Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Wiem co to jest za silnik - odmiana XUD9A. Tak samo wiem że trzy godziny to mało na ustawienie zaworów i złożenie tego w całość do kupy.
Układ WN i ustawienie zaworów na początek do kontroli.
Naprawa: - uszczelka pompy paliwa - popychacz pompy paliwa - podstawa pompy paliwa - uszczelka pokrywy zaworów - regulacja gaźnika - regulacja zaworów - ustawienie kąta wyprzedzania zaworów Trochę tego było... Koszt naprawy 400,- zł Dodano po 1 - ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu *
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
witam Najlepiej i najpewniej jest zdjąc pokrywę zaworów (dodatkowy koszt to uszczelka pokrywy) i przekrecać wałem w prawo. Najprostszy sposób to popychanie całego samochodu na załączonym 4 lub 5 biegu i gdy zawory czwartego cylindra się rozminą to 1 cylinder ma na pewno zapłon. Należy przyjrzeć sie kopółce bo na pewno nie jest dedykowana dla konkretnych...
Witam ! Brosze o Pomoc Mam problem z ustawieniem zaworów w Polonezie Caro plus Zawory są hydrauliczne i nie mam pojęcia jak to zarobić Zawory są nowe !! i słychać zawory jak się nagrzeje
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
Witam, Mam problem z ustawieniem zaworów w Polonezie 1.6 GSI. Po ustawieniu i przekręceniu wału luzy są większe. Przeszukałem masę tematów i nic interesującego nie znalazłem więc prosił bym o dokładne objaśnienie a nie odsyłanie do innych topiców.
W Polonezie , a miałem ich 4 sztuki, układ rozrządu znajduje się na górze pod pokrywą. Kolega Herr.... chyba nie widział silnika w Polonezie na oczy. Autorowi tematu, proponuję sprawdzenie luzów zaworowych. jaki luz zaworowy w takim razie ustawić przy hudraulicznej regulacji zaworów o ile jest to tutaj mozliwe bo jeszcze pokrywy klawiatury nie ściągałem...
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Panowie potrzebuje jasnej odpowiedzi na temat jak ustawia się te zawory w książce pana Morawskiego brak opisu ich regulacji jet tylko wymiar montażowy wynoszący 0,007-0.043 mm przeszukując fora i czytając nie dostałem jasnej odpowiedzi bo szukając przyczyny nierównej pracy na ciepłym silniku dotarłem do zaworów i zwątpiłem brak luzu na zaworach silnik...
A co z regulacją gazu kiedy była przeprowadzana a co do zaworów przy żle ustawionym zapłonie bendą stukać tak że radzę sprawdzić zapłon
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Jeśli ustawisz zapłon tak jak pisze wieslawpanek to będzie on za póżny,poniewaz bedzie trafiał dokładnie w górny martwy punkt tłoka(ostatnia kreska na obudowie rozrzadu).Zapłon musi być przed GMP tłoka stąd nazwa wyprzedzenie kąta zapłonu.Uwazam że bez stroboskopu laik nie ustawi tego dobrze.Pamiętać należy że zbyt wczesny zapłon powoduje spalanie stukowe(wybuch...
Koledzy coś jest jednak nie tak bo ustawiłem zawory na "0 + 2,5 obrotu" i nie mogłem odpalić jak już mi załapał to przebiera niesamowicie popracował silnik jakieś 15 minut żeby się dostawiły ale nic się nie poprawiło. Sam nie wiem co mam dalej robić skończyły mi się pomysły i cierpliwość. Może się ktoś spotkał z takim fenomenem bo ja pierwszy raz a...
a i po drugie to w samochodzie jezdzacym na gazie luz zaworów sie troche zwieksza dokladnie o 0.05 to jest taka zasada spytajcie dobrych gazownikow a nie dlubaczy a i tak wogole to mniej niebezpieczne dla silnika sa wieksze luzy niz mniejsze oczywiscie bez przesady ale z polonezami jest tak ze gniazda zaworow w polonezie na gaz sie praktycznie nie wypalają...
Silnik ma 190 tysięcy ale dopiero 40 tysięcy po remoncie kapitalnym, zapłon był sprawdzany jest ok. Umyłem cały gaźnik, ustawiłem pływak, pomyłem wszystko z oleju ale dalej to samo, chyba otworzę pokrywę zaworów i sprawdzę jak wygląda w środku. Co do paska to nie wiem kiedy był zmieniany Co do szczeliny ustawiłem 1 ale iskra przebija na cewkę, więc...
Nie powiedziales najwazniejszej rzeczy czy twoj poldek jezdzi na gaz czy tez na benzynie Jak na gazie to sprobuj odkrecic zawor glowny o 1/4 obrotu odkrecaj tak nawet do 2 obrotow jesli to nie pomoze wroc do poczatku Jak na benzynie to moze to byc zawor hamowania silnikiem ZHS umieszczony w gazniku (gdzies byl opis jak to ustawic chyba nawet na www.fso.ptk.prv.pl...
Cześć miałem kiedyś też taki problem w swoim polonezie że wchodziły obroty na 1700 do 2000 na zagrzanym silniku na zimnym było wszystko w porządku.Wymieniłem przewód od podciśnienia który odchodzi od obudowy filtra powietrza i na pewien czas miałem spokój póżniej problem wrócił.Problemem były zawory które zostały zamocno skęcone i żle się wybiły byłem...
Szanowny kolego. Ja bym jeszcze spróbował wypolerować kolektor dolotowy na lustro - podnosi to moć o około 5-7% (polonezy na Francję miały właśnie takie kolektory), ustawić dobrze zawory i zapłon a także zrobić wolny wydech, tylko co na to ekologia. Pozdrawiam - SPEKTRA Witam Co do pożądnego ustewienia zaworów(i całego rozrządu) zapłonu(trochę trudne...
Witam Cóż poczytałem te wypowiedzi temat ciekawy tym bardziej że pracuję w serwisie Skody . Skoro mówisz że coś dupneło podczas dodawania gazu i był to tłumik to moę z czystym sumieniem powiedzieć że raczej zapchany wydech był przyczyą. Dziwię się bardzo że w Feli z silnikiem 1,3 gdyż te objawy występowały jedynie w Felach z silnikami 1,6, po około...
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy ??? Wypalone gniazda - to efekt finalny złego obchodzenia się z gazem, a nie najczęstsza przyczyna strzałów. Jeśli komuś wypaliło gniazda - to prawdopodobnie długo jeździł np. na zbyt ubogiej mieszance. A jeśli chodzi o strzały: -po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable,...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Ustaw poziom paliwa tak jak w każdym gaźniku 16N czyli 27mm zamknięty i 32mm otwarty. Błędne dane, przez błąd drukarski powielany w każdej instrukcji. Wysokość pływaka (do zamknięcia zaworu) ma wynosić 29 mm (28 mm w gaźnikach 16N1-1..6). Ustawienie pływaka na 27 mm powoduje wyciek paliwa z króćca przelewowego i uderzanie pływaka o korpus gaźnika....
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Sprawdz przedewszystkim filtr powietrza,instalacje gazowe są bardzo wrażliwe na przybrudzone filtry.Jeśli chodzi o ustwienie reduktora możesz to zrobić we własnym zakresie(bez analizatora spalin,instalacje 1gener.są bardzo prymitywne)Do regulacji masz dwa wkręty,przy reduktorze odpowiada za otwarcie zaworu przy wolnych obrotach(i nie tylko,poprzez ukł.dwóch...
Cześć, Jakiś czas temu zakupiłem w/w auto w celach kolekcjonerskich. Samochód ma obecnie 25 tysięcy przebiegu, przez ostatnie 3 lata zrobił około 1200km. Generalnie, ze względu na jego zastanie postanowiłem profilaktycznie wymienić wszelakie oleje i płyny (skrzynia, wał, układ kierowniczy, chłodniczy i hamulcowy). Wycieków nie było dużo, natomiast wszystkie...
mam fiata tipo takze 1.4 gaźnik . u mnie problemem bylo wysokie falowanie silnika na wolnych obrotach i czasami w efekcie gasniecie silnika . to wszystko na jałowych. teraz silnik chodzi idealnie. okazalo sie ze zawor elektromagnetyczny nie byl sprawny i caly czas byl wysuniety, nie cofal sie. zablokowalem go sam tak zeby byl ciagle schowany i wmontowalem...
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Można też wykręcić świece na 1 i 4, kawałek węża i dmuchać ustami, wyczyjesz na którym zawory zamknięte a na którym lekko uchylone.
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane igłą cieniutką także mam pewność, że tu problemu...
Najpierw zamontuj brakujący przewód od powietrza bo teraz nie dość ze bierze cały czas ciepłe to jeszcze z wentylatora chłodnicy.Z tego co pamiętam po swoich maszynach to jak brakowało mocy to raz na jakiś czas musiałem regulować zawory bo się lubiały przestawiać
Ja mam troche inne pytanie w temacie. Czy takie coś wogóle się do czegoś nadaje ??http://allegro.pl/show_item.php?item=3... cena niezła,a felgi np mozna byłoby wypiaskować 8) Witam! Akurat jestem tym sprzedającym i mogę "co nieco" napisać odnośnie tego pistoletu /z własnej praktyki/. W fazie wstępnego oczyszczania można z powodzeniem stosować piasek...
Jak ustawiałeś te zawory. To jest objaw złego wstawienia zaworu. Mianowicie teoria jest taka (odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów do końca, kręcisz silnikiem aż do napełnienia się popychaczy olejem tz aż nie pokaże się olej na górze głowicy, następnie ustawiasz poszczególne zawory które nie są w pracy (nie wciśnięte), dokręcasz śruby aż do...
Zawory to różne szkoły są, najprościej 0,2mm wszystkie i tak zaleca chyba Morawski, niektórzy zalecają dolotowe ciaśniej, słyszałem o 0,15 i 0,17. Wszystko na zimnym oczywiście. Co do pływaka, cytat z morawskiego: Położenie pływaka względem pokrywy bez uszczelki 8+-0,25mm
Mam takie dwa pytania a mianowicie: Jak dokładnie powinien byc wyregulowany gaznik w polonezie?? (jaki poziom paliwa itd itp) Jakie ustawic luzy na zaworach podczas ich reglacji i w jakiej kolejnosci sie je ustawia ?? Pozdrawiam
Cos podobnego ustawia się w polonezach GLI o ile pamiętam ale luzy mogą być inne.
DCHD nie było w polonezie, to gaźnik o podciśnieniowym uruchamianiu przepustnicy II przelotu. U niego pewnie nie trzyma zawór iglicowy-podtarty stożek
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Problem rozwiązany. Zawory zostały jeszcze raz ustawione.
a ustawiałes zawory i sprawdz zielony przewód
Zawory i tyle. Jak słyszę "ustawiłem podparte zawory" to mnie trzepie. Zrobione za ciasno i poszły w dym.
Fajnie teraz mieć takiego , kolego sprawdź ustawienie zapłonu , pewnie za wczesny , i o paliwie pamiętaj.
polonez regulacja zaworów ustawić zaworów polonez ustawienie zaworów passat
radio scania zatrzymanie bębna konica czarny
problemy diagbox diagbox peugeot
Jak zamknąć układ otwarty magnesem? Kontaktron i czujnik Halla Awaria wentylatora w piecu gazowym - zagrożenia