Czy ktoś z kolegów ma informacje: ustawiając rozrząd w Mazdzie 6 2.0 benzyna, czy ma jakieś znaczenie ustawienie wariatora?
To jest z tej starszej z walkami wyrównującymi Accord 8 generacji jest na łańcuchu
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dziękuje za odpowiedzi, Jedynym słusznym ustawieniem jest ustawienie wałków na kliny wałków. Ustawienie do strzałki wariatora skutkuje brakiem ciśnienia, na jednym z cylindrów. Samochód pracuje poprawnie na wskazanych ustawieniach. (at)majsterek12345 niestety miałeś racje uszkodziłem 2 zawory wydechowe, koszt nie duży ale kłopotliwy.
Blokada wału znajduję się za sprezarka kilmatyzacji. Ustawienie wariatora nie ma znaczenia, ale sprawdz w jakim stopniu są pierscienie uszczelniające na wałku od wariatora, u mnie pierscien był uszczerbiony delikatnie,nowy 40zl w aso. Przy okazji proponuje zmienić uszczelki od świec pod glowiczkami bo na bank są już plastikowe, pozniej zeby je wymienić...
Witam serdecznie,mam problem z ustawieniem wałków rozrządu,nadmieniam fakt,że wałki są z innego silnika o tym samym oznaczeniu BGB ale poprawione tzw. wałki B z mocniejszą krzywką która pracuje z pompa wysokiego ciśnienia.Przed wymianą auto pracowało równiutko a teraz jest ciągłe wypadanie na 1 cylindrze.Ustawiałem wałki na znak koła na wale i z przodu...
Tak jak w załączniku.
DLA WSZYSTKICH Wstawiam wiadomość dla jednego z kolegów Wariator ma 1 ustawienie lecz czytałem iż może być z cięty bolec który ustala położenie wariatora w stosunku do wałka. Ustawi się to bez blokady na suwmiarkę lecz ja myślałem że źle ustawiam i kupiłem blokady a tu u mnie był niesprawny nastawnik hydrauliczny wariatora (silikonowy paproch w nastawniku)....
Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją faz rozrządu. Nie raczej a na 100%..
Skutwr Aprilia rally lc 96r Silnik minarelli horizontal chłodzony cieczą. Pasek napędowy który posiadam to PASEK NAPĘDOWY MOTO. KEVLAR 16,5X8X747 7167K DAYCO I ten pasek nie nadaje się do wyregulowania z wariatorem który posiadam a jest nim top racing next generation. Po dołożeniu podkładek dystansujących musiałem dorobić uszczelkę pokrywy na grubość...
Wybaczcie, że długo nie odpisywałem, natłok rzeczy i zrobiłem kilka testów. Wygląda to następująco: 1. Wymieniłem zawór wariatora i błędy zniknęły, bo jeszcze pokazywał błąd (chyba) P0023 o złym ustawieniu wałka rozrządu. Przejechałem kilkanaście km i nic nie pokazuje, ale za to przy mocnym przyspieszaniu teraz słychać jakby uderzenia kamieni (wcześniej...
Tuleja jest ale wychodzi jak widać na zdjęciu pod tym wybrzuszeniem Na drugim talerzu nie ma wybrzuszenia. Pasek schodząc maksymalnie na dół opiera się o to wybrzuszenie. Pytanie jest czy istnieje kolektor na którym pasek schodzi na tuleję. Sprawdzałem google i youtube I pasek nie może zejść na sam dół tulei Bo na dole talerzy kolektora jest płaska...
Możesz podać też ustawienie wariatora? Silnik ten posiada wariator na wydechowym wałku rozrządu. To ja bym Cię prosił o fotkę tegoż wariatora w Twoim silniku, bo wydaje mi się, że mylisz pojęcia.
Witam po raz pierwszy na forum. Mam problem z kosiarką marki MTD Bolens 155/92a mianowicie po założeniu paska jazdy po przejechaniu 100/200 metrów pasek się pali i rozsypuje po 3 zakupionych nowych zrezygnowałem z dalszej pruby naprawy. Może ktoś posiada taki sam problem lub zdjęcie jak prawidłowo powinien być założony będę wdzięczny.
Tak na pół okna lewa i prawa ale ale na wariatorach są krestki i od wariatora do wariatora jest odstęp 12 ogniw a jak przestawisz tak aby w. Otwory się zgadzały to to nie pasuje wtedy punktu na wariatorach a ogniwa. I problem jest w blaszkach bo się przesunęły Dodano po 8 W dokumentacji jest ze ma. Być pół na pół ale ustawiając tak wtedy nie zgadza...
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
Posiadam jednak dwie karty z instrukcji, w których jest coś odnośnie tłoczenia sprężonego powietrza w kanał doprowadzający olej do wariatora
Dodam, że nie da się bez blokad ze względu na obecność wariatora (zmiennych faz rozrządu). http://fiatpunto.com.pl/topic44906.html
Kólko foniczne sprawdzałeś - całe nie brudne, luźne? Rozrząd ustawienie, napinacz? Wariator testy? Masz ESI?
Jak już doradzono - sprawdź ustawienie zapłonu i luzy zaworowe. Myślę, że zerwany pasek mógł spowodować chwilowe zablokowanie wariatora i dlatego sprawdź również, czy koło magnesowe nie ścięło klina i nie przestawiło zapłonu. Ponadto do demontażu wariatora i koła magnesowego stosuje się specjalne blokady. Czytałem gdzieś, że ci co stosują do tego celu...
Niedawno przeprowadzona była kolejna regulacja co troszkę zmniejszyło skalę problemu który na 100% lezy właśnie w niedokładnej regulacji, nie chce mi się więcej jezdzić i kłucić z gazownikami ponieważ takie ustawienie jak jest teraz jest w miare wypośrodkowane. Rozmawiałem z kilkoma osobami na temat wariatora i niektórzy twierdzą że to dużo daje inni...
Wiatm Jestem tu nowy , automatyka to raczej nie moja dzialka :) ale zawitalem tu gdyz dostalem cynk ze jesli ktos bedzie w stanie mi pomoc to tylko u was :) Problem : Konfiguracja PID pod sterowanie vvt-i silnik obecnie sterowany jest przez SA-ecu , wszystko ladnie tylko nie moge sobie poradzic z PID pod vvti Opis ukladu: -walek przesuwany jest hydraulicznie...
Problem rozwiązany. Jeśli chodzi o elektrykę i mechanikę to wykonałem następujące kroki: - Sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem uszkodzeń, niepewnych połączeń (wszystkie połączenia zostały zalutowane oraz porządnie zaizolowane) - Sprawdzenie cewki zapłonowej wraz ze świecą - Sprawdzenie napięć i rezystancji statora (wymiana statora i magneta...
Przez ten czas różni "fachowcy" i konsultanci snuli różne teorie, więc wymieniałem to, co mogłem zrobić we własnym zakresie. Wymiana tego elektrozaworu lub może wariatora wiąże się z wizytą w dobrym warsztacie. Przy okazji z pewnością wymienię pasek rozrządu i być może napinacz, a to już niemałe koszty. Piszę o dobrym warsztacie bo ustawienie rozrządu...
Może to Ci pomoże...
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Jeśli chodzi o wariatory to znaki na nich są ważne jeśli zakładasz nowe. Jeśli zakładasz te co zdjąłeś to tak samo trzeba założyć bo nie wiemy w jakiej pozycji ustawiony jest wewnątrz ten wariator , a najlepiej to tak go położyć żeby nie wyciekło za dużo oleju z niego. Dodano po 5 Jeśli chodzi o wariatory to znaki na nich są ważne jeśli zakładasz nowe....
Słuchaj kolego, nie krzycz bo to na razie Ty potrzebujesz pomocy. Masz blokadę wałków? Masz sprężone powietrze aby ustawić wariator w pozycji wyjściowej? Masz tester aby sprawdzić w czasie pracy silnika działanie układu? Prócz samego ustawienia statycznego, jest jeszcze kontrola dynamiczna tego układu. Dla Twojej informacji kwadratowe zakończenia wałków...
A rozrząd na pasku poprawnie ustawiony? Co się stało, że była kolizja? Była kolizja bo pękł ślizg od napinacza i ścięło 3 zęby na wariatorze. Rozrząd na pasku ustawiłem na znaki do pokrywy. Już nie mam pomysłu do tego auta
Problemem był zużyty Wariator
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
a mozesz kolego mi jakis zdjecie podeslac jak powinno byc dobrze ustawione bo nowy pasek zalozylem i wymienilem kliny wariatora
Dziękuje wszystkim za pomoc, ale dalej jestem w punkcie martwym, ponieważ dopiero po waszych poradach okazało się iż samodzielne ustawienie rozrządu jest niemożliwe, ponieważna wałku rozrządu jest tzw. wariator który zmienia fazy rozrządu podczas pracy silnika, a jak wcześniej pisałem wałki zostały zregenerowane,a co za tym idzie wariator został zdemontowany,...
Witam, a czy założenie nowego wariatora wymaga jakiegoś jego ustawienia, czy można go ustawić w dowolnej pozycji? Bo cała reszta ma jakieś znaki do blokowania, ale wariator nie ma nic i nie wiem jak to ustawić.
Niestety na forach nie zdobedziesz jednak doświadczenia,fejsik nie wystarczy trzeba jeszcze wiedzieć jak go użyć.....Ztymi krokami jest dobrze,ze spalaniem też na więcej bym nie liczył.Jedyne co zostaje to zapłon(ustawienie)ew.wariator zapłonu,lub ingerencja w zakładkę zastrzeżone programu.
Silnik jest po wymianie rozrządu. W trakcie jazdy zawiesza się ustawienie odległości zaworów ssacych.Przy normalnej jeździe jest od 1,6 mm do 9,45 mm. Na postoju 0.45 mm.Jak wywali błąd wtedy zawiesza sie na 9.45 i koniec. Silnik nierówno pracuje i brak mocy.Pytanie brzmi : co badać, ustawienie wariatorów czy mechanizm podnoszenia zaworów dolotowych.Czujniki...
Witam Jak tam "fedol" twoje zmagania z wariatorem. Ja też zastanawiam się czy założyć taki wariator do Mazdy 626 1.8. Mam instalację Elpigaz Stella z wtryskami I-Plus. Autko muli na obrotach rzędu 1500-3000 i ten wariator powinien w tym trochę pomóc. Interesuje mnie zasada działania, czy ten wariator przyspiesza zapłon na zasadzie: kąt wyprzedzenia...
Z tego co kojarzę, to tam są pokolorowane ogniwa łańcucha, a przy odpowiedniej kresce na wariatorze jest jakaś litera
Tak wiem jak ustawić luz. Problem rozwiązany rolki wariatora uszkodzone znacznie!.
Bawiłem się ostatnio takim rozrządem z kolegom ustawienie według procedury silnik nie odpala diagnoza do wymiany wariator, klient się nie godzi, metodą prób i błędów udało się silnik odpalić i chodzi do dzisiaj. Więc widać że jednak wam coś według instukcji nie poszło :p Tak jak pisałem wyżej wariatory mają blokować się w kierunku obrotu silnika i...
Auto juz poskładane ustawia sie wariator tylko na kołek.
Dzieki, to mam juz z glowy. Mam jeszcze pytanie odnosnie rozrzadu, a mianowiecie wariatora. Szukalem niestety nie znalazlem zadnej informacji jak w tym silniku to ustawic. Wzglednie ustawilem tak jak byc powinno, ale takze wole sie upewnic. Jesli w ogole sie da bez blokady. Znajde gdzies jakis schemat?
Witam Panowie i Panie poszukuje pomocy bo po prostu juz siwieje przez Kawasaki BruteForce 750. A wiec od poczatku brat zakupił to w smiesznych pieniadzach. Quad nie wkręcał się na obroty i swiecila kontrolka belt po skasowaniu kontrolki quad chodził lepiej tryb serwisowy zgasł. Wkrecał sie na wyższe obroty ale nadal przy niskie jak by go coś trzymało....
Posiadam gaźnik Mikuni, oczywiście wydech sportowy, Technigas, sportowy wariator, rolki 4,5 g, cylinder dokładnie ma 72 cm3.
Rozrzad napewno dobrze bo rozbieralem i sprawdzalem 2 razy Na dole klin i znak tlok na 1 w gorze i na walki wchodzi blokada po zdjeciu pokrywy zaworow wariatory tez ustawione znakiami do siebie. Wiec szukamy dalej ;)
(at)Rinho Potrafisz rozpoznać, co hałasuje w aucie na filmie tej jakości? Wariatory mogą hałasować, to fakt, ale tutaj, nie idzie nic rozpoznać. (at)domex32 Oczywiście że nie, źle to ująłem w poprzednim poście ;) Można się pokusić o sprawdzenie i ewentualne ustawienie luzu zaworowego, wykluczy to wtedy jedną z opcji.
blokuje wał GMP. Wkładam listwę w wałki. Krzywki na 1. tłoku skierowane ku sobie, lekko w górę. No ciągle ten błąd, no jprd. Jak już napisano jest jeszcze blokada wariatorów. Do koła pasowego w Ti-VCT jest kolejna blokada. Mogłeś ustawić rozrząd po staremu (jak w silniku bez zmiennych faz). I nie pykło.
Witam...auto to citroen C3 1.2 puretech kod silnika HMR 2018r... Po wymianie paska rozrządu auto nie chce przyspieszać...i sypie błędami P0014 74 P003C 74 P0011 74 Rozrząd ustawiony na blokadach...elektrozawory faz rozrządu sprawdzone i wyczyszczone...zmieniony wariator dolotu...adaptacje faz rozrządu i wymiany paska zrobione diagboxem i dalej to samo...
Witam.Mam problem ze swoim Vaporem otóż nie ma w ogóle siły ruszyć,jak zaprę się nogami to stoi w miejscu,stało się tak z dnia na dzień. Skuter ma zwiększoną pojemność do 80ccm,wymieniona głowica,cylinder,tłok i pierścienie około 2 msc temu,zawory ustawione,wczoraj wymieniłem wariator i sprzęgło razem z paskiem,kranik paliwa.Podejrzewam że to może być...
usterki wariatora rolki wariatora wymiary wariatora
zdjąć obudowę pieca junkers zakłócenia antenowym reset smart samsung
agregat tynkarski cyfral cosmo
Wymiana płyty głównej Satel CA-10 na inny model Wymiana płyty głównej Satel CA-10: Opcje i zamienniki