Spróbuj naciąć wystającą część i wykręcić wkrętakiem płaskim. Do zabezpieczania gwintu można użyć smaru miedziowego lub odpowiedniego preparatu typu Loctite.
maźnij koła zębate, uprzednio usuwając stary smar. Nałóż nowy, i po krzyku.
Usuwanie tloenków, siarczków i innych niepożądanych nalotów /brudów z potencjometru winno odbywać się w kilku etapach; a/ wypłukanie starych pozostałości smarów i kurzu, a przy okazji usunięcie naqlotów na stykach. b/ Usunięcie pozostałości po pierwszym etapie. c/ zabezpieczenie styków przed ponownym utlenieniem/.zasiarczeniem. Odbywa się to przy użyciu...
Do czyszczenia polecam benzynę ekstrakcyjną. Usuwa smary, a nie narusza plastików. Smar jest rozchlapany, bo mikser się nagrzewa i chlapie na boki. Po prostu po naprawie w miejsca gdzie jest tarcie daj tyle smaru, żeby miało jedynie poślizg-z wyczuciem. Co do opornika, zanim go wymienisz lub przylutujesz, to sprawdź czy jest dobry. Powinien mieć około...
NIE USUWAĆ!!! To smar fabryczny.Zwiększa poślizg plastykowych elementów zębatek i zabezpiecza przed niekontrolowanymi drganiami głowicy w trakcie jej przesuwu.Jak pisałem wcześniej- zacznij od mycia,a potem dopiero zastanowimy się co dalej. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie zamarzły mechanizmy zamków. Trzeba by rozebrać tapicerki drzwi, przemyć mechanizmy usuwając stary zużyty smar i nasmarować niewielką ilością jakiegoś syntetycznego smaru trące o siebie elementy.
Encoder (pl. enkoder) można zregenerować- wystarczy go wylutować, rozebrać i wyczyścić styki. Jest tam wewnątrz tarcza z polami zwiernymi (takie "słoneczko) i styki zwierające - dociskane delikatnie do niej. Trzeba wymyć (IPA) samą tarczę i styki, a następnie je zabezpieczyć preparatem KONTAKT do styków. Po złożeniu powinien działać jak nowy. Nie usuwaj...
zaczęło fiksować pokrętło Volume Spokojnie, spokojnie... to nic poważnego - wystarczy wy-lutować encoder, rozebrać go i dokładnie oczyścić - styki ruchome z siarczków srebra (KONTAKT S), a nieruchome ze "zgluconego" smaru. Nie usuwaj smaru z korpusu pod stykami ruchomymi (słoneczkiem) i z osi - tam powinien być, by pokrętło poruszało się z oporem....
Mycie wodą z kranu nic nie daje, a na pewno nie usuwa starego smaru wymieszanego z kawą. Najlepsza jest kompletna rozbiórka zaparzacza, dokładne mycie przy użyciu płynu do naczyń i twardej szczoteczki do zębów. Potem suszenie, smarowanie w odpowiednich miejscach i montaż. Efekt jest lepszy i wystarcza na dłużej. Osobiście bardziej obstawiał bym na problem...
Wystarczy nawet benzyna ekstrakcyjna i wyczyszczenie elementów roboczych do sucha. Z osi pokrętła oraz talerzyka od dolnej strony, smaru nie usuwamy bo pokrętło straci płynność mechanicznego obracania.
to jest impulsator a nie klasyczny potencjometr i nie bardzo wiem jak się należy obchodzić z takim elementem. Podobnie jak z każdym przełącznikiem. Wewnątrz są styki stałe zwierane przez tarczę z polami stykowymi. Często smar którym nasmarowana jest oś (żeby "spowolnić" obrót i wprowadzić pewien opór przy kręceniu) przedostaje się na te styki i tarczę...
Smar do gwintów sprawdzasz w ten sposób, że smarujesz nim gwint na śrubie i przekręcasz po nim nakrętkę. Jak nakrętka nie usuwa smaru, i jego część pozostaje na gwincie to smar jest dobry. Większość smarów nakrętka usuwa w 100%.
nowy tylko chyba w serwisie pionieera a cena może doprowadzić do zawrotu głowy jeżeli styki sa metalowe i ślizgacze też to czyszczę papierem ściernym o gramaturze 800 czy 1000 smaruję wd40czy czymś podobnym i działa jak nowe nie używam smaru a stary smar zawsze usuwam
Łożysk nie smarowałem bo boję się, że jak już zdejmę wiatrak to go zepsuję. Jeśli będziesz go demontował uważnie to nic nie zepsujesz. 1. Zdejmujesz gumę zabezpieczającą która znajduje się pod naklejką. 2. Usuwasz zabezpieczenie delikatnie aby go nie złamać. 3. Zdejmujesz gumkę. 4. Wysuwasz łopatki wirnika poprzez uchwycenie ich i pociągnięcie do siebie....
Najlepiej izopropanol. Szybko wysycha, usuwa smary, tłuszcz itp... Preparat ten jest stosowany do czyszczenia elektroniki. Sam go stosuję od wielu lat.
Ja całkowicie usuwam smar i czyszczę dokładnie preparatem Kontakt40. Wszystko trzeba zrobić bardzo delikatnie.
Cześć Moja odpowiedź będzie odrobinę inna niż Kolegi. Udało mi się znaleźć odpowiedź na stronach jednego z amerykańskich serwisantów. Problem był dokładnie taki sam choć sprzęt zupełnie innej firmy. Rozwiązaniem jest demontaż bębna suszarki i umycie krawędzi bębna środkiem usuwającym smar. Ten brud, jak się okazuje, to zużyty smar z mocowania bębna....
Najpierw odkręcasz nakrętke przegubu i to najlepiej jak auto stoi na ręcznym następnie koło i dolny sworzeń, jeżeli to zew osłona to odpinasz opaski odsuwasz osłone usuwasz smar .Potem szczypcami seegera rozchylasz pierścień umiejscowiony w wew. części przegubu i zdejmujesz całość ,następnie rozbierasz myjesz i składasz .Tylko nie pozamieniaj położenia...
na jakiś czas to pomoże ale to nie jest preparat do delikatnych urządzeń. Dokładnie. pomagało zależnie od stopnia zużycia od pół roku do roku czasu do powrotu problemów. Do potencjometrów także kilka razy ale środek szybko odparowuje i wracają problemy. Nie ma rzeczy do wszystkiego, bo jak coś jest do wszystkiego to jest do ... No właśnie. Po to wymyślono...
Czyli można kręcić gałką "na okrągło" - bez ograniczeń? Poradziłbym w takim razie regenerację encodera. Należy się do niego dostać, wylutować, delikatnie rozłożyć (niczego nie gubiąc), przemyć w nafcie lub benzynie usuwając stary, zaschnięty smar, wymyć później w "KONTAKT WL" części ze stykami i blaszki kontaktowe, zakroplić odrobinę "KONTAKT 701" (wazelina...
Smar wapniowy jeśli posiadasz.
Mam problem,a mianowicie: wentylator ASUS nie działa na chipsecie, A dokładniej jaka to płyta główna? Najlepiej zrób zdjęcie wentylatora i wklej na forum. Najlepszym rozwiązaniem było by rozebrać wentylator i wyczyścić z kurzu. Czyli odkręcasz wentylator od radiatora. Odklejasz nalepkę na wentylatorze i ściągasz podkładkę. Po rozebraniu wentylatora...
Jest to radio samochowe marki pioneer keh-P4630R. Nie usuwałem starego smaru, z tego co widze to wiekszość mechaniznów jest posmarowana. Smar jest koloru żółtego. Radio gra bardzo przyzwoicie, nie jest nowe, to fakt ;)
Witam.często się zdarza,że w starym sprzęcie trzeszczą potencjometry a nowych nie można kupić lib dobrać.Pomaga metoda smarowania ścieżki węglowej smarem silikonowym,przezroczystym i mozna to zrobić bez rozbierania przy pomocy dużej strzykawki z nasuniętą rurką igielitową a brzeg stożka strzykawki trzeba naciąć poziomo nożem,aby rurka nie spadła.Wprowadzamy...
A tutaj przedruk z opisu Kontakt PR: Specjalny preparat do regeneracji potencjometrów, zawierający składnik usuwający wszelkie zanieczyszczenia powstające podczas ich eksploatacji. W skład preparatu wchodzi smar zapewniający prawidłowy poślizg ślizgacza po ścieżce oporowej. To że niektórzy używają WD-40 albo oleju albo innych wynalazków które to niby...
Witaj, Sprawdź czy łożysko mimośrodowe jest w porządku, jeżeli tak to przypomnij sobie czy młoteczek był zamontowany na trzpieniu łożyska mimośrodowego, jeżeli sam tego nie demontowałeś to może spadł podczas pracy (?). Przy składaniu NIE usuwaj nadmiaru smaru, lub jeśli jest mocno zanieczyszczony można częściowo wymienić na smar do sds+. W załączniku...
Witam. Zakupiłem wanienkę STABILO CD-4800 o mocy 70W i mam wątpliwości co do poprawności jej działania. Po pierwsze pracuje głośno, a dźwięk jest niejednostajny (zmienia częstotliwość, pojawiają się zdudnienia). Drugie pytanie dotyczy środków myjących jakie należy stosować: co jest najlepsze do elektroniki (usuwanie osadów solnych, wilgoci, ognisk powierzchownej...
Witam Zakupiłem wanienke STABILO CD-4800 o mocy 70W i mam wątpliwosci co do poprawności jej działania. Po pierwsze pracuje głośno, a dźwięk jest niejednostajny (zmienia częstotliwość, pojawiają się zdudnienia). Drugie pytanie dotyczy środków myjących jakie należy stosować: co jest najlepsze do elektroniki (usuwanie osadów solnych, wilgoci, ognisk powierzchownej...
Kolega VPS ma rację, ja od siebie dodam że warto co rok zaglądnąć do tego zaworu i wyczyścić i nasmarować ośkę (czyścik do miedzi, smar silikonowy). Jak przy tych kotłach jechałem pierwszy raz po paru latach zainstalowania to przy twardej wodzie się wieszały, grzały kaloryfery zamiast CWU. Regularna konserwacja problem rozwiązała
Otwarcie zamknięcie przepustnicy do usuwania starego smaru w czasie okresowego smarowania łożysk silnika. Pewno silnik ABB? Dodano po 6 A tak to powinno się odbywać: Smarowanie podczas pracy silnika. ? Zdjąć korek spustowy smaru lub otworzyć zawór zamykający, jeśli został zainstalowany. ? Upewnić się, że kanał smarowania jest otwarty. ? Wprowadzić określoną...
W którym miejscu jest koło walcowe typu palec? Dzięki za radę dot. smaru - nie wiedziałam, że trzeba go usunąć. http://obrazki.elektroda.pl/8280277600_1... ono je tu te najmniejsze i zarazem najdłuższe na tym samym wałku co koło pasowe :) Też nie wiedziałem, że trzeba ale wiem, że w instrukcjach walizkowych "Predom-Łucznik" były że należy...
W zasadzie w Sony w przypadku alpsa to wystarczy umyć enkoder bo wpływa z ośki do środka smar tłumiący (to co powoduje, że nie da się go kręcić za szybko) i skapuje na jeden ze styków. Z papierem ściernym to ostrożnie tak samo jak z WD-40. Ja usuwam spłynięty smar i traktuję Kontakt 60, przynajmniej nie lepi się i nie brudzi jak nafta zwana WD-40.
Owszem pasta BHP szczególnie z piaskiem jest dobra, ale najlepszy środek którego używałem to "emulkop". Tak to nazywali na kopalni, ale jaka była nazwa handlowa nie wiem. Był to koncentrat do sporządzania emulsji do obudów hydraulicznych. Nie wiem czy nie miało to jakichś składników szkodliwych, ale zabrudzenia z pyłu węglowego, smarów i olejów usuwał...
Witam ! Co do preparatów chemicznych usuwających od razu wszystkie warstwy farby, to ciężko o bardziej ostry i wredny niż "SUPER GASKET REMOVER 400ml prep. do usuwania pozostałości uszczelek /rozpuszcza: żywice, smary, oleje i smołę, usuwa: farby, lakiery, pokosty/ CRC'. Występuje on w aerosolu 400ml lub karnisterkach 5L. Jest drogi i niszczy wszystkie...
Silnik możesz sprawdzić. Wystarczy po starcie 1-go nagrania kazać wyszukać i odtworzyć ostatnie z płyty.Powinien w miarę płynnie przesunąć karetkę do ostatniego kawałka i zacząć odtwarzać. Piszę "w miarę płynnie" bo w trakcie przesuwu musi sobie co kawałek sprawdzać gdzie jest. Tak więc ruch też nie będzie do końca płynny,ale powinien być raczej "zdecydowany"....
Najczęstszą przyczyną opornej pracy maszyny, zacinania, jest stara, zużyta, i zaschnięta warstwa filmu olejowego do jej smarowania. Jeżeli masz dostęp do pełnego mechanizmu to nie pozostaje nic innego jak rozbiórka i kompletne czyszczenie. Stare maszyny z zewnętrznym silnikiem wkładało się do dużego pojemnika z wrzątkiem. Potem wystarczyło wysuszyć...
Ja osobiście staram się stosować smar teflonowy do magnetowidów, chyba że widze że bylo smarowane smarem grafitowym (czarnym), to staram sie zastosowac taki sam. Co do swith'a to polecam preparat KONTAKT smaruje i usuwa tlenki ze styków.
Witajcie, przeglądałem już różne fora dotyczące mojego problemu ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Na początku miałem problem taki, że autko nie miało mocy a przy ok 100-120 km/h na godzinę pojawiał się błąd (check)P0234. Pomagało ponowne uruchomienie silnika ale tylko do czasu, praktycznie znowu do osiągnięcia wspomnianej prędkości. Wyczyściłem...
a powiedz mi bo w instrukcji do niego jest pokazany enkoder obrotowy, co będzie lepsze taśma magnetyczna czy enkoder Proponuje ci używanie enkodera obrotowego: nie dostają się do niego żadne zanieczyszczenia (pył). W przypadku taśmy magnetycznej należało by ją utrzymywać cały czas idealnie czystą, co jest praktycznie nie wykonalne w przypadku przecierania...
Problem występuje losowo i uważam że może za to odpowidać poślizg na którymś sprzęgiełku jednokierunkowym w module duplexu i sprzęgło rolki rejestracji- proponuję przemyć wszystkie w benzynie ekstrakcyjnej usuwając zanieczyszczenia i smar z tonerem , umyś osie sprzęgieł ( dotyczy sprzęgieł rolkowych) i powinno być po sprawie. Powodzenia
to proste trzeba się dostać do impulsatora rozebrać go i ja czyszczę tak jak styki są metalowe to delikatnie papierem ściernym o gradacji >1000 ,odginam styki ślizgacza aby lepiej dociskały usuwam cały smar z styków (zostawiam tylko na ości impulsatora ) następnie daję na styki kroplę wd40 i składam cały impulsator składam sprzęt sprawdzam . jak styki...
Jeżeli talerzyki nie są odpychane to należy dobrze wyczyścić ze starego wyschniętego już oleju następnie naoliwić świeżym olejem zespół dźwigienek. Dźwigienka zaznaczona na fot.może też być odgięta wtedy należy ją odpowiednio uformować. http://obrazki.elektroda.pl/7422461400_1... Usuwałem stary smar, oliwiłem chodziło odpychało talerzyki...
...psikam zazwyczaj czymś typu wd-40 Tego typu środek zupełnie się do tego nie nadaje. ...polecam suchy smar, najlepiej teflonowy Dokładnie, jak wskazał Kolega powyżej. Do usuwania "terkotania" możesz także wykorzystać suchy grafit lub suchy smar syntetyczny do łańcuchów rowerowych. Poza tym w miarę możliwości chronić te elementy przed zabrudzeniem...
Samo płukanie IPA nie pomoże - w każdym razie na długo. Najlepszym rozwiazaniem jest demontaż listwy Z/O rozebranie jej (trzeba wyciągnąć suwaki z blaszkami kontaktowymi) i je porządnie umyć; Raz usuwając stary smar zabezpieczający (gęstnieje po latach), a dwa wyszorować styki wewnętrzne i same blaszki - te ostatnie ostro9żnie, żeby nie pogiąć, bo nie...
Witam! Ja mam mały, lekko spiłowany wkrętak (płaski) i najpierw nim delikatnie zeskrobuję kalafonię (tylko delikatnie - tak, żeby soldermaski nie zarysować), następnie pędzelek zwilżam izopropanolem lub denaturatem i przemywam płytę. Nie pozostaje żaden ślad. Pozdrawiam. P.S. Używając IPA w sprayu, należy uważać, żeby nie siknąć na elementy mechaniczne...
Witam. Jeżeli jesteśmy przy laminatach to polecam metodę traconego styropianu. Najpierw należy wykonać formę ze styropianu, dopieścić ją drobnoziarnistym papierem ściernym, następnie smarujemy to jakimś smarem/olejem. Później laminujemy naszą formę. Po związaniu żywicy polewamy cały styropian acetonem lub rozpuszczalnikiem nitro. Taka metoda nadaje...
Tak tam się smaruje łożysko wentylatora. Jednak samo nasmarowanie to nie wszystko. Po pierwsze trzeba łożysko wyczyścić. Wiatraczek po wyjęciu tej zaślepki, którą widzisz na czarnym wiatraku będzie miał w zależności od jakości plastikową lub metalową zawleczkę. Delikatnie ją wyjmujesz i nie zgub. W ten sposób wydostaniesz łopatki wentylatora wraz z...
Witam. Ja w moją działalność z piaskowaniem zainwestowałem na początek 1700 zł w kompresor o wydatku 525l/min i piaskarkę syfonową 38l 400 zł i oczywiście ścierniwo (piasek z OBI) 500 zł po krótkim czasie okazało się ze potrzeba dodatkowy zbiornik na powietrze wtedy zakupiłem zbiornik hydroforowy na złomie 300l 50 zł kolejnym wydatkiem była myjka do...
Witam. Mam problem ze starym smarem maszynowym. Nikt nie czyścił maszyny więc zrobiły się plamy skrzepliny różnej grubości i różnego rodzaju. W zakamarkach i kanalikach mających doprowadzać olej pojawiła się twarda masa ze starego przepracowanego smaru i kurzu. Próbowałem usuwać szczotką drucianą i szpikulcem, małym majzelkiem. Ale nie idzie wszystkiego...
Tak, to wygląda na ten właśnie zawór. Zakręć dwa zawory pod kotłem, spuść wodę z kotła, zdemontuj zawór i wymontuj z niego silnik. Najprawdopodobniej na osi zaworu osadziły się zanieczyszczenia. Wyczyść całość najlepiej środkiem do usuwania kamienia kotłowego a następnie nasmaruj smarem (ośkę) smarem odpornym na wypłukiwanie. VAILLANT oferuje specjalne...
smaru młotowiertarki smaru bosch zakup smaru
speaker workshop pomiary amplituner ferguson komfort elster
cewka tesli schemat przeróbka reflektorów
Ekspres Philips LatteGo grzeje bez przerwy - przyczyny i rozwiązania Klekotanie przy odpalaniu Volkswagen Passat - przyczyny i rozwiązania