Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego. Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie...
Witam. Tak jest to VP44 Może trochę dziwnie większy jest sterownik ale to jest trochę starsza jej wersja, dłuższa i zakrywa mechaniczny zawór regulacji ciśnienia paliwa. Po usterkach, najprawdopodobniej masz przegrzany sterownik.
auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? Poniżej wklejam obrazki...
Usterka typowo mechaniczna, więc przenoszę do odpowiedniego działu i proszę autora o zapoznanie się ze strukturą i regulaminem forum.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
MID 128 PID 94 Ciśnienie zasilania paliwem FMI 7 Zbyt niskie ciśnienie. Zatkany filtr paliwa. Obecność powietrza w układzie paliwowym lub wycieki z tego układu. Zbyt niskie ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego. Zużyta pompa paliwa. Usterka mechaniczna czujnika. Wygenerowanie kodu usterki. Polecenie zapalenia żółtej lampki. Zapalenie się żółtej lampki....
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
Dzień dobry, Kilka dni temu gdy wracałem z pracy po przejechaniu około 20 km nagle spadla moc silnika ,obrotościomierz spadl do 0 ,i zaświeciła sie kontrolka check engine(silniczek z piosunem). Jeżdżąc caly tydzien do pracy zauważyłem ze gdy zapalała mi sie ikonka check engine prawie 2x zwiekszało sie zużycie paliwa. Po sprawdzeniu Tech2 wyskoczył błąd...
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Jeśli błąd stały pompy i silnik kuleje to pompa elektrycznie bądź mechanicznie uszkodzona, jeśli błąd nieaktywny może być powietrze w układzie paliwa.
Niee! Robisz wszystko od tyłu. Usterki w tego typu układach Delphi powinny być już znane praktycznie w każdym lepszym zakładzie elektromechanicznym lub mechanicznym. Już przy pierwszym kontakcie z mechanikiem powinien zaproponować Ci demontaż baku i sprawdzenie czy nie ma opiłków, a bardziej profesjonalne podejście demontaż i sprawdzenie pompy. Nie...
Jak nie podaje wogule paliwa to szukał bym usterki mechanicznej pompy.Zawsze coś musi dawać , bez elektroniki nie wytworzy ciśnienia.
Przy potencjometrze poziomu paliwa. Jest w baku i wydaje mi się że mogłeś go np szturchnąć wężem czy coś w tym styl. wyciągną bym i pomierzył oporność w kilku położeniach. Ten potencjometr to przy pływaku jest? Bo ruszałem delikatnie pływakiem jak pompa była na zew. i nic ani drgnie.... Dodano po 1 Właśnie o to chodzi że wskazówka ani drgnie,to bardziej...
Witam serdecznie. Problem polega na małej mocy silnika. Silnik powinien mieć 115 koni mechanicznych i 280nm. Niestety po sprawdzeniu na dwóch niezależnych hamowniach rozwija 84 konie i 220nm. Komputer nie wykazuje żadnych błędów a auto ledwo jedzie. Tzn czuć że brakuje mu werwy. Wyprzedzanie to koszmar. Niczym cinquecento... Diagnostyka: Wymiana filtra...
no nie wiem czy dobrze w temacie opisałem ale sprawa jest dziwna ... silnik DI (nie DCI) 2002 z osprzętem Denso na wyjściu z głowicy jest jak na moje oko powrót ale o dziwo fabrycznie jest ono połączone z głównym przewodem zasilającym pompę (rozgałęzienie grubszego metalowego przewodu w kierunku pompy) w takim układzie silnik zapala na kilka sekund...
Witam. Auto jak w temacie, silnik CAXC. Wywala dwa błędy, P0016 - brak synchronizacji rozrządu i drugi P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). W parametrach ciśnienie paliwa na biegu jałowym około 140bar, maleje jak zwiększam obroty. Do tego pompa wysokiego ciśnienia wydaje dziwny pisk, ale tylko gdy właśnie ciśnienie wzrośnie do maksymalnego....
Posiadam auto Daewoo Espero 1500cm3 z roku 1997. Auto jeździ na benzynie i LPG. Od kilku dni pojawił się taki problem że po odpaleniu silnika palą się cały czas boczne kierunkowskazy i silnik źle pracuje na benzynie, przy dodaniu gazu przerywa i nie chce wchodzić na obroty (gdy się uda zwiększyć obroty do 2000 to przełączy się na LPG) natomiast pracuje...
zaworek sprawny nawet na krótko dawałem napięcie a jak sterownik będzie uszkodzony to czy pompa będzie zaciągała paliwo ale nie zapali czy jeżeli pompa nie ciągnie to jest usterka mechaniczna nie elektryczna był podpięty komputer ale nic nie stwierdzono
Jak się domyślam to ty nie masz gaźnika a układ wtryskowy , a to co nazywasz gaźnikiem to gardziel . Powinieneś sprawdzić ciśnienie w magistrali zasilającej paliwa . Jest to bardzo proste , Należy poszukać wtryskiwaczy , Na jednym końcu jest przewód zasilania na drugim powrót nadmiaru paliwa do baku . Powrót paliwa można rozpoznać po tym ze przed przewodem...
Zawór jest z boku pompy na przelewie,jest opcja w innej usterce,spr przelewy. przelewy są ok wszystko już sprawdziłem zostaje chyba tylko ta nieszczęsna pompa Dodano po 4 Zawór jest z boku pompy na przelewie,jest opcja w innej usterce,spr przelewy. przelewy są ok wszystko już sprawdziłem zostaje chyba tylko ta nieszczęsna pompa wpinałem nawet przeżroczyste...
Witam. Salomon z tej strony. Prosze o uwage. Rozumiem administratora za moje lekko wulgarne i nie zwiezle napisanie posta. Przepraszam. Prosze o wyrozumialosc, napisze szczegolowo jeszcze raz. Wszystko w kontekscie problemu, z gory dziekuje. Auto. Audi A4 B5 99 rok, 1,9 TDi 90 koni mechanicznych. A wiec wszystko w kontekscie problemu. Autko sprawne...
Skoro pompa chodzi na krótko to ja bym wymienił filtr paliwa bo stary filtr może się rozlecieć wewnętrznie i się zatyka, ja preferuje zacząć tak, pompe masz zamontowaną w baku odkręcasz wąż paliwa przy deklu od baku szmatą zastaw węża żeby nie pochlapało tapicerki i załącz zapłon lub zakręć rozrusznikiem, jak poleci paliwo to problem będzie zatkany...
Witam, autko jeździło super, nie było żadnych objawów, pojechałem do sklepu, i po 2 godzinach postoju, już nie odpaliło, kolega podczepił komputer, i nie wywaliło żadnego błędu, wiec postanowiłem sam zobaczyć, wyjąłem przewód zasilający do pompy cr i pompka paliwa w zbiorniku, ok, paliwo pięknie leje, zobaczyłem że jak kręcę to paliwo nie idzie na wtryski...
Witam. Postanowilem nie tworzyc nowego tematu gdyz ten jak mi sie wydaje bedzie pasowal. Pisalem wczesniej [url=]w innym temacie ze mialem problem z zaworkiem N109 montowanym na pompie wtryskowej. Wymienilem ten zaworek i bylo dobrze do czasu jak silnik sie nagrzal do 90'C Teraz objaw jest znowu taki sam, czyli silnik sam przygazowuje przy odpalaniu,...
witam serdecznie, czy jest ktos w stanie udzielic jakiejs wskazowki co jeszcze nalezy zrobic, gdzie szukac usterki w wyzej wymienionym aucie, pewnego wieczora w drodze do pracy auto po prostu zgaslo, sprzwdzilem bezpieczniki, rozrzad, przewody paliwowe, okazalo sie ze nie podaje paliwa na wtryski. wyglada na to ze paliwo doczhodzi do pompy wtryskowej,...
Witam Ostatnimi czasy w moim samochodzie zaczęło przybywać oleju. Wizyty u dwóch Mechaników i sprawdzanie usterek mechanicznych nie przyniosło rezultatu, wszystko wydaje się być ok. Jedyną dziwna rzeczą jest pracująca pompa paliwa po wyłączeniu zapłonu. Pracuje ona 4 razy bez względu czy samochód był uruchomiony czy tylko przekręcony kluczyk. Praca...
Zapomnij, ten układ przy sprawnej mechanice, pracuje nawet bez sterownika. Jeśli wtryskiwacze nie podają paliwa to: -za niskie ciśnienie paliwa, -zapchany filtr, -zapieczone wtryskiwacze. Włącz pompę paliwa, wyjmij wtryskiwacz, uchyl dłonią klapę spiętrzającą. Jeśli paliwo się nie pokarze, masz usterkę mechaniczną.
Pompa VP44 to 2w1, ma zintegrowaną pompkę łopatkową niskiego ciśnienia, w baku jest tylko smok i sitko(czyste), filtr paliwa na "wstępie" wymieniony na nowy. Niskie ciśnienie w korpusie pompy utrzymuje się na poziomie około 18bar(pomiędzy powrotem a dławikiem). Możliwe aby mechanicznie "padła" z dnia na dzień?
Witam! Tak jak w temacie Leon 2010r. silnik CAXC Wywala błąd P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). Po podpięciu pod kompa ciśnienie na biegu jałowym 130-140 bar. Po dodaniu gazu i przekroczeniu 1000 obrotów ciśnienie natychmiast spada poniżej 110 i pompa przestaje piszczeć. Wymieniłem już 2 pompy 2 nastawniki pompy(tulejka, szkalnak)...
Cały czas walczę. Błąd cały czas ten sam: mid 128 psid 96 fmi 1 Prośba od fachowców o pomoc w odkryciu anomalii. Na przelewie z wtrysków wylatuje za dużo paliwa ok. 250 ml na jałowym, ale wtryski na stole działają dosłownie idealne. Obsady nie ciekną. Zawór przelewowy na szynie jak jest ok to sobie tak psiuka, ale jak auto wejdzie w tryb awaryjny to...
Na listwie wtryskowej masz regulator ciśnienia paliwa, odłącz wężyk powrotny paliwa idący od niego do zbiornika i wsadź do jakiejś butelki, próbuj odpalić, jak paliwo leci z regulatora, to jego ciśnienie jest właściwe (raczej na pewno, tak nie wykluczysz usterki mechanicznej regulatora, która zdarza się niezmiernie rzadko )
Jeżeli cytujesz, cytuj dokładnie tzn w całości. Zauważyłeś może znak zapytania na końcu tego zdania. Autor też napisał gdy go zgasiłem samochód kręci ale nie odpala Czyli sam nie zgasł. Co do Twojej wypowiedzi n.t. czytania for to podejrzewam że mam więcej lat praktyki w naprawach układów paliwowych i elektrycznych, oraz usterek mechanicznych w samochodach...
Niestety, ziścił się najgorszy, możliwy scenariusz. Usterka jest typowo "mechaniczna". Po zdemontowaniu pompy wysokiego ciśnienia i oddaniu jej do specjalistycznego serwisu, okazało się, że pompa nie miała prawa działać i wymaga regeneracji. Z uwagi na ślady usterek w pompie, konieczne jest też zdemontowanie i zregenerowanie wtryskiwaczy (możliwa obecność...
przede wszystkim niech kolega napisze wiecej detali na temat samochodu. za pomoca Easy rzeczywiscie mozna zalozyc kaganiec, ale tylko w nowych typach z cammon rail. jezeli tam jest standartowa pompa i mechaniczne wtryski , to nie ma takiej opcji.trzeba szukac usterki gdzie indziej.
Po patrzcie jak macie zrobiony przelew w fiacie 1,2 mpi -z baku do listwy wtryskowej idzie tylko jeden przewód,powrotu z listwy nie ma, zawór przelewowy znajduje sie koszu pompy wewnątrz baku Czyli paliwo nie krąży i w rzeczywistości nie chłodzi wtrysków Jeśli jest wszystko sprawne to ciśnienie ma listwie jest jeszcze następnego dnia tak więc to nie...
ppid 270 fmi 9 stężenie nox w gazach spalinowych nieprawidłowa prędkość aktualizacji. psid 42 fmi 14 przerwane dozowanie adblue instrukcje specjalne. psid 46 fmi 2brak kontroli tlenków azotu dane nieprawidłowe lub niestałe. psid 115 fmi1 pusty zbiornik adblue dane poniżej zakresu roboczego. pid 84 fmi 9 predkość pojazdu nieprawidłowa aktualizacja ,...
to wyglada na uszkodzona przeplywke - ale sam moiwles ze sprawdzales , pozatym jak w wiekszosci aut z tego okresu opdiecie przeplywki powinno pozwolic na normalna jazde z lekko zwiekszonym zuzyciem paliwa i lekko zmniejszona moca - wrecz nie odczuwalnie. Dodac chcialbym , ze auto jak najbardziej potrafi sie tak zachowywac przy uszkodzonej przeplywce...
Witam, VW Passat B6 1.8 TSI BZB 2009r. Samochód gaśnie na rozgrzanym silniku, wymieniana była pompa na głowicy (na używaną) był błąd P3044, teraz samochód gaśnie i wywala P3043 usterka mechaniczna pompy paliwa w zbiorniku. Co powoduje taką anomalie: pompa czy moduł pompy (bezpośrednio przy pompie). ?
Witam. Audo tiguan 2016 rok silnik 2.0 tdi 150 km kod silnik DFGA. Błąd p304300 - pompa paliwa usterka mechaniczna. Po skasowaniu od razu wskakuje z powrotem. Po jeździe łapie błędy jeszcze niskiego ciśnienia w rampie wysokiego ciśnienia. Błędy takie jak -p008700,p308d00. Auto brak mocy . Wtyczki, połączenia,instalacja,filtr paliwa - sprwdzone . Wygląda...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
Witam. Mam problem z Polonezem z 99roku na wielopunktowym wtrysku Boscha. Jest w nim zamontowana instalacja gazowa, która działa bez większych problemów. Już wcześniej mialem z nim klopoty, ale zawsze jakoś sobie radzilem, bo byly to usterki natury mechanicznej. Teraz Poldek mnie zagiął. Nie mam pojęcia co mu się stało, więc sądzę, że to coś z elektroniką,...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
To jest ciężka usterka do zlokalizowania, wszystko wskazuje na scv ale to jednak nie to, ja obstawiam na syf w pompie. Mam w swojej maździe 5 ten sam przypadek ale od czasu wymiany filtra paliwa plus dołożenia dodatkowego małego papierowego na zasilaniu bezpośrednio przy pompie awaria ustała ale na jak długo tego nie wiem, w sumie też zrobiło się cieplej...
Jadąc ulicą nagle silnik zgasł i musiałem doturlać się na luzie do zatoczki gdzie zostałem :) Seicento 1.1 spi z gazem. To co sprawdziłem: benzyna, wtrysk, iskra, immo, pompa paliwa. huku żadnego nie było więc raczej pomijam usterkę typowo mechaniczną we wnętrzu silnika. Jakieś pomysły?
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
No i jestem szczęśliwym posiadaczem naprawionego samochodu :) Więc tak Po pierwsze - wykaz usterek poprawionych przez serwis: 1 źle ustawiony rozrząd - poprawka mechaniczna 2 zły kąt wtrysku - zmieniony mechanicznie (ustawienie pompy) 3 zła dawka paliwa - poprawka elektroniczna komentarz 1 - potwierdzam - pamiętam jak kupiłem samochód i zmieniałem rozrząd...
Najlepiej podpiąć się gdy straci moc i wtedy czytać błędy. Warto poobserwować wszystkie parametry pracy silnika a zwłaszcza kąt wtrysku i dawkę a co do sterowników to zazwyczaj padają gdy w pompie występuje usterka mechaniczna. Oczywiście podstawową sprawą jest szczelność (sprawność) układu zasilania pompy w paliwo. A kiedy silnik ma głośną lub cichą...
Jak śmierdzą jajami to kat właśnie ma szach i mat. Wytopisz kata w zasadzie juz to zrobiłeś. Jestem na 1000% przekonany, że błądzisz. Regulator jest albo w koszu pompy i wtedy masz 2 przewody ze zbiornika tj zasilanie i evap albo regulator masz na listwie i wtedy masz 3 przewody, zasilanie, powrot, evap. Amen. Wtryski mogą lac na 2 sposoby, sa uszkodzone...
Jeśli ciśnienie na tłokach jest prawidłowe,przy zimnym i ciepłym silniku a auto nie chce zapalić,oczywiście nie ma zapisanych żadnych błędów,to podłączyć Tester pomp wtryskowych i prubować odpalić silnik. Często tak jest że zimny zapala a ciepły nie.Usterka leży po stronie pompy wtryskowej.Zużyta mechanicznie pompa.Trzeba zwiększyć dawkę paliwa na ciepłym...
No właśnie martwi mnie trochę to, wymianiłem uszczelnienie pokrywy i świec. Silnik czyściutki i nie usyfiony czyli jeździł na dobrym oleju. Ale zastanawiam się czy syntetyk nie wypłucze za bardzo skoro jeżdze na półsyntetyku i na takim prawdopodobnie cały czas jeździł (10w40 Mobil). Problem jest dalej. Jak przyśpieszam i odejme gazu to szarpnie samochodem....
Witam. Jak już kolega wcześniej napisał kąt wtrysku reguluje się mechanicznie na pompie a sprawdza go VAG . Należy zagrzać silnik do temperatury pow 80stopni Sprawdzamy Vag 01 silnik 02 usterk 05 kasujemy usterki 04 basis seting 000 pozycja druga przedział od 40 - 60 w zależności od temperatury paliwa w pozycj 9 Pozdrawiam
Skoro nie odpalił na plaku to i wymiana filtra paliwa nie pomoże, usterka typowo mechaniczna. Do sprawdzenia rozrząd, i koło na wale korbowym (czy się nie kiwa) jeśli tutaj nic nie da to pomiar kompresji lub zdjęcie głowicy. To wgl jest a pompie wtryskowej czy na pompowtrysku? W którym miejscu w dolocie pryskałeś plakiem- pytam bo nie wiem czy masz...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Pójdę boso wybacz mi jeżeli miałeś coś innego na myśli pisząc: "Mondeo 1 miały pneumatyczne silowniki, natomiast nie spotkałem z silownikiem mechanicznym." a ja bez namysłu przyjąłem, że masz na myśli CZ sterownay pneumatycznie (pompa, siłowniki ciśnieniowe, etc.) Dalej też piszesz, że: "Każdy z nich miał sterownik pod schowkiem." Skoro tak to widocznie...
Hola hola.Jedyny test wtryskiwaczy jaki jest rekomendowany przez Cummins to jest test przelewu na gorącym silniku.Jakakolwiek procedura diagnozy wtryskiwaczy nie zakłada testu drogowego z użyciem komputera! Diagnoza komputerem bez testu wtryskiwaczy w ECS-DC3/4/5 nie pokazuje usterki wtryskiwacza bezpośrednio( za wyjątkiem tępego zwarcia w cewce lub...
Witam, na wstępie zaznaczę, iż przewertowałem wszystkie tematy związne z moim problemem i rozwiązania nie znalazłem. Auto zachowuje się typowo do opisywanych sytuacji przez innych, mianowicie odpala bez problemu (od kopa) po pewnym czasie wyskakują pomarańczowe kontrolki serwis i "spiralka" auto traci moc, jakby odcinało turbine, po chwili jak auto...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
(-) Odkrecilem doplyw do wtrysku z listwy i okazuje sie ze pompa nie podaje ropy na listwe common rail. Sprawdzony regulator cisnienia. Wiazki do kotek oraz prady ok. Dodam ze pompa continentala numer PSA 9672605380. Zorientuj się dokładnie, jaki system wtryskowy rezyduje w Twoim silniku, to po pierwsze. Jest to bardzo ważne z uwagi na to, że podczas...
Witam wszystkich .Mam Mastera 2.5dci 2007r 100ps pół roku temu zaczął zapalać kontrolkę świec żarowych i servisową żółtą (silnik słabnie tryb servisowy) Na początku zdarzało się to raz w miesiącu ,wystarczyło zresetować kluczykiem i jechał dalej .Po jakimś czasie coraz częściej i częściej aż nie dało się jeździć (kontrolka czerwona i stop silnik gaśnie)...
Możesz powiedzieć dlaczego ewidentnie pompa? No właśnie z tą pompą to trochę nie chce mi się wierzyć ale na to wychodzi. Usterka elektroniczna sama się nie naprawi : chyba że zimne luty i wtedy działa kiedy chce. Pompa zdychająca mechanicznie zazwyczaj jakoś chodzi jak się odpali z plaka : tu nie chciał w cale gadać. Jednak brak błędów w ECU skłania...
Witam, zakupiłem Opla Astrę 2.0DTL z 1999r. Przyjechałem do domu i chciałem zrobić jej przegląd. Rozebrałem kolektor dolotowy, wyczyściłem cały nagar, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia. Auto odpaliło ale pracuje tak jakby na 3 gary. Tylko co może być powodem takiego działania jak przed czyszczeniem było wszystko ok? Strasznie dymi i nie...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Witam :) Mam problem z tym autem. Oznaczenie silnika JN, 1,8 - mechaniczny wtrysk wielopunktowy z osprzetem Bosch'a KE-Jetronic. Zaczelo sie od uszkodzenia pompy paliwa znajdujacej sie w baku (przestala pracowac). Po jej rozebraniu okazalo sie, ze skorodowal i dostal przerwe jeden z przewodow zasilajacych szczotke silniczka (widoczny jakis jasnozielony...
Dziękuję za podpowiedzi , powiem szczerze - iż takie niespodzianki z dnia na dzień gdzie wszystko pracowało poprawnie - są dziwne i trudne czasem do usunięcia. W odpowiedzi na sugestie: - 1/2 zbiornika paliwa , tankowane zawsze na jednej stacji paliw - przejrzałem linki podane nt. rozruchu silnika - podobne dotyczące rozruchu jednak jakoś od mojego...
Witam. Mam następujący problem z Aprilia sr 50 Gites. skuter posiada słynnego ditecha... Zatem opiszę nurtujący mnie problem. Otóż motorek jezdził nienagannie gdy pewnego razu zaczęło coś go "boleć" i było już z nim coraz to gorzej. Po długich poszukiwaniach okazało się że padł komputer w motorku. Komputer został wymieniony na używany ( tamten nie diagnozował...
Czy jesli cos by bylo z wtryskami nie tak to w czasie jazdy auto zachowywalo by sie dziwnie (spadek mocy,dym z wydechu lub inne objawy)? Bo muj nissan jesli odpali ,to w trasie zachowuje sie bez zarzutow. Moja "kijanka" też w trasie zachowywała się bez zarzutów. A mimo to trzeba było wymienić trzy zaworki sterujące oprócz jednego we wtryskach i umyć...
Wtryski nie są w złym stanie. Pod tym Duże korekcje na minusie oznaczają iż dany cylinder jest mocniejszy od innych i komputer samochodu stara się podawać jak najmniej paliwa. Idealne korekcje oscylują około 0. Natomiast jeśli przekraczają +-2.8mg, powinniśmy zająć się problemem od strony mechanicznej, czyli sprawdzenie wydajności układu paliwowego,...
Golf v 1.6 102 km lpg . Przy uruchamianiu auta auto złapie zgaśnie nie chce się wkręcić na obroty. Po malej przegazówce wkręci się na obroty przy okazji prychnie,strzeli. Na lpg chodzi normalnie. Ciśnienie paliwa na zgaszonym silniku na listwie 3 bar przy odpalonym 3,5 Jeśli to dzieje się rano to: Po pierwsze plak w rękę i psikanie w okolicy kolektora...
Witam. Jestem posiadaczem ciągnika MTZ Belarus 952 Euro 3 z 2010r. przebieg ok. 2000 godzin W ubiegłe lato zaistniał następujący problem otóż pewnego dnia ciągnik zaczął dymić na szaro jak lokomotywa, pracować nierówno. Po diagnozie ustaliłem że winne są "lejące" wtryskiwacze. Instalacja paliwowa w tym ciągniku oparta jest o pompę wtryskową "ruską"...
Witam ,drogich forumowiczow ! Prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na rownomiernych obrotach, tzn jade na 2lub 3 biegu , podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stalej predkosci silnika nastepuje jego silne szarpanie. tak jakby np dodawal i ujmowal gazu itp.(obroty silnika sa rownomierne) nie jest to usterka...
Witam ,drogich forumowiczów Prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na równomiernych obrotach samochod tak jak w temacie golf iv 98r 1.4 16v silnik AHW Szarpanie występuje wtedy gdy jadę równomiernie i nie niezależnie od biegu, podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stałej prędkości silnika następuje jego silne...
Ten Ford ma zdecydowanie więcej niz tez 175 tys. km , no chyba, że ktoś tu w bajki wierzy. I dlatego mechanicy rozkładają ręce, bo wiedzą o co biega, a nie chcą stracić klienta (może jeszcze przyjdzie i zostawi troche cashu) ... Np. ciśnienie sprężania jednakowo równiutkie, ale niestety zbyt niskie. Ciśnienie na każdym cylindrze 34 bary, nie jest niskie....
EGR tak jak pisałem zaślepiony i z tego co wiem w CF2 nie powinien on powodować większych problemów, co więcej jeździłem trochę bez zaślepki i nie było żadnej różnicy. Ustawienie rozrządu mechanicznie jest na 100% dobre bo robiłem to sam, co do czujników to tu już pewności nie mam no i niestety nie dysponuje narzędziami i wiedzą żeby to sprawdzić (chodzi...
1. Kontrolka "od wtrysków" nie ma związku z ewentualną mechaniczną usterką wtryskiwaczy. 2. To że pompę słychać wcale nie znaczy, że działa. 3. To nie VW, jak immobilizer blokuje to silnik nie zapali ani na sekundę, świeci się kontrolka CODE i silnika (wtrysku), nie ma zasilania pompy ani iskry. 4. Iskrę możesz sam sprawdzić ale skoro na chwilę zapala...
Ja jeżdżę na krótkich dystansach przeważnie tylko miasto, i nie mam takiego spalania, nie wiem o czym piszesz;) Gdybyś napisał że w ogóle nie wiesz o czym piszesz, to bym się zgodził. Silnik diesla jest sprawniejszym silnikiem, niż benzynowy - więcej energii zawartej w paliwie zamienia się na pracę mechaniczną, nie zbędne ciepło. Więc to że się wolniej...
Cewka nie oberwala, ale robiłem podmiane z inną sprawną i Iskra bardzo słaba, świece były czarne, zakopcone i mokre od paliwa. Masy na miejscu, sprawdzałem wczoraj, od tego zworka przy EGR idą dwa przewody, różowy i pomarańczowy, na obu jest 12V. Ciśnienie paliwa jest fatalne, filtr paliwa można wyjąć i nic nie kapnie. Kilometrów nie wiele ale mechanicznej...
Witam. Od stycznia tego roku mam problem z Corsą D z 2009 roku. Mianowicie: samochód gaśnie podczas jazdy, po próbie odpalenia go w ogóle nie kreci i odcina wtryski. Po odczekaniu kwadransu wszytsko wraca do normy ale nie na długo, gdyz po przejechaniu kilku kilometrów dalej dzieje się to samo. Auto od 2 miesięcy jest u mechanika któremu kończą się...
Przyczyną usterki nissana micra K 12 było zacięcie mechaniczne zaworka zwrotnego przy pompie paliwa.Pompa dawała zbyt wysokie ciśnienie dlatego nie palił po 30 minutach ciśnienie spadło nissan palił. Kupe pieniędzy wydałem a przyczyna ?. kuiłem używkę pompe za grosze na allegro PROPBLEM ZNIKŁ.
Psiknij mu samostartem (plak do tapicerki też się nadaje) w dolot podczas kręcenia. Jak odpali i jak przestaniesz psikać zgaśnie to nie podaje paliwa. Jak nie zgaśnie ale nie będzie się dało go uruchomić normalnie dalej to pompa do regeneracji (za niskie ciśnienie przy kręceniu rozrusznikiem do otwarcia wtrysku). Jak nie odpali to mechaniczna usterka...
Witam. Przeczytałem temat prowadzony przez gulinskiego i nasunęło mi się klka dodatkowych uwag do tego , czego tam mogłeś się dowiedzieć. - w takich przypadkach jak twój najczęściej chodzi o jakiś problem z pompą paliwa lub jej obwodem - pompa nie jest monitorowana przez ECU (komputer sterujący wtryskiem) więc diagnostyka "elektroniczna" w tym przypadku...
Witam, problem z (chyba) ECM. Auto czasami nie odpala (kręci a silnik nie zaskakuje). Jak poruszam wiązką przy ECM, ewentualnie docisnę kostki odpala. Sprawdzałem wiązkę przy samym ECM i nie widzę żadnych mechanicznych usterek. Kostki też czyste. Jak nie chce zapalić to pompa paliwa załącza się na 1sek., a jak odpala to pompa załącza się na 3sek., takie...
(-) co do łańcucha rozrządu to pompa była zdejmowana może oni coś spier... ale czy wtedy nie kopcił by cały czas? Nie będzie kopcił cały czas, ponieważ komputer ma samoistną możliwość wybierania wszystkich "luzów" aż do 30%. Co to znaczy możliwość wybierania luzów? Oznacza płynne fazy wtrysku, dokonywane przez komputer, który oblicza go w każdym ułamku...
Samochodzik żony rano nie odpalił ,po przestudiowaniu usterek w necie dobrałem się do słynnego sterownika pompy wtryskowej, jednak tranzystor, który steruje zaworem wysokiego ciśnienia okazał się dobry. Poskładałem więc wszystko dolałem paliwa do filtra i samochodzik zagadał jednak wypala tylko te paliwo i stop tzn nie zasysa paliwa ze zbiornika ,przewód...
A spece złożą z chińszczyzny wtryski na "starych" kodach i dopiero zacznie się jazda. Wszystko zależy od tego do kogo zawieziesz, dokładnie tak samo z mechanikami - są dobrzy i tacy sobie. Ja tam nigdy nie miałem problemów z regenerowanymi a nieliczne reklamacje są załatwiane bez grymasów i od ręki. Od tego bym rozpoczął rozeznanie No cóż, permanentnie...
Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu. Olej w paliwie? Woda? Nieszczelność w obwodzie niskiego ciśnienia i wskutek tego zasysanie powietrza z zewnątrz wraz z wodą? Wnioski : 1. Układ paliwowy może być nieszczelny i się zapowietrza....
Tak miałem 2 razy w czasie jazdy: 1.pompa paliwa w baku 2. ECU W obu przypadkach w czasie jazdy stanął tak gwałtownie jak po wyrzuceniu kotwicy. Zaden amator wcześniej tego nie dotykał. No jak, przecież bez paliwa czy ecu silnik gaśnie a nie staje dęba. Pojazd traci moc i można spokojnie wyhamować, najlepiej redukując biegi, aby mieć napęd układów...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Szarpanie obrotów wcale nie musi być spowodowane jakąś usterką, ot być może paliwo nie z tej stacji jak trzeba. Oleju nie przybywa nagle ot tak sobie. Gdyby do silnika dostał się płyn chłodzący ,to po wymieszaniu z olejem narobił by kupę mydła w silniku. Na korku od wlewu oleju , szczególnie zimą można zauważyć je w postaci gęstej mazi osadzającej się...
Witam. Zakładam ten temat będąc całkowicie zrozpaczony brakiem rozwiązania problemu w wielu serwisach. Trudno mi się jednak pogodzić z tą usterką i dla tego zadaję moje pytanie tutaj ponieważ prawdopodobnie sporo forumowiczów ma niezłą wiedzę w temacie i zechce mi pomóc. Otóż mój MID w Oplu Vectrze DTI wskazuje zużycie paliwa o 30% mniejsze niż w rzeczywistości...
dzięki kolegom ziko i karlos za szybką odpowiedz, w przedziale silnika jest pompa ręczna do uzupełniania oleju w przewodach paliwowych, np. gdy zbranie paliwa podczas jazdy :) ale i oprócz tego elektryczna też gdzieś jest, to wiem. Wysokie cisnienie też mam na pompie bo podczas krecenia rozrusznikiem,przelewem od pomy wysokiego cieknie olej. tak jak...
Witam wszystkich mam problem z LDVałem z silnikiem forda auto nie odpala diagnostyka komputerowa nie wskazuje niczego co mogło by spowodować takie zachowanie jest to silnik 2,4 TDDi z pompą wtryskową VP auto chodziło cały czas raczej bez problemu właściciel auta zatrzymał się pod sklepem i tyle jazdy auto już nie odpaliło prąd po zapłonie i masa są...
Czy jak kręci, to czy ma jakieś pomarańczowe albo czerwone ostrzeżenia na desce? Jak nie, to prawdopodobnie są dwie typowe przyczyny usterki : 1. o-ring na sekcji puszcza i paliwo na zasilaniu sekcji traci ciśnienie, a nawet sekcja się zapowietrza.Wczesne modele UPEC-a miały taką przypadłość.Spróbuj go najnormalniej w świecie odpowietrzyć .Jak po odpowietrzeniu...
Pompką nie steruje żaden czujnik, po włączeniu zapłonu załącza się na kilkanaście sekund i się wyłącza jeśli nie został uruchomiony silnik. Zasilaniem steruje ECU przez przekaźnik - duży podwójny przekaźnik na ścianie grodziowej, pod plastikową osłoną. Zmierz napięcie na pompie, może zalałeś i uszkodziłeś przekaźnik - to częsta usterka. Pompa albo działa...
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...