Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Jeżeli jest możliwość odpalenia samochodu odpa rozgrzej silnik i dopiero kreć tzw. na słuch
Poczytaj jak prawidłowo powinna się zachowywać sonda bo tego nie wiesz. Jak poprawnie ustawić zapłon też poszukaj, na słuch to sobie możesz szukać dziur w wydechu.
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Ustawiłem na oko tak żeby znaczki na obudowie były w równej linii ale nie wiem czy to jest właściwie, można kręcić w dużym zakresie (~45*) aparatem zapłonowym a silnik nie gaśnie.Podejrzewam,że złe ustawienie zapłonu było powodem dużego spalania lpg. Elektryk powiedział mi, że w starych gratach ustawianie na lampę nie ma sensu tylko na słuch ale nie...
Chodzi mi o to że znak na kole pasowym jest widoczny ,ale na kole zamachowym nie ma i to jest właśnie dziwne robiłem już nie raz rozrząd i zawsze były znaki a do tego ten otwór w skrzyni jest jakiś mniejszy niż innych samochodach, przeważnie jest taki plastikowy na klucz który od razu widać a w tej skrzyni jedyny otwór znajduje się tak jakby pod króćcem...
Da się ustawić,dawniejsi mechanicy potrafili ustawić zaopłon na słuch,problem w tym że owi już dawno mają słuch przytępiony. Pozostaje więc tylko lampa strobskopowa. Ustawia się na 6st przed ZZ
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
Więc tak, przełącznik po przekręceniu zapłonu da się ustawić na trzy pozycje, przekręcam zapłon i: 1. migająca kontrolka (auto po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza sie automatycznie na gaz) 2. jedno wcisniecie, kontrolka pali się, (od razu odpala na gazie) 3. drugie wcisnięcie, kontrolka nie pali się ( auto odpala na benzynie) Sytuacja: Podjezdzam...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Nie została poruszona kwestia rozrządu, warto by ponownie(taaaa sprawdzałem... jest ok - a nawet nie zajrzał) to sprawdzić u innego mechanika. Ciężki zapłon i nie spalanie mieszanki to typowe objawy źle ustawionego rozrządu, nie daj jeśli jeszcze odwrotnie wałek ustawili Zgodzę się z przedmówcą, rozrząd do sprawdzenia i kąt do ustawienia. Mnie to już...
No to możesz mieć zapłon przestawiony i od tego trzeba by zaczynać. Jak ustawić kąt zapłonu? Nie wiem czy sobie sam poradzisz ręcznie jak tego wcześniej nie robiłeś i najlepiej to ustawić na lampie, ale zanim dasz do ustawienia sprawdź aparat zapłonowy. Można poluzować śrubę mocowania aparatu zapłonowego(ale delikatnie tak aby można było obracać aparatem)...
mam taki sam silnik ale niewystępuje umnie samozapłon napisz czy ten samo zapłon masz na gazie czy na paliwie, po pierwsze gażnik ci leje zalewa czarny dym z rury regulacja składu mieszanki śróba regulacyjna z góry przez filtr powietrza , świece przerwa 0.7 , przerywacz dobre platynki niewypalone 0,40 nowy 0,45mm , przedewszystkim kable WN , zapłon...
odezwał się wielki mechanik i znawca co potrafi napisać o zaworkach i niby regeneracji za 900zł jeśli chodzi to ta pompa jest typowo mechaniczna tylko z przyspieszaczem zapłonu i jeśli ma za późny zapłon to i tak wedle twoich opowieści zużywa się zaworek który i tak jest zwyklym elektyrozaworkiem (inaczej elektromagnesem) można ustawić ten samochód...
Ewidentnie zapłon. Spróbuj ustawić zapłon manualnie (na słuch) lekko w prawo.
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
W książce "obsługa naprawa" pisze aby statyczny kąt wypzredzenia zapłonu wynosił: dla silnika: 116C.076/56 oraz 115C.076/52 - 5° dla silnika: 116C.076/01 - 10° do 12° dla silnika: 115C.076/53 - 7° do 9° W tej samej książce jest rysunek, na którym na obudowie rozrządu jest tylko jeden znak (domyślam się że 0°) i że należy ustawić znak na kole pasowym...
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
Skoro ci pali z półobrotu i nie dopala na wysokich to masz zbyt późny zapłon, daj mu pięć sześć stopni wcześniej powinna być lepiej. Tak jak masz wyżej na słuch i na oko po prostu patrzysz jak przyspieszasz jak każdy diesel przy przyspieszaniu powinien lekko na czarno zakopcić po osiągnięciu swojej prędkości obrotowej spaliny masz mieć czyste jak nie...
Witam założyłem przepustnicę.Zrobiłem adaptację.Zapłon ustawiłem na słuch i oko.Obroty są w miarę stałe 640 obr/min.Nie wiem teraz czy dobrze jest.Silnik chodzi stabilnie.Przy zmianie kąta zapłonu aparatem obroty zmieniają się,ale nie są płynne.Jak ustawię na 800 obr/min to silnik chodzi nierówno,obroty falują i czasami silnik zgaśnie przy 800 obr/min.Czy...
Jeżeli mogę się wtrącić,to bez stroboskopu nie ustawisz zapłonu można na słuch a to trzeba mieć praktykę, gazu nie ustawisz jeżeli nie będzie prawidłowy zapłon i bardzo prawidłowa regulacja zaworów wtym wypadku czeka cię zakład naprawczy i strata pieniędzy,najlepiej pokazane było to w "USTERKA''wTVN. Powodzenia i pozdrowienia wiesławP
Witam, mam problem z moim fiatem 126p. Mianowicie, gdy ustawiam zapłon na znaki, tak jak powinien być oryginalnie, maluch w ogóle nie chce jechać, nie wkręca się na obroty i strzela z wydechu. A gdy ustawię zapłon ręcznie, kiedy zapalony jest silnik, tzw. na słuch, maluch ma moc, jeździ, pali ogromną ilość paliwa. I jest mu ciężko zapalić. Rozrusznik...
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
W celu usunięcia tych objawów zobiłem : - wyczyściłem świece, - ustawiłem zapłon na znaki na kole , oraz aparatem na słuch żeby obroty były w miarę wysokie ale żeby auto nie szarpało podczas przyspieszania, oraz żeby nie strzelał w wydech czyli moim zdaniem zapłon ustawiony mniej więcej dobrze , - zawory regulowałem 2x oraz zauważyłem na zaworach na...
Tak jest, ale co za problem. Ostatnio składałem Cummins i na fabrycznym ustawienia pracować prawidłowo nie chciał. Fakt że to taki Frankenstein złożony z dwóch. I ustawiłem na oko i słuch. Dokładnie ten sam system stożek bez klina.
Akurat lampa ma najwięcej sensu bo pokazuje jak realnie wychodzi zapłon. Słuch oczywiście też ale to bardziej już weryfikacja czy czasem jakiś mankament czy usterka nie pozwala go ustawić na fabryczne miejsca.
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Ustawisz na słuch, ale musisz mieć spore doświadczenie, po prostu ustawiasz tak, aby zapłon następował tuż przed granicą spalania detonacyjnego.
Dziendobry!!! ostatnio musiałem wymienić moduł zapłonu i teraz mam problem ze znalezieniem materialow na temat ustawiania zapłonu modułem, na razie ustawilem troche "na słuch", ale bez fachowej pomocy moj opel chodzi jak sieczkarnia.Prosze o pomoc
Jeździł, uszkodziła się kopułka ( palec wybił dziurkę ) Wymieniłem aparat ale był niesprawny, teraz dałem niby po regeneracji i chwile jeździł ale problem powrócił. Zapłon ustawiony na słuch, niezależnie od ustawienia problem pozostaje. Przy okazji kable wymieniłem i świece ( może jakiś kabel, świeca daje przebicia ? PS ktoś ma katalog jakie maja być...
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
nie da się ustawić bez lampy.Dawniej byli spece,że ustawiali na słuch,ale powymierali :( Ustawia się na 10 st.przed zz,obracając aparatem. Sterownik musi byc wprowadzony w tyb regulacji zapłonu
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Witam Wszelkie sposoby zawiodły więc pytam na forum. Wolne obroty są tylko jak śruba od mieszanki jest całkiem wkręcona. Przy wykręcaniu obroty spadają i w końcu silnik gaśnie. Gaźnik wymyty, przedmuchany, nowe uszczelki itp. Zapłon ustawiony na słuch i też raczej ok. Auto wchodzi na obroty i całkiem nieźle jedzie, tylko czuć niespalone paliwo. Czasami...
Jak mi jeden mechanik ustawił zapłon zgodnie z książką to silnik był zamulony na maksa,dopiero jak ustawiłem na słuch to silnik odzyskał wigor.Byłem u kilku gazowników i każdy twierdził że instalacja jest założona poprawnie.
To wszystko co się pisze to teoria. Zapłon ustawia się w stosunku do sondy lambda. Dlaczego uważasz, że w książkach źle piszą i że zapłon miałoby się ustawiać wg sondy ? Uważam, że na podstawie sygnału z sondy możesz sobie ew. ustawić tylko skład mieszanki zaś punkt zapłonu niewiele wpłynie na sygnał z niej. Sory ale myślę, że to na tej samej zasadzie...
W maluchu ciężko jest cokolwiek ustawić według instrukcji. Ja zawsze ustawiam na słuch. Z mojego doświadczenia wynika, że np. ustawienie zapłonu wg stroboskopu najczęściej przynosi rezultaty inne od zamierzonych. Jeżeli silnik się dławi przy dodawaniu gazu porusz aparatem aż będzie dobrze. Zechcesz ustawiać wolne obroty - pobaw się składem mieszanki....
cześć. Tez mam favoritkę z 91 na gazie i muszę powiedzieć ze kazda skoda to troszeczkę inna historia. moja najlepiej sprawuje się na swiecach NGK dobrane pod temperaturę silnika. Champiomn odpada(13litrów i czsem skoki obrotów). Spalanie max to 11l zimą/9latem, dodam ze zapłon ustawiony na słuch po wcześniejszej regulacji lpg na 12stopni(według książek...
witam mam problem ze swoim audi 1.9 kupiłem go jako uszkodzonego nie zpalał stanął w mieście i tyle wystarczyło żę ustawiłem zapłon na kopułce i silnik pracuje tylko jest problem ustawiam na słuch zapłon i na efekty i ustawiłem jak najlepiej można było ale czasem szczeli z rury dymi strasznie (uszczelniacze?) oleju nie bierze tak dużo ale po kupnie...
Witam. Mój problem polega na tym że zacząłem kiedyś zabawę z ustawianiem zapłonu na słuch w Audi 80 2.0 z 92 roku. Teraz załatwiłem sobie lampę stroboskopową i chciałbym zrobić to profesjonalnie. Proszę o instrukcję tzn. jaki ma być kąt wyprzedzenia i przy jakich obrotach należy go regulować. Oznaczenia silnika ABT wtrysk Monomatronic, aparat zapłonowy...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
ja wlasnie ustawiam na patyczek a dokladnie na dlugopis hehe... wiem ze sie da ale nie o to chodzi zeby ustawiac na sluch tylko zeby miec do tego przyrzad i chwila i ustawiony a w jawie podobno co kilka tysiecy sie zaplon przestawia sam wiec... :P
Dokładnie Pablo, zawir a w szczególności elektrody dobrze ustawione to podstawa. W mojej nie zbyt długiej przygodzie z palnikami olejowymi już sie tego nauczyłem i na słuch poznaje czy elektrody w moim thyssenie dobrze sie jarzą :D Tym razem moim eksperymentem było zmniejszenie szczelin w nacięciach zawirowywacza prawie do zera. Wiec większość powietrza...
przerwe ustaiw sie przy rozwartym na max styku. A zapłon mozna ustawic na słuch . Tzn krecisz silnikiem w prawo i słuchasz w którym miejscu jest takie charatkerystyczne cykniecie. Przy tym ukąłdzie to moze byc nawet minimalnie przed górna kreską na rozrządzie. A drut oporowy to ten od zasilania idzie z prawej strony cewki i idzie z tyłu silnika nak...
szukam od 2 dni na forach i wkoncu postanowilem zapytac o to na forum. Chodzi o kąt zapłonu jak go ustawić tak w domowych warunkach. Rok temu, wymienialem uszczelke pod glowica, zdejmowalem rozrzad i sie zmienil kat. Wtedy szukalem dlugo i znalazlem ustawienia, natomiast teraz po roku jazdy wydaje mi sie,ze jednak troche jest nie tak. Samochod tak przy...
Witam wszystkich: PROBLEM ROZWIĄZANY a wiec po kolei, posiadam vag 311.2 tym programem nie mogłem zrobić adaptacji przepustnicy, ponieważ wkradł się błąd, który był tak głęboko zapisany w ecu że vag 311.2 i program Bosha nie widział go, dopiero program TEXA, który jest typowym programem do tych silników, które są wyposażone w system Magneti Marelli,...
Jak zwykle o wszystkim decyduje przypadek. Najmniej kosztowną metodą jest ustawienie (jeden w prawo) FADER __ I__ ,(jeden w lewo) natomiast BALANCE __I __ Radio nie traci ustawień przy długim wyłączeniu zapłonu. Różnica prraktycznie nie wyczówalna chyba że ktoś posiada "słuch doskonały".
Czarne(okopcone)świece, to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za bogata)ale również źle ustawiony zapłon. A czy przypadkiem silnik nie spala Ci sporo oleju? Silnik oleju nie bierze.Zapłon był ustawiany na tzw. słuch. Jeśli jest to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za...
Kolego można go ustawić na słuch jak gażnik. można też za pomocą miernika. zakładam, że układ jest sprawny, podciśnienia i odma są szczelne i nie próbowałeś "regulować" przepustnicy. Do wtyczki z przepływki wpinasz sie miernikiem na 3 pin i mase z silnika. po włączeniu zapłonu powinieneś mieć napięcie 0,4 V. Na wolnych obrotach, tj. 920obr/min +-30...
zapłon słuch protetyk słuch szkodliwy słuch
elm327 kasować błąd domofon prestige philips obudowa
zawór podciśnieniowy paliwa zawór podciśnieniowy paliwa
Wybór domofonu do budynku wielorodzinnego: cyfrowy czy IP? Książki serwisowe i poradniki dla Peugeot 106