gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Problem rozwiązany. Po raz kolejny ustawiłem rozrząd tylko tym razem na blokadach kolegi. I wszystko jest ok. Pozdrawiam
Dzięki za poradę juto dam znać czy pomogło, tylko czemu traci na mocy i gaśnie podczas ruszania, może mechanik podczas wymiany rozrządu coś zle ustawił gdzie szukać z góry dziękuje.
to nie jest wkręcane na ilość obrotów. Sterownik jest kalibrowany na specjalnych stanowiskach. można go naprawiać ale........ trzeba wiedzieć jak. Natomiast Ty jak pokręciłeś to już bez specjalnego stanowiska ciężki temat i trafić na odpowiednie ustawienie to tak jak granie w totolotka. Oczywiście można próbować ale jak dla mnie szkoda czasu i pieniędzy...
Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500. Rozkręcił kolektor ssący... I albo zrobili to w Holandii albo handlarz w Polsce. Auto jak dostaje więcej powietrza znacznie lepiej pracuje
Spróbuje przez kilka dni pojeździć na samej benzynie i zobaczymy czy coś pomoże. Mam pojechać do warsztatu powiedzieć żeby mi ustawili lpg? Już raz byłem, podłączyli kompa i skalibrowali wartości przy mnie. Póki co nie mam dostępu do clipa. Obroty na klimie mogą być z tego samego powodu co kiepskie odpalanie?
jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między...
Witam. Często przyczyną jest już ztwardniała membrana w reduktorze . Inną przyczyną bywa smoła pogazowa jaka potrafi osadzić się na dyszy regulacyjnej. Wolnych obrotów. Niekture reduktory mają takie coś. I po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Ale czasem trzeba przeregulować wolne obroty na nowo. Niestety gaz jest kapryśny. I właśnie to często się...
Witam, Aby dobrze zdiagnozować usterkę sterownika zanim go skreślisz i wymienisz na inny w miejsce krokowców zamontuj zwykłe "śruby"- zawory z ręczna regulacją, skręć je tak na 1/5 pełnego otwarcia i popatrz jak na tych ustawieniach sie gablota zachowuje....? W razie mułowatości odkręć tak maksymalnie jeszcze ok 1 - 1,5 obrotu. I w ten sposób mamy instalacje...
witam ponownie, Więc tak sprawa wygląda: -Jeśli chodzi o ten dziwny dźwięk (świst) to był z paska wielorowkowego - już załatwione i cichutko pracuje. - Ustawiłem 1 tłok w GMP i sprawdziłem ustawienie wałków rozrządu i blokadę na korbowym - korbowy był zablokowany dobrze a wałki rozrządu ustawiły się pięknie tak jak powinno być oto zdj. http://obrazki.elektroda.pl/8825651600_1...
Witam Mam pytanie może ktoś zna na nie odpowiedź: W moim Scenicu III z 2010r 1.9 DCI jak silnik "schodzi z obrotów" to obroty spadają jakby niżej po czym się stabilizują. Podłączyłem CLIP, żadnych błędów jest taki parametr "obroty silnika" - tu oczywiście wartość zmierzona rzeczywista "żądane obroty biegu jałowego" - tu wartości się zmieniają od 900...
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Ciśnienie było sprawdzone jest kompresja na tłokach. Czyli ile? Diagnostyka na komputerze była i nie wykazuje błędu. Diagnostyka to nie czytanie błędów. I ciekawe czym była robiona ta "diagnostyka". Jakie ciśnienie na rampie widzi kalkulator wtrysku? Jakie widzi obroty? Wymieniłem i ustawiłem rozrząd bo 1 ząbek był na pasku wyrwany. To zdejmij teraz...
Nikomu nie mogę polecić mojego rozwiązania problemu, ale opiszę co zrobiłem: - sprawdzenie poziomu płynu wspomagania (był OK), - sprawdzenie napięcia paska napędzającego pompę (OK), - ustawiłem samochód w błocie, by zmniejszyć opory tarcia opony o podłoże, silnik włączony, na obrotomierzu ok. 1500 - 2000 obr/min., - 50 razy obrót kierownicą maksymalnie...
Gdy sprawdzasz obrót tego silniczka, masz go wyjętego na zewnątrz? Za każdym razem po włączeniu zapłonu tak się zachowuje? Jaką masz ustawioną temperaturę przed wyłączeniem nawiewu? Gdy masz wyciągnięty silniczek i sterujesz ciepło zimno na panelu to reaguje?
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi oraz rady. Problem tkwił w katalizatorze w którym była obluzowana jakaś blacha, czy coś w tym rodzaju. Owa blacha jak się źle ustawiła zatykała wydech spalin co się wiązało że gdy wydech był zatkany autko nie miało mocy. Teraz wymieniłem katalizator na nowy, no i mój Scenic śmiga aż rwie asfalt:D Dodam że było coś tam...
Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi". Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje. Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera. Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze,...
Więc zacznę od początku. Rozsypała sie rolka napinacza paska rozrządu. Niestety wygięło delikatnie zawory i zerwało klin na wałku rozrządu. Po regeneracji głowicy, złożeniu rozrządu, wymianie wszystkich filtrów samochód zapalił. Niestety po zgaszeniu już nie "odezwał". Diagnoza pompa (BOSCH) nie daje ciśnienia na listwę. Usterka- zacięty zaworek zwrotny...
Zawory ustawione?
Wybaczcie za laicki język, ale nie jestem mechanikiem samochodowym. (nie lubię drani ;) wszystko robię sam, jest taniej a w najgorszym wypadku takie same koszty) Kolego Paszkar, otóż jestem posiadaczem Renault Megane Classic 1,6L benzyna '97 z silnikiem K7M A7/02. Miałem ten sam problem, tzn. falujące obroty silnika a dokładnie rzecz biorąc obroty opadały...
Ustawienie pompy CR nie ma znaczenia. W tym silniku koło jest na klinie a wybranie naciągu paska realizowane jest na górnym kole wałka rozrządu, co za tym idzie, ciężko jest się tam pomylić. Skąd wierz ze nie ma synchronizacji, z parametrów? Używasz Clipa do diagnostyki? Jakie masz ciśnienie paliwa podczas rozruchu i jakie obroty widzi sterownik? Jak...
Witam. Mam problem ze sceniciem II 1.9 dci 120 km 2003 rok Kupiłem go z uszkodzoną panewka na 4 cylindrze. Chciałem kupić inny słupek ale ceny mnie zaskoczyły. Kupiłem wiec dół silnika od scenica I po lifcie. Dci ale 105 km. Wał jest przecież taki sam. Założyłem wał i panewki, wymieniłem korbowód, oczywiście nowy rozrząd. I teraz pojawił się problem....
ja mam już problem rozwiązany.Kolego okazuje się że auto przechodzi w stan awaryjny i chodzi dobrze do puki trzymasz na wyrzszych obrotach ,a porem komputer już nie da rady koregować zapłonu i wtedy dzieją się cyrki . Okazało się że winę miała przestawiona pompa wtryskowa , był fachowieci najpierw przestawił pompe tak na szybko i auto zaczeło palić...
Czy może ktoś z szanownych urzytkowników miał do czynienia z regulacją przepływomierza? Mam na myśli przepływomierz z przegrodą spiętrzającą i regulację napięcia sprężyny cofającej klapkę. Problem mój dotyczy auta Mazda 626 2.0i 8v 90r, w którym taki właśnie przepływomierz występuje wyprodukowany przez Nippon Denso. Kłopot mój zaczął się kiedy "pewien...
Silnik krokowy wymieniłem na nowy zawory też ustawiałem. Nie bardzo rozumie o co chodzi z tymi stykami ja posiadam taki silnik krokowy podam linka http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault... A ustawienia gazu są dobrze może coś trzeba przestawić? Za zainteresowanie wielkie dzięki. Dodano po 3 Dodam że ostatnio...
Podczas rozruchu max.ciśnienie to 60bar.Po zapłonie i podczas kręcenia w parametrze wysterowania zaw. regulacji w pompie cały czas 5%. Na przelewach po 20sek kręcenia paliwo podniesie się o 5mm. Ustawienie rozrządu ok. Obroty 250obr/min. Błędów brak. Mam pytanie czy sterownik musi zobaczyć wyższe ciśnienie aby zaczął sterować zaworem czy od razu przymyka...
Witam mam problem ze scenikiem 99r 1,9diesel. Auto ma wyprogramowany immobilizer. Jak przyjechał ciężko palił i nierównomierne obroty. Zdiagnozowany problem z czujnikiem położenia wału oraz potęcjometrem obciążenia. Czujnik położenia wału wyczyszczony. Po tym zabiegu autko pali na dotyk i pracuje równomiernie. Delikatnie przestawiłem też ustawienie...
1. Ciśnienie w reduktorze omvl , o ile pamiętam , reguluje się pokręcając króćcem podciśnienia. 2. nie sądzę aby wybór typu reduktora miał wpływ na regulację instalacji, ponieważ jednak różnym typom odpowiada inne ciśnienie ma to pewnie wpływ na korekty czasu wtrysku od zmian ciśnienia (ciśnienie gazu w czasie jazdy różni się od ciśnienia kalibracji)...
na niebiesko to według mnie żle ustawiony rozrząd
Skakaie wskaźnika poza przyczynami elektrycznymi to zapowietrzenie układu, brak ogrzewania to zawór lub zapowietrzenie układu. Spróbuj zagrzać silnik z ustawionym na grzanie centralnym utrzymując 1500-2000 obrotów i obserwuj zbiornik wyrównawczy.
Może nie taki interfejs Dodano po 2 Nie możesz się połączyć czy nie możesz ustawić
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Witam Wczoraj Renault miał u mechanika wstawiana siatkę amortyzująca która jest za kolektorem a przed katalizatorem, stara miął dziurę i kruszyła sie w rękach. Czynność ogólnie nie jest skomplikowana wiec na moje oko każdy powinien sobie poradzić tyle że wiadomo trzeba się narobić. Gość wymienił siatkę/spawał, (ogólnie był pozostawiony sam na sam z...
Witam. On się sam ustawia, tzn ustawia go komputer. Jedynie co musisz zrobić to przed zamontowaniem ustawić go w minimalne położenie. Przy wyjętym silniczku z obudowy i po przekręceniu stacyjki powinien się trzpień wysunąć i schować. Zwykłym zasilaczem ciężko jest sprawdzić taki silniczek, choć nie jest to niemożliwe. Skoro motor wchodzi na tak wysokie...
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Witam wszystkich Temat tyczy się Scenica z 2005 roku z silnikiem 1.6.16 v z kołem zmiennych faz firmy delphi. Koło zostało zmienione na nowe. Samochód dobrze odpala, silnik na biegu jałowym pracuje cicho i posiada odpowiednią moc. Problem zaczyna się objawiać przy około 2000 obrotów wtedy zaczyna być słyszalny odgłos tyrkotania z okolicy rozrządu. Zawór...
Jak tu dodac zdjecia? Dodano po 35 Pisze ze wyslalo na serwer a nie pokazuje. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2548966300_1... Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2455984700_1... Dodano po 57 http://obrazki.elektroda.pl/1169620100_1... Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1318861500_1...
Diagnosta powiedział ,że kąt wtrysku ustawiony niewłaśćiwie? Skąd taki pomyśł z tą usterkę? Na odległość trudno diagnozować , Autoas ma rację.
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
witam scenik 99r 1,9dti 102KM (F9Q) podczas dodawania gazu kopci na niebiesko na wolnych obrotach jest OK -turbina po regeneracji -wadę silnika i brania oleju można wykluczyć po remoncie głowica, pierścienie -ustawiony początek wtrysku -wtryski OK
Mechanik podniósł ciut obroty i na biegu jałowym już na wyswietlaczu mam stałe 4 kreski bez spadku na 3, jednakże czuje mimo wszystko , gdy silnik jest ciepły ze przez kilka sekund ma niższe obroty i dopiero wchodzi na swoje. Nie wiem czy tak to zostawić czy szukać dalej co może być przyczyna , auto jest po wymianie rozrządu podobno nie tyle przestawiony...
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
#10 07 Lut 2012 10:11 Re: Renault scenic 2000 1.6 16V falujące obroty silnik przerywa. Witam mam problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i...
Przy skręcaniu rozrządu urwał śrubę na wale i musiał wyjmować wał do tokarza. Przecież to się w głowie nie mieści, jak można robić taką rzeźbę ?Ale dobra załóżmy że tak było.Jak nie ma synchronizacji to sprawdź rozrząd.Wał na blokadę kółko rozrządu na blokadę.Czujnik wałka jest na na kole pompy HP.Trzeba koło pompy ustawić na znaku.Nie może być byle...
Ja bym podmienił zawór regulujący. Pewnie jest przytarty i nie może płynnie wyregulować ciśnienia tylko skacze i ustawia za dużo lub za mało.
Witam.Mam problem z nadmuchem w Renault Scenic 2002 1,9 dci klimatronic.Nie mogę wyłączyć,ani zmniejszyć(wyłączyć mogę kluczykiem ) nadmuchu chodzi cały czas na maxa-sterowanie działa,na wyświetlaczu wszystko się ustawia(temperatura, obroty)Wymieniłem przekażnik.Pozdrawiam.
A jak sprawdzić czy to sprzęgło pracuje prawidłowo.? I jak sprawdzić jakie jest pożądanie biegu jałowego i gdzie się to ustawia.?
Witam Posiadam scenica 1.9 dci Silnik chodził normalnie zaczęły sie problemy z tym ze gasł na wolnych obrotach sprawdziłem na przelewach wszytko ok Wymieniłem zawór regulacji na pompie i czujnik ciśnienia na rampie poprawiło się zostawiłem go na 2-3 godziny sobie godził spokojnie wentylatory sie załączały było ok ,po zgaszeniu samochodu na następny...
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
Witam Was wszystkich po dłuższej przerwie, i jak? poprawa jest? kurcze no właśnie niema poprawy. Auto było w autoryzowanym serwisie, z racji cieknącej pompy wody musiałem wymienić kompletny rozrząd, co się oczywiście wiąże z ustawianiem wszystkiego na nowo. Niestety spalanie nie spadło do wcześniejszych 7 litrów i zaczynam się przyzwyczajać do 8 litrów...
no niestety dalej to samo ale czujnik temperatury wykluczony (zmienia rezystancje zimny ciepły na zimnym ok 7,6 kohm) zresztą byl podpinany w salonie pod komputer i za wyjątkiem ze komputer zapisał odłączenie czujnika to wszystko ok i jak był ciepły to pokazywał prawidłowe wskazania) gmp też, ale zauważyłem jedno, że jak odpali i dodam gwałtownie gazu...
Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem renault scenic 1.9 dti i nie mogę sobi z nim poradzić ani mechanicy a odwiedziłem juz kilku... problem polega na tym ze cieżko jest odpalić zimny samochód trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem oraz podczas jazdy oraz kiedy mam ok 3 -3,5 tys obrotów i wrzucam na luz samochód odmawia posłuszeństwa zaczyna sie...
Może to zbliży do wyjaśnienia sprawy. W mojej megance (jeździ nią córka) zeszłej zimy miałem taki przypadek - przestało działać otwieranie i zamykanie: drzwi z pilota, lewej szyby, ustawianie lusterek, kierunkowskazów, bujanie się obrotów i coś z oświetlenia, ale nie pamietam już co. Przeleciałem bezpieczniki - jeden był spalony, po wymianie wszystko...
Troszkę nie zrozumiale napisałeś swój post. Na kasowanie liczników po wyjęciu akumulatora jest wiele sposobów, np: zamontowanie dodatkowego awaryjnego małego akumulatorka np; popularnego 12V 7Ah. Natomiast na spalanie 15l to po zamontowaniu akumulatora powinieneś odczekać po uruchomieniu silnika aż jego temperatura dojdzie do normalnej temperatury pracy...
Witam. Problem polega na wysprzęglaniu na rozgrzanym silniku - a właściwie zaraz po wyłączeniu ssania, zaraz po odpaleniu na zimnym można ruszyć normalnie puszczając sprzęgło do połowy bez dodawania gazu, obroty lekko zafalują z 1100obr/min do ~1000 i po tym można puścić sprzęgło do końca a samochód ruszy żwawo(Po puszczeniu sprzęgła obroty wchodzą...
Dzięki za info Wcześniej jak szukałem przyczyny "injection Deffilante" to gość sprawdzał jak pracują wtryski-Korekcje-mówił bym sie nie czepiał bo są prawie że zerowe wspominał mi że coś na -0.045{moge coś pokręcić} ale inny który robił EGR też mówił że jest ok.Ale nigdy nie widziałem tych danych. A dawki startowe-nie wiem .A co to i po co? Kiedyś...
Siemanko Mam taki problem, opisze w skrócie. MOże ktoś z forum takie coś przerabiał Do mojego AAZ 1.9 TD 75KM zamontowałem pompę z Passata też z takiego samego silnika tylko bez bost pina była. Ale wszystko przerzuciłem z innej i innej. Rozdzielacz 11 z Renault Scenic. Wczoraj zmontowałem i trochę ciężko było odpalić, ale odpowietrzony na tip top odpalił,...
Witajcie. Dziwna sytuacja. Ruszyłem przedwczoraj wieczorem z mieszkania do domu. Wentylacja działała ok, ale szyba lekko zaparowała, wiec stwierdziłem klimę zarzucę. Klimatronika zapiąłem przyciskiem nadmuchu na szybę. Nie minęło 5 sekund i cała wentylacja wysiadła. Sterowanie działa, mieszalnik pracuje, silniczki zmieniają położenie. Bezpieczniki sprawdzone...
scenic ustawienie ustawienie obrotów magnetofonu ustawienie regulator obrotów
paliwo vectra zbiornik hasło wygasa bezpiecznik wycieraczka tylny
pompa membranowa esperanza ev106
Naprawa awarii sprzęgła w piecu Zębiec: krok po kroku Wyświetlacz nie działa w piecyku Vaillant mini PL 11/00