Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
witajcie mam problem z passatem przed rozebraniem rozrządu ciężko odpalał długo krecił,kąt wtrysku był ponad 116 udało sie skorygować na 96 ale dalej sie nie dało więc postanowiłem przy okazji kupić nowy rozrząd i ustawić jak fabryka przykazała..ustawienie rozrządu na znaki na skrzyni zero górny wałek na płaskownik z tyłu no i pompa na ten otwór co...
Prawdopodobnie uszkodzone koło zębate rozrządu na wale korbowym, skoro musisz przestawić wałek rozrządu żeby lepiej chodził
A wałek rozrządu masz dobrze ustawiony??
Sprawdź jeszcze raz dokładnie na kole musi być znak. A pompę i wałek ustawiasz na blokady.
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy. Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia...
Wiem, chodzi o ten napęd pompy. A pompki ile odpuszczać? 180st. czy inaczej? A i jeszcze w temacie rozrządu, jak wałek ustawię na ten kołek w głowicy to wał ma być w GMP dobrze myślę?
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
A sprawdziłeś chociaż jak był ustawiony wałek rozrządu? Czym ustawiłeś kąt wtrysku? Bo to że przestawiłeś sobie koło na czuja to nie wróży nic dobrego.
Wałek i aparat zapłonowy dobrze, na kole zamachowym ma być kreska lub 0, pierwszy tłok u góry.
Witam, może tutaj ktoś mi podpowie, co nie tak, może zrobiłem... Przerzucałem silnik w swojej Audi A4 B5 1.9 TDI 90 KM 1Z z Passata B5, też ten sam motor... Ustawiłem rozrząd na blokady, czyli jedna w wałek z tyłu na głowicy, zablokowane koło pompy na trzpień oraz wał korbowy, po sprawdzeniu czy "0" na kole zamachowym jest widoczne w skrzyni... Narysowałem...
Posiadam passata b5 z silnikiem 1.9 AFN w automacie.Po wymianie rozrządu auto nie odpala. Założyłem blokadę na wałek rozrządu na pompę wtryskową a znak na kole zamachwym ustawiłem na 0 (do prawej krawędzi patrząc od góry). Czy waszym zdaniem znak na kole zamachwym jest ustawiony prawidłowo czy może trzeba ustawić na "I" i do lewej krawędzi jak się pojawia...
Tu nie ustawiasz żadnej synchronizacji tylko początek tłoczenia na zegar. A wałek blokował i zbijał koło ze stożka?
witam mam podobny problem po wymianie paska zrobił się trochę słabszy mam pytanko bo z poprzednich postów to nie wynika dokładnie mianowicie mam silnik 1.8i 90 km początek nr RP aparat zapłonowy z podciśnieniem do wyprzedzenia zapłonu czy wystarczy ustawić zapłon przy biegu jałowym na 6 +-1 czy trzeba coś przyblokować ( podciśnienie z wyprzedzenia ewentualnie...
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
Witam wszystkich forumowiczów,potrzebuje pomocy gdyż nie mogę sobie poradzić z błędem 01121 złe ustawienie wałka rozrządu bank 2, kupiłem auto nie dawno ,po podłączeniu komputera pojawił mi się wyżej opisany błąd, zabrałem się za ustawienie rozrządu na listwę i blokadę wału, wałek na prawej głowicy był przestawiony,oraz drugi wałek spinający łańcuchem...
Podbijam temat. Trochę czasu upłynęło.. może ktoś się wypowie. podmieniłem czujnik obrotów wału- szarpie jakby trochę inaczej ale dalej szarpie, czujnik obrotów walka rozrządu tez nic nie zmienia. Założyłem lepszy egr-autko minimalnie mniej pali ale poza tym nic innego nie zmienia. Poszedł lepszy wałek rozrządu i nowe popychacze-silnik delikatniej pracuje...
Kolego sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu czy nie przeskoczył np. o 1 ząbek wałek rozrządu lub koło pompy wtrysk (czas wtrysku). Czy dobrałeś dobrą uszcz. głowicy (grubość) czym więcej zeszlifowana głowica tym grubsza musi być uszczelka
2E to silnik, pełny wtrysk. Rozrząd sprawdzałem, równierz wałek pośredni jest w dobrym położeniu, ustawiony na znakach, brak luzów. Jutro wstawie nowy czujnik mam nadzieje że bez problemu można go dostać w sklepie.
Pojazd trafił z innego warsztatu gdzie był wymieniany wałek rozrządu. Objaw silnik nie wkręca się na obroty dużo pali błąd jak w temacie . Posiada ustawioną synchronizację mechaniczną rozrządu na 2 zęby po ZZ i tylko w tej pozycji odpala. Sprawdziłem w Etce , że koło rozrządu i wałek są poprawnie dobrane .Czujnik wałka podmieniony na nowy oryginalny....
Na kołnierzu skrzyni biegów masz zaślepkę(od góry) tam jest znak (0)wału korbowego(od strony rozrządu nie będzie żadnego znaku na wale). Wałek rozrządu: Musisz odkręcić i zdjąć pokrywę zaworów i zdemontować pompę wakum, od strony skrzyni biegów, na wałku rozrządu(na czole)jest nacięcie,szerokość około 4milimetrów musi być ustawione idealnie z górną...
Witam wymieniłem dzisiaj napinacz między wałkowy w silniku 1.8t AWT przed wymianą grzechotał ale chodził dobrze. Wymieniłem go wszystko ustawione na znaki prawidłowo pierwsze odpalenie silnik kuleje nie chodzi na 1 cylinder. Zmierzyłem kompresję 1 cyl 0 2 cyl 12 3cyl 11 4 cyl 12. Okazało się że na 1 cyl podparta ciągle szklanka zaworowa więc na 1 cyl...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Witam wszystkich.Cześć i czołem.Szukam osób które miały do czynienia z przewspaniałym owocem pracy niemieckich konstruktorów,a mianowicie silnikiem 1.8tsi 160km passat b6 i mogłyby coś mądrego doradzić,bo ręce juz rozkładamy. Uszkodzenie typowe urwane sitko w osłonie wałkow,które zapchało kanał olejowy.Przeskoczył rozrząd i po str ssacej pogięte wszystkie...
Witam Kolegow samochod jak w temacie, a problem to dziwnie glosna praca silnika. Niestety calej historii nie znam, autko trafilo do mnie po remoncie silnika, to znaczy walki po regeneracji nowe popochacze, dzwigienki, rozrzad dol nie ruszany. Brak bledow w sterowniko silnika, rozrzad prawidlowo ustawiony. Moje pytanie gdzie moge sprawdzic sobie kat...
witam, Passat B6 BKP, trafił z problemami z rozruchem. nie zapala ale bez jakiejś logiki w tym, raz jak trochę pochodzi raz na zimnym, czasem zapala i gaśnie, a czasem gaśnie podczas pracy na jałowym. Diagnoza testerem - P3008 Czujnik walka rozrządu. Poza zakresem tolerancji. Synchronizacja walka z wałem, skacze od 4 do nawet 17 stopni. Jak odpali pokazuje...
Witam, mam problem z moim paskiem. Mianowicie od kilku dni skacza mi wolne obroty, podłączyłem kompa i wyskoczyły mi błędy: 561 dopasowanie składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji -mnozenie- błąd sporadyczny 1120 ustawienie walka rozrządu 1 uszkodzenie mechaniczne błąd sporadyczny, 561 dopasowanie składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji-dodawanie....
Ponoć było tak: Na sucho (bez odpalania) zostało sprawdzone, ze olej podaje, skręcono, ustawiono komputerowo wtryski i uruchomiono silnik. Na wolnych obrotach chwileczkę działał (w miejscu) a potem zaczął wyć to go od razu wyłączyli. Po rozebraniu ponownym widać że te panewki/półpanewki na wałku rozrządu są zniszczone. Wałek rozrządu nie ruszony. Powód?...
A wiec: zapłon ustawiony normalnie lampą ale potem jeszcze da sprawdzenia byly próby ruszen w jedna i drugą stronę - żadnej poprawy rozrząd był wmieniany ale problem był już wcześniej dla pewności jeszcze wczoraj go sprawdzilem nawet podejrzewalem wytarty wałek ale to też nie to , katalizator mnie zastanawia jednak po rozpieciu wydechu raczej nie bylo...
Tu cytat z internetu, który potwierdzam. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz...
Powracam do tematu. Pompowtryskiwacze zostały zregenerowane. Korekty max teraz +/-0.60 na rozgrzanym, bipy do 25. Nowe uszczelki pompek, wałek rozrządu bez uszkodzeń. Synchronizację ustawiliśmy na 0, to spalanie chwilowe na zimnym 0.7, a po nagrzaniu wynosi 0.9. Ustawiliśmy na +2 to było spalanie 1, na -3 skakało 0.6-0.8. Auto na trasie według komputera...
Witam . Mam mały problem , mianowicie silnik po poskładaniu cicho mi klekocze. Przed rozbiórka nie bylo tego slychac . Bylo to tak ze silnik stracił kompresję na 3 cylindrze, wymontowalem glowice okazaly sie powypalane gniazda . Glowica zostala naprawiona i zamontowana . Po poskladaniu rozrzadu do kupy i odpaleniu silnik chodzil rowniutko az po ok 30...
Napiszę ci to jak jest w Audi 80 1.9d z roku 1990 powinno być to samo. Odkręć pokrywę wałka rozrządu i spójrz na jego koniec od czoła (Początek to śruba mocująca koło zębate paska koniec to druga strona) powinien tam być wyfrezowany rowek o szerokości 4,5mm,teraz włącz piąty bieg i pchaj samochód aż będziesz mógł włorzyć tam płaskownik w ten rowek oczwiście...
Obiecałem że się wezmę, więc się wziąłem, potraktujmy to jako małą fotoporadę jak bez specjalistycznych narzędzi wymienić głowicę w passacie. Z uwagi wystąpienia zintegrowanej chłodnicy silnikowo-skrzyniowej oraz trudności ze zdjęciem węży wodnych zostawiłem przód w pozycji nazwijmy to "serwisowej" http://obrazki.elektroda.pl/1053080700_1...
1.9TDI owszem bardzo udane ale te starej generacji. Nowe może poza oznaczeniem BKC sypią się jak domy z kart a korba z niecierpliwości wychodzi bokiem w szczególności w modelach między 2006 a 2008r. 2.0TDI do bodajże 2009 roku to też niezbyt udana konstrukcja. Najlepiej jest z tymi ustawionym poprzecznie czyli w audi a3, leonie, octavii czy golfie....
Czy ten ze zdjęcia wystarczy mi do sprawdzenia rozrządu? Auto noc stało w garażu gdzie temperatura była 9-10 stopni. Odczytałem to co pokazują czujniki: temperatura paliwa 12,6 w dolocie 10,8 płynu chłodzącego g62 3.6 Auto nie odpaliło, jak odpiąłem G62 to jego wartość w kompie była pokazywana z czujnika w dolocie, czyli 10,8 stopnia. Przy odpiętym...
Sprawa wyjaśniona. Tutaj pełen opis :) http://www.youtube.com/watch?v=0-_c6-D81... Problem rozwiązany. Audi A4 1.6 wrzesień '99rok (silnik ANA). Objawy: odcinka przy niższych niż standardowe prędkości obrotowe silnika (u mine 5,5 tys miast 6,5 tys), brak mocy, wyższe spalanie, kłopoty z instalacją...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Moim zdaniem znaki trzeba mieć ustawione już przed rozbieraniem choćby kontrolnie czy nie jest coś "podrutowane". Ustawiając wałek i pompę to znak na kole 100% by się sam znalazł ;D.I kolego żeby szukać GMP trzeba mieć czujnik zegarowy ,chyba że zrobisz na śrubokręt to nie mam pytań.
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite. http://www.ross-tech.com/vcds-lite...
Samochód dziś wrócił z naprawy. Ogólnie to przyczyną naprawy był zerwany pasek rozrządu. Wymieniane były wszystkie uszczelnienia silnika, dwie szklanki dwa korbowody, tłoki pierścienie, dwa pompo wtryski a dwa stare mają pęknięcia nad sprężynami ten element trzymający je na miejscu mechanik powiedział że to będzie działać ale lepiej to wymienić i tak...
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
ustawić rozrząd wałek rozrząd wałek rozrząd passat ustawić wałek rozrząd
drukarka laserowa kolorowa grzanie betonu temperatura tworzywo
mikrokomputer cobra1 tester wirnikow
Schemat mechanizmu CD Denon UD-M5 - dokumentacja serwisowa Delikatny szum w lewym kanale wzmacniacza Marantz