Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika.
Niekoniecznie choć upewnisz się co do usterki. Ten typ alternator jest trudny w naprawie jeśli nigdy tego nie robiłeś. Kup używany.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Na 31 stronie jest opis.
kolego Zdejmujesz pasek, odpalasz auto i masz wstępnie wyeliminowaną usterkę alternatora
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Również poszukuję, choćby opisu bezpieczników :< Jeżeli potrzeba, to sam zrobiłem schemat do tylnej klapy i alternatora, bo takie usterki naprawiałem i chciałem mieć opis na przyszłość.
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać...
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. A jeśli chodzi o ładowanie, to...
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
Dziękuję za zainteresowanie. Uszkodzony jednak przełącznik DNR. Po jego wymianie biegi wróciły. Problem nie był związany z usterką alternatora i jego wymianą. Zbiegły się w czasie te usterki.
Już mam przerobioną instalację, wszystko działa, ładowało prawidłowo do czasu usterki alternatora. Lampka jest tam sterowana z alternatora.
Dziwna usterka, choć ten spadek napięcia jest dziwny, jednak sugeruje to usterkę alternatora lub może napinacz paska - mimo że klima go mocnej obciąża.
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Takiego jeszcze nie robiłem. Oznaczenie TG12C077 produkcja Valeo (Francja). Sterowanie COM, czyli zapewnie właśnie protokołem LIN.
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
Typowy objaw usterki alternatora. Podładuj akumulator i będziesz miał szansę podjechać (10-20)km do elektromechanika.
witam przerabiałem citroen c4 1.6hdi z systemem start stop z alternatora 180A valeo lądowanie było na poziomie oczywiście nie odpalał świeciła sie jakaś lampka na żółto w przełączniku od tego usterki : alternator dwukierunkowy usterka reg. napięcia alternator odwracalny nieudane ponowne uruchomienie silnika alter. został wymieniony na inny kupiony używany...
Lolek, jeszcze raz-może nie być ładowania, a wspomaganie będzie działać, zalezy od rodzaju usterki alternatora. Poza tym propozycja wyszukania usterki w masowaniu silnika/nadwozia miernikiem to chyba jakiś makabryczny żart.
Nie rozumiem jednej rzeczy skoro alternator był sprawdzany i jest sprawny to nie wiem po co ciągle w nim szukasz usterki. Następnie alternator którego numer pokazujesz występuje z regulatorem zewnętrznym natomiast schemat przedstawia alternator z regulatorem ,więc jaką masz wersję, po drugie jeżeli alternator nie może się wzbudzić pewnie masz żarówkę...
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Jeżeli znajdziesz usterkę w alternatorze , to jest szansa ,że regulator jest sprawny.
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
To co masz na nakrętkę to do akumulatora, a na wsuwkę to do lampki. (temat postu bardziej pasuje do Usterki Samochody)
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Witam ze względu na brak pewnej diagnozy usterki wymieniłem cały alternator na używany koszt 120zł i problem usterki zniknoł oraz mam zapasowy alternator .
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Z praktyki wynika że lepiej aby padło coś całkowicie wtedy wiesz konkretnie co sie działo. Aby tylko blisko komina ....aby sie za daleko nie ciągać. Jak będzie wyjęty lepiej zmienić mostek bo i tak padnie regulator oryginalny i koło.Wyeliminujesz najczęstsze usterki. Albo sadzić mu o końca.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Znaczy się diody... Cholera nie wymienię tego teraz. Właśnie wyjąłem regulator i zauważyłem, że ma nadtopiony plastik. Coś się w środku zagotowało. Czy wymiana samego regulatora może pomóc? Tak czy siak muszę go kupić ale się zastanwiam czy jeśli go zamontuję to nie rozwali go od razu z powodu innej usterki alternatora.
Jak ma alternatorze masz ponizej 14v a kontrolka gasnie to alternator do wyjecia
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
Tam może być dynamiczna kontrola napiecia. Zmierz również napiecie bezpośrednio na alternatorze w samochodzie. Zapalało lampke na desce ? Nie, nie zapalało, wszystko było normalnie, tylko kilkukrotnie rozładował się aku, i to zmusiło do poszukiwań usterki.
To że przeładowywał na gorąco to mogli stwierdzić. Pytanie tylko czy właściwie określili miejsce usterki. Podaj typ alternatora.
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Ogólnie, jeśli nie ma się pewności, co się robi, i w dodatku czy będzie to bezpieczne zarówno dla ludzi w otoczeniu (no i elektroniki), to wzywamy pomoc assistance albo wieziemy pojazd do mechanika. O ile w pojazdach do powiedzmy 1992 roku pewne "durne" pomysły przechodziły łącznie z odpalaniem bez akumulatora w dawcy, to im nowsze, tym więcej szkód...
Witam, mam pytanie czy wie ktoś co może być przyczyną takiej awarii: Podczas jazdy zapala się kontrolka poduszki powietrznej, auto słabnie, zapala się następnie kontrolka czerwone kółko z "!" w środku po czym auto gaśnie. Uruchomić się nie da ponieważ akumulator jest rozładowany. Gdzie szukać przyczyny usterki alternator? masa?(jeśli tak to gdzie jej...
Witajcie, mam golfa 4 1.4benz, ostatnio miałem problem z rozruchem. Okazało się, że akumulator był nienaładowany, co było efektem uszkodzonego alternatora. W zeszły piątek kupiłem na szrocie inny, zamontowano mi go, napięcie wskazywało, że ten jest sprawny. Dziś jednak bateria ponownie okazała się być rozładowana, alternator nie ładuje. Kontrolka za...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
szczerze mówiąc nie mam doświadczenia jeśli chodzi o Polo okulara ale myślenie podpowiada mi że usterki trzeba szukać w alternatorze i jego regulatorze napięcia
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Palenie się kilku lampek włącznie z ładowaniem jeśli nic nie jest włączone, czyli światła i inne rzeczy których włączenie sygnalizowane jest kontrolką na desce rozdzielczej, wcale nie musi być sprawą usterki alternatora. Na początek sprawdzaj ładowanie. Do kontrolki ładowania podczas pracy poprawnie działającego alternatora biegnie drugi plus i dlatego...
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Napisałem że brak +12 na G1 Skąd ten przewód idzie do ECU? Wiesz może? A rok produkcji to ten sprzęt jakiś ma?
Witam, moje auto dzisiejszą noc przespało (sieć się uśpiła i akumulator się nie rozładował), mam nadzieję że tak zostanie. Przyczyną usterki był alternator który puszczał lewy prąd dokładnie po zgaszeniu auta alternator dawał 0,63 Volta i przez to auto nie szło spać. Dziękuję Wszystkim za pomoc.
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki.
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
Nie ma usterki w alternatorze, jest ukikłany przewód łaczący alternator z silnikiem. Jest on mocowany za pośrednictwem simmerbloków, a więc odizolowany od silnika, ten przewód go masuje.
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Pewnie brak masy na silniku. po odpaleniu, możesz mieć kolejne usterki, np rozwalony alternator.
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł świateł? Pozdrawiam Ambroży.
Co się czepiliscie tego alternatora? Przeciesz ewidentni usterka jest gdzieś w przewodach. Alternator bym zostawił na sam koniec bo byc może ładowanie wroci do normy jak naprawi główna usterkę.
Witam! w lagunie II z lat 2001-2002 to częsta usterka, alternator i ładownie jest ok problem jest z licznikiem pokazuje błędny komunikat, jak następnym razem zaświeci ci się ten komunikat to uderz ręką w deskę nad licznikiem :) na pewno zgaśnie :) musisz przylutować parę połączeń w liczniku bo nie łączą, tu masz wiecej info i manual : http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
W zasadzie podchodząc do samochodu w którym są kłopoty z ładowaniem ( objawy podobne do twoich ) zaczynam od sprawdzenia paska, następnie organoleptycznie połączenia elektryczne głównie akumulator, alternator, rozrusznik i przewód "masy silnika". Jeżeli nie znajdę jakiejś usterki pozostaje demontaż alternatora i tam szukanie usterki. Chociaż przy aktualnych...
coś z alternatorem, sprawdź ładowanie
Witam, Citroen C3 II 2016 r. Problem z ładowaniem. Jakaś banalna sprawa, alternator nie ładuje, gdy odpalam silnik, ale jeżeli odłączę kabelek wzbudzania alternatora, na którym jest cały czas około 12V, to następuje lekkie zerwanie silnika i alternator zaczyna normalnie ładować. Jak ten kabelek znów podłączę, to następuje uśpienie alternatora. Gdzie...
aku jest ok zostało mi to uzwojenie ale międy sobą niema zwarcia.
Koledzy miałem też kilkudniowy problem z kontrolką ABS-u oraz poduszek w moim Passacie ( 1,9 tdi B-4 ), które podczas jazdy zapaliły się. Faktem jest, że w tym , czasie ABS nie działał, ale hamulec był sprawny. Ustaliłem, że winę za ten stan rzeczy ponosił alternator, który stopniowo przestawał ładować ( urwał się kabelek od stacyjki, zasilający alternator...
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo. Odpalić na pewno odpali. Nie będzie przebiegu na zegarach i chyba będzie usterka alternatora, ale tego nie jestem pewien. Zakładam, że ten samochód ma jakieś usterki skoro autor chce odczytać błędy :D Ale to też nie jest pewne :D
Czy ten mój pomiar (miałem ustawiony pomiar napięcia stałego na mierniku) wyklucza niesprawność po stronie alternatora i szukać tylko w obrotomierzu usterki??
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Tutaj alternator nie jest przyczyną. Masz usterkę w układzie paliwowym
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Jeszcze jedno zobacz, czy nie drgania są powodem Twojej usterki. Kiedyś tak wyłapałem usterkę elektryczną, podobne objawy, też podejrzewałem alternator. Pojechałem na stację kontroli i przy teście amortyzatorów, na wyłączonym silniku usterka się pojawiła. Pozostało namierzyć uszkodzony pin w kostce.
Przyczyną usterki było sprzęgło alternatora. Ciekawostką jest fakt że nie było słychać żadnych dzwięków.
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
Chciałbym sprawdzać usterki np. alternatora , instalacji itp. i słyszałem że takim. Elm 327 można spalić komputer pokładowy nie wiem czy to prawda.
Najprawdopodobniej w czasie naprawy alternatora usunięto też inną usterkę związaną z zasilaniem/masą. Życzymy bezawaryjnej eksploatacji auta.
Widocznie lubisz grzebać przy aucie . W alternatorze są jeszcze inne elementy . Poczytaj http://autokult.pl/623,alternator-budowa... .
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
Kol. podpinałeś pod diagnoskop bo to jest nowsze autko. Raczej trzeba się zlokalizować z usterką.
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
P0a1a - Signal from the piloted alternator (BSS line): Value received incorrect. Jeśli w waszym francuzie wystąpi taki błąd i wykluczycie awarię alternatora i jego kabla (sygnał BSS / LIN) to usterką będzie moduł akumulatora mimo błędnego opisu kodu P01a1. https://obrazki.elektroda.pl/1444876100_... Uwaga, w przypadku usterki alternatora...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
w tych modelach miganie kontrolki oleju jest spowodowane albo brakiem ciśnienia lub usterką alternatora sprawdz szczotki i styki złącza w alternatorze
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
Zbadaj miernikiem, czy w ciągniku nie masz "złodzieja" prądu. Podejrzewam usterkę alternatora, więc do przeglądu każda dioda, regulator i złącza, czy nie są "zielone" tj. zaśniedziałe.
Przede wszystkim powinieneś zacząć swój pierwszy post od tego jaki masz alternator i co chcesz z nim zrobić, bo jest wiele typów alternatorów i różne są konstrukcje, tylko zasada działania ta sama.
Przecież napisał że prowadził bezpośrednio przewody od altka do aku, więc wszelkie usterki w połączeniach alternator- bateria eliminujemy!
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Dzisiaj postaram się jeszcze tam pogrzebać - stąd moje kolejne pytanie: czy jest możliwość tak spiąć instalację aby definitywnie potwierdzić/wykluczyć usterkę alternatora? Czy da się jakoś sprawdzić przepływ prądu przez alternator bez wymontowywania go z silnika?
Wygląda na to, że nie powinieneś naprawiać sam tej usterki. Pozdrawiam.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
typowe usterki alternatorów synchronizacja alternatorów schematy alternatorów
licznik energia elektryczny odczyt migomat pryska odblokowac zablokowany telefon
arcam avr300 kalibracja hydrostatu
Zasilacz transformatorowy 12V 20A do KF: projektowanie i alternatywy New Holland TS135A – która cewka odpowiada za włączenie wałka WOM, numery części, lokalizacja