podsyłam pdf
Czy ktoś mógłby zmieścić zdjęcie z dokładną lokalizacją otworu w obudowie koła zamachowego do ustawiania kątu wtrysku w C 385, bo nie mogę znaleźć?
Witam wszystkich! Mam problem związany z ustawieniem sekcji w pompie wtryskowej od ciągnika Ursus C-385. Czy ktoś z was orientuje się, w jaki sposób należy prawidłowo ustawić sekcje w tejże pompie wtryskowej? Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam. Marcin Dodano po 12 Przesyłam zdjęcia w związku z problemem. http://obrazki.elektroda.pl/6615149200_1...
Myślę ,że to rozwieje twoja wątpliwości, na rysy żadne nie patrz, bo to ci się może nie zgodzić nie wiadomo kto je zrobił. http://obrazki.elektroda.pl/4672688100_1... Czy nie wystarczy ustawić kół zębatych z znakiem "0" względem siebie? Tak to robisz najpierw, potem regulujesz tymi trzema śrubami, do uzyskania odpowiedniego początku...
Jakaś podpowiedź pomoc?
Kąt wtrysku ustawić trzeba na kapilarę i kołek ustalający koło zamachowe. Albo za pomocą lampy stroboskopowej.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Dziękuję koledzy. Rozumiem wiec, że pompa od turba nic nie zmieni więc chyba tylko ją podkrece. I jeszcze jedno pytanko. Stary i nowy typ silnika miały takie same pompy wtryskowe czy różne? A i jeśli chodzi o podkręcanie, to można to zrobić samemu? Jak tak to w jaki sposób, jak ustawić początek wtrysku?
To nie obraź się ty kolego ale książki są do kupienia za 30 zł więc nie wiem po co ten temat A tak wogóle to tylko zapłon ustawią się pompą , więc zaznacz jej położenie ale i tak radze ustawić od nowa.
Kolego Ricardo290366 czy możesz mnie oświecić w jaki sposób chcesz ustawić ciśnienie w pompie wtryskowej bo chyba raczej to nierealne.
Jak się odkręci korek wlewu oleju ( w pokrywie rozrządu to słychać tam jakies takie stukotanie - jakby były za duże luzy - nic głosnego przy całym tym rumorze ale jednak) Jest prawdopodobne że koła rozrządu trzeba wymienić ?? Zastanawia mnie to skrajne połozenie pompy wtryskowej żeby doregulować kąt wtrysku:(
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Jestem ciekaw kto dysponuje taką lampą stroboskopową do diesla i jej używa. W silnikach diesla łatwo ustalić punkt zapłonu poprzez oparcie zaworu o tłok i pomiar przesunięcia (kąt wyrażany w mm przed GMP). Ustawić pompę wtryskową można na kilka sposobów. Takie stare silniki diesla tolerują zmianę kąta w zakresie ±2°.
Nie może "machnąć się". Wystarczy trafić w podwójny frez, a później ustawić kąt wtrysku. Co do ustawienia kąta było wiele razy, więc nie będę sie rozpisywał.
Tak 1-2 stopnie kątowe obrotu wału korbowego silnika( pompa wtryskowa kręci się o połowę wolniej. Na jeden obrót wału 360° przypada ½ obrotu pompy wtryskowej. Korekta o 1° ma diametralne znaczenie dla elastyczności silnika, jego mocy oraz zużycia paliwa.
Jakie dla silnika bez luzów. Nie ma znaczyć, a ma ustawić na zero. A na upartego może spróbować przytrzymać śrubę kombinerkami i dokręcić. Jeśli to nie pomoże to: - odkręcenie dekielka - ściągnięcie koła - przykręcenie pompy - założenie koła - ustawienie początku wtrysku itd.
Ale bzdury wypisujesz. Do ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku (bo tak to się nazywa, a nie jakiś zapłon) nie potrzeba żadnych przyrządów pomiarowych, tylko cienką przezroczystą rurkę (może być pusty wkład od długopisu). Procedura ustawiania jest bardzo prosta, i ogólnie dostępna w sieci. Skoro filtry wymienione, to należy właśnie ustawić prawidłowy...
Sam wałek nie wpłynie na stratę mocy. Nie wiem jak musiałby być wyrobiony. A jak się objawia ta strata mocy? Po czym to wnioskujesz? Jeżeli wszystko jest prawidłowo złożone (rozrząd, pompa wtryskowa) to musi działać, to nie jest żadna skomplikowana konstrukcja, bez żadnych czujników. Same wtryski nie mają aż takiego znaczenia. Sprawdź ustawienie rozrządu...
Odkręcasz maskę, chłodnicę. Później przewody paliwowe, dźwignie od gazu. Następnie odkręcasz dekiel na pokrywie rozrządu, 3 śruby od koła zębatego. Następnie chyba 4 śruby mocujące pompę do korpusu silnika. Wyjmujesz pompę. Nie jestem pewien czy trzeba ściągać kołnierz mocujący. Śrubokrętem wydłubujesz simmering(inaczej nie wyjmiesz). Zakładasz nowy....
ten trybik jak piszesz sprzegiełko popmpy wtryskowej jest chyba nowe bo stare było dość wyjechane a jak pompa wróciła to nie ma luzu na tym trybiku teraz jak załozę tulejkę na niego więc raczej trybik dobry pompe od ursusa c 360 możesz w 3 pozycjahc nawet ustawić na max do bloku silnika na max od bloku i mniej więcej po środku fasolek u mnie żadna...
Czasem ktoś nie "kombinował" przy pompie wtryskowej? Źle ustawiony kąt wtrysku lub dawka.
Witam Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrzadu w dwie kropkę...
Paliwo Ci nie leci przy pompowaniu pompką ponieważ musisz ustawić wał w odpowiedniej pozycji. Chodzi o to że jak krzywka wałka rozrządu wciśnie sworzeń pompki to uniemożliwia to ręczne pompowanie paliwa. Jeśli masz taką sytuację to obróć delikatnie wałem i sprubój jeszcze raz, powinienes wyczuć delikatny opór na pompce. Jeśli chcesz go odpowietrzyć...
witam kupiłem silnik z wózka widłowego jest to silnik z ursusa c 330 niestety koło zamachowe do wymiany dostałem koło zamachowe od ursusa c 328 które zostało przetoczone na wieniec od c 330. i tu mam problem bo znaki na kole czyli 30stopni i GMP nie pasują z c 328 jest przesunięcie tych znaków mam pytanie jak w inny sposób ustawić pompę wtryskową tak...
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Ale to jest instrukcja dla pompy wtryskowej sekcyjnej w zwykłem C360, a ja potrzebuję dla pompy rotacyjnej, zapewne tam też są jakieś znaki na które trzeba ustawić pompę, ale gdzie one się znajdują i czym to się ustawia to nie wiem. W samochodzie z silnikiem diesla na rotacyjnej pompie ustawiałem kąt wtrysku na czujnik zegarowy, tutaj też się go stosuje?
Nie wprowadzam w błąd, na początku oczywiście trzeba pomyśleć o transplantacji pompy z czegoś innego np jakiegoś case tam są układy wtryskowe bosch o ciśnieniach wtrysku zaczynających się od 225 atm, może być od czegoś innego, lub wyżyłować tę oczywiście po regeneracji i ustawieniach, trzeba jeszcze ustawić ciśnienie wtryskiwaczy i ustawić początek...
Witam . Jak w temacie problem dotyczy Ursusa C330. Silnik po remoncie, dostał nowe tuleje, szlif wału, pompa wtryskowa po regeneracji oraz wtryskiwacze. Dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku ale coś jest nie tak albo mi się wydaje. Próbowałem zrobić to na kołek i w pierwszej dziurce tłok powinien być w górnym martwym punkcie z tego co wyczytałem a u...
i pamiętaj żeby wcisnąć trochę gazu ponieważ po regeneracji pompy bieg jałowy nie jest ustawiony i może podawać za mało paliwa
Ewentualnie przyjrzeć się wtryskom. Pompa może być ustawiona dobrze.
OD KIEDY PANOWIE NA KOŁACH ROZRZĄDU SZCZEGÓLNIE POŚREDNIM W C360 SĄ TYLKO KROPKI?????? KOŁA TRZEBA UMYĆ ZNALEŹĆ ORYGINALNE ZNACZKI KONIECZNIE 0 (ZERA) I USTAWIĆ TAK: KOŁO POŚREDNIE I KOŁO POMPY-- ZERO DO ZERA, KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁKA ROZRZĄDU--- PUNKT W PUNKT KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁU KORBOWEGO--- PUNKT W DWA PUNKTY. JUŻ PONAD 30 LAT ROBIĘ SILNIKI...
Kto się zlituje i poprawi tytuł tematu? Prosił bym autora tematu o konkretne napisanie co wymienił, gdzie i kiedy w jakiej kolejności w tym podnośniku bo już trudno się połapać. Co do innego tematu w tym temacie to która to pompa? Zasilająca, wtryskowa czy obydwie? Te dwie zaplombowane śrubki nic nie zmienią bo to tylko ograniczniki dźwigni gazu. Po...
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
Tam nie ma kółek,są tylko kropki i kreski na kołach: pośrednim, od wałka rozrządu i pompy wtryskowej. Trzeba wszystko ustawić parami czyli kropa z kropkami kreska z kreskami. Na jednym kole masz np. kropke na kole pośrednim pomiędzy 2 kropki na innym kole. wszystkie zanku muszą wchodzić między siebie. Jak nie masz znaków ( co dziwne) to ustawiać ręcznie...
Witam Czy mógł by mi ktoś po kolei wyjaśnić jak zamontować z powrotem pompę wtryskową w ursusie 4011 aby wszystko było dobrze bo przy demontażu wyleciał mi trybik i nie wiem jak były ustawione ząbki :cry:
Kolego jak uporałeś się z autem?bo ja teraz walczę z tym samym problemem na zimnym trochę ciężko pali i klepie jak ursus a na ciepłym pali od strzała.I jak na 136 km to słabo się zbiera.(wymieniony czujnik obrotów w pompie,naprawiony sterownik troszkę to pomogło lecz nie do końca).Szukam opisu jak ustawić kąt wtrysku na pompie wtryskowej,wiem że czujnikiem...
ok dzięki z panewkami i wałem to nie będę mierzył bo panewki całe starte i wał do szlifu czyli szlif i panewki będę mieć prawidłowe a mam jeszcze takie pytanie bo muszę wymienić pompę wtryskową to będę musiał ustawić początek wtrysku z tego co wiem to ustawia się go za pomocą kołka ustalającego a ten silnik go niema w temacie się rypnąłem to jest silnik...
Dla laika najprościej to na początek tłoczenia. Odkręć rurki z pompy wtryskowej, te które idą na wtryskiwacze. Daj gazu i kręć ręcznie wałem. W momencie podania przez sekcję paliwa wiesz, że tłok jest chwilę przed GMP. Możesz ustawić zawory na tym cylindrze. Później znów krecisz wałem, aż poda z drugiego króćca. Regulujesz kolejny. Jak dla mnie nie...
Pompa wtryskowa sprawdzona i ustawiona? Kąt wyprzedzenia wtrysku prawidłowy?
Koło pompy ustawiłeś na 0 czy : ? Powinno być na 0. Byc może znaki na kołach są źle nacechowane.
Tak musisz. Pompa została zdemontowana, rozebrana na czynniki pierwsze i poskładana z nowych części więc jej ustawienia się pozmieniały. Przecież to jest 5 minut roboty, a będzie ustawiona tak jak powinna być.
Sprawdź ustawienie zapłonu [ początek wtrysku ] , mógł dostać luzu na którymś z kół .
Witam, w jednym i w drugim przypadku zalecał bym też ustawienie(sprawdzenie) kąta wtrysku paliwa.
Nie rozbiera się samemu pompy wtryskowej. Bez stołu probierczego tego nie ustawisz. Trzeba oddać do pompiarza. :|
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
czego przecież ursus c328 i c330 miały fabrycznie takie obroty ustawione ale i tak jak jeżdze to cisne max 2200 bo nie mam potrzeby wiecej;D
Witam wymieniłam ostatnio pompę od wtrysku ostatnio jakiś rok temu i mam problem ponieważ traktor na wyższych obrotach przerywa. Mam na pompie tę śrubę niby do regulacji dawki ale nic nie daje. Może źle ustawiłem zapłon lub pompa się przestawiła na kole.
Co z tego że masz pompę wtryskową prawidłowo ustawioną, skoro wałek rozrządu jest napędzany z osobnego koła zębatego które może być ustawione inaczej względem wału korbowego.
Tak cięgno gazu ustawione na opór na początku, a potem posuwane od 0 do oporu.
Rozwiązano, do tego c-330 otrzymał nową pompę wtryskową nowe końcówki wtryskiwaczy wszystko ustawione jak powinno być i hula. :D
Ciśnienie trzyma za pierwszym ruchem pompką zasilającą słychać ten charakterystyczny dźwięk. Dodano po 1 Dodam że w drugim silniku pompa działa bez zarzutów. W tym mam wszystko na znaki ustawiona jak fabryka każe. Już niewiem co robić.
Remont już zrobiony. Wszystko jest okej, oprócz jednej rzeczy. Otóż na wolnych obrotach przestaje chyba chodzić na jeden cylinder. Okropnie klapocze. Po nieznacznym zwiększeniu obrotów wszystko się normuje, chodzi normalnie. co może być przyczyną, pompa wtryskowa, wtryski? może zapłon żle ustawiony? Albo na rozrządzie przestawione, co?
Były właściciel kupił go do sadu i chciał żeby mało palił-podobno jest ustawiony na małej dawce paliwa, Silnik pracuje normalnie ale wkręca się tylko do 2000tyś obrotów. Chciałem aby chodził jak wszystkie 2812
Ustawiasz tłok w GMP i ściągasz sprężyny, nic nie wpadnie. Tuleja, która siedzi w regulatorze, też musi być ustawiona na określoną wysokość. Mierzysz ją od płaszczyzny obudowy regulatora do tulei na zamkniętych ciężarkach.
Sprawdź - ustawienie zapłonu , stan zaworka przelewowego na pompie [musi utrzymywać ciśnienie w pompie wtryskowej ] , stan filtrów paliwa , noże coś przytkane przy kraniku paliwa . Najpierw spr. zaworek .Pozdrawiam
Co ci tu doradzić? Zmierz kompresję w silniku, daj pompę wtryskową do sprawdzenia. Coś mi podpowiada, że zapowiada się tam grubsza robota. Skoro wtryski sprawdzone/ustawione...
To mi wygląda na źle ustawiony początek wtrysku. A co z dymieniem silnika? Kopci na czarno przy dawaniu gazu??
Pompa wtryskowa + wtryskiwacze do remontu/sprawdzenia. Dzisiejsi pompiarze to żenada (oczywiście nie wszyscy). A początek wtrysku dobrze ustawiony czy na oko?
Kolego sprawdź świecę płomieniową -niekiedy nie domyka się i paliwo cały czas jest wtryskiwane do kolektora ssącego druga możliwość to pompka zasilająca-zbyt mała wydajność po za tym ustawienie pompy wtryskowej/kp wtrysku/ należy sprawdzić z podziałką na kole zamachowym a szczególnie że masz założoną nową pompę i znaki /kreski/ nie zawsze są do końca...
Koła rozrządu nie były wymieniane, kąt wtrysku został ustawiony, w jaki sposób można samemu sprawdzić czy pompa wtryskowa jest dobrze zregenerowana. Dodano po 2 Luzy zaworowe są ustawione na 0,20 i 0,25
Proszę was o przypomnienie :?: Jeżeli punkt na wale i na kole pompy wtryskowej schodzą się z punktami na kole pośrednim to punkt na kole wałka rozrządu przeskakuje o jeden ząbek. I tu pytam was czy w przód czy w tył?
Witam .Mam założona pompę rzędową w swoim t 25 ale zastanawiam się na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski.Skoro c330 ma taką pompe i ustawia się135Mpa a władka ustawia się na 175 Mpa . Może któryś z panów umiał By mi odpowiedzieć
A mi się wydaję ,że jest źle zapłon ustawiony bądź lejące wtryski, lub pompa wtryskowa. Za mało szczegółowo opisałeś, potrzebne są jakieś informacje czy wody nie ubywa, jaki olej silnikowy itp. :D
Moim zdaniem ustawiona jest za duża dawka jednostkowa na pompie wtryskowej. Trzeba pompę sprawdzić na stole. A nie dymi w jakim zakresie obrotów? Bo przy przeregulowaniu pompy granica dymienia przesuwa się w stronę niższych wartości.
Zrobione wtryskiwacze jak pisałem, zrobiona pompa wtryskowa ( sekcje, zaworki, pompka... ustawienie na stole) Zrobił się zupełnie inny ciagnik - ma "siłę" i to już od wolnych obrotow! Niemniej jednak zamierzam wymienić zestawy tuleje, tłoki sprawdzić głowice - jednak nie jest to to co powinno być nadal kopci (chociaz o wiele mniej, ale też "wali" spalinami...
Cześć! W skrócie,czy możesz mi pomóc w jaki sposób można odróżnić od pompy wtryskowe do 355, i pompy wtryskowej ursus 360? Serii zostały usunięte kompletnie. Jestem z Rumunia i nowy na forum; Zeszłym roku kupiłem raz ciągnik Ursus C 355, ale silnik jest S4003 jako C360 (I załóżmy, że stary zmieniono z uwagi na brak częśc zamienne, nowa seria została...
Siema. Mam taki problem w swoim ciapku. Planuje oddać pompę wtryskową do regeneracji. I teraz tak: poodłączałem wszystkie przewody, zabrałem się za pokrywę koła zębatego pompy. Zdjąłem ją, ustawiłem sobie znaki koła pośredniego i pompy wtryskowej na 0, zablokowałem kołkiem oporowym. Następnie wykręciłem 3 śruby mocowania koła zębatego pompy i mam problem...
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
P1666 P0167 P1563 P1564 P1664 P0216 takie błędy auto pokazało, niektórzy twierdzą że moze to być uszkodzony sterownik pompy a inni że jak jest zapowietrzony to też takie błędy wyrzuci. Zastanawia mnie tylko dlaczego kultura pracy tego silnika jest podobna do ursusa :( Może ma źle ustawiony kąt wtrysku? ale tam podobno za to odpowiada sterownik, może...
Nie wiem dlaczego mówią że perkinsy to wysokoobrotowe silniki przecież każdy ma fabrycznie maks 2400 obr/min tak samo jak 360, 330,czy zetor,to są toporne ciężkie silniki i jak na obecne czasy to można je nazywać średnio obrotowymi :D, Niestety im większa prędkość obrotowa silnika to ekonomika spada, z reguły dzieje się to już po wyżej 1800obr/min....
Witam. Piszesz że ,, przestawić pompę paliwa tylko nie wiem jak " ..... , coś piszesz ale nie wiesz co. Oczywiście bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej na silniku , na pewno są cechy - znaki ustawcze. Że tak zapytam , mogę domniewywać ze ta regeneracja wtryskiwaczy i głowic to była wykonana w specjalistycznym zakładzie , natomiast...
Osobiście rozwiązałem ten problem półśrodkami: 1) Wymiana rozrusznika na wysokoobrotowy - zdecydowana poprawa ! 2) Ustawienie kata wtrysku (z reguły trzeba pompę paliwa przekręcić w stronę silnika, poprawiło mi znacznie dynamikę pracy) 3) Uszczelnienie wszystkich złączy (wywaliłem wszystkie podkładki i założyłem nowe miedziane na wszystkich złączach....
Jak tu widze to 60% postów to przechwałki na temat Dieselolów. Poza tym że przejeżdżasz 1000km na jednym tankowaniu to nic ciekawego w tych autach. Koszty napraw wysokie a szczególnie mówie tu o pompie wtryskowej gdzie w autach po 100 000 przebiegu kwalifikuje się do regulacji (jeśli nie regeneracji). Może i prawda że benzyniak ma więcej podzespołow...
Myśle że z tą tulejką, ba a nawet sworzniem to wyalienowany przypadek musiał być. Choć nie twierdze że jakoś rzadko spotykany, może powstać np. w skutek użytkowania silnika na zbyt małych obrotach. Powiem tak: 50% szans to uszkodzone wtryski - oddać do sprawdzenia - problem z stukaniem - możliwy głośny metaliczny stukot, niby uderzanie młotkiem w blok....
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
ursus pompa wtryskowy wtryskowy pompa ursus ustawić pompa wtryskowy
audio cambridge polonez odcięcie monitor matryca uszkodzona
Ferroli Bluehelix 25C błąd A7 - czujnik NTC Zamienniki tranzystora IRF840: STP10NK60Z, FQP10N60C, IRFP450