Kolego tak jak napisał mój przedmówca bez blokady tj. trzpienia ,wału korbowego nie ustawisz. Pozdrawiam!
W skrzyni jest okienko i możesz sobie zobaczyć, czy dobrze ustawiłeś wał
Wszystko mam nowe napinacz,rolkę,śrubę . Chodzi mi dokładnie o ustawienie wału mam ten trzpień ale niewiem jak go zablokować.
witam kupilem blokady niestety nie kpl bez blokady wału jakie ma wymiary srednice ta blokada??
Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty. To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja
Upewnij się, czy znacznik /wycięcie w wieńcu/ na kole zamachowym wypada pod czujnikiem gdy tłok w cylindrze najbliższym skrzyni jest w pozycji GMP. Powinno to być dobrze widać, bo jest tam dość spory otwór. W razie kłopotu odkręć czujnik położenia wału. Jeśli wycięcia nie będzie chyba będziesz zmuszony jeszcze raz wyjąć skrzynię. Pozdr.
Jak dobrze pamiętam to znaków nie ma.Potrzebna blokada wałków w kształcie podkowy i bolec do zablokowania wału.O ile wałki mozna pokonać bez blokady to jednak do wału musi być.
Już idę patrzeć, a czy ustawienie pompy względem wału korbowego ma znaczenie?
Oto blokada, ktora sobie zrobilem (kopia przyrzadu Renault). Pozdrawiam, Georges http://obrazki.elektroda.net/79_12267570...
sprawdzał ustawienie wałków A wał , wkręcał blokadę ?
Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Tam są znaki na pasku rozrządu.Masz też znaki na kole wałka rozrządu,na kole pompy jak i kole wału korbowego.Prócz tego należy zblokować blokadą wał korbowy.
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
powstał nagle powie i ktoś jak dokładnie sprawdzić ustawienie wieńca na kole zamachowym??
Blokada nie blokuje wału tylko unieruchamia go podczas próby kręcenia w prawo, wkręcasz blokadę, kręcisz wałem do usłyszenia stuknięcia o blokadę i masz ustawiony wał.
Wybacz kolego, nie wiedziałem że owy czujnik występuje w tym silniku. A więc ustawienie tego koła ma kluczowe znaczenie dla tego silnika, synchronizacja(koło pompy,rozrząd,wał).
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Nie możesz zdejmować przykrywy wałków w 16V bo ten cover trzyma wałki. Teraz załóż blokady i ustaw na nowo wszystko, nowe zatyczki wałków i nowa śruba wału.
Dokładnie. Na kołach zębatych masz znaki. Te znaki mają pokryć się ze znakami na pasku. Koło wałka ma znak na samej górze, koło wału na samym dole.
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Potrzebuje jeszcze do tego samego silnika następujące momenty dokręcenia: 1. Stopy wału korbowego 2. pokrywy wałków rozrządu 3. ustawienie rozrządu na łańcuszku
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
dzięki ale to mam,potrzebna mi długość blokady wału korbowego żeby ustalić jego dokładne ustawienie , z walkami rozrządu sobie poradzę.pozdrawiam!
Rozrząd poprawnie ustawiony? Czujnik położenia wału sprawny?
Tzn. że czop wału jest lekko stożkowy,i koło rozrządu też?Jeżeki dokręce i popuszcze śrube to koło rozrządu zostanie na stożku i nie będzie się obracać na wale?I jeszcze chodzi mo ustawienie wału.Obracać wałem w prawo aż wykorbienie wału oprze się o blokadę?
Sprawdzić jeszcze ustawienie zaworów istnieje możliwość że są podparte bądź nie szczelne, sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
Czego ty nie rozumiesz. Rozrząd jest ustawiany na blokady. Do ustawienia wału korbowego służy blokada wkręcana w kadłub silnika przy kole zamachowym.
Witam bardzo proszę o wyjaśnienie tego rozrządu, a dokładnie wału, ponieważ można go zablokować tuż pod cewką zapłonową a na schematach pokazują o ustawienie go też jeszcze po raz drugi na rozrządzie, bo koło jest pływające {wału).CHodzi o to ze na wale jest wpustka na klin i ma być skierowana na prawą strone....a jak wał się zablokuję mniejsce na klin...
Z tylu walkow pod zaslepkami sa wyciecia na blokade-wyciecia maja byc ponizej lini glowicy,wal na blokade,po zablokowaniu jest gmp na pierwszym cylindrze.Pożycz sobie od kogos blokady bo na oko to raczej tego nie ustawisz..
Na moje oko to trzeba bardzo dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Zdarzyło się że zcieło klin na kole rozrządu i minimalnie je przestawiło.
Witam kupiłem lagune 1.8 RT 1995 r. silnik chodził na wolnych obrotach i nagle przestał nie odpalałem bo pomyślałem że może pasek i zdiołem osłone i widać że zęby na pasku się starły około 5 cm. kupiłem nowy pasek i rolke, napinacz. Niewiem jak ustawić teraz żeby wał i rozrząd był ustawiony , wiem że trzeba na znaki ustawić wał w GMP . Może ktoś podpowie...
To wie ten kto tam ewentualnie działał. Ale znam przypadek, że w Roverze 1.4 16 odkręciła się sama po przebyciu około 10 tys kom od wymiany paska (w warsztacie). Osoba pytająca nie zabiera głosu ponieważ przeżywa i degustuje Przy ruszaniu z miejsca silnik raczej miał trochę energii i cudów nie będzie. A ustawienie rozrządu to oprzyrządowanie lub długotrwałe...
Jedyna niepokojąca rzecz którą zauważyłem jeszcze to za prawym kołem tylnim jest rozwalona złączka 3 pinowa (taka Fiatowa jak od sondy lambda) i te piny były zalepione taśmą izolaczyjną, ale nigdzie nie widać co tam mogło by być podłączone, na 2 pinach jest 12V (i żarówka 21w świeci normalnie) na jednym masa Nie brakuje czujnika siły uciągu? Sworzeń...
No tak zdjety pasek mam i zablokowany wał i chodzi mi o ustawienie pompy i wałek zaworów bo nie znaczylem sam cychów bo przeskoczył mi pasek o dwa ząbki
ok sprawdzimy ten rozrzad jeszcze dzis ale takie pytanie czy przez złe ustawienie rorządu może nie dawać iskry ? ... tylko jeszcze martwi mnie to że gdy usuwa się błędy te 2 immo i położenia wału niby są usunięte a póżniej i tak powracają ...
Wykręć świecę na pierwszym cylindrze , ustaw wał w gmp i zobacz czy masz znak na kole w okienku obudowy sprzęgła .
Auto nie odpala po dłuższym postoju np. po nocy. Błędów brak. Wymieniony był zawór w pompie jakiś czas temu. Kręci jak głupi ale nie odpala, ciśnienie na listwie 350bar , prędkość wału czujnik pokazuje 200-250 obr/min. Jest to wersja bez pompki w zbiorniku, ale nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Wymieniony...
Usterka zlokalizowana :) okazało się że rozrząd się przestawił a dokładniej na wale korbowym śruba się poluzowała jakim cudem nie wiem ale przestawił się wał względem wałków. Ustawiłem rozrząd i wszystko śmiga dobrze że tylko 2 zęby bo mogło by być gorzej :) Pozdrawiam
Witam Mam problem z silnikiem w megane II Kod silnika K4MT 760 1.6 16v z kołem zmiennych faz rozrządu Do blokowania silnika użyłem blokad jak na foto http://obrazki.elektroda.pl/4856746600_1... Blokada od wałków włożona jak poniżej http://obrazki.elektroda.pl/6245089600_1... Wał ustawiłem w GMP na 1 i 4 tłoku - blokada...
Zastanawia mnie czy może być coś jeszcze, dlaczego auto nie odpala. Nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Czujnik położenia wału był czyszczony. Oprogramowanie w komputerze samochodowym też było inne podstawiane. Ustawienie rozrządu było sprawdzane x razy. Może ktoś wie jakie są prawidłowe dawki przelewowe wtryskiwaczy dla tego silnika.
Nie idzie tak! Wałek rozrządu ustawiłem na znaki i włożyłem blokadę w koło wałka rozrządu. Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze). Jednak wówczas blokada koło rozrusznika nie wchodzi w wał korbowy i na tym właśnie polega mój problem. Jak by go dać na 1 i 4 tłok w GMP to też nie wejdzie. Sciągałem nawet miskę olejową...
Sprawdź jeszcze raz czy blokady się zgrywają, zwróć szczególną uwagę na blokadę wału, pasuje ściśle w jednym miejscu, często przypadkowo wchodzi w odwiert przeciwwagi. Głowicę zdejmowałeś? Jeśli na początku pracuje prawidłowo a po chwili zaczyna "grać" to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju oraz zawór przestawiacza. http://obrazki.elektroda.pl/7150686900_1...
jaki cel w tych kłamstwach mają serwisy? Rznięcie klienta jakie powinno być prawidłowe 90 Nie zupełnie takie rżnięcie klienta, a dlaczego to dowiesz się patrząc na gamę silników 1,9cDi. 90 to było w VW i to też do dojechania do najbliższego ASO i sprawdzenia przyrządem. W tym silniku bez przyrządu /klucz na wał i czujnik ultradźwiękowy/ dobrze nie...
Panowie wiedza kosztuje, jeżeli tester pokazuje błąd czujnika wału , lub wałka, a czujniki w porządku należy zainteresować się synchronizacją pompy wtryskowej z której koła czujnik czyta położenie. Trudności z uruchomieniem i błąd czujnika to złe ustawienie koła na pompie wysokiego ciśnienia. Do prawidłowego ustawienia oprócz blokady wału korbowego...
Nie jestem znawcą Premium, ale wiem, że od chłodnicy jest cylinder nr 6. Znaków szukaj pod spodem obudowy koła zamachowego. Rozrząd składa się przy wymianie wału i jest to sprawa krytyczna, koła mają zapewne znaki. Po odpaleniu plakiem kopci - na plaku zawsze zapali i będzie tak kopcił, pytanie, czy sam podejmuje akcję po odstawieniu plaka.
Czujnik masz dobry, problem możee być w synchronizacji wałka rozrządu względem wału korbowego. Sprawdź rozrząd - znając pomysły inżynierów z Renault wszystkie koła zębate będą gładkie bez klinów. Będą ci potrzebne blokady rozrządu, żeby to ustawić tak jak to producent ustawił. Przestawienie nawet o 1mm to dużo i zaraz będzie wyskakiwał błąd. Dodano...
Dla wszystkich którzy maja problem z odpalaniem clio.Ogólnie w silnikach 1.5 Dci to problem jest z ustawieniem rozrządu i tak jak mi mechanicy z firmy GEMMA Zakopianka wciskali że czujnik położenia wału jest zepsuty a tak naprawde żle ustawili rozrząd!Kolega w takim samym silniku tylko w nissanie almera też miał żle ustawiony rozrząd i silnik nie zapalał...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Witam! Czy może ktoś podac wymiary kołka do blokowania wału aby ustawic rozrząd?
jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między...
bo jak do tej pory takich mądrych co to niby zdiagnozują było pełno kilku mechaników włącznie z serwisantami z renault. Był chociaż jeden z oscyloskopem ? A forum jest po to żeby sobie pomagać i dzilic sie wiedza wiec jeśli masz jakiś pomysł co mogę jeszcze w aucie sprawdzić to słucham. Mhmm , sprawdź na jakim pasku rozrządu ćwiczysz silnik , jeszcze...
Okej , przepraszam za pytanie ale jeżeli ma narzędzia do tego to może to źle ustawić ? Może jak nie umie się nimi posługiwać. To specyficzny rozrząd, wystarczy, że ustawienie rozrządu zrobi w niewłaściwej kolejności i może być taki błąd, np napnie pasek napinaczem bez poluzowania kół rozrządu i błąd gotowy. Tam jest sporo miejsc gdzie można się pomylić,...
Witam. W Lagunie 1.5dCi z 2014r K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak: - pomiar kompresji - sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe) - sprawdzenie cisnienia ON na listwie CR -...
po zerwaniu paska rozrzadu i regeneracji głowicy prztszedl czas na zlozenie silnika.. mam wszytko opisane co i jak tylko nie wiem w jakiej pozycji ustawic wałki rozrzadu i jak ustawi wał zeby wszytko grało.. prosze p przesłanie jakis zdjec albo schematow jak zblokowac rozrzad i jak maja byc ustawione wałki i w jakiej pozycji maja byc tłoki
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z ustawieniem znaków rozrządu w Renault Megane 1.9d mianowicie ustawiam koło wałka rozrządu na znak w obudowie oraz znak na pasku, koło pompy paliwowej na znak na pasku i tak samo koło wału ustawiam na znak znajdujący się na pasku(Znaków na obudowie nie ma).Po pokręceniu wałem o 2 obroty...
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
Dzięki był przestawiony o jeden ząbek na wale .
Jeszcze jedna ważna sprawa. Ustawienie pompy. Przy zblokowanym wale w otworze czujnika powinieneś mieś mieć znak (krótka kreska).
Witam. Ustawiłem wał z rozrządem na około 7 stopni, nie mogę znaleźć znaków na kole zamachowym. Może ktoś sprecyzuje jak mam znaleźć te znaki. Na moim kole nic nie widać albo nie wiem gdzie zobaczyć. W pompie wiem, co i jak, auto jeździ fajnie tylko pali 40. Wie ktoś, jaki był zamysł konstruktora zrobienia rozrządu z tak wielką regulacją w stosunku...
Ustawiasz wszystko na znaki i skrecasz, sprawdzasz tylko czy nie ma kolizji kręcąc ręcznie wałem
Czyli czujnik mam sprawny , jokerro czy masz na myśli ustawienie rozrządu??? - Rozrządu nie sprawdzałem jeszcze - uparłem się na ten czujnik dlatego że auto przyjechało nie odpalające z rozgrzebaną wiązka od czujnika wału , ja włożyłem nowy czujnik nie odpaliło - zamieniłem kable ze sobą przy czujniku i zapalał za każdym razem- gdy przełożyłem spowrotem...
Witam jak w temacie jak ustawić wałki rozrządu?? [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek... a wiec wstępnie ustawiłem je tak wał jest w GMP zablokowany wałek ssący jest w pozycji otwierania zaworów na pierwszym cylindrze od skrzyni a walek wydechowy jest po otwarciu zaworów czy tak ma być??czy może inaczej..z góry dziękuje za pomoc[/img]
Błędnie napisałem. Już poprawiłem na dokładny kod - DF195. Wrzuciłem też zdjęcie błędów. A widzisz co tam jest napisane ? Masz źle ustawiony rozrząd ,albo czujnik wału do wymiany. Znak na kole pompy CR ma być ustawiony prawidłowo.
Witam, Polozenie kola zebatego wzgedem walu nie ma zadnego znaczenia. Takie rozwiazanie pozwala na bardziej precyzyjne wzgledne ustawienie walow. Trzeba zablokowac wal korbowy kolkiem (otwor zaslepiony korkiem gwintowanym z przodu bloku, mniej wiecej na wysokosci trzeciego cylindra) i walki rozrzadu przyrzadem wlozonym w naciecia na tylnych koncach...
kolejność zapłonów w silnikach renaulta jest liczona od strony koła zamachowego tzn sprzęgła i jest 1-3-4-2. Tzn cylinder od strony koła zamachowego jest traktowany jako 1. Do dolnego koła zembatego nie możnadojść bo wg mądrych książek rozrząd ma się ustawiać blokując wał korbowy odpowiednim przyżądem. Obok filtra oleju jest śróba wkręcona w blok silnika....
Uszczelka wymieniona. Kolejność dokręcania głowicy w dla silnika Renault Thalia 1,4 benzyna (K7J700) w załączniku. Przy pierwszym dokręcaniu według podanej kolejności siła 20 Nm i 100 stopni. Odczekać 5 min. Następnie śruby 1 i 2 należy poluzować i ponownie dokręcić 20 Nm i 110 stopni. Kolejne śruby 3-6 należy poluzować i dokręcić 20 Nm i 110 stopni....
Dziękuje z góry za pomoc. Dzisiaj sprawdzałem ustawienie wału i tego koła zębatego co jest zaspawane. Z moich obserwacji wynika że jak jest koło na znaku to tłok na 4 cylindrze jest w samej gorze. Zapłon jak chcę obrócić o 180 stopi to nie mogę założyć aparatu za boga. A jak ustawię tak jak był do pierwszego cylindra to wchodzi jak ta lala. To autko...
Rozrząd był zrzucony po zablokowaniu walka i zaznaczeniu wału na dole - poskładany tak samo Dodano po 42 Na plaku idzie tak do 800 obr Pompa musi być też ustawiona bo na jej kole jest czujnik wałka tylko coś mi się przypomina, że ze źle ustawioną pompą odpalał tylko walił błędami synchro i kręcił się do 2.5tyś ale tego drugiego nie jestem pewien na...
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
kolego jak ustawisz rozrząd w punkcie 0 to na kole pompy masz dwie linnie krótką i długą ta krótka powinna być na górze widoczna w otworze przez który wchodzi czujnik położenia pompy ,po tym poznasz ze to krótka jak wyjmiesz blokadę i przekręcisz wał w prawo i pokaże ci się otwór z gwintem na srubkę szóstkę jeżeli nie będzie to znaczy ze to jest długa...
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D 1997r. W aucie został urwany pasek i oberwał się klin na wałku rozrządu. Poskładałem wszystko do kupy i auto odpaliło normalnie, ale wydaje mi się, że chodzi jakby za głośno. Mam jedno pytanie jak powinien być ustawiony rozrząd? U mnie wygląda to tak: - wałek rozrządu - cecha jest ustawiona na godzinę 12 - pompa...
Witam, tak jak obiecałem odpisuję; więc okazało się, że ten pierwszy mechanik któremu dałem do wymiany rozrządu całkowicie mi spieprzył robotę. Z reguły sam sobie wykonuje naprawy, dzięki temu schematowi wiele wyjaśniło się ,ale jeszcze dla pewności kupiłem nowy pasek, ale tylko do sprawdzenia znaków na nim. I wyszło wszystko na jaw, że przesunięty...
Wał z wałkiem rozrządu jest idealnie 1 tłok w GMP zawory na pierwszym zamknięte krzywki na przeciw siebie a 4 przechodzi. Tylko nie wiem jak sprawdzić czy czasem pompa się nie przestawiła bo nie ma znaków ani miejsca na zablokowanie pompy tak jak jest np w Audi A4 1.9 TDI. jakiś pomysł jak sprawdzić ustawienie pompy??
A jak ustawiłeś ten rozrząd? Nie powinno być problemu jeśli wał ustawiłeś na GMP znacznik na kole skierowany ku górze na 12. Znak na pompie musi być skierowany bezpośrednio na łepek śruby , a koło rozrządu górne też znacznikiem ku górze na 12. Musi palić nie ma wyjścia, jak odpalał przed wymianą to odpali po wymianie.
Witam. Mam problem ze sceniciem II 1.9 dci 120 km 2003 rok Kupiłem go z uszkodzoną panewka na 4 cylindrze. Chciałem kupić inny słupek ale ceny mnie zaskoczyły. Kupiłem wiec dół silnika od scenica I po lifcie. Dci ale 105 km. Wał jest przecież taki sam. Założyłem wał i panewki, wymieniłem korbowód, oczywiście nowy rozrząd. I teraz pojawił się problem....
witam. mam więcej danych co do mojego problemu z silnikiem K7M w sceniku,jak zimny OK.po5-6km traci moc,spadają wolne obroty i zachowuje się tak jak by nie palił na drugim cylindrze.Wymieniłem przewody,wyczyścił i ustawiłem świece,czujnik położenia wału sprawny 240om,ciśnienie na wszystkich cylindrach około14.Jeśli to zawory dzisiaj je sprawdzę,ktoś...
Dzisiaj z samego rana sprawdziłem ustawienie rozrządu ( cechy pasowały ). Próbowałem ją jeszcze raz odpalić to nawet już na samostarcie nie chciała odpalać. Potem sprawdziłem czujnik położenia wału. Okazało się że jego wartość mierzona wynosiła ok 100kOhm i ciągle rosła. Jest to czujnik indukcyjny, więc jego rezystancja powinna wynosić około 1kOhm....
Witam. Składam silnik master 2.5 dci 115km . Ktoś przestawił rozrząd , gdy zablokowałem wał trzpieniem to kreska na kole pompy cr była ta dłuższa i w dodatku przestawiona . Zdemontowałem pokrywę kół zębatych i ustawiłem poprawnie koło na znak kreską dłuższą dołem. Problem jest taki , że auto teraz odpala tylko na palaka i pracuje równo i prawidłowo...
Witam . Auto przywiezione z Francji na lawecie z usterką silnika. Teraz mam pytanie , przy prawidłowo ustawionym rozrządzie wał i walek na blokady a pompa na znaki na pasku auto nie pali widzi 4 wtryskiwacz jako pierwszy. http://obrazki.elektroda.pl/9639653100_1... po obróceniu pompy o 180 stopni auto chodzi jak zegarek. http://obrazki.elektroda.pl/8538354200_1...
Ja maiłem coś podobnego w megane 1.4 ustawiłem zawory i było dobrze. Może łapie gdzieś lewego powietrza, lub tak jak kolega napisam czujnik położenia wału? Na allegro zamiennik koło 50 zł. Zdania rozpoczynamy wielką literą. Poprawiono jak i diakrytykę
Witam. Mam problem z silniczkiem F3N. Otóż. Wczoraj wjechałem do garażu i już nie pali od tamtej pory. Wymieniłem kopułkę z palcem, świece. Kopułka była wypalona. Pompka podaje paliwo , iskra różowa ale jest. Przy odpaleniu i zdjęciu filtra jest charakterystyczne bum i pokazuje się ogień . Ogień pokazuje się przy elektrozaworze podającym dawkę paliwa....
Powiem Ci tak, ja nawet głowice ściągałem z pierwszego cylindra od chłodnicy i ustawiłem w gmp, później cofnelem tłok o te 6,10 mm i pompę ustawiłem żeby w tym czasie tłoczyła na ten gar paliwo. Złożyłem wszystko i ciągnik ciężko odpalił dymił z całej rury na biało gryzący dym i nie wchodził w obroty ( ustawione niby książkowo te tłoczenie 6,10 przed...
Pod komputer był podłączany? Sprawdź czujnik położenia wału. I mu wyjedzie błąd "niezgodność sygnału położenia wałka rozrządu/wału korbowego". Jest źle ustawiony i tyle.
Jeśli ustawiłeś jak na filmie to jest dobrze
Witam.Zmieniałem rozrząd przy tym samochodzie i po odpaleniu pracuje inaczej niż wcześniej . dziwna sprawa jest z blokadą wału bo dokręcałem koło pasowe na blokadzie tak jak książka pisze i po dokręceniu nie szło kluczem wału obrócić , ale po wykręceniu blokady normalnie się obraca. dodatkowo sprawdzałem GMP czujnikiem. GMP wału zgrywa się z blokadą...
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Ustawić rozrząd na nowo stosując prawidłową procedurę blokowania wału :D
Masz czym podglądnąć sygnał z czujnika? Podglądnij jak zmienia się wyprzedzanie zapłonu. Objaw typowy dla źle ustawionego rozrządu lub zamocowania koła na wale.
Wybaczcie za laicki język, ale nie jestem mechanikiem samochodowym. (nie lubię drani ;) wszystko robię sam, jest taniej a w najgorszym wypadku takie same koszty) Kolego Paszkar, otóż jestem posiadaczem Renault Megane Classic 1,6L benzyna '97 z silnikiem K7M A7/02. Miałem ten sam problem, tzn. falujące obroty silnika a dokładnie rzecz biorąc obroty opadały...
Nie ma klina na wale - bez blokad nie podchodź.
Autko trafiło do mnie z uszkodzoną skrzynią biegów (pęknięta obudowa) i wypalonymi 2 zaworami wydechowymi. Sprawna skrzynia ze szrotu głowica po remoncie wszystko zmontowane dobrze i nie pali na jeden cylinder.W trakcie sprawdzania wyszło takie dziwne "coś". A mianowicie Autodata mówi że w górnym odkorbowym wycięcia na kole zamachowym powinny być tak...
Śruba długości 7cm 2mm, opierająca się o przeciwwagę wału korbowego
W pompie paliwa nie ma żadnego czujnika, wydarłeś pewnie pompę wysokiego ciśnienia i teraz masz problem. Trzeba ustawić wałek pompy w odpowiednim położeniu względem wału korbowego i gitara :D .
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Po krótce autko z Niemiec, zalany rozrząd olejem (wyciek z pod pokrywy). Przeskoczył o kilka zębów, co dziwne po prawidłowym ustawieniu na blokady -wał na trzpien (1 cyl w gmp) ) wałki na listwę - wcięcia w wałkach poniżej powierzchni głowicy. Autko odpala ale kuleje - wiec diagnoza pogięte zawory ,lecz pomiar kompresji to wyklucza ciśnienie 11.5 ,12,12,12...
Wałek znak na 12stej a wał znak na 18stej.
Aha już wiem, dzięki. Ale ustawianie samego zapłonu powinno być na pompie. Chyba , że ma źle zgrany wał z wałkiem rozrządu ?
Witam. Dalej walczę z Masterem. Podłączony został komputer diagnostyczny i wykazał błąd DF070 (Zgodność czujnika wałka rozrządu/prędkości obrotowej silnika). Kupiłem czujnik wałka rozrządu i podmieniłem ale nic to nie dało. Sprawdźiłem rozrząd i jest dobrze ustawiony. Co dalej. Czy wymiana czujnika wału ma sens???
ustawienie wału ustawienie wału napędowego ustawienie uszczelniacza wału
funkcja excel adres eltron zwrotnica domofon kodowanie
zgrzewarka ogniw schemat zgrzewarka ogniw
Wentylator działa wolno mimo zadanej prędkości 90% Najlepszy procesor do ASRock FM2A68M-HD+