Ok dzięki. Dzisiaj postaram się wszystko złożyć.
Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
Sprawdź "mijankę" zaworów, o której pisałem wyżej. po wykręceniu świecy widać grzybki zaworów. Ewentualnie odkręć odmę i wtedy możesz pomierzyć luzy. Do pomiaru musisz ustawić tłok około 4 mm za GMP po suwie sprężania.
tlok strzalka do przodu silnika
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
Gdy ustawie silnik na drugim otworze, pierwszy tłok jest idealnie w GMP czyli prawidłowo natomiast gdy ustawie go na pierwszym czyli wtedy gdy ma nastąpić początek wtrysku (30*) tłok jest jakieś 3-5mm przed GMP (od początku tulei) nie jest to te 10mm (30*). Nie wiem czy coś jest pochrzanione w silniku o ile jest w o ogóle taka możliwość. Pewnie spróbuje...
Klin na wale na godz.12
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
No tak, w tej wersji może nie być, w odmianę z długim wałkiem jest. Z resztą trudno było by to ustawić. To kółko i tak zawsze ustawi się ciężarkiem do dołu więc tłok pewnie trzeba ustawić w GMP i wtedy zakładać misę olejową. Jeżeli ta przeciwwaga nie koliduje z wałem to jest OK.
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Zdejme głowice i jak to ustawić tłok numer 1 u góry?
Jak ustawić tłok, żeby komora spalania była dobrze ustawiona do głowicy?
Ustawić tłok w GMP 1 cylinder, na wałek rozrządu z tyłu po zdjęciu pokrywy wsuniesz liniał , będzie tam szczelna , montaż , nie pytaj jak, skoro zabierasz się za robotę to masz pojęcie, oczywiście tak zakładam.
Witam w którym kierunku ustawić tłok w Fendt 105 https://obrazki.elektroda.pl/8489608800_...
ten trzpień wkłada się od góry skrzyni czy gdzieś przy dole? już raz zmieniałem pasek ale nie miałem takiej zagadki. Prubowałem ustawić tłok w górne martwe położenie na drut przez świece, ustawiłem wałek na znak silnik odpalił ale nie tak chodził. Kulał jak kulawy tak jak by był o kilka zębów przestawiony.
SkyHawk nie jest z żadnych lepszych materiałów. To silnik chińskiej produkcji z którejś z fabryk z którą Don Grube podpisał kontrakt i daje na ten silnik gwarancje i opatrza go tabliczką znamionową. Co może być w środku Grubee GT5?: http://motorbicycling.com/showthread.php... Po otrzymaniu silnika należy odkręcić...
Teraz inne pytanie jak ustawić tłok i korbowód. Tzn jak strzałka na tłoku i ścięcie korbowodu?
A ja nie robię żadnych znaków. Jak są, to potem mi się może porypać, który gdzie, tym bardziej jeśli już ktoś wcześniej po swojemu znakował. Zawsze staram się znaleźć schemat ustawienia rozrządu i robię według znaków producenta albo na blokadach jak trzeba. Jeżeli już ktoś jednak chce sobie zrobić znaki farbą to przede wszystkim powinien pierwszy tłok...
Pali na plaku i pracuje na lekkim gazie ale na jałowym gaśnie.Czyli wtrysk wywalić i ustawić tłok u góry i cofnąć na 3stopnie na kole i wrzucać ja ? W tej instrukcji tak opisane to jak by się ją wyjmowało na 28stopni
Panowie, ale o czym mówimy to nie jest wymiana pierścienia magnetycznego na wale, że trzeba coś ustawiać. To tak jakby ktoś powiedział, że żeby wymienić świece trzeba ustawić tłok w GMP.
Iskra wygląda na dobrą. Zawór nie jest podparty, można regulować luz. Czy da się sprawdzić stan pierścieni, tłoka i cylindra bez rozbiórki ? Na przykład wlewając olej w celu uszczelnienia i wtedy zmierzyć kompresję? Ile tego oleju wlać ? Może zalać naftą na noc ? W jakiej pozycji ustawić wtedy tłok ? Czy jest możliwość nieodpalania ze względu na złe...
Schemat rozrządu mam i z tego co wynika muszę ustawić tłok w gmp a znacznik na kole wieloklinowym musi się pokryć ze znacznikiem na silniku. Ale nie widzę znacznika na silniku odnoszącego się do znacznika na kole zamachowym.
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
Według tego zdjęcia, powinieneś ustawić dobrze. http://obrazki.elektroda.net/74_12764376... Przy dobrze ustawionym rozrządzie, gdy tłok znajduje się w maksymalnym górnym położeniu, to oba zawory są delikatnie uchylone.
teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi. Blokady rozumiem że są potrzebne żeby ustawić rozrząd ale pokrywę zaworów jak chcesz w tym silniku ściągnąć ... ? Robiłeś już ten silnik ? ktoś naprawiał już takie cudo Twój silnik nadal jest produkowany przez Fiata jako 1.4 16V np. Fiat Bravo II różnica jest tylko w pojemności gdzie...
To znów ja i znów z pytaniami :D Chodzi czy jak wał korbowodowy będzie na samym dole to tłok też powinien być na dole. I moje pytanie czy ustawić tłok na sam dół czy zostawić miejsca na dziurę którą para wlatuje. Więcej na zdjęciu ;) Pisać 1. czy 2. ? Oczywiście chodzi o silnik oscylator(ruchomy cylinder) obrazek: http://obrazki.elektroda.pl/4265852400_1...
tak wykręciłem ten korek widze całe koło, to koło wygląda mi na wypiaskowane wykręciłem wtrysk żęby ustawić tłok w GMP mam pytanko czy można regulować samą pompe?
Jaka powinna być odległość między tłokiem a głowicą.
Miałem na myśli wyraźne zdjęcie zębatki wału, zrobione z góry, bez wałka rozrządu. Spróbuj ustawić tłok maksymalnie u góry a wałek rozrządu tak aby oba zawory były lekko uchylone. Plastikowa turbinka, pełni dwa zadania, smaruje rozbryzgowo silnik i jest równocześnie odśrodkowym regulatorem obrotów. Dźwignia wydaje się być ustawiona prawidłowo. Powinna...
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
ustawić tłok pierwszego cylindra na górze( oba zawory zamkniete,przekrycie zaworów na czwartym cylindrze),wstawić aparat tak aby palec wskazywał na ryce naciętą na obrzeżu aparatu (jak przychodzi osłona pyłoszczelna)
śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane W celu sprawdzenia i regulacji należy: • zdjąć pokrywę nasady głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra...
witam, nie mogę znaleźć żadnego znaku na kole zamachowym, w ogóle przez to okienko to widzę raczej docisk sprzęgła niż koło zamachowe. Kolejne pytania zielonego /nie bić/: - czy można jakoś wykonać przyrząd do zablokowania wałka? - jak ustawić tłok w GMP nie wykręcając wtryskiwacza? pozdrawiam wazzie
Czujnik zegarowy to precyzyjne urządzenie, ktore na tarczy zegara pokazuje przemieszczenie wgłebnika w zakresie 0-10mm. Za pomocą urządzenia możemy ustawić tłok silnika w odpowiedniej pozycji, w której ma nastąpić przeskok iskry na świecy zapłonowej, czyli precyzyjnie określić wyprzedzenie zapłonu.
Witam. Mam problem z moim Suzuki Maruti 800cm3. Wypaliły mi się styki w przerywaczu zapłonu, nie mogąc go wykręcić wyciągnąłem cały aparat i nie zaznaczyłem w jakim był położeniu. Teraz wiem, że trzeba ustawić tłok 1 cylindra w górnej pozycji i włożyć aparat tak żeby była iskra na tym cylindrze. Proszę mi opisać co i jak mam zrobić.
Z tego co wiem to wsk-a ma czopy wału wprasowywane w przeciwwagi. Łatwo to sprawdzić- wpusty na klin na obu czopach powinny być naprzeciwko siebie. Z czasem potrafią się przekrecać powodując takie objawy. Kielicha czyli ustawić tłok w górnym położeniu i wlać bezpośrednio do cylindra mała ilość paliwa.
CZyli kolego jak ustawiłeś pompe na łesce zblokowałeś ją to jak ustawiłes tłoki? centralnie pierwszy tłok na górze???
Źle złożony o 1 ząbek. Trzeba dobrze ustawić dolny machanizm z białymi kółkami i dopiero włożyć tłok. Przy odrobinie cierpliwości się uda na spoko. Blok przed przykręceniem ustawiamy w pozycji otwartej _dolny tłok na dole.
Powiem tak, sporo czytałem i wszystko sprawdziłem co było na forum. Jest tak jak piszesz. Przepustnica otwarta, po odpaleniu regulator stara się ją zamknąć. Kiedy sprężynka była we właściwym miejscu silnik się dusił, aż do zgaszenia. Jeżeli pociągnę za regulator silnik normalnie wchodzi na obroty. Nigdzie nie ociera, sprawdziłem to już wcześniej. Możliwe...
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Pierwszy tłok w GMP, balanse maja sobie swobodnie zwisać.
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
To znaczy poziom paliwa ustawiłem tak że po zanurzeniu pływaka poziom paliwa jest równo z jego górną blaszką. W instrukcji piszą żeby ustawić tłok w GMP a następnie przerwę na 0.4mm czyli stojan magneta mam ustawić tak by największe rozwarcie było w GMP bo jak inaczej ? więc jeśli tak to poco cofać tłok o 1.5mm i sprawdzać szczelinę, a w razie złego...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Jeżeli zablokuje wał na gmp to brakuje kilka milimetrów żeby ustawić wałek ssący ( opiera się o tłok)
Można też lekko pilniczkiem do paznokci przypiłować platynki, ale tylko leciutko sciągnać wieżchnią warstwę nagaru. A zaplon to banał ustawiasz tłok w martwym punkcie i kręcac magnetem w strone przeciwną do obrotów silnika trzeba ustawić tłok na 1,8 do 2mm i w tedy platynki maja sie zaczać rozwierać albo być juz rozwarte (wcześniejszy zapłon).Przyczyną...
Wymieniłem i nasmarowałem uszczelki, przesywa się teraz płynnie, jednak po złożeniu (poprawnie przykręciłem cały blok) już przy pierwszym włączeniu i ruchu dolnego tłoku wypada ten tłok z zębatki. Musiałem waryjnie wyłączyć aby nie pogniótł sitka. Szukam informcji jak w tym modelu ustawić zębatki. Ustawiłem dolny tłok wysoko i górną zębatkę max wysoko....
Zapewne jest to silnik górnozaworowy, więc należało by zdjąć pokrywę zaworową, ustawić tłok 5 mm za gmp kiedy oba zawory są domknięte, i szczelinomierzem sprawdzić luzy, ssący 0,15 mm , wydechowy 0,20 mm. Świece kolega próbował już drugą? Fajka świecy metalowa czy gumowa? Metalowa lubi się popsuć. Filtr paliwa założony dobrze? Oryginalne mają dobry...
Ssący 0.15 mm wydech 0.25 mm. Odległość cewki od koło to 0.3 - 0.4 mm. Sprężaniem się nie przejmuj. Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte. Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny...
Pytanie tylko czy jeszcze jest jakiś sposób określenia bez miernika ciśnienia na garach albo testera wycieku kompresji , czy aby napewno zawory zanim zrzuce głowice ? Jak chcesz to możesz wykręcić świece żarowe , ustawić tłok w GMP tak żeby oba zawory były przymknięte i wtedy dmuchnąć powietrzem w cylinder . Jeśli zawory nie trzymają to powinieneś...
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
musisz go ustawić; tłok pierwszego cylindra musi być w GMP czyli na samej górze wtedy PALEC rozdzielacza także musi znajdować sie na pierwszym cylindrze jest tam mała cecha na aparacie ,nie możesz sobie nim kręcić jak ci sie podoba bo przestawiasz mu zapłon wtedy :!: A z tego co widze to chyba są dwa różne aparaty ,weż wymień w swoim czujnik ustaw zapłon...
Dzięki Kolego za zainteresowanie i pomoc (klikam) spróbuje jeszcze ustawić na tłok ale jeżeli wyjdzie to przesunięcie ,to nie wiem co o tym myśleć pozdrawiam
A czy nie masz pomylonych faz rozrządu?sprawdź dokładnie tę nową kopułkę,bo coś mi tu nie gra,dlaczego musiałeś obracać ją o 180,tego nie rozumiem.Najlepiej ustawić tłok 1 cylindra wGG,poluzować aparat zapłonowy,włączyć zapłon i ruszając w lewo i w prawo ,powinna być iskra na świecy włożonej w przewód na zewnątrz do masy auta,sprawdź jeszcze dokładnie...
Sugeruję jeszcze raz (na spokojnie) sprawdzić ustawienie rozrządu tj. ustawić tłok w GMP, koło magnesowe na znaki oraz wałek rozrządu na znaki. Luzy zaworowe: ssący na o,o5 a wydechowy na o,o7 mm. Sprawdzić drożność dysz i kanalików w gaźniku oraz stan filtra paliwa. Przypuszczam, że silnik nie jest zużyty (do remontu) i ma wymagane ciśnienie w cylindrze....
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza.
Przeczytałem dużo różnych informacji na temat ustawiania wtrysku , ale nigdzie nie znalazłem ile wynosi stopni kąt poczatkowy wtrysku. W polskich ciagnikach podają 24 stopnie. Bardzo prosiłbym żeby mi ktoś podał dla tego silnika: f3l 1011f. Ponieważ mam rozebrany silnik i ściągniętą głowicę to myślę że łatwiej mi będzie ustawić zapłon. Ostatnio otrzymałem...
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Mam koledzy jeszcze pytanie odnośnie montażu uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni,konieczna wymiana na 100% sprawdzałem dokładnie z latarką i widać że cieknie z tej strony. Uszczelniacz mam taki jak na zdjęciu w załączniku z czujnikiem obrotów wału znalazłem już informacje że trzeba ustawić tłok w pozycji GMP i że trzeba montować uszczelniacz...
Proponuję wykonać następujące czynności: 1.wymontować świece oraz przewód łączący filtr pow. z kol. ssącym, 2.ustawić tłok 4 cyl. w poz. GMP (zawory zamknięte), 3.w miejsce świecy (4 cyl.) użyć sprężonego powietrza (min. 6-7atm), 4.zaobserwować jego ubytek "gdzie?" (komora korbowa, ukł. wydechowy, kol. ssący) Proszę także dokładnie sprawdzić: wałek...
Założyłem meteora do 26 i działa już z pół roku bez mała codziennie. Poprzedni zatarł się prawdopodobnie od tego że pilarka jest używana na budowie do szalunków i innych i pracuje pod małym obciążeniem na wysokich obrotach. Często zdarzało się że był tępy łańcuch co potęgowało zjawisko aż się skończyła. Na takie przyczyny wskazali serwisanci w sthilu...
Na pierwszym obrazku są koła wałków rozrządu, nie wału. Wał blokujesz wkładając blokadę w otwór po śrubie od filtra i powinien zablokować na sztywno, tam jest wycięcie w przeciwadze z tego co pamiętam, więc widocznie w złym miescu celujesz. Pierwszy tłok w górę i będzie łatwiej. pozdr
Pompa rotacyjna, jednak bez miejsca na zablokowanie wałka. Pompę wyjęliśmy na pałę, sądząc, że po pierwsze będzie możliwość zablokowania wałka pompy w tłoczeniu na pierwszy cylinder a po drugie, że są gdzieś znaki na kole zamachowym pozwalające ustawić tłok pierwszego cylindra na GMP. Nie jestem również pewien czy wartość 1 mm dla czujnika zegarowego...
W takim razie, olejowy można ustawić tylko w jednym położeniu. Pozostałe dwa ustaw tak, aby między zamkami wszystkich trzech tłoków, był kąt 120 stopni. Gdy wyciąga się tłok w takich silnikach (używanych) dobrze jest zaznaczyć na tłoku, położenie pierścieni.
tak jak kolega napisał doświadczalnie, wiadomo że tłok musi się znajdować w górnym położeniu minimalnie przed samym końcem maksymalnego sprężania,
Kolego napinacz łańcuszka rozrządu reguluje jego naciąg ( śrubą możesz regulować nacisk sprężyny). Aby poprawnie ustawić zapłon w tym skuterze musisz zgrać 3 pozycje tj. znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze, ustawić tłok w GMP oraz właściwie ustawić koło zębate wałka rozrządu (2 otwory muszą jednakowo być ustawione względem głowicy. Czy...
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie...
Regulacja w "każdej" pilarce, kosie 2T z "normalną" konstrukcją układu wymiany ładunku. Czyt. ze "zwykłym" tłokiem, oraz standardową konstrukcją cylindra czyli 90% konstrukcji. Ustawia Pan podstawowe parametry H i L, a następnie doregulowuje Pan parametry pracy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Jeżeli nadal jest problem to: -Nieszczelność...
może d08???? Ja tu nie jestem po to żeby zgadywać. Na szukanie nie wiadomo czego też nie mam czasu. Typ silnika D 0834 Ustaw zawory na 0,5 a tłok EVB na 0,35.
Trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie zaznaczyć na karterze punkt i tak ustawić zapłon aby w tym samym punkcie przy oświetlaniu lampą stroboskopową było oznaczenie F z koła magnesowego. Dodano po 31 Wtyczka I czerwono-czarny -zasilamie modulu biało-niebieski - drugi koniec impulsatora? sprawdź Wtyczka II biały -do regulatora napięcia (ładowanie)...
Jak masz silnik w poprzek to pierwszy cylinder jest z przodu maski od strony kół pasowych Możesz wykręcić świecę 1 włożyć np. wkrętak ustawić tłok w górnym położeniu , sprawdzić czy pokrywają się znaki na kole pasowym ze znakami na bloku (może być taka blaszka z podziałką ) ustawiasz w poluzowanym aparacie palec na 1 cylinder (kabel zapłonowy co był...
Niestety koło od wałka było zdejmowane. Na tej stronce klubu tuningowego niestety nie znalazłem odpowiednich danych. Natomiast wyczytałem z innych źródeł następujące informacje: "Obracając wal korbowy ustawić tłok 1. cylindra w położeniu ZZ. Nacięcie na kole zamachowym ustawi się wtedy naprzeciw ostrza umieszczonego w obudowie sprzęgła." - do tego momentu...
Z tego, co przeczytałem wynika, że masz zapłon starego typu, znaczy z przerywaczem mechanicznym. Jeżeli wymieniałeś aparat zapł., to mogłeś w ogóle nie trafić z ustawieniem zapłonu. Jeżeli przewody wysokiego napięcia są nie pozamieniane w kopułce, to zostaje standardowa regulacja zapłonu starą metodą. Tzn. trzeba ustawić tłok pierwszego cylindra w suwie...
Zastanawia mnie jak mógł ustawić pierścienie w taki sposób że tłok ciężko się przesuwał (jak dał rade nabić taki zestaw w cylinder:D). Jeśli faktycznie tak było to to pewnie powstało jakieś uszkodzenie mechaniczne tłoka, pierścieni lub cylindra. Wygląda na to że silnik jest złożony, a bardzo by się przydały chociaż zdjęcia cylindra i tłoka z pierścieniami.
Ustaw sobie na znakach (pewnie masz na kole zamachowym) i bedziesz miał ustawiony pierwszy tłok jak należy, wtedy rób to co kolega wyżej ci napisał.
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Ustaw tłok w gmp a zawory- wydech się zamyka zaczyna otwierać się ssący to powinno Cię naprowadzić
Podpowie ktoś, jak ustawić zawory w skuterze 4t 139qmb? Cylinder wsadziłem 100cc baloletti, coś takiego. Głowica jest z dłuższymi czy tam większymi zaworami od 80. Jakie luzy zaworowe ustawić? I jak ktoś wie, jaka dysza główna? https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowi... Takie coś, głowica też czerwona, tłok...
ok dziękuje a jak ustawić zawory?
Taki układ chyba jednak najlepszy. Zamiast mechanizmu krzywkowego można zastosować dwie zębatki kątowe. Cylinder z tłokiem można ustawić prostopadle do osi obrotu i nie będzie potrzeba przekładni kątowej. W tej konstrukcji wypornik nie będzie pełnił funkcji regeneratora
Maja zacząć się otwierać przed gmp. Zamykają się jak krzywka pozwoli. Dodano po 1 Jak tłok idzie do dmp to jest ruch tłoka w dół. Ty masz ustawić na ruchu w górę. Czyli do gmp ma 3 mm przed. Użyj żarówki.
Ok, a jeszcze powiedz mi jedną rzecz. Pewnie trochę dotrę zawory i trzeba będzie je później ustawić. Szczeliny znam. Tłok w gmp jest wtedy gdy jest na samej górze? Na jednej stronie pisze że "Luz zaworów mierzyć kiedy tłok jest 6,5 mm .po zwrocie zewnętrznym." Czyli że ma być 6.5 mm "wciśnięty" w cylinder?
Podstawy-skoro nie kręci to : akumulator naładowany? Jeśli tak to bezpieczniki wszystkie są i nie są spalone ? silniki które są w motocyklach typu enduro/cross najlepiej palą na kopke dosłownie za 1 razem jeśli umiesz ustawić tłok w górnym martwym punkcie, ale skoro nie kręci rozrusznik to trzeba sprawdzic prądy Ale patrząc na to co napisaleś(jak to...
http://obrazki.elektroda.pl/2798431700_1... Próbowałem ustawić zapłon wg. tej instrukcji, jednak muszę przerobić świecę w sensie nagwintować i wkręcić śrubę żeby dobrze ustawić tłok. Ale nie mogę przesunąć obudowy iskrownika po poluzowaniu ani w lewo ani w prawo, tak samo po zdjęciu i założeniu pasuje jak by tylko w jednej pozycji....
Najlepiej by było żeby ustawić tak jak książka pisze wał zablokować, tłok 1 i 4 u samej góry.
Moja propozycja to jechać na lawetce do kogoś kto ogarnia temat, bo podstawowa rzecz to ustawienie tego. Jak nie wiadomo który znak to wystarczy ustawić 1 tłok w górze i już potem na zapłonie mają być zamknięte zawory i już nie trzeba żadnych znaków. Proste jak świński ogon :)
A ustawiłeś potem widełki do nowego tryba i przesuwki? Bo do jakiego miejsca tłok popycha widełki ustawić należy zawsze jak się to składa. Co było powodem rozebrania? Sprawdzał ktoś luz tryba?
A może ktoś ma taką kosę i poratuje? Trzeba tylko zdjąć rozrusznik z linką, wykręcić świecę, ustawić tłok w GMP i zrobić fotkę, najlepiej prostopadle do koła. Dla pewności proszę jakimś pisaczkiem zaznaczyć środek magnesów na kole. Załączam fotki mojej kosy. http://obrazki.elektroda.pl/8267235400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5790638900_1...
Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle. Witam o ile mogę coś dołożyć ,otóż - otworki w kole zamachowym...
Kolego na pewno nie ma znaku na małym kole . Nie jestem aż takim laikiem żebym tego nie zauważył . Pytanie : jak ustawić w takim razie tłok i który względem znaków na górnych kołach .
Kolejność zapłonu to: 1-2-4-5-3 Palec w aparacie kręci się w lewo. Rysunek poprawny. Sprawdź tylko czy jak ustawisz pierwszy tłok w GMP podczas początku suwu pracy to palec pokaże miejsce które zaznaczyłeś jako 1.
Jeszcze jedno pytanie, jak wspomniałem piła paliła łapała wysokie obroty. Brat pojechał do mechanika ten stwierdził ze nie można ustawić obrotów bo tłok jest jeb...y, cylinder tez. Zaraz pił ja nie naprawiłem ale miałem swego czasu Cezetkę 350 i jak tłok poszedł to wcale nie chodziła. Ta piła od momentu kupienia miała problem z wolnymi obrotami po chwili...
To jest właśnie to miejsce gdzie odczytuje się znaki, ale spradzić trzeba też czy nie obraca się koło pasowe na gumie, ja miałem tak że koło ze znakami się obracało a wał stał w miejscu. Trzeba ustawić pierwszy tłok w górze potem blokada w rozrząd napinacz napompowany olejem (przez zamoczenie całego w oleju i pompowanie), w ten sposób wszystko ustawione...
Spróbuj go ustawić na logike tłok do góry . zawory na nim zamknięte - ile to odbiega od znaków , miałem kiedyś taki przypadek ze były kółka z innego modelu wsadzone i znaki miały nie tam gdzie trzeba , zawsze lepiej zrobić sobie swoje znaki .
Jak nie masz blokady to ustaw pierwszy tłok w GMP.
Musisz ustawić tłok w GMP (górny martwy punkt) czyli jak sama nazwa wskazuje nie wykonuje wtedy żadnej pracy, więc miedzy główką zaworu a pieskiem będzie wyczuwalny luz, no chyba, że jak zciaśniło na którymś przerwę to wiadomo nie będzie go czuć. Do ustawiania tej pozycji służą znaki czyli jeden na magnecie drugi na pokrywie magneta (po prawej stronie)...
Warto dodać że jeśli łańcuch jest już 'rozciągnięty' to poziome znaki na wałkach nie będą się idealnie zgrywać ze znakiem T na dole. Ponadtko dla pewności warto wykręcić świecę i włożyć np rurkę plastikową aby upewnić się że tłok jest w górnym położeniu.
Dzięki za odpowiedź. Przejrzałem bardzo dokładnie całe koło zamachowe, nie ma nawet śladu po znakach powinno być wygrawerowanie. Są jedynie cztery wytłoczenia, podejrzewam że na czujnik obrotu wału. Pytanie czy idzie to ustawić w jakiś inny sposób pierwszy tłok gmp na zegar lub wykorzystać jakoś te znaki czujnika obrotu. https://obrazki.elektroda.pl/9949343900_...
Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie. Spróbuj wykręcić...
ustawić tłok kosiarka ustawić tłok stihl honda ustawić tłok
lodówka bosch rozszczelnienie szyberdach elektryczny przepływomierz paliwo
wykrywacz metali wykrywacz metali
Dlaczego nieużywany laptop się rozładowuje? Przyczyny i rozwiązania Kondensator 10uF do głośnika średniotonowego: czy to dobry wybór?