Ta pompa ma elektroniczny regulator kąta wtrysku, a pompę ustawiasz wkręcając odpowiednią blokadę ( na rysunku nr. 4).
To o co pytasz ? O wałek czy ustawienie pompy ?
Co do ustawienia odpowiedniego rozrzadu to w przypadku 1.7TD (ale GM w isuzu moze byc podobnie) to jest to dosc istotne bo ten silnik jest bardzo wrazliwy na lekkie nawet rzedu milimetra przesuniecie np. na pompie paliwowej Ale za to bym sie wzial jako ostatnia rzecz. Najpierw sprawdz swiece te ktore masz - jaka maja opornsoc (powinny miec ok 1ohm +-...
Silnik Z17DTH wywodzi się ze starego silnika Y17DT (isuzu) na starej pompie rotacyjnej i tam ustawienie i blokady miały znaczenie ,,, możliwe że dlatego zostały te punkty ustawcze na pompie CR ..
czujnikiem zegarowym ustawisz,wkręcasz w pompę czujnik
Przy kręceniu rozrusznikiem większe nie będzie. Masz źle ustawioną pompę. Pozdrawiam.
witam ustawiam razrzad w silniku opel astra 1.7td isuzu i mam pytanie czy kolo pompy oleju tez ma wplyw na ustawienie w stosunku do innych kol bo jest na tym kole od pompy oleju znak odwroconego krojkata.prosze o porady.
Ustawienie jest na wybite na pompie. Tłok lepiej wymienic.
Ustawić na blokady,koło wałka rozrządu prawidłowy moment dokręcenia,a na końcu ustawienie kąta początku wtrysku.
1. ustawienie rozrządu = sprawdzeniu także na komputerze ustawień. 2. odpowietrzenie układu wtryskowego. 1 z 2 zamiennie.
KMal <-- cholipa to mi nic nie pomoże bo moja wersja astry nie ma napinacza a pasek naciąga się pompą.
Silnik Oplowski ale jak cofam wał o 90 stopni czy automatycznie trzeba cofnąć koło pompy wtryskowej
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
już ustawiłem po prostu źle sobie ustawiłem wałek zamiast na 1 to na 4 tłoku i miał problemy z paleniem a jak by kto pytał to pompę ustawia się na 0,78-0,85 wyprzedzenie wtrysku Opel Astra x17dtl 95 rok
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
Zaworek sobie daruj, bo pomoże CI może na 2 dni a później jeśli cofało się paliwo to i tak będzie się cofać, szukaj przyczyny nieszczelności jeśli nie pomoże ustawienie kąta wtrysku
kolega Mercedesik trafił!!!. Dopadłem starego znajomego . który ma większe doświadczenie z oplami i jego rada była krótka, dane są złe. Ma być ustawienie wałka rozrządu na pierwszej krzywce pierwszego cylindra 0,60mm. Ustawiłem i gra. Kolego Owik pompa opla ma znaki na kole od paska rozrządu i tylnej obudowie rozrządu, natomiast zapłon regulujesz zmieniając...
witam chce w miare najprostszym sposobem wymontowac pompę z astry 2,0 dth silnik na łańcuchu moje pytanie jak do tego sie zabrać czy trzeba rozpinać łancuch o jakich ustawieniach pamietac zeby zagrało z nowa pompa ? z gory dziekuje
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
Nie możliwe tak jak pisze elektryka pompy jest oryginalna od niej wszystko musi współgrać jedyne możliwości ustawienie konta wtrysku, ustawienie pompy na srubach mocujących lub prawidłowe odpowietrzenie tylko jak zrobic te same czynnnoscit poprawnie? Dodano po 4 Jakies pomysly schematy cokolwiek?
Czujnik położenia jak i przestawiacz kąta jest w pompie, więc ustawienie rozrządu nie ma znaczenia. Nie napisałeś czy pompa VP30? Przestawiacz jest na dole pompy i staje od śmieci, rdzy itp. Może olali czyszczenie przy naprawie i taki jest finał.
On przy odpalaniu tylko czasem nie załapuje wszystkich garów, problemu nie ma gdy na dworze jest przynajmniej 10 stopni ciepła. Wątpie żeby diesel się zużył po 360 tyś km.. miałem benzyniaka w golfie 3 1.4 to miał najechane prawie 500 tys i chodził ok, a diesel podobno ma dużo lepszą żywotność. Rozrząd był wymieniany, może to być przyczyna że jest ustawiony...
witam mam problem z ustawieniem rozrządu w opel astra f 1,7D z 1992roku, wersja z pompą wody jako napinacz problem polega na tym, że wal korbowy jest przestawiony, znacznik na kole jest ale nie potrafie nigdzie znalezdz jego punktu odniesienia. pompa wtryskowa i wałek rozrządu sa ustawione poprawnie. prosze o jakies wskazowki
koledzy podlacze sie do tematu bo spedzilem juz ladnych kilkanascie godzin na forach i w aucie - opel combo 2003 1.7 isuzu. jestem mechanikiem w Irlandii i mam go do naprawy. blad tylko jeden p0370 - sterownik na pompie wyglada na zupelnie nowy - jeszcze blyszczacy wiec miem sadzic ze ktos go wymienil i nie pomoglo, ja wymienilem czujnik walu a takze...
Witam proszę o to zdjęcia jak to zrobić w silniku na układzie wtryskowych BOSCH na Lucas jest tak samo różnica jest w mechanice pompy wtryskowej i komputera. Schemat przedstawia punkty kontrolne oraz ich ustawienie. Poprawiony schemat do pobrania na dysk znajduje się kilka postów niżej. Pozdrawiam,
Pompa do wymiany lub naprawy. Wiele lat temu podczas takiej próby z uszkodzoną pompą urwało mi wał korbowy. Dziś już nie eksperymentuje na samochodzie. Pompa na stanowisko, ustawiona i dopiero zakładam.
Powodem tego może być zapchana dysza przy filtrze paliwa lub zle ustawienie pompy,może masz ustawioną za małą dawkę paliwa lub zle wyregulowane obroty. Na pompie masz dwie srubki regulacji od tego zacznij i czy jak weźmiesz gaz do końca do jakiego stopnia dojdą obroty silnika i jakie zachowanie z moca podczas przyspieszania ?
98r ... tyle wiem
Sprawdź ustawienie rozrządu, to chwila. Na kole pasowym jest znak i dwa znaki na walkach. Obudowa górna ma trzy śruby. Jeśli był strzał, to może zapłon w kolektorze ssacym uszkodził przeplywomierz
Moim zdaniem najlepiej byłoby zrobić odczyt wartości mierzonych w trakcie jazdy. Oczywiście najlepiej TECH, ale są też inne, bardziej "garażowe" możliwości, np ABCOM czy OpelScanner. A dysponując tylko mutlimetrem to proponuję podłączyć sie pod sondę lambda, kabelek "napowietrznie" do kabiny, multimetr na kolana i w drogę. Zobacz czy jak mu depniesz...
Dziekuje Kolego. Wydaje mi sie, ze samo ustawienie rozrzadu nie rozwiaze problemu. Bede musial w takim ukladzie wymienic caly rozrzad, bo za caly stan rzeczy moze byc odpowiedzialny napinacz albo pompa wody. Dodam jeszcze, ze "ucieka" plyn chlodniczy.
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
VIKTORIA!!! Sprawdziłem ustawienie rozrządu i.... Pasek był przestawiony o 2 ząbki. Przypuszczam jak to się mogło stać. Przy wymianie pompy mechanik źle ustawił napięcie wstępne paska bo po zalożeniu nowego napinacz był prawie luźny. Wymieniłem również napinacz i to samo. Musiałem ustawiać pompą, udało mi się bez problemu kluczem płaskim 41 po zdemontowaniu...
Z mojej strony, po kilku oplach - 1.7 td, 1.7 dti isuzu, które posiadałem najtańszą opcją - która nie koniecznie może pomóc jest zmiana filtra paliwa na ten z golf-a 2 -ki 1.6 diesla, swojego czasu, aż do padnięcia rozrusznika wydawało mi się, że nie jest zapowietrzony. nie podważam, tu żadnych opinii, pompy siadają w oplu to fakt, wtryski, świece,...
Witam, Dostałem Astre od klienta, płyn mieszał się z olejem, okazała się pęknięta głowica, jestem na etapie skadania, Jak poprawnie ustawić wałek rozrządu (dziura w nim na powierzchni styku z kołem zębatym ma patrzeć do góry ?), instr z autodaty widzę ale nie jest mi w 100% jasna, czujnik zegarowy mam, czy potrzebna do jego specjalna podstawa ? jak...
Powodem zamieszania był wężyk paliwa który spadł z króćca pompki paliwa w baku. Wężyk ten był już kilku krotnie wymieniany bo pękał podczas bezustannej pracy, przez brak odbioru benzyny na wtryski benzynowe. Wiadomo ciągła jazda na LPG. Tak więc teraz zastosowałem przekaźnik z opóźnieniem czasowym do 150 sek. , w moim przypadku ustawiłem na 25 sekund....
Raczej nie, w mechanicznych pędzonych paskiem pompach zawór przelewowy jest ustawiony na 7MPa, w elektrycznych podobnie
Witam, sytuację udało się rozwiązać. Przy składaniu klocków z tyłu nie ustawiłem tych wycięć które są na zacisku aby weszły w ten bolec od klocka hamulcowego. Tak mocno wkręciłem tłoczek że wycięcia nie miały znaczenia bo wszystko się ładnie schowało. I stąd pojawił się wpadający w podłogę pedał hamulca. Wszystko poskładałem od nowa tak jak powinno...
Ile ono ma przejechane? pytam bo usterka może być głębiej, brak ciśnienia oleju bo pompa nie daje, zatkany kanał olejowy, to tak na przykład. Mierzyłeś ciśnienie ? czy nie taniej by było poszukać drugiego silnika. W jakim stanie są tłoki? Sama wymiana pierścieni moze nie pomóc na zużycie oleju. Proszę momenty:
Witam mam problem z moją astrą jest to silnik 1.7 TD oplowski, odpala bez problemu nawet zimny tylko klekocze głośno i kopci tak jakby siwy dym, czy to może być sterownik pompy? Czy pompą źle ustawiona? Proszę o pomoc
Witam! Problem tyczy się astry F 1.4 60KM z 1999 roku. Po wymianie uszczelki pod głowicą, wszystkich uszczelnień, rozrządu nie pojawia się iskra na żadnej ze świec. Do tej pory sprawdziłem ustawienie rozrządu - jest dobrze Sprawdziłem czujnik halla - przekręcałem nim przy włączonym zapłonie i słychać było wtryskiwacz oraz pompę paliwową Jak mogę ominąć...
Na popuszczonych rurkach od wtrysków susza. Znajomy twierdzi że sterownik zrobiony na 100% dobrze. A czy mogło być tak że serwis boscha kiedy diagnozował pompe odkręcił koło pasowe pompy a następnie pompy nie ustawił bo sterownik "zdechł" ? I koło pasowe przyszło w inne miejsce i stąd bład p1335 bo nie ma synchronizacji między pompą a czujnikiem położenia...
A jaki gaz ? pewnie II gen.. Możliwości: - źle ustawiona emulacja sondy w gazie rozwala mapy dla benzyny - czujnikologia benzynowa pompa raczej nie
Po naprawie rozrządu /u mechanika/ ustawił wolne obroty na ok. 780 obr/min. i od tego czasu na wolnych obrotach nie ma wspomagania hamowania, muszę przygazować wtedy jakieś wspomaganie jest. Wymieniłem wężyk od pompy podciśnienia do serwa i dalej bez zmian. Proszę o pomoc! Pozdrawiam.
Kolego wyślij pompe do polecanej naprawy odbierz zapłąć i ciesz się samochodem. Bardzo słuszna rada, bo nie tylko skończy się na naprawie sterownika, ponieważ do tego trzeba jeszcze wymienić zawór elektromagnetyczny. (A w tej pompie samemu nie zrobisz, bo jest wkręcany, nie to, co w przypadku przykręcany na trzy śrubki.). Dla za interesowany: Kalibracja...
Witam. Mam astrę 1,4/16V Ecotek. Ostatnio pękł mi wałek od pompy "wodnej" Rozrząd kolizyjny ale już naprawiony. Wymienione chyba wszystko (zawory ,popychacze,szlif gniazd). Po naprawie pali mi się kontrolka z piorunem. Z kodów wyczytałem że to czujnik wałka rozrządu. (ASO na techu potwierdziło i zaleciło wymianę czujnika) Po wymianie czujnika kontrolka...
no tak sorki nie doczytałem. no to ci powiem, że teraz to zgłupiałem. ja bym sprawdził jeszcze czy pompa wogóle sie kreci. tzn czy obraca sie tak samo razem z kolem pasowym czy wolniej. bo może w środku jest cos nie tak i ona nie kreci się tak jak powinna. no ale oczywiście to tylko moja taka sugestia. bo nawet gdybys zle ustawił ją z rozrządem to by...
Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje. Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze? Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu. Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie...
Dokładnie to chyba taki sam problem... Mój silnik zbliża się do 200tys przebiegu - samochód z 2000roku - nie jest to może mało, ale nie jest to jakoś nie wiadomo ile... Te silniki mają delikatna pompę - nie chciałbym aby to oznaczało że i w moim aucie pompa daje znać o sobie... Jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy? Nie dałoby się jakoś oszukać np....
Witam, mam problem z Opelkiem, auto jest po wymianie pompy paliwowej, w poprzedniej uszkodzony byl zawor dawki paliwa, auto nie mialo mocy, palilo w granicach 10-11l/100km. Po wymianie pompy auto jezdzi juz normalnie lecz teraz dalej pali 10-11l i do tego strasznie kopci na czarno, mechanik ustawil na kole pompy zaplon (punkt wtrysku czy jak to tam...
Witam Podpowiedzcie z czym a raczej w czym jest problem? ASTRA H Z18XE 122KM Jak silnik jest zimny ciężko odpala, nierówno chodzi, zachowuje się tak jakby miał za bogatą mieszankę , za mało paliwa. Po nagrzaniu jest ok. Przebieg 180000km Napiszę co zostało podmienione / wymienione ECU, cewka, czujnik wału korbowego, korpus przepustnicy zweryfikowane...
wtryski otwieraja sie przy 210 bar. przykręciłem do rurek inne wtyskiwacze ustawiłem na 250 bar. i pompa bez problemu podaje 250,więc uważam że jest sprawna,błedów żadnych niema,paliwo nie może schodzić ,bo auto może stać pare dni i jak wduchne goracego powietrza do kolektora ssacego odpala odrazu,jakby był uszkodzony ster na pompie to myśle ,że też...
Witam wszystkich. Otóż mam problem z moją Asterką 1.7D. Miałem stłuczkę uszkodziło mi pompę wtryskową i wtrysk. Wymieniłem to i mam problem, otóż bardzo dużo mi pali bo około 12litrów na 100km, bardzo kopci na niebiesko i podczas jazdy jak pociągnę go powyżej 3.5tys. obrotów zaczyna go dławić, aż w końcu zgaśnie i muszę go ok. 5sek pokręcić aż odpali....
Ta wartość jest nabita fabrycznie na obudowie wtryskiwacza, czy na końcówce wtryskiwacza (sam nie będę tego oczywiście regulował, ale wole wiedzieć, bo parę razy sparzyłem się na mechanikach)? Jeśli ustawił by wyższe ciśnienie, (teoretycznie np 10%) to jeśli pompa jest słaba (nie chce jej wyjmować do sprawdzenia ) to osiągi drastycznie spadną i będą...
Rozumiem, że przed wymianą filtra wszystko było ok??? Jeśli tak, to wszystko wskazuje na obecność powietrza w pompie lub przewodach (możliwe że coś jest niedokładnie złożone i zasysa powietrze), a smok jeśli działało wszystko przed wymianą ok to powinien być w porządku. A może ten mechanik źle poustawiał luzy, skoro zimny silnik ładnie pracuje a dopiero...
Pasek się nie zerwał. Jeśli mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić punkty, znaki paska rozrządu i pompy paliwowej byłbym bardzo wdzięczny.
Błędów nie ma. Ciśnienie poniżej 1MPa. Przyszło mi właśnie do głowy, że powinienem wysterować z generatora PWM ten zawór, "ręcznie" ustawić te wymagane 24MPa i sprawdzić, czy odpali...
Witam , mianowicie , od pcozatku , brakło mi paliwa w zasadzie na rezerwie dojechałem an stacje , zatankowałem za 50zł i od tamtej pory nie moge odpalic auta , pompa nie zaciaga paliwa i nie podaje go , z ogledzien widziałęm ze sterownik był wymieniany wiec , wywnioskowałem ze został zmieniony by pompa pojezdziła jakis czas , widac slady ciecia kabli...
Witam Mam mały problem i poszukuje osoby która mogłaby mi doradzić. Wymieniałem silnik w astrze 2.0dti, oczywiście sam słupek. Podczas zakładania pompy, ponieważ już kiedyś miałem taką wymianę posiadam blokady, blokowałem wszystko blokadami zgodnie z opisami i schematami. Po założeniu wszystkiego zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Kiedyś kiedy robiłem...
Mianowicie jest taki problem. Opisze krótką historie samochodu , jakis rok temu tacie przeskoczył na pasku rozrząd w podróży , mechanik ustawił rozrząd na znaki i wymienił chyba 2 zawory itp , gdy wrócił do domu było ok. Po jakimś czasie zaczoł dużo palic ok 13l/100k i juz ciężko kręcił ale odpalał , zawiozłem go do mechanika wymienił końcówki wtrysków...
Rozrząd jest 100 % dobrze ustawiony?
jezeli pompa dobrze ustawiona i paliwo dochodzi bez powietrza to jeszcze sprawdzic czy siece grzeja. A potem pod komputer
Witam Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu podłączeniu przewodów ABS który i tak zresztą nie działał bo w jakiś sposób był wyłączony. Objawy: gdy przekręcam kluczyk tak żeby zapaliły się kontrolki to teraz słychać z...
Wał korbowy- odkręcić czujnik położenia wału dopasować trzpień blokujący.Pompa - trzpień blokujący. Wałek rozrządu blokować płaskownikiem.
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
A czy podczas kręcenia silnikiem na rozruchu wydobywał się dym z rury,ja mam ten sam silnik i nie mogę dać rady zmieniłem pompę czujnik polozenia wału rozrząd ustawiony idealnie ,auto chodzi ale tylko na plaku
Witam. Samochód sprowadzony z zagranicy, sterownik pompy był w naprawie i jest ok. przepływomierz podpięty, pompa nadal nie pompuje paliwa. Na zawór gaszący na głowiczce pompy jest podawane napięcie(impulsy) w momencie kręcenia rozrusznikiem, nie słychać pyknięcia, po podaniu bezpośrednio 12v słychać piknięcie. co jeszcze sprawdzić żeby wykluczyć uszkodzenie...
Rozwiązanie; gdy już założono drugą nową sondę lambda, wybito katalizator, sprawdzono pompę benzyny, czujnik map sensor,ustawiono rozrząd,podmieniono świece i listwę zapłonową, wymieniono filtry powietrza i paliw/bp i lpg/, wlutowano wtyczki sterownika silnika, stwierdzono że przyczyna musi być w wypalonych gniazdach zaworowych i uszczelniaczach zaworowych,...
Baw się, baw. Spalisz cewkę zaworu i zostanie tylko wymiana na nowy. Ten zawór sterowany jest peak&hold a na filmiku ma ustawione ograniczenie prądu na zasilaczu.
Ustawić kąt wtrysku na fasolkach koła po zamontowaniu i odpaleniu.
Zapłonu sam nie ustawie. Kupiłem manometr i wyszło mi że pompa podaje 0.55 bara. Korektor oktanowy jest ustawiony na 95.
Witam, To mój pierwszy wątek na Elektrodzie, zarejestrowałem się po mam ciężki temat z zakresu mechaniki. Nie mogę dojść do ładu z moją Zafirą B 2008 1.9 CDTI (silnik z19dt). Pomyślałem że najpierw opiszę jak ja zepsułem ze szczegółami (proszę nie szydzić - wierzę że moja szczerość pomoże w diagnozie) Tej zimy z własnej głupoty zaliczyłem strzał ze...
Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku. Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę: Zostało wymienione: 1. Wymiana rozrządu 2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu 3. Wymiana filtra powietrza 4. Wymiana...
Witam kolegów. To mój pierwszy post na forum. Piszę o problemie, który był już poruszany, ale nie znalazłem konkretnej podpowiedzi, co do usterki, bo każdy przypadek był nieco inny od mojego. Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem Opla Astry G 1.7 DTI z 2001 roku. Samochód po zakupie miał stałe obroty biegu jałowego do czasu, w którym zabrałem się...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Bez czujników zegarowych nie dasz rady (wałek rozrządu i pompa wtryskowa)
Witam Opel jak w temacie. Nie podaje paliwa na wtryski. Czy to może być zerwany klin na pompie czy może to elektryka pompy wtryskowej. Czy Może to wina źle ustawionego rozrządu? Dzięki za odpowiedzi
mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy sie da (myslę że tak) jak sie ustawia kąt wtrysku w tej pompie?? rozumiem ze tłoczek w pompie ma możliwość regulacji kąta ale w małym zakresie. jak ją ustawić żeby nastawnik mogł sobie ten kąt "doregulować"
wtrysk gazem lać nie będzie. tam jest gaz w fazie lotnej. nie ciecz. ale benzynowy może lać. gaz rozłącza pompę paliwa ? bo gdy nie /a koltec nie odcina/, a któryś wtrysk pb byłby np. zapieczony i otwarty to mógłby mieszać dodatkiem benzyny przy pracy na gazie. wprawdzie na spalanie lpg to nie miałoby chyba wpływu :?: , ale pb raczej szybko by ubywało....
Jeśli jeszcze czekasz na informację o tych żarówkach to owszem wada częsta to jest w tych autach. Jest na to patent ale to już na priva proponuję. Co do rozrządu to jak najbardziej max co 60000 km wymieniać trzeba z kpl rolek i napinaczem, a pompę wody wymienić w zalezności od jej stanu. A w sprawie naciągu paska rozrządu to w astrze II nie naciąga...
ale jak jest z ta pompa nie napisałeś a o to mi wszystko właśnie chodzi
Musisz znaleźć sobie coś takiego jak poniżej oczywiście po kodzie silnika swojego samochodu gdyż te same silniki montowane są samochodach różnych marek. Mam chyba taki sam silnik w swojej Astrze H.
Ustawić początek wtrysku jak się pompe zakłada, potem wykasować błędy sterownika silnika i jeździć
Pompa, rozrząd ustawiony prawidłowo, świece wymieniłem na nowe przypuszczam, że raczej to będą wtryski. Co o tym sądzicie?
dziś sprawdzałem oba rozruszniki ,działają ale tylko na zewnątrz ,nie maja siły zakręcić w aucie nie wiem co jest z tym trupkiem :-( Dodano po 5 problemy część dalsza ,rozrusznik kręci 1 problem z głowy ,ale i jest następny auto nadal nie odpala ,dodam że jest iskra ,auto jest zalewane ,rozrząd jest dobrze ustawiony
Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Może być jeszcze źle ustawiony zapłon lub coś z pompą. Posprawdzaj podstawowe rzeczy a później jak nie pomoże jedź gdzieś na tester
Dam tylko kilka sugestii, pływak w baku uszkodzony zawieszony mogą być 2szt. Zbiornik może mieć pompę przelewową 'bak dwukomorowy' uszkodzenie tej pompy. Wskazówka w tym nowym liczniku została mechanicznie przestawiona. Może programowo można ustawić odpowiedni stan a wyświetlanie ilości paliwa.
A rozrząd masz dobrze ustawiony? Nie pamiętam jak tam jest, czy pasek czy łańcuch? Jeżeli pasek to możliwe że przeskoczył. Ewentualnie pompa ale sprawdź najpierw to pierwsze.
A wtedy można sobie odpiąć krokowego/IACV, bo sterownik z braku możliwości zamknięcia już zamkniętego zaworu, dąży do ustawienia zaprogramowanych w sobie wartości obrotów i zaczyna próby regulacji obrotów za pomocą kąta zapłonu i czasem otwarcia wtryskiwaczy ? Trochę potrwało nim znalazłem stare tematy na elektrodzie poruszające te zagadnienie... No,...
Jest znak na wałku rozrządu pod pompą Vacum, a więc mozna sobie sprawdzić :) ale wydaje mi się że jednak na pierwszym cylindrze mają się mijać :)
Problem rozwiązany okazało sie że brak mocy był spowodowany złym ustawieniem kąta wtrysku drobna korekta na fasolkach pompy i jest ok.. natomiast przegrzewanie było spowodowane wadliwym (nowym zresztą) termostatem założyłem stary i jest ok.
Radze jechać do dobrego zakładu gdzie znają się na dieslach. Przedwszystkim powinni sprawdzić czy jest dobrze ustawiona pompa (kąt wyprzedzenia zapłonu), sam raczej za to się nie bierz silniki te są ciężkie do naprawy. Pozdrawiam Daniel
O-ring trzeba sprawdzić / wymienić. I czy jest właściwie ustawiony kanalik w śrubie M8. Olej ma przepływać przez pompę, a może jest tylko tłoczony i dlatego "szuka" ujścia przez o-ring do alternatora.
Przecież widać że jest trudna i są inne rozwiązania. Największą trudnością jest napiąć pasek ta syfiasta pompą wody by napinacz ladnie ustawić. Silnik godny podziwu. Gdyby takie były w ubotach to wojna szybciej by się skończyła: -D
A więc tak,pompa już pompuje zdemontowałem filtr i paliwo poszło ale po próbach zapalania na popych czyli niewskazanych prawdopodobnie przeskoczył pasek rozrządu i dlatego nie chciał zapalić po korekcji zapłonu auto zapaliło ale zostało u mechanika który to ustawi rozrząd,wymieniłem też filtr paliwa.Dziękuje za zainteresowanie tematem i pomoc.
Dokładnie - przyczyna zależeć może od silnika. U mnie w gażnikowym aucie przyczyna takich samych objawów była pompa paliwa, ale może to być też np. żle ustawione wyprzedzenie zapłonu lub na przykład "swietnej jakości paliwo".... Podaj więcej szczegółow. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z moją Astra 2.0 DTL 82KM, jestem w trakcie wymieniania uszczelki pod głowicą, pompa była zblokowana, a teraz rozrząd ustawiony, a nie mogę obrócić "na sucho" silnikiem, głowica jest po trzecim szlifie, uszczelka reinz na 3 szlif i nie wiem, czy krecić kluczem na siłę, czy szukać jakiegoś mojego błędu, pomóżcie, pozdrawiam.
Niechże jakiś mod to zamknie, my o niebie, on o chlebie. Nawet nie wadomo jak się ustawić do problemu jak nie wadomo z jakim alternatorem ma się do czynienia. Stawiać to mogę w totolotku przynajmniej mam szansę na nagrodę.
Koska była sprawna , dymek wziął się z pod kolumny kierowniczej bo nawiew ustawiony był na nogi. Doszedłem Co się stało. Przetopił się przewód od pompy paliwa i cały czas masował. Wymiana i odpowiednie zabezpieczenie i wszystko chodzi . Temat do zamknięcia.
ustawienie astra ustawienie pompy master kangoo ustawienie pompy
philips 42pfl wskazania licznika energii pomiar uszkodzony przedwzmacniacz phono
toshiba 40xv733 samsung ue43u7022fk
Objętość rdzenia ferrytowego do 1000W, 34V, 100kHz – ETD-49, ETD-54, E65/32/27 Mercedes Vito W639 – tylne światło przeciwmgielne, lokalizacja i sposób włączania