Tylko to nie rozwiązuje mojego problemu. Korzystałem z tego manuala wcześniej i postępowałem zgodnie z tym co jest tam napisane. Potencjometrem steruje prędkość silnika, problem tkwi w tym ze potencjometr mam podłączony do "kanału pierwszego" a parametry ustawione są tak jak bym sterował z kanału drugiego. Dlatego chce powrócić do parametrów fabrycznych...
Spiny 11 miały dziwne oprogramowanie, które wysypywało się po ok. 10 latach. Z tego co pamiętam nie ma możliwości resetu, jedynie nauka położeń krańcowych od nowa, spróbuj tej opcji najpierw. Jeśli napęd się zatrzymuje sprawdź czy silnik (szczotki) jest sprawny - podłączając go pod 12-24V dc i zobacz czy nie przerywa. Możesz sprawdzić też czy silnik...
Witam. Miałem wcześniej to radio (Pioneer deh 2220ub) w renaulcie megane i wszystko było ok, ale teraz zmieniłem auto na Peugeota 306 ( 2000 rok) i zamontowałem radio i po każdym zgaszeniu silnika lub zmianie pozycji kluczyka w stacyjce radio gaśnie i się nie włącza samo ( w megance się włączało) a gdy je sam włącze to każda stacja jest tak jak było...
Witam państwa! Radio resetuje mi sie ustawień fabrycznych po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, chciałbym aby to sie nie działo i nie wywaliło mi akumulatora do zera. Chciałbym zastosować sie do Państwa rad, ale kolorystyka moich kabelków jest zupełnie inna. Prosiłbym no pomoc jaki kabelek musze przełączyć i gdzie aby uzyskać pożądany efekt. Z góry dziękuję...
Dzięki kolego noopS. Napisałeś krótko i dobitnie. Tak też zrobiłem. Wszystko śmiga aż miło. Na razie ustawiłem parametry fabryczne. Silnik jednak kręcił za wysoko. Na falowniku 120Hz. Zmieniłem parametr na 60Hz. Z racji tego że potrzebuję obroty niskie do piły taśmowej pionowej. Cięcie płyt ,blach stalowych. Pozdrawiam.
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula....
Jeżeli na pin step podaje sygnał prostokątny z PWM to silnik kręci się chaotycznie +-2 obroty w prawo/lewo, coś mi dodatkowo nie styka na przewodzie na pin step muszę nim poruszać żeby silnik w ogóle ruszył. Schemat podłączenia w załączniku. Na pin step podajesz raczej krótki sygnał pulsujący zamiast PWM ; jeden krótki puls - daje jeden step (krok)....
ERG zaślepiłem już dawno i jak do tej pory wszystko grało.A ciśnienie paliwa na regulatorze mam ustawione jak fabrycznie 2,4-2,6bar
Witam. Posiadam serwo napęd lenze serii 9300, dokładnie 9321-ES. Komunikuję się z nim poprzez GDC, ustawiłem mu parametry fabryczne + parametry silnika. Większość "tripów" wykasowałem (głownie od temperatury) i steruję prędkością za pomocą zasilania +10V na X6/1 i 2. Wszystko ładnie w GDC na barografie pokazuje ale mam problem z silnikiem. Jest to silnik...
Zacznę od końca. Ciśnienie podawane na boost pina zwiększa mi dawkę . Aktualnie pin mam ustawiony na mniejszy kąt Obudowy wtryskiwaczy są takie same , na wszystkich jest bosch 175 Bar ale na takiej ręcznej pompce otwierały się przy 135 barach tak samo jak wtryski Lucasa (przynajmniej moje stare ). Jak najlepiej zabrać się za to wszystko od nowa. Wrócę...
Gaz i benzyna w samochodach ustawiona jest fabrycznie na lekko za dużą - efekt tylko lekko zwiększona moc. Jeśli lekko za mało to zaczną się problemy typu strata mocy, strzelanie w kolektor dolotowy (uszkodzenie układu dolotowego). Dlatego lepiej jest ustawić na lekko za dużą :-) Zalewanie nastąpi przy dużo za dużej, a strzelanie już przy lekko za małej.
No widzisz a mnie tabelki MANowskie podają wyprzedzenie zapłonu dla D0826 od 05 poprzez 10, 14, 15, 17, 18, stopni przed GMP. Dla pompy faktycznie jest 1 mm. Ale już dla wału korbowego wartości w zależności od typu silnika są inne. W pompach rotacyjnych nie ma możliwości blokowania wałka (nie mam tu na myśli VP44). Skoro zabieracie się za taką naprawę...
Witam Dziś zaczęły mi w mojej Cordobie w silniku 1,4 16v BBY falować obroty na biegu jałowym, spadają do 600 (silnik chce prawie zgasnąć), otwiera się na chwile przepustnica, obroty wzrastają i tak w kółku. Obroty falują też jak dodam gazu i trzymam pedał w jednej pozycji. W module silnika błędów brak jakichkolwiek. Przepustnica od góry czysta. Adaptacje...
Pompa oraz wtryski niedługo pójdą do sprawdzenia. Znalazłem na zagranicznych stronach, że fabryczne ustawienie grupy 004 dla silnika ALH to 0.4 BTDC i w adaptacjach kod to 32768, a ja do tej pory miałem ustawienia w adaptacji kod 32900 i 1.8 BTDC. I tu moje pytanie czy wrócić do fabrycznego ustawienia na 0.4 BTDC, czy zostawić tak jak jest na 1.8 BTDC?...
Pirometr będę mieć w poniedziałek wtedy zobaczę jaka jest faktycznie tem. silników po kilku godzinnej normalnej pracy ( będą robić pomiary wydajności wentylacji i pewnie zajmnie im to kilka godzin ) Gwiazda jest ustawiona na 6 sekund i też się nad tym zastanawiałem czy nie wydłużyć czasu na przynajmniej 15-20 sekund gdy się już obroty ustabilizują....
Witam, proszę kolegów o podpowiedzi na szybko, jak ustawić pompę wtryskową w silniku APA 2.5 td ? Są tam jakieś znaki? Auto jest po zerwaniu paska pompy(wada fabryczna paska). Znaki na kole i rozrządzie znam, pasek przedni rozrządu ok. Problem jest ze znalezieniem , ustaleniem początku wtrysku na pierwszym garnku. Robił to ktoś?
Witam mam nietypową robotę. Muszę poskładać silnik jak w temacie. Dodam że dostałem go w częściach pierwszych właściciel po rozebraniu już nie dał sobie rady z poskładaniem. Więc trochę niewdzięczna robota, ale jako że znajomy to zaryzykowałem. Między innymi zdejmowana była głowica i wałek. Żadnych znaczków odniesienia facet nie zrobił, żeby się czegoś...
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km...
Jeśli pomiar prądu jest prawidłowy i po 30s jest tam 200A to może inne podejście. Proponuję zdjąć wiatrak i uruchomić silnik dokonując pomiarów. Jeśli mierzone wartości prądów będą zdecydowanie poniżej nominalnych (silnik pracuje bez obciążenia) nie zostanie nic innego jak kombinować z ciągiem powietrza. Zmieniając ustawienia przepustnicy (ustawienia...
Teoretycznie wszystko jest do zrobienia i uparci ludzie coś tam dłubią... Ale: bądź rozważny i nie szukaj kłopotów, bo przeróbki Epica to zawsze wielka niewiadoma. Jeżeli masz nawet najsłabszego Epica to jest nominalnie 86 KM i nawet z najwolniejszym mostem Salisbury (sześć szpilek) na bliźniakach powinien 110 km/godz pomykać. A model FT100 (niski,...
Witam ponownie silnik działa jak ta lala dziś pochodził trochę ustawiłem jeszcze raz zapłon był troszkę za daleko ustawiony już fabrycznie niby odpalał ale popluł trochę i nie mógł wejść na obroty ,ustawiłem bliżej o jest ok .Dodam że miałem 11 lat tez silnik ale tecumseh vantage 35 nie było z nim żadnego problemu a kosił hektary .
Powinieneś ustawić wał na znakach - jest na kole pasowym znak i na obudowie, wtedy patrzeć na kółko wałka rozrządu. Jeżeli nie pasuje to obrócić wał o jeden obrót. Nie patrz na te żółte znaki bo nie wiadomo czy są one namalowane w miejscu fabrycznych znaków. Na kółku wałka rozrządu też jest fabryczny znak.
Ta pompa fabrycznie ma silnik 7,5 kw dostępne są jeszcze w wersji 5,5 kw . Pompa chodzi, tylko jak dostaje docisk to silnik bardzo zwalnia o połowę i po czasie go dopiero wybija, zabezpieczenie jest małe ale silnik nie powinien tak zwalniać . Dodano po 12 W niej da się regulować ciśnienie i nie wiem o co chodzi z regulacją rozładowania,a ta pompa tak...
JESIOTR1 opisał podłączenie sinika fabrycznie, co niektórzy serwisanci przewijając silnik łączą uzwojenie bezpośrednio pod gwiazdę bez rozruchu wstępnego. Po części to rozwiązanie ma zastosowanie przy obciążeniach do max 3,5 kw jałowo bez oporów. Podłączenie z sieci 230 VAC wymaga użycia kondensatora rozruchowego, najprościej 1,2,3,4,5,6 uzwojenia spójne...
Jeżeli jest to 2.0 Pb RFJ - sprawdzić ustawienie rozrządu , gdzieś na chomiku leży instrukcja serwisowa ustawienia rozrządu w tym silniku - poprawiona. W ustawieniu na fabryczne blokady występuje przesunięcie kola zmiennych faz i tak się dzieje właśnie jak opisujesz.
Pytanie 1. Po co są dodatkowe cienkie przewody w silniku ? Pytanie 2. Co to była za manetka /wyświetlacz ? Pytanie 3. Jaka była bateria i czy dwa przewody dodatkowe to coś w rodzaju balancera ? I ostatnie pytanie czy kupując taki zestaw z chin da radę to uruchomić. Chodzi o to by podłączyć silnik tylko trzema przewodami - fazy i aby można było sterować...
Ok.Czyli zamienić przewody z cewek miejscami?A możliwe jest że wirnik został przewinięty do prawych obrotów,bo w sterowaniu i obsadzie szczotek nic nie robiłem(jest tak jak było ustawione fabrycznie)?.
Umnie tez jest pompa rotacyjna. Jeden "Elektrodowicz" przysłał mi na priv taką wiadomość cytuje: Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tego typu maszynach, ale spotkałem się z sytuacją gdzie identyczne objawy dawał uszkodzony rozrząd, a dokładniej starte krzywki na wałku rozrządu. Tylko że to dotyczyła małego silnika benzynowego w samochodzie osobowym...
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym autem otóż po przygazowaniu powyżej 3000 obr zapala się kontrolka epc i kontrola trakcji, po diagnozie vagiem pojawia się błąd 17961-p1553 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym odczyt poza zakresem napiszę co wymieniłem będzie łatwiej -zawór egr na nowy bo stary był zablokowany -wyczyściłem przepustnice -czujnik...
Tak, resetowałem też kilka razy wszystkie ustawienia do fabrycznych (jednoczesne przyciśnięcie Menu, Data i Jog) i to nic nie dało.
Mechanik przywrócił mapę do ustawień fabrycznych i silnik działa jak należy.
Wypada zatem zakończyć temat z rozwiązaniem. Ktoś kiedyś skaszanił sprawę z ustawieniem pompy na pasku. Skorygował to skrajnym położeniem w zakresie regulacji ale i tak nie było to precyzyjnie ustawione, więc ktoś zastosował e-pompę co w efekcie pod zwiększonym ciśnieniem zmieniło charakterystykę pracy pompy wtryskowej i jakoś ten diesel się kręcił....
Dziękuję wszystkim za pomoc. Pogrzebałem w internecie. Z rozpędu :) Wersja1. Na dodatkowe sterowanie wyciągu obornika pilotem potrzeba byłoby 3szt.radiowych przekaźników-(odbiorników) RS-407M (Pabianice), 1szt.pilot trzy-przyciskowy (nadajnik)-RS-P3. czyli razem,(w sklepie internetowym, z przesyłką kurierską za pobraniem=20zł) 410zł a z dwoma PCR-513...
To 2 zupełnie różne silniki. 2.5TDI R5 140KM to silnik pochodzący z VW. Pancerny niemalże, niezwykle odporny na tyranie i zaniedbania serwisowe (a przez to najczęściej tak właśnie traktowany). Bez problemu osiąga przebiegi (udokumentowane) dochodzące do miliona km bez poważniejszych awarii. Stara konstrukcja na pompie wtryskowej - tania w serwisie i...
Witam , co do wtryskiwaczy , wydaje mi się że są odcięte przekażnikiem , wcześniej maiłem problem z fabrycznym alarmem , ale znalazłem na forum jak go unieaktywnić i zmostkowałem wedłóg zaleceń 3 piny , po zabiegu auto pali i jeżdzi , instalacja jest zwykła nie sekfencja , jak go kupiłem na gazie gasł i nie miał siły , byłem u gazownika i po przeczyszczeniu...
ok, ale jak byś to po kolei wpisał, silniki są dwa, czy na ustawieniach fabrycznych to nie powinno ruszyć?? czy moge uszkodzić falownik jak wpiszę błędne parametry czy to mu nie grozi? Dodano po 3 a ta wartośc min. max. zadana to co to jest ?? mógłby kolega na podstawie tego schematu po prostu napisać jakie parametry wpisać, czy póżniej muszę to zatwierdzić...
Witam Państwa... Dawno nie odzywałem się bo od pół roku zapomniałem o moim problemie ale od początku. 6 miesiecy zakupiłem cały zestaw do wymiany rozrządu tzn - (paski, rolki, pompe, amortyzator napiecia paska klinowego). Szykowełem sie do pełnej wymiany (niestety napięte terminy letnie u mechaników uniemożliwiały mi to). W pewnym czasie zaczęłem zauważać,...
Chyba się nie będziemy kłócić o te 10V :] Ale tak, falownik dostaje 230V z sieci. Stary falownik to Siemens Micromaster 420 2,2kW 6SE6420-2UC22-2BA0 Nowe które podłączałem z "piszczącym" skutkiem to NORDAC SK 2200/1 FCT i Fuji FRN2.2E1S-7E Działał dobrze na starym falowniku KEB serii chyba F1. Falowniki starałem się zawsze uruchamiać z standardowych...
Pamiętaj że zmianę obrotów możesz wykonać tylko przez zamianę przewodów podłączonych do silnika z regulatora, aby uzyskać lewy lub prawy kierunek obrotów tylko przewodami zewnętrznymi, środkowy kabel regulatora z środkowym kablem silnika nie podlega zmianom. Nie zgodzę się. to silnik trójfazowy. Do zmiany kierunku wystarczy zamiana dwóch dowolnych...
Co do przegubu prosta robota, w środku jest zawleczka którą wystarczy rozszerzyć dwoma śrubokrętami a potem lekko szarpnąć przegub :D Pięknie zeskakuje z półosi ;) Wracając do silnika. Te motory są masakrycznie TWARDE i nie do zarżnięcia tak więc wkręcaj bez obaw ;) Miałem takiego z dostawy. Kupiłem go z przeznaczeniem na części a jeździłem nim rok....
Koledzy - mam pytanie odnośnie chińskiego radia auta Accord 7 Zakupiłem w 2020r - do wczoraj działało OK. Normalne działanie takiego radia - po uruchomieniu zapłonu ( przed uruchomieniem silnika) radio włączało się normalnie, na ostatniej słuchanej stacji bądź utworze. Uruchomienie niemal natychmiastowe - ok 2s. Jakiś czas temu zauważyłem, że po uruchomieniu...
Zapłon można ustawić w jedną osobę. Są na to dwa sposoby "garażowe", praktykowałem je i działały. I dawałem radę sam. Sposób pierwszy: Zapalsz samochód i partzysz, w którą stronę się kręci, najlepiej zobaczyć to przy alternatorze. To po lewej strony komory silnika. Gasisz silnik i kręcisz tym kólkiem na alternatorze, najlepiej jest używać do tego klucza,...
wygląda na to, że nie mogę. przeczytałem instrukcję i nie ma nigdzie w parametrach możliwości ustawienia prądu znamionowego silnika. W tych okolicach jest tylko parametr: Motor Thermal Protection, który fabrycznie jest ustawiony na wartość prądu znamionowego falownika (6.8A) i jest zalecenie aby ustawić go zgodnie z prądem znamionowym silnika. Problem...
Żadnych pinów nie potrzebujesz,vag com lub inne urządzenie diagnostyczne współpracujące z tym pojazdem 1 minuta pracy i wóz odjeżdża!Jeżeli byś chciał dopisać klucze to pin będzie potrzebny z zegarów.A tak to tylko adaptacje w kanale 00,-przywróć ustawienia fabryczne.
Przemiennik MUSI być bezwzględnie podłączony do PE, zwłaszcza, gdy ma odsłonięte elementy metalowe, np. radiator. Tak samo silnik z niego zasilany. Podłączenie należy wykonać zgodnie z zamieszczonymi w dokumentacji schematami. Konfiguracja musi być przeprowadzona również poprawnie- przeczytaj instrukcję nawet kilka razy, zanim zaczniesz kopać zbyt głęboko...
Emulator wtrysków jest, centralka stag i ten reduktor - to w sumie wszystko. Nie mam nic, co by związane było z lambdą - a przynajmniej nie kojarze, gdy ją oglądałem, więc tego jak jest ustawiona emulacja lambdy nie powiem. Mimo wszystko, nic podejrzanego się nie dzieje - check engine nie wyskakuje, nie krztusi się itp, więc myśle, że jest - gdyby nie...
Mi dokładność "jak w zegarku" nie jest potrzebna i tak najprawdopodobniej dam krańcówkę. Jest to prosty posuw liniowy na pasku zębatym i silnik ma zakręcić wałem powiedzmy 20 obrotów w prawo, 5 w lewo, 20 w prawo i wrócić do pozycji wyjściowej tj. 35 w lewo. Czyli mogę podłączyć ten zasilacz i jeśli efekt będzie mnie zadowalał to mogę tak zostawić...
Z instrukcji wynika iż parametr P910 (local/remote mode) domyślnie ustawiony jest na 0 czyli sterowanie lokalne - klawiatura powinna działać, jeżeli falwnik posiada ustawienia fabryczne. Dziękuję za sugestie. Program nr 6 pozwala na ustawienie sterowania w opcji "analog" lub "digital". Pierwsze ustawienie bez wątpienia dotyczy regulacji za pomocą potencjometru....
Sprawdź odczyty z ID oraz TD. Ponadto w zespole dozowania są 4 mylary foliowe należy sprawdzić czy się nie odkleiły. Sprawdzić czy mieszalnik nie jest zatarty (wewnętrzna ośka). Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki. Co do przełączników klapy dwa są połączone szeregowo odłączają laser. Trzeci jest niezależny. Zawsze można je spróbować zewrzeć....
Kodowanie wtrysków tak ale dla silników CR (Common Rail) bo tu jest dla każdego wtrysku osobne korekty fabryczne.
źle wyregulowana instalacja gazowa spowodowała rozregulowanie komputera benzynowego. przywróc ustawienia fabryczne komputera benzynowego vagiem i zgraj czasy wtrysków benzyny na gazie. bedzie ok. kme bywają kapryśne ale jak się wszystko dobrze ustawi to smigaja.
Witam, to co zrobiłeś tyczy się wyboru źródła sterowania w tym wypadku 0...10V potencjometr zewnętrzny... sprawdź również czy któreś z wejśc cyfrowych nie jest ustawione na 5 (Quickstop) jeżeli tak to zmień to ustawienie np. na któryś z jog`ów start przemiennika - należy zewrzeć zacisk 20 i 28 ewentualnie przywróć ustawienia fabryczne C01 ustaw na 1...
nic się nie dzieje jak wybiorę brak sondy. w BMW mam złą sondę nie wiadomo od jakiego auta. numery fabryczne nie zgadzają się z dedykowanymi do tego silnika. Zamówiłem nową sondę bosch a numerach takich jak dedykowane są do tego silnika. Zobaczymy jak wymieni co będzie. Myślę że problem zostanie rozwiązany. Bo ona może nie jest uszkodzona ale nie jest...
Dzięki,wiem,że dzięki blokadom można to zrobić,ale ich nie posiadam,dużo samochodów ma znaki na kołach pasowych,albo zamachowych,i tego nie mogę znaleźć w tym silniku.Pompę wtryskową można łatwo zablokować,gorzej z silnikiem.Nie wiem jak wygląda blokada silnika.Pewnie,żebym miał blokady wałków,toby silnik sam się ustawił na zblokowanie .Myślałem,że...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Witam.Ja podłączyłem vectrę pod komputer.wyszły błędy w przepływomierzu.błędy zostały wyczyszczone-ustawienia fabryczne.i to był błąd.auto nie chciało jechać szarpało i nie dało sie jechać.kupiłem nowy przepływomierz i po problemie.wszystko wróciło do normy.
Witam. Aktualnie jestem na etapie składania sobie cyrkulatki i mam problem z ustawieniem zabezpieczenia silnika. Chodzi mi o parametr nazywany "Direct online current time". Parametr ten jest wyrażony w sekundach, a odnosi się do czasu przez jaki silnik może przyjmować maksymalny prąd rozruchowy przy unieruchomionym wale bez szkody dla silnika. Silnik...
Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika. Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów...
Witam, Dzisiaj dopiero miałem dostęp do falownika aby sprawdzić czy magnesowanie prądem stałym i zwiększenie torque boost coś pomoże. Najpierw postanowiłem sprawdzić czy ruszy na ustawieniach fabrycznych i ruszył bez problemu. Częstotliwość minimalna ustawiona była na około 10hz, magnesowanie na 0, natomiast podniesienie momentu na fabryczne 5% znamionowego...
Zapinka na iglicy gaźnika na 2 rowek od góry, to ustawienie fabryczne...opuszczając zubożamy,podnosząc wzbogacamy dostęp mieszanki paliwa.
Znajdź sobie "reset ECU, ECM, komputera" do swojego samochodu, silnika, z rocznikiem włącznie . Może być do innego opla z podobnym kodem silnika, byle rocznikowo nie odbiegał od Twojego, bo nowsze komputery mogły być resetowane, przywracane do ustawień fabrycznych, przez podpięcie do urządzeń diagnostycznych. W pierwszych modelach działało przez odpięcie...
A więc skończyłem podłączanie silnika. Dla innych zostawię obrazy może się komuś przyda, kto będzie miał np. taki sam silnik. Chcąc uzyskać obroty w prawą stronę stojąc za silnikiem od jego tyłu trzeba ustawić blaszki tak jak na zdjęciu. Dodatkowo zabezpieczyłem końcówki, bo te fabryczne gołe średnio mi się podobały. Na koniec zalałem blaszki klejem...
Witam wszystkich czy moce silników tego typu sprzętu mają 723W? Bo mam silnik kupiłem specjalnie bo mam sentyment do techniki i to jest Mrt36 606/2 nie mogę znaleźć moce. A jakie moce tego typu pralki mają największe silniki? Szukam do 5kW szeregowy szczotkowy silnik elektryczny na 230V jak te pralki. Działają na sieć przemiennego prądu i stałego z...
W tym ekspresie, jak i podobnych modelach, nie ma wspomnianych przez Ciebie czujników albo krańcówek. Ekspres "z prawdziwego zdarzenia", miałby w obudowie zaparzacza czujniki IR, krańcówki od min i max ilości zmielonej kawy, która idzie w nim do sprasowania. Ten ekspres odmierza ilość zmielonej kawy, myśląc logicznie, prawdopodobnie na jeden z dwóch...
Trzeba tu rozróżnić dwie rzeczy, bo chyba o to Koledze chodzi. Pierwsza rzecz to chiptuning, zmiana oprogramowania sterownika silnika, najczęściej w celu zwiększenia mocy, czasem usunięcia na stałe niektórych błędów, czy deaktywacja EGR, DPF czy SCR. Do tego trzeba mieć dedykowany sprzęt i oprogramowanie. Druga rzecz to tak zwane „kasowanie wartości...
Dobrze dobrany falownik będzie utrzymywał prędkość z dokładnością rzędu 2%. Jeśli wystąpi przeciążenie, to moment zostanie ograniczony, a prędkość spadnie w sposób zamierzony. Jeśli tak jest, to jest to najprostsza droga do przegrzania i spalenia silnika, zwłaszcza, jeśli brak dodatkowego chłodzenia. Standardowo fabryczny falownik ma ustawienia bliskie...
Witam. Ktoś napisał że w tym gażniku niema silniczka krokowego. Ja miałem taki gażnik .I mam do tego typu samochodu książkę serwisową. I tam jest napisane. Ze podczas pracy silnika nie wolno zdejmowac złączki 7 nużkowej. Właśnie tej od sterowania silnikiem krokowym. Bo ulegnie uszkodzeniu.NIestety kiedyś zapomniałem tej złączki założyć. I założyłem...
Chodzi nie tylko o moment obciazenia (ksztalt ch-ki obciazenia)zmienia sie rowniez ksztalt pradu, Dlaczego, skoro U/f=const i blachy nie wchodzą w nasycenie? powstaja dodatkowe straty w zelazie. Zgoda, ale największe straty powoduje samo zasilenie silnika przez falownik i podanie częstotliwości nośnej na blachy silnika. Zwiększone straty w żelazie...
Jak podniesiesz maskę i obrócisz za koło wentylatora tak by już tłok minął punkt zapłonu, to odpali czy nie ? Bo miałem w ubiegłym roku taki sam przypadek, zrobiłem i podstawiałem w nim wszystko, regulowałem zawory, wymieniałem rozruszniki, nowe akumulatory, i tylko po obróceniu wentylatorem tak by minął sprężanie, odpalał. Dobrałem się do silnika,...
Oczekuję pomocy w wyjaśnieniu zwiększonego poboru prądu przez silnik trójfazowy. Dane z tabliczki znamionowej: Producent: Unelec Francja | Typ: AN 90 ST4/PS Moc: 1,1 kW, | Ch 1,5 Napięcie: 220 / 380 V | Prąd: 5,2 / 3 A Obroty: 1415/min | Połączenie: gwiazda / trójkąt Silnik napędza wentylator i podczas jego 20-letniej pracy w okresach zimowych jego...
Zaolejenie przed wirnikiem części zimnej występuje zawsze z powodu odpowietrznika silnika. Trudny rozruch tego silnika to zawsze nieprawidłowo ustawiona pompa wtryskowa. Najlepiej ustawić ją przy pomocy diagnozera ale da się to zrobić samemu. Pozwoli to poprawić zimny rozruch, spowoduje przywrócenie parametrów fabrycznych silnikowi, może zniwelować...
Witam. Zakupiłem sobie falownik z dość rozbudowanymi funkcjami seria 5001. Falownik używany lecz sprzedający zarzekał się ze sprawny, posiadał 3 sztuki i złapałem ten który wyglądał najlepiej. Po podłączeniu zasilania żadnych alarmów i błędów. Parametrem 620 przywróciłem ustawienia fabryczne i w quick menu wrowadziłem na szybko parametry silnika. Tryb...
Posiadam silnik prądu stałego zasilany poprzez Simorega 6ra22.Niestety silnik uległ uszkodzeniu i wymagał wymiany,po wymianie silnika na nowy napęd przestał działać. Silnik jest fabrycznie nowy (identyczny jak stary) Simoreg jest teoretycznie sprawny. Silnik współpracuje z układem napinania taśmy i służy do dapędu urządzenia rozwijającego taśmę.Mam...
To jest silnik szeregowy, więc ma bardzo "miękką" charakterystykę, bez obciążenia zrozbiega sie do prędkości grożących rozerwaniem wirnika, a pod obciążeniem prędkości obrotowe są niskie. Dlatego wyposażono go w prądnicę tachometryczną, fabryczny układ z pralki reguluje kąt załączenia triaka tak aby uzyskać zadaną prędkość obrotową niezależnie od obciążenia,...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, Chciałbym poruszyć jedną kwestię która nie daje mi obecnie spokoju. Wykonuję właśnie badania (typowe pomiary charakterystyk ) silnika indukcyjnego. Co prawda wykonałem je w dwóch wariantach, przy oryginalnym fabrycznym wirniku, oraz mocno zmodyfikowanym, jednak nie różnice pomiędzy nimi stanowią moją obawę. W toku...
Myślę, że nie warto zawracać sobie głowy trybem wektorowym przy wentylatorze. "wentylatorów z silnikami..." - mam nadzieję, że nie uruchamiasz kilku silników na jednym falowniku w trybie wektorowym? Jak masz dużo falowników i silników - jaki problem przepiąć i sprawdzić, czy problem jest w silniku, czy w falowniku? Przywrócić ustawienia fabryczne, f...
czy to morze być wina produktu ?. A czy Ty nie kupiłeś produktu do samodzielnego złożenia? Poza tym, co oznacza nie działanie krańcówek? Kto podłączał wszystkie wtyczki? Jaką masz kolejność "auto-home" osi? Mam wrażenie, że podpiąłeś źle silniki w miejsca... W Anet A8, pierwszy robi się home X, potem Y, na końcu Z. Po zmianie firmware fabrycznego często...
Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika. Odszukaj fabryczne znaki.
Po kilku telefonach do konstruktora zakupionego zapłonu CDI okazuje się, że to nie jest wina złego zamontowania podzespołów przeze mnie lecz wału korbowego , a dokładnie czopu wału do którego wkręcana była krzywka, a do którego teraz przykręcam koło magnesowe. Jest on delikatnie przekręcony przez co nie mogę ustawić zapłonu, gdyż ten jest robiony pod...
Nie jest to problem gaźnika Więc? Piszesz o strzelaniu z wydechu? Strzela non stop czy czasem mu się zdarzy? Co znaczy falują obroty? Falują na oko w zakresie 200-300obr/min czy od normalnej pracy idą raz na max a raz prawie gaśnie? Btw ten gaźnik można ręcznie regulować, tzn obroty silnika. Więc logicznym jest że po przegazowaniu silnika będą słyszalne...
Cześć wszystkim. Posiadam sterownik do silników bezszczotkowych firmy FLIPSKY model VESC 75200. Podłączałem go z silnikiem SSS 56114 i pilotem Maytech vx2. układ działał,ale obroty na silniku pojawiały sie dopiero po przekręceniu manetki do prawie 50%. Chciałem więc wyregulować parametry ESC w programie VESC tools. Po podłączeniu przez USB z komputerem...
Czołem! Mamy problem z odpaleniem T 5-tki z 2004r. Auto zostało rozebrane do naga, wypiaskowane, zabezpieczone itd. Silnik został na nowo poskładany, turbina po regeneracji, nowe czujniki położenia wałka, wału, nowy rozrząd, szklanki. No po prostu remont kapitalny. Sęk w tym, że auto nie chce odpalić - silnik kręci, rozrząd sprawdzany. Auto nie jest...
No elektrit sznuje ciebie za wiedze, ale niestety to się mocno zużywa i w większości należy przywrócić stan fabryczny kąta ustawienia przepustnicy(ekstremalnie zacinanie się przepustnicy),fakt nie regulujemy tym obrotów silnika.
Przepraszam, faktycznie zapomniałem określić budżet - po kontakcie z właścicielem prasy, określił się na 1500zł. Oryginalnie, w obecnym sterowniku, silnik siłownika jest sterowany dwoma przekaźnikami SPDT (coś typu V23076-A1001-C133) - mostek H. Przyjmijmy, że maksymalny prąd silnika w czasie jazdy nie przekracza 10A. W tym rozwiązaniu zakres ruchu,...
Witam mam taki nietypowy problem włożyłem moduł MED 213 do silnika Citroen Visa baxer 2 cylindry sprawdziłem wszystkie podzespoły , ustawienie zapłonu , koło foniczne też ok głowice po regeneracji a po odpaleniu silnika pracuje na wolnych obrotach i po dodaniu gazu strzela w gaźnik i gaśnie z innych postów dowiedziałem się że można go programowac i...
Witam. Jest sobie maszyna z szafą sterowniczą, w szafie TSX Modicon Premium, który steruje m. in. kilkoma falownikami. Jeden z falowników zachowuje się dziwnie. Powinien przechodzić do stanu gotowości "rDy" jak inne, natomiast on najpierw samoczynnie włączał silnik napędzający blatem (najpierw wyświetlał "nSt" później częstotliwość i silnik zaczynał...
Witam... Falownik LG SV075iP5A-4 nie można zmienić żadnych parametrów, również nie można powrócić do ustawień fabrycznych. Falownik wcześniej pracował w aplikacji wielosilnikowej (MMC) i z regulatorem PID na LCD wyświetla 400kPa, wynika z tego że zasilał silniki pomp. Mam go podłączyć do napędu wentylatora (silnik 5,5kW) gdzie nie jest potrzebne sprzężenie...
Mam opis do 10 pro - sprawdź może podobnie: Jak zmieniać parametry w hulajnogach elektrycznych Motus PRO? Ustawienia fabryczne w hulajnogach elektrycznych pozwalają na bezpieczne i zgodne ze wskazówkami producenta użytkowanie sprzętu. Bardziej wymagającym użytkownikom może jednak zależeć na dostosowywaniu parametrów do własnego stylu jazdy. Dlatego...
Redulator PWM dmuchawy bardzo dobrze sprawuje się już ponad trzy lata. W schemacie podłączenia zostały wprowadzone zmiany polepszajace walory użytkowe urządzenia. Dodane zostały dwa przekażniki, oraz dwupozycyjny wyłącznik W1 zamieniony na wyłącznik o trzech pozycjach. Złącze Z1 o trzech stykach zamieniono na sześciostykowe. W wiązce do manipulatora...
Istotnym problemem przy budowie satelitarnej instalacji odbiorczej jest właściwy montaż i ustawienie anteny. Ukierunkowywanie najlepiej przeprowadzać za pomocą analogowego lub cyfrowego wskaźnika poziomu. W najprostszym przypadku wykorzystany może być również odbiornik, przy którym poziom antenowy jest obniżany za pomocą wstawionego przed gniazdem wejściowym...
Znam przypadek, konkretnie model Leganza.Właściciel założył instalację gazową.Podczas normalnej eksploatacji zauważył że auto z biegiem czasu coraz gorzej zapala i pracuje na benzynie. Doszło do tego że na benzynie wcale nie dało się jeździć. Powodem była tzw. autoadaptacja czyli przestawienie się sterownika wtrysków. Komputer cały czas kontroluje pracę...
Nie mam instrukcji jak ustawiać w tym konkretnie silniku rozrząd ale zwykle stosuję zasadę ustawień typowego diesla i jak dotąd nie miałem przypadku pomyłki. Po pierwsze stosuję zasadę nic na siłę. Rozpoczynam od znalezienia GMP pierwszego tłoka i ustawiam wał w tym punkcie robię to ostrożnie ponieważ wałek rozrządu jest w bezruchu i w wypadku uderzenia...
Witam Nie znalazłem nic w tym temacie ( takiego by spełniło potrzeby) wiec zakładam ten temat z prośbą o pomoc w rozwiązaniu. ·Mam problem i proszę o jakieś dobre gotowe i proste w miarę rozwiązanie: ·- na dostępnych układach scalonych. - Nie na uPc ! Więc tak: ·Silnik DC 230V/300W/2,5A /3000 obr /min bez magnesów stałych z uzwojeniem...
Na twoje niby problemy, na temat tego silnika jest bardzo prosta odpowiedz: dobry olej wymieniany przed czasem i odpowiednie nagrzewanie silnika, dbałość o układ chłodzenia. Żaden silnik benzynowy z palety bmw odpowiednio używany nie posiada wad, to jest potwierdzone. A jeśli ktoś wie lepiej i robi po swojemu to później jest jak jest. Pozdro. Przykro...
Witam! Mam taki problem, mianowicie kiedy włącze silnik to muszę radio włączyć ręcznie. Wtedy wprowadzam swoje ustawienia tzn. bassy itp lecz kiedy wyłącze silnik i przekręce kluczyk na zero albo znów uruchomie silnik znów jest to samo. Ręczne włączenie radia i ustawienia są wyzerowane. W czym tkwi problem? Dodam, że posiadam fabryczne kostki fordowskie...
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
"Świeca z długim gwintem- większej bzdury nie słyszałem!!!! Zakładając świecę z długim gwintem (pomijając fakt że musisz dobrać odpowiednią wartość cieplną) zmieniasz wyprzedzenie zapłonu! " Pasta moto, jeśli twierdzisz, że robiłeś inżyniera ("Robiłem usprawnianie silnika S32 (SHL 175) jako temat pracy inżynierskiej 2 lata temu, z 8 na 14KM więc wiem...
Do jakiej częstotliwości mogę jechać .. ? 'Jechałem' silnik 0,75kW 900rpm do 120Hz, trójkat 230V zasilany falownikiem z jednej fazy. Powyżej 120Hz zwalniał, pewnie ręką mógłbym go zatrzymać, do tego stopnia moment mu poelciał. Przy normalnym zastosowaniach sensu to żadnego nie ma, co najwyżej dla zabawy. Jesli fabrycznie silnik w gwiazdę ma 45kW przy...
witam kolegów i proszę o pomoc. Problem polega w doborze sondy lambda przed katalizatorem. Opel vectra 2001 silnik Z18xe z danych sterownika numer warsztatowy S001018215. MOC 125km. krótko opisze co jest, sonda trzyma parametry 2,98 na benzynie oraz 3,45 na gazie. ale jakim cudem jak te silniki Prawdopodobnie miały sondy od 0-1V instalacja gazowa na...
Witam. Mam pewien problem ze swoją Cordobą, mianowicie na zimnym silniku głupieją obroty, auto często gaśnie. Gdy silnik się rozgrzeje do 90* wszystko pracuje normalnie, nie dławi się, nie gaśnie. Czyszczona przepustnica, wymieniony czujnik temperatury cieczy, podpinany pod komputer - nie wykazał błędów. Tylko przepustnica przywrócona do ustawień fabrycznych....