeżeli takowa jest to efekty jej działania...
W oplu był jeden silnik który miał potencjometr CO Był to silnik ze sterownikiem MULTEC E16NZ Ale potencjometrem ustawiało się tylko CO na biegu jałowym. Nie wnikałem jak było w czasie jazdy ale silnik spalał tyle samo co C16NZ który miał już lambde. niewiem i jakim patencie piszesz , ale mi wsumie chodzi o jakiś emulator dynamiczny czyli taki który...
w dieslach nie ma kąta wyprzedzenia zapłonu, chodź pewnie chodzi o to samo czyli punkt, w którym mieszanka powietrznoolejowa zapali się przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia a tym samym temperatury zapłonu mieszkanki, chodzi jednak o odpowiedni kąt - w benzynach -kąt wyprzedzenia zapłonu czyli podanie iskry w odpowiednim położeniu tłoka a w dieslach...
Ustawia sie obroty nie dawkę! Na trzpieniu(wałku)masz nacięcie przenieś je na dzwignie i przy zakładaniu będziesz wiedział jak założyć ;nastepnie trzeba zdjąć pokrywe pompy 4 śruby imbysowe(5)wymienić oring i TULEKĘ przy zakładaniu trzeba naciągnąc dzwwignie pionową w pompie (opiera się ona na śrubie DAWKI PALIWA umieszczonej w pokrywie)do naciągnięcia...