To te kropki. Ja tak ustawiałem /co i dla mnie dziwne było, bo przerwa faktycznie w innym miejscu wypadała jak na zdjęciu/ i bryka. Zresztą jak zdejmowałem z fabrycznego to miałem w GMP 1 cyl. i te kropki się pokrywały.
Właśnie że pasuje
Bo do tego jest blokada, wtykana w koło zamachowe? Zajrzyj koło bagnetu.
Blokada w koło zamachowe .
Panowie a jak ustawić na koło zamachowe jeśli nie ma na nim znaków? Są powybijane tak jakby takie dziurki na całym obwodzie koła i nie widać znaków.
Nad łapą sprzęgła, na obudowie skrzyni jest podziałka 0, 5, 10° ustawiasz koło zamachowe kreską na 0
Czy to są śrubki przy połączeniu ze skrzynią? Bo jeżeli tak, to przeważnie występowały specjalne wyżłobienia na kole zamachowym, które zapewniały lepszy dostęp. Trzeba ustawić po prostu w odpowiedniej pozycji koło zamachowe.
Ale w czym masz problem? Jeśli chodzi o wyważenie koła to położenie otworów jest bez znaczenia, / choć nie pamiętam czy czasem koło nie pasuje tylko w jednym położeniu/, bo koło jako element wymienny jest wyważany osobno. Jeśli chodzi o wieniec, to najlepsza opcja to wymiana, jeśli ona odpada, to jedynie obrót o 90°, to co prawda leczenie syfa pudrem,...
właśnie nie ma blokady na koło zamachowe. Jak ustawić punkt na kole na wale?
Dzięki wskazówkom znalazłem punkcik na kole zębatym ,zdjąłem koło zamachowe i nie zwróciłem uwagi na ustawienie cewki zapłonowej ,czy wystarczy ustawić aby nie obcierało koło zamachowe ,po złożeniu trzeba regulować zawory ?W ramach podziękowania wciskam Pomógł.Uszanowanie !
http://obrazki.elektroda.pl/8388478100_1... Mam nadzieje że pomoże.
Jutro zamówię nowe koło zamachowe i zobaczę, gdzie są znaki
ajj źle opisałem o co mi chodzi to tak ... koło pasowe na rozrządzie jest bez klina na zacisku nom a na obudowie skrzyni biegów niema otworów ani oznaczeń jest całkiem zabudowane koło zamachowe nom i chodzi mi o to gdzie znaleźć punkt odniesienia by ustawić to koło zamachowe ? Gdy tłoki są u góry .
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
Witam co chcesz ustawić? Koło zamachowe czy koła zębate rozrządu? Na kołach masz punkty są dwa na tym od wału korbowego i jeden od wałka rozrządu ustaw je tak aby ten z wałka był pomiędzy tymi dwoma od wału korbowego . Reszta jest bez znaczenia są to kompresor koła pośrednie i pompa wtryskowa o ile masz z CR jeżeli nie a masz pompe wtryskową rzędową...
Pod rozrusznikiem otwór na trzpień 8 mm wchodzi przez blok w koło zamachowe.
Kąt wtrysku ustawić trzeba na kapilarę i kołek ustalający koło zamachowe. Albo za pomocą lampy stroboskopowej.
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
A jak ustawić platynki i czy trzeba założyć koło zamachowe (magneto)?
Witam, szukam schematu rozrządu do Vitary silnik jak w temacie rok 2009r potrzebuję ustawić go na gmp bo chyba źle założyłem koło zamachowe :/
Ta procedura jest banalnie prosta: Intersują cię tylko 3 znaki na kole: 1 TDC DOWN 2 120/480 3 240/600 Ustawiasz koło zamachowe na TDC DOWN (zawsze patrzysz w dolnym okienku nigdy w górnym!!!) i sprawdzasz w którym miejscu wg tabelki jesteś. Musisz ustalic w którym miejscu jesteś ponieważ by poprawnie ustawić zawory musisz obrócić kołem zamachowym dwa...
Kołęk na koło rozrządu i blokada na koło zamachowe.
Na korpusie pompy odszukaj znak pomiędzy dwiema czwórkami ten Cię interesuje.Ząb pompy ustaw jak należy ,natomiast koło zamachowe ustaw na 1-3*przed ZZ.Trzeba by oczywiście skorygować początek wtrysku czujnikem zegarowym.Wartość w tym położeniu koła zamachowego powinna wynosić 1mm.Miłej pracy.
Fajnie ktoś opisał w komentarzach pod filmem który wskazałeś w przypadku problemów z kręceniem kołem zamachowym: "Można też maksymalnie opóźnić pompę, koło zamachowe ustawić na znaki i powoli przekręcać pompą patrząc na kapilarę" W przypadku zaworów tak naprawdę trzeba by było mieć taki wykres ale dochodzą także zużycia krzywek i luzy. A więc nalepiej...
Tak, ale jak ustawić przerwę na przerywaczu? (Podobno jest w tych pilarkach).
Koło zamachowe blokujesz koło rozrusznika ( narzedzie Fiat nr 1860863000), do wałka rozrządu stosujesz śrubę 8mm, do pompy 2x śruba 8mm
jak AAZ lub inny diesel w tym że nie tdi to na znaki;koło zamachowe,rozrząd,pomp wtryskowa
Przy skręcaniu rozrządu urwał śrubę na wale i musiał wyjmować wał do tokarza. Przecież to się w głowie nie mieści, jak można robić taką rzeźbę ?Ale dobra załóżmy że tak było.Jak nie ma synchronizacji to sprawdź rozrząd.Wał na blokadę kółko rozrządu na blokadę.Czujnik wałka jest na na kole pompy HP.Trzeba koło pompy ustawić na znaku.Nie może być byle...
Ciekawe czy jest technicznie możliwość zrobienia silnika termo akustycznego o sporo większych gabarytach . Nie spotkałem się jeszcze z takim projektem. Kontynuując dzisiaj prace nad silnikiem, który chcę zrobić doszedłem do wniosku, że powoli brnę. Mianowicie chodzi o to, że wał, który miał być bez wyważonego koła zamachowego musiał być wspomagany przez...
Witam, Mam problem z ustawieniem zapłonu na kole zamachowym(zapłonowym)piły. Pytałem w serwisie jak to się robi a ludzie mówią, że na stożku koła widnieje coś na kształt klina. Sprawdzałem u mnie i nic takiego nie ma(może było, ale teraz już nie ma...:-)) Ponownie udałem sie do serwisu i wtedy usłyszałem, że koło trzeba wymienić, gdyż bez odlanego klina(koło...
Jak ustawić pompę wtryskową, na osprzęcie CRDI? Cały słupek , wtryski i pompa od TD koło zamachowe od CRDI i skrzynia od CRDI
Dzięki śliczne za odpowiedzi, teraz na pewno będzie mi dużo łatwiej, a gdyby jeszcze ktoś miał fotkę z pokazanym dokładnie otworem, gdzie koło zamachowe blokuje się kołkiem to również prosił bym o pokazanie.
Ustawiłem koło zamachowe na kreske , otwór na kole pompy wtryskowej jest po przeciwnej stronie miejsca gdzie trzeba wsadzić blokade. To by znaczyło , że przeskoczył rozrzad ? A wałek rozrządu gdzie???
Witam. Chcę ustawić zapłon.Mam lampę do zapłonu.Świecąc w okienko skrzyni na koło zamachowe pojawiają się znaki tzn. kólka.Niestety nie jest to jedno kółko.Dodam że skrzynia jest automatyczna AG4 098.Co z tymi kółkami? , które ma być.Proszę o pomoc.Pozdrawiam:cry::cry::cry:
no właśnie patrzyłem na to i zawory chodzą normalnie tylko czemu przy ustawieniu koła zamachowego na znaku blokuje się wałek dokładnie to wygląda tak. jak ustawie wałek rozrządu jako pierwszy to później nie moge ustawić koła zamachowego a jak pokręcę byle jak to wałek kręci normalnie i koło zamachowe też
a jak będzie z wyważeniem jeżeli nie będzie na znakach ,zakładając ,że inny docisk i koło zamachowe.
U mnie na kole są oznaczenia GMT, PT1800 I PT2200... Koło zamachowe na GMP i ustawiasz luz zaworowy na zimnym silniku na 0.2mm dla zaworu ssącego i wydechowego. https://obrazki.elektroda.pl/8132992700_...
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
To masz już silnik do remontu, głowica minimum. Poszukaj Kolego niejeden raz było na forum. Ogólnie to wałek na płetwę, wał na znak na kole zamachowym a pompa na blokadę w koło pasowe.
Poszukaj na "kole zamachowym" nie wiem jak Bxx ale Axx miały, szkoda że nie pomyślałeś przed założeniem głowicy.
Przypomniało mi się że odkręciłem dużą śrubę tam gdzie koło zamachowe bo chciałem odpalić go za pomocą wiertarki. Przyjmijmy że zruszyłem koło zamachowe jak ustawić go prawidłowo ? Dodano po 6 Jak dam na ssanie to nie pali a puszczę ssanie to zaczyna łapać coś sam się kręci silnik z ledwością na 2 sec i gaśnie. To tak jakby nabrało paliwa na ssaniu...
Przepraszam za post pod postem, ale mam bardzo ważne pytanie, bo to jest istotną sprawą, wiem że docisk sprzęgłowy do koła zamachowego należy przykręcać kluczem dynamometrycznym, tylko pytanie na jakich ustawieniach tego klucza powinienem to robić, bo wiadomo śruby muszą być jednakowo dociągnięte bo w końcu to jest koło zamachowe.
Głowica na zdjęciu nie nadaje się bo z jej prawej strony brak tego uchwytu co masz z lewej. Cały tor taśmy co widać na zdjęciu trzeba wyczyścić czystym spirytusem, wyrzucić gumową rolkę dociskową (wstawić nową) a dlaczego to widać na zdjęciu. Przeczyścić ośkę od koła zamachowego, widoczną przy gumowej rolce i wymienić pasek gumowy. Przeczyścić miejsce...
Witam serdecznie W pompie jest blokada w regulatorze, a koło można ustawić na 0-2 stopnie za OT na kole zamachowym. Powinno pomóc. Pompa ma możliwość regulacji wtrysku w dużym zakresie, więc 1-2 stopnie nie będzie problemem.
Witam Przepraszam, że piszę posta pod postem. Wszystkie prędkości udało mi się prawidłowo ustawić. Magnetofon już działa. Pozdrawiam, Karol
Witam forumowiczów, mam następujący problem. Składam silnik smarta 600 cm i nie wiem jak ma być ustawione koło zamachowe względem wału. Koło mogę przykręcić do wału w każdej z trzech możliwości na krzyżaku, ale tylko jedna jest prawidłowa, nie wiem która, do wyznaczenia punktu zapłonu, Smart z 2001 r. (ustawiłem na ta chwilę 1 cylinder w górnym punkcie...
Czujnik jest wysoko na styku kielicha sprzęgła z silnikiem (bo pod nim jest koło zamachowe). Ale nie wiem czy ustawisz odpowiednio koło, aby trafić kołkiem w otwór - sądząc po twoich pytaniach. Kołek do tdci jest inny niż do tddi - ma średnicę 14 mm (otwór czujnika), a sam koniec ma 10 mm (otwór w kole).
Witam zawory ssący na 0,06 i wydechowy 0.07 okręć te śruby kluczem 17 płaskim i ustaw koło zamachowe na literze T jeżeli masz wersje silnika z rozrusznikiem podejrzewam ze masz bez wiec jeżeli masz bez rozruchu to ustaw na literę F ,które znajdziesz w lewym deklu od góry jest śruba srebrna na płask wkrętak, ustaw zawory dobrze skontruj i kopnij następnie...
Po założeniu nowego łańcuszka (a co z zębatkami) ustaw tłok w górnym położeniu, koło zamachowe na znakach i wałek rozrządu na znakach. Szczegóły pooglądaj na filmikach, na forum.
Tak, wiem że blokada w koło zamachowe, problem w tym że nie mam tej blokady, a to żaden problem ustawić bez orginalnej blokady jak się wie w który otwór wsadzić bolec, a na kole zamachowym są 4 otwory i który tu wybrać? Dlatego się pytam w jakiej pozycji jest 1 tłok bo po tym będe wiedział który otwór jest właściwy. Auto ma skrzynie manualna.
tak wykręciłem ten korek widze całe koło, to koło wygląda mi na wypiaskowane wykręciłem wtrysk żęby ustawić tłok w GMP mam pytanko czy można regulować samą pompe?
Jaki schemat? Bolec w obudowę skrzyni i blokujesz koło zamachowe. Na wałki wkładasz listwie i już.
Ustawienie koła zamachowego 1.3 mpi koło nalezy ustawic tak zeby małe wykorbienie {mały zabek}był ustawiony ku dołu,. :D znak na kole pasowym na zero.
Koło zamachowe przykręcone na wszystkie 6 śrub? Miałem kiedyś taki przypadek koło zamachowe było przykręcone tylko na 4 śruby i było przekręcone o 180 stopni. Dlatego nie można było ustawić na znakach tak samo jak u Ciebie.
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
Witam! Laguna 2.2 dci 2002 rok. uszkodzone zęby na kołach rozrządu (tych pracujących w oleju) przestawił się rozrząd, koło na pompie wtryskowej (na którym jest czujnik GMP) w stosunku do wału korbowego i silnik zgasł. Sama pompa na kole zębatym jest w tym samym miejscu ale koło zębate pompy w stosunku do wału korbowego jest już w innym położeniu. Brak...
Po kilku kombinacjach udało się. Podłączyłem tak zielony pin od cewki na masę, czarny pin z czarnym kablem od modułu, czarno-biały z modułu na masę a zielony do gaszenia iskra jest. teraz ustawienie zapłonu jeżeli tłok jest w GMP to jak zgrać koło zamachowe z impulsatorem? teraz ustawione mam tak że jak tłok jest w GMP to ta blaszka na kole zamachowym...
Koło zamachowe na dużym znaku-wałek rozrządu tak jak na zdjęciu-i dobrze ustawić aparat zapłonowy.
Za bardzo nie ma zasady. Może dla pewności dokręcać na krzyż. A sprawdzałeś siedzenie koła czy nie jest uszkodzone a samo koło leży dokładnie?
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Witam, rozbierałem silnik z clio żeby wymienić pierścienie i uszczelniacze wału. Jako młody i głupi mechanik zapomniałem zaznaczyć sobie w jakiej pozycji było przykręcone koło zamachowe i teraz mam problem jak ustawić je aby zapłon na czujniku działał poprawnie. Z forum wyczytałem, że kolejność tłoków liczona jest od strony koła zamachowego a nie od...
Ok, a jak ustawić rozrząd? Koło zębate górne strzałka do góry, a jak dolne?
Mam jeszcze pytanie odnośnie naciągu koła zamachowego. Koło zamachowe nie ma żadnego naciągu! Jeśli pasek się ślizga to należy go wymienić i tyle. Przesterowanie może wynikać ze złego stanu lamp i / lub filtracji napięcia anodowego (duży kondensator elektrolityczny dokręcony (chyba! Ostatecznie ostatni raz zaglądałem do lampowego ZK prawie pół wieku...
Dla 50ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm Dla 72 i 110ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm Teraz mam ustawione zawory jak na 50ccm więc muszę ustawić 0.06 i 0,08 na 72ccm Sugerowano mi : Odkręcone koło zamachowe ( tylko co to ma wspólnego z stukaniem pomiędzy głowicą a cylindrem?!)...
witam kupiłem silnik z wózka widłowego jest to silnik z ursusa c 330 niestety koło zamachowe do wymiany dostałem koło zamachowe od ursusa c 328 które zostało przetoczone na wieniec od c 330. i tu mam problem bo znaki na kole czyli 30stopni i GMP nie pasują z c 328 jest przesunięcie tych znaków mam pytanie jak w inny sposób ustawić pompę wtryskową tak...
BRYS_ :D oświeciłeś mnie :D znalazłem gumowy węzyk o tej samej średnicy co swieca :D ustawiłem najpierw koło zamachowe na tej pierwszej kresce i kolejno wsadzałem węźyk w otwór świecy i dmuchałem :D w tym cylindrze do którego nie dało się dmuchnąć miał nastąpic zapłon :D i obracając wał co 180 stopni i dmuchając kolejno do cylindrów doszedłem do kolejnosci...
witam, nie mogę znaleźć żadnego znaku na kole zamachowym, w ogóle przez to okienko to widzę raczej docisk sprzęgła niż koło zamachowe. Kolejne pytania zielonego /nie bić/: - czy można jakoś wykonać przyrząd do zablokowania wałka? - jak ustawić tłok w GMP nie wykręcając wtryskiwacza? pozdrawiam wazzie
Witam Mam problem odnośnie ustawienia rozrządu w motocyklu yamaha ybr 125 2005 rok. Chciałem zapytać szanownych kolegów, koleżanki ,którzy mieli styczność z tym motorkiem, na który znak powinno być ustawione koło zamachowe? Jest tam coś w rodzaju litery H oraz literki I. Są to znaki dosyć głębokie więc podejrzewam, że są one fabryczne ,ale żeby było...
Na kole wałka masz otwór na bolec a wał blokujesz na kole zamachowym też otwór koło bagnetu coś lipę odstawiasz jak nie jesteś pewny to obróć wałem cykl
I rozumiem, że po znalezieniu blokady koła zamachowego (dziurki 6 mm w kole zamachowym) i zablokowaniu wału korbowego (brak możliwości kręcenia silnikiem) mam zdjąć pasek rozrządu i ustawić odpowiednio koło pasowe rozrządu (przekręcić lekko koło pasowe tak, aby bolec 10 mm wszedł w otwór silnika)? Wtedy "timing" (nie wiem jak to po polsku nazwać (ustawienie...
Jak masz auto z Niemiec i jakieś znaki markerem porobione na rozrządzie to raczej Turek ten rozrząd zmieniał w komisie, oczywiście na używkę. Ciekawe ile to ma przejechane... I tu jesteś w błędzie niemieckie serwisy nie są wyznacznikiem dokładności jakości i używania wszelkich blokad do wszystkiego. Jedynie czego można się po nich spodziewać to zakładają...
Wałek na blokadę z tyłu, koło zamachowe na zero, pompa na blokadę-kołek. Musi palić. Dokładne ustawienie momentu wtrysku to odrębna sprawa.
Witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem drugie audi z uszkodzona skrzynia biegów. Po naprawie i wymianie skrzyni,auto po odpaleniu strasznie dymi i pływają obroty. Po wcisnieciu gazu auto osiąga maksymalnie 3000 o/m przed wymiana skrzyni było wszystko ok z silnikiem. Po podłączeniu vaga pokazuje ze jest uszkodzony czujnik położenia wału. Po pomiarach...
Witam panowie, do poprawnego demontażu pompy wtryskowej w jelczu trzeba zblokować koło zamachowe kołkiem m8 i punkty powinny się pokrywać a jak w takim razie poprawnie ustawić zapłon czy za pomocą otworu wtr. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Patrząc na rozrząd, lewe koło wałka rozrządu godz. 19, prawe koło wałka rozrządu godz.17 w otwory blokady mogą być wiertła, wał korbowy GMP, blokada od tyłu koła zamachowego. Pozdrawiam.
Bardzo dziękuję, silnik poskładany i odpalił. W ramach oszczędności sam wykonałem blokady wałków rozrządu i koła zamachowego i trochę uprościłem robotę. Wystarczył kawałek kątownika 25 z odpowiednimi wycięciami i zagięty pręt Ø4. Przy blokowaniu koła zamachowego okazało się zbędne odkręcanie zaznaczonej w instrukcji nakrętki. Wygięty pręt pod kątem...
Do kolegi buli078 napęd to MF255. Do kolegi cichus dzięki za rady, większość z wymienionych rzeczy właśnie jest tak zrealizowane, tylko nie wiem co znaczy"Cały bęben powinien być obudowany ", jeżeli chodzi o obudowę to takowa jest(część obudowy) reszta w produkcji, a i jeszcze o co chodzi z kieszeniami na urobek, u mnie ich nie ma???. Z tymi nożami...
Witam, mam problem z tym samochodem, mianowicie z silnikiem, wczoraj przyszedł silnik, bo tamten miał słabe ciśnienie i brak mu było mocy, cylindry były już zjechane i na tłokach zbierał się już nagar, remont był nieopłacalny, ale wracając do tematu: kupiłem drugi silnik, wsadziłem i.. na początku nie było iskry, później gdy już "znalazłem" iskrę silnik...
Wałki rozrządu mają 3 strony płasko i jedną owalną. W blokadach ustawić je płaską do góry i po bokach - owalna na dół. Blokada (kołek) w koło zamachowe wchodzi ciasno (jest kilka położeń gdzie ten kołek wchodzi, ale luźno lub bardzo luźno z 5 mm luzu- to jest w złym miejscu). Licząc od strony skrzyni biegów 3 i 4 tłok (tak podaje kolejność tłoków diagbox)...
Dziekuje za uwagi i chec pomocy. Szczególnie owsik ktory ma klopoty w czytaniu ze zrozumieniem... sadzac po wypowiedziach nikt z Was nie widzail tego silnika... Naciecia na kole zamachowym sa dwa i sa identyczne bez zadnych oznaczen.. obok okienka jest otworek jakby na blokade i blokada dziala przy obu nacieciach. Nie mam na tyle dobrego aparatu zeby...
witam Mam sharana 97r silnik ADY i wyskakuje mi błąd 515 to czujnik hala poza parametrem ???????? ale go wymieniłem i nadal jest ten problem silnik nie chce wejść powyżej 4500 obrotow po skasowaniu błędu jest ok ale jak uruchomię silnik jeszcze raz to spowrotem jest to samo. i jak ustawić najlepiej zapłon bo nie widzę otworu na koło zamachowe do znaki?????...
Jeżeli błąd pojawia się w momencie wyłączenia rozkazu biegu, to być może jest coś pomylone w ustawieniu charakterystyki napięcie/częstotliwość. Np. zbyt wysokie napięcie przy zmniejszaniu częstotliwości wyjściowej. Czy maszyna ma dużą bezwładność (koło zamachowe, masa na mimośrodzie)? Może wystarczy ustawić stop wybiegiem (zdjęcie rozkazu biegu powoduje...
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
Witam nie wiem czy chodzi o ten sam silnik jezeli nie zgodne z tematem to admin usunie, mianowicie ten sam problem tyle że z silnikiem 1.9 dci laguna II mam problem bo nie wiem czy dobrze jest ustawione koło zamachowe wzgledem wału bo przeciez na wiencu jest to wyciecie z którego bierze sygnał czujnik połozenia wału. Tutaj jeden z kolegów napisał ze...
Według mnie położenie czujnika ma duże znaczenie, gdyż zczytuje on z kola zamachowego w którym monencie ma nastąpić zapłon, (a zapłon następuje w kolejnosci 1, 3, 4, 2 ), czyli jak zle bedzie ustawione koło zamachowe względem czujnika to nie zapale samochodu (to tak jakbym mial źle ustawiony zapłon). Na kole zamachowym wycięte są 3 rowki w tym jeden...
Tak, to dobra metoda, ale tutaj się nie sprawdziła. Koło zamachowe jest od silnika "leżącego", występowały w autobusach, i co za tym idzie nie zgrywają się znaki GMP z otworami oryginalnej obudowy koła.
Stare koło zamachowe ma podcięte miejsce na klin czy jest ok? Spróbuj je założyć i wtedy ustawić zapłon. Mozliwe ze krzywka na nowym jest źle zrobiona. Jak dalej będzie to samo to zwiększ troszkę przerwę na przerywaczu. I spróbuj ponownie ustawić
To z pewnością nie jest wina pompy o ile była remontowana w warsztacie w którym wiedzą co robią. Winą na pewno jest sposób jej montażu bo należy ją ustawić w odpowiedniej pozycji i zablokować (krzywka na wałku pompy) , poluzować chyba 6 śrub mocujących koło napędu pompy (zębate), ustawić zapłon (mijanka zaworów na cylindrze nr.6 ,zapłon na cylindrze...
Napisałem że zakładam zestawy jeżeli są bez pompy (np SKF) i do tego pompę dolza,bo te pompy ,które są w komplecie z zestawów skfa lubią cieknąć po 40 tyś.km. Blokady to dwa kołki jeden 8 mm a drugi 6mm(jutro dokładnie pomierzę i podeślę na pw bo z gwoździ można sobie dorobić). Większą wkładasz za rozrusznikiem w koło zamachowe,druga w koło zębate paska,wałka...
Witam ... Wczoraj miałem przyjemność wymienić całe sprzęgło ( kompletny docisk, nowe widełki, łożysko wyciskowe ) i jak rozpołowiłem maszynę to się przestraszyłem tarczy 2 stopnia już nie było... na kole zamachowym były dość głębokie rysy od nitów "aluminiowych " , wywnioskowałem to po pyle który znajdował sie pod sprzęgłem... koło zamachowe wiozłem...
Pompa wróciła z regeneracji. Koszt 1250zł z sekcjami WZM oraz sprawdzeniem wtrysków. Potrzebuję jeszcze informacji, gdyż mam koło zamachowe od 4011 na 3 kreski i nie wiem na którą kreskę ustawić kąt wytrysku i jaki kąt ma każda z kresek. Wstępnie ustawiłem między ostaniom a przedostaniom kreską i trochę kopci.
Witam Spróbuje Ci pomóc , ten silnik to dwusuw [ jeżeli oryginał od Tz-ki ] , nad rozrusznikiem masz otwór przez które widać koło zamachowe , na kole zamachowym jest znak 0 - odniesienie do GMP i przed [ około 6 cm . na obwodzie koła ] jest znak początku wtrysku . Gdybyś miał problem ze znalezieniem GMP na kole , to wykręć wtrysk i ustalisz , następnie...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
No na plaka odzywa sie wczesniej pompa nie dawala paliwa zostala zmieniona i juz podaje paliwo. No wal blokowany byl i te gorne koło w pionie na obudowie tez nie ma znakow nic. Kolo zamachowe nie bylo ruszane. No moze i ten klin bedzie masz moze jakis schemat czy cos takiego?
A co w przypadku gdy pompiarz trochę spartaczył robotę i nie oznaczył dokładnie punktu, lub pompa nadal dobrze tłoczy paliwo (ciśnienie, wydajność), a z powodu zużycia elementów punkt na obudowie nie pokrywa się z prawdziwym kątem wtrysku? Względnie co gdy np. nowe koła rozrządu mają minimalne przesunięcia np. źle nacięty klin, czy źle wykonany otwór...
A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
Witam. Koledzy szukam pomocy w naprawie auta. Fiat Doblo 1.4 benzyna 77KM 8V 2006 r. (lift) Strzelił mi simmering od wałka rozrządu i wyciekał mi olej, co skutkowało zaolejonym paskiem rozrządu. Postanowiłem naprawić usterkę i oddałem samochód koledze, który trochę działa z samochodami i robi mi ogólne naprawy w tym aucie. Po zdjęciu koła pasowego (nie...
Tabliczki nie ma jest ślad po stronie kolektora wydechowego z przodu silnika. Nr Vin WMAL73ZZZ1Y070935. Pompy nie ustawiliśmy na 1mm przed demontażem bo samochód zjechał z trasy z pompą z urwanymi mocowaniami(przyczyna odkręcony tylny wspornik) i generalnie trzymającą się na przewodach wiec uznałem, że trzeba wszystko "po kolei i od nowa". Wczoraj niby...
Ok, dziś jadę po pompę bo będzie koło południa zrobiona :) dzięki za pomoc :) Dodano po 2 Kolejne pytanie, koło zamachowe na 0...+1 to tam są takie znaki w postaci wykreskowanej skali ? przerobiłem już masę osobówek ale nigdy ciężarówki stąd te banalne pytania :D
podczas remontu mogło być nie wtym miejscu przykręcone koło zamachowe ,samochód chodzi jak koło zamachowe jest ustawione zawsze w jednakowej pozycji,a możliwości przykręcenia jest 8 .
koło zamachowy kręcić koło zamachowy citroen koło zamachowy
podłączenie przewodu telefonicznego regulator napięcia przewody honda rezystancja uzwojenia indukcyjnego
dzwonek szyfrator hasło nazwa użytkownika router
Podłączenie taksometru w Ford Galaxy MK2 Jak odzyskać stare konto na Facebooku?