Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/5152300000_1... Mam nadzieję, że wiesz co robisz :D Aha, znak na wale masz na kole zamachowym...
http://scr.hu/0y2s/qvnh5 słabo widać ale zawsze coś :D :D :D
Ustawienia Cam Gear masz w poczcie PW.
Jak złożysz na blokadach tak jak powinno być i uciągniesz pasek tak ja fabryka przewiduje,to fasolki powinny być na środku i tyle. W załączniku manuał.
Ustawisz wałki tak, żeby kołki były u góry i wkładasz koła w ten sposób, żeby oznaczenia I ntake (dolot) i E xhaust (wydech) patrzyły na siebie tak jak na schemacie.
Wszystko masz pokazane na rysunku nic więcej nie potrzeba. Nic nie ustawiasz na żadne 60 stopni tylko cofasz 60 stopni w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara przed dokręceniem rolki napinającej. Znak nr. 7 musi się pokrywać tak jak jest to na rysunku i wtedy bez problemu powinieneś wsunąć blokady 8 i 9. Po założeniu paska kręcisz wałem 6 razy...
Kropka.
Proszę: hasło WwW.elektroda.pl
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Witam. Czy jest ktoś kto mógł by mi napisać jak ustawić zapłon w manie z silnikiem D2865LF09 pompa edc i chodzi mi o ustawienie kół rozrządu. Coś mi się wydaje że mechanicy rozebrali na pałe a tu nie ma znaków na kole pompy. Jaki jest tu początek wtrysku? ż góry dziękuję.
W twoim nissanie jest tzw. rozrząd paskowy. Na kołach są nacięcia, które mają się pokryć z paskami na pasku rozrządu. Patrz rysunek:
Znaki do ustawiania zaworów np. są pod klawiaturą na wałku rozrządu i na kole rozrządu tak jak VOLVO FH.
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Sprawdzić ustawienie rozrządu, sprawdzić dokręcenie koła rozrządu na wale korbowym i statyczne ustawienie momentu wtrysku i musi palić. Oczywiście układ paliwowy sprawdzony.
Jaki masz model silnika dci 11? Co pisze na tabliczce silnika. W załączniku ustawienie kół rozrządu dci 11 silnik 20 660
To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Sprawdź klin i znaki na rozrządzie.
Opis mechanizmu Z jest w bazie. Wszelkie ustawienia jego elementów są podane dla pozycji EJECT. Niżej ustawienie głównego koła rozrządu: http://obrazki.elektroda.net/54_12105935...
Ustawienie kół rozrządu w silnikach OM364, 366 LA - Montaż/wymiana
W instrukcji wymiany rozrządu (powyżej) nie jest użyte narzędzie blokujące wałki lecz na tej stronce którą podałeś jest faktycznie tak jak to na logikę by to pasowało że gdy wał korbowy oraz koła rozrządu są ustawione na znakach (według instrukcji) to powinny wtedy pasować wycięcia wałków na przyrząd blokujący je. U mnie jednak wałki podczas zablokowanego...
Witam. W zał. schemat ustawienie rozrządu w VOLVO S60 2.5 20V Turbo (B 5254 T2) rysunki, opis po polsku (Ustawienia momentu obrotowego kół pasowych).
Witam poszukuje kolejności i momentów dokręcania wałka rozrządu,głowicy i korbowodów, jaki olej najlepiej zastosować do tego silnika,i skrzyni automatycznej, oraz schemat podłączeń podciśnień w gażniku i ustawienie kół rozrządu. Wiem że to wiele i to takie oczywiste, ale szukajka niewiele pomaga. Pozdrawiam
Witam, Mam problem z ustawieniem rozrządu w KIA Carnival 2.9 TDI. Chodzi dokładnie o ustawienie kół zębatych na wałkach rozrządów. Są dwa wcięcia na kliny. Które wcięcie powinno być w klinie?
Witam, jeśli zapłon trzeba było przestawić o kilka stopni to ja sprawdziłbym najpierw ustawienie kół rozrządu. W zimie gdy silnik jest zimny i są wielkie opory kręcemia a zwłaszcza przy zapalaniu na zaciąg pasek rozrządu może przeskoczyć.
Pomoze ktos w ustawieniu tych wałków od rozrzadu? Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/8373655600_1... Znalazłem w necie zdjecie z autodaty i czy nr 11 na tym zdjeciu pokazuje ze wałek nr 1 musi byc ustawiony na nr 1 czyli ten klin musi byc ustawiony na 1? Dodano po 1 Na tym forum nikt nie wie jak ustawić ten rozrząd w Oplu Sintrze...
To jest tylko ustawienie fazy koła impulsowego.Ustawienie rozrządu to wyższa szkoła jazdy.Potrzebne są narzędzia specjalistyczne do ustawienia luzu kół zębatych rozrządu i czujnik zegarowy do ustawienia fazy wałka rozrządu.tadeo.sz(małpa)vp.pl
Masz na PW że tak powiem manuala ;)
właśnie nie ma blokady na koło zamachowe. Jak ustawić punkt na kole na wale?
Witam. W tych silnikach istotną czynnością jest ustawienie pompy wysokiego ciśnienia. Na kole wałka rozrządu są dwa otwory z których jeden jest do ustawienia samej pompy paliwa. Jak wymieniałem silnik tego typu DW10, to na glowicybpo stronie pompy wysokiego ciśnienia paliwa była naklejona informacja z ustawieniami.
Wewnętrzna kreska na znak na wale w godz 6 i zewn na znaki kół wałka i pompy, jak kreski są na znakach to jest ok
Na zębatce rozrządu jest i trudno go przeoczyć.J Teraz wał, pewnie znak starł. Jeżeli, zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina, to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym zębie (licząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i musi on pokrywać się ze znakiem na kole rozrządu. Jeżeli już ustawisz rozrząd to sprawdź...
Mogło i na pewno się zruszyło, bez blokad tego poprawnie nie ustawisz. Na allegro możesz zobaczyć jak wyglądają blokady, wystarczy że wpiszesz "blokada zetec". http://obrazki.elektroda.net/35_12434584...
Silnik B5254 T4 220kW :?:
Na walkach są kliny
Mam serwisówke po Czesku. Rozrząd jest od strony 36, ustawienie kół jest na 39.
Witam Proszę o pomoc chodzi o ustawienie kół zębatych (wałków rozrządu ) względem siebie , ponieważ na kochał pasowych mam dwa oznaczenie "trójkąt i wcięcie na każdym z kół" oraz nad jednym z kół (na osłonie) tez jest trójkąt proszę o rade względem czego mam się sugerować? pozdrawiam
DAF 106 530 2018 jak ustawić rozrząd? Silnik przyjechał w częściach, na kole pośrednim jest znacznik do koła wału ale nie ma do koła wałka
A no ustawiac trzeba jest czujnik na pompie i na kole zamachowym........mają się zgrywać..........
Byłem u mechanika. Wymienił olej + filtr (i tak miałem już wymieniać) i twierdzi, że to ew. może rozruszać zapieczone popychacze hydrauliczne zaworów. W przeskoczony ząbek paska rozrządu nie wierzy - sam go wymieniał, ale 4 lata (37tys. km) temu. Ja mu nie wierzę - jutro sam spawdzam ustawienie kół rozrządu .
abimex Dodano po 31 Jutro spróbuje jeszcze trochę powalczyć może zdobędę czujnik "mapa" i sprawdzę dokładnie ustawienie kół rozrządu w stosunku do pierwszego tłoka. Dodano po 2 Proszę o wszelkie sugestie wszystkie przeanalizuję i z góry dziękuję wszystkim.
W tych silnikach pasek lubił przeskoczyć na kole pompy wtryskowej. Przed wymiana rozrządu sprawdź jego ustawienie i w razie czego ustaw na starym pasku. Spróbuj odpalić jeśli będzie ok to zmieniaj rozrząd.
to jest instrukcja jak sprawdzić wariator.Skoro wymieniasz na nowy to ciebie nie dotyczy.
Jak obrócisz wałem o 360 stopni do będziesz miał na ten drugi znak.Myśleć panowie bo zaraz wam zamkną tę dyskusję.Jeden obrót na dole to pół obrotu u góry,bez względu na który znak ustawisz na kole rozrządu to i tak będzie dobrze.
Znak jest na kole pasowym
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
zapytaj i poczytaj lepiej tutaj http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Wałek rozrządu - nalezy zdjac pokrywe głowicy na koncu walka jest naciencie , naciecie rowno z glowica wlozyc cos płaskiego np. suwmiarke.Pompa wtryskowa - wstepne ustawienie -otwor maly w kole pompy i taki sam w bloku przetknac duzą sruba (chyba 18mm) Wał - otwor w obudowie skrzyni z gory i naciecie z 0 na kole zamachowym.
Przy blokadach prawidłowo założonych ustawienie znaków na tych kołach nie musi się zgadzać, ale ja bym ustawił tak żeby się zgrywały.
ustawiłem koła zębate na godz. 12 ,wał na 6 niechce odpalić ,prosze o rade Dodano po 10 ustawiłem koła rozrządu znak trójkąt do góry na godz. 12
Witam, Po otwarciu pokrywy rozrządu sprawdziłem ustawienie kół i zauważyłem, że znaki się nie pokrywają. Dodam, że ten silnik kiedyś pracował normalnie w ładowarce. Silnik to f4l912. Podpowie ktoś, czy to prawidłowe ustawienie? Czy należy to zmienić? https://obrazki.elektroda.pl/5610461700_...
Z tego co mi wiadomo znaki są na sprzęgle wałku rozrządu i chyba na którymś z kół pasowych
I tu bym się zgodził z przedmówcą. Najważniejsze jest ustawienie wałków i wału korbowego. Ale żeby było zgodnie ze sztuką, ustaw pompę na znak i powinno być ok.
Ustawić wał tak by pokazał się znak na kole zamachowym i zobaczyć jak ustawione jest wycięcie na wałku rozrządu z tyłu głowicy - czyli ustawienie na punkty i sprawdzenie czy się zgadzają.
Zmienne fazy w tym samochodzie opierają się na wariatorze. Ma on trzpień blokujący na pozycji 0. Czyli blokujesz dół silnika blokadą na wale i na kole pasowych, ustawiasz wałki blachą która wchodzi w wycięcia na końcu wałków i wtedy wariator jest zblokowany a całość powinna być tak złożona. Całą zasadę działania masz tutaj: [youtube]https://youtu.be/2FwigyG4voI[/y...
przecież wał napędza koło zamachowe nie wiem o co kaman. Po zerwaniu paska i tak zawory dostały. Można by zmierzyć ciśnienie, ale do tego wymagane jest ustawienie rozrządu
dodaje kilka fotek prawidłowo ustawionych kół zebatych paska rozrządu silnika X20 SED http://obrazki.elektroda.pl/6950033000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4476321500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2603554100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6817500500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8346488300_1...
na kole od pompy powinieneś mieć znak na ząbku, na kole pośrednim masz dwa znaki na sasiadujących ze sobą zębach. czasem ciężko zauważyć znaki na kole pośrednim.
J/w silnik 1.3 1984 rok. Wiem że są oznaczenia do ustawiania rozrządu, na dolnym kole znalazłem i ustawiłem, a na kole od wałka rozrządu nie mogę znaleźc tego oznaczenia, czy wie może ktoś gdzie to może być?
Witam. W tym modelu jest pasek i znaki są na kole wałka rozrządu i na kole zębatym wału.
Witaj. Z tego co wiem, to na drugim końcu wałków rozrządu masz 2 broki. Trzeba je wydłubać i tam założyć blokadę. Dopiero później ustawiasz koła zmiennych faz.
Jak sobie "swoich" znaków nie zrobiłeś, to teraz musisz mieć specjalną blokadę. Nie polecam ustawiania "na oko", bo póżniej i tak elektronika nie da Ci spokoju i wywalać będzie błędy a to czujnika wałka, a to żle ustawionego rozrządu i takie tam. Pozdrawiam.
Okablowanie czujnika-synchronizacja(ustawienie rozrządu na blokady)-nadajnik na kole rozrządu-odległość od czujnika.
Wszyskie na jednakowej wysoskosci, w polowie skoku, 90° przed GMP 1 i 4 cylindra. Przestawiony jest tylko rozrzad. Zaplon i wtrysk sa synchronizowane z walem korbowym przez czujnik na kole zamachowym.
Ustaw tłok w pierwszym cylindrze w GMP( najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego),zdejmij osłony wałków, i przy pomocy blokady sprawdź ponownie ustawienie rozrządu. Może uległ przestawieniu przy dokręcaniu śrub kół zębatych.
Sygnał z czujnika wałka rozrządu jest poza zakresem , sprawdź ustawienie rozrządu . Wymiana tego czujnika wiąże się z regulacją ustawienia względem występu na kole , poeksperymentuj nie może być za blisko jak i za daleko .
Muszę sprawdzić ustawienie kół rozrządu, do demontażu pokrywy rozrządu konieczne jest wywalenie chłodnicy? czy daj się jakoś inaczej to zrobić?
Oto jak maja być koła rozrządu ustawienie tych kół bez blokad jest nie lada wyzwaniem jeśli nie jesteś mechanikiem . http://obrazki.elektroda.pl/3246362000_1...
Znak masz na kole zamachowym na zero, wałek wysuwasz klapkę i widzisz koło kreska na kole na klapce wypust. Koła od pompy oleju nie szukasz bo 97 roku rozdzielacz przeniesiono na wałek rozrządu.
Witam. W zał. Ustawienie rozrządu - blokowanie wału korbowego przy kole zamachowym od 2004r. w Citroen Xsara Picasso 1,8 16V (7 stron - opis po polsku).
Cala centrala olejowa jeszcze raz przelana ropą i nowe uszczelki i ruszylo ciśnienia jest co do rozrządu na kole zamachowym sa trzy znaki,,T,,1t,2t,,
Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
Jak nie masz paska, to najpierw wykręcasz świecę /przynajmniej jedną/ i ustawiasz tłoki /wszystkie cztery/ poniżej GMP. Wtedy stawiasz wałki : jeden ma blokadę /jak pamiętam śruby M8/ na godz ok 5 drugi na ok 8. Potem blokada wału w zależności od typu silnika: blokada piasty koła pasowego na godz. ok 10, lub w obudowie sprzęgła.
To są podkładki od kół rozrządu. Stosujesz w przypadku stosowania śrub z mniejszym kołnierzem. https://obrazki.elektroda.pl/4028490400_...
dzięki wielkie za pomoc bedę szukał tych znaków na kole zamachowym dzięki (:
Witam Po zregenerowaniu pompy wtryskowej chciał bym ustawić kąt wtrysku. W AutoD.T. w rozrządzie mam tylko ustawienie kół zębatych pod obudową rozrządu ale na zewnątrz nigdzie nie mogę namierzyć ani znaku OT ani miejsca na blokadę. Głowica posiada wstępną komorę więc z ustawienia tłoku w GMP też nici. Ktoś robił? Ktoś wie? Pozdrawiam
Znak powinien być od strony wewnętrznej koła rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/4686491300_... https://obrazki.elektroda.pl/5076229000_...
Masz kropki na kołach zębatych,na jednym z wałków jest na zębie a na drugim w dołku między zębami.Przed demontażem blokujemy dzielone kółko śrubą m6
Pytanie podstawowe , czy ustawiłeś dobrze koła rozrządu na znakach ?? A co z luzami zaworowymi na klawiaturze ?? :|
użytkownik cobra waśnie tak ustawiłem rozrząd a to 0 na kole zamachowym zbiega sie dokładnie z klinem na kole rozrządu wału korbowego górne koło ustawiłem na zaznaczonym punkcie na osłonie i kole paska rozrządu, oraz na pierwszym cylindrze na zapłon 4 na wydech. Dodano po 2 palec zgrywa sie ze wszystkimi garami od 1 do 4
Ma być 12 sworzni, nie ogniw. Liczysz pomiędzy znacznikami na kołach zębatych. Tego się nie da źle złożyć, nie wejdą koła na kliny.
Nie ma podstaw by rozrząd był przestawiony. Wał i wałek rozrządu był połączony łańcuchem. Oczywiście sprawdzę ustawienie najpierw bez znaku na kole magnesowym poprzez ustawienie tłoka na ZZ i sprawdzenie walka rozrządu. Błędny odczyt był spowodowany zaciętym klinem i Magneto było przesunięte. Rozrząd nie był przestawiany w trakcie. Najważniejsze że...
To jest faktycznie prosty mechanizm ale najważniejsze to ustawienie koła rozrządu dla pozycji "Eject Mode". Ps. Wszystkie pliki jpg opisu tego mechanizmu znajdują się tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Po regeneracji głowicy (wygięte zawory) + poprawne ustawienie rozrządu (naprawa uszkodzonego klina koła wałka rozrządu)
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Mam do wymiany koło zmiennych faz rozrządu w którą stronę odkręcić prawy czy lewy gwint i jeszcze jedno moment dokrecania tego koła zmiennych faz rozrządu i drugiego koła wie ktoś cos
Sprawdź ustawienie rozrządu i ewentualnie śrubę na dolnym kole rozrządu czy przypadkiem nie poluzowała się i nie ścina klina na kole.Pozdrawiam .
Witam .Potrzebuję informacji o ustawieniu kół rozrządu ,schemat ,rysunek .
Witam potrzebny Ci kanał albo na leżąco, ale to nie stanowi problemu, tylko sprzęt który potrzebujesz do zablokowania rozrządu. Nie wiem czy wiesz ale Ford nie ma klina na kółkach wystarczy że poluzujesz śrubę na wale koło pasowe i to od rozrządu będzie się kręcić dookoła. ----------------------------------------...
Na moje oko to trzeba bardzo dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Zdarzyło się że zcieło klin na kole rozrządu i minimalnie je przestawiło.
Pomyliłem 0,50 stopnia z 5 stopni. Producenci to księgowi, więc tolerancją za bardzo się nie należy przejmować. Jak ustawisz przy wymianie rozrządu, to do następnej wymiany wiele się nie zmieni. A tak praktycznie, to gdybyś nie ruszał kół przy wymianie, to też by było w normie.
No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty. To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja
W kołach masz otwory, a w bloku gwintowane otwory. Śruby bodajże M8. Niech mniektoś poprawi jeśli się mylę.
Znak F to moment powstawania iskry, natomiast T oznacza że tłok jest w górnym maksymalnym położeniu. Koło magnesowe musisz mieć ustawione na znaku T. Gdzieś na karterze też musi być jakiś znak, ustaw tłok w górnym położeniu i sprawdź gdzie znajduje się znak T na kole, względem karteru, tam powinna być jakaś kreska.
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
wielkie dzięki koledzy,autko pali super,ustawiłem blokdę na kole zamachowym i jest ok,jeszcze raz dziękuje
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Na "wiencu"? Od strony skrzyni? Dekielek? Odpowiednik OT? Odpowiednik wobec czego?
Jest do tego potrzebny specjalny przyrząd z czujnikiem zegarowym do ustawienia wałka rozrządu.Nie ma znaczenia zdejmowanie kół.
Jak wyjmiesz pompę to na kole zębatym pompy jest kreseczka która musi wycelować pomiędzy dwie kreski na kole pośrednim rozrządu.
A masz znak GMP na kole magnesowym ?, Zresztą ustawisz GMP tłoka bez problemu i wałek rozrządu tak aby obie krzywki (ich wzniosy) były symetryczne przeciwległe do popychaczy zaworów
ustawienie kół zębatych ustawienie rozrządu transit ustawienie rozrządu suzuki
palenisko szamot sprinter zabezpieczenia samsung niestabilne połączenie
siemens kostkarka siemens kostkarka
Podłączenie głośników Bose Lifestyle 650 do tunera 600 Oświadczenie dla PGE po podłączeniu licznika