Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
Uszczelka pod głowicą.
1. Czy dalszy demontaż może przynieść jakieś niespodzianki ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Czy są jakieś części (o'ringi, uszczelniacze), które warto wymienić aby nie wracać do tematu ?? - Można wymienić uszczelniacz na pompie oleju w miejscu gdzie wchodzi szyjka konwertera. Skrzynię "wkładamy" wraz ze sprzęgłem. 2. W sprzęgle hydrodynamicznym prawdopodobnie...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
spróbuj wten sposób otworz maske odpal i zobacz czy weze od wody nie robia sie twarde jak tak to uszczelka pod glowica Dodano po 15 sprawdz czy zbiorniczek od wody nie jest oblepiony od srodka olejem albo na bagnecie od oleju czy nie masz jakiegos szamba jezeli oki to dobrze mozesz w tedy sprobowac wyciagnac termostat i odpalic zobaczysz co sie bedzie...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Koledzy bardzo proszę Was o pomoc. Ja spotykam się z czymś takim pierwszy raz, a dla Was to pewnie chleb powszedni. Mam wyciek z pompy wody, myślę, że powstał on nie bez powodu. Powodem prawdopodobnie jest uszkodzony termostat i wzrost ciśnienia w układzie. Nie wiem jak długo tak jeździłem, owszem czasem było czuć ciepło od silnika i zapach płynu, ale...
Do sprawdzenia uszczelka pod chłodnicą oleju jak i sama chłodnica.
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Witam, na początku zaznaczę, że jestem nowy na forum. Naprawdę nie chciałem wystawiać białej flagi, ale zaraz nie wytrzymam. Moje Cinquecento z silnikiem 700 ma problemy, ale skupię się na jednym, który nie pozwala mi nim jeździć (auto ma moc normalną, ale dymi bardziej niż elektrownia jądrowa). Dymi na biało, takie kłęby dymu, na 99% jest to płyn chłodniczy....
Witam wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą wtedy są problemy z nierówną pracą silnika i nawet do zastopowania silnika, nie możesz wykluczać chłodnicy oleju, najlepiej wykręcić wtryski i sprawdzić czy jest na nich mix oleju i płynu ale zdania są podzielone i wybór należy do ciebie.Pozdrawiam Dodano po 1 manta mnie uprzedził to dobry sposób
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
Niedokręcony filt albo uszczelka chłodnicy oleju.
Witam. Scania R500 z 2011 roku. Idzie olej do płynu. Chłodniczka, oringi z serwisu, uszczelka pod pompą wody, uszczelka pod podstawą filtra oleju zostały wymienione. Zostało tylko zwałić skrzynię i zdjąć obudowę rozrządu z tyłu silnika. Czy jeszcze istnieje jakaś opcja, że olej może iść do wody? Proszę o pomoc, bo już szlag mnie trafia z tym olejem...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Kiepsko zrobiony remont. To silnik z aluminiowym kadłubem -więc często planowanie samej głowicy to zbyt mało. Jeśli ubywa płynu niewiele, to olać sprawę. Jeśli zaś sporo, to niestety znowu czapka w górę. Dla spokojnościu obejrzałbym jeszcze dokładnie chłodnice cieczy, bo gniły, króćce chłodnicy oleju i króćce głowicy - czy nimi się nie leje.
Dzisiaj zauważyłem we wlewie oleju taką maź, wcześniej tego nie bylo ,może blokowała ja ta klapka która tam jest nie wiem po co ? Może być to uszkodzona uszczelka pod głowicą? Test na spaliny w płynie nic nie pokazał.
Witam potrzebuje podpowiedzi gdzie jeszcze może dostawać sie olej do układu chłodzenia wymieniłem juz dość dużo np. podstawa to uszczelki pod chłodniczką oleju to jako pierwsze ponadto uszczelkę pod pompą wody uszczelka pod pokrywą rozrządu w serwisie wymienione zostały oringi na retardeże i uszczelniacze w skrzyni biegów i chłodnica retardera fakt...
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Witam. Mam problem z Corsa 1.2 W styczniu została wymieniona uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem głowicy, sprawdzeniem szczelności, razem z tym robiony został rozrząd kompletny. Dziś zaglądam do zbiornika wyrównawczego a tam ślady oleju, brak śladów mazi pod korkiem wlewu oleju czy bagnecie, brak spadku mocy i brak kopcenia ,uszczelki wszystkie...
uszczelka pod głowica płyn z chłodnicy przedostaje sie sie do oleju to tak sadze na 80% Dodano po 1 bo woda pływa po oleju dlatego jest częściej na górze a bagnet sie macza
Uszczelka pod głowicą walnięta.
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Termostat był zakupiony w sklepie firmowym skody, mi rozwaliło go najprawdopodobniej przez złe zamontowanie przez warsztat ponieważ jedna śruba była źle wkręcona w tym miejscu w którym nastąpiło rozerwanie, teraz po wymianie jest wszytko w porządku temperatura jest delikatnie przed 90 stopniami i nigdy go nie przekracza, jeśli miał byś uszkodzoną uszczelkę...
Witam. Dokładnie 3 Miesiące i 18 dni temu oddałem auto do mechanika niestety dość daleko od domu gdyż awaria mojego pojazdu była nagła około 300KM od domu Po znajomości podobno fajny mechanik na wsi W myśl tego że nastąpiła awaria plan na ten pojazd zmienił się diametralnie zleciłem mechanikowi zrobienie SWAPA silnika Więc rozpocząłem poszukiwania...
Dlatego napisałem że nie zauważy - ale jak może iść w dolot jak miał sprawdzić chłodnica powietrza ? Przecież jeżeli ja zdemontujesz widzisz dolot i tak jak w moim przypadku kilka razy oblepiony dolot płynem chlodniczym twarfym jak adblue. Widziałeś coś takiego? Bo jak rozmawialem kiedys z wykladowcami w cenyrum Man na szkoleniu to pytali się czy mam...
Witam!!! Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Ostatnio miałem widoczny wyciek przy bloku. Został on usunięty ale płyn dalej ubywa. Wykluczyłem uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych typowych objawów: temperatura jest ok, w oleju nie widać płynu, autko nie "kopci" na biało, silnik pracuje równomiernie, oleju...
To tyko uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą puściła, standard w VAG na mrozach.
UPG= uszczelka pod głowicą skoro rozbierałeś starą skrzynię to było się przyjrzeć jak wygląda w niej układ chłodzenia... swoją drogą nie spotkałem się nigdy z takim rozwiązaniem żeby był płaszcz wodny w skrzyni... w 90% skrzyń ATF z powrotu skrzyni płynie wężykami do rurki w środku chłodnicy wody, a z 10% skrzyń ma wymiennik ciepła na skrzyni taki jak...
Po wielu dniach pracy temat ogarnięty a bumka jeździ jak nowa. Założony silnik m43 z 120.000 przebiegu na full syntetyku 5w40 chodzi idealnie. Okazało się ze przy montażu zetknął się kabel głównej wiązki z masą silnika czego skutkiem było spalanie komputera, komputer wymieniony i samochód odpalił od "strzału". Fakt faktem że przyczyną wszystkich moich...
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Witam posiadam astre f z 96roku silnik 1.4, 8 zaworów, benzyna + gaz. Otóż mam taki problem po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka temp silnika pokazuje mi 100stopni. I w ogóle nie opada. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice....
Nie chcę programować żadnego sterownika, chodzi mi jedynie o zakodowanie licznika, bo u mnie jest full fis, a w dawcy jest zwykły fis. A licznika nie chcę wymieniać więc zostaje stary. Parę osób mówiło mi że, jeśli zostawiam mój licznik to aby prawidłowo wszystko śmigało to trzeba go przeprogramować. Chłodnicy nie trzeba zmieniać bo są takie same (obydwa...
Jeśli Twoja auto ogarnia mechanik, powinien doskonale wiedzieć co robić krok po kroku, aby znaleźć przyczynę. Jeśli robisz sam, we własnym zakresie możesz: - założyć termostat (najlepiej nowy) - wyjmowanie go nie pomoże w diagnozie - zajrzeć po uruchomieniu chłodnego silnika do zb. wyrównawczego albo pod korek chłodnicy - jak bulgocze i podnosi się...
Od głównej nagrzewnicy wydaje się,że gorące.Dzwoniłem do mechanika(zaprzyjażnionego) i powiedział mi aby sprawdzić termostat -zrobiłem to sposobem domowym.Mianowicie :wziąłem sobie termometr rtęciowy od pieca CO i w kubeczku z wodą podgrzałem do temperatury około 90 stopni.Otworzył się i po wyjęciu z wody zamknął.Kolejny raz zanużyłem w wodzie i ponownie...
a jak ściągnę 4 głowice to będę widział która uszczelka poszła? Dodano po 9 I jeszcze zauważalnym ze woda jest w oleju
Uszczelka pod głowicą może być uszkodzona.
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Witam. Po spuszczeniu i zalaniu nowego płynu mam słabe ogrzewanie w aucie. Jak ustawie na full grzanie to dmucha takim no ciepłym powietrzem i to raz cieplejszym a raz troche chłodniejszym. Spuszczałem płyn bo padła mi pompa wody i przy okazji wymieniłem termostat i rozrząd. Padła mi jak wracałem z pracy (ok. 20km od domu) to znaczy płyn ganiało ale...
Syk to może być ciśnienie od temperatury - pompa tylko wymusza obieg, to nie jest hydrofor. Uszkodzona uszczelka pod głowicą może powodować: 1. Mieszanie się oleju i płynu. 2. Dmuchać spalinami do układu chłodzenia. 3. Puszczać olej na blok silnika. 4. Puszczać kompresję pomiędzy cylindrami. Także jedynym sensownym testem jest CO2 w układzie bądź ewidentnie...
Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod pokrywą termostatów to płyn będzie się przedostawał od oleju łatwo to sprawdzić odkręcając pierwszy i drugi dekiel od głowicy jeżeli będzie uszkodzona uszczelka to na deklach będzie biała maż. A dobrze jest zaślepiona modulina przy zaworze egr i wlocie spalin ?? Miałem też taki przypadek w swoim TGA że po rozgrzaniu...
Witam serdecznie i z góry dziękuję za informację. Mam problem z wysoką temperaturą. Nabyłem motocykl juz z tą usterka. A mianowicie, silnik posiadał niesprawne czujniki temperatury. Po wymianie czujników okazało sie, że temperatura silnika szybko rośnie od razu po odpaleniu silnika. W czasie jazdy temperatura jest w połowie skali czyli ok, w normie....
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
1) rozkład znam - ale skoro jak zwieram na kostce czujnika/włącznika na chłodnicy i są oba biegi tam gdzie być powinny to raczej nie ma możliwości, żeby było inaczej... tzn wentylator sprawny, zasilanie jest... ewentualnie (bardzo mało prawdopodobna opcja) że stary czujnik był walnięty i ten co kupiłem nowy też jest o kant d... wiązki nigdy nie były...
wyciek oleju chłodnicy oleju przewód chłodnicy oleju oleju mercedes chłodnicy
schemat ideowy wzmacniacz audio skanuje czarno renault megane cabrio
siemens pralka instrukcja siemens pralka instrukcja
Vector LP-203TS-II instrukcja obsługi PDF – gdzie pobrać manual do kalkulatora drukującego Candy RapidÓ Pro F3E1 – reset pralki, procedura krok po kroku, czujnik NTC, aplikacja hOn